EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

AS21 Redback - kandidát na nová BVP americké armády

 24. 02. 2022      kategorie: Vojenská technika      41 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Jihokorejská firma Hanwha Defense učinila rozhodnutí o své účasti v americkém programu nového BVP - Optionally-Manned Fighting Vehicle (OMFV). Hanwha Defense se nebude účastnit přímo a sama vyhledávat amerického patrona, ale její australská pobočka se stane hlavní součástí utvořeného konsorcia vedeného americkým koncernem Oshkosh Defense.

Lídrem a vyjednavačem tohoto konsorcia je americký Oshkosh Defense, dodavatelem nového bojového vozidla pěchoty americké armádě však má být Hanwha Defense Australia. Vozidlem, které je nabízeno, je amerikanizovaná verze AS21 Redback, což je zase speciální australská verze jihokorejského vozidla K21. Vozidlo pro americké ozbrojené síly bude ve spolupráci s americkými firmami maximálně přizpůsobeno amerických požadavkům a některé systémy a prvky budou nahrazeny jejich americkými ekvivalenty.

bvpFoto: AS21 Redback | Hanwha Defense

V programu australských pozemních sil Land 400 Phase 3 (Mounted Close Combat Capability) soutěží firma Hanwha Defense s vozidlem AS21 Redback proti německé společnosti Rheinmetall Defence s vozidlem KF41 Lynx. Jihokorejská firma Hanwha Defense založila v Austrálii dceřinou společnost - Hanwha Defense Australia a dále skupinu Team Redback složenou z místních australských společností ECLIPS, EOS, Milspec, Bisalloy, Soucy, Marand, CBG Systems a několika dalších a izraelské firmy Elbit Systems. Výroba bojového vozidla pěchoty AS21 Redback je plánována v továrně Geelong jižně od Melbourne.

Ve druhé fázi amerického programu OMFV bude společnost Hanwha Defense Australia soutěžit v týmu spolu s Oshkosh Defense, Pratt Miller Defense, Rafael Advanced Defense Systems a QinetiQ Inc. proti dalším čtyřem firemním uskupením. Patří mezi ně konsorcium Team Lynx (Rheinmetall Defense, Raytheon Technologies, L3Harris Technologies, Textron Systems a Allison Transmission), BAE Systems (spolu s Elbit Systems of America), General Dynamics Land Systems a Point Blank Enterprises.

Jak již bylo uvedeno vozidlo AS21 Redback je speciální australskou verzí jihokorejského BVP K21. Vozidlo disponuje věžovým systémem EOS/Elbit Systems T2000, který může být v osádkovém i bezosádkovém provedení. Je osazen 30mm automatickým kanónem a spřaženým 7,62mm kulometem, a také volitelným odpalovacím zařízením protitankových řízených střel Spike-LR2.

Základní pancéřování vozidla je možno v případě potřeby zesílit přidáním pancéřových modulů od izraelské firmy Plasan a mřížových pancířů. Vozidlo je možno vybavit izraelským systémem aktivní obrany Iron First.
Vozidlo AS21 Redback používá gumové pásy, které snižují hlučnost a zvyšují jízdní komfort, snižují provozní náklady i náročnost servisních prací.

Podle současných amerických plánů by nové bojové vozidlo pěchoty mělo být vybráno v roce 2023. V roce 2025 mají být ke zkouškám připraveny prototypy a v roce 2028 by měla existovat první sériová vozidla.

Zdroj: armyrecognition.com

Komentáře

Czert

01. 03. 2022, 15:17

Karlik
A neprehanis to ty zapalence?
Sebrat majetky fasistickym diktatorum a jejich prisluhovacum?
Tak kdyz tak rves o putinovy, tak stejne hlasitemusis rvat aby sebraly majetky merklove, bidenovi a vudcum eu.
Nebo dle tebe neni vladce iranu zly diktator?
A jak mu eu leze do zadku, vsechny sankce zrusily, a nejen ze dovoli iranu vyrobit atomky, eu jim jeste umozni modernizovat armadu a prumysl, s vidinou zisku.
Co na tom, ze se iran stane daleko vetsi hrizbou pro okoli, zvlast izrael.
Vsak amici sou daleko a eu pak svoje chyby svede na nekoho jineho.

Czert

01. 03. 2022, 08:11

Karlik
Co ti brani odjet na frontu a jit bojovat proti rusum vyjma vkastniho srabactvi?

A nechapu jak muzes srovnavat 1938 a 2022. Prece jenom, ukrajina byla napadena, csr nebylo.

Czert

01. 03. 2022, 08:08

Takze amici opustili ideu modernizace a zvetseni bredlyho a hledaji zcela nove bvp?

Veritas vincit

26. 02. 2022, 11:58

Martin23
No slovanský kecálku, my už se s tím jako podnikatelé a živnostníci nějak popasujeme.
Tvé starosti zaopatřeného úředníčka na bezvýznamném, neužitečném postu jsou ovšem dojemné.
V první řadě, stát ČR zbytečně žíví 50% úředníků, které k ničemu nepotřebuje.
Jejich propuštěním bez náhrady bych začal, jako bodem č.1. :-)

Martin23

26. 02. 2022, 11:37

Mimochodem soudruzi, dnes z tohoto právního státu udělali stát, kde hlavní slovo má ideologie.
A víte, kdo s tím přišel? No kádr Stříž, kterého se sice chtěli vládní strany naoko zbavit funkce, ale kde by našly takové eso, že.

Jo a hlavně se obhajujte Ruskem a Čínou.
No však ono vás to taky dostihne, až si vymyslí něco, co vám nebude pochuti.
Například na podzim přijde nová pandemie, kterou již ohlásil soudruh Gatte , máme nový pandemický zákon a úředník vám kdykoliv zavře živnost nebo vám uvalí po telefonu domácí vězení.
Vy jste totiž ještě nepochopili, že v následujícím období bude například drobné soukromé podnikání decimováno. Zdraží vám energie, že proti korporátům bude drtivá většina z vás nekonkurence schopných.

Tohle se totiž nakonec dotkne každého. Víte jak si soudruzi v 50. letech věšeli své soudruhy.
Dojde i na vás.

Tak si tu novou totalitu užívejte. V roce 1948 si ji soudruzi také užívali, pak ale většina z nich změnila názor. Tedy aspoň vnitřně.

Veritas vincit

26. 02. 2022, 10:09

Parlamentní
Kde máš důkazy pro svá tvrzení, že ČR, BBC a CNN šíří zkreslené a upravené zprávy, ty slovanský "pravdomluvče", nebo snad raději dutá ruská hlavo ?
Ono to výjde na stejno viď. :-)

Veritas vincit

26. 02. 2022, 10:07

Při pohledu na statečné a bojující Ukrajince se ještě více zviditelnila zbabělost a malost Čecho-slovanů, kterým byla jejich země vždy lhostejná v září 1938 i v srpnu 1968. Jenom žvanili a žvaní dodnes. :-)
Po válce se mstít na německých dětech, starcích a aktivně kolaborovat se sovětskými okupanty jim šlo ovšem skvěle. :-)

Co to má ČR v roce 2022 za směšnou a trapnou ministrini národní obrany ?
"Polsko odvezlo munici na Ukrajinu, Česko ne. Nikdo si pro ni totiž nepřijel..."
https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/polsko-odvezlo-munici-na-ukrajinu-cesko-ne-nikdo-si-pro-ni-totiz-neprijel-40388436

Parlamentní

26. 02. 2022, 10:06

Veritas
He he, ty jsi ten důkaz.
Vidíš a zrovna McCartismus se tykal 13 500 000 krivě obvinenych občanů a pro mnozí raději zvolili exil. V Hoolywodu byl členem komise R. Reagan. Mnoho herců mělo diky honu na ně velké problémy. V jaky komisi jsi ty? No raději nepatrám.
Historie se opakuje.

Veritas vincit

26. 02. 2022, 09:58

"Jak definoval Platon demokracii o jeji zhoubnosti a nespravedlnosti. Zavádí se cenzura na netu, což pokládám za první krok k totalitě. Ano ČT do občanů hustí zkreslené a upravené zprávy, které přebírá od BBC, CNN..."
*
Kde máš důkazy pro svá tvrzení, že ČR, BBC a CNN šíří zkreslené a upravené zprávy, ty slovanský "pravdomluvče" ?
Nebo jsi jenom další ruský papoušek bez inteligence?
Já tipuju to druhé. :-)

Parlamentní

26. 02. 2022, 09:33

Jak definoval Platon demokracii o jeji zhoubnosti a nespravedlnosti. Zavádí se cenzura na netu, což pokládám za první krok k totalitě. Ano ČT do občanů hustí zkreslené a upravené zprávy, které přebírá od BBC, CNN a dalsich dezinformacnich kanálů. Pak tu na netu funguje další dezinformator Seznam. Mnoho webů bylo po invazi Ruska do Banderovstanu zablokováno. A tak si myslim, že se vracíme do minulosti.
Mccarthismus označuje praxi, během které byla vytvářena obvinění z podvratné činnosti nebo velezrady bez ohledu na důkazy. Dle internetového slovníku, termín označuje „praxi vytváření obvinění ze zrady, zvláště za sympatizování s komunismem, a to bez pevných důkazů“, a také „praxi vytváření nespravedlivých obvinění či využívání nespravedlivých vyšetřovacích metod s cílem omezit disent a politickou kritiku“.

Veritas vincit

26. 02. 2022, 01:07

Celkem zajímavý pohled na druhý den ruské invaze:

https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ukrajina-invaze-valka-strategie.A220225_210720_vojenstvi_alv

Veritas vincit

26. 02. 2022, 01:05

Marty
Fandím Ukrajině a svobodě.
Nemohu přehlížet proruského švába, který lže, špiní čest statečných lidí a znevažuje jejich svobodnou vůli.
Podle jeho vlastních slov, prošel několika stupni vzdělávacího systému v ČR.
Bohužel to na něm nezanechalo žádné viditelné stopy. Co je ovšem horší, nedostalo se mu v rodině morálního základu.

Marty

25. 02. 2022, 23:44

Veritas vincit
nevím jestli vám ten člověk který obhajuje válečné zločiny stojí za tolik námahy a vzteku ;-)

Veritas vincit

25. 02. 2022, 23:29

Martin23
"... Budou Čínu a Rusko kritizovat za cenzůru a teď už to rozjeli sami."
*
Na prolhané bolševiky musí být přísnost. Historická zkušnost. :-)
V USA myslící lidé toužící po vzdělání vynalezli PC, napsali OS, US Army dala světu internet a ty, Slovan, potomek socialistické civilní obrany, možná i své dnešní zděděné zašívárny pro nepoužitelné kusy, nejsi schopen si s tou vaší partou proruských chudáčků poradit s takovou banalitou, jako je cenzura ?
Víš co je třeba Darknet a už jsi někdy viděl "The Onion Router" ty neschopný úředníčku s deseti pološkoličkama ? :-)))
Vlastně i kdyby vás to pár chytřejších z party z "Východu" zvládlo, tak to zase mentálně nedá celá vaše členská základna ani příležitostný fan club. :-)))

Marty

25. 02. 2022, 23:10

každý kdo zde obhajuje útoky na civilní cíle, by se nad sebou měl skutečně zamyslet...

bombero

25. 02. 2022, 19:25

M23- proč tak nehorujete i za nacistické weby? Také cenzura? Ale ideologie stejná...

bombero

25. 02. 2022, 19:24

M23- proruský kolaborant bude něco povídat o cenzuře. Kdyby jste byl v tom vašem slavným rusku, tak jste minimálně za katrem,neli po nehodě

Martin23

25. 02. 2022, 18:19

Dnes mají soudruzi výročí a proto vláda spustila cenzůru.
Zase budu poslouchat rtajně poslouchat zakázané rádio, zase bude samizdat?

Teď soudruh Fiala povídá o imperiálním Rusku a přitom nějak zapomněl, že kolébka demokracie Britské impérium (největší říše lidské historie) zaniklo v roce 1997.

To je právě naprosto šílené chování západu.

Budou Čínu a Rusko kritizovat za cenzůru a teď už to rozjeli sami.

bombero

25. 02. 2022, 17:52

parlamentní- prý, prý.prý.... dejte jasné, ověřitelné odkazy, nebo si tyhle proruský kecy strčte někam
PS putin je prý buzna a válku vyvolal prý jen proto, že se mu s 10letým milencem nepostavil...
PPS: cenzore, a klidně mě smaž a zablokuj

Veritas vincit

25. 02. 2022, 16:57

Parlamentní
"A to se divim, ta čubka Ursula byla ministrini obrany Německa a nevi vo ma dělat? Má v planu zprovoznit Nord a dodávat nove 140mm tankové kanony Rheinmetall do Ruska."
*
Bla, bla, bla, ...
Dej si misku zelí a zalej to vodečkou, moc ti to pohádkaří. :-)

Veritas vincit

25. 02. 2022, 16:55

"To me ani ve snu nenapadlo te skolit. Ty jsi absolventem Aspen institutu jako další pitomci co se klani Usa. Vsak moc dobre vis kolik je vas na dulezitych místech."
*
Nejsem ty, abych se někde musel klanět. :-)
Já jenom uznávám skvělé myšlenky a dobrou práci.
S dřevěným ruským sčotem by ses mohl leda tak s ruskými soukmenovci drbat na zádech při konzumaci zelí a vodky. :-)
To IBM (USA) postavila první PC a první pevný disk, Microsoft (USA) dal světu Windows, nebo AT&T (USA) Unix a umožnili ti poznávat svět. Stejně tak Motorola (USA) postavila první mobilní telefon, atd.

"Mimochodem, v lednu 2014 prý dorazily do Kyjeva čtyři asi desetičlenné skupiny gruzínských ozbrojenců, ..."
*
Jasně Ruse.
Jak jsi psal. Byli ozdobeni svastikami a nášivkami SS,.... :-)
Tuhle ruskou báchorku známe.

Parlamentní

25. 02. 2022, 16:45

Veritas
A to se divim, ta čubka Ursula byla ministrini obrany Německa a nevi vo ma dělat? Má v planu zprovoznit Nord a dodávat nove 140mm tankové kanony Rheinmetall do Ruska. Politika je tak čistá a prázdná :innocent: jako tva hlava Veritas.

Parlamentní

25. 02. 2022, 16:27

Veritas
To me ani ve snu nenapadlo te skolit. Ty jsi absolventem Aspen institutu jako další pitomci co se klani Usa. Vsak moc dobre vis kolik je vas na dulezitych místech.
Mimochodem, v lednu 2014 prý dorazily do Kyjeva čtyři asi desetičlenné skupiny gruzínských ozbrojenců, kteří doma plnili „politické zakázky Saakašviliho režimu“ při potlačování demonstrací nebo únosech a „mizení“ nepohodlných podnikatelů. Na letištích v Tbilisi i Kyjevě prošli i se zbraněmi bez kontrol a s falešnými doklady, což zařídili (bývalý) šéf ukrajinského postmajdanského parlamentu Andrij Parubij, poslanec Jaceňukovy Lidové fronty Serhij Pašinský a americký vojenský instruktor Christopher Brian. Pašinský s dalším poslancem Volodymyrem Parasjukem poté 20. ledna 2014 stříleli do demonstrantů na Majdanu z balkónu konzervatoře, přičemž Pašinský velel, kdy střílet a kdy toho nechat a opustit palebné pozice. V hotelu Ukrajina palbu řídili Parubij a Saakašviliho poradce Mamulašvili… Právě tak na konci října v ukrajinských médiích shrnul tehdejší události Olexandr Horošinský, advokát tří gruzínských snajprů. Vypovídali před běloruskou prokuraturou, protože ta ukrajinská o jejich svědectví neměla zájem. „Chtějí mluvit, protože si myslí, že si tak uchrání život, neboť prý mnozí jejich krajané, kteří se účastnili zločinů na Majdanu v roce 2014, začali mizet a umírat za podivných okolností,“ tvrdil advokát.

Veritas vincit

25. 02. 2022, 16:12

Martin23
"Rusové první den zničili strategické cíle, obešli ukrajinskou armádu a míří ke Kyjevu. UK armádu na východe teď budou zaměstnávat povstalci."
*
Tebe také zničili a obešli Rusomile.
Ale sudičky s chytrou kaší.
Kdys naposledy viděl mapu Ukrajiny?
Já vlastně zapomněl, že ruští exoti dostávají speciální výtisk z Moskvy. :-)

Veritas vincit

25. 02. 2022, 16:01

Parlamentní
Ty mě tak budeš školit ruskej kolaborante. :-)
Pro mě jsou No.1 USA.
Německo je pro mě zatím částečným zklamáním, stejně tak EK pod vedením Ursuly von der Leyen.
Nakonec, ale není všem dnům konec, že? Nord Stream 2 už stopku má.

Rusko už přišlo o závod F1 a další sportovní organizace se přidávají, budou vyloučeni z fotbalu a hokeje,... další budou následovat. Nakonec je vyloučí i z toho SWIFTu.
Sberbank se už potácí zavřená a to je teprve druhý den.
Ono se to pomalu, ale jistě rozjede. :-)

Parlamentní

25. 02. 2022, 15:43

Veritas a co tve milé Nemecko?
Mluvčí německé vlády také pronesl, že pozastavení SWIFTu by mělo obrovský dopad na německý byznys a vyžaduje rozsáhlé přípravy. Jak to bude s NATO? Jde skutečně o soudržnou alianci? Je možné, že i to bude otestováno. Německo se samozřejmě bát může, ale pak by mělo přestat mistrovat ostatní členské státy EU, třeba Polsko. Ať Němci raději otevřeně řeknou, že se jim s Ruskem bojovat nechce. A taky proč?
A to se nikomu nechce, krom několika pitomců z vlády a z řad umělců. Už jsi dokazal svoji neznalost nejen o Majdanu, ale i o okupaci.

Veritas vincit

25. 02. 2022, 14:29

Parlamentní
"Mas pravdu, Ukraina se nechala zmanipulovat a zvnikl ktasny scénář jménem Majdan."
*
Proč nenapíšeš celou pravdu ruský lháři ?
Majdan byl kvůli zradě Janukovyče na voličích, když odmítl podepsat za Ukrajinu asociační dohodu s EU. Když si tu proruskou krysu Rusko koupilo.
Žádný jiný důvod kromě vstupu Ukrajiny do EU tam nebyl.

"Teroriste strileli do policie a do lidi. Ozdobeny hakovymi kříži i azov Bandera hrde vraždili."
*
Ruská lež bez jediného důkazu.

Máš to v hlavě pěkně dutý, komunisto. :-)

Parlamentní

25. 02. 2022, 14:20

Martin 23
Mas pravdu, Ukraina se nechala zmanipulovat a zvnikl ktasny scénář jménem Majdan. Teroriste strileli do policie a do lidi. Ozdobeny hakovymi kříži i azov Bandera hrde vraždili. Dokonce pro jejich nepotrestani jim byli zmeneny pagrafy a potrestanych bylo jen nekolik. To byl zacatek. Doneck, Luhansk a genocida na Ruskem obyvatelstvu. Podepsala se Minska dohoda a tu rovnez Ukrainci nedodrzovali. Naseptavaci z EU a Usa sponovali trpelivost Ruska az za pomyslnou hranici. Ti, kteří z vas podporovali Majdan, tak vidite jeho dusledek. A prisel trest i kdyz kruty. NATO a EU nepomuzou a taky proc? Rusko je velky hrac nejen na bitevnim poli, ale i v obchodu. V podstate silni hraci nepomahaji.
Veritas, když chces pomáhat tak vyraz ns Ukrainu.

Veritas vincit

25. 02. 2022, 10:06

Docela zajímavý pohled na první den ruské invaze na Ukrajinu:
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ukrajina-invaze-valka-strategie.A220224_211229_vojenstvi_alv

Veritas vincit

25. 02. 2022, 09:40

Slované v ČR jsou opět na historickou medaily z neschopnosti. :-)
Zbabělá levicová vláda chlácholí obyvatelstvo, že jim nic nehrozí a všichni utírají slzičky jako návštěvníci gay klubu nad pokousaným duhovým kamarádem. :-)
Místo aby posílala na Ukrajinu munici, zbraně, výbavu, vyhostila včera okamžitě drzého ruského velvyslance, jak o tom psal bývalý ministr zahraničí pan Petříček a zabavila Putinovým kamarádům všechen majetek v ČR a použila například jejich nemovitosti k ubytování prchajících Ukrajinců.
S fašistickými diktátory a jejich pomocníky se nevyjednává a neudržují se  s nimi korektní vztahy, jinak je máme zítra na pozemku a zábor našeho majetku s našim zotročením následuje.
Jak vidno na živo, ufňukaní Slované v ČR se nepoučili v roce 1938, 1939 ani 1968.
Takhle lehce se ztrácí svoboda.

Veritas vincit

25. 02. 2022, 09:18

Fašistické Rusko nemá nárok něco diktovat druhým.
Rusko celou svou existenci napadá a obtěžuje sousedy.
Neznám místo v historii Ruska, kdy by se chovali Rusáci civilizovaně, nebo dokonce demokraticky.

Rusáci jsou výrobně neschopný národ. Za 30 let nebyli schopni si postavit výrobní kapacity po Sovětském svazu. Myslím, že je to pěkně popsáno třeba v této analýze:
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ukrajina-analyza-konflikt-lodenice-zbrojovky-rusko-valka-invaze.A211217_100832_vojenstvi_alv

Tomáš

25. 02. 2022, 08:50

Naše zahraniční politika utrpěla těžký otřes, náprava bude dlouhá, ještě horší budou ekonomické dopady. Fialova vláda se dostala do úzké uličky, měla by být zrekonstruovaná, protože budou ekonomické těžkosti. Ukrajina změní kurs k neutralite. Profesionální armada je drahá a měl by se zvažovat návrat k prezenční službě asi jak s i od hlasovali občané Rakousko v referendu a pomohlo jim zvládnout migraci. Ano, nastala změna východní vítr je silný ajeste bude silit z dalneho východu.

Bono

25. 02. 2022, 08:35

Martin23
S tím souhlasim, že to neni v pořádku. I s tim, že velkou část viny nese západ, konkrétně hecující USA. Ten senilní imbecil kterýmu tam říkají prezident, je podepsanej (opravdu, fyzicky podepsanej) snad pod každou začatou válkou/invazí USA za posledních kolik :man_shrugging: 30-40let(?:thinking:)
Nicméně nesouhlasim s tim, že ruská armáda jede nějaký bomby (pohledem místních prskačů)... zpravidla tady prskáte víc na menší ztráty působený západníma armádama při intenzivnější palbě. Salvy raket na města je čistě ruskej styl války. Ale uvidíme co z toho časem vypadne, záběry co se zatim dostaly na internet můžou mít i jinej kontext.

Ukrajina to odsrala ve velkým(kvůli západu), jediný úspěšný řešení, který donutí Rusko s tim přestat, bude znamenat, že to pocítíme na západě všichni(teda ta chudá lůza). Protože si pár politickejch pi*usů honí ega.
Čína počká co všechno Rusům projde a pak se vrhne na Taiwan, pak přijdou teprve "sankce". Díky globalizaci, snaze ušetřit cent, budou všechny sankce (RU/CH) jako odvšivovat spálením oblečenej kabát.

Jo a jsem opravdu hrdej, že letiště VH rozsvítilo terminál 1 do barev Ukrajiny, určitě díky tomu shořely aspoň 2 ruský tanky a jeden vrtulník. Možná to 3 Ukrajincům vratilo život nebo 6ti dalo nesmrtelnost na dalsi tejden. Díky

bombero

25. 02. 2022, 08:13

M23- nejste náhodou ruský velvyslanec u nás? vaše odpovědí by tomu napovídaly- za vpád rusů může USA....

bombero

25. 02. 2022, 08:11

M23- odkdy se ultimátu říká požadavek? Jinak o tom vstupu do NATO je to nepodložený výmysl. Slibovali to lidi, kteří do toho vůbec neměli co kecat
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/rusko-nato-gorbacov-baker-genscher-nemecko-sovet-bush.A220127_064026_zpr_nato_inc
A že se ted !náhodou" pár dní před invazí objeví neoficiální záznam nějaké komunoikace? Mám na top svůj názor. A jinak, ty státy všechny jsou samostatné, nikdo nemá právo jim něco diktovat. A je jen problém ruska, jaký jeho sousedi na něj mají názor a zkušenosti. Vyjmenujte mi prosím sousedící státy, které s ruskem mají pozemní hranici a rus je nikdy nenapadl. Rusko je dnes nějvětší zlo na světě...
A o té efektivitě- když se na vás valí útok z cca 80% hranic, tak nějakých 100km mi nepřipadá nic extra. Navíc, tvrdí to rus, který má lež jako státní politiku.A oblastí Donbasu prolétla?Jako vždy lžete v zájmu ruska
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ukrajina-invaze-valka-strategie.A220224_211229_vojenstvi_alv
A dnes jsem zaslechl.... Takže jedna paní povídala, ale proč si místo odkazu neplivnou,že?

Martin23

25. 02. 2022, 07:50

Bono - není to v pořádku. Je to jen logické vyústění toho, že USA a dalším zemím bylo tohle 30 let umožňováno, jako naproto přirozená forma zahraniční politiky.

Martin23

25. 02. 2022, 07:33

Že Rusko vtrhne na Ukrajinu, o tom bylo rozhodnuto ve chvíli, kdy USA odpověděly záporně na ruské požadavky.

To, jak si západ neuvědomuje své chyby posledních 30 let, které nás dovedly až sem, to mi hlava nebere. Dokonce Biden dnes hovořil o tom, jak agresor nemůže uspět při napadání jiných zemí (pravděpodobně vlastní zkušenost). To je přeci taková drzost.

Jen v Evropě USA udělaly tyto chyby:
a) oklamaly Rusko při rozšiřování NATO, po rozpadu SSSR a zániku VS nemělo dále NATO vůbec pokračovat jako vojenská organizace.
b) války na Balkáně
c) protiústavní puč na Ukrajině a protiteroristická akce trvající 7 let.

A teď krátce k tomu, co teď sledujeme.
Ukrajinců mi bylo a je líto od roku 2014, protože se dostali do geopolitických her a na Ukrajině vládnou nacizoidní elementy.

No a současná vojenská akce Ruska - na ní je vidět, jak je efektivní, jak moderně Rusko zasahuje a dnes ráno již bojuje na předměstí Kyjeva.

Ale zásadní v této akci není kvalitativní a kvantitativní převaha ruských ozbrojených sil.
Tím zásadním je to, co západ celou dobu snažil tajit.
Že na východní Ukrajině nejsou proruští lidé, ale že tam jsou Rusové, kteří byli 7 let obětí genocidy.
Proto také RA východní a jižní Ukrajinou prolétla, protože tam mají většinovou podpodu tamního obyvatelstva.
Rusové první den zničili strategické cíle, obešli ukrajinskou armádu a míří ke Kyjevu. UK armádu na východe teď budou zaměstnávat povstalci.
Do pondělí je hotovo.

A je také zajímavé, jak západ Ukrajinu hodil přes palubu. Nejdříve Ukrajinu vyhecují proti Rusku a pak nic.
Sankce, to je komedie. Zase jen kecičky o jednotě, protesty, okázalé a demonstrativní projevy.
Například naše granáty darované Ukrajině na Ukrajinu ani nedojdou. Jsou pořád v ČR.

Dnes jsem již zaslechl, že se chystá velká dohoda mezi Ruskem a USA.

Bono

25. 02. 2022, 06:02

Taky jsem čekal že tu bude článek o Ukrajině. A pod ním v diskuzi vysvětlení proč je to vlastně všechno naprosto v pořádku, a jak byla ruská armáda pozvána ukrajinskou vládou na záchranu svobody v zemi..... Míra nebo Parlamentní na to mají vždycky správnou odpověď a vysvětlení.

Veritas vincit

24. 02. 2022, 21:50

Tomáš
"Nevěřil jsem, že dojde ke speciální operaci na Ukrajině, ..."
*
"Speciální operace" - výraz ruských ovcí pro agresivní invazi.
Nejpikantnější ruská slátanina je ta "denacifikace" státu ..., kde je prezidentem ve svobodných volbách zvolený Žid Volodymyr Zelenskyj.
Inu Rusáci a jejich primitivní lhaní. :-)

Pevně věřím, že si Rusko ještě vyslouží odpojení od SWIFTu.
Ukrajinci se budou bránit dlouho a za pár dní vyplave na povrch nejaké to zmasakrované zvěrstvo ruských opic až se z toho lidem na planetě Zemi udělá špatně.
Adolfek Putinů je nemocný chlapeček. nikdo si s ním nechce povídat a nikdo ho nebere jako "světového" šéfa. Proč taky s takovým HDP na 1 obyvatele na 60. místě ve světě. :-)
Chlapečkovi bude letos 70 let a už to asi maskérce dá dost práce s make upem, aby vypadal jako "kult mládí". Horší než Ozzy Osbourne. :-)))

Tomáš

24. 02. 2022, 21:13

Nevěřil jsem, že dojde ke speciální operaci na Ukrajině, stalo se. Jedno se musí prez. Putinovi přiznat, příprava na tuto operaci byla mimořádná ato z finančního hlediska, Rusko má bilion dolarů v hotovosti a zlato nelze Rusko přímo vyřadit od placeni přes bankovní systém, to by byla katastrofa pro USA. Prez. Biden volí slozitejsi zákrok, ale ten může být proEvropu hodně nebezpečný a musí nějak zapojit Činu.Je překročen Rubicon.

Veritas vincit

24. 02. 2022, 20:13

AS21 je pěkné BVPéčko.
To se to teď bude zbrojit. Zbrojařským firmám začínají na dlouhá léta zlaté časy.
Německo odpískalo Green Deal a všichni budou utahovat opasky a plést tlusté svetry. :-)

Zdejším Rusomilkám dnes nějak zamrzly klávesnice.
Čekal bych minimálně nějaké oslavné zdravice na počet jejich fašistického Ruska.
A ono nic. Že by Rusomilům došel dech a ztuhly prsty ?? :-)

Určitě si všichni všimli.
Ukrajina je ve válce s agresorem sama, proti agesorům bojuje a vede ji prezident.
Neujel, nevzdal to jako ten potkan Beneš a zbabělci z Československa z 30.září a 1. října 1938.
Jako jediní v Evropě nebojovali... a ještě vše v pořádku, podle seznamů odevzdali... :-)

Nikdy jsem ani na vteřinu nepochyboval, že ty ruské opice zaútočí na Ukrajinu ze všech stran.
Dřou bídu s nouzí a jsou líný jako vandrácká hůl ty ruský Slovani. :-)
Jenom je mi divný, proč jim to tak dlouho trvalo. Časem se to vše jistě dovíme.

Takže ještě speciálně pro Míru a jeho krevní skupinu.
S 3. světovou máme jasno. Zahájil ji útokem na svrchovaný stát Ukrajinu Adolf Vladimirovič Putin ve čtvrtek 24.2.2022 ve 4 hodiny ráno.
Adolf Hitler by byl na svého ruského studentíka externistu jistě pyšný. :-)

Ukrajincům držím palce a přeji přesnou mušku. Ať k těm 45 000 pytlům na mrtvolky, musí Rusák přikoupit ještě minimálně jednou tolik.

Kdyby měl někdo dobrý nápad, jak pomoci Ukrajině a Ukrajincům, tak sem s ním.
Rád se přidám. :handshake::flag_ua: