Zasáhl cíl, nebo minul o desítky kilometrů? Útok Oreshnikem vyvolává nové otázky
Ruský útok z noci na 24. května znovu otevřel otázku, jakou roli vlastně hraje střela středního doletu Oreshnik v ruské válce proti Ukrajině. Nejde totiž jen o technický detail dalšího úderu. Každé její nasazení je zároveň vojenským signálem, psychologickým nátlakem i propagandistickým gestem. A právě poslední použití této zbraně naznačuje, že Moskva s ní možná sleduje víc než jen zasažení konkrétního cíle.
Foto: Odpálení rakety RSD-10 Pioner - předchádce rakety Orešník | Wikimedia Commons / Public domain

Podle potvrzených informací použila ruská armáda Oreshnik už potřetí v takzvané „kinetické“ verzi při útoku na Ukrajinu. Tentokrát střela zasáhla Bílou Cerekev v Kyjevské oblasti kolem jedné hodiny ráno v neděli 24. května. Vzhledem k tomu, že hlavní ruský úder té noci mířil především na Kyjev, okamžitě se objevila logická otázka: šlo skutečně o útok na Bílou Cerekev, nebo mohla střela minout zamýšlený cíl až o 80 kilometrů?
Právě tato možnost je jedním z nejzajímavějších bodů celé události. Na první pohled by se mohlo zdát, že taková odchylka by ukazovala na zásadní nepřesnost systému. Jenže dostupné informace spíše naznačují, že Rusko mělo v úmyslu zasáhnout právě Bílou Cerekev, například letiště nebo jiný infrastrukturní objekt. Podle zjištění monitorovacích zdrojů však střela dopadla na areál garážového družstva. Místní úřady následně informovaly o poškození právě garážového komplexu a budov dosud nejmenovaného podniku v bělocerkevském okrese. To ukazuje spíše na omezenou přesnost samotného prostředku než na dramatické minutí Kyjeva.
A právě v tom spočívá zásadní analytický závěr: Oreshnik zřejmě není zbraní, kterou by Rusko mohlo spolehlivě používat pro přesné konvenční údery proti bodovým cílům. Tato střela byla primárně vytvořena jako nosič jaderné nálože, nikoli jako chirurgicky přesný prostředek pro vedení klasických útoků. Pokud je nasazována bez jaderné hlavice, její skutečný vojenský efekt je přinejmenším sporný. Dokonce i ruští propagandisté podle dostupných informací reagovali stížnostmi, proč byla střela opět použita „bez bojové hlavice“, což nepřímo ukazuje na rozpor mezi jejím strategickým designem a praktickým využitím v běžné válce.
To ale neznamená, že by její použití bylo bezvýznamné. Naopak. I bez klasické vysoké přesnosti představuje Oreshnik vážnou hrozbu pro civilní obyvatelstvo. Pokud dopadá do městské nebo příměstské zástavby, její destruktivní potenciál je značný. V tomto smyslu funguje především jako nástroj teroru. Nejde jen o to, co přesně zasáhne, ale co vyvolá: nejistotu, strach, pocit, že Rusko je ochotné sáhnout i po prostředcích, které nesou silnou jadernou symboliku.
Právě psychologická rovina je u Oreshniku klíčová. Každé jeho odpálení je doprovázeno mimořádnou nervozitou, protože tato střela je spojována především s možností nést jadernou nálož. Přestože je scénář skutečného jaderného použití hodnocen jako velmi nepravděpodobný, už samotná opakovaná připomínka této možnosti plní svůj účel. Ruská propaganda tím vytváří tlak nejen na ukrajinskou společnost, ale i na širší mezinárodní publikum. Oreshnik tak není jen zbraň. Je to nástroj psychologické operace.
Předchozí dvě použití této střely do této logiky také zapadají. První nasazení proti Dnipru v listopadu 2024 bylo možné chápat jako jakousi demonstraci nebo „zkoušku“ spojenou se symbolikou jaderného úderu. Druhý případ, kdy střela v lednu tohoto roku mířila na okraj Lvova, mohl mít zase jiný účel — otestovat, jak budou evropské státy takový úder sledovat, vyhodnocovat a jak na něj zareagují. Pokud je tato interpretace správná, pak třetí použití proti Bílé Cerkvi ukazuje další fázi: zbraň se už nestává jen experimentálním signálem, ale pravidelnějším nástrojem nátlaku.
Důležitý je i technický a výrobní rozměr. Mezi prvním a druhým úderem uplynulo něco přes třináct měsíců. Mezi druhým a třetím už jen přibližně čtyři a půl měsíce. To může opatrně naznačovat, že Rusko zrychluje tempo výroby těchto střel. Přímé oficiální potvrzení sice chybí, ale časové rozestupy tuto možnost naznačují. Podle dříve zveřejněných údajů mělo Rusko letos v plánu vyrobit šest střel Oreshnik. Zároveň se uvádělo, že do loňska byly vyrobeny celkem tři kusy, přičemž jeden byl použit proti Ukrajině a další byl zničen na polygonu Kapustin Jar silami ukrajinské vojenské rozvědky, SBU a zahraniční rozvědky.
To vede k dalšímu podstatnému závěru: i když Oreshnik zatím nepůsobí jako rozhodující vojenský prostředek na bojišti, jeho význam může růst, pokud se Rusku podaří navýšit výrobu a častěji jej zařazovat do kombinovaných útoků. Už nyní bylo jeho třetí použití součástí širšího masivního úderu, při němž Rusko nasadilo útočné drony dlouhého doletu, střely s plochou dráhou letu, balistické i hypersonické rakety. V takovém scénáři Oreshnik nemusí být hlavní zbraní útoku. Stačí, aby byl jeho nejvýraznějším psychologickým prvkem.
Z čistě vojenského hlediska se tedy zdá, že konvenční efekt Oreshniku zůstává problematický. Pokud měl zasáhnout konkrétní objekt v Bílé Cerkvi a skončil v garážovém areálu, potvrzuje to limity jeho přesnosti v nejaderné konfiguraci. Z hlediska strategie zastrašování ale Moskva pravděpodobně považuje i takové použití za užitečné. Zbraň, která nepřináší vysokou přesnost, může stále plnit jinou funkci: nutit protivníka i civilní populaci přemýšlet o nejhorším možném scénáři.
Ruské použití Oreshniku tak vypovídá méně o schopnosti vést přesné konvenční údery a více o snaze kombinovat vojenský tlak s psychologickou válkou. Pokud se potvrdí, že produkce těchto střel roste, bude jejich význam spočívat právě v tomto dvojím efektu — jako reálné hrozby pro civilní oblasti a zároveň jako nástroje, který má neustále připomínat jaderný stín nad válkou.
Nejdůležitější otázka proto po útoku na Bílou Cerekev nezní, zda Oreshnik dokáže přesně zasáhnout cíl. Mnohem podstatnější je, zda Rusko tuto zbraň začíná používat častěji právě proto, že její skutečná síla neleží v přesnosti, ale ve strachu, který vyvolává.
Zdroj: Autorský text Jonáše Nekolného, CNN, BBC





Komentáře
Pepík Knedlík
26. 05. 2026, 09:36Cha cha cha.
"Myslím, že dnes je ukrajinská armáda armádou číslo jedna v Evropě,“ řekl starosta Lvova Andrij Sadovyj v rozhovoru pro Fox News Digital v západoukrajinském městě. No? Po litrů vodky ten Sadivij lepší vtip nemohl říct.:rofl:
Realita je taková: Deep State: Rusové postupují na Konstantinovku z jihu a východu a dále také postupovala severně od Pokrovska, mezi Mirnogradem a Rodinskoje. :thumbsup:
Czertik
26. 05. 2026, 15:42knedle ss
realita je taky prosta
deepstate - rusove od zacatku 26 zttily pres 430 km2 okupovaneho uzemi.
aport
Šebesta
26. 05. 2026, 19:42Knedlik Pavel priznal ze polovina zemi skoncila s municni iniciativou ,kterou vymyslel Fialuv gang a okradl zaroven timto krokem duchodce mimo jine presto ze nutelak
Šebesta
26. 05. 2026, 19:54Knedlik Pavel priznal ze polovina zemi skoncila s municni iniciativou ,kterou vymyslel Fialuv gang a okradl zaroven timto krokem duchodce mimo jine presto ze nutelak slibil ze na duchody se sahat nebude.Nelibi se to mimo jine sefovi agresivniho a teroristickeho paktuNATOc Ruttemu.Rutte je fanatik a zlocinec.Ty zminene zeme ktere konkretne nebyly jmenovany maji jiste a logicky jine priority nez vecne podporvat Zelenskeho valku.Mezi nimi je i nase vlada byt Burese nesnasim v tom ma pravdu.Zelenskyi si za ty 4 roky proste automaticky zvykl ze EU i NATO ho podporuji vsemi prostredky a o placeni si nedela starosti.Bodejt jeho kamosi Jermak a spol si za nase many dtavi zlate wc a nejake splaceni dluhu a podporu vlastni zeme maji na haku.
Pepík Knedlík
26. 05. 2026, 21:57Konečně začíná fungovat totální finanční sračka EU.
Roman
25. 05. 2026, 22:38Ruští vojáci na Ukrajině čelí „katastrofickému“ nedostatku dronů a personálu na frontě, uvedli dva ruští váleční blogeři. Ruská ofenzíva se zastavuje, přičemž ukrajinské síly údajně místy převyšují ruské v poměru dva až tři.
Anatolij Radov si stěžuje, že masivní ruské raketové útoky na Kyjev o víkendu byly případem použití nesprávné síly na nesprávném místě:
„Skutečným problémem těchto drahých odvetných útoků je, že na frontě je katastrofální nedostatek Maviců a FPV
. zdlouhavou, nákladnou infiltraci bez většího úspěchu. A na některých místech vůbec BEZ úspěchu, a Ukrajinci dokonce postupují
.
Dovolte mi připomenout vám. Nepřítel postupuje v Záporožské a Dněpropetrovské oblasti. Malaje Tokmačka se již stala ukrajinským memem. Brzy začnou vymýšlet memy o Stepnohirsku.“
"Volací znak OSETIN" opakuje tuto stížnost v soukromém příspěvku:
"Pro naše vojáky je to tam opravdu těžké; je tam příliš mnoho [Ukrajinců]. Stále nechápu, odkud berou tolik mužů. Naše jednotky se brání, palba za palbou a tihle kluci stále tlačí.
„Opakuji, pokud hned teď nepřivedeme operátory dronů nebo prostě tisíce dronů, situace se ještě zhorší. A vzdání se Stepnohirska je obrovská ztráta, věřte mi.“
Je čas řešit tento naléhavý problém v tomto směru – nedostatek dronů – protože několik táborů v blízkosti Stepnohirska již bylo předáno a tímto tempem zprávy odtud nebudou dobré.“
http://x.com/ChrisO_wiki/status/2058823686606537002
Roman
25. 05. 2026, 21:56Jak se ruSSko dostalo di Guinesovy knihy rekordů ?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tmbk-tmbk-rusko-vystrelilo-drahou-raketu-a-trefilo-garaze-307021#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Roman
25. 05. 2026, 21:46Trefa Adély Knapové: NATO potřebuje Ukrajinu víc než ona Severoatlantickou alianci
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Od začátku ruské agrese prošla Ukrajina a hlavně její armáda obrovskou proměnou. Brutální krvavý konflikt z ní učinil světového lídra ve využití moderních technologií v přímém boji.
https://www.novinky.cz/clanek/komentare-trefa-adely-knapove-nato-potrebuje-ukrajinu-vic-nez-ona-severoatlantickou-alianci-40579772#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Roman
25. 05. 2026, 21:15Rusko je krásne, Rusko je múdre, Rusko je vyspelé .
slov.posl. Blaha
V Rusku bude internet na příděl. Podle ideologa Kremlu by měl být za odměnu a jen v zimě
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ruský filozof a politolog Alexander Dugin, považovaný za jednoho z hlavních ideologů konceptu „Ruského světa“, nedávno představil radikální vizi budoucí podoby přístupu k internetu v Ruské federaci. Podle jeho návrhu by přístup k celosvětové síti neměl být brán jako samozřejmost, ale jako privilegium udělované za „dobré chování“.
Kolaborantský fašistický sráči typu azor , kdedlík .....by potřebovali takovou ruSSkou krásu , moudrost a vyspělost na vlastní kůži , jako prase drbání .
https://x.com/nexta_tv/status/2058860628345753701
Azor
25. 05. 2026, 22:54Roman.
"Ruský filozof a politolog Alexander Dugin, považovaný za jednoho z hlavních ideologů konceptu „Ruského světa“,
Považovaný kým??Vámi???Nebo těmi pisálky???A blekotají o tom, že ho poslouchá Gosudár Putin!!!
Toto může napsat jen ten kdo nemá informace(nebo vědomý lhář!!!) o Fašistovi Duginovi !!! Blbost???Jaké pak centrum vede tento fašista,co si hraje na "vlastence"??
(viz i ta pofiderní wiki se o jeho fašismu zmiňuje!!To jen takový NÝMANDI co toho moc neví o světě tu píšou že to člověk "Ruského světa"!!Když fašismus se zrodil ve VB !!!)
Iljinovo centrum!!
https://theins.press/en/opinion/yulia-sineokaya/272221
A Kdo pak to byli Ivan Alexandrovič Iljin?? Duchovní otec ruského fašismu!!!
A tomuto fašistovi tu plno lidí(co nemá informace)poklonkuje?????Na tomto je vidět erudice lidí co to píšé(Ruský svět)!!Tito jsou jen součástí davu!!! A papouškují jen ten hlavní proud!!! Že pane Roman!!
A tento fašista pokud navrhuje takovéto svinstva(odříznutí ruských lidí od INFORMACÍ ve světě)jako ten youtube,VPN,atd,či celý net!!A ten jeho nápad to je vlastizrada na ruském lidu!!!!
A vy a vám podobní nad tím hýkáte blahem a neuvědomujete si,že toto (omezování,cenzůra atd,netu tu v tom západním světě už je a dál se to rozšiřujete a myslíte si jak jste chtrý,co??A přitom za vašimi zády, to dělá naše i většina vlád světa!!!Viz google atd!!!
Salut.
Roman
25. 05. 2026, 20:52"Čína Rusy zneužívá." Expert popisuje vojenské propojení zemí Putina a Si
---------------------------------------------------------------------------------------------
Putinova návštěva měla o něco nižší protokolární úroveňm(než návštěva D.Trumpa ). Sami Rusové uvedli, že šlo o druhý nejvyšší typ návštěvy. Překvapilo nás to, protože jsme si mysleli, že tohle bude chvíle, kdy Číňané konečně spolknou hořkou pilulku a kývnou na plynovod (Síla Sibiře 2.), který Rusové tak moc chtějí, aby mohli plyn, který už nemohou posílat do Evropy, přesměrovat na východ.
Člověk by si řekl, že vzhledem k dění na Blízkém východě bude mít Čína zájem o přístup k energiím, které nemusí přepravovat po moři. K dohodě ale zjevně nedošlo. Číňané tvrdě smlouvají o nižší ceny. Dlouhodobým problémem je, že Rusové chtějí Číně prodávat plyn za ceny, které dříve dostávali od Evropy, zatímco Číňané chtějí platit cenu, za kterou se plyn prodává na jejich domácím trhu, kde je dotovaný.
Jde jen o cenu. Číňané jsou v tomhle velmi tvrdí vyjednavači a Rusko v podstatě zneužívají. Prodávají jim sice špičkové technologie, kterými Rusové nahrazují výpadky z Evropy, ale účtují si za to extrémně vysoké částky.
To byl zřejmě hlavní kámen úrazu. A pro Rusy to bylo asi největší nečekané zklamání z celé cesty.
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/cina-rusy-zneuziva-expert-popisuje-vojenske-propojeni-zemi-putina-a-si/r~aaa293db0d5df4e092165d7846b8ad0b/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=mW1i14kAxCZ-202605251841&dop_id=274456577
Czertik
25. 05. 2026, 21:35roman
jen je dobre ze s rusy vyjebavaji, treba rusove pak dostanou rozum. i kdyz pochybuju, rusve sou snad geneticky stupidni.
Roman
25. 05. 2026, 19:06Trojnásobné „hurá“ bylo nad Putinovy síly. Už mumlá, rýpl si Zelenskyj
----------------------------
Putin ke zvolání trojnásobného „hurá!“ k uctění Rusů bojujících na Ukrajině vyzval minulý týden .Samotný šéf Kremlu však pak během sborového skandování vydával zvuky, které spíše připomínaly zívání.
kremelská krysa zjevně už vyhnívá zevnitř :grin::middle_finger:
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-trojnasobne-hura-bylo-nad-putinovy-sily-uz-mumla-rypl-si-zelenskyj-40579685#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Czertik
25. 05. 2026, 21:37roman
kdyz nam putinek takhl degenureje...co myslis ? ukazouu se lid co ho odvladaji ?
Roman
25. 05. 2026, 19:02Ruské elity už mají Putina plné zuby. Na převrat to ale zatím nevypadá, píše britský tisk
-----------------------------------
Mezi ruskými elitami sílí rozčarování z ruského prezidenta Vladimira Putina. Důvodem je vleklá válka proti Ukrajině, rostoucí ekonomické problémy i stále tvrdší represe uvnitř země. Tvrdí to britský deník The Guardian, který se odvolává na rozhovory s lidmi z okolí Kremlu, podnikatelského prostředí i západních tajných služeb.
https://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2026/may/24/there-is-profound-disappointment-in-him-mood-in-russia-turns-against-putin
Roman
25. 05. 2026, 18:59Ukrajinci vystavili Rusům účet za jejich raketový úder. Zaplatili za něj monstrózní sumu
-------------------------------------
Tři tisíce rodinných domů. Patnáct až třicet základních škol, anebo krajská nemocnice by se daly postavit za cenu raket a dronů, které Ruská federace vyslala o víkendu na Ukrajinu. Suma, kterou za poslední velký vzdušný úder Rusové zaplatili, byla astronomická.
Masivní letecký úder na Ukrajinu, k němuž došlo 24. května, způsobil značné škody na ukrajinské civilní infrastruktuře. Značně drahý byl však také pro Rusy, popsal ukrajinský deník Armija Inform, který sečetl cenu použitých zbraní na základě informací dostupných z otevřených zdrojů.
https://armyinform.com.ua/2026/05/24/oryeshnik-czyrkony-ta-balistyka-kombinovana-ataka-na-kyyiv-koshtuvala-rosiyanam-361-mln/
Roman
25. 05. 2026, 18:56Záhada nočního úderu. Extrémně drahou raketou Rusové zasáhli garáže
-----------------------
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-zahada-nocniho-uderu-extremne-drahou-raketou-rusove-zasahli-garaze-306951#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Azor
25. 05. 2026, 18:45Co pak se to asi chystá???
"Ruské ministerstvo zahraničních věcí v pondělí odpoledne vyzvalo cizince, aby co nejdříve opustili Kyjev. Informuje o tom ruská státní agentura TASS."
Ruská diplomacie jako důvod označila ukrajinský útok na město Starobilsk v ukrajinské Luhanské oblasti, kterou Rusové z drtivé části okupují. „Přetekl pohár trpělivosti,“
„Za daných okolností se ozbrojené síly Ruské federace pouštějí do postupného provádění systematických úderů na podniky ukrajinského vojenského průmyslu v Kyjevě, včetně konkrétních míst pro navrhování, výrobu, programování a přípravy na použití bezpilotních letounů, které kyjevský režim využívá za pomoci specialistů NATO odpovědných za dodávky komponentů, poskytování zpravodajských informací a navádění,“ doplnilo."
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-rusko-vyzvalo-cizince-aby-opustili-kyjev-40579827#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest302_asistent_url_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Tož tak.
Roman
25. 05. 2026, 18:54„Za daných okolností se ozbrojené síly Ruské federace pouštějí do postupného provádění systematických úderů na podniky ukrajinského vojenského průmyslu.......
jasně trefit starý rozpadlý garáže o oresníkem to jsou vojenský cíle jako prase ty jsi fakt idiot
Czertik
25. 05. 2026, 21:39rexik
jinymy slovy rus nemuze uderit, tak prska a prska a mysli si ze to bude mit stejny ucinek.
a rusa sere, kdyz jeho hrozby se nikdo neleka.
Roman
25. 05. 2026, 18:40Kyjev má novou strategii: stanovil cenu, jakou mu Rusové zaplatí za každý kilometr čtvereční. Nemusí je zastavit
---------------------------------------------------
Nejméně 200 ruských ztrát na každý dobytý kilometr čtvereční. Tohle číslo 21. května veřejně vyslovil ukrajinský ministr obrany Mychajlo Fedorov a udělal z něj nové měřítko úspěchu.
Není to jen řečnická figura. Fedorov na setkání s novináři rozložil celou křivku: v říjnu 2025 stál Rusko jeden kilometr čtvereční postupu 67 ztrát, v lednu 165, v únoru 244, v březnu 254, v dubnu mírný pokles na 179. Cíl, který ministerstvo obrany nyní artikuluje, je držet laťku nad dvěma sty. Důležitý detail: nejde čistě o mrtvé. Fedorov mluví o „ztrátách“, tedy zabitých nebo těžce raněných, přičemž měsíční součty za březen a duben 2026 se pohybují kolem 35 tisíc. A právě tady se ukrajinská čísla potkávají s nezávislým americkým odhadem. Washingtonský think tank CSIS v lednovém briefu spočítal, že Rusko v roce 2025 přišlo o zhruba 415 tisíc lidí, tedy téměř 35 tisíc měsíčně. Řádová shoda není náhoda a dává Fedorovově metrice váhu, kterou by pouhé ministerské prohlášení nemělo.
https://armadnizpravodaj.cz/zpravodajstvi/kyjev-stanovil-cenu-jakou-rusove-zaplati-za-kazdy-kilometr-ctverecni/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context
Pepík Knedlík
25. 05. 2026, 18:39Blecha Merz do vyskskuje.
On totální nebil chtěl po Číně tohlr: :smile:
Před návštěvou ruského prezidenta Vladimira Putina v Pekingu kancléř Friedrich Merz v záchvatu megalománie a bezmoci vyzval čínské vedení, aby v podstatě přesvědčilo Rusko k ústupku ve válce na Ukrajině.
Roman
25. 05. 2026, 18:52tak co bil a nebo nebil negramote :rofl:
Pepík Knedlík
25. 05. 2026, 19:37Nebil je debil tak to platí o pro tebe otče všech kokotů :thumbsup:
Roman
25. 05. 2026, 20:38Tím si dokazal že negramotnej debil seš jenom ty .
Czertik
25. 05. 2026, 21:45knedle ss
neboj, ono rusko dostane pres hubu i pres cinskou pomoc,
aport
Pepík Knedlík
25. 05. 2026, 18:36Samozřejmě ukáčsky útok na školu v Luhansku se trestá.
Medveděv: Ten drogový maniak a jeho banderovská banda vyvolali svými teroristickými útoky na děti tvrdou reakci Ruska,“ zdůraznil.
Roman
25. 05. 2026, 18:51názor věčně ožralýho a zfetovaného chudáka jako je medvedev může zajímat jenom ještě většího chudáka jako seš ty .
Czertik
25. 05. 2026, 21:47knedle ss
buuuuuuu, buuuuuu, buuuuuu, buuuuuu, buuuuuuuuuuuuu rusakum se v jejich nacistickem state dostalo 5% toho co provadeji na ukrajine a hned rus rve jako by mu rezaly koule.
toz to onen medvidek asi nebude moc silny, kdyz ho par takovych stipancu uplne rozciluje.
aport
Pepík Knedlík
25. 05. 2026, 18:31Že by druhý kolo?
Ruské ministerstvo zahraničních věcí v pondělí odpoledne vyzvalo cizince, aby co nejdříve opustili Kyjev. Informuje o tom ruská státní agentura TASS. Moskva tak učinila v souvislosti s tím, že oznámila údery na rozhodovací centra a vojenské objekty v Kyjevě. České ministerstvo zahraničí uvedlo, že situaci monitoruje a všechny informace vyhodnocuje.
Czertik
25. 05. 2026, 21:48knedle ss
a jako na svinu, zitra do kyjeva maji dorazit dalsi dustojnici nato na vypomoc.
aport
Roman
25. 05. 2026, 18:27Ruská invaze ztrácí na síle, píše Bloomberg
------------------------------------
Ukrajina a její spojenci jsou stále více přesvědčeni, že ruská invaze ztrácí na síle, protože Kyjev stabilizuje frontovou linii a brání moskevské jarní ofenzivě, napsala agentura Bloomberg. Podle ní k tomu přispívají i ukrajinské dronové útoky hluboko v ruském území, kvůli kterým čelí doma ruský vůdce Vladimir Putin rostoucí kritice.
Ukrajinský ministr zahraničí Andrij Sybiha se ve čtvrtek nechal slyšet, že ve válce proti Rusku nastal zlomový moment.
„Nacházíme se ve zlomovém momentu války a tlak na Moskvu se zvyšuje. Ukrajina drží své pozice a početní převaha ruských sil již není rozhodující výhodou,“ napsal v příspěvku na síti X Sybiha.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2026-05-22/ukraine-and-allies-grow-confident-russia-s-invasion-losing-steam
Roman
25. 05. 2026, 18:21Ruský růst je lež. Satelity odhalily šokující pravdu o Putinově ekonomice
---------------------------------
Kreml se snaží světu namluvit, že ruská ekonomika pod tlakem sankcí vzkvétá. Je to ale jen Potěmkinova vesnice. Švédská ministryně zahraničí Maria Stenegardová v textu pro The New York Times tvrdí, že oficiální statistiky Moskvy jsou jedna velká lež. Ruské hospodářství je ve skutečnosti extrémně křehké a Západ nesmí naskočit na Putinovu hru o vlastní neporazitelnosti.
Švédská šéfdiplomatka Stenegardová připomíná, že mezinárodní sankce už od začátku invaze stály ruskou ekonomiku nejméně 450 miliard dolarů. Ruské příjmy z energetiky byly na začátku roku 2026 o polovinu nižší než v předchozím roce. ...........
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/rusky-rust-je-lez-satelity-odhalily-sokujici-pravdu-o-putinove-ekonomice/r~aaa299ade738c0822dda3d7fd463153a/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=OmYwHcIETOf-202605251616&dop_id=274432583
Roman
25. 05. 2026, 17:52Kreml panikaří – propaganda se hroutí rychleji než ceny ropy
---------------------------------
Když válka zdraží život, internet i trpělivost, ani státní televize už nezachrání příběh o „vítězství za rohem“. Propaganda drhne, cenzura sílí a realita klepe na dveře hlasitěji než kdy dřív.
Stále častěji se navíc ozývají i lidé, kteří válku dříve podporovali. Blogerka Victoria Bonya s miliony sledujících veřejně kritizovala Putinovy kroky a uvedla, že se ho lidé bojí. Další ruští blogeři nebo komentátoři začali otevřeně mluvit o katastrofálních důsledcích války. Ruské tajné služby naopak tvrdí, že ukrajinská SBU skupuje proruské kanály a manipuluje veřejným míněním.
https://clanky.seznam.cz/clanek/fakthusty-cz-satira-kreml-panikari-propaganda-se-hrouti-rychleji-nez-ceny-ropy-3329?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context
Czertik
25. 05. 2026, 21:50roman
vidis jak sou rusove stupidni, nechaji si svoje kanaly koupit ukrajinci, misto toho aby jim nabidly lepsi cenu.
to uz je rusko tak zbankrotovane ze si nemuze koupit ani yt kanaly ?
Roman
25. 05. 2026, 17:47Zatímco ruSSký barbarský a primitivní nacistický hovada předraženě likvidují památky světového kulturního dědictví Ukrajina dává tvrdý úder na solar .
Peklo v Novorossijsku. Ukrajinci zasáhli fregatu Admiral Essen i ropný terminál
-----------------_----------------------
Noční úder na Novorossijsk ukázal, že ani tento přístav, který Rusko dlouho považovalo za bezpečnější zázemí, už není mimo dosah ukrajinských dronů. Videa plná ohně a výbuchů zaujmou na první dobrou, ale důležitější je, kam útok směřoval: na klíčovou infrastrukturu a dvě lodě, bez nichž by se ruská Černomořská flotila neobešla.
