EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Československá 10. letecká armáda by v roce 1968 bojovala proti Fourth Allied Tactical Air Force

 14. 08. 2020      kategorie: Vojenská historie      42 komentářů

V případě 3. světové války by byly na československá letiště přeloženy letouny 57. taktické vzdušné armády Karpatského vojenského okruhu a letouny Československé 10. letecké armády by byly přesunuty na záložní letiště. Tato kombinovaná síla dvou vzdušných armád by v roce 1968 bojovala proti Fourth Allied Tactical Air Force (4 ATAF). Samotná 10. letecká armáda představovala značnou sílu a byla složena ze čtyř leteckých divizí.

Czechoslovak_Tactical_Airforce_MiG-21F-13
Foto: Letoun „Fish11-C“ 0711 „MiG-21F-13“ vznikl v roce 1967 v české továrně Aero Vodochody pod názvem S-106. Aero S-106 byla česká produkční verze sovětského stíhacího letounu Mikoyan-Gurevič MiG-21F-13. 0711 sloužil na 1. taktické stíhací divizi jako denní stíhač a později do roku 1989 jako cvičný stíhač. | 211.airspace.cz

1. stíhací letecká divize byla vybavena moderními denními stíhači MiG-21F-13 "Fishbed-C" a staršími MiG-19S "Farmer-C". Stav doplňovaly MiG-19PM "Farmer-D" a MiG-21PFM "Fishbed-F" vybavené radary RP-1 a RP-21 se schopností odpalovat radarem naváděných řízených střel Kaliningrad K-5 "AA-1 Alkali". 4. stíhací letecký pluk byl vybaven letouny MiG-21F-13 "Fishbed-C" a MiG-19PM "Farmer-D", 5. stíhací letecký pluk létal MiG-19S "Farmer-C" a MiG-19PM "Farmer-D" a 9. stíhací letecký pluk měl ve výzbroji MiG-21F-13 "Fishbed-C" a MiG-21PFM "Fishbed-F". Protivníkem 1. stíhací letecké divize byly v roce 1968 stroje Republic F-105D Thunderchief, North American F-100D Super Sabre z americké Seventeenth Air Force a stíhací letouny Lockheed F-104 Starfighter které vlastnila Luftwaffe a Royal Canadian Air Force.

Psali jsme: Zapomenutý Hitlerův bunkr v Moravskoslezském kraji

2. stíhací bombardovací letecká divize a 34. stíhací bombardovací letecká divize byla vybavena jadernými taktickými bombardéry Suchoj Su-7BM / BKL "Fitter-A", které sedlal 20. a 28. stíhací bombardovací letecký pluk. Zbytek výzbroje tvořily letouny MiG-15 (verze MiG-15bis, bisSB, bisR) létající u 2., 6., 18. a 30. sbopl. Dohromady tak dvě stíhací bombardovací divize disponovaly téměř třemi sty stroji ze kterých stovka představovala moderní nadzvukové taktické bombardéry se schopností nést jaderné zbraně.

Czech_Su-7__GDR_Falkenberg_Airbase_1969
Foto: Československá 10. letecká armáda používala dva pluky letadel Su-7BM / BKL 'Fitter-A' pro jaderné údery a čtyři pluky stíhaček MiG-15 'Fagot-A / B'  jako ,,blízkou" leteckou podporu stíhacích bombardérů. | valka.cz

46. dopravní výsadková letecká divize měla za úkol podporu a dopravu 7. výsadkového pluku a 1. a 4. výsadkové průzkumné roty. 1. dopravní výsadkový letecký pluk byl vybaven převážně v Československu vyráběnými dopravními letouny Iljušin Il-14. Dopravní divize měla dva vrtulníkové pluky vybavené vrtulníky Mi-4.

Psali jsme: Největší bomby 2. světové války, které zničily Tirpitz nebo Hitlerovo horské sídlo Berghof

Vzdušný průzkum měl na starosti 47. průzkumný letecký pluk vybavený staršími průzkumnými letouny IL-28RT "Beagle" a MiG-15bisR "Fagot-B". Moderní letecký průzkum představovalo omezené množství MiG-21F-13 v průzkumné variantě vyvinuté ve Vodochodech. Tyto MiG-21 mohly nést dva kontejnery se čtyřmi kamerami AFA-39.

10. protiradiotechnický letecký oddíl létající z Přerova používal pro své úkoly letouny Il-28RT, Il-28RTR, Il-14 RT a Il-14 RTR.

 Autor: VKZB

CENOVÉ BOMBY (1406)

Komentáře

karel3

24. 08. 2020

1
"Zkrátka s hrdostí národní řeknu, Já jsem Čech, ale nikdy: Já jsem Slovan."
K.H.Borovský po svém návratu z Ruska (1846)

1

24. 08. 2020

Karl3 Vy opičáků, tak nám napište historii rodu a nemusíte začínat u historie. On žije v Česku a považuje se snad za Kelta, kteří si srali do zemljanky.Mají své sídlo u Nasavrk, zkuste se přihlásit, je zájem o takové, jako jste Vy.

karel3

23. 08. 2020

1
Ty znáš genetický původ K.H.Borovského, nebo sis to vymyslel ?
Sem s ním. Důkazů není nikdy dost.

1

22. 08. 2020

Karel Havlíiček Borovský byl také Slovan. Proč se tak čílíte? Asi má "monarchista" nakonec pravdu?

karel3

20. 08. 2020

"Monarchisto", tys v ČR menšina. :smile:
https://www.dotyk.cz/magazin/cesi-dna-slovane-keltove-30000819.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=m3gTOlFZ0V4-202008201530&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

karel3

20. 08. 2020

"Monarchista"
Rozmazal jsi to zde sám.
Takže, ty tady lžeš o 80% Slovanů v populaci ČR a píšeš o mě o Čechovi, že jsem trapný ? :smile:
Vychovaný člověk za monarchie, nebo v předkomunistické éře Československa by jistě napsal: "Omlouvám se, zmýlil jsem se." A pod.
A co ty? S nickem "Monarchista" podvakráte pomineš svoji lež a zcela jistě ti to příjde normální jako norma chování a hned připojíš pár vět o tom, jak jsem trapný, že se straním Slovanů.
Ty odpovídáš přesně profilu, který pěkně popsal K.H.Boprovský po svém návratu z Ruska již v roce 1846 a před čím utekli statisíce slušných Čechoslováků z rodné země v letech vlády bolševika 1945-1989. " Že Slované lžou, kradou a jsou cítit pižmem." :laughing:
Já určitě nejsem ani náhodou bezchybný člověk, ale snažím se na sobě pracovat.
Že se chováš jsko Rus, cítíš se jako Rus a jsi vychovaný jako Rus za to opravdu nemohu.
Protože jak říkala soudružka učitelka: "Matička Rus je matkou všech Slovanů." :joy:

Monarchista

20. 08. 2020

karel3
Já se za to, že se hlásím k Slovanům nestydím, žiji zde, jsem slovan! Výzkumy to jde o peníze a přesvědčit lidi, že jsou něco lepšího než Slované, nejste či nejsme, stále jsme jen lidé?
Vy se za svůj původ stydíte,jste trapný. Vždy se někdo ozve s tím, že má lepší rasu či větší pérko

karel3

17. 08. 2020

Monarchista
Slušně vychovaný člověk by se omluvil za lživých 80%.
Slovan uhne od tématu a přidá nějakou trapnou výmluvu.
Všichni to známe z každodenního života. Proto ČR nikdy nedohoní ani Rakousko.
Kdyby to dnes viděl TGM, nebo Alois Rašín, tak by museli se slzou v oku požádat o návrat do Rakouska-Uherska.

Monarchista

16. 08. 2020

karel3
Vážený pane,
můj děda a babička se narodili v Rakousko-Uherské monarchii. Možná, že Vaši pradědové a prababičky také. Je však pravda, že mám tak zvané "kinder stube" ( slušné vychování) a to může mít Maďar,Němec, ale i Čech či Slovák). Cikání jen těžko, ale nějak se to vychoivání již tak nenosí.
Slovan jsem takový jako byli např. naši legionáři i naši vojáci v RU armádě. Rozhodně však nejsem rusofob

karel3

16. 08. 2020

Monarchista
" Než začnete být chytří, tak 80% Vás všech jsou také Slované."

(Již K.H.Borovský psal ve své knize "Obrazy z Rus", že Slované-Rusové lžou, kradou a jsou cítit pižmem.)
Rovnou zapomeň na 80%.
například (https://www.dna-testy.cz/geneticky-puvod-cechu),
nebo https://zpravy.aktualne.cz/potvrzeno-vetsina-cechu-nejsou-cesi/r~i:article:446551/
Řekl bych, že to zhruba odpovídá voličské základně Ze-Bu. :laughing:

karel3

16. 08. 2020

No pánové, jak se každý cítí a jak se chová.
Kolik z vás četlo "Obrazy z Rus" od K.H.Borovského ?
Mě říkala ve škole "soudružka" učitelka, že matkou všech Slovanů je matička Rus. A tím pro mě položila základ.
S tím já nemám a nechci mít nic společného, nejsem Omny, ... :slight_smile:

Omny

16. 08. 2020

Souhlasím s ti že US agresor to zase zkouší, teď si vybral Lukašenko, protože ten vůl se trochu paktoval se západem aby vydiral Putina. Jenže stejně jako Kadafi se přepočítal, když si myslel, že z toho může vzejít něco dobre... Takže se celý posral a volal Putinovi a ten mu pomůže...

Petr Hertel / ČERT

15. 08. 2020

Ono je to jaksi mimo téma článku, ale když už se to tady v diskusích objevuje opakovaně, tak bych jen vlastní úvahu k tomu slovanství. ------ Tak ono to opravdu zavání pěstováním nějakého autorasismu nebo něčeho takového. Tak přece Slované jsou nějaká širší, řekněme etnická skupina, identifikovaná možná v první řadě ale na lingvistické, jazykové bázi, a v tom případě ke Slovanům patří (úplně bez ohledu na to, odkud pocházeli ti a ti předkové toho a toho konkrétního jednotlivce) přece i Češi. Jazyk, kterým tady spolu komunikujeme, je přece slovanský, ať se nám to líbí nebo ne. Já chápu, že to může být složitější. Třeba černoši v USA taky už dlouhé generace hovoří jen anglicky, a asi sotva je budeme vnímat za Anglosasy. A jasně, třeba i u nás, pokud se někdo bude identifikovat s Židy nebo Cikány/Romy a přitom jeho mateřštinou bude jen čeština, taky to na první pohled asi nebude echt-Slovan... Ale stejně... ------ Tak nevím, kdybych mermomocí, zarputile trval na tom "já nejsem vůbec, ale vůbec žádný Slovan", tak bych se asi v první řadě vykašlal na češtinu a začal mluvit, psát a v první řadě už přemýšlet v nějakém neslovanském jazyce. Historický nárok by měla němčina, když si uvědomíme, že se tu po staletí mohla nabízet alternativa takové germanizace, že dneska by tu ta slovanská čeština už být nemusela, nebo by snad nanejvýš mohla přežívat třeba jako lužickosrbská nářečí. -------- Takže v češtině říkat "ne, já nejsem žádný Slovan"... Protože je to třeba politicky nějak vhodné. Tak budiž. Ale je to podobné jako říkat třeba "ne, já nejsem žádný běloch" (a zvlášť když člověk není blonďatých nebo rezavých vlasů, tak to třeba taky nemusí být problém, a v době Black Lives Matter je to vlastně politicky taky vhodné)... Asi tak nějak... Prostě jen taková vlastní úvaha...

Cyklista

15. 08. 2020

Jo slované, vážně? Rusáci jsou vikingové ze severu pomíchaní s tatary z východu. My jsme pomíchaní se západními národy.
Řekni mi jediný důvod, proč bych měl rozlišovat lidi podle rasy, copak jsem nacista nebo komunista? Vždyť každá civilizovaná společnost dělí lidi na slušné a na grázly, ne podle rasy.

Monarchista

15. 08. 2020

Vida, Slovan zapírá Slovana. Havlíček byl Slovan dokonce tvrdého ražení. Panslavismus znamená spojené úsilí Slovanských národů, např, jak se sjednotili národy Německé. Můj děda byl Rakušák, babička také, toť vše, ale já se hrdě hlásím ke Slovanům. Než začnete být chytří, tak 80% Vás všech jsou také Slované.

karel3

15. 08. 2020

Martin23
"Mimochodem to varietní číslo, kdy si máme myslet, že nesplněný předvolební slib legitimizuje a legalizuje převrat, drž dál. S tím budeš mít velký úspěch, zejména v době voleb. To by se svět utápěl v samých převratech."

Vůbec mě nepřekvapuje, když nějaký Rus nechápe demokratické principy vládnutí.
Bytostem, které jsou zvyklé na vrchnost a gubernátora je potvrzování politických slibů ve volbách neznámým pojmem. V tom se liší Evropa a anglosaská civilizace od zbytku světa. proto došla nejdále ze všech.
Na rozdíl od slovanského světa v tom mém platí dané slovo.
Věděl to už Karel Havlíček Borovský v roce 1846 po svém návratu z Ruska, když se navždy zřekl nesmyslu, nazývaného "panslavismus".
"Zkrátka s hrdostí národní řeknu: Já jsem Čech, ale nikdy: Já jsem Slovan." K.H.Borovský.

Martin23

15. 08. 2020

Janukovič zvítězil v prezidentských volbách na Ukrajině díky jedinému slibu, že přivede Ukrajinu do EU.


A na to jsi přišel kde? Proto měl Kyjev takový strach, když se k volbám a Majdanu chtěl průmyslový východ vyjádřit referendem?

Mimochodem to varietní číslo, kdy si máme myslet, že nesplněný předvolební slib legitimizuje a legalizuje převrat, drž dál. S tím budeš mít velký úspěch, zejména v době voleb. To by se svět utápěl v samých převratech.

PS. A i kdybych na tu tvou šílenou a ničím nepodloženou tezi přistoupil, tak lze konstatovat, že Janukovyč vedl s EU tvrdá vyjednávání, aby vyjednal co nejlepší podmínky pro Ukrajinu. Dokonce i Vondra tehdy v OVM tvrdil, že Jaukovyč je proevropský. Ale o to vůbec nešlo. zejména proto, že se Janukovyč s vyjednávacím týmem EU dohodl. A v Německu to byl docela skandál, když EU tu dohodu po 24 hodinách stáhla, aby se mohl již rozeběhlý převrat uskutečnit.

Martin23

15. 08. 2020

Vaclav Flek

To jaký máte názor na ČSLA je mi celkem jedno. Faktem je, že důvodem, proč nebyla válka, byl ten, že profesionálové ze západu měli pocit, že by nevyhráli. A znám lidi, především od speciálů, kteří mají na věci trochu jiný názor, ve smyslu bojeschopnosti naší armády tehdy a dnes.

Každopádně mi přijde legrační váš postoj k Mnichovské dohodě. Jak chcete tuhle dohodu jakkoliv spojovat s československým národem, když ta "dohoda" proběhla bez nás?

Psal jsem to zde před pár dny. Ten tlak, co na nás Francie a Anglie vyvíjely, abychom se podrobily, byl obrovský. A já si vlastně ani netroufám odhadovat, co jste tím chtěl říct?

Něco ve smyslu byla to naše chyba, že se o nás dohodly Německo, Itálie, Francie a Anglie?
Tak tomu skutečně nerozumím. Možná proto, že jsem 16 let nesloužil u ČSLA.

To sebemrskačtví až za hranu soudnosti, to jde mimo mě.

karel3

15. 08. 2020

Martin23
"Skutečně, je to známka totální nepříčetnosti nebo záměr, když mluvíš o Ukrajině a tak nějak nechceš přiznat, že počátkem všeho byl neústavní a násilný puč, který revidoval výsledky voleb, které nikdo nikdy nezpochybnil?"

Janukovič zvítězil v prezidentských volbách na Ukrajině díky jedinému slibu, že přivede Ukrajinu do EU.
Ve chvíli, kdy svůj slib zrušil a řekl Ukrajincům, že se mají orientovat na Rusko, měli plné právo jej svrhnout, protože nevyhlásil nové volby, což se v normálních zemích dělá, aby se potvrdila důvěra voličů ve změnu.
Naštěstí něco takového nemůže u nás pomatený stařec na Pražském hradě udělat.

Martin23

15. 08. 2020

karel3
Ta taktika zaměňovat příčiny a následky je fakt něco fascinujícího.
Skutečně, je to známka totální nepříčetnosti nebo záměr, když mluvíš o Ukrajině a tak nějak nechceš přiznat, že počátkem všeho byl neústavní a násilný puč, který revidoval výsledky voleb, které nikdo nikdy nezpochybnil?

Pak se skutečně nemůžeme domluvit.

Fakt mi přijde komické, že západ ospravdlňuje, když španělská vláda dala Kataláncům na prdel, v tom smyslu, že jejich separatistické tendence podporuje Rusko.

Ale v případě Ukrajiny, kdy šlo o zjevný puč podporovaný západem ve smyslu zde nainstalovat loutkovou vládu a získat zde vliv, chápou tak nějak úplně opačně.

Jak jsem napsal jinde, vy zkrátka vše hodnotíte v tom smyslu, že prostě některé země mají právo konat a myslet na úrovni: Nyní musíme mít nejsilnější vojenskou sílu světa a příležitostně musíme zkroutit ruce zemím, které by nebyly ochotny dělat to, co potřebujeme, aby dělaly.


Já si RF nijak neidealizuji, ale prostě nejsem nepříčetný magor, který má dojem, že když američané provedou převrat v zemi, vedle Ruska a v zemi kde má Rusko své strategické námořní základny, které jim umožňují přístup k jižním mořím, že to nebude mít odezvu.

Tohle prostě nejde schvalovat, protože to je sebevražedné myšlení.
Tady se stal tím primárním agresorem západ.

karel3

15. 08. 2020

Ilja
"Nebojme se Rusů, ale těch co se snaží Rusko vydráždit a válka by byla asi velmi krátka a tak mylste na své děti a kašlete na politiku Pražské kavárny, nebo lépe, ukažte těch blbům, že jste proti těmto lidem, nám nebezpečným."

"Pražská kavárna", tak označují ex-komouši svobodné občany, kteří mají přirozený odpor k ruským okupantům a jejich způsobu vládnutí, zotročování a vybydlování svých "spojenců" ?
Když se ti stýská po ruském životním stylu a formě vládnutí, tak nechápu proč žiješ v EU pod ochranou NATO.
I malé děti ve škole vědí, že Československo okradl o území Podkarpatské Rusy a zásoby uranu Sovětský svaz, že Československo vojensky přepadli a okupovali 21.srpna 1968-21.června 1991 Rusáci.
Československo vzniklo 18.října 1918 přijetím Washingtonské deklarace v USA. Vojáci USA část Československa osvobodili a nikdy Československo nenapadli ani neokupovali. :slight_smile:

karel3

15. 08. 2020

Martin23
"No podle mne stál svět naposledy na pokraji války, když USA schlamstly Ukrajinu.
Bohužel je evidentní, že to samé chtějí udělat s Běloruskem. "

Zbytečná bolševická lež.
Rusko porušilo mezinárodní právo, suverenitu a územní celistvost Ukrajiny. Je to zpráva pro všechny ostatní, aby se nikdy nevzdávali jaderných zbraní.
Normálním lidem se nechce zestárnout v zóně ruského chudobince, hlupákova s doživotním prezidentem-diktátorem. To jenom ovce potřebují klid na vegetování a předstírání práce. :slight_smile:

Všem, kteří se přidali na stranu normálního světa s USA se zvedla kvalita života a životní úroveň. Průměrná délka života se v ČR prodloužila o 10 let. V Rusku jsou rádi, když se vůbec dožijí 60. :slight_smile:

Cyklista

15. 08. 2020

Ty vole, podle martina vlastně rusáci brání okupací Ukrajiny, aby se tam nedostali američani? Ono je to vlastně stejné, jako na začátku druhé světové války, kdy bolševici přepadli Polsko, Pobaltí, Finsko, Rumunsko, Irán a další, aby se tam nedostali nacisti. Sice v tom trochu skřípe ta společná vojenská přehlídka v Brestu v roce 1939, ale to není nic, co by nadanému demagogovi vadilo.

VKZB

15. 08. 2020

Martin23: Ty tvoje politický výkřiky jsou extrémě komické, prosím pokračuj :smiley:

Martin23

15. 08. 2020

Ilja
No podle mne stál svět naposledy na pokraji války, když USA schlamstly Ukrajinu.
Bohužel je evidentní, že to samé chtějí udělat s Běloruskem.
Problém je v tom, že už by to tak dobře dopadnout nemuselo.

Ilja

14. 08. 2020

V roce 1968 bychom bojovali, to je dobré, každý ví a zná, že v roce 1968 bylo vše domluveno a US a další měli docěla bobky. Západní Němci nám asi nic neudělali, ale Němci nám provedli hrozné věci a lidé na to zapomněli
Pavelka Milan ano pane Pavelko, máte pravdu. Článek snad po technické stránce není tak zlý, nejsem znalec letectva, ale ty komentáře to je děs a běs( tedy některé) nevím jak to je možné, že si každý myslí, že je vojenský stratég. Buďme rádi, že je v Evropě tak dlouho mír. Nebojme se Rusů, ale těch co se snaží Rusko vydráždit a válka by byla asi velmi krátka a tak mylste na své děti a kašlete na politiku Pražské kavárny, nebo lépe, ukažte těch blbům, že jste proti těmto lidem, nám nebezpečným.

Petr C.

14. 08. 2020

Tak sorry, máte pravdu, tady je lepší fotka tohoto stroje:
http://www.classictrainers.cz/cs/provas/historie-letiste-plzen-line/#prettyPhoto[pp_gal]/4/
Hrb tam je, i když výrazně menší, než bývá obvykle, asi je to nějaká dřívější verze.
Z toho podhledu nebyl vidět.

VKZB

14. 08. 2020

Petr C: Koukám, že Havla bys citoval při každé přiležitosti, ale leteckou techniku nerozeznáš. MiG-21F-13 onen typický "hřbetní hrb" neměl, ty byly až na pozdějších variantách MiG-21...

Petr C.

14. 08. 2020

Honza:
Máte pravdu, na zběžný pohled jsem si nevšiml, ale je to tak, letadlu viditelně chybí typický hřbetní hrb od kabiny až k SOP.

VKZB

14. 08. 2020

Honza: Autor článku jsem já. Fotky jsem do něj sice nevybíral já a nemám s nimi nic společného, ale milý Honzo nevím co si mám myslet o tvých znalostech, když očividně nerozeznáš MiG-21 od Su-7. První fotka a letoun 0711 je naprosto bezesporu MiG-21F-13. Zde je pro tebe historie tohoto konktrétního letounu "Sériové číslo:760711, Sériové číslo motoru: G721037036, Celkový nálet letounu v československém letectvu 1148 hodin 46 minut, Provoz letounu ukončen 26.2.1985, Letoun upraven pro fotoprůzkum, modifikovaný na průzkumnou verzi zástavbou podpory kamer AFA-39 umístěných v podkřídelních kontejnerech, Vystaven u památníku Hrabyně, V Hrabyni byl ještě v roce 1997. V květnu 2005 v Air Parku p.Tarantíka,kde je uložen v depozitáři". Proto ti poradím, článek si pročti a méně piš, vyhneš se tak faux pas jako je nerozeznání MiG-21 a Su-7...

Petr C.

14. 08. 2020

Já si naopak myslím, že veřejná prohlášení Václava Havla bychom si měli připomínat při každé vhodné příležitosti.
A také jeho činy a důsledky, ke kterým to vedlo.

Honza

14. 08. 2020

Dobrý den.
Nevím jak moc je fundovaný autor tohoto článku, ale asi moc ne, když na první fotce vydává letoun 0711 za MiG-21, když je to evidentně Su-7......Pak už o úrovni celého článku není třeba pochybovat a třeba ho raději ani nečíst.

karel3

14. 08. 2020

Martin23
Zorro alespoň útočil s bodáky na Rusko ze zákopů, ale co s tím má společného projev Václava Havla z prosince 1989 opravdu nevím.
Na jaký příspěvek jsi tím projevem konkrétně reagoval ?
A nestavěj se do pozice ublíženého. Na to už máme v ČR Babiše. Nikdo tě tady přece nemoderuje, píšeš si co chceš, tak z toho nedělej bramboračku, když to tady evidentně šéfuješ ty a tvá neomylná chvála ruské techniky, která se z velké části ještě ani sériově nevyrábí, jenom se o ni žvaní. :wink:

Martin23

14. 08. 2020

Co s tím pak má tvůj příspěvek?
zorro
Můžeš nám vysvětlit, jak někdo útočí a zároveň sedí v zákopu a vypichuje si oči ?
Co takhle přestat sledovat dokumenty z 1. světové.

Další moderátor diskuze?

Nepřiznáš mi, že taky mohu reagovat na diskuzi?

karel3

14. 08. 2020

Martin23
Co má projev Václava Havla z prosince 1989 společného s připraveností Migů - 21 v roce 1968 rozdrtit imperialisty z Fourth Allied Tactical Air Force a postoupit za 8 dní až k francouzskému Lyonu ?
Jak je vůbec možné, že stejné Migy-21 nebránily rodné Československo před invazí primitivních ruských hord z Východu z 20. na 21. srpna 1968 ? Zbabělci. (Škvorecký) :laughing:

Martin23

14. 08. 2020

Václav Havel prosinec 1989:


"Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. ...
Pro mě není rozhodující s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem. Možná se ptáte, o jaké republice sním. Odpovím vám: O republice lidské, která slouží člověku a proto má naději, že i člověk poslouží jí. // Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co povede k lepšímu postavení dětí, starých lidí, žen, nemocných, těžce pracujících, příslušníků národnostních menšin a vůbec všech občanů, kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují. // Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jednat… Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové republice víc než kdo jiný. Náš stát by už nikdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor! Ptáte se s údivem, jestli to bude inflace, jestli bude zdražování? Mnohokrát a jasně tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na svých konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od neekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoliv sociálních krizí nebo podobně. Jestli se sem tam zdvihne cena cigaret nebo něčeho jiného, to v téhle chvíli nevím, zatím je snaha, aby se nehýbalo nic, alespoň v nejbližších měsících. Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme. // Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a kultury… Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesům, velké inflaci, nebo dokonce ke ztrátě základních sociálních jistot, musí naši ekonomové přijmout prostě jako úkol, který jim byl zadán. Zde neplatí žádné NEJDE TO."


A já říkám Ámen.
Stal se přesný opak toho, co bylo lidem v listopadu 1989 slibováno.

Jsme v NATO, EU.
Nezaměstnanost je chápána pozitivně, usiluje se o standard a nadstandard pro majetné, sociální jistoty jsou komunistický nesmysl, z armády se stal expediční sbor bez schopnosti bránit tuto zemi. atd.

Takže skutečně posledních 30 let plníme vlastní zájmy? Nebo jsme pouze přešli od vlivu Kremlu ke vlivu Bruselu a Bílého domu?

Cyklista

14. 08. 2020

Coto je zase za blbost? Okupovala nás Varšavská smlouva, proti ní jsme měli bojovat. Proč bychom měli napadat západní Německo? To nám nic neudělalo.

karel3

14. 08. 2020

zorro
Můžeš nám vysvětlit, jak někdo útočí a zároveň sedí v zákopu a vypichuje si oči ?
Co takhle přestat sledovat dokumenty z 1. světové. :slight_smile:

Marian

14. 08. 2020

Zorro - kdyby kdyby. Muzete mi vysvetlit, co to je za inteligentni uvahu, vymyslet fiktivni nesmyslnou konstrukci cobykdyby a na jejim vymyslenym zaklade vytvorit pseudoargument o nejaky mladezi? Wtf?

Obroul

14. 08. 2020

zorro: Tak ještě že tu máme Husákovi potomky , kteří těm Havlovským způsob boje z okopu ochotně ukáží. Odborníku.

karel3

14. 08. 2020

Jako výčet teoretické kvality vybavení a vojenské síly dobrý.
V roce 1968 ovšem Československo napadnul a okupoval Sovětský svaz.
Tak proč by mělo letectvo bojovat proti Fourth Allied Tactical Air Force ?
I kdyby se zelené mozky nakonec rozhoupali, tak by v tom zůstali sami.
Normální lidé by za komouše nebojovali.
Nakonec plány ruských "mírových plánovačů" pro Československo z roku 1964 byly nalezeny.
Dobýt Francii a dojít za 7 až 8 dní do Lyonu. To bych chtěl vidět. :slight_smile:
Velkou zajímavostí je, že od roku 1964 ruští "plánovači" vůbec nepočítali s konvenční válkou, ale vždy s použitím jaderných zbraní.

Když už píše autor o těch licenčních S-106.
Zajímalo by mě, kolik zaplatilo Československo Sovětskému svazu za licence k výrobě Migů, T-éček a ostatních zbraní a kolik zaplatilo Československo za všechny povinné dodávky vojenské techniky ze Sovětského svazu v letech 1948-1986.
V roce 1987 bylo údajně Československo již tak chudé, že poprvé v historii "nerozborného přátelství" muselo odmítnout povinnou dodávku sovětských zbraní, protože na ni nemělo peníze. :slight_smile:
(Radar kníže temnot, A radio (modré) od č.1/2008)

zorro

14. 08. 2020

Mě by jenom zajímalo jak by to naše slavná vláda řešila, až bratr zavelí hurá na Rusa. Havloidní mládež si tak dokáže v zákopu pouze bodákem vypíchnout oko.

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací