EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Okno do historie - Poválečný hladomor v SSSR

 05. 07. 2022      kategorie: Události      87 komentářů

Sovětský hladomor v letech 1946-47 je méně známý, než "slavný" Holodomor let třicátých a má jiné pozadí, avšak na svědomí ho má stejný člověk – Josif Vissarionovič Stalin. Pojďme si poválečný hladomor v SSSR popsat podrobněji.

Mezi hladomory 30. a 40. let v SSSR je přirozeně několik zásadních rozdílů, ale také i několik společných rysů. Naprosto zásadní faktor je bolševické zničení venkova a přirozených procesů v zemědělství, které fungovaly stovky let. Tehdejší představa, že systém kolchozů dramaticky zefektivní zemědělskou činnost byla zcela naivní. Na naivitu bolševiků bohužel nedoplatili jen bolševici, ale především venkované. Hlavním rozdílem, oproti hladomoru let třicátých, bylo, že válka významným způsobem poničila Ukrajinu a Bělorusko a jejich zemědělská pole. Stejně tak Sovětský svaz ve válce přišel o mnoho mužů, kteří nyní v zemědělství chyběli. Podobně tomu bylo se zemědělskými stroji a tažnými zvířaty. Avšak, i přes všechny výše zmíněné nepříznivé okolnosti nebylo vypuknutí hladomoru nezbytné. Ano, přebytek by určitě v SSSR v nejbližších poválečných letech neměli, lidem by se nijak dobře nevedlo a žili by v bídě, avšak to žili sovětští občané prakticky pořád, nebo aspoň jejich velká většina. Ale hladomor?

VýstřižekFoto: Venkovská rodina z Tverské oblasti zasažené hladomorem | Wikimedia Commons / Public domain

Stalin měl totiž své politické cíle, kvůli kterým hodlal klidně obětovat statisíce svých spoluobčanů, jak to už ostatně ukázal tolikrát předtím. Východní Evropa byla předním cílem sovětské politiky již ve 40. letech a poválečné uspořádání Evropy po 2. světová válce neskončilo zcela dle Stalinových vizí, což bylo třeba změnit. Rudá armáda došla pouze k Berlínu, ač bolševici již od říjnové revoluci snili o pochodu až k Atlantiku. Německého území se Sověti po válce zmocnili jen částečně, Rakouska rovněž. V Československu byl víceméně ještě částečně demokratický režim. V Řecku proti komunistům povstali vlastenci a vypukla občanská válka. Do toho Spojenci tlačili na svobodné volby v Polsku. Stalin dobře věděl, že pokud bude chtít zabrat další evropská území, musí udělat maximum proto, aby podpořil komunistické strany v Evropě, aby ve svých zemích převzaly moc a poté se z nich staly sovětské satelity.

Stalinův plán byl až ďábelsky jednoduchý. V Evropě po válce nebylo mnoho jídla, protože pole byla zničená či zaminovaná, mužů bylo málo. A tohle byla příležitost, jak soudruhům na západě vypomoci. Jako dar z nebes se proto muselo Stalinovi jevit sucho v roce 1947, které tvrdě udeřilo na země východní Evropy a mělo na svědomí obrovskou neúrodu. A protože východní země na Stalinův nátlak odmítly Marshallův plán, hrozil jim tehdy reálný hladomor. V kritickém okamžiku tak zasáhl „štědrý a laskavý“ Sovětský svaz v čele s jeho vůdcem Stalinem, který poskytl suchem zdevastovaným zemím velkorysou potravinovou pomoc. V praxi nešlo o nic jiného, než o sebrání obilí rolníkům v SSSR (nejvíce pak na Ukrajině, v Bělorusku, v Moldavsku a v centrálním Rusku ) a dodání tohoto obilí do evropských zemí, ve kterých komunistické strany potřebovaly posílit své pozice.

800px-A_starving_child_during_the_Famine_of_1921-22_in_UkraineFoto: Díky dodávkám obilí do evropských zemí Stalin de facto odsoudil řadu občanů SSSR ke smrti vyhladověním (ilustrační foto) | Neznámý autor / Wikimedia Commons / Public domain

Díky takhle jednoduché operaci, kterou de facto odsoudil řadu občanů SSSR ke smrti vyhladověním, vytvořil Stalin v mnoha Evropanech falešný pocit, že Sovětský svaz je bohatá a prosperující země, která se o ně postará a komunismus jako takový poskytuje velké potravinové přebytky. Tito lidé pak ochotně volili a podporovali komunistické strany, jejichž představitelé neměli s přesvědčováním obyvatel příliš práce. Do Polska, Východního Německa, Československa či Maďarska tak proudil jeden nákladní vlak za druhým plný potravinářské pšenice a kukuřice pro vepře, zatímco lidé v SSSR hladověli. Na Ukrajině byla situace nejhorší. Právě odtud ukradl Stalin nejvíce obilí, právě zde byla válka nejničivější a právě tato země přišla již před válkou o nejvíce lidí. Jen o málo lépe dopadlo Moldavsko a Bělorusko, a hned za nimi centrální Rusko. Odhaduje se, že poválečný hladomor má na svědomí 200 000 až 1,5 milionů lidí.

Zdroj: Historie válek, britannica.com

Komentáře

Vivat Russia

09. 07. 2022, 17:47

Tady je nacintáno od euro-emérických kolaborantských soudruhů a bolševiků. :smiley::smile::grinning::joy::rofl:

Veritas vincit

07. 07. 2022, 16:59

???
"NATO? když přistoupím na genetiku dle Karlíka88 alias VV tak ani Rus není slovan...."
*
„Rusové rádi nazývají všechno ruské slovanským, aby pak mohli tvrdit, že všechno slovanské je ruské." - Karel Havlíček Borovský

Zdeněk

07. 07. 2022, 15:25

Tak pokud to není z rozčilení, tak je to proto, že jsi debil. Gratuluji k dobrovolnému přiznání ...

???

07. 07. 2022, 15:14

Zdendo, i ty sradisto, Z rozčílení ?? Tak to si fandíš :thumbsup:

Zdeněk

07. 07. 2022, 14:06

Koukám, někteří mají v rozčilení problém s překladem z azbuky:

byl rus, likvidola Rusy, debilutu


jo, bez západních technologií to moc nejde ...

NATO!

07. 07. 2022, 13:59

Žádná UA za cara neexistovala. Takže se Chruščov, Brežněv i ten Kaganovič narodili v rusácké říši.

???

07. 07. 2022, 13:56

NATO? stačí vlastně přejít na tvojí teorii že Kaganovič, byl rus ač narozený na UA za cara, tak vlastně likvidola Rusy, protože většinová populce UA tehdejší doby byla rozená za cara........vidiš tu vaší debilutu?

NATO!

07. 07. 2022, 13:54

Rusáci se se slovanským zlodějem identifikují, to oni bazirují na nějakém slovanství. Asi jako naši soudruzi vlastenci. A mezi náma, mají převážně R1A Y haplogroup. Až na třeba Baškiry.

???

07. 07. 2022, 13:47

NATO? když přistoupím na genetiku dle Karlíka88 alias VV tak ani Rus není slovan. Znáš význam slova Rus? Říká ti něco Varjag.....? A to zásedně mění tvrzení VV alias Karla 18:wink:

NATO!

07. 07. 2022, 13:32

To zásadně mění situaci!

NATO!

07. 07. 2022, 13:25

Pro Kelty a Germány byli přivandrovalci z východu.... slave, otrok. Naštěstí máme té zlodějské krve pouze třetinu. Jsme mnohem víc ti Keltové a Germáni.

Lulu

07. 07. 2022, 13:18

Venon výr
*Nelžu, nekradu, ctím zákony, pravidla a myji se každý den na rozdíl od vás, Slovanů.
Proto je mi také od mala odporný slovansko-ruský živel, který ukradne vše co není přivařené, nebo zabetonované, porušuje zákony i pravidla pokaždé, když se "vrchnost" nedívá... *
Mnokrát jsi byl zde usvědčen ze lži, jestli kradeš nelze v diskuzich zjistit.
Při okupacích jsi rovněž nic nepodnikl, což chápu pro tvuj věk. Nevyčitej to jinym i mladším diskutérům.
Jestli je někdo z nás Němec nebo Čech taky nepoznáš. Slováci, Poláci i další národy na vychod jsou Slované o tom neni pochyb.

NATO!

07. 07. 2022, 13:07

Pozvali se sami jak je rusáckým zvykem. Hezky jim "spojenec" Si vyprášil kožich.

???

07. 07. 2022, 13:05

NATO! nevadí ti že zase lžeš? .... Tokajev si je tam poszval dle dohody... páč by se houpal nejspíš na kandelábru...toť vše k tvé naivitě:upside_down:

NATO!

07. 07. 2022, 13:01

Kdykoliv panu VV něco oprav, slinto.

Karel3

07. 07. 2022, 12:59

Jaroným.... karel3 alis VV ...údajně bloklý avatar.. je pouze nedochudče z Lebenzbornu..nedomrdlý nacíček...

NATO!

07. 07. 2022, 12:55

Rusáci přepadli Kazachstán asi před půl rokem, stačil jeden telefon z Číny a ani se tam neohřáli. Kazachstán není Bělorusko, rusáckej vocase.

NATO!

07. 07. 2022, 12:53

Jistě, Lukašenko dokonce kritizoval invazi na Krym, to si dovolil dost. Tak ho putler polknul. Ale.... za Kazachstánem stojí Čína i USA, Tokajev to ví a klidně může putlera poslat do pr.....

???

07. 07. 2022, 12:49

NATO.... ty seš najivka :rofl: takové plané naděje byly i s Lukašenkem.... pamatuješ?

NATO!

07. 07. 2022, 12:43

Tokajev opět nakopl putlera. Kazachstán musí být okamžitě denacifikován!

Veritas vincit

07. 07. 2022, 11:34

Lulu
Onlouvám se za chybu.
"Myslím, že by genetici měli uvést na pravou míru všechna pomýlená dogmata všech "obrozenců" a zcestných vyznavačů "panslavismu" v historii ČR.

Veritas vincit

07. 07. 2022, 11:31

jeroným
"problém je, že ty NEJSI Čech. Ty totiž nejsi ani čech. Ty jsi zrádce českáho národa, kolaborant, opovrhující vlastním národem, adorující své páníčky."
*
Máš v tom slušnou bramboračku Slovane.
Mým národem jsou Češi a ne Slované jako ty.
Nelžu, nekradu, ctím zákony, pravidla a myji se každý den na rozdíl od vás, Slovanů.
Proto je mi také od mala odporný slovansko-ruský živel, který ukradne vše co není přivařené, nebo zabetonované, porušuje zákony i pravidla pokaždé, když se "vrchnost" nedívá... :slight_smile:
Nikdy jsem nebyl členem KSČ, jako všichni Slovani, tedy jsem ani nikdy v přihlášce po srpnu 1968 nevyplnil a nepodepsal, že mám jako správný slovanský kolaborant kladný vztah k událostem po roce 1968, k okupaci Československa a k "dočasnému" pobytu okupační armády Sovětského svazu, jak to učinili všichni Slovani...
Myslím, že by genetici měli uvést na pravou míru všechna pomílená dogmata všech "obrozenců" a zcestných vyznavačů "panslavismu" v historii ČR. :slight_smile:

Veritas vincit

07. 07. 2022, 11:12

Lulu
"Sovětska armáda zmizela z ČSR v roce 45. Jak jsem napsal, vše upekl Beneš a Stalin. "
*
Rudá armáda sice odjela, když si nakradla, ale zůstali řídící důstojníci NKVD.
Nesváděl bych všechno na Beneše i když to byl odpad.
Pěkným příkladem sovětského otroctví bylo odmítnutí Marshallova plánu (1947) po loutkovládní cestě do Moskvy na kobereček...
To byl myslím přesně ten zlom, kdy ČSR ztratila navždy svůj potenciál, úroveň, nejschopnější a nejchytřejší část populace, která se již nevrátila, nebo hned odešla navždy do emigrace.
Cesta zpět není.
Zbývá už jenom rozhádat Čechy, Moravu a Slezsko a rozdělené připojit k Německu a Rakousku. :slight_smile:Je to v podstatě jediná smysluplná cesta pro lepší život zdejších obyvatel. Děti budou umět od mala německy a splynutí se 100 mil. německy hovořícím trhem bude ekonomicky prospěšné všem.

jeroným

07. 07. 2022, 10:53

Veritas vincit
07. 07. 2022
*
Hloupá otázka.:slight_smile:
Jsem Čech a Češi nejsou Slované, jak vidíš sám na sobě.

problém je, že ty NEJSI Čech. Ty totiž nejsi ani čech. Ty jsi zrádce českáho národa, kolaborant, opovrhující vlastním národem, adorující své páníčky. Naštěstí tu propagandu děláš dost blbě, takže jsi k smíchu. Jedinej kdo tě žere, jsou ty děcka tady.

Ale vzpoměn si na Borovskýho. Nechod Vašku s pány na led, pán uklouzne a sedlák si nohu zláme.

Mark

07. 07. 2022, 10:50

garik
"Dle Černé knihy kapitalizmu mají na svědomí kapitalisti až 950 milionů lidí na všech kontinentech !"

Zajímavé číslo, zkus ho aspoň trochu rozebrat, dost by mě zajímalo, jak jsi k němu přišel.
To, že komunisté mají na svědomí cca 100.000.000 mrtvých lidí, je číslo, ke kterému se dá snadno dopočítat a také jsou to údaje snadno ověřitelné, ale 950milionů? Doufám, že jsi k tomu nezapočítal i Inky, Aztéky, Toltecy....,Třicetiletou válku a Černý mor. Ale u tebe je možné, že i Římskou říši.

Azor

25. 11. 2024, 23:39

Pokud někdo něco tvrdí,tak by to taky měl dokázat.Nebo aspoň ozdrojovat - pokud to je možné na těchto stránkách -
To ohledně těch 100 milionů.
Asi vám něco říká UNICEF při OSN.A ta vydává ročenky,kolik že deně umírá dětí hladem.
A to kolem 15 000 dětí.Zkusíme to počítat od r. 1990,kdy mimo Kuby a S.Korea,byl a je kapitalismus.
15 000 x 365 = 5 475 000 x 34 let= 186 150 000 dětí umřelo v kapitalismu hladem.A kolik že mohlo dětí umřít, následkem nedostatečné lékařské péče?
Kolik že umřelo hladem dětí v Iráku díky sankcím ze strany demokratického západu postaveným na pravidlech? 500 000 dětí.Viz rozhovor M. Albrightové.Co že to jsou za ty pravidla?
Odkazy můžu dát.

Veritas vincit

07. 07. 2022, 10:16

garik
"Dle Černé knihy kapitalizmu mají na svědomí kapitalisti až 950 milionů lidí na všech kontinentech !"
*
Proč tedy žiješ v kapitalismu, když máš svobodu pohybu Slovane?
Jsi snad retardovaný, nebo se ti tady žije lépe než jinde? :slight_smile:

Veritas vincit

07. 07. 2022, 10:12

> Slovanský hňup, který si hraje na "Veritas vincit"
"Proč píšeš česky, když opovrhuješ Slovany? "
*
Hloupá otázka.:slight_smile:
Jsem Čech a Češi nejsou Slované, jak vidíš sám na sobě.
(Tři z deseti opravdu není většina.):laughing:
My na rozdíl od vás Slovanů nelžeme, nekrademe a nesmrdíme. Jak správně popsal již v roce 1846 Karel Havlíček Borovský (Obrazy z Rus), když se vrátil z Ruska a navždy se zřekl nesmyslu, nazývaného "panslavismus". A to ani neznal genetiku.
Ve 21. století to potvrdili i genetici. Pokud tedy ovládáš kupecké počty a procenta, Slovane. :smile:
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/veda/cesi-puvod-geneticke-testy_1801290900_mos
https://www.stoplusjednicka.cz/jsou-cesi-slovane-co-o-nasem-puvodu-prozradila-analyza-dna

Meslamtaey

07. 07. 2022, 09:11

Prakus

„Hladomor, nebo ne, Indové se vždy množí jako králíci.“
Když pak dostal z Indie telegram popisující katastrofu hladomoru a miliony mrtvých, odpověděl zpět:
„A proč tedy ještě nezemřel Ghándí?“

Nepovedal nikdy nič také, povedal to inakšie len socani si to upravili pre vlastné potreby.
Si aspoň over infromácie keď už ich chceš ŠíriŤ.

https://www.quora.com/Did-Churchill-really-say-If-food-is-so-scarce-why-hasn%E2%80%99t-Gandhi-died-yet

jerzy

07. 07. 2022, 01:14

myslím, že ten tvůj holodomor je označením hladomoru na Ukrajině ale to byla jen část území, na kterém se hladomor objevil, stejná katastrofa byla i v Rusku

Veritas vincit

07. 07. 2022, 00:09

Nějaký ruský exkrement si tady hraje na mě.
Znáte je Slovany. :slight_smile:
Když dojdou argumenty, vytáhnout svoje pokálený ruce, obě levý. :slight_smile:

Veritas vincit

06. 07. 2022, 18:16

Lulu
Takhle se USA ani Velká Británie na osvobozených územích v Evropě ani jinde nechovaly.

Hranice měnili a území zabírali pouze Rusáci.
(Moskva-hlavní město, Ruská sovětská federativní socialistická republika 1917-1991)
Zotročení Československa bolševikem začalo 9.května 1945 a trvalo více jak 44 let do listopadu 1989. Žádná oficální jednání o Podkarpatské Rusi nikdy neproběhla.

"V březnu 1945 obdržel sovětský diktátor Josif Stalin dopis od prezidenta Edvarda Beneše, že Československo považuje připojení Podkarpatské Rusi k Sovětskému svazu za samozřejmé. Dohodu potvrzující ztrátu tohoto území podepsali 29. června 1945 v Moskvě ministerský předseda Zdeněk Fierlinger, státní tajemník ministerstva zahraničí Vladimír Clementis a sovětský ministr zahraniční Vjačeslav Michajlovič Molotov."

"Sověti přinesli do Podkarpatské Rusi bídu. A mazlavý hranatý chléb komisárek"
https://www.pametnaroda.cz/cs/magazin/pribehy/soveti-prinesli-do-podkarpatske-rusi-bidu-mazlavy-hranaty-chleb-komisarek

Lulu

06. 07. 2022, 17:27

Venon výr
*Podkarpatskou Rusí, ztrátou svobody na dalších 44 let 1945-1989 a navždy*

Zde je třeba připomenout jednání Beneše se Stalinem. Občané byli tenkrát postaveni mimo politické hry. Nesmíme zapomenout na zákaz některých politických stran po válce. Přesto po válce byla tvořená demokracie i když se jednalo o pokus vytvořit autokratický režim samotným Benešem.
Upřesnil bych roky na 1948 až 1989.

Hb74

06. 07. 2022, 13:06

Davide. to je znásilnéní češtiny a to dost brutální. stesky po socialistickém bordelu nehodnotím

Jakub

06. 07. 2022, 12:31

Rusko a komunisti, Stalin a Putin jsou nejvetší hovada na světě!
Smrt celému Rusku a Hlavně Putinovím přívržencům!

Veritas vincit

06. 07. 2022, 12:08

david
"Kam dnas naše česka země směřuje kdo nam pomohl kdo nas zachranil před hitlerem..."
*
O jaké záchraně a pomoci to vlastně píšeš??
Pro tebe je úpadek a otroctví záchrana a pomoc ??
Hnědou totalitu nahradila rudá a celá sovětská okupační zóna se změnila v socialistický koncentrák. I za Hitlera se mohlo volněji cestovat přes hranice, než za socialismu.
Československo za to tvé "zachránění", zaplatilo ztrátou 1/7 území, Podkarpatskou Rusí, ztrátou svobody na dalších 44 let 1945-1989 a navždy ekonomickým úpadkem a devastací.
Československo 1935 - 5. nejvyspělejší země v Evropě a 11. na světě.
Československo 1989 - 48. místo ve světě...

Veritas vincit

06. 07. 2022, 12:02

david
Měl by ses nechat vyšetřit Slovane. :slight_smile:
Že hloupému jedinci jako ty, stačil k životu socialistický prasečí chlívek, koncentrák bez možnosti odejít a pravidelná docházka do zaměstnání, kde jsi stejně proti světu nic nepředvedl, ještě neznamená, že jsou všichni retardovaní jako ty.
Evidentně ti ani není hanba, že jsi za Babiše žil na dluh dětí, vnoučat a ještě nenarozených generací a zdvojnásobil dluh ČR. Jak by ti také měla být hanba, když neovládáš ani kupecké počty, viď. :slight_smile:
Už aby tebe a stejně "myslící" jedince, vyškrtla příroda z volebních seznamů. ČR se začne hned dařit lépe. :slight_smile:

david

06. 07. 2022, 11:48

Kam dnas naše česka země směřuje kdo nam pomohl kdo nas zachranil před hitlerem jak dlouho sme byli v miru a pokoji že každy měl stene penize že každy měl praci nebyli takove zordili jako sou dnes ale par debylu jako byli chartiste tu obratili naši zem a udělali sni mafijanske uzemi pro prani špinavych peněz kdyby je to ale dali možnost podvodnikum zlodějum lichvařum a těm kteři tu vše spryvatizovali jako to udělal KLAUS to byl nevjvětši gavner ktery dal podnět všem zlodějum podvodnikum aby roskradli naši zem a zničili prodali cose dalo aby mohli dale stěchto peněz rozmnožit svoje inperyja nikdy jim nic nepatřilo to prostě nakradli od roku 1989 kdy se stal prezidentem Havel ta loudka kterou tam nasadili amici a jini přiznivci havla řikase že to už bylo vše predem nachystano nikdy sme se nepřibližili k takove urovni jako maji němci a HAVEL řekl že zapar let je doženeme a nikdy ktomu nedošlo všechny vlady od ropku 89 lidem česke republice nic dobreho nepřinesli žedne dobre skutky nebo dobre žiti životni urověn lidi se mněnila podle toho ktera strana měla svoji moc kdy vladla, ve všech těchto vladach byli same korupce rokradani peněz a jine problemi ktere vedli jen ke skandalum tak jak se muže lidem žit v teto česke zimi a nakonec přide ta nejhorši vlada ktera nema obdoby FIALOVA PĚTI KOALICE nic horšiho nas nemohlo potkat.

Bouu

05. 07. 2022, 18:14

Vašku, ty nevěřící tomáši
https://www.skepticforum.com/viewtopic.php?t=28655

Lulu

05. 07. 2022, 16:05

Jednou z hlavních příčin hladomoru v SSSR v letech 1946-1947 bylo nerovnoměrné rozdělení potravinových zdrojů. Hlavní zásoby obilí, které ve skutečnosti daleko přesahovaly minimální úroveň potřebnou k udržení systému přídělové distribuce, putovaly do měst pro „příjemce“. Ve městech byly pro dělníky ve vojenské výrobě, policii zavedeny karty, posíleny příděly.

Hladomor je v podstate nečinnost státu o občany nebo potrestani jiného státu.

Hladomor v Bengálsku zahubil miliony lidí. Odpovědnost nese Churchill.
Rasistické a eugenické deklamace nebyly ze strany Churchilla ničím ojedinělým. Řekl například, že „hlad nehlad, Bengálci se množí jako králíci“, a „když už Indové umírají, jestli taky neumřel pan Gándhí“. Měl totiž hrůzu z toho, že by se král měl setkat s tímto „fakírem v bederní roušce“, jak nazýval tradiční indický oděv venkovanů.

Nicméně stále každý devátý člověk na světě (795 milionů) trpí podvýživou. Naprostá většina hladovějících lidí žije v rozvojových zemích, kde podvýživou trpí 12,9 procent populace. Nejvíce lidí hladoví v Asii – dvě třetiny populace.

Zdeněk

05. 07. 2022, 15:40

Velmi se mi líbí, jak jsou nejrůznější sovětská zvěrstva omlouvána vnějším nepřítelem, nejčastěji USA. Přitom ve 30. a první polovině 40. let byl postoj USA k CCCP velmi smířlivý. Prezident Roosevelt byl svým politickým postrojem hodně levicový idealista a navíc přímo v jeho okolí bylo několik špičkových sovětských špionů. Kdyby se o nich díky zběhnutí nadporučíka Igora Guzenka v roce 1945 západ nedozvěděl, Bůh ví jak by to skončilo ...

NATO!

05. 07. 2022, 14:38

Fakta - ty seš dáreček, to USA posílaly do rusácka po válce obilí, aby tam nepomřeli hlady úplně. I to obilí, co rusák poslal sem bylo americké.

Zdeněk

05. 07. 2022, 14:08

Já věděl, že najdu, jak se v Rusku zachází s fakty a těmi statečnými...
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/objevil-masove-hroby-ruskych-politickych-veznu-ted-ho-obvinili-z-porizovani_1708100755_pla

Veritas vincit

05. 07. 2022, 13:58

"31. května 2012 - Kazachstán odhalil pomník obětem hladomoru. A odkryl další masové hroby"
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/v-kazachstanu-odhalili-pomnik-obetem-hladomoru-a-odhalili-dalsi-masove-hroby.A120531_094320_zahranicni_ipl

Sovětské sýpky byly údajně v době hladomoru 1932-1933 na Ukrajině a dalších sovětských republikách plné obilí. Obyvatelstvo Moskvy zřejmě o hladomoru vůbec nevědělo. Ani veliký Stalin a příslušníci NKVD netrpěli žádným omezením ani nedostatkem...

Vašek

05. 07. 2022, 13:42

Bouu Prosím, tě když nic nevíš, tak nepiš, nebo alespoň nelži!

Vašek

05. 07. 2022, 13:38

Jo ještě k tomu, že někdo je jadernou velmocí. To neznamená nic a jen potvrzuje jejich nacionalistické výkřiky do světa, že se nedají a za jak rychle dovedou někoho zabít. Industriální vývoj jde všude dopředu. I kdyby tu zůstal ten mizerný minul režim, stejně by tu byl internet a mobilní telefony. To by však nic nevypovídalo o tom jak lidé žijí, co si myslí a čem musí mlčet a nesmí ani špitnout. Byl by to hladomor ducha!

Vašek

05. 07. 2022, 13:32

Hoši, nedovedu pochopit, jak někdo může o Stalinovi jen třeba naznačit něco dobrého. Už za cara Ivana Hrozného tam začala "hrůza," která přez Petra Velikého a ostatní trvá dodnes. Národ je vychováván ve falešném vlastenectví a Ruský občan úplně dobrovolně a bez odporu za vlast třeba i umře hlady. Když Rusům dáte vybrat mezi svobodou, větší životní úrovní a vlastí, tak zvolí vlast, chudobu, bídu a nesvobodu. Nějaký hladomor- to je pro ně sranda! Podívejte dnes jak milují svého vůdce. Nikdo jiný než nějaký vůdce tam nikdy nevládl a veškeré divné volené instituce jsou jim pro srandu a vytvořené pro okolní svět.

NATO!

05. 07. 2022, 13:15

Ty komunistické bláboly.

Bouu

05. 07. 2022, 13:14

Uf, asi tu někdo zapomel na embargo usa a velke britanie a odmitnuti platby i zlatem a  na misto toho vyžadoval od SSSR jako platbu, pouze obilí?

Veritas vincit

05. 07. 2022, 12:40

http://cepin.cz/cze/prednaska.php?ID=454
https://www.marxists.org/cestina/lenin/1917/04B1917a/ch17.html
https://www.marxists.org/cestina/lenin/
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/historie/lenin-sliboval-lidem-svobodu-a-pudu-dostali-ale-jen-obnovene-nevolnictvi-tvrdi_1711072040_ako

NATO!

05. 07. 2022, 12:37

Proč by někdo četl komunistického trotla, který si notuje se stalinistou Skálou.

svatopluk

05. 07. 2022, 12:35

Větrník
to po zdejší úderce nemůžete chtít. Má to víc jak 2 stránky a nejsou tam obrázky. Navíc popisují historii jak se stala a ne jak je to podle svazáckých představ.
Mimochodem, našel jsem tuto knihu před pár lety na našem netu jako html stránky. Ale jak říkám, tady to nikdo číst nebude.

NATO!

05. 07. 2022, 12:35

No ano, o tom píšu. Bolševici nejprve pozabíjeli Rusy a pak se vrhli jinam. Estonsko, Lotyšsko, Litva, Polsko, rodicí se Ukrajinu, Kazachstán, Uzbekistán, Kyrgyzstán, Arménii.... Pak z toho udělali sajuz.

Důchodce

05. 07. 2022, 12:29

NATO! To je výborné! Dnešní optikou, znalostmi a zkušenostmi posuzovat události z let 1917-1921. Na Urajině ještě v roce 1920 probíhaly boje mezi Rudou armádou, Poláky a Ukrajinci.

NATO!

05. 07. 2022, 12:22

O zaostalé mužiky taky nešlo, Stalin obelstil celý svět i tehdejší politiky. Jak se mohlo stát, že jemu, tyranovi, před valkou i za války pomáhali úplně všichni, i přes jeho koncentráky a miliony mrtvých.

NATO!

05. 07. 2022, 12:16

Ty myslíš heslo z roku 1917, ale kdo mohl bolševikům věřit. Podle toho to dopadlo, rozpoutali válku proti vlastním lidem a všechno jim ukradli. Pak zjistili, že jim to nějak nefunguje s jídlem a schválili NEP.

Mark

05. 07. 2022, 12:14

Bylo to určené Psohlavcovi

Jijirka

05. 07. 2022, 12:13

TO NATO!:
Nesouhlasím, k tomu aby jste ovládl hloupé mužiky nemusíte být chytrý, stačí být lstivý, zákeřný a nemiliosrdný.
Vzpomeňte si když jste vchodil do školy: Ten největší gauner, sv..ě a šikanér nebyl nikdy moc chytrý.

Mark

05. 07. 2022, 12:12

Článek o dalším idiotským psychopatovi Leopoldovi už tu byl, tam jsi měl možnost se k němu vyjadřovat podle libostí.
Dnes taky i v ČR i jinde neřeší hladomory v SSSR. Jen občas o nich vyjde někde článek, tak jako i o jiných tebou uváděných hladomorech atd. Jsi na webových stránkách, které se zabývají vojenskou technikou, historií a proto je normální, že někdy vyjde i článek ne moc pozitivní pro komunisty a jejích svatou zemí. A bohužel opět se tento národ chová jak dobytci, tímpádem je přirozené si někdy sem tam aspoň do nich takovým způsobem píchnout. Nezbývá ti asi nic jiného, než si založit své vlastní webové stránky s komunistickou tématikou, zabarvit to do ruda s velkou pěticípou hvězdou v záhlaví a psát třeba o skvělých časech minulých, o skvělých pětiletkách, plodné šikaně spolupracovníků ve fabrice a přiškrcení statkářů a majitelů různých firem, podniku.


A Ukrajinci obilí a jiné zemědělské plodiny a výrobky vyvážejí i po železnici, jen kapacitně se to nedá zvládnout, tak jako kapacitně a logistický k tomu určených přístavu v Oděse a Mykolajivu. Jakákoli přeprava ze vzdálenějších přístavu, které i kapacitně na to moc nestačí, je i logistický o dost obtížnější.

Důchodce

05. 07. 2022, 12:12

NATO! Tak o čem to heslo "Všechnu půdu rolníkům" bylo? Já se to ještě učil.

NATO!

05. 07. 2022, 12:07

Jirka - v žádném případě nesouhlasím, že by byl Stalin tupec nebo blb. Byl to génius, který napřel svůj supermozek na ovládnutí světa. Ještě že mu to kvůli jeho spojenci Hitlerovi nevyšlo.

Jijirka

05. 07. 2022, 12:03

Stalin byl, je a vždy bude jen tupý Gruzínský a ruSSký hovado. A také zloděj, bandita a vrah.

NATO!

05. 07. 2022, 12:03

Ano, Lenin musel couvnout právě kvůli hladomoru a povolil soukromé hospodaření.

NATO!

05. 07. 2022, 12:00

Lžeš, žádný velkostatkář tam neexistoval, ale milióny malých rolníků. A bolševici jim ty políčka všechny ukradli. Zajímavé, že předtím tam i nějaký hladomor byl, ale ten opravdovej přišel až se znárodněním. U soudruhů tak nějak pochopitelně.

Důchodce

05. 07. 2022, 11:55

NATO!. Protože předtím ta půda nebyla jejich. Patřila velkostatkářům. Za NEP bylo povoleno soukromé vlastnictví. Předtím jenom kolektivní.

Veritas vincit

05. 07. 2022, 11:48

garik
"Dejte už Stalinovi pokoj , ten vybudoval ze zaostalého carského Ruska jadernou světovou velmoc ! Hladomory tam bývaly i za cara , počasí neporučíš !"
*
Plány na atomovou bombu Stalin ukradl v USA...
Co neukradli Rusáci v Evropě na konci války v "táboře socialismu" 1945-1989 a špióni v kapitalismu to neměli...
Po roce 2000 se nakradený potenciál vyčerpal a Rusko se opět změnilo ve stát primitivních loupeživých hord, jakým bylo od roku 1918.
Stalin vybudoval i největší koncentrační tábor na světě, "tábor socialismu".
S jeho důsledky se potýkáme dodnes.
Evidentně se ti po něm stýský dutá slovanská hlavo. :slight_smile:
Za Stalina bys žádný internet neměl tedy ani nepoužíval. Makal bys v kolbence a ve volném čase bys sháněl žrádlo a oblečení. Zadek by sis utíral rozstříhaným Rudým právem, než by tě za to soused udal... Důchodu by ses sotva dožil...
Československo mělo po válce smůlu na hloupé a líné obyvatelstvo (Beneš, Marshallův plán,...) a ČR v této tradici pokračuje (Zeman, SPD,...) Chytří a pracovití se už po válce nevrátili, nebo stihli utéct. Zbytek zašlapala do země "lidová demokracie". Není náhodou, že se stále zmenšuje a přešlapuje ode zdi ke zdi ...

NATO!

05. 07. 2022, 11:42

Proč vlastně rolníci museli "rozebírat" půdu, když na ní předtím hospodařili stovky let?

NATO!

05. 07. 2022, 11:36

Rolníci si "rozebrali" půdu až za NEP, ten schválili bolševici až za hladomoru a právě kvůli němu. Předtím ukradli všechno všem a důsledek známe.

Důchodce

05. 07. 2022, 11:33

NATO! A jak teda? Rolníci si rozebrali půdu, zvolili si vesnické sověty a začali úspěšně hospodařit. Jenomže ty vesnické komunity byly sebestačné a nepotřebovaly směňovat potraviny za produkty z měst. Takže hladomor vypukl ve městech a pak nastoupila armáda, která zabavovala potraviny rolníkům.

Psohlavec

05. 07. 2022, 11:29

aký je rozdiel medzi smrťou hladom,guľkou,plynom,bombou???technicky je rozdiel významovo žiadny!Či uz zomrie clovek rukou vlastného politika,alebo okupanta,dobyvateľa je to úplne jedno!Stalin zabil milióny,ďaľsích x milionov v rusku zabil Hitler,ďalší možno pol milióna zabil Napoleon,Ami len v Iraku zabili asi 1 milion,čo ostatných asi 50 vojen ktoré viedli za posledných 50 r.Kolko mrtvych ma na svedomí Belgický kráľ v Kongu??Kolko mrtvych majú na svedomí Angličania za posledných cca 400 r.Holanďania,Španieli v južnej amerike..Francúzi v sev.Afrike
v Afrike sú hladomory prakticky každý rok,a nikto to nerieši!Pošlu tam trochu potravín,zachrania milion ľudí,tí ako prvé splodia ďaľších 5 mil.detí a za rok ,dva je hladomor zas,väčší a postihnutých viac ľudí...a západ zase pošle viac ryže,psenice....a to tam nemajú Stalina...Teraz sa zase môžu vyhovoriť na Putina,lebo kôli nemu ukrajina nevyexpeduje obilie!Zaújmavé!!Na Ukrajinu prichádzajú denne vlaky s muníciou,zbraňami,ale vyexpedovať obilie sa nedá...Co keby tak na spiatočnej ceste tie vlaky viezli obilie???Hovoria ze prístavy sú zamínované???To môzu hovoriť idiotom na tomto fóre!!Tí im to zozerú!Pozrite sa do mapy a zistíte že Ukrajina má Dunaj!V ústi dunaja majú prístavy:Rény,Izmail,Vilkovo,Sulina,a ešte dalšie dva!V 4 som bol!Chodia tam namorné lode do 5000 ton!Kedze Dunaj je medzinárodná rieka,nedá sa zablokovať,nedá sa zamínovať!Takisto nie je okupovaný Ruskom,takze odtiaľ môzu veselo exportovať obilie

NATO!

05. 07. 2022, 11:25

Důchodce - hlad byl kvůli válce, kterou bolševici vedli proti Rusům. Lenin za hladomor mohl, ale ne, jak píšeš ty. Hladomor se povedlo zastavit až v roce 1923, světe div se, kvůli USA. Program American relief.

Důchodce

05. 07. 2022, 11:13

Největší hladomor způsobil V. I. Lenin svou tezí "všechnu půdu rolníkům" v letech 1921-1922 v povodí řek Moskva a Ural. Zahynulo asi 5-6 milionů lidí. Lidské maso se prodávalo i v Moskvě. Tuchačevskij použil proti vzboureným rolníkům bojový plyn. Stalin jenom použil odzkoušený postup.

Prakus

05. 07. 2022, 10:45

Hladomory byli i jinde a příčiny byly stále stejné.
Třeba Britové vyčerpávali krajinu i lidi, odváželi potraviny, zvyšovali daně na naprosto šílenou mez a pohrdali životy místních obyvatel.
V posledním hladomoru v roce 1944 zemřely miliony Indů. Když se zeptali Winstona Churchilla na záležitosti hladovějící Indie, jeho odpověď byla tato:
„Hladomor, nebo ne, Indové se vždy množí jako králíci.“
Když pak dostal z Indie telegram popisující katastrofu hladomoru a miliony mrtvých, odpověděl zpět:
„A proč tedy ještě nezemřel Ghándí?“

Rudý vítr

05. 07. 2022, 10:27

EU nechce plyn,nechce ropu,nechce obilí...tak jak tomu je?

jouseph

05. 07. 2022, 10:05

Rudý vítr a garik vy jste oba ubožáci! Stalin byl zmrd a měl být oběšen hned po prvním hladomoru. a to že nás toto čeká nemá na svědomí RU ale opět zasranci z Ruska. nebo snad EU krade na Ukrajině obilí, zastavuje dávky plynu? nebo snad napadlo suvererní stát takže se oba vzpamatujte a skočte do zdi.

Wotan

05. 07. 2022, 09:59

Franta, zaprve, Stalin nezabil o fous vice lidi, Stalin zabil o nekolik milionu vice lidi. Zadruhe, Hitlerova armada a SS zabijeli prevazne nepratele z okupovanych uzemi v case valky, Stalin zabijel vlastni obcany a to i v case miru.

Miloš

05. 07. 2022, 09:59

Lidi,necháváte se politiky pěkně oblbovat.

Větrník

05. 07. 2022, 09:57

Pro plné pochopení ruských dějin doporučuji knihu Jiřího Šifrína "Bůh synergie".

Šebesta

05. 07. 2022, 09:55

Pokud by nějaký komunistický fanatik typu komunisty Skály který chce kandidovat v roce 2023 na českého presidenta o tomto pochyboval tak to že má autor 100 % o poválečném hladomoru dokazuje sám Chruščov. Chruščov sám přiznal že po válce léta 1945-1947 zasáhl SSSR opět hladomor a přispěl k němu i Stalinův nesmyslný plán s odvozem potravin a dalších surovin do zemí východní a střední Evropy. Stalin chtěl prostě ovládnout svět a to za jakoukoli cenu. Milion mrtvých byla pro něho jen statistika jak sám řekl.

Mark

05. 07. 2022, 09:32

Místním obdivovatelům Stalinovi mafie bych přál zažít aspoň tak na půl roku, nejlépe přes zimu to utrpení co museli zažít obyčejní lidé v SSSR v té době. Docela by mě po té ozdravné, odtučňovací kúře, kdy jim ještě hlady zemře pár příbuzných, dětí... jestli by měli pořád stejný postoj ke svému milovanému božskému vůdci.

Mark

05. 07. 2022, 09:21

Hladomoru v letech 1946-47 se dalo rozhodně zabránit, ale masový vrah Stalin se svými poskoky z kremelské mafie se rozhodl pro další z mnoha terorizovaní sovětského obyvatelstva. Když vynechám zbytečně tak velký vývoz obilí do zahraničí, jen aby se naplnili i jeho velmocenské choutky, tak i na 1.000.000 tun obilí, jen tak bylo znehodnoceno v nevhodných skladech, místo toho, aby bylo okamžitě rozděleno mezi hladovějící obyvatelstvo. Stačilo jen, aby se ten psychopatický sadista Stalin nepletl do vnitřních záležitostí zemí jako třeba Československo, Polsko, Maďarsko aj. Nechal je svobodně rozhodnout o přijetí Marshallová plánů a tím by se zachránilo v blízké i vzdálenější budoucností miliony lidských životů.
Vyvstává tady jedná otázka. Jakto, že v době ww2 na okupovaných i neokupovaných územích SSSR nedocházelo k tak masivním hladomorům jako třeba výše zmíňený. V době kdy veškeré zdroje šly na válečné potřeby. Ano, život za ww2 byl velmi tvrdý, ale až v takovým měřítku jako 46-47, ne.
Závěr je jasný, SSSR byl stroj na zabíjení, vraždění, ničení lidských životů. Z té říše zla nikdy nic nevzešlo něco dobrého, jen samé utrpení a smrt.

Franta

05. 07. 2022, 09:00

Stalin byl podobná zrůda jako Hitler. Oba zabili podobné množství lidí. Stalin možná jeste o fous více. A take se spolu paktovali, něž Hitler vrazil Stalinovi kudlu do zad.

Čobol

05. 07. 2022, 08:47

Kde je Karel? Vyspává opici?

principal

05. 07. 2022, 08:33

KGBák Stalin, vrah miliónů lidí

Ano.

05. 07. 2022, 08:18

Takže,my jsme přežily na úkor jiných....

Rudá rakovina

05. 07. 2022, 08:11

žádná diktatura nesere na vlastní lidi tolik jako ten komunistický experiment. a ti naši rudí gerontové ho budou obhajovat.

Rudý vítr

05. 07. 2022, 08:00

Na podzim to čeká nas a může zato EU