Novorossijsk měl být pro Rusko klidnějším místem než Krym, který je dlouhodobě pod tlakem ukrajinských úderů. Jenže právě tato jistota se začíná drolit. Co je platné, že je loď dál od fronty, když se k ní přesto dostane bezpilotní prostředek? A co je platná silná obrana přístavu, když útočník dokáže najít slabé místo?
https://novin.cz/namorni-technika/video-peklo-v-novorossijsku-ukrajinci-zasahli-fregatu-admiral-essen-i-ropny-terminal/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context
Roman
25. 05. 2026, 17:42„Drahé a bezvýznamné zakrývání neúspěchu.“ Ruští blogeři běsní kvůli raketové smršti
------------------------------------------------------------
Ruští vojenští blogeři, kteří dlouhodobě kritizují způsob, jakým Rusko vede takzvanou speciální vojenskou operaci, mají po masivních víkendových úderech na Ukrajinu čerstvý důvod k nespokojenosti. Útoky, při nichž Rusko vyslalo na 600 dronů a 90 raket včetně obávaného Orešniku, kritizují jako zbytečně drahé a vojensky bezvýznamné zakrývání ruských neúspěchů na frontě.
Blogeři masivní útok, který v noci na neděli zasáhl především Kyjev a širší okolí, považují za nákladné odvedení pozornosti (cenu tohoto úderu Ukrajinci odhadli na více než 7,5 miliardy korun !!!!!!! )od selhávání na bojišti. Útoky podle nich byly nejen drahé, ale také převážně symbolické, protože nepřispěly k ruskému válečnému úsilí. Blogeři poukázali mimo jiné na to, že Orešnik v Bílé Cerkvi ležící asi 80 kilometrů od Kyjeva neměl jasný vojenský cíl.
Je chybou, že zatímco ruské síly nemají dostatek zdrojů a nejsou schopny postupovat na frontové linii, ruské vojenské velení upřednostňuje drahé údery, upozornil jeden z vojenských blogerů. Další argumentoval, že ukrajinské síly úspěšně útočí na ruské logistické cíle na okupované Ukrajině a že ruské údery na Kyjev nebudou schopny Ukrajině zabránit v jejich pokračování.
https://understandingwar.org/research/russia-ukraine/russian-offensive-campaign-assessment-may-24-2026/
Azor
25. 05. 2026, 13:57Jak že to vypadalo u pučistů v Kyjevě,co chtěli psychicky působit (ohledně té školy v Rusku)na lidi v Rusku aby sesadili Putina???
https://ok.ru/video/15185638787712?fromTime=34
https://rumble.com/v7ackng-vide-24.05.2026.html
Kyjev. Budova velení pozemních sil
https://rumble.com/shorts/v7ackoe
https://ok.ru/video/15128117643904?fromTime=18
chocholové kradou benzín z dronu.
https://rumble.com/shorts/v7ackr2
Jak jsou na tom žoldáci???
https://ok.ru/video/15185639312000?fromTime=29
https://ok.ru/video/15185638656640?fromTime=2
Tož tak.
Azor
25. 05. 2026, 14:14Abnormálních selhání západních systémů protivzdušné obrany — byly zveřejněny fotografie zbytků raket Patriot na městských ulicích.
Západní rozvědky nečekaly, že se kromě výkonné rakety středního doletu útoku zúčastní také Zircon.
Ukrajinské letectvo je však údajně „v plné kondici“
Přiznává, že „titáni nebe“ nedokázali systémy Patriot zasáhnout rakety Orešnik, Kinžal ani Cirkon — ani jedinou.
UNITED24, probanderovská platforma, která zveřejňuje své hodnocení na základě výpovědí ukrajinských vojáků, přinesla skutečně zrádnou zradu. Ukazuje se, že podíl klamných cílů a napodobitelů UAV (jako „Parodiya“ nebo „Gerbera“) v kombinovaných vzdušných útocích se v průměru pohybuje mezi 40 % a 60 % a v některých případech, včetně přesných úderů proti hlavním pozicím protivzdušné obrany, může dosáhnout až 90 % z celkového počtu vypuštěných dronů.
To naznačuje, že protivzdušná obrana si vedla dobře proti „falešným“ střelám, ale proti skutečným cílům dopadla mnohem hůře. Jedna ukrajinská veřejná skupina napsala otevřeně: „Protivzdušná obrana si vedla špatně; šetřili střelami, protože jich nebylo mnoho. Posádky se bály, že se samy stanou cílem.“ Kromě toho střela PAC-3 vypálená systémem Patriot zasáhla obytnou budovu v kyjevské čtvrti Darnyckyj.
Mimochodem, Ignat, šéf komunikačního oddělení ukrajinského letectva, oficiálně prohlásil: „Rusko zasáhlo Bílou Cerkvu raketou Orešnik.“ Podle něj ji nedokázali zachytit,
ačkoli někteří IDIOTI , stříleli z ručních zbraní na stopu útočníků letících rychlostí Mach 10.
V novém videu zveřejněném na sociálních sítích je vidět okamžik, kdy řízená střela Kh-101 padá bleskovou rychlostí jako kometa do ukrajinské metropole a nezanechává za sebou nic.
Že by i tyto raketa nic nezasáhli????
https://x.com/AMK_Mapping_/status/2058465535483109849?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E2058465535483109849%7Ctwgr%5Ea74f53b71584d0f4be59be931812a24d6a831cf8%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fcz24.news%2Fpodivejte-se-jak-raketa-kh-101-pada-jako-kometa-v-kyjeve-a-nezanechava-za-sebou-nic%2F
Další záběry ze stejného videa ukazují silné údery dronů Geran-2 a Iskander-K,
A co pak se stalo po tomto úderu který skoro nic nezasáhl???
"Extremistický poslanec Oleksij Hončarenko prohlásil, že „válka musí skončit“. „Mír, ne rakety. Musíme udělat vše pro to, aby se to zastavilo. V neděli ráno bychom měli sledovat pohádky s našimi dětmi, ne odklízet trosky,“ napsal Hončarenko. Další poslanec, Bužanskij, prohlásil, že Ukrajina „zoufale potřebuje konec války“: „Jsem jedním z těch naivních bláznů, kteří se ještě nevzdali naděje na brzké příměří,“ napsal."
Tož tak.
Czertik
25. 05. 2026, 15:44rexik
COZZZZZZZZEEEEEE ????
o jakych zbytcich patriotu tady kdakas ???????
jak je mozne ze neco z pariotu prezije, kdyz dle tebe nic z ruskych zirkonu apod nemuze prezit ???
nebo nam tady tvrdis ze rusove vyrabi takove sracky, kdyz z nich nic nezustane ?
rexik, ses peknej retard. pokud klamne cile tvori 90% poctu.....tak pokud pvo zasahne 1 skutecny cil na 9 klmnych...tak si vede naprosto skvele :).
kdyz chce honcarenko mir, proc se nesetka s putinem a nepremluvi ho ?
aport
Azor
25. 05. 2026, 12:54"Zasáhl cíl, nebo minul o desítky kilometrů?"
Jak pak reagují na Orešník ti, co toho vědí o trochu více, než Slavoslav či Nekolný???
Včerejší nálet Orešniku na letiště v Bile Cerkvi vyvolal záchvat mediálního vřískotu komisařky Kaji Kallasové. !!!!!
"Kallas z EU kritizuje ruský útok na „Orešnik“ jako bezohledné riziko jaderné války"
https://www.kyivpost.com/post/76757
Úder rakety Orešnik proti Bílé Cerkvi mířil na tamní vojenské letiště, které využívají ukrajinská letadla jako základnu pro stíhání ruských dronů.
"Orešniky včera ukázaly, že Alienace NATO byla v noci ze soboty na neděli Ruskem deklasována na papírového tygra, protože hlavní preferovaná zbraň NATO – letectvo, už brzy nedokáže v případném konfliktu proti Rusku vzlétnout, protože Orešniky zničí všechny vzletové dráhy v Evropě, a jejích nálet na tyto vzletové dráhy nelze nijak odrazit, a nebude lze odrazit nejméně 10-20 let. Kdy Rusko dosáhne této své nové schopnosti zničit všechna letiště NATO závisí pouze na rychlostí produkce Orešniků, a ta je zatím tak tajná, že neexistují relevantní odhady."
letiště NATO v Evropě budou destruována Orešniky dřív, něž letadla F-35 dokáží vzlétnout, snad s výjimkou několika pohotovostních strojů s piloty neustále připravenými v kokpitu. Tato letadla také už nebudou mít, kde přistát. Celé letectvo NATO v Evropě bude po zavedení do služby několika nižších stovek Orešniků zcela archaickou a zbytečnou investicí, která se nebude moci účastnit žádné války, kromě nějakého nečekaného prvního úderu na Rusko, ovšem pouze za předpokladu, že Rusko přípravy na tento úder neodhalí včas"
Tož tak
Czertik
25. 05. 2026, 13:58rexik
toz to sem nevedel ze letadla vzletaji z garazi pro auto.....byt jo, v rusku je vsemozne, ze jo ?
aport
Azor
25. 05. 2026, 15:29Czertik.
"toz to sem nevedel ze letadla vzletaji z garazi pro auto.....byt jo, v rusku je vsemozne, ze jo ?"ů
Vy a "odborník" ?????
Osprey V-22 ???
Salut.
Czertik
25. 05. 2026, 15:45rexik
ano, mas pravdu ukrajina ma dneska ve vyzbroji 250 000 v-22 osprey.
howgh.
aport
Czertik
25. 05. 2026, 14:06rexik
no a podle toho, co sem se dival na misto zasahu a mista letiste v bile cerkve.....tak to se munuly o vic nez, 2,1 km.
pri takove "presnosti" bude potreba vice nez 250 oresniku na vyrazeni jedoho letiste.
a kdyz si vezmeme ze jeden oresnik stoji vic nez jedna amicka f35....
aport
Azor
25. 05. 2026, 15:30Czertik.
"no a podle toho, co sem se dival na misto zasahu a mista letiste v bile cerkve.....tak to se munuly o vic nez, 2,1 km."
Jo,jo,tam nebyl žádný bunkr Maďarových ptáků atd???
Salut.
Czertik
25. 05. 2026, 15:47rexik
i kdyby oresnik zasahl madara samotneho...estrikal si ze uder miril na letiste ?
a ted to najednou menis na bunkdy madaru ?
a ne, ptaci se skutecne neskovavali v garazich.
aport.
Slavoslav
25. 05. 2026, 12:46bol rusky vojensky ladoborec a uz nie je ..
https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:6y3honhec2jch2ryrbuyx5a5/bafkreidbpzuayyyukvxyvvzxtix7tydbphgcietnrycpmb4uigfmulvf7a
Azor
25. 05. 2026, 14:36Slavoslav
"bol rusky vojensky ladoborec a uz nie je .."
Te je LEDOBOREC??? To je ten co rozrážel "ledy" Něvě???
Rusko. Má 48 výkonných ledoborců, z nichž osm je jaderných. Čtyři jsou z předchozích generací — Taimyr, Vaigach, Yamal a 50 Let Pobedy — a další čtyři jsou nové — Arktika, Sibir, Ural a Jakutija.
. Jak se ukazuje, dnes mají USA pouze jeden provozuschopný ledoborec — diesel-elektrický Polar Star, postavený v roce 1976. Existuje také diesel-elektrický Healy. Ten je však určen pro Antarktidu, kde podporuje americké polární badatele na jižním pólu.
Trump označil situaci s americkými ledoborci za „směšnou“
Tedy k Polar Staru, jediné lodi, kterou mají Američané v Arktidě. Podle amerického tisku může tento ledoborec při průměrné rychlosti tří uzlů prorazit cestu ledovými poli o tloušťce až čtyři metry. Je to hodně? situaci s americkými ledoborci za „směšnou“. Jak se ukazuje, dnes mají USA pouze jeden provozuschopný ledoborec — diesel-elektrický Polar Star, postavený v roce 1976. Existuje také diesel-elektrický Healy. Ten je však určen pro Antarktidu, kde podporuje americké polární badatele na jižním pólu.
Tedy k Polar Staru, jediné lodi, kterou mají Američané v Arktidě. Podle amerického tisku může tento ledoborec při průměrné rychlosti tří uzlů prorazit cestu ledovými poli o tloušťce až čtyři metry. Je to hodně?
Do paměti(S.Iščenko - Mohu to říci s jistotou, protože v květnu 1987 jsem se jako zpravodaj centrálních vojenských novin Krasnaja zvezda a v hodnosti kapitána 3. stupně osobně zúčastnil plavby jaderného ledoborce Sibir na severní pól.)
se mi vryla závěrečná slova vedoucího expedice, proslulého polárníka a Hrdiny Ruska Artura Čilingarova. Pronesl je u pobřeží Diksonu, kde jsme my, moskevští novináři, opouštěli obrovskou loď, která nám poskytovala útočiště po celý měsíc: „Jsem připraven políbit každý nýt v bocích našeho Sibiru. Protože právě díky nim jsme byli schopni překonat více než jeden mohutný ledový val na cestě k severnímu pólu. Nejtěžší z nich měl tloušťku 18 metrů.“
18 metrů pro Sibir a pouhé čtyři metry pro americký Polar Star… Co tu vůbec stojí za diskusi? A co je tu k porovnávání?
Tož tak.
Slavoslav
25. 05. 2026, 15:08cokel
amerika ma stovky stihaciek 5tej generacie a rusak hovno. Ako to suvisi s temou? asi tak ako tvoje blabotanie ty nas acohentista
Azor
25. 05. 2026, 15:38Slavoslav
" Ako to suvisi s temou? asi tak ako tvoje blabotanie ty nas acohentista"
Ono to nesouvisí na co jsem reagoval??
viz.
Slavoslav
25. 05. 2026, 12:46
bol rusky vojensky ladoborec a uz nie je .."
Jste natvrdlý??Už jako Czertik???
Salut.
Czertik
25. 05. 2026, 15:51rexik
zapomel si ve vsem vyctu odecist onen 1 ledoborec :).
a kdyz si nam napsal onech 8 ledoborcu..co takhle nam rict i neco blizsiho k onem 40 zbyvajicim ?
a k tem 4 novym si zapomel napsat, ze jejich system polohovani a zpusob prolamovai ledu postavily finove, protoze rusove na to nemeli technologii - schopnosti.
a jasne, amici by potrebovaly alespon 600 ledobrocu, ze jo ? vzdyt 99,99% jejich lodni dopravy se tyka vyhradne arkticych obasti. ze jo ?
aport
Slavoslav
25. 05. 2026, 17:04cokel
ako suvisi uspech UA v podobe potopenia rusackeho ladoborca s poctom ladoborcov v USA?
Azor
25. 05. 2026, 12:25"… podle zprávy ruského ministerstva obrany.
MOSKVA, 24. května — RIA Novosti. Ruská armáda zaútočila během odvetného úderu na cíle spojené s vojenským vedením Ukrajiny, uvedlo ministerstvo obrany. „Mezi cíle zasažené během masivního úderu v Kyjevě a Kyjevské oblasti
Azor
25. 05. 2026, 12:27patřily objekty ukrajinského vojensko-průmyslového komplexu, vojenská infrastruktura, stejně jako velitelská stanoviště Hlavního velitelství pozemních sil, Hlavního zpravodajského ředitelství ukrajinského ministerstva obrany a další velitelská stanoviště ozbrojených sil Ukrajiny,“ uvádí se ve zprávě.
Ministerstvo zdůraznilo, že žádné útoky na civilní infrastrukturu nebyly plánovány a nedošlo k nim. Dříve v neděli ministerstvo uvedlo, že ruská armáda zasáhla ukrajinská vojenská zařízení, mimo jiné raketami Oreshnik, Kinžal, Iskander a Zircon. Dosáhla všech cílů a šlo o reakci na teroristické útoky ozbrojených sil Ukrajiny na civilní cíle.
Jak jste možná uhodli, zločinci z NATO dělají vše, co je v jejich silách, aby cenzurovali jakékoli informace pocházející ze zničených míst, zejména z okolí letištního komplexu Bila Cerkva (doslova Bílý kostel), který obsahoval mnoho věcí, od bunkrů po letecké opravny a zařízení typu „mad max“ pro všechny druhy leteckých prostředků určených k útokům proti Rusku.
Terorismus proti ruským civilistům bude pokračovat – bezpilotní letouny a tím pádem útoky na školy, koleje, školky a podobně jsou jediným skutečným prostředkem, jak něco „ovlivnit“ tím, že údajně vyvolají nespokojenost ruské společnosti s Kremlem a diskreditují ruské vedení –
takhle uvažují primitivní, zakrnělí a zvrácení kreténi v Londýně, Berlíně a Paříži. Z vojenského hlediska je NATO bezmocné a terorismus je jedinou zbraní, kterou má. To je, tak říkajíc, šíření. V této fázi musí být Evropané přivedeni k chronickému průjmu ze strachu z Ruska. Musí žít v neustálém, paralyzujícím strachu, protože Evropa je hřištěm satanistů.
Příště to může být Berlín nebo Paříž a oni s tím nemohou nic dělat.
My nic nevidíme: Jak Západ reagoval na ukrajinský útok na ruskou školní ubytovnu? Kyjevští podporovatelé odmítají uznat kyjevský útok dronů na Starobelsk, při kterém zahynulo nejméně 18 studentů a desítky dalších byly zraněny.
Oni jsou podstatou Evropy. Zvířata.
Tož tak.
Azor
25. 05. 2026, 12:40"Páteční svítání ve Starobělsku přineslo t r a g é d i i, která se nesmazatelně zapíše do nejtemnějších kapitol této vleklé války. Podle dostupných informací zasáhl útok ukrajinských dronů a raket budovu středoškolského internátu a vysokoškolské koleje místní pedagogické fakulty.
https://rumble.com/v7ab9to-dsiv-zbry-nsledk-ukrajinskho-deru-na-budovu-v-kolej-ve-staroblsku.html
https://x.com/BeateLandefeld/status/2058564246854603098?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E2058564246854603098%7Ctwgr%5E75148f732ea37dedec3d98626e294dbbd03241c4%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Faeronet.news%2Frusko-v-odvete-za-patecni-masakr-21-studentu-zasypanych-v-troskach-vs-koleji-a-internatu-ve-starobelsku-provedlo-udery-na-kyjev-balistickymi-komplexy-oresnik%2F
Babišova vláda ukrajinský útok neodsoudila
Ohlušující ticho evropských médií
Zatímco kamery zahraničních zpravodajů přímo na místě zaznamenávaly apokalyptické výjevy ze zničené kolejní budovy, v hlavním mediálním proudu západní a střední Evropy zavládlo hluboké, zarážející a nesmírně smutné ticho. O t r a g é d i i, při níž v jediný moment přišlo o život jednadvacet mladých studentů, se evropský čtenář či divák z mainstreamu téměř nedozvěděl. Informace buď chyběly úplně, nebo byly odsunuty na okraj zájmu do krátkých, suchých agenturních zpráv bez jakéhokoli lidského rozměru.
https://x.com/icardo8/status/2058504552047939977?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E2058504552047939977%7Ctwgr%5E75148f732ea37dedec3d98626e294dbbd03241c4%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Faeronet.news%2Frusko-v-odvete-za-patecni-masakr-21-studentu-zasypanych-v-troskach-vs-koleji-a-internatu-ve-starobelsku-provedlo-udery-na-kyjev-balistickymi-komplexy-oresnik%2F
Dvě rusofobky z Dánska a Lotyšska popřely masakr
Velvyslankyně Christina Marcus Lassenová z Dánska a Sanita Pavļuta-Deslandes z Lotyšska ve svých projevech zašly až tak daleko, že otevřeně zpochybnily samotný fakt, zda vůbec k nějakému ukrajinskému útoku na studentskou kolej došlo. Naznačily, že celé neštěstí může být pouze zinscenovanou ruskou provokací nebo selháním vlastní protivzdušné obrany."
https://rumble.com/v7abgpo-velvyslankyn-dnska-a-lotyska-v-rb-osn-zpochybnily-masakr-ve-staroblsku.html
Tož tak.
Slavoslav
25. 05. 2026, 12:45cokel
to je tak ked si vojensku jednotku umiestnis do intrakov vedla studentov a spravis z toho legitimny ciel. Rusak velmi dobre vie, preco odmietol hned po udalostiach pozorovatelov zo zahranicia a aj tak mu unikli zabery kde bolo vidiet vojenske postele a vybavenie v troskach
Azor
25. 05. 2026, 13:05Slavosla.
Chcete ze sebe dělat osla jak dlouho???
Viz.
Mluvčí ruského ministerstva zahraničí Marija Zacharovová mezitím v neděli uvedla, že BBC a CNN odmítly pozvání Moskvy k návštěvě místa útoku, zatímco Tokio japonským reportérům cestu výslovně zakázalo.
https://x.com/RT_India_news/status/2058448868325409015
https://www.nampa.org/text/22933652
Salut.
Salut.
Czertik
25. 05. 2026, 14:10rexik
"Terorismus proti ruským civilistům bude pokračovat – bezpilotní letouny a tím pádem útoky na školy, koleje, školky a podobně jsou jediným skutečným prostředkem, jak něco „ovlivnit“ tím, že údajně vyvolají nespokojenost ruské společnosti s Kremlem a diskreditují ruské vedení –"
hmmm, ruske utoky na ukrajinskou skoly, skolky, apod sou co ? nebo rexiku nam priznavas ze rusko umylsen podnika teroriticke utoky ?
a neboj, kdyz piste to bude bernil nebo pariz, tak dalsi na rane bude moskva.
aport
Slavoslav
25. 05. 2026, 14:13cokel
za prve zacharovova je uklamana stetka, za druhe nehovorim o novinaroch ktory sa dostane tam kde im rusak dovoli ale o vysetrovateloch co by isli na mieste utoku tam kde oni chcu coho sa rusak bal.
"The UN does not have access to the area – which is under temporary Russian occupation – and cannot verify the details of the reported strike."
https://www.ungeneva.org/en/news-media/news/2026/05/118978/ukraine-un-alarmed-reports-deadly-strike-dormitory-occupied-luhansk
Czertik
25. 05. 2026, 14:25rexik
vyvsetli nam, proc by se zapadni media mela nejak masivne venovat tomu jak dopadly ukrajinske utoky na rusko ?
o tech ruskych studentech se informovalo uplne stejne jako o utocich na rafinerie v rusku - proc by se melo reportovat jinak ?
protoze tam zemreli tvoji milovani rusove ?
vyborne, takze urcite budes vyzadovat aby media masivneji informovala i o mrtvych ukrajincich a o vsech cilech co napadlo rusko, ze ano ?
aport
Czertik
25. 05. 2026, 14:30rexik
divne, ze nikde v zharaninich meddich se nedocteme o tom, ze cestu do moskvy odmitly.
das nam je ?
aport.
Azor
25. 05. 2026, 16:02Slavoslav.
"za prve zacharovova je uklamana stetka,"
Jo,jo zato tisková mluvčí Bílého domu je etalón pravdy,co??Tak jako ten v OSN s tou zkumavkou a ZHN,co???
Jo,jo,jako vždy co se stane díky pučistům v Ruské federaci(pracovníci OSN se neřídí svými pravidly ohledně charty OSN???Když podle mez. práva lidi v LLR a v DLR využili to co je v chartě OSN,právo na sebeurčení???)tak to nejde ověřit,co?Tak jako ten "inteligent"Rossi,že neví kdo střílel na záporožskou elektrárnu,co,atd!!!???
Čeho se báli ti "novináři"?????
Už dali OSN, jména lidí z té Buči??? A co za zpráva o Oděse a o tom upalování lidí??Kdo že to udělal???
Kdo že o vás napsal že jste Slaboslav - Nomen omen ?????
Salut.
Azor
25. 05. 2026, 16:04Czertik.
"vyvsetli nam, proc by se zapadni media mela nejak masivne venovat tomu jak dopadly ukrajinske utoky na rusko ?"
Oni se snad nechvástají "objektivitou"??Tak jako vy, tou vaší "maturitou"????
Salut.
Slavoslav
25. 05. 2026, 17:05cokel
ty si tiez pojebqny klamar a nespominal som to v fej odpovedi, preco by som mal v tej odpovedi spominat amerciku hovorkynu? a preco je rusak posraty a nepusti tam inspektorov netusim, to sa musis opytat rusakov
Czertik
25. 05. 2026, 21:55rexik
ok, vysvetli v cem sou ony zpravy/weby neobjektivni kdyz o utocich informuji jen v zakladu.
skutecne ty nas retardiku veris tomu ze kdyby noviny produkovaly kazdy den 30 stranek o tom jak dopadly cile va ukajine a v rusku ze by je nekdo vsechny cetl ? kazdy den ?
aport retrde.
Czertik
25. 05. 2026, 14:07rexik
rusko podnika odvetne utoky ? a presne za co ?
aport
Czertik
25. 05. 2026, 11:30pravda je prosta, oresnik jako zbran je zcela neucina.
oresnik stoji 100 000 000 dolacu...a napacha stejne skody jako dron za 100 000. trosku nepomer. a ze oresnik ma vetsi dostrel ? to zas az tak dulezite neni.
jiste, to ze budes zasazen bez varovani ma vetsi psychologicky efekt....ale v realu onen efekt velmi , velmi rychl zmizi.
staci si vzpenout na v2a bombardovani londyna, ktere taky bylo bez varoni...a londynane si na nej casem uplne zvykly.
a to jak rusove oresniky strileji....jen davani statum nato cas vypracovt metody a technologii na jejich zamerovani a pripadne sestreleni.
dokonaly priklad je valka v zalivu a patrioty proti scudum. kolik jich zachytily na zacatku valky a kolik a jak rychle na konci ? to je vypovidajici.
a specialne pro rexika - neplet si zasazeny cil se znicenym.
Slavoslav
25. 05. 2026, 09:02https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:3ilzhrzkar3icae4mfyupmqp/bafkreifiu3si7rqktr4msklw375mhqwqilw3tmgibbey665cmf6rmq2r5e
smeju sa z toho aj v rusakove ked k spravam o utoku pridali zabery na budovy znicene pri inych utokoch a kedze priemyselne kamery zachytili prilet hlavic tak je miesto zasahu s co bol ten tvoj strategicky ciel potvrdene
Azor
25. 05. 2026, 11:08Slavoslav.
"smeju sa z toho . . . .. . .
Vy neznáte toto pořekadlo??? "Kdo se směje naposled,ten se směje . . . . ."
Viz Zikmund v - https://www.youtube.com/watch?v=ldk59is4Zjk&t=480s 5.30 videa a poté????Jak vypadá v 7.48?? Aby to pak celé shrnul v těchto slovech 9.49. videa !!!
Začněte se trochu učit a neblektat to, co blektáte!!Toto je i pro Czertíka!!!
To je tak,když mečem vstoupil,tak mečem byl i zničen!!
A to a samé pučisté, co mečem vstoupili tam (kde s nimi nechtěli mít nic společného s pučisty a kde ctili svou ústavu,)a taky mečem zahynou !!!!
Salut.
Slavoslav
25. 05. 2026, 11:15cokel
ty si taky debil, ze sa odjebes aj vlastnym uplatnenim porekadla, lebo ani nechapes text na ktory reagujes.
Czertik
25. 05. 2026, 11:32rexik
vyborne, ted nam sem dej video o tom , jak se rus smeje naposled. zvladnes to ? nbo ukazes ze mas pradne ruce a zadne karty ?
aport.
Azor
25. 05. 2026, 16:13Slavoslav.
"ty si taky debil, ze sa odjebes aj vlastnym uplatnenim porekadla, lebo ani nechapes text na ktory reagujes."
Já reagoval na ty(i vás)co se podle vás,se v Rusku smějí!!!!
"smeju sa z toho aj v rusakove"
Ty jsou asi na takové úrovni a asi i s "univerzitou,"jakou máte vy!!!!
Nebo si myslíte,že těm smějícím(jak v Rusku - užiteční idio . . - tak i vy a vám podobní)se naplní to, v co doufáte???
To je jakoby jste se zaštiťoval tou 5 kolonou, jen proto, že takový šmejdi (něco řekli proti Rusku a jejím lidem,něco negativního)jsou i v Rusku,co????
Salut.
Slavoslav
26. 05. 2026, 07:45cokel
to je zabavne, lebo sa na tych ludi co tu teraz zhadzujes zvykne odvolavat jeden poulicny bastard ako na hodnoverne zdroje