EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Pohled z druhé strany - rozbor ruské armády vůdcem DLR Igorem Girkinem

 28. 04. 2022      kategorie: Zahraniční armády      50 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Přinášíme vám překlad situační analýzy současné situace z pohledu Rusů. Na rozdíl od patetických prohlášení Kremlu se dle mého názoru jedná o poměrně střízlivý pohled na dění na Ukrajině očima bývalého separatistického velitele Igora Girkina, přezdívaného "Strelkov". V rámci překladu bylo provedeno několik redakčních úprav, avšak nedošlo ke změně celkového vyznění originálu.

shutterstock_2143099515Foto: Zničená ruská technika u letiště Hostomel v oblasti Kyjeva, 2. dubna 2022 | Shutterstock

Igor Vsevolodovič Girkin, známý také pod pseudonymem Igor Ivanovič Strelkov, je veteránem sovětské a ruské armády, do března 2013 sloužil v ruské tajné službě FSB. Do 14. dubna 2014 byl vojenským velitelem samozvané Doněcké lidové republiky a Novoruska. Právě Girkin je podezřelý z toho, že tehdy vydal rozkaz k sestřelení letu Malajsijských aerolinií MH17, kdy se zničením letadla ještě stihl pochlubit na sociální síti VKontakte, záhy však došlo k odhalení, že se jednalo o civilní let. Následně byl v srpnu 2014 zbaven všech funkcí, spekuluje se, že se tak stalo na nátlak Kremlu. Girkin je znám svou ostrou kritikou vedení bojů na Ukrajině v posledních několika letech a často si nebere žádné servítky ani ohledně hodnocení vlastních lidí. Níže tedy 

Z naší strany:

Po úspěšném ukončení první fáze operace, která skončila rozsáhlým zničením území Kyjevské, Černihivské a Sumské oblasti, se síly přesouvají a soustřeďují na doněckém úseku fronty. Podle všeho (a podle prohlášení politického vedení Ruské Federace) se zde plánuje uskutečnit „druhá etapa" a úkol úplného vyčištění území Luhanské a Doněcké Lidové Republiky od nepřátelských uskupení. Zřejmě se počítá s vytvořením dvou nebo tří dostatečně velkých úderných skupin, které za soustředěné podpory všech leteckých sil a většiny dělostřelectva „semelou" ukrajinské síly (které jsou z nějakého důvodu stále podceňovány) a porazí je v jedné velké bitvě.

Ze strany Ozbrojených sil Ukrajiny:

Plány Ozbrojených sil RF jsou nepříteli dobře známy a nepřítel vůbec nepovažuje porážku svého uskupení za nevyhnutelnou. Naopak, Ozbrojené síly Ukrajiny se hodlají bránit na svých silně opevněných pozicích s oporou o dříve i nově vytvořené (velení ruských ozbrojených sil jim poskytlo dostatek času) opevněné body na předpokládaném směru útoku ruských vojsk (a ty jsou zřejmé - stačí se podívat na mapu).

Položme si otázku: zaručí převaha ruských ozbrojených sil v letectvu a těžkých zbraních vítězství nad nepřítelem (jemuž jsou plány ofenzívy zřejmé), který je připraven se bránit a má vysokou morálku? Moje odpověď' zní NE, není.

Proč? Odpověď:

„Převaha" ozbrojených sil RF v letectvu a dělostřelectvu je velmi relativní, protože Ukrajina disponuje dobře vybavenou a početnou vojenskou protivzdušnou obranou, která vážně omezuje činnost taktického letectva podporujícího ruské jednotky na bojišti a také má výhodu v polních a dělostřeleckých průzkumných prostředcích (drony různých tříd jsou již používané prakticky na úrovni čety). Ukrajinské dělostřelectvo má dobře vybavený a vycvičený personál, a proti početné ruské obrněné technice jsou Ozbrojené síly Ukrajiny (z hlediska obrany) nebezpečné díky opravdu velkému množství protitankových zbraní v rukou pěchoty (ATGM). V podmínkách, kdy ruská vojska budou muset útočit na jednu městskou aglomeraci za druhou, vystupuje do popředí množství živé síly. V tomto ohledu bohužel nemají ruské síly a síly LLR výhodu.

Například po překonání první obranné linie Ozbrojených sil Ukrajiny jižně od Izjumu a u Huljajpole začínají naše jednotky postupovat ve sbližujících se směrech. Mohou se rychle spojit hluboko za ukrajinským uskupením a vytvořit („klasické") dva kruhy obklíčení (vnější a vnitřní) se zárukou, že je nepřítel okamžitě neprorazí a nevytvoří pro postupující vojska vlastní „kotle", jako to opakovaně udělali Němci v roce 1942 s našimi Sovětskými vojáky? Vyjadřuji své pochybnosti. Proč? Protože to vyžaduje hodně jednotek a formací, a to nejen pro průlom, ale i pro pevné zajištění území. A také velké množství zásobovacích jednotek.

Pokud měl nepřítel málo sil, bylo možné částečně ignorovat ochranu komunikačních uzlů. Ozbrojené síly Ukrajiny ale díky mobilizaci už mají dostatek sil srovnatelný s počtem našich vojáků na scéně. Kromě toho má nepřítel možnost zkrátit frontovou linii a přesunout uvolněné síly do ohrožených oblastí, vzhledem k tomu, že Ruská federace jednoduše nemá úplnou vzdušnou nadvládu kvůli nedostatečnému počtu úderných letounů a zanedbatelnému počtu útočných bezpilotních letounů. Současně může nepřítel držet hlavní linii fronty u Doněcka s relativně malými silami díky vynikajícím ženijním překážkám a opevněním, které se budovaly mnoho let, zatímco naši geniální politici dělali h*vno.

V této souvislosti předpokládám, že všeobecný nedostatek sil neumožní ruskému velení provést hluboké krytí v oblasti Dněpru. Proto bude ofenzíva vedena po nejkratších možných liniích - ze severu na Slavjansk-Kramatorsk (maximálně na Barvinkové), z jihu na linii Uhledar-Kurachovo. Obě tyto operační linie nevyhnutelně vedou naše vojáky k brutálním bojům proti opevněným a předem k obraně připraveným posádkám v městských aglomeracích. Navíc má nepřítel mezi nimi poměrně dost silnic, po kterých může své jednotky zásobovat. V těchto oblastech se tak po nějaké době zopakuje situace, která již nastala v oblastech Rubižne-Severodoněck, Popasna a Marinka, kde naše síly postupují velmi pomalu a s velmi velkými ztrátami zejména u pěchoty nebo nepostupují vůbec (viz Avdijivka). Nepříteli tento způsob boje více než vyhovuje.

Proč? Protože potřebují ještě měsíc a půl nebo dva (maximálně tři měsíce) na přípravu velkých záloh; ne v podobě stálého posilování aktivních sil (to dělá průběžně, udržuje počet jednotek přímo zapojených do bojů na poměrně vysoké úrovni), ale v podobě nových jednotek a formací, které mohou být zapojeny v jiných strategických oblastech, zatímco ruské síly „vykrvácejí" šturmováním opevněných měst Doněcké oblasti. V nejhorším případě by se pro nás mohla opakovat situace podobná té, kterou zažil Wehrmacht během operace Citadela (bitva o Kurský oblouk). Zatímco Němci, pomalu se prokousávající hluboko zaklesnutou obranou sovětských vojsk, ztráceli čas a spotřebovávali nahromaděné rezervy, sovětské velení soustředilo na severu u Bělgorodu a Orlu velké uskupení vlastních vojsk, které se do bitvy nezapojilo. A když přešla do ofenzívy - „náhle se ukázalo", že Německo nemá dostatečné síly, aby současně pokračovalo v operaci Citadela a zároveň odrazilo protiofenzívu sovětských vojsk. Stejně tak jsme i my museli operaci ukončit a vrátit roztříštěné síly na jejich původní pozice. A pak se vcelku více či méně organizovaně (což se zdaleka ne všude Němcům podařilo) stáhnout přes Dněpr.

V této souvislosti připomínám, že takzvaná „Ukrajina" dokončuje TŘETÍ ETAPU VŠEOBECNÉ MOBILIZACE. Má lidské zdroje (200-300 tisíc lidí) a technické kapacity (obrovský přísun nejrůznějších zbraní z Evropy a USA), aby nejen udržela dostatečný počet svých vojáků na frontě, ale také vytvořila nové rezervy v počtu až 100 000 mužů, což je asi 50 praporních taktických skupin (BTG) včetně posil a logistické infrastruktury - tedy asi 10 plnokrevných divizí. A co my? Provádíme nábor do různých PMC (soukromé vojenské agentury jako například Wagnerovci), nábor kontraktérů (vojáků z povolání - pozn. redakce) přes vojenské náborové úřady a... a to je vše. Luhanská a Doněcká republika (z hlediska mobilizace) jsou vymeteny a ti, kteří se ještě stále nechají nalákat, budou moci, dá-li Bůh, doplnit již vzniklé a budoucí ztráty.

Předpokládejme, že se jim podaří (na úkor PMC) vytvořit dalších 10 (dokonce 20, což je nepravděpodobné) různých druhů oddílů a BTG. A pak? Ztráty vzniklé v Donbasu (při šturmech dalších „pevností" budou určitě VELMI VYSOKÉ) bude třeba také nějak kompenzovat.

Obecně, jak může ruské velení za měsíc či dva „odrazit" nápory uskupení čerstvých formací Ozbrojených sil Ukrajiny například na hranicích Kurské a Bělgorodské oblasti? A pokud přejdou do útoku, jak budou odraženy? S kombinovanými jednotkami policie, oddíly „alkokozáků" (všichni skuteční kozáci jsou již na frontě) nebo regionální milicí? Regionální milice ještě ani nebyla vytvořena!!! Nikdo ani nekoktá... nebo se naše armáda předem dohodla s nepřítelem, že se bude chovat striktně v rámci plánů našeho oslavovaného generálního štábu? V „první fázi Speciální vojenské operace" se něco takového nepodařilo od začátku. S rozumnými ztrátami pro účastníky. A nemyslím si, že „druhá etapa" bude jiná - ukrajinská armáda zjevně nebude působit na Ruské síly jako „bič".

Závěrem tedy podotýkám:

Bez alespoň částečné mobilizace v Ruské federaci je velmi složité, ne-li nemožné a hlavně nesmírně nebezpečné vést hluboké strategické útočné operace. Musíme se připravit na dlouhou a tvrdou válku, která si vyžádá všechny lidské zdroje, kterými se nyní plýtvá kvůli p*čovinám jako jsou debilní výměny vlajek nad radnicí (v Hostomelu a Buči byly taky chvilku ruské). A, ano, velmi rád bych se mýlil ve svých předpovědích ohledně operace, která vstoupila do “druhé fáze". Ale způsob, jakým to prezentují ti hedonisté, posranci (ze všech oblastí života), prolhaní žvanilové a průměrní, mi na optimismu nepřidává. Z neúspěchů v prvních dvou měsících nebyly vyvozeny žádné strategické závěry.

Za překlad originální analýzy v ruštině, zveřejněné Strelkovem 20. 4. 2022, děkujeme Zdeňku Kloudovi.

Zdroj: Telegram

Komentáře

putin chujlo

30. 08. 2022, 16:29

Putinov
co takhle Sláva postupně se rozpadajícímu rusku? :D :D :D

putin chujlo

30. 08. 2022, 16:26

Tak se nám tak Girkinova pedpověď naplňuje. Rusko začíná pomalu, ale čím dál jistěji prohrávat a "ustupovat" z pozic (tedy spíše utíkat z bojiště).

PS: Velice efetní bylo udělat makety HIMARS a nechat je na poli. Rusové tak zbytečně vypotřebovali nejméně 10x Kinžál (cca 130 mil USD). Připomíná mi to trochu českou vynalézavost.

suhli

18. 08. 2022, 11:39

Second hand containers come in many different qualities from almost new to a wreck. Email.( hesdarra@gmail.com ) see our used container grades below and contact us for guide to buying used shipping Shipping Containers for storage, Office or Canteen. Rent or Buy all sizes including 20ft containers. Contact us now.
Email.( hesdarra@gmail.com ) Texts +17202488130

Charlie

07. 08. 2022, 13:56

But that there are many Ukrainian heads here.

Veritas vincit

21. 07. 2022, 00:41

Putinov
"Slava nove vznikajicimu Sovetskemu Svazu!...
*
Ty máš pořádně nafoukáno v kulichu. :slight_smile:
To musel být hodně smutný život socialistického leváka bez vzdělání. :slight_smile:

Putinov

19. 06. 2022, 10:31

Slava nove vznikajicimu Sovetskemu Svazu! At zije tovaric Putin! Smrt Americkemu imperialismu a jejich prisluhovacum. Brzy nastane celkova celosvetova denacifikace.
Svet bude zbaven vsech fasistickych a kolonialnich praktik. Nova strana nas povede ke skvelym zitrkum!

Veritas vincit

01. 05. 2022, 17:31

Dobrá zpráva, jestli Ukrajinci trefili toho Gerasimova.:thumbsup:
Ještě by mohl mít tolik štěstí a skončit jako Reinhard Heydrich blahé paměti. :slight_smile:
Přenou mušku a 100% úspěšnost! :flag_ua::thumbsup:

ROBO

01. 05. 2022, 15:50

Tvaroh
Sice možná nejseš úplně lhář jako Martin23 , ale sprostej bolševickej hulvát to seš zato par excellence .
S tou Afrikou sis ale pěkně naběh ty lháři .

bombero

01. 05. 2022, 13:40

taroh/míra-proruský lži jako vždy-
afrika- proti usnesení 1
zdrželo se  15
odsoudilo 20
je zajimavé, že z těch, co odsoudili, nebo se zdrželi mají vlády podobné těm v rusku a i ekonomiku dost podobnou té ruské

"Vse jiz tady bylo a historie se díky takovym vocasům jako jste vy opakuje."
ano, kvůli ruským vocasům. Rozpoutali s německam 2WW a ted se snaží o 3....agresivní tupý národ. I když rus není národ, rus je diagnoza

Veritas vincit

01. 05. 2022, 11:35

Skvělý Javelin (USA)
https://www.youtube.com/watch?v=hxY1_pd-a7w

Veritas vincit

01. 05. 2022, 10:56

Tvaroh
Je celkem vtipné, jak ses sám zařadil mezi africké kmeny, které nemívají s vyvražďováním etnik a sousedů sebemenší problém a jejich toleranci fašistického Ruska.
Je to otázka inteligence.:slight_smile:

Tvaroh

30. 04. 2022, 23:38

Musím uznat, ze větší pitomce, kteří jsou ovlivneni čt tezko pohledáš. A protom ti pitomci umi i němčinu a mají problém si zapnout Ard ci Orf. Ti, co umi jen ten zkurveny jazyk slovanský, dle Veritas vitacit, mohou sledovat Cnn Prima. Lež je morální, stejně jako kradeš statnich financí. Komouš byl zmrd jako Vv, ale tahle banda Fialová ho překonává.

Veritas vincit

30. 04. 2022, 13:23

Je mezi námi dost lidí, kteří neustále křičí, že je jim upírána svoboda slova.
Na podporu svých tvrzení ovšem nejsou schopni vznést pádné argumenty, podložené praktickou zkušeností.
Jak je to vlastně se svobodou lhát, která není nikde zakotvena ?
Co s takovým "člověkem", který 1000x vypustí lež, že Gorbačov dostal slib, že se NATO nebude rozšiřovat na Východ a sám Gorbačov takový slib oficálně popřel.
Co s "člověkem", který napíše, že Budapešťské memorandum (1994) je postaveno na neutralitě Ukrajiny a přitom daný text slovo neutralita vůbec neobsahuje ?
Řezat, nebo nechat veřejně lhát ?
Já jsem pro možnost číslo 1, ale z humánních důvodů doporučuji poslouchat podobné pořady, zvláště část s dotazy posluchačů, kde není svoboda slova nijak omezena.

"Bohumil Pečinka: Plyn překupujeme od Němců. Problémem je vysoká cena."
https://www.reflex.cz/clanek/rozhovory/112938/bohumil-pecinka-plyn-prekupujeme-od-nemcu-problemem-je-vysoka-cena.html

Milan123

30. 04. 2022, 11:29

Martin23:

Asi na tebe měním názor. Po přečtení toho zbytku, ty máš i na toho Míru ( zajímalo by mě kam ten zmizel :/, jestli náhodou Martin23=Míra?). Kňouráš tady stejně jako on a nadáváš lidem do svazáků čistě z vlastní hlouposti a nepochopení, když už ti tu asi tak 100× každý vysvětlil, že problém není v tom co říkáš, ale že neustále odvádíš pozornost jinam. I když samozřejmě ve spoustě věcech lžeš a jen hlupák jako je Ferda něco takového může prohlásit za fakta... Ale to je jedno. Až bude diskuze o válce v Iráku a důsledky sankcí vyhlašených na tuto zemi, tak máš prostor, který jistojistě velmi rád pro své konspirační teorie využiješ. Ty se ale vyjadřuješ pod článkem o rozboru vojenské situace na Ukrajině a hodnocení RA (proruským separatistou) o 500 tisících mrtvých dětech v Iráku, hladomoru v Jemenu a jiných kravinách, které s tím vůbec nesouvisejí a ještě si přijdeš jako nějaký šířitel osvěty, takový hlupák. Jak jsem psal v minulém komentáři. To bychom se mohli dostat až do 18. století a porovnávat si tam kdo, kde, kdo provedl horší věci - svazáčku... Tohle vůbec nesouvisí s tím, jaký máš názor, protože ty placáš naprosté hovadiny a hlavně za ty hovadiny tě tu každý pdsuzuje. Ale hlupák nepochopí, že je ta chyba v něm.To je jako to samé, jako kdyby vyšel článek o americkém masakru ve Vietnamu, při kterém zemřelo stovky lidí a já hned přišel s tím, že Sověti v Katyňi jich pozabíjeli tisíce a na Sibiři miliony ( svých vlastních)... Ale nepřijdu, protože je to prostě trapné a hloupé. Budu se držet tématu - Vietnamská válka a řešit co k tomu masakru vedlo, co mu předcházelo a srovnám to s tím, co během války dělal Vietkong. Stále ale budu u Vietnamské války. Ale podívej se na sebe.Ty si schopen se dostat z tématu Ukrajina až do Iráku a Jemenu... Jedeš na silnici a všichni krom tebe, Ferdy a Tvaroha jedou v protisměru, viď?

JanČejka

30. 04. 2022, 11:06

Martin23:

Tak ty si mega lhář Marťo. Stále tu čekám na někoho, kdo ve své hlouposti a fanatičnosti k Rusům a nenávisti k Američanům a západu překoná Míru. A i když se velmi snažíš, jsi jen slabý čajíček. Si špatný dezinformátor, tvé lži jsou velmi snadno odhalitelné... 500 tisíc Iráckých dětí říkáš. :) Asi by si to chtěl zjistit, kolik má Irák obyvatel, než ze sebe začneš dělat hlupáka, co říkáš? Že si tu budeš jen tak čachrovat s číslama nikoho o tvé chytrosti nepřesvědčí. Na Novinkách bys za to dostal od svých soudruhů, (kteří takové prolhané dezinformátory neověřují a souhlasí už jen z toho principu, že máš proruské a antiamerické postoje) srdíčko. Tady na tebe každý kašle. Ohledně Jugoslávie se spíše zeptej Srbů, proč tam pozabíjeli až 60 tisíc Albánců. Koaliční síly mají na svědomí přes 500 mrtvých Srbů, jen tak mimochodem a ukončení války do několika měsíců. Spíše se ptej, kolik by bylo mrtcých Albáncům, kdyby tam NATO nezasáhlo. Každá situace má dvě mince, jak vy proruští fanatici rádi říkáte. Ale chápu, že mozeček tvých kvalit by tam raději nechal Albánce pozabíjet Srby a nezasáhl... Ty tvé další žvásty s Jemenem ,,Oni zase bili černochy" jsou na podobné úrovni. Ty chudáčku, kterému strašně moc záleží na lidských právech a dětech a který si čaruje imaginární počty mrtvých, když jde zrovna o Američany. Jestli tu chceš tak horlivě komentovat každou válku USA, tak se rovnou můžeme vrátit i ktěm sovětským. Do 80. let v Afgánistánu, kdy byly civilní oběti při sovětských intervencí v milionech, ty mi zase vpálíš Vietnam, já tobě Čečnu a ty mě pak Koreu a já tobě Zimní velálku atd.. Takže ti radím, proruský přicmrndávači, drž se alespoň pro jednou aktuálního tématu, kterým je Ukrajina a přestaň ukazovat na druhé, to bychom klidně mohli skončit až v 18. století.

Veritas vincit

30. 04. 2022, 09:53

Martin23
Máš někde schovaný ten svůj příspěvek se svým "názorem", že si Ukrajinu mezi sebo rozdělí Rusko a Polsko ? Jesli si je ukládáš, tak bys nám ho mohl znovu připomenout. Ať netrpíš pocitem, že někdo omezuje tvoji svobodu projevu.

Veritas vincit

30. 04. 2022, 09:47

Líne, primitivní, invazní ruské opice se vydaly nejen rabovat a krást spotřební zboží, ale jak je jejich dávným zvykem, kradou i jídlo, aby měly vůbec co žrát.
Hladomor na Ukrajině v letech 1932–33...
Jsem opravdu zvědavý, kdo se za pár měsíců a let bude ještě s Putinem a Rudkem vůbec chtít bavit.

"The website of the Legislative Assembly of #Krasnoyarsk region in #Russia published news about plans to "expropriate the surplus crops of farmers" in the occupied region of #Kherson."

https://www.theguardian.com/world/live/2022/apr/28/russia-ukraine-war-putin-warns-of-lightning-fast-retaliation-if-west-intervenes-war-has-cost-ukraine-600bn-zelenskiy-says-live?filterKeyEvents=false&page=with:block-626a30c58f08ad1b94d6bbeb

Martin23

29. 04. 2022, 12:32

bombero
Já píšu z Hané a slovo NEMÁTE užívám ve spojení s těmi, kdo mají takové HLOUPÉ NÁPADY, které nemohou dnes nijak realizovat.

Bono
Co je se mnou lepší? Ty vaše hrátky s neustálým vyvoláváním střetů?
To není diskuze.

Bono

29. 04. 2022, 09:52

M23
Evidentně u tebe přetrvává problém se čtením a pochopením (kon)textu...:man_shrugging: Když je za větou otazník, tak to asi nebude úplně konstatování, nemyslíš? To jen k tomu tvýmu "retardování".
Sice je to s tebou lepší než třeba Tvaroh/Míra, tam už je to spíš jak bavit se s naprogramovaným hologramem, ale občas jseš taky solidní natvrdlo co se reakcí týče.:rolling_eyes:
To otírání o oponentní názory je asi základ toho diskutování o nich nee?
Sice "umíš pracovat se zdroji", ale jelikož jsi tady v menšině a úplně nezvládáš odargumentovat a podpořit svůj názor (případně sem dáváš záhadný citace bez citace), tak už jsou svazáčci ti co mají názor jinej a je jich víc a nezvládáš jim na to smysluplně reagovat ...
.. takže když vás, "normálních diskutujících" bylo ještě víc než těch s jiným názorem, tak jsi byl stejně jako oni taky svazáček..? :thinking:

bombero

29. 04. 2022, 09:48

M23-
"Žádná náhrada není, nemáte infrastrukturu....."
"Klidně si plyn a všechno ostatní z ruska neberte, mně to je šumák"

nemáte, neberte.....jasně. odkud píšete? z moskvy, nebo petrohradu?

Slavoslav

29. 04. 2022, 08:47

Martinko

ja neviem