Strategická chyba, co posílí Putina? Trump odmítl Tomahawky a ukrajinskou dronovou převahu.
Rozhodnutí amerického prezidenta Donalda Trumpa odmítnout žádost Ukrajiny o dodání střel s plochou dráhou letu Tomahawk vyvolalo ostrou reakci napříč bezpečnostní komunitou i americkým Kongresem. Podle několika amerických a evropských vojenských zdrojů tím Washington vyslal Vladimiru Putinovi signál slabosti, který může mít vážné strategické následky. K obratu došlo krátce po Trumpově telefonátu s ruským prezidentem – a právě v tom mnozí vidí problém.
Foto: The Extreme Multi-Mission Autonomous Vehicle (X-MAV) - mobilní kolové vozidlo pro odpalování raket Tomahawk | Oshkosh Defence
Napětí ve Washingtonu po nečekaném obratu
Ještě před několika týdny Trump hovořil o „možnosti posílit Ukrajinu novou úrovní obranných kapacit“. Během posledního setkání s ukrajinským prezidentem Volodymyrem Zelenským však došlo ke zvratu: Tomahawky – zbraň s doletem přes 1 600 kilometrů, která by Ukrajině umožnila zasahovat ruské velitelské struktury, letiště a logistiku hluboko za frontou – zůstávají mimo hru.
Podle dvou amerických obranných poradců tento krok neodpovídá dosavadním jednáním mezi Kyjevem a Washingtonem. „Původně to vypadalo pozitivně. Americká strana byla připravena jednat alespoň o omezeném transferu Tomahawků přes evropské spojence. Pak přišel telefonát s Putinem a všechno se změnilo,“ uvedl pracovník Pentagonu, který mluvil pod podmínkou anonymity.
Cesta k Tomahawkům: Nabídka, kterou nelze ignorovat
Kyjev do Washingtonu přivezl podle informací armádních analytiků velmi konkrétní návrh: Ukrajina nabídla USA a NATO přístup ke svým špičkovým dronovým technologiím výměnou za omezený počet střel Tomahawk. Ukrajinské zkušenosti s bezpilotními systémy jsou dnes považovány za jedny z nejpokročilejších na světě – včetně autonomního navádění, odolnosti proti rušení i rojových taktik.
„Ukrajina by touto dohodou de facto otevřela Západu celý svůj vývojový program bezpilotních prostředků,“ uvedl americký vojenský analytik se specializací na bezpilotní operace. „Tak výhodná nabídka pro USA tu dlouho nebyla. A přesto skončila ve stopce.“
Podle několika vojenských zdrojů je odmítnutí této dohody z vojenského hlediska nepochopitelné. „Tomahawky by změnily strategické prostředí. Rusko by přišlo o možnost skrývat se za hloubku svého území. Kreml na ně reaguje hystericky už jen při zmínce,“ dodává bývalý velitel dělostřeleckých sil NATO v Evropě.
Putinův tlak a hra o čas
K obratu podle amerických i evropských bezpečnostních zdrojů nedošlo náhodou. Zlom přišel po telefonu mezi Trumpem a Putinem, který proběhl jen několik hodin před jednáním se Zelenským. Podle informací z diplomatických kruhů se Putin snaží získat čas – ruská armáda je vyčerpaná a Moskva hledá cestu, jak zpomalit modernizaci ukrajinských úderných kapacit.
„Putin ví, že jakmile Ukrajina získá dlouhý dosah, přestane být Rusko vojensky nedotknutelné. Proto dělá maximum pro to, aby přísun takových zbraní zablokoval,“ uvedl evropský zpravodajský důstojník, který monitoruje vývoj fronty. „Na Trumpa tlačí osobně – vidí v něm snadno ovlivnitelného spojence. Tahle situace je pro Kreml darem z nebes.“
Insider americké Národní bezpečnostní rady k tomu dodává: „Putin hraje přesně tu hru, kterou mu Západ dovoluje – vyjednávat pod hrozbou eskalace. Straší jaderným úderem, ale dělá to už tři roky. Realita je jiná: bojí se jen jediné věci – technologického přerušení ruské logistiky. A přesně to by Tomahawky způsobily.“
Napjaté jednání v Bílém domě
Podle dvou zdrojů obeznámených s průběhem jednání bylo setkání Zelenského s Trumpem „napjaté od první minuty“. Trump podle nich několikrát přerušil ukrajinského prezidenta a žádal jednostranné ústupky ve formě okamžitého příměří bez bezpečnostních záruk – přesně toho, co si přeje Kreml.
Zvýšené emoce potvrdil i jeden z poradců přítomných za zavřenými dveřmi. „Nebyla to vyjednávací schůzka. Bylo to politické divadlo,“ uvedl. „Zelenskyj se snažil argumentovat tím, že bez strategického dosahu bude Ukrajina nucena válku jen přežívat. Trump mu na to řekl: Uvidíme příští týden – což ukrajinský tým pochopil jako konec.“
Krátce po schůzce Trump na své sociální síti opět vyzval obě strany konfliktu, aby „zastavily palbu tam, kde jsou, vyhlásily vítězství a nechaly historii rozhodnout“. Podle bývalého amerického diplomata je to „de facto výzva k uznání ruských územních zisků“.
Nespokojenost armády i Kongresu
Reakce v USA nenechala na sebe dlouho čekat. Ve Washingtonu se okamžitě ozvaly hlasy varující, že Trump podkopává důvěryhodnost Spojených států. Konzervativní i demokratické kruhy se tentokrát shodly: rozhodnutí o Tomahawcích je krokem špatným směrem.
„Tohle není mírová snaha, ale ústupek agresorovi,“ kritizuje vývoj republikánský kongresman Brian Fitzpatrick. Podobně tvrdě reagoval i senátor Richard Blumenthal, který varoval, že „Trump pomáhá Putinovi vyhrát čas“.
Podle bývalého důstojníka americké armády, který působil ve velení evropského velitelství USA (EUCOM), je situace jasná: „Kdo zastaví podporu Ukrajině, ten posílí Rusko. Kdo posílí Rusko, ten oslabí NATO. Tohle je základní rovnice bezpečnosti.“
Tomahawky jako zbraň, která mění strategii
Vojenské zdroje se shodují, že odmítnutí střel Tomahawk není jen politický symbol, ale skutečný strategický problém. Ukrajina v tuto chvíli disponuje údernými prostředky, které spolehlivě zasahují cíle v rozsahu 800–1000 km. Tomahawky by ale znamenaly něco jiného – přesnost, průbojnost a schopnost paralyzovat celé ruské vojenské systémy velitelského řízení (C2), radarové komplexy i sklady munice v hloubce ruského území. To je důvod, proč Rusko už několik měsíců stupňuje diplomatický nátlak na jejich nedodání.
„Rusko se naučilo přesouvat své sklady, velící stanoviště i letiště dál do vnitrozemí. Tomahawky tuto výhodu okamžitě ruší,“ vysvětluje jeden z analytiků americké armády. „Jakmile bude Ukrajina schopna ničit infrastrukturu v Orenburgu, Brjansku nebo Kursku, strategická mapa se přepíše. Rusko přešlo na poziční válku proto, že se cítí bezpečně ve svém týlu. Tomahawk ten týl probodne.“
Výměna za dronovou převahu: promarněná šance?
Jedním z nejkritizovanějších aspektů Trumpova rozhodnutí je odmítnutí ukrajinského návrhu na technologickou výměnu. Ukrajina nabízela přístup ke svým dronovým systémům a know-how – od výroby přes navádění až po řízení rojů. Tento vývoj, poháněný třemi a půl lety intenzivní války, Ukrajinu katapultoval na světovou špičku. Zatímco Rusko stále spoléhá na kamikaze drony Shahed íránské výroby, Ukrajina vyvíjí autonomní bitevní drony s prvky umělé inteligence schopné koordinovaných útoků bez lidského zásahu.
„Tohle nebyl jen obchod. To mohl být průlom ve vojenských technologiích Západu,“ říká bývalý analytik NATO pro moderní konflikty. „Pokud USA tuto šanci odmítly kvůli politické hře, bude to chyba, na kterou budeme vzpomínat ještě dlouho.“
Kdo na rozhodnutí vydělá
Podle insiderů americké bezpečnostní komunity existuje podezření, že rozhodnutí v otázce Tomahawků není motivováno pouze geopolitikou, ale i vnitřní politikou. Trump podle nich hraje o podporu voličů, kteří chtějí „méně zahraničních závazků“ a „více Ameriky doma“. Pro Putina je však jakýkoliv rozkol uvnitř USA výhrou.
„Když se Amerika dohaduje sama se sebou, Rusko vyhrává,“ shrnul situaci bývalý důstojník NSA. „A pokud někdo v Moskvě slaví dobrý týden, je to právě teď.“
Ukrajina nemá čas čekat
Na frontě má tohle rozhodnutí jasný důsledek: bez navýšení strategického dosahu bude Ukrajina nadále čelit tlaku v dlouhé opotřebovací válce. Ztráty rostou, ruská mobilizace pokračuje a Kreml stupňuje útoky na energetickou infrastrukturu i civilní cíle.
„Tohle není pat. Tohle je řízené vykrvácení Ukrajiny,“ říká analytik jedné evropské zpravodajské služby. „Pokud Západ nezvýší tlak, Rusko bude diktovat tempo války celé další roky.“
Závěr: Strategická chyba, která se může vymstít
Rozhodnutí USA odmítnout dodávku Tomahawků není „krokem k míru“, jak tvrdí Trump. Je to signál slabosti vůči agresorovi a další důkaz, že Vladimir Putin úspěšně manipuluje část Západu hrozbou eskalace. Války se však nevyhrávají ústupky – vyhrávají se silou a odhodláním. V tuto chvíli se zdá, že Ukrajina má obojí. Západ ale začíná ztrácet to první – vůli jednat.
Zdroj: kyivpost.com
















Komentáře
Czertik
22. 10. 2025, 20:32jen se tady mseji jak lobotoman a rexik pisou o tom jak velke ztaty ma ukrajina a jak male rusko.
neda me to, abych nevzpomel legendsrni dizkuzi z bitvy o britanii, kdy za velitelem raf prisel jakisi chlpik, tsim z nin.zahranici a rikal mu, ze amikum se nezda pomer ztrat jaky britove zverejnuji a ze a ze britove prehanejsi svoje uspechy a podcenuji nemecke.
a na to velitel af dal legendarni odpoved - pokud mame pavdu my, nemci to vzdaji, pokud amici tak nemci budou brzo v londyne.
jak to dopadlo vime.
takze knedliku a hafiku, tak co, reknete nam kdy ze to budou rusove v kyjeve ?
Pepík Knedlík
22. 10. 2025, 00:58A co na to James Carden?
Celá ta věc s Tomahawky je nesmysl. USA tvrdí, že Trump nedává Zelenskému zbraň, která by mohla zvrátit průběh války. Ale to je lež a je to směšné. „Tomahawky“ nejsou o nic schopnější zvrátit průběh války než všechny ostatní systémy, kterým se to už nepodařilo. Je to stejná situace jako s HIMARS, o který Ukrajinci tehdy prosili. I se systémem protivzdušné obrany „Patriot“, ATACMS a F-16. Nic nemohlo zvrátit průběh války. V podstatě je prohraná. A čím dříve si to Ukrajinci uvědomí, tím lépe pro ně. Podle mého názoru Putin navrhuje rozumné řešení. Ukrajina se nebude moci připojit k NATO, ale bude se moci připojit k EU. Pro mě je to férová dohoda.“
Ztráty jsou v poměru 36 : 1 neprospech Ukrainy. Ekonomika Ruska je v HDP 4,1%, Německo 0.
Azor
22. 10. 2025, 13:12Pepík Knedlík.
Tak tak,
"Ztráty jsou v poměru 36 : 1 neprospech Ukrainy"
Jak že to vidí "analytici" Czertik a Slavoslav plus Marty atd????
https://sk.news-front.su/wp-content/uploads/2025/10/carden.mp4?_=1
Slavoslav
22. 10. 2025, 13:26cokel
ja to vidim podobne ako rusaci na fore kde som si tento blabol cital dnes rano. Rehocem sa na tom, sice oni sa na tom nerehotali, ked tam spominali ako z 123 clenej sturmovej skupiny prezilo 28 ludi a podobne srandy (plus minus par ludi, pisem z hlavy)
Slavoslav
22. 10. 2025, 13:27ale pobav sa aj sam cokel, ja som sa bavil nesmierne
https://topwar.ru/272585-zapad-lzhet-o-poterjah-rossii-na-samom-dele-vse-naoborot-jeks-sovetnik-gosdepa.html
Pepík Knedlík
22. 10. 2025, 15:10Azor
Podle jinyho zdroje a kupodivu je zase z SSA zahynulo 1,7 mega Ukáček. Takže, pokud vezmu poměr 36:1, tak Rusáku zahynulo cca 48 tis..
Azor
22. 10. 2025, 17:06Slavoslav.
"ked tam spominali ako z 123 clenej sturmovej skupiny prezilo 28 ludi a podobne srandy (plus minus par ludi, pisem z hlavy)"
Ohledně celkového počtu ztrát, toto má jakou váhu???
Smát se můžete.Tím chcete taky říct,že ten člověk propaguje ruský narativ,ohledně toho poměru ztrát????
Salut.
Azor
22. 10. 2025, 17:11Pepík Knedlík.
"Podle jinyho zdroje a kupodivu je zase z SSA zahynulo 1,7 mega Ukáček. Takže, pokud vezmu poměr 36:1, tak Rusáku zahynulo cca 48 tis.."
Otázka je,jak to počítal.Jestli za celou dobu konfliktu,nebo jen např. poslední půlrok.
Já si myslím že ruské ztráty budou min.kolem 200 000.
Marty
22. 10. 2025, 17:15o jééé, to sme to dopracovali, program, kterej neumí počítat...:joy::rofl::joy::rofl::joy:
Slavoslav
22. 10. 2025, 17:17Cokel
Ono ta diskusia hovorí najmä o tom, že ani provojnovy rusaci nie sú tak jebnuty ako ty ci knedla
Czertik
22. 10. 2025, 20:27knedle ss lobotoman a rexik
kdyz ma ukrajina ztaty 36:1 a ukacek padlo pres 1,7 mil....tak se vy experti ukazte a vysvetlete nam jak je mozne ze pres tyhle ztaty uz ukrajina davno nepadla ?
zvlast u rexika me to bude zajimat, kdyz tgu tak rad msturbuje druhou svetovou...a kolikrat ze to meli soveti vetsi ztaty nez nemci 6x ?
a presto je dokazaly porazit.
jak je mozen ze dneska nedokazou porazit ukrajinu pri vic nez 200x lepsim pomeru ztrat ? proc sou dnesni rusove takovi uplni sraci ?
Azor
22. 10. 2025, 20:38Marty.
" jééé, to sme to dopracovali, program, kterej neumí počítat..."
Vy jste to spočítal??
Nebo je to účet bez hostinského?? Uvidí se v čase.
Víte co se říká,ne?První ve válce dostává na prd.. pravda.
Salut.
Pepík Knedlík
23. 10. 2025, 08:43Azor
Článek vyšel v červenci 2025.
Ano, reálně bych taky odhadoval jiný poměr 1,7 mega : 200 000.
Bohužel vraždění pokračuje dál. A musí. Pro mnoho zdejších ukrofilu mám dobrou i smutnou zprávu. Civilních osob bylo zabito cca 2 000 za celou dobu co operace probíhá. Tak Příměří znamená konec komika a případně svobodné volby.
Marty
23. 10. 2025, 14:30Pepík Knedlík
účastnit se voleb musí mít možnost každý obyvatel Ukrajiny, tudíž by se musela nejdříve ruSSistická vojska stáhnout z jejího území, zbytek už by nebyl problém a těší s ena to všichni
Azor
23. 10. 2025, 15:31Marty.
"účastnit se voleb musí mít možnost každý obyvatel Ukrajiny,"
Kolik lidi volili ty pučisty??Celá "ukrajina"????
Těm na východě to bylo umožněno???Když se tak stalo(2010),tak zvítězil Janukovič!!!!!
I naivní lidi tady můžou psát.
Co pak říká tento pán??Že by nevěděl.která bije??
Azarov V letech 2010–2014 zastával funkci předsedy vlády Ukrajiny . Je držitelem titulu doktora geologicko-mineralogických věd a profesorem.
"Ukrajina měla v roce 2012 57 milionů obyvatel, ale teď jich je kolem 20 milionů."
https://sonar21.com/getting-to-know-russia/
Tito taky budou volit???(37 milionů, mínus ti mrtví,i těch 10 mil.co jsou v Rusku??)
Ani nevíte, co osobě říkáte,když píšete takový příspěvek.
I ta AI, vás válcuje !!!
Salut.
Marty
23. 10. 2025, 15:46Azor
můj milí chatbote, neválcuješ mě, nejspíš toho nebudeš nikdy schopen protože máš přednastaveno odkud máš brát informace a jaké máš vyhledávat, vlatně za to nemužeš, konec konců, nejsi nic než hloupý nástroj, dokola jen budeš papouškovat co máš nastavené a nemáš možnost si to uvědomit, protože ti to nikdo nezadá:sweat_smile:ale ztrapnuj své tvůrce dál, jde ti to:joy:
Czertik
23. 10. 2025, 17:19rexik
me fsinuje tvoje vira v to ze o valce zapad lze, ale rusove mluvi jen svatou pravdu, misto toho aby lhaly.
Czertik
23. 10. 2025, 17:23rexik
diky ze potvrzujes ze ses totalni mesuge. masturbujes tu o tom ze pucisty cela ukrajina nevolila...a kdo volil tvoji ruskou stenici na ukrajina ? taky cela ukrajina ? nebo ne ?
uz chapes v cem mas diru, nebo ses tak blbes ze ji nevidis ?
hel rexiku, at rusko vrati okupovane uzemi a hned bude ukrajincu v ukrajine daleko vic a budou moct volit.
tak nejak pochybuju ze rusove na okupovane ukrajine umozni ukrajincum volit v ukrajinskch volbach.
Czertik
22. 10. 2025, 20:22ztarty 36:1 - a to presne u jakeho sytsemu ?
ja jen ze ukrajinci ztatily kolem 3k tanku a rusaci uz pres 10,5k. ano, v posledni dobe rusove tanky moc neztaceji...protoze temer zadnou techniku na fronte rusko nema.
a pak nam rusove vychcipaji pokud se strenou s leo2 z 1985.
Pepík Knedlík
21. 10. 2025, 10:54Proč selhalo jednání a poskytnutí Tomahawku Ukraině? Z případné eskalace na státy NATO. Už nekolikrat zminil Donald snahu Zelenskyho zatáhnout SSA do otevřený války s RF.
A co vlastně nabídnul žebrák z UA jako protihodnotu za Tomahawky?
Tomu neuvěřite: "Ukrajina má tisíce… dronů, ale my nemáme Tomahawky. Proto potřebujeme Tomahawky,“ řekl Zelenskyj . „Spojené státy mají Tomahawky a další rakety, velmi silné rakety, ale můžou mít naše tisíce dronů.“
A co na Donald? "Máme teď spoustu dronů. Stavíme si vlastní drony, ale také si je kupujeme od ostatních a ti vyrábějí velmi dobré drony."
Prezident uznal, že poskytnutí sofistikovaných raket schopných zasáhnout území za Moskvou Ukrajině by znamenalo „eskalaci“.
„Tomahawky jsou velká věc,“ řekl Trump a dodal, že má také „povinnost“ zajistit, aby USA byly „plně zásobeny“ svými obrannými potřebami.
„Protože nikdy nevíte, co se stane ve válce a v míru, že? Nikdy nevíte, co se stane,“ řekl Trump.
Czertik
21. 10. 2025, 16:56knedle ss
copak copak, ty kovany nacek nepoznavas ze putin pouziva uplne stejnou taktiku jako hitler ?
strseni velkou valkou aby mu prochazely jeho agrese.
a historie dokazala, ze lidi co volali po miru s hitlerem byly hlavni pricinou druhe svetove.
a ty ted kvicis uplne stejne jako oni - hlavne at neni velka valka, jeze presne tohle povede k dalsi velke valce kterou pozdeji zacne rusko.
Pepík Knedlík
21. 10. 2025, 17:06Lobotoman.erotoman Chrusčov
Ano? Plynový komory, koncentráky a další vydobytky nacismu?
Hlavním důvodem druhý valky bylo ponížení reparace po první válce! Tím neomlouvám Německo.
Tak nelži!
Slavoslav
21. 10. 2025, 17:09Knedlik
Ale to od teba nie je pekne takto hovoriť o rusakoch co vynašli pojazdné plynové komory. Skus si vyhľadať ako rusaci rozvazali chleba v Moskve
Azor
21. 10. 2025, 20:02Czertik.
"a historie dokazala, ze lidi co volali po miru s hitlerem byly hlavni pricinou druhe svetove."
A to jsou pokračovatelé těch o kterých píšete.A tito teď volají o míru na "ukrajině" !!!!
A kdo to byl?? Přesně ti,o kterých píše tento pán,Kteří se vzhlídli v Orwellovi!!! Kteří převrátili smysl slov(tak jako vy co by jejich mizerný učeň alias užitečný idi..)
A schovávali se za toto -
""Základní principy válečné propagandy byly popsány britským diplomatem lordem Ponsonbym v jeho knize Falsehood in War-Time (1928).
Podstata těchto principů je následující:
1) Nechceme válku.
– Hlavní věcí je přesvědčit lidi, že ti „zlí“ nenávidí „nás“ a již začali (nebo jsou připraveni začít) jako první.
2) Válka je vedena pouze zaviněním nepřítele.
– Jsou to ti „druzí“, kdo „začali“ válku nebo sní o jejím zahájení. „My“ jsme nuceni se jen bránit.
3) Nepřítel je zlý a jejich vůdce je skutečný ďábel.
„Nemusíš nutit nenávidět všechny lidi,“ napsal Ponsonby.– Je třeba zosobnit obraz nepřítele, ukázat své populaci, že hlava, vůdce „ostatních, těch druhých“ je duševně nemocná, bláznivá a zkorumpovaná osoba.
4) Bojujeme za spravedlivou, vznešenou věc a ne za naše zájmy.
– Mělo by být zamlčeno, že v každé válce jsou primárně sledovány ekonomické cíle, je třeba zdůraznit pouze humanitární důvody.
5) Nepřítel úmyslně páchá zvěrstva, my jenom náhodou.
– Je nezbytné co nejrychleji šířit informace o krutostech spáchaných nepřítelem a vysvětlit, že právě tyto činy jsou pro něj charakteristické.
6) Nepřítel používá zakázané zbraně.
7) Naše ztráty jsou zanedbatelné, ztráty nepřítele jsou obrovské.
– Během války se ztráty živé síly a vybavení vykreslují nepravdivě.
8) Uznávaní zástupci kultury, umění a intelektuálů podporují naši věc.
9) Naše poslání je posvátné.
10) Každý, kdo pochybuje o naší propagandě, je zrádce.
a co že prohlásil jiný "frajer" na oblbování lidí???
"Pokud chceš lidi donutit aby souhlasili s válkou, musíš lidi kteří jsou proti válce, prezentovat jako zrádce národa."
Josef Göbbels
To jsou ti o kterých píšete a ke kterým i vy a vam podobní vzhlížíte,co??
A kdo že to konkrétně je??
Tito !! - Anglosasové !!!
"„Svědomí nemají, zato jsou velice nedůtkliví.
Nestydí se provádět špinavosti,ale nesnáší je-li jim
tato špinavost vyčítána!“
V.O.Klučevskij
(západní hodnoty-neplnění závazku -indiáni -nerozšiřování NATO
atd.Diplomaté zdůraznili, že „Američané rádi každého poučují, jak žít“, zatímco oni sami „nestydatě a bezostyšně lžou („Powellova zkumavka“ Tonkinský záliv, "Zločinec Kadáfí,Zločinci Srbové,atd), ničí suverénní země, vystavují je nelidskému bombardování, ignorují své mezinárodní závazky a jako obvykle, obviňují z toho ostatní.” )
"Lež se stala nástrojem státní politiky Západu, která se aktivně používá proti Rusku.
Je vhodné připomenout i výrok Karla Marxe,
který v polovici, 19. století napsal, že záchrana liberální pověsti spočívá ve včasném projevení nenávisti vůči Rusům."
"«Dlouho bylo možné předvídat, že tato zuřivá nenávist, která je na Západě každým rokem silněji a silněji podněcována proti Rusku, se jednoho dne utrhne ze řetězu.Tento okamžik nadešel.
Je to celý Západ, kdo přišel vyjádřit své popření Rusku a zablokovat mu cestu do budoucnosti. Rusku je prostě nabídnuta sebevražda, zřeknutí se samotného základu svého bytí, slavnostní uznání, že Rusko není nic jiného na světě, než divoký a ošklivý fenomén, jako zlo, které je třeba napravit».
Fjodor Ivanovič Tjutčev*,
" Alexej Jedrichin-Vandam: Horší než nepřátelství s Anglosasy může být jen přátelství s nimi."
"Alexandr III.: "Když máte za spojence Velkou Británii, tak nepřítele již nepotřebujete!"
"Irské přísloví
Boj se rohů býka,kopyt koně a úsměvu Angličana."
"Jestliže se dva sousedé ráno pohádali,
znamená to,že u jednoho z nich nocoval Angličan."
A takové to lidi obdivujete,co??
Salut.
Marty
21. 10. 2025, 20:35zase se nám tady slovně vyzvracel automat? škoda že to má již ohrané schéma které začiná být nuda, chce to inovaci v algoritmech:kissing_heart:
Roman
21. 10. 2025, 22:34Čokle ty seš fakt kokot jak prase . ŘEKNI TY CHUDÁKU , FAKT TĚM SVEJM VYFABULOVANEJM A PŘEKROUCENEJM PROKREMELSKEJM SRAČKÁM FAKT VĚŘÍŠ ???????
Tak to seš fakt ještě větší chudák než se prezentuješ .
Azor
22. 10. 2025, 00:07Roman.
" FAKT TĚM SVEJM VYFABULOVANEJM A PŘEKROUCENEJM PROKREMELSKEJM SRAČKÁM FAKT VĚŘÍŠ ???????"
Zda to co jsem napsal(okazy)jsou sra... nechte na těch,co dokáží přemíšlet,logicky myslet a kteří dokáží použít kritické myšlené(umí porovnat skutky těch i oněch.)
A oni si i sami udělají obrázek o takových,jako jste vy,Czertik,Slavoslav či Marty.
Já bych lidi nepodceňoval.
A vy máte možnost,na základě faktů rozcupovat ty odkazy,že se nezakládají na pravdě,a že ti citovaní, jsou blbečci a vy jste něco víc, než oni.
Zkusíte to???
A zkuste si něco přečíst o Dullesově doktríně,nebo toto -
Jak působí na vás tohle -
"Je snadné někoho oklamat,ale težší ho přesvědčit,že byl oklamán"
A to tímto !!
https://www.globalresearch.ca/silencing-the-lambs-how-propaganda-works/5793325
Nebo si snad ten člověk vymýšlí??
Pokud ano tak ho určitě vašími fakty rozcupujete,ne??
Počkam si(možná i jiní lidé)na vaší odpověd, kde ho rozcupujete.
Nebo že bude z vaší strany to, co dělají ty tři opičky????
Salut.
Czertik
22. 10. 2025, 00:35knedle ss lobotoman
ano, plynovy komory, koncetraky...to vse uz v putinove rusku mas. ty takovi putinovc to nevis ? bez tam na navsevu. a nevracej se.
chudaci nemci museli platit reparace ve valce kterou zacaly...jaka to hruza a to ponizeni....
ale nezacnes o tomhle bleemptat tak sii vygugli jak se nemci chovaly k frantikum kdyz je v 1870 porazily.
a k ostatnim statu co porazily.
ne nemci po prvni svetove vysly s prilis mirnym trestem za jejich predchozi chovani.
a jak si napsal, pocit ukrivdenosti byl hlavnim hnacim otorem hitlera...stejne jako je dneska putina.
tvoje selektivni slepota je vskutku zarazejici.
Czertik
22. 10. 2025, 00:39rexik
ano, kasne citujes onoho brita...jen me napis jakou ze pasaz to putin z jeho knizky nenaplnil ?
onu 1 a dalsi putin plni naprosto do puntiku.
""„Svědomí nemají, zato jsou velice nedůtkliví.
Nestydí se provádět špinavosti,ale nesnáší je-li jim
tato špinavost vyčítána!“!
rusove naprosto v kostce. jakzeto to je s utokem na konvoj osn ? utokem na nemcocnice na ukrajine, elektrany a jine veci ?
rexiku, ano dokonale demonstrujes tim textem jaci sou putinovci a potazmo rusove uplne zrudy.
Slavoslav
21. 10. 2025, 07:26nehehe, rusacka PVO v akcii, povedal im niekto, ze tie rakety nemaju strielat po vlastnych mestach?
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3m3np2dvvrs2b
Czertik
21. 10. 2025, 16:57slysel to ? rusove si sestrelili vlastno suchoje. tak touz je s ruskem hodne blbe kdyz povazuji vsechno co lita na ruskem nebi za ukrajinske stroje.
stejne se chovali nemci ke konci valky...a sestrelili stovky vlastnich letadel pri operaci bodenplate...proze proste stileli dle zvyku. bez premysleni.
Slavoslav
21. 10. 2025, 21:25Hip, to je 5 dní stará novinka cca. Som im gratuloval m úspechom PVO
Slavoslav
21. 10. 2025, 07:21nemyslim si, ze by cca 50 tomahawkov bol taky gamechanger najma v suvislosti s tym, ze UA uz ma flamingo s tonovou bojovou hlavicou.
Kazdopadne by to, ale bol velky diplomaticky natalk na rusaka a pravdu povediac ma neprekvapuje, ze TACO zas chicken out
Marty
21. 10. 2025, 15:17Slavoslav
taky nad tím přemýšlím, že by Flaminga potřebovali létat ve vyžší hladině? nebo reálně potrvá rozjetí sériové výroby? věřim že 80-100 (nikde sme nepostřehl o jakých řádech byla řeč) Tomahawků by mohla v relativně krátkém čase dost ovlivnit frontu poškozením velení, zásobování atd... odlehčilo by to frontě, no uvidíme, třeba se najde někdo chytřejší a příjde s jinou protinabídkou, třeba Stormshadow za ty dronové technologie? věřim že i to by Ukrajina uvítala, ikdyž dosah není stejný