Němci převlečení za Američany: Tajná operace, která málem změnila výsledek války
V prosinci 1944 spustil Hitler poslední velkou ofenzivu na západní frontě – útok v Ardenách. Mezi mnoha jednotkami, které se akce účastnily, byla i jedna složená z německých vojáků převlečených za Američany, vycvičených k sabotážím, šíření chaosu a dezinformací. Jednotka byla určena ke speciální operaci Greif a jejím velitelem nebyl nikdo jiný než slavný Otto Skorzeny.
Foto: Otto Skorzeny v Norimberku, 24. listopadu 1948 | Wikimedia Commons / Public domain

Po vylodění Spojenců v Normandii a jejich postupu přes Francii se německá armáda ocitla pod obrovským tlakem. Hitler však stále věřil, že zvrat je možný. Rozhodl se pro odvážný tah – překvapivý útok skrze hustě zalesněné Ardeny, který měl za cíl rozdělit britsko-americké síly, dobýt Antverpy a vynutit si separátní mír na západě.
V rámci této ofenzivy měl Otto Skorzeny sehrát klíčovou roli. Hitler byl přesvědčen, že jedině nečekaný tah může přinést rozhodující efekt, a tak vznikla myšlenka využít přestrojené jednotky, které by operovaly v americkém týlu a šířily zmatek mezi nepřátelskými vojsky.
Skorzeny dostal rozkaz vytvořit speciální jednotku s krycím názvem Panzer Brigade 150. Jejím úkolem bylo proniknout v amerických uniformách do týlu Spojenců, manipulovat s dopravním značením, šířit falešné rozkazy, přepínat směrovky a přinášet dezinformace přímo mezi americké jednotky. V ideálním případě měla tato jednotka dokonce proniknout až k řece Mázě a zmocnit se klíčových mostů dříve, než je Spojenci stihnou zničit.
Pro tento účel byli vybráni vojáci s velmi dobrou znalostí angličtiny, amerických reálií a vojenské terminologie. Kromě výcviku a jazykových dovedností bylo potřeba také zajistit dostatek amerických uniforem, ukořistěných zbraní, výstroje a především techniky – zejména jeepů. Logistické problémy však plány značně omezovaly. Jak materiálové nedostatky, tak i nízký počet vhodně jazykově vybavených vojáků způsobily, že celkový rozsah operace musel být výrazně zúžen.
Ačkoliv původní plán počítal i s tím, že Skorzeny osobně povede kompletně přestrojenou brigádu v úderu směrem k Mázě, situace na místě, nedostatek techniky i odpor Wehrmachtu vůči celému konceptu takového vedení boje vedly k tomu, že skutečné nasazení brigády proběhlo nakonec v klasických uniformách Waffen-SS a v přestrojení působily jen menší skupiny sabotérů.
Hlavní ofenziva začala 16. prosince 1944. Ve stejnou dobu pronikly za americké linie skupiny Skorzenyho sabotérů, rozdělené do malých týmů po několika mužích. V amerických uniformách, často v ukořistěných jeepech, operovali ve dne i v noci. Přehazovali dopravní značky, blokovali silnice, šířili falešné informace o německých jednotkách nebo předstírali, že jsou vojenští policisté, aby zmanipulovali pohyb amerických kolon.
V některých případech byli překvapivě úspěšní. Jeden z týmů například navedl americký tankový konvoj přímo do německé léčky. Jiným se podařilo vyvolat zmatek na klíčových křižovatkách. Přesto byla jejich celková efektivita velmi omezená. Většina týmů byla dříve či později odhalena – často kvůli drobným detailům, jako byla neobratná výslovnost, neznalost kulturních reálií nebo nesprávně použité vojenské výrazy.
Američané totiž na přítomnost sabotérů reagovali rychle. Zavedli přísné kontroly a začali klást vojákům otázky typu „Kdo vyhrál poslední Světovou sérii?“ nebo „Kde se nachází Times Square?“. Každý, kdo neodpověděl správně nebo působil podezřele, mohl skončit v provizorním vězení.
Celkem bylo zajato 44 německých sabotérů, z nichž 18 bylo později popraveno jako špioni podle Ženevských konvencí.
Zatímco jeho sabotéři operovali v přestrojení, Skorzeny sám vedl Panzer Brigade 150 ve standardní uniformě. Kvůli zpožděním, nedostatku materiálu a silnému americkému odporu se brigáda nikdy nedostala k řece Mázě. Její největší nasazení proběhlo u města Malmedy a v okolí vesnice Amel, kde byla po několika dnech těžkých bojů zastavena.
Skorzeny byl lehce zraněn a následně stažen z fronty. Přesto se operace Greif zapsala do historie – ne snad svým vojenským přínosem, ale tím, jaký chaos a nedůvěru zasela v řadách nepřítele.
Operace Greif měla v konečném důsledku spíše psychologický než strategický význam. Ačkoliv nedošlo k žádnému významnému narušení americké obrany nebo k dobytí klíčových mostů, mezi spojeneckými vojáky se rozšířila vlna nejistoty, paranoie a nervozity.
Po válce byl Skorzeny zajat a obžalován v rámci norimberských procesů – právě kvůli použití přestrojení a porušení pravidel války. Nakonec byl ale osvobozen, částečně díky výpovědi amerického důstojníka, který potvrdil, že sabotéři se nezapojili do přímého boje v převlecích, ale operovali v souladu s pravidly tajné války.
Co možná nevíte o operaci Greif
Operace Greif byla inspirována hollywoodskými filmy
Skorzeny později přiznal, že myšlenka přestrojených komand částečně vzešla z válečných filmů, které zobrazovaly odvážné infiltrace za nepřátelskou linií.
Většina sabotérů selhala kvůli detailům
Sabotéři byli často odhaleni kvůli nesprávnému používání amerického slangu, výslovnosti nebo třeba jen špatně oblečené přilbě.
Otázky o baseballu zachránily americké pozice
Spojenečtí vojáci kladli zadrženým „Američanům“ otázky typu: „Kdo vyhrál poslední Světovou sérii?“ – běžný Němec na to nedokázal odpovědět.
Sabotéři způsobili i dopravní nehodu generála Bradleye
Americký generál omylem zajel do uzavřené oblasti kvůli přeházeným směrovkám – málem se dostal do německé palby.
Popravy sabotérů vyvolaly právní dilema
Zajatí Němci byli považováni za špiony a popraveni, i když část mezinárodního práva o jejich statutu nebyla jednoznačná.
Skorzeny unikl odsouzení i díky svědectví Američanů
Při procesu v Norimberku ho hájil i americký důstojník, který potvrdil, že sabotéři nebojovali přímo v převlecích – čímž Skorzenymu zachránil život.
Zdroj: valka.cz, palba.cz
Komentáře
Vaclav Flek
23. 04. 2025, 22:44JanČejka
Vsiml jsem si, ze mne zminujete ve svem prispevku, ovsem vubec nechapu, proc ? My jsme se spolu nekdy bavli o vasi udajne rusofobii ? Ja na vas v teto veci nemam zadny nazor, tak nevim, o cem jsem se mel "presvedcit" ?
Jinak povazuji za slusnost zminovat kazdeho ucastnika diskuse pod jmenem, se kterym se do diskuse prihlasuje. Ja se prihlasuji vzdy svym krestnim jmenem a prijmenim. Zminovat mne pouze prijmenim nepovazuji za priis zdvorile...
Vaclav Flek
21. 04. 2025, 22:21Celkem dost slaby clanek o zname udalosti, mnoho noveho noveho neprinasi. Jen trochu kritickeho ctenare uz musi zarazit ten bombasticky nazev clanku, v rozporu s realitou. Jinak si clanek sam v mnohem odporuje napr. uvadi, ze "...pro tento účel byli vybráni vojáci s velmi dobrou znalostí angličtiny...", aby hned kratce pote uvedl, ze takovych vojaku bylo malo. Jednalo se zpravidla o Nemce, kteri do USA vycestovali v dobe hospodarske krize a po prichodu Hitlera k moci se do Nemecka vraceli. V USA zili v nemeckych komunitach, coz zpomalovalo jejich integraci do americke spolecnosti. Dle mych informaci se do americkych uniforem oblekali i i vojaci, kteri anglicky vubec neumeli.
Czertik
22. 04. 2025, 10:03vaclav flek
"Jinak si clanek sam v mnohem odporuje napr. uvadi, ze "...pro tento účel byli vybráni vojáci s velmi dobrou znalostí angličtiny...", aby hned kratce pote uvedl, ze takovych vojaku bylo malo."
a jak si tohle sobe odporuje, misto toho aby to jen upresnilo informaci ?
no a pokud do americkych uniforem byly oblekni i vojaki kteri anglicky moc neumeli...tak to jen dokazovalo to, v jakem zoufalstvi byly nemci aby do americkych uniforem dostali aspon nekoho.
souhlas s tim ze clanek nic noveho neprisnasi.
JanČejka
21. 04. 2025, 15:01Samozřejmě by úspěch ardénské ofenzivy na konečné porážce Němců nic nezměnil, jelikož i cíle, kterých se pokoušela dosáhnout byly mimo možnosti Němců. Problém byl i ten, že se Hitler obklopil jen servilními fanatiky a pokyvovači, kteří ho jen ujišťovali ve správnost jeho řešení a ti ostatní byli jen vykonavatelé jeho vůle, ať už věřili v to, co dělali, či nikoliv. Gerd von Rundstedt to řekl správně, když bylo jasné, že se spojencům podařilo zachytit na pobřeží Normandie na dotaz, co máme dělat? Odpověděl ,,Vyjednávejte o míru, pitomci". To ovšem Hitler ze své pozice nemohl, protože se v Německu pasoval do pozice Boha a ten nemůže projevit slabost.
Hitler se naivně domníval, že uštědřením porážky spojencům je k vyjednávání přinutí, jenže mu tak nějak nedocházelo, že on a nacistické vedení je překážkou toho vyjednávání. V zásadě vše co dělal bylo jen proto aby sám sebe (a jemu oddané fanatiky) udržel u moci. Ať tak jako tak, Německo potřebovalo uštědřit výraznou porážku aby se z něj stala demokratická země a aby se Němci poučili, že válka není řešení jejich problémů, ať už má jakékolvi důvody (historické nároky na území, ochrana menšin na území konkrétních států, potřeba životního prostoru apod.). Problém ovšem je, že porážkou nacistů si spojenci museli vykrmit jiný diktátorský režim, který si s tím nacistickým příliš nezadal a bylo jen otázkou času, než sám z vlastní iniciativy rozpoutá podobný konflikt a s podobnými důvody k válce, jako tenkrát Němci.
Azor
21. 04. 2025, 16:19JanČejka
Zajímavý názor.
"Hitler se naivně domníval, že uštědřením porážky spojencům je k vyjednávání přinutí, jenže mu tak nějak nedocházelo, že on a nacistické vedení je překážkou toho vyjednávání. V zásadě vše co dělal bylo jen proto aby sám sebe (a jemu oddané fanatiky) udržel u moci. Ať tak jako tak, Německo potřebovalo uštědřit výraznou porážku aby se z něj stala demokratická země a aby se Němci poučili, že válka není řešení jejich problémů, ať už má jakékolvi důvody"
A co takhle změnit jméno Hitlera a dosadit tam jméno Zelenskij a "ukrajinu".
Nemá takovýto názor(jako vy)i administrativa USA???
Viz prohlášení Trumpa (začal si válku a že je diktátor)a i Rubia.(zástupná válka západu proti Rusku)
Jak že to s tou záměnou, vidíte vy?
Czertik
21. 04. 2025, 20:40rexik
a skutecne tady vyvetli jak zamena zelenskeho za hitlera muze fungovat.
kdy zelensky chtel uzemi ruska ? kdy ukrajina napadla okolni staty?
kdezto zamena putina za hitlera by fungoala dokonale.
Azor
21. 04. 2025, 22:33Czertik.
"vyvetli jak zamena zelenskeho za hitlera muze fungovat."
Už jsem vám něco napověděl.Ale "komu není zhůty dáno,schání . . . . . ."
Chápu při vašem"vzdělání,"že to nechápete.Ale je tu možnost.Učit se!!!!
Přiznají USA, že tam kde se bojuje,je ruské uzemí????? Plus i Krym???
Už jsem psal o mez.právu charty OSN. Vy jste své tvrzení,že "ukrajinská" armáda
bojuje na svém území nepodepřel mez. právem.Ani to,že je Rusko agresor.
Štěkání(slova)si nechte od cesty.Fakta pane,fakta podepřená chartou osn! ! !
Sem s ními!!!!
Salut.
Czertik
22. 04. 2025, 10:09rexik
ano, skutecne nam tady dokazujes rexiku, ze si neskutecny pitomec a ze shury ti dano rozhodne nebylo.
"Přiznají USA, že tam kde se bojuje,je ruské uzemí????? Plus i Krym???"
NE, amici i za trumpa neustale tvrdi, ze se bojuje na uzemi ukrajiny, ne ruska.
usa i o krymu stale mluvi jako o uzemi okupovanem ruskem.
jeste v necem potrebujes dokazat svoji idiocii ?
charta osn nikde neodpira samostatnost ukrajiny, jak si na takovou retardaci prisel ?
naopak, to ze ukrajinska armada bojuje na svem uzemi tvrdi samotne osn. to ze tak tvrdi i mezinarodni pravo je samozrejme.
a ty tvoje fakta...ty sou presne jaka ? jen stekani a stekani ? nic lepsiho neumis ?
aport.
Azor
22. 04. 2025, 12:31Czertik.
"NE, amici i za trumpa neustale tvrdi, ze se bojuje na uzemi ukrajiny, ne ruska.
usa i o krymu stale mluvi jako o uzemi okupovanem ruskem."
Tak to se uvidí v čase,ne?????
A uvidíme ,kdo že je kvalitní analytik a kdo jen pouťový mluvka,ve stylu - přání otcem myšlenky.
Digit.stopa je gig.stopa.
Salut.
Azor
22. 04. 2025, 13:01Czertik.
"charta osn nikde neodpira samostatnost ukrajiny, jak si na takovou retardaci prisel ?
naopak, to ze ukrajinska armada bojuje na svem uzemi tvrdi samotne osn. to ze tak tvrdi i mezinarodni pravo je samozrejme."
Nebyla žádná řeč o "samostatnosti"ukrajiny(porušení ústavy SSSR - viz také referendum o zachování SSSR)
A "ukrajinská" pučistická armáda, nebojuje na svém území,neboť -
Čím jste podepřel to vaše tvrzení????
Já tímto - právo na sebeurčení - LLR a DLR. -
" Rezoluce Valného shromáždění OSN ze dne 16. prosince 1952 zdůraznila, že právo na sebeurčení je předpokladem pro plné uplatnění základních lidských práv."
"Čl. 1
1. Všechny národy mají právo na sebeurčení. Na základě tohoto práva svobodně určují svůj politický
statut a svobodně uskutečňují svůj hospodářský, sociální a kulturní vývoj.
https://osn.cz/wp-content/uploads/2022/08/mezinar.pakt-obc.a.polit_.prava_.pdf
Nejvyší forma demokracie (vláda lidu)- referendum.
Referendum je jednou z forem přímé demokracie.Větší váha než zastupitelská demokracie.
Právo těch republik se připojit ke komu chtějí.
Právo Ruska se spojit s kým chtějí.
https://is.muni.cz/el/1422/jaro2012/MV855K/um/Casti_1_a_2_-_text_na_IS.pdf
A toto vše podle charty OSN.Kteří ji podepsali i ti,co jí nedodržují.Viz nelegální(podle charty,pokud to neschválí RB OSN)sankce a dodávání zbraní do konfliktu.
Salut.
Czertik
22. 04. 2025, 13:25rexik
aaaa, najednou se uvidi v case ? a ze to neaplikujes i na jine priklady.
ale ted je ted, tak co na to rikas, ze amici mluvi o ukrajinskem uzemi ?
a diky za to, ze si priznal ze zamena zelenskeho za hitlera nefunguje, kdezto za putina funguje 100%.
nezapominej, dig stopa funguje i proti tobe.
haf a aport.
Czertik
22. 04. 2025, 13:38rexik
tady je tvoje obrovkka retardace videt v plne nahote.
kdyz nebyla rec o nezavislosti ukrajiny, proc si psal ze se bojuje na uzemi ruska a ne ukrajiny ???
retard moc ?
nijak si nedokazal ze ukrajina nezavisla neni, jen stupidni stekani.
a dalsi tvoje magorina, uzemi dlr a llr ? hahahaha. a co uzemi kde se bojuje a je mimo uzemi misto tehle dvou republik ???
nemluve o tvoji stupidite v pouzivani prava na sebeurceni. pravo na sebeurceni NEJDE aplikovat na stituace kdyz mas vlastni stat - v tomto pripade rusove rusko.
a je vice nez ironicke ze mas hubu plnou pravem na sebeurceni a pritom ukrajincum pravo na sebeurceni a vlasni stat upiras.
a naprosto i dekuji za tento link - https://osn.cz/wp-content/uploads/2022/08/mezinar.pakt-obc.a.polit_.prava_.pdf - protoze to dokazuje ze dlr a llr nic z toho nedodrzeli a jejich vyhlaseni bylo nelegalni bez jakekoliv opory v mezinarodnim pravu.
rekni me jaky ze to novy narod v tehle dvou republikach existuje ? vyjma narodu nacku a komunistu ?
a kdy ze to probehlo referendu na uzemi onech dvou republik ? a kdo potvrdil jejich nezavislost a ferovost ?
vtipne, tak rusove maji pravo se spojit s kym chteji....ale rusove a ostatni ho nemaji ?
ses idiot, pokrytec nebo jeste neco horsiho ?
a mylis se, sancke na rusko sou dle osn legalni, stejne jako dodavka zbrani na ukrajinu.
dej me jakykoliv dukaz kdy osn prohlasila ze dodvani zbrani ukrajine je nelegalni.
nebo jen tak bezzube stekas ?
haf a aport.
JanČejka
23. 04. 2025, 19:09Azor
Proč bych takovou blbost vůbec dělal, pane aktivní, na vše reagující? Zelenskyj začal s válkou? Zelenskyj napadá jiné, sousední země, pod vykonstruovanými důvody a za účelem expanze? Jak hloupý musíte být, abyste si do tohoto vzorce, který jsem tu napsal dosadil Zelenského? Vy jste prostě fanatik, jste zaslepený člověk, který nevidí jaké zlo Rusko v současnosti páchá, není ve Vás špetka objektivity! I kdybyste vytrhl všechny události, kdy Ukrajinci udělali v roce 2014 - 2022 (neob 2008 apod.) nějakou prasárnu na civilsitech, nedá to dohormady ani měsíc toho čeho se tam dopouští Rusko.
Jak někdo může být zfanatizovaný až do té míry, že přehlíží veškeré zločiny, který jeho idol páchá a hází veškerou vinu na napadaného? S Vámi jakákoliv diskuze nemá smysl. Vás lze jen poučit a nechat být. Vůbec se nedivím, že Vás tu má většina diskutujícíh plné zuby. Vy jste prostě překrucovatel, proruský hlupák a demagog, bez kousku racionality, logiky a sebereflexe.
Azor
23. 04. 2025, 22:52Jan Čejka.
Díka za odpověď.Měl jste snahu odpovědět na mou otázku.
Nechme na čtenářích tohoto webu,zda si myslí o mě to, co vy,nebo zda mají jiný názor.
Od toho by měli být diskuze.
I když ty vaše nálepky - (překrucovatel, proruský hlupák a demagog)-mé osoby. . . . . . . . to něco o pisateli napovídá.
Czertik
24. 04. 2025, 10:09cejka
nema smysl brat liki jako azor vazne (na netu, kde s tim nejde nic delat). je to proste ten typ lidi co potrebuji mit silneho vudce co jim vysvetli, proc maji spatny zivot a ze ta to muze kdokoliv jiny jen ne oni.
lidi jako on v nemecku napadaly zidy, protoze mu to bylo spravne vyvsetleno.
a bohuzel dnesni doba takoveto lidi podporuje, misto aby je omezelovala.
Czertik
24. 04. 2025, 10:11rexik
odpovedet na tvoji otazku ????
proc ? aby si pak rval - kde sou dukazy ? chci fakta a podobne ptakoviny co vzdy delas, kdyz ti dojdou argumenty ?
a ano, vsichni lidi vyjma knedle ss si mysli ze si rusky troll a fanatik.
Azor
24. 04. 2025, 16:21Czertik.
"a ano, vsichni lidi vyjma knedle ss si mysli ze si rusky troll a fanatik."
Ti "všichni"to je jaké číslo???? Vy,Slavoslav Jan Čejka,Roman,Bombero . . .. pokud jsem na někoho zapmněl, tak mi to připomeňte.
Salut.
Czertik
21. 04. 2025, 20:39jan cejka
a co nam hitler a minulost ukazaly ?
ze pokud ma mit v rusku demokracie jakoukoliv nadeji, musi rusko dopadnout stejne jako nacisticke nemecko.
Czertik
21. 04. 2025, 12:08nadpis clanku je matouci a nepresny.
i kdyby operace nemcu uspela, nic by o nezmenilo, zadny mir na zapade by pro nemecko nebyl a jen by zdrzel postup spojencu o par tydnu, max mesicu.
Azor
21. 04. 2025, 13:13Tak,tak.
Někdo by se mohl podivit nad tím,jakou paniku těm záp.spojencům toto udělalo.Když už fašisti bojovali na dvou frontách.Jak že by dopadli pokud by se opakoval r.40???? Druhý Dunkerk????
Velká pravděpodobnost(USAa i VB,nikdy žádnou velkou válku proti stejně silnému nepříteli nevyhráli)že ano.A tomto nasvědčuje osobní - prosební - dopis tomu,kterému nemohl Churchill (tento velký rusobijec)přijít na jméno - J.Stalinovi.A o co že škemral???
Tak jako ty loutky VB, Armija Krajova u Waršavy,která vraždila v týlu sovětské důstojníky.To byli oni co snad chtěli být pod bičem fašistů???A jen díky 600 000 obětí sovětů,byl osvobozen polský lid,mezi kterým je plno rusofobů.
A někteří to odůvodňují řečmi o Katyni.To co dělali s ruskými zajatci v r. 20 už ani muk(90 000), a tomuto předcházelo napadnutí ruska Polskem.Takže ten útok na Waršavu, byla obrana.I to, jaký že zkušenosti s poláky mezi válkami, měli ruští lidi co žili na uzemí ukrajiny,kterou polsko protiprávně(porušení Cruzonovovi linie)zabralo po r. 20.A proto taky na toto příkoří ze strany Polska,byl zavražděn(Bandera a spol)polský ministr a pak i ten wolyňský masakr(100 000 poláků)
JanČejka
21. 04. 2025, 14:38Azor
Co jste si sliboval od komentáře, kde smotáte vše možné dohromady? Tématu článku věnujete 3 řádky! Následně odbočíte se vysmát USA a GB a dojdete až k Polákům a jejich nevděčnosti za ,,osvobození" Sověty (asi všichni kdo to čtou ví, která bije, proruský fanatik). A to prosím u článku, který se zabývá diverzní operací Němců v týlů spojenců, při operaci Wacht am Rhein. Neukázal jste nic, než strašný chaos, který máte v hlavě a neuspořádanost Vašich myšlenek.
Azor
21. 04. 2025, 16:33Jan Čejka.
To že se vám to tak zdá(chaos)neznamená,že pro jiné lidi, to tak nemusí být.
I když máte pravdu v tom,že to bylo trochu mimo mísu.Akorát jsem se chytnul nadpisu.
Máte zapotřebí se snižovat k něčemu, co není skutečnost(nedokázal jste to)že jsem fanatik???
A co jsem si sliboval od komentáře? Jak se říká, chytrému napověz . . . . . ..
Možná proto,že se tady píše jen o následku(Válka)ale o příčině už ne A to od sebe nejde odtrhnout,pokud někteří lidi by chtěli aby nebyly války,tak musí vědět co je příčinou.
A tu pak lidi (v rámci svých možností)ji můžou odstranit.Je to lepší, než řešit následky.A příčinou jsou lidi na vedoucích místech, kteří takový lidi, voliči volí.a koho a proč,že to volí,jsem už popsal.
Napověděl jsem trochu . . . . . . . . . ????
Azor
21. 04. 2025, 16:41Jan Čejka.
Co by jste vyvrátil(fakty)z toho co jsem napsal,mimo toho, že se vám to zdá jako chaos???,
Jinak díky toho boje v Ardenách bylo záp spojencům ouzko a proto taky jaká že reakce Churchilla byla i to koho že to podporoval(armija krajova- ty prosili taky a stejnou armádu jako Churchill).
Pouze jsem to rozšířil ohledně souvislostí.
Czertik
21. 04. 2025, 20:49rexik
o jake panice na strane zapadu to mluvis ???
ano o co presne skemral churchil u stalina ?
pockej, nenapovidej...rekl ze kdyz vb pomahala stalinovi od 41 tak je na case aby stalin zvedl svou tlustou prdel a odvdecil se jim.
kolikrat ze to stalin zadal zapad o otoevreni druhe froty od 1941 ?
podle meho pocitani jim stalin poslal vice nez 178 zadosti.
" Armija Krajova u Waršavy,která vraždila v týlu sovětské důstojníky." a muzes nam mili nacku vysvetlit jak se ak dostala do tylu sovetskym dustojnikum ?
nechces nam snad tvrdit, ze soveti poslali ony dustojniky na pomoc ak, ze ne.
a ze mezi polaky bylo hodne rusofobu ? se jim divis po sovetske invazi ve 39 ? a povrazdeni desetisicu lidi v katyni ? a dalsich polaku na jinych mistech ?
vtipne, vytahujes co udelali polaci se zajatci ve 20...ale zcela ignorujes co udeali rusove polakum...cili tvoje pointa ?
curzonova linie ? dival ses jak vypadalo polsko drve nez mu zacalo ruske imperium ukusovat uzemi ?
Azor
21. 04. 2025, 23:31Czertik.
"pockej, nenapovidej...rekl ze kdyz vb pomahala stalinovi od 41 tak je na case aby stalin zvedl svou tlustou prdel a odvdecil se jim."
On by pohnul to prdelí přesně ve stylu západu. A to že by frontou nehnul a na západ by poslal zbraně.A řekl by,ukežte se teď holoubkové.ale dejte pozor aby ta mlha nebyla dlouho.Neboť bez letectva by jste byli kde????
A těch vaších dopisů(žádostí o bojů na frontě)třabas i 200 ,si nechte na doma to až půjdete na wc.My teď máme na to(jako vy) čas, a to 4 roky, Servus.
Taková mohla být(analogi těch jejich opdpovědí na jeho žádost o 2 frontu)Stalinova odpověď.
"a ze mezi polaky bylo hodne rusofobu ? se jim divis po sovetske invazi ve 39 ? a povrazdeni desetisicu lidi v katyni ? a dalsich polaku na jinych mistech ?"
Po jaké invazi??? v době kdy vstoupil SSSR na své území (cruzonova linie)tak žádný polský stát neexistoval ani vláda.Ta vzala roha a SSSR šel chránit své občany(podle cruzonov smlouvy )kterou poláci nedodželi!!!!
O té Katyni jsem už psal.Vy věříte "rusákům"co podle vás falšují a lžou jak otevřou hubu????
"vtipne, vytahujes co udelali polaci se zajatci ve 20...ale zcela ignorujes co udeali rusove polakum...cili tvoje pointa ?"
No,povězte tu lidem co udělali rusové těm polákům???
A hlavně nezapomeňte, kdo první v tom r. 20 zaútočil na ukrajinu a proti komu.
3.Opičky opět budou??,
"curzonova linie ? dival ses jak vypadalo polsko drve nez mu zacalo ruske imperium ukusovat uzemi ?"
Vysvětlete proč že došlo na dělení Polska.A taky kdo ještě u toho byl.
Hyena evropy, doplatila na svou politiku!!
"" Armija Krajova u Waršavy,která vraždila v týlu sovětské důstojníky." a muzes nam mili nacku vysvetlit jak se ak dostala do tylu sovetskym dustojnikum ?"
Toto myslíte vážně??? Kde je Německo???? Rudá armáda hnala fašisty na východ??? Ona nešla na Berlín???
"V letech 1944 až 1946 se tisíce polských bojovníků za nezávislost aktivně postavily proti novému komunistickému režimu a útočily na venkovské kanceláře NKVD , SMERSH a polské komunistické tajné služby (UB). [ 60 ] Události konce 40. let se podle některých historiků rovnaly občanské válce v plném rozsahu , zejména ve východní a střední části země (viz: Prokletí vojáci )"
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_repressions_of_Polish_citizens_(1939%E2%80%931946)
HLAVA TÉTO RYBY
Po prostudování dokumentů vyvstává ještě více otázek o AK, je zřejmé, že takové akce jednotek Home Army nebyly jejich vlastní iniciativou, ale plněním směrnic a rozkazů polské exilové vlády v Londýně.
Zde je například rozkaz č. 1844 vrchního velitele lidových ozbrojených sil (součást AK): "1. Sovětská vojska na polském území jsou považována za nepřátelská... 3. Jakákoli pomoc polských občanů sovětským jednotkám bude považována za vlastizradu."
Tento rozkaz zachytila jedna z operačních skupin frontových průzkumných důstojníků Rudé armády.
Je příznačné, že tato polská vláda se sídlem v Londýně ve vztazích se SSSR prováděla politiku duplicit a lží, přičemž německé velení často považovala za přijatelnější alternativu než SSSR.
Polské jednotky podřízené Londýnu viděly svůj účel v něčem jiném než v boji proti nacistům. Zde je například to, co řekl svým důstojníkům generál Anders, jehož armádu zformoval a zásoboval vším od zbraní po potraviny SSSR. V roce 1942, v předvečer bitvy u Stalingradu , sovětské velení navrhlo poslat na frontu alespoň jednu divizi Andersovy armády.
Odmítl a pak se podělil se svými důstojníky: "Rusové nás chtěli poslat na frontu, aby nás Němci zabili. To jsme my a Angličané nedovolili. Nepřišli jsme sem bojovat, ale připravit se na boj o hranice budoucího Polska."
https://nstarikov.ru/armiya-krajova-palachi-vo-imya-polshi-75910
Toto už není ani k smíchu.
Salut.
Vaclav Flek
22. 04. 2025, 00:01Myslim, ze to mate dost popletene, zkusim reagovat jenom na nektere vase omyly.
1) Nevim, koho myslite temi "fasisty" To je vyraz z komunistickeho slovniku. Vojaci wehrmachtu se rozhodne za fasisty nepovazovali, a to ani ti, kteri meli v kapse legitimaci NSDAP (byla jich mensina.)
2) Myslim, ze USA spolu s Velkou Britanii a Francii porazily Nemecko v 1. svetove valce: Pokud mate dojem, ze Churchill "skemral"o Stalinovu pomoc, zjistete si, kolik zadosti opomoc slo na zapad ze sovetske strany.
3) Vase hodnoceni okolnosti "osvobozeni" Polska nebudu ani komentovat, je zjevne, ze mate zcela spatne informace. Jenom je zvlastni, ze se nesnazite pochopit, proc je mezi Polaky tolik "rusofobu" ?
4) Ruske zajatce z bitvy u Varsavy v roce 1920 zahubil z drtive vetsiny skvrnity tyfus, proti kteremu tehdy neexistoval ucinny lek. Tato nemoc masivne zabijela i u nas, nez prisel v roce 1945 s americkou armadou ucinny lek - penicilin.
Jiz z techto bodu je zrejme, ze to mate v hlavne dost pomotane. Zkustese v tom zorientovat, verim, ze jsem vam pomohl.
Czertik
22. 04. 2025, 10:31rexik
ses mesuge ???? ptas se tady jaka byla stalinova odpoved a sam o nevis ?
to je vysi lvl schyzi.
btw, diky ze si dokazal jak rusove zavideli amikum silu jejich letectva.
omyl, v dobe invaze sssr ve 39 jak polsky stat tak i polska vlada stale existovaly, mas jakykoliv dukaz o opaku ?
a ta tvoje svata curzonova linie ? je vtipne, nebo spis ilustracni, ze ji nedodrzelo ani samotne sssr a sebrala polsku vice uzemi.
prave ze co se tyka katyni, tak rusum neverim, protoze ti stale tvrdi ze to udelali nemci.
verim civilizivane evrope, ktera tvrdi ze to udelali rusove.
co udelali rusove polakum ? kupodivu to same u ceho brecis ze polaci udelali rusum.
a situace ohledne 1920 ? staci kdyz ti reknu ze polaci a ukrajinci spolupracovali v boji proti bolsevikum ?
deleni polska ? ano, k nemu doslo protoze rusko naslo dalsi imperialni staty kteri chteli dobyvat a krast dalsi uzemi.
a jaka byla ona politika polska kterou tak odsuzujes ?
a co zlocina imperialni politika ruska ?
nebo budes jak ty 3 opicky ?
u tveho zmateneho psani bez datumu je nemozne vedet v jakem case se nachazis, zvlast kdyz skaces z jednoho casu do druheho s tim jaky mas v hlave gulas.
ano, soveti sly na berlin....a zkus se zamyslet. nebylo treba ono strileni politrukua dustojniku treba odplata za to, jak sssr nechal vykrvacet varsavu ? jak povrazdil polaky v katyni a jinde ?
a co se ti nelibi ? hlavne u te tvoji "hlavy ryby" ?????
vzdyt si jen zkopiroval to co ja tvrdim porad, polaci braly sssr jako okupanty, misto zachrancu pred nacky, jak tu neustale pises a lzes.
a ano, skutecne rozeber, proc by polaci meli bojovat u stalingardu, k cemu ?
polske jednotky v sssr meli extremne omezene moznosti jak doplnovat stavy, narozdil od jednotek rude armady.
cili v cem dle tebe politika setreni polaku pro osvobozovani polska byla spatna ?
aport.
Azor
22. 04. 2025, 13:50Vaclav Flek.
"1) Nevim, koho myslite temi "fasisty" To je vyraz z komunistickeho slovniku. Vojaci wehrmachtu se rozhodne za fasisty nepovazovali, a to ani ti, kteri meli v kapse legitimaci NSDAP (byla jich mensina.)"
Dá se s vámi souhlasit v tom,že opravdu všichni vojáci wermachtu nebyli ve straně NSDAP.Ale pokud souhlasili(a byla jich většina)tak bojovali za tu fašistickou ideu.
Ale takto se toto dá říct o každé armádě.V rudé armádě taky byli vojáci co nesympatizovali s politikou KSb.Ale všeobecně se to hází do jednoho pytle.Což toto není přesné vyjádření.
"2) Myslim, ze USA spolu s Velkou Britanii a Francii porazily Nemecko v 1. svetove valce: Pokud mate dojem, ze Churchill "skemral"o Stalinovu pomoc, zjistete si, kolik zadosti opomoc slo na zapad ze sovetske strany."
"Vítezné mocnosti" neporazili Německo vojensky. Bylo podepsané příměří.
A Německo porazili vnitřní síly.Viz povstání v Kielu.Viz Hitler o kudle v zádech.
O počtu žádostí ze strany SSSR jsem už psal.A z tohoto pohledu to bylo škemrání také.Jak se ale k nim staveli v USA(Viz Truman ai VB)se ví.
Jak reagoval SSSR na škemrání Churchilase taky ví.U SSSR to bylo v ráci spojenenctví(na svůj ůkor).A u USA aVB,to bylo ve stylu Trumana.To bylo ve smaslu spojenectví????A to chování bylo dilamentárně rozlišné.
"3) Vase hodnoceni okolnosti "osvobozeni" Polska nebudu ani komentovat, je zjevne, ze mate zcela spatne informace. Jenom je zvlastni, ze se nesnazite pochopit, proc je mezi Polaky tolik "rusofobu" ?
Můžete si dávat ty uvozovky ohledně toho osvobození které stálo 600 000 rudoarmějců.Ale fakta jsou fakta.Mohli díky ním mít svůj stát??A za výhry fašistů????
Nejde o snahu.Musíte vědět! a to proč to tak je,je politika politiků kteří vybuzují národ k nenávisti k druhému národu.A pak je i výsledek.Tak jako v Německu v r. 33.Tam se zrodila ta nenávist jak(mimo jiné)??????
"4) Ruske zajatce z bitvy u Varsavy v roce 1920 zahubil z drtive vetsiny skvrnity tyfus, proti kteremu tehdy neexistoval ucinny lek. Tato nemoc masivne zabijela i u nas, nez prisel v roce 1945 s americkou armadou ucinny lek - penicilin."
Vybíráte si jen to co chcete.Ano tyfus(mimo jiné)i to že byli v koncentračních táborech.
Jakou dostávali stravu a zdravotnictví?????Jak se k nim chovali Poláci???
Kolik polských zajatců takhle v tom 20 r, skončilo v ruských kon.táborech???
A toto byl důsledek čeho???
Příčina byla tato - Rudoarmějci se objevili u Varšavy v důsledku nikoliv útoku na Evropu, jak lžou polští propagandisté, ale v důsledku odvetného útoku Rudé armády. Tento odvetný útok byl reakcí na pokus Polska o bleskovou válku na jaře 1920, s cílem obsadit Vilnius, Kyjev, Minsk, Smolensk a (pokud by se zdařilo) i Moskvu, kde Pilsudski snil, že vlastnoručně na zdi Kremlu napíše: „Mluvit rusky se zakazuje!“
"V důsledku Polskem započaté války proti sovětskému Rusku zajali Poláci přes 150,000 rudoarmějců. Spolu s politickými vězni a lidmi internovanými v polském zajetí bylo v koncentračních táborech přes 200,000 rudoarmějců, civilistů, bělogvardějců a bojovníků protibolševických a nacionalistických (ukrajinských a běloruských) uskupení."
"Je třeba sem zařadit i tzv. pracovní komanda, pracující v okolí a u velkostatkářů, tvořená vězni, jejichž úmrtnost občas převyšovala až 75%.
"Polský vojenský „GULAG“ existoval relativně krátce – asi tři roky, ale za tuto dobu dokázal zlikvidovat desítky tisíc lidí. Nejvražednějšími byly koncentrační tábory na území Polska – Strzalkowo a Tuchola.
Rudoarmějce likvidovali v polském zajetí následujícími základními způsoby:
1. Masové vraždy a popravy.
Před umístěním do koncentračního tábora je a) likvidovali mimosoudně, zanechávali raněné na bojišti bez lékařské pomoci a vytvářeli zhoubné podmínky při přepravě do míst internace; b) popravovali je na základě rozsudků různých soudů a tribunálů; c) stříleli je při neposlušnosti.
2. Vytváření nesnesitelných podmínek v samotných koncentračních táborech (posměch a bití, hlad, zima, nemoci).
Toto se dělo i v RU - Thalerhof
Czertik
23. 04. 2025, 10:27rexik
jaka to komunisicka propaganda a lzi.
2. kdyby se nemecke vedeni nepostavilo proti valce, tak by nemecko dopadlo daleko, daleko hure. nejen ze by v 1919 bylo nemecko okupovane cizimi vojsky, ale zmizelo by i ono nemecke sebeolbehavani, ktere vyneslo hitlera na vysluni.
uz od 1917 bylo jasne ze nemecko valku prohraje, stejne jako u nacku od 1944 po dnu d.
a stalin se jako spojenec nikdy nechoval, to mas z kama tu blbost ? a mas pravdu, posilani zbrani a zasob do sssr ze stany zapadu nebyl zadny projev spojenectvi....ze se na to nevykaslali.
3. ulustrujes jen muj priklad, kdyby sssr na zemi polska nikdy nevstoupil jeho ztaty by byly nulove, cili proc si stezujes ?
4. rexiku a muzes nam rict kolik ze to polaku skoncilo v ruskych koncetracich a kolik mimo ? jake meli zdravotnicvi a vyzivu ?
nebo jen tak stekas, bez podpory ve faktech ?
muzes nam tu napsat kdo a jak snil o tom ze vyveze komunsitickou revoluci do cele evropy a pak sveta ? a jakou mel v te dobe moc ?
napoveda - byl to druhy nejmocnejsi muz u bolseviku, hned po leninovy.
a k tomu cily by obsazeni varsavy a nasledne doszeni komunistickeho rezimu v polsku tomu by dokonale slouzilo.
Azor
23. 04. 2025, 17:37Czertik.
"muzes nam tu napsat kdo a jak snil o tom ze vyveze komunsitickou revoluci do cele evropy a pak sveta ? a jakou mel v te dobe moc ?
napoveda - byl to druhy nejmocnejsi muz u bolseviku, hned po leninovy."
Nemusíte napovídat o jeho nohosledech píšu stále.Jemu nestačilo co udělal při podpisu v Brest-Litevsku.On chtěl(nebyla to jeho myšlenka ale myšlenka těch, kdo ho vodil na drátkách(napovím - koho si vzal za ženu???)a ti chtěli ruskou krví dělat světovou revoluci.To byl on kdo zorganizoval(byl dobrý organizátor)atentát na Lenina z krze Kaplanovou.
"4. rexiku a muzes nam rict kolik ze to polaku skoncilo v ruskych koncetracich a kolik mimo ? jake meli zdravotnicvi a vyzivu ?"
Vy to nevíte?? Zkuste si to najít,jak ti "strašliví "rusové je likvidovali ještě hůř než ti Poláci.
"3. ulustrujes jen muj priklad, kdyby sssr na zemi polska nikdy nevstoupil jeho ztaty by byly nulove, cili proc si stezujes ?"
Toto má být co???? jedná se o rok 20??? Pokud ano,tak takhle může uvažovat jen prosťáček(tak jak teď s tou ukrajinou.)Nejdřív byl ůtok z Polska a poté obrana.Proč VB vstoupila na evropský kontinent???
"2. kdyby se nemecke vedeni nepostavilo proti valce,"
Co to tu plácáte kdyby??? Na kdyby se nehraje!!!!
Salut.
JanČejka
23. 04. 2025, 19:23Azor
Nedělejte ze sebe chytrého, jenom to ne...
Mně se to nezdá jako chaos, on to je chaos... Vy jste ten typ člověka, se kterým se začnu bavit o Druhé světové válce a dostanu se až k teorii strun... Nesouvisle tu plkáte, nedokážete udržet myšlenku jedním směrem a věnovat se tématu, kterém jste začal komentář. Do toho, to vaše neustálé adorávání a omlouvání Ruska je uboze malé, vlezlé a nechutné. Žádný respekt si tím u vzdělaných lidí, s všeobecným přehledem nezískáte. Já s tak fanatickým, iracionálně uvažujícím jedincem nemám v úmyslu vést další dialog, protože se k ničemu nedobereme, jelikož Vaším cílem je pouze jediné, adorace Ruska a ospravedlnění, či bagatelizace všeho zlého, čeho se jeho režim, i jeho lidé dopustili. Škoda, že jsem si Vaše názory nepřečetl dříve, abych věděl s kým mám tu čest. Namátkou bych jen dodal, nejsem rusofob (o čemž se tu už mnozí, včetně např. Fleka přesvědčili), nemám vůbec problém s kritikou kohokoliv, naší zemí začínaje, Ukrajinou, či USA konče, to se ale Vás netýká. Vy máte svůj idol u něhož si nepřipouštíte jakoukoliv skrvnku špíny a s takovými lidmi se ze zásady diskutovat nedá, jen hádat.
Azor
23. 04. 2025, 23:03Jan Čejka
Co na ten váš příspěvek napsat?
Jen to že jste asi něco zapomněl na konci vašeho příspěvku.A to toto slovo
Amen !
Vy jste si zakázal pochybovat o tom co píšete(věříte v to)??
Co chtěl tímto říct Fridrich II (pruský král) -
"Agresor je ten,kdo donutí protivníka,pozvednout zbraň"
A k tomuto uvést, příklad ze života.
Czertik
24. 04. 2025, 10:28rexik
no vida, kdyz teda souhlasis s tim, ze bolsevici chteli vyvezt komunistickou revoluci do sveta....proc se rozcilues nad tim, ze se polaci rozhodli ji zarazit ?
nebo ty zcela souhlasis s tim, ze ona revoluce mela byt vyvazena sovetskymy bodaky ?
vysvetli svuj postoj.
a ne, kecej si co chces, atentat na lenina pres kaplanovou urcite nezorganizoval. uz v te dobe syfilik lenin to mel nahnute s velmi malym vlivem na aktualni deni, jedine aktivum co mel bylo ze byl symbol revoluce, nic jineho.
naopak, jeho odstraneni by dalo realnou moc jinam....treba do ruk takovych zlocincu a psychopatu jaky by stalin.
mas nejaky dukaz ze to nebyl stalin kdo zorganizoval atentat na lenina ?
4. vyborne, nevis to a pritom si stezujes jak se chovali polaci. co to je, retardace ?
3. ???? ono ve 20 zemrelo 600 000 rudormejcu na uzemi polska ?
proc vb vstoupila na evropsky kontinent ? aby zastavila nacky, co se ti na tom nelibi ?
to, ze nevis odpoved se ani nedivim, ses proste tupej.
2. spravne, na kdyby se nehraje a proto je stale v rusku u moci nacistyky zlocinec putin.
Czertik
24. 04. 2025, 10:31rexik
"Agresor je ten,kdo donutí protivníka,pozvednout zbraň"
spravne, vic dukazu tom jak agresivni a zlocine je rusko nemusis davat.
Azor
24. 04. 2025, 16:37Czertik."no vida, kdyz teda souhlasis s tim, ze bolsevici chteli vyvezt komunistickou revoluci do sveta....proc se rozcilues nad tim, ze se polaci rozhodli ji zarazit ?"
Kde jsem souhlasil s tímto??? vaše paranoia se opět projevila???? Loutkaři Trockého pomocí trockistů a krví rudoarmějců kam by je tito nahnali chtěli sv.revoluci.
Chtěli tu revoluci, ale nezaútočili jako první !!!
Já se taky neptám na váš postoj.Za vás mluví to co píšete!!! U mne to mé psaní ,vám nestačí????
"a ne, kecej si co chces, atentat na lenina pres kaplanovou urcite nezorganizoval. uz v te dobe syfilik lenin to mel nahnute s velmi malym vlivem na aktualni deni, jedine"
Vyvraťe to!!!! Nemáte čím,co???Akorát vaše slova(štěkání).
Já dal odkaz - Sayers,Khan - velké spiknutí.
"3. ???? ono ve 20 zemrelo 600 000 rudormejcu na uzemi polska ?"
Opět retardace??? Proč se ptáte???Protože nevíte že píšete nesmysly.
600 000 bylo za osvobození hyeny evropy v 2.válce.
"2. spravne, na kdyby se nehraje a proto je stale v rusku u moci nacistyky zlocinec putin."
Opět ukázka retardace.
Salut.
Azor
24. 04. 2025, 16:39Czertik.
""Agresor je ten,kdo donutí protivníka,pozvednout zbraň"
spravne, vic dukazu tom jak agresivni a zlocine je rusko nemusis davat."
A kdo teda podle vás v konfliktu Ukrajina Rusko, jako první pozvednul zbraň??????????????
To jsem se zase zasmál.
Salut.