EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Letadla chráněná pneumatikami a Jedi meči: Ruské letectvo v rozkladu

 20. 06. 2025      kategorie: Vojenská technika      75 komentářů

Ruská invaze na Ukrajinu donutila obě strany silně improvizovat – přídavný pancíř či bloky reaktivního pancéřování má snad každé vozidlo. Při nedávném, velmi úspěšném ukrajinském dronovém útoku na ruské strategické letectvo jste si mohli všimnout, že Rusové své letouny chrání pomocí starých pneumatik. Ale proč?

Snímek obrazovky 2025-06-19 v 9.13.29Foto: Ruský strategický bombardér Tupolev Tu-95 s "pneumatikovou zbrojí" | MAXAR

Nejedná se o novou taktiku – první obrázky ruských bombardérů i stíhacích letounů obložených pneumatikami se objevily už v roce 2023. Záměrem bylo narušit obraz letounu a zmást tak pokročilé zbraňové systémy vybavené umělou inteligencí. Některé moderní rakety i drony totiž disponují schopností přesného navedení na cíl díky algoritmům, kterým je předložen obraz cíle, jenž pak zařízení rozpozná a zaměří. A právě tomu měly pneumatiky na letounech zabránit. Umělá inteligence neměla letoun díky neobvyklému obrazu rozpoznat a tedy na něj nezaútočit. Že tato taktika nefunguje, se prokázalo velmi brzy, přesto ji Rusové nadále používají.

Jde však spíše o jakousi placebo ochranu, která sice není účinná, ale příslušníkům ruského letectva poskytuje alespoň morální podporu. To je ale ve skutečnosti důsledek masivní korupce v ruském letectvu.

Ruský telegramový kanál FighterBomber, který vede bývalý kapitán ruského letectva napojený přímo na armádu, popsal situaci jako výsledek „zoufalství a chudoby“. Tento kanál patří mezi nejpřesnější zdroje informací o stavu ruského letectva a jeho zprávy bývají velmi dobře podložené. Po úspěšném ukrajinském útoku zveřejnil ostrou kritiku ruského ministerstva obrany.

Podle něj je tato taktika důsledkem „výrazného podfinancování“ – což je eufemistické ruské označení pro korupci. Vojenská letiště, ať už pro stíhací nebo strategické bombardéry, jsou údajně v otřesném stavu. „V plotech jsou díry, letouny startují z nedokončených drah, personálu je málo, vybavení je zastaralé… kuva, letiště nemají ani protiletadlovou obranu! I ty zasané pneumatiky a ‚Jedi meče‘ jsou jen výsledkem zoufalství našeho letectva, kterému chybí noční vidění, horkovzdušné pistole, světlomety i kulomety,“ píše kanál mimo jiné ve svém příspěvku.

To, že ruské letectvo nebylo v dobrém stavu, bylo patrné už v prvních týdnech invaze. Během pár dní se na ruských sociálních sítích objevily výzvy k finančním darům na nákup základního vybavení – například dílenského nářadí. Objevily se bizarní fotografie, na nichž piloti pózují v kokpitech s novými sadami šroubováků nebo dokonce s civilními vysílačkami. Ruské letectvo od občanů vybralo peníze i na servisní vybavení nebo vysokozdvižné vozíky. Jedno nejmenované vojenské letiště tak na čas ztratilo možnost nakládat bomby těžší než 100 kg, protože se jim rozbil poslední vysokozdvižný vozík.

Ruský válečný blogger Kirill Fedorov na svém telegramovém kanále propagoval crowdfundingovou kampaň slovy:
„Ozbrojte bombardéry! Bohužel náš poslední dodavatel FABů (ruské letecké bomby) Ukrajincům… náš poslední vysokozdvižný vozík se zhroutil pod tíhou 1500kg bomby, kterou hrdinně nakládal pod křídlo Su-34! Pilot, který má za sebou 600 bojových misí a létá nonstop od 24. 2. 2022 (pozn.: příspěvek je z 24. 3. 2025), naléhavě prosí lid Ruska i všechny sympatizanty o zakoupení nového vozíku, aby neustal proud bomb podporujících naši hrdinnou pěchotu!“

Tato žádost se však setkala spíše s výsměchem – mnozí ji považovali za aprílový žert, jiní nevěřili, že ruské letectvo nemá peníze ani na obyčejný vysokozdvižný vozík. Fedorov reagoval podrážděně:

„Nevím, v jaké realitě žijete! Opravdu nikdo nepomůže našemu letectvu? Operátoři dronů dávají i dvě třetiny svého platu na nové stroje, technici si kupují nářadí ze svého, tankisté platí ze svého za naftu do tanků a BVP. Tuhle válku si už dávno platíme sami! Proč vám tedy vadí přispět na zas*aný vysokozdvižný vozík?!“

Vraťme se ale k aktuální situaci. Po posledním úspěšném útoku dronů byli zaměstnanci letišť vyzváni, aby za vlastní peníze postavili protidronové hangáry. To na ruských sociálních sítích vyvolalo další vlnu výsměchu i rozhořčení.

„Začaly k nám proudit zprávy a rozkazy s požadavky na zvýšení počtu pneumatik, ‚Jedi mečů‘ na metr čtvereční, zvýšení ostražitosti nebo zakopání bomb ještě o metr hlouběji. Zajímavé je, že ruské velení skutečně projevilo nějakou iniciativu a poslalo jednotkám návrh standardizovaného drátěného přístřešku proti dronům. Ale jako vždy je tu háček – musíš si ho postavit sám, za své, materiál ukrást nebo vyžebrat, ku*va! A když ten přístřešek spadne na vrtulník, nebo letadlo, škoda se účtuje tomu, kdo ho postavil. Mechanici a piloti ale přece nejsou kvalifikovaní stavitelé! Není tajemstvím, že armáda má peněz dost, ale nějak záhadně mizí už na úrovni velení letectva. Každý rok se do státní kasy vrací miliardy rublů, které letectvo prý nepotřebuje. Proč? Protože kde se točí miliardy, je šance něco ukrást. Zatímco velitelé se snaží ‚pomoci zemi‘ tím, že ji zbaví peněz a dohadují se skrze úplatky, jestli betonové hangáry postaví zahradníci z Čuvašska nebo topenáři z Čity, jsme tu my – ti, kdo si musí platit a stavět vlastní drátěné hangáry.“

Je tedy zřejmé, že pneumatiky nejsou žádnou oficiální taktikou, ale spíše nutnou improvizací, která má alespoň poskytnout iluzi bezpečí.

Zdroj: The War Zone, Telegram

 Autor: Tomáš Svoboda

Komentáře

Pepík Knedlík

23. 06. 2025, 17:13

A jak to bude dál? Donald tušil, že se jeho letectvo vrhne na Irák a tak logicky nekritizoval Ruskou invazi. Valky s Íránem i válka na Ukraině jsou velmi podobný. To jsem krysy dával k porovnání Afghan vs NATO i Irák vs NATO.
Teď bude záležet na odhodlani Ruska jak dramaticky zaútočí na Ukrainu. Může po vzoru SSA a Izraele použít nicive zbraně vč letectva.
Pan Hlavatý velmi skvělý vysvětlení:thumbsup:

Marty

23. 06. 2025, 19:37

Pepík Knedlík
v klidu, ničiví už celkem sou:rofl:
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-rusky-vojak-zrejme-snedl-sveho-spolubojovnika-40527029#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Czertik

23. 06. 2025, 23:43

marty

tak zaroven nemel a mel osla :))).

Czertik

23. 06. 2025, 23:42

knedle ss

a kde rusko vezme nicive letectvo ? myslis ty zastarale zbytky co ma ?
a kde mas iran a ukrajinu podobne ?
kde ti urajina pracovala na atomkach o kterych rikala ze je shodi na rusko ?
dokud to nedlozis, vis co ses

Karel Hlavatý

22. 06. 2025, 20:47

Autor článku opět lže, jako když tiskne (ale mě už to v tomto státě ani neudivuje). Ne, pneumatiky se opravdu nepoužívají k nějakému zmatení automatického navádění dronů, to je holý nesmysl. Jde o levné, přitom efektivní řešení proti mechanickému namáhání křídel letadel odstavených na letištní ploše ještě z dob sovětskégho svazu, kdy žádné drony nebyly. Vlivem proudění větru dochází k rozkmitu křídel letadel a ta jsou dlouhodobým působením namáhána a letadlu se tím zkracuje jeho životnost tak se křídla letadel buď uvazovala nebo se jednoduše zatížila pneumatikami, aby ke kmitání nedocházelo. Jenže to by autor článku musel mít nějaké vědomosti a ne psát nesmysly, co si vydedukoval.

Slavoslav

22. 06. 2025, 21:30

Ma to logiku, len je potom sranda, že to šíria ľudia zjavne napojený na letectvo co majú aj skúsenosti z toho letectva

Karel Hlavatý

22. 06. 2025, 22:15

Propaganda muss sein! Jen je smutný, že i u nás, kde si hrajeme na demokracii. Přitom se tu lže jako za dob sovětského svazu.

Slavoslav

23. 06. 2025, 05:08

Hovorím o ruskej strane

Karel Hlavatý

25. 06. 2025, 07:23

Rusko válčí, Ukrajina válčí. Tam bych pochopil záměrné lhaní, ovšem nepochopím, proč se toto děje v tzv. demokratických státech. Radši ať nic nepíšou než aby přejímali zjevné lži.

Czertik

23. 06. 2025, 01:24

a to v rusku zacalo silne foukat az se objevily drony ?
ja jen, proc se na jinych satelitnich snimich, i 20 let po zpatku pneumatikove letadla neukazuji ?

Karel Hlavatý

23. 06. 2025, 07:55

čertíku, zapoj mozeček. To je opatření, které se používá u letadel odstavených na delší dobu. Samozřejmě že ne u těch, se kterýma se létá. A ano, fouká tam vítr, představ si to.

Slavoslav

23. 06. 2025, 08:29

tak to zas prr, tie pneumatiky teraz dokazetelne rozkladaju vzdy ked ide na stojanku, mnoho tych zasiahnutych lietadiel aktivne lietalo na misie kazdych par dni

Czertik

23. 06. 2025, 10:47

kaja

takze ty tvrdis ze vic nez 80% veskereho ruskeho letectva je dlouhodobe odstavene ?
protoze naprosta vetsina letadel na sobe miva gumy.

Karel Hlavatý

25. 06. 2025, 07:17

Ano, proto je výhodnější na ně naskládat pneumatiky a ne stavět nějaké větrolamy, jak zde někteří izoláti píší :-)

Czertik

26. 06. 2025, 10:14

kaja

kdyz je tada vetsina ruskeho letectva dlouhodobe odstavene...tak to jde hodne proti tomu co tu pise rexik a knedle, o tom jak je ruske letectvo silne a bojeschopne.

Jaro

23. 06. 2025, 11:36

Proč potom letadla nejsou v hangárech, nebo nepostaví kolem nich větrolamy?

Czertik

23. 06. 2025, 23:45

jaro

proc to rusove ndelaji ? stavet vetrolamy ci hangary by stalo penize a cas a rusove prece je nebudou vynakladat kdyz nemusi.

Karel Hlavatý

25. 06. 2025, 07:18

Jaro, boha jeho....

Jaro

23. 06. 2025, 11:41

Mimochodem na IDnesu se o tom psalo 2023 a zatím jsem našel jen informace k ruskému vojenskému letectvu. Jiné národy to nedělají, nebo se mýlím?

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-rusko-valka-letadlo-bombarder-engelsk-letecka-zakladna-ochrana-kamuflaz.A230904_150118_zahranicni_dtt

Czertik

26. 06. 2025, 10:16

jaro

jine narody maji penize na hangary, pripadne pozemni valy.
holt rusove musi neustale dokazovat jaka je u nich bida.

Kojak

21. 06. 2025, 20:37

Pokud arádovy armádní web píše tkaové píčoviny, tak to rovnou zabalte!!
Chápu, že dnes je moderní vysmívat se armádě RF, a to přesto, že ani ta západní nesklízí bůhví jaký obdiv ani úspěchy ( navzdory velkohubým prohlášením a chlubením atd ... )
Ale nechápat, že RF ( a ani USA ) nemohou své strategické bombardéry schovávat díky platné smlouvě START III je prostě bud nevzdělanost, nebo úmysl nevybočit z rétoriky tlačenou protektorátní ukrajinskou vládou Petr Fialy!

Czertik

21. 06. 2025, 22:27

kojak

a muzes tu citovat konretni pasaz start 3 ktera skovavani bombarderu do hangaru zakauje ?
neplet si ruskou zebrotu s prikazem.

a proc se ruske armade nyvsmivat ? co dokazala, aby mela obdiv ? jo izraelci jak prevalcovali iran si zaslouzi respekt.
mas neco podobneho od rusku ?

Slavoslav

22. 06. 2025, 05:21

Kojak

Nechapat, že blabol o tom ako nemohli vybudovať hangar pre bombardovacie lietadla je len výhovorka rusakov ktorá nie je vôbec ukotvena v zmluve je proste bud nevzdelanost, alebo tupota autora Co spokojne prežíva rusacku propagandu bez toho, aby si dokázal overiť základné fakty.

Karel Hlavatý

25. 06. 2025, 07:16

Oni na nějaké úmluvy kašlou, letadla se neschovávají z jiných důvodů. Primární účel hangárů byla za dob sovětského svazu špionáž, ovšem to už je díky moderním družicím pasé tak hlavní důvod, proč letadla schovávat je pryč. Za další moderní zbraňové systémy snadno proniknou přes plášť hangáru a letadlo zničí i uvnitř. Proto je výhodnější mít letadla venku, připravená k případnému útoku. či rychlému přesunu na jiné místo

Šebesta

20. 06. 2025, 17:22

Je jasné,že ruská armáda má problémy,to je bez diskuse a pravda bude i to,co autor popisuje. Je tu ale jdno velké ALE vlastně dvě. To první podobně jako v ruské armádě,kde se toho mnoho rozkrade je to i v ukrajinské,jenže se o tom jaksi moc nepíše,že jo ? Proč ? No to je taky jasné,co by tomu řekli lidé z těch zemí,které posílají miliardy na podporu Ukrajiny včetně zbraní a různých systému,kdyby se začalo psát,že mnoho z toho se rozkrade a končí bůh ví kde a nejde jen o zbraně ale i o humanitární pomoc. Druhé ALe je že i přes veškerý bordel a zmatek a rozkrádání a neschopnosti ruských velitelů Rusko pomalu ale přece postupuje vpřed a nikoli Ukrajina. Čím to asi bude ?Je to jako nošení dříví do lesa. Už jsem to psal mnohokrát proto se nebudu opakovat.Já osobně mám dojem,že se naše různá média snaži ruskou armádu vyobrazit v tom nejhorším světle abychom nabyli dojmu,že každým okamžikem musí skolabovat. Jenže on ten kolabs jaksi stále nepřichází a kdy tedy přijde kolabs ruské armády ? To nikdo neví,je to opět čekání na GODOTA.

Marty

20. 06. 2025, 17:35

Šebesta
onen postup bude pravděpodobně dán zejména obrovskou početní převahou? a pokud jen neustále postupuje, kdy konečně zvítězí?

Šebesta

20. 06. 2025, 18:57

Marty. To je pravda,uznávám. Já to tady říkám už hodně dlouho,tato válka nemá vojenské řešení i když Rus je v menší převaze.Ale zřejmě to vypadá,že to ani jedné straně nedochází a bude se válčit na výdrž.Takže jde o to kdo to vydrží déle ? No a doufat,že z toho nebude 3.světová nebo jaderná.

Czertik

21. 06. 2025, 16:36

sebesta

kdyz valka nema vojenske reseni, proc putin odmita podepsat primeri ?

Karel Hlavatý

25. 06. 2025, 07:20

Až dosáhne svého cíle, který Evropa nezná a jen spekuluje...

Czertik

26. 06. 2025, 10:17

kaja

a kdy putin oznami onen svuj cil ? ze ani rusove nic netusi.

Slavoslav

20. 06. 2025, 17:42

Štetka

Takže tvoje riešenie je kapitulácia UA, aby zomieralo menej ľudí? Teda konkrétne rusakov co budu beztrestne vraždiť Ukrajincov?

Czertik

20. 06. 2025, 19:21

sebesta

jiste ze se v ukrajinske armade rozkarda, ale proc se o tom nepise ? protoze ukrajinci na netu nezebraji o penize na novy vozik a naradi na udrbu.
az budou zebrat na netu ukrajinci, dej linky, do te doby drz hubu.

a ten tvuj rusky postup vpred ? zjimave ze se posledni dobou cim dal vice ZPOMALUJE.
cili to tvoje ruske vztavani jen zabranuje tomu aby rusove stali na mite nebo by musely dokonce ustopovat.

a dukazy na to jak se na ukrajine rozkrada humanitarka mas jiste dukazy a odkazy ze jo ? prece bys nam tady nelhal, nebo jo ?

Šebesta

21. 06. 2025, 08:08

Czertik. Myslel jsem,že máš větší inteligenci ale zdá se že jsi stejný jako FOTZE Slaboslav. Tak za prvé,o rozkrádání v ukro armádě se mluvilo už dávno a minimálně ve 2 dvou případech. Opravdu si tak hloupý a myslíš,že o tom budou psát a informovat mainstreaomvé media ? Opět proč ne, o tom se určitě nemusíme bavit. Tyto zprávy mám z nezávislých zdrojů. Krom mainstreamových zpráv sleduji i jiná třeba RADIOUNIVERSUM nebo PLATFORMU ABJ a další. Je to jako za totáče. Mnoho lidi věřilo všemu čím je krmila komunistická propaganda. Ti moudřejší poslouchali SE nebo HA. Já třeba poslouchal SE a třeba konkrétně jsem věděl už o den nebo dva dříve než to ohlasila oficiální media že Matuška emigroval do USA. To jen pro příklad. No a o pravdivosti třeba ČT mám taky důkaz. Když někdo poškodil NORDSTREAM ČT hned věděla že to je práce Rusů.No a ejhle když sami Švédové i Dánové sdělili že to je práce Ukrajinců to byla blamáž a rychle aby se neblamovali tu zprávu jednou větou odvysilali ale pak nic. Žádný komentář nic, ticho po pěšině udělat to Rusové tak o tom básnili týden.No vidiš a na platformě ABJ tu pravdu věděli mnohem dřív než ČT. Takže pokud opravdu věříš jen mainstreamu jsi hlupák ! Jinak to napsat nejdet

Czertik

21. 06. 2025, 16:40

sebsesta

zajimave, tady na 2 clanky o tom jak se rozrada v ukrajisnke armade zminujes....a zajimave ze nezmijujes ani jeden priklad toho jak se rozkrada v ruske armade.
a kupovivuj je to ruska armada co musi ebrat o nove penize na vozik, ne ukrajinksa.
tak kde myslis ze se rozkrada vic ?

a ta tvoje platforma abj ? rikaly tam kdy valka skonci ruskym vitezstvim ? ci kdy ze putin aspon podepise primeri ?

Šebesta

22. 06. 2025, 09:54

Czertik Ty máš opravdu ikve tykve ! Diskutovat se tebou je zbytečné jsi opravdu jako FOTZE slaboslav. Takže, já přece nepopíram,že ruská armáda má problémy. Jenže představ si mne to  zajímá mnohem méně než korupce a problémy ukrajinské armády. Uhádneš proč ? Asi ne tvůj zatvrdlý mozek by na to nepřišel. My finančně podporujeme Ukrajinu nikoli Rusko,takže logicky mne více zajímá jak s těmi prostředky nakláda ukrajinská armáda ne ruská,chápeš ? Kvůli Ukrajincům si snižujeme životní úroveň a tato vláda Fialy,která doufám skončí nás okradla o důchody. Proto mne určitě více zajímá,že z našich peněz si na Ukrajině někdo dělá obchod a na účely jenž měly být použity to nejde. Jinými slovy 3 roky podporujeme Ukrajinu horem dolem a každého normálního člověka proto zajímá co se těmi prostředky děje. Pokud jde o ABJ tam už aspoň 2 roky říkají,že ta válka nemá vojenské řešení a že čím dříve skončí tím lépe pro Ukrajinu. Víc nemám co dodat.

Czertik

22. 06. 2025, 11:32

sebesta

jenze jenom prave porovnanim a zjistenim toho jak moc se rozkrada na ukrajne a v rusku jde udelat presnejsi zavery ohledne valky.
ano, podporujeme ukrajinu, a co jako ? takze znova, kolik % castky se na ukrajine rozkrade ? 1% ? 50% ? dej cislo, s tim ze ho samozrejme podporis, jinak ses jen blbej kecalista.
a resis stejne i rozkradani v ceske armade ? ze ne ? hmmm, proc ?

a jak presne fialova vlada okradla lidi na duchodes ? dokazes to rozebrat ?
a rikaji na tom abj ze o tom, kdy skoci vlaka na ukrajine rozhoduje hlavne putin ? nebo to umyslne, ci z tuposti, zamcuji ?

Azor

22. 06. 2025, 22:10

Czertik.
"a jak presne fialova vlada okradla lidi na duchodes ? dokazes to rozebrat ?"

Šebesta vás hodnověrně popsal(nebudu opakovat).
Co to retroaktivita?? A to ohledně právního státu ?????

Nerespektování zákona 155/1995 Sb. o důchodovém pojištění, nerespektování rozhodnutí Ústavního soudu z roku 2010 o nutnosti dodržet zásluhovost i při valorizaci důchodů,

Jeden ze znaků fašismu,je nerespektování zákonů a právního státu"""
To jest zneužití funkcí poslanců, pětidemolice ! ! !

"Nepřípustnost pravé retroaktivity je zakotvena na ústavní úrovni, a to v čl. 1 odst. 1 Ústavy České republiky a dále výslovně stanovena v čl. 40 odst. 6 Listiny základních práv a svobod (Listina):
„Trestnost činu se posuzuje a trest se ukládá podle zákona účinného v době, kdy byl čin spáchán. Pozdějšího zákona se použije, jestliže je to pro pachatele příznivější.“
Věta druhá zakotvuje tzv. zásadu příkazu retroaktivity ve prospěch pachatele. V zásadě totožná právní úprava (ne)přípustnosti pravé retroaktivity je výslovně stanovena i v úpravě správního trestání tedy do zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich,
který v § 2 odst. 1 stanoví, že „odpovědnost za přestupek se posuzuje podle zákona účinného v době spáchání přestupku; podle pozdějšího zákona se posuzuje jen tehdy, je-li to pro pachatele přestupku příznivější“.

"Změny právní úpravy v čase se často projeví zásahem do právní jistoty, případně narušují legitimní očekávání adresátů právní úpravy.
Jednotícím východiskem nicméně zůstává racionální požadavek, aby právní pravidla umožnila svým adresátům předvídat právní důsledky jejich chování."

„Protiústavnost se spatřuje v nepřípustné a zakázané retroaktivitě, v jednorázové úpravě valorizačního mechanismu, ke které došlo až poté, co vznikl na vyplacení zákonný nárok. Tudíž bylo jednoznačně narušeno i legitimní očekávání a ústavní princip právní jistoty,
Nárok vznikl na konci ledna 2023. Sněmovna novelu schválila v březnu.“

Za prvé - Nejde o žádné zvyšování důchodů ale dorovnávání inflace. A itoto pokulhává za ní..A reálná kupní síla důchodu jde dolů.
Dále, vláda nic nepřidává z dobré vůle,ale na základě inflace ji to nařizuje zákon.!!

Našli se tu(samozřejmě "lidumil"co to s lidmi myslí dobře,tak jako všechny vlády po r. 89.)

viz.- "Na důchod nemá být nárok. Ať si Češi víc spoří, peníze nerostou na stromě"

https://cnn.iprima.cz/ekonom-musime-z-cechu-vykorenit-predstavu-ze-maji-narok-na-duchod-a-ze-se-o-ne-stat-postara-418134

Salut.

Czertik

23. 06. 2025, 01:27

rexik

tak me vysetli jednu vec, jak muzou byt cesti duchodci chudacci, kdyz prumerny duchod v cr je 50% prumerne mzdy ?
v nemecku je to 39% a ve francii 42%.
skutecne rozeber jak sou i cesi duchodci brani na hul.

Azor

23. 06. 2025, 11:28

Czertik.
"tak me vysetli jednu vec, "

Opět se ptáte??? Co vlastně máte za vzdělání??? Vy jste nechodil do školy???? Co vás tam učili???? To že pravda je v televizi?? A že jen strana a vláda vám říká pravdu,a podle ní se řídit a být rusofob?????

Vám něco vysvětlit???? To je jako házet perly svi... !!!

Už jsem vám psal,učte se!!! Ale to né. Stále jde z vás jen to štěkání,na kterém je vidět,jak jste "informovaný".

Salut.

Czertik

23. 06. 2025, 23:46

rexik

vidim ze mlatis cernochy a na otazky odpovidat nemuis.

aport a haf.

Karel Hlavatý

25. 06. 2025, 10:44

Musíš srovnávat ale i nutné výdaje na život. Hlavně nájmy a ceny potravin. Nejde říct jen kolik dostaneš.

Czertik

26. 06. 2025, 10:19

kaja

a proc myslis ze pomerove zivotni naklady sou v cesku vyssi nez na zapade ?
ceny potravin v cesku a na zapade sou srovnatelne.

Azor

26. 06. 2025, 11:42

Czertik.
"kaja

a proc myslis ze pomerove zivotni naklady sou v cesku vyssi nez na zapade ?
ceny potravin v cesku a na zapade sou srovnatelne."

Jen tak dál,jen se zesměšnujte. Při vaší "inteligenci"si to ani neuvědomujete !

Salut.

Marty

20. 06. 2025, 16:17

Slavoslav, Czertik
vy blázni, vy ste naprosto nepochopili, stejně jako autor, genialitu gumové ochrany letounů, dron přilítne, sice se trefí, ale odrazí se zpět!:rofl::joy::rofl::joy:

Czertik

20. 06. 2025, 19:22

takze ochrani pred penetraci ? to je skoro stejne jako jina guma.

olekoc@seznam.cz

20. 06. 2025, 22:08

Bravo,tím to asi bude

Omny

20. 06. 2025, 10:12

jasně a jasný T link na tohle tvrzení zase nepředložen, hlavně že ruské letectvo je v rozkladu, kolikrát jsme tenhle nesmysl za poslední roky slyšeli. A přitom pořád provádí útočné operace to je teda zajímé , že takhle letectvo v rozkladu může fungovat. Proč tam západ narval do ukrojiny tak silnou PVO a proč Zelenský stále škemrá západ o posilení dodávek PVO, když to ruské letectvo je v tak dezolátním stavu? že demente Svobodo, další váš nesmyslný článek o hovně

Slavoslav

20. 06. 2025, 10:53

Omny

tiez nechapem tento degradujuci clanok. Vsak VVS nemozno upriet niekolko prvenstiev
- prvy zostrel AWACS v boji
- vyradenie velkej casti strategickeho bobardovacieho letectva na zakladniach pomocou dronov za par eur
- neschopnost ziskat letecku prevahu bojujuc proti PVO postavenej na 30 a viac rokov starych systemov (prve zapadne SAM dorazili az po dlhych mesiacoch)

vsetko veci ktorymi sa to zpadne letectvo nemoze pochvalit ani nahodou

Omny

20. 06. 2025, 13:02

chuji, Ukrajinak není Irán a S-300, BUk jsou stále schopné a nebezpečné systémy i dnes. Kdyby tam západ tu PVO nedodal a permanentně nedovával, tak by ukrajinská PVO byla také poražena. Jinak sám jsi potvrdil, že S300 je 30 a více let starý systém a v případě Irán mluvíš o nejnovějším systému haha

Omny

20. 06. 2025, 13:09

a ještě jedna věc chuji, takže US se nikdy nestalo, že by si nesestřelili vlastní letoun?

Slavoslav

20. 06. 2025, 13:13

Omny

ja viem, ze od teba nemozem ocakavat vela. Vsak byt inteligencnou subnormou je zakladom na to byt podporovatelom rusaka a tak tito napisem extra pomaly, aby si stihal citat s porozumenim.

Napriklad nedokazes pochopit, ze UA mala a ma k dispozicii len S-300 vyrobene pred rokom 1991 a ergo v case vojny vyse 30 rokov stare. Zatial co Iran dostal najnovsiu verziu v 2016 tom ako to najlepsie co vtedy rusak vyvazal.

A mozes to obkecavat ako chces, Izraelu to zabralo 3 dni, rusak nedokazal rozvratit UA PVO ani za dlhe mesiace kym tam prisli prve zapadne SAM

Slavoslav

20. 06. 2025, 13:15

ach , ta oblubena vyhovorka ked sa radsej trapne vyhovaraju, ze si AWACS zostrelili sami? to je podobne ako ked tvrdili, ze Moskva sa potopila sama, rozpravka pre tupcov ako ty

Slavoslav

20. 06. 2025, 14:08

pre tu srandu som si obnovil informacie o tom cim disponovala UA na zaciatku vojny.

Najnovsim a najvykonnejsim systemom bol S-300PS z 85 teho a Buk-M1 z 1978 meho. Po roku 2014 reaktivovali a ciastocne modernizovali starsie systemy ako S-125, S-200 ci S-300V1 pripadne KUB

Iran mal naproti tomu najnovsiu verziu S-300 PMU2 ktora zdiela mnoho prvkov s S-400, ktory bol ostatne povodne vyvijany ako S-300 PMU3

Ako je mi jasne, ze pre debila ako Omny toto nebude prinosna informacia, ale pre ten zvysok to pekne vykresli ako neschopne je rusacke letectvo ked nedokazalo ziskat vzdusnu nadvladu nad statom ktory chranili 30 a viac rokov stare systemy PVO

Czertik

21. 06. 2025, 16:43

omny

ac to nikdy nepochopis tam amici skutecne NIKDY nerekli ze si setrelili vlastni letoun o kterem driv prohlsil nepritel ze ho sestrelil on. to je skutecne ruka specialita.

Omny

22. 06. 2025, 18:11

chuji, jak víš, že S-300 ukrajinci nemodernizovali, když dokázali modernizovat S-200?? hod sem link, kteří říká, že iránci dostali od rusů S300 PM3

Omny

22. 06. 2025, 18:21

znova říkám S300/200/125 BUKy jsou velmi nebezpečné stále a ukroši to snima uměli.....já neříkám že né. Zcela mylné je to srovnávat s iránskou pvo, jejíž parametry byly známy pouze teoroticky na papíře.

Omny

22. 06. 2025, 18:23

ukaž mi článek, kde rusi tvrdili, že se MOskva potopila sama?? zase lžeš, tohle nikdy netvrdili, tupec jsi akorát ty

Slavoslav

22. 06. 2025, 19:32

vidis Omny a prave preto je debagtovat s vatnikom horsie ako s debilom.

este si das aj zalezat, extra pomaly mu napises, ze Iran dostal najnovsiu verziu S-300 a to PMU 2 a on pozaduje link na to, ze Iran dostal S-300 PMU3 ...

a ano, samozrejme pripustam, ze Ukrajinci svoje systemy z 80tych rokov dokazali modernizovat na uroven ktora daleko prekonava rusacku najnovsiu veriziu tohoto systemu kedze su zjavne technicky vyspelejsi ako ta Horna Volta. Aspon podla teba a tvojich tvrdeni v tejto diskusii

ale prosim, nie je problem nalinkovat jeden clanok z mnoha kde sa snazia spochybnit zasah Neptunom. Ako spravny vagtnik istotne bukvy znajes

https://topwar.ru/248203-ukrainskij-volonter-nameknul-chto-rossijskij-krejser-moskva-byl-porazhen-ne-protivokorabelnoj-raketoj-neptun.html

Slavoslav

23. 06. 2025, 09:47

jop, aby som nezabudol tak to sem doplnim, kedze Omny je zjavne "odbornik". Problemom pre UA ani tak nie je vek pozemnych casti S-300 kedze rusak aj tak nema stealth prostriedky ako najma vek rakiet ktore maju vo vyzbroji pre tieto systemy. Javykonnejsie co maju je 9m83 a 9m82 doelt 75 respektivne 100 km s poloaktivnym navadzanim kde musi hlavny radar neustale ozarovat ciel

Czertik

20. 06. 2025, 11:26

omny

kdyz je teda ruske letectvo v uzasne kondici, jak je mozne ze neprevalcovalo ukrajinskou pvo, stejnym zpusobem jako izrael prevalcoval irance ?
cim tohle vysvetlis ?
naopak, zpad na ukrajinu narval slabou pvo.
a ses pekny dement onmy, kdyz nevis ze ukrajina chce silnejsi pvo proti dronum a raketam, ne proti neexistujicimu ruskemu letectvu.

Omny

20. 06. 2025, 13:06

mamlas západ nic modernějšího ohledně pozemních PVO nemá než co tam dodal, už jsem ti dříve napsal, co tam všechno je, tak pokud mluvíš, že ukroši mají slabou PVO tak v tom případě západ má teda slabou PVO. Demente ty rakety jsou vypalováný z letadel. Jinak to neexistující ruské letectvo udržuje ukrajinské stíhače tak, že se odváží vzlétnout pouze v hloubi ukrajinského vzdušného prostoru.....

Czertik

20. 06. 2025, 19:27

omny

tak pokud si myslis ze zapad nema nic modernejsiho nez gepardy, ta nejses mamlas, ale ses uplnej retard.
ano, zpad dodal nejake moderni kusy, ale v nizkych poctech.

a vidis, tady mas erekci z toho ze ukrajina ma slabou pvo, ale proc silne ruske letectvo ji nznicilo, uz vysvetlit nedokaes. divne.
ukrajina potrebuje hlavne pocty na lepsi pvo.
a neboj, rusove maji neprosto neschopnou pvo, jen se mrkni kolik ukrajinkych dronu a raket ji proletava kazdy den.

a ty tvoje rakety odpalovane z letadel , ty demente ? zajimavy je ze pocet odlau je na 20% toho co bylo pred paucinou.
ale jasne, russia stronk.

demente.

olekoc@seznam.cz

20. 06. 2025, 22:28

Pán je patrně znalec. Rus se k frontě ani nepřiblíží, teď přišli o letadlo u Sumi ani nevěděli jak. AWAC ho našel a F16 ho poslala k zemi .Ruská letadla vypouští křídlaté bomby z hlubokého týlu a na civilní cíle.

Omny

22. 06. 2025, 18:15

ty demente, když nevíš o čem je řeč, tak tu nediskutuj! Tahle si si nastuduj, co všechno západ na ukrajinu dodal, je tam přehledná tabulku i dokonce od koho....a přestaň tu už pořád lhát
https://www.iiss.org/online-analysis/military-balance/2025/02/ukraines-ground-based-air-defence-evolution-resilience-and-pressure/
vážně slabá pvo ty demente!!

Omny

22. 06. 2025, 18:17

haha takhle se to určitě nestalo, krom toho s tou lží přišli ukroši a že prý střílel český albatros o)))

Czertik

23. 06. 2025, 01:38

omny

hned zacatek clanku ktery linkujes, demente

Delivery numbers and delays from the West have constrained Ukraine’s capacity for air defence.

dokazes si to prelizit, nebo ses prilis blby ?

A key target of these attacks is Ukraine’s energy infrastructure, which, according to reports, is consequently unable to meet demand.

jak tohle muze znit ze maji pvo dost silnou ? ses retard ? ja vim, ses.

a dival ses vibec na onu tabulku ? napoveda, divej se hlavne na roky 2022. tam moc systemu dodno nebylo, a dos z nich byly stare systemy.

a tady se mluvilo hlavne o roku 2022 kdy melo rusko ukazat jak ma uzasne silne letecvo...a kupdivu dostaly uplne pres hubu a nic nedokazaly.
toz kde je tvoje russia stronk ?

Czertik

23. 06. 2025, 01:39

omny

a jak by mohl strilet cesky albatros ktery nemuze stilet radarem rizenou strelu ani kdyby se rozkrajel ?

olekoc@seznam.cz

20. 06. 2025, 22:18

Totéž jsme slyšeli od rusů o ukrajinském letectvu hned na začátku války, už neexistuje, je zničené a ono dodnes funguje. Ano ruské letectvo útočí ale ne u frontové linie ale z hlubokého týlu a velké výšky. K frotě se ani nepřiblíží. Zelenský neškemrá ale žádá protože Rusko taky škemrá u Kima a Chomejního. Když to nejde na frontě tak musíme terorizovat civilní obyvatelstvo.

Omny

22. 06. 2025, 18:25

nastuduj si demente, kolik západ včetně nás, slováků, poláků tam dodal letecké techniky.....původní ukrajinské letectvo už dávno neexistuje a hlavně k ruským stíhačům do ruského vzdušného prostoru se ani nepřiblíží to máš recht

Czertik

23. 06. 2025, 01:45

dement omny

ano, schavle dej sem tabulku kolik letadel zapade dodal na ukrajinu, spolu se stavy ukrajiny pred valkou.

a schvalne i to, kolik letadel dle tebe rusko znicilo.

Czertik

20. 06. 2025, 09:27

a to, jak se ise ze rusku chyby penize ? to je oskliva pomluva, ze jo ? a pokd velitele kradou, tak at je jejich podrizeni zastrelit, nic zhorsit nemuzou.
a ze by kradouci velitele zakladel potretali jeste vic kradouci jejich nadrizeni je nerealne.

Czertik

20. 06. 2025, 09:20

co mysli temi jedi meci ?
a horkovzdusne pistole pro obranu zakladen ? tim je mysleno co ?

Slavoslav

20. 06. 2025, 09:48

mece netusim, horkovzdusne pistole bude zrejme nestastny preklad pre mikrovlnne zbrane REB

Marty

20. 06. 2025, 16:15

Slavoslav
nebo s nima opravujou děraví pneumatiky na letadlech? u nich jeden nikdy neví:thinking:ale ty Jedijský meče by mě taky fákt zajímali, proč nás místní odborníci na ruSSko nepoučí:face_with_hand_over_mouth:

Karel Hlavatý

25. 06. 2025, 10:46

Děraví pneumatiky? Bože Marty, douč se češtinu. Tím byste vy, ukrajinští izoláti měli začít.