EXCALIBUR
CZUB
CZUB

Německé námořnictvo zařadilo do služby druhou fregatu typu F125

 18. 06. 2020      kategorie: Vojenská technika      0 bez komentáře

Německé vojenské námořnictvo převzalo a 10. června oficiálně zařadilo do služby novou velkou moderní  fregatu Nordrhein-Westfalen, která je u Deutsche Marine druhou v pořadí typu F125. 

Výstavba nových fregat typu F125 pro německé námořnictvo je celkově o několik let zpožděna. První fregatu tohoto typu pojmenovanou Baden-Württemberg muselo příslušné oddělení německého námořnictva odpovědné za výzbroj vrátit do loděnic k odstranění nedostatků zjištěných během zkušebního provozu. Loď měla problémy se stabilitou (špatné rozložení hmotnosti) a některými řídícími systémy. Nedostatky u prvního plavidla třídy jsou však celkem pochopitelné, a to zejména při přihlédnutí k faktu, že více než 90% všech systémů a soustav bylo vyvíjeno zcela nově. Do řádné služby se tak loď dostala s více než ročním zpožděním. Teď přichází do služby druhá loď typu F125 - Nordrhein-Westfalen.

Nordrhein-Westfalen.Mef.ellingen.CC BY-SA.4.0
Foto: Fregata Nordrhein-Westfalen | Mef.ellingen / CC BY-SA 4.0

Psali jsme: ZIL 131

Zveřejněné materiály uvádějí, že klíčovou vlastností nových fregat typu F125 je vysoká úroveň automatizace. To umožňuje, aby všechny systémy plavidla byly obsluhovány posádkou o počtu pouhých 126 osob (maximální počet osob na lodi je 190, počítá se s možností přepravy výsadkové jednotky s vybavením). Je to asi poloviční počet, který zajišťuje provoz starších německých fregat Bremen. 

Německé vojenské námořnictvo plánuje získat čtyři fregaty typu F125 s osmi posádkami. Ty se budou na lodích střídat po čtyřech měsících služby a budou zajišťovat udržování neustálé pohotovosti. 
Svojí velikostí jsou nové německé fregaty typu F125 srovnatelné s torpédoborci. Jedná se o největší plavidla ve své třídě. Délka fregaty Baden-Württemberg je téměř 150 m, její šířka je skoro 19 m, ponor 5 m a výtlak dosahuje hodnoty 7200 tun.

Fregaty typu F125 jsou vybaveny kombinovaným pohonným systémem typu CODLAG, který kombinuje dieselové generátory (4 x MTU), elektrické motory (2 x Siemens) a spalovací turbíny (2 x General Electric). Maximální rychlost plavidla je 26 uzlů. Jednou z velmi pozitivních vlastností nových fregat je jejich dlouhý cyklus údržby. Fregaty by se měly účastnit rozsáhlejší údržby při provádění operací střední intenzity, což je asi 5000 hodin ročně, jen jednou za dva roky.

Psali jsme: Modernizace vozidla Tatra T-815 8x8 LT

Nordrhein-Westfalen.Fabian.Horst.CC BY-SA.4.0
Foto: Fregata Nordrhein-Westfalen | Fabian Horst / CC BY-SA 4.0

Fregata Nordrhein-Westfalen typu F125 je vyzbrojena námořním kanónem Otobreda ráže 127 mm a dvěma kanóny MLG ráže 27 mm. Loď má také několik odpalovacích zařízení pro různé typy řízených střel (Harpoon, RIM-116) a protiponorkových torpéd.

Na lodi mohou být umístěny také dva vrtulníky NH90 a až čtyři výsadkové čluny. Německé námořnictvo plánuje převzít zbylé dvě fregaty typu F125 - Sachsen-Anhalt a Rheinland-Pfalz v příštím roce.

CENOVÉ BOMBY (570)

Komentáře

Článek nemá žádný komentář. Buďte první!

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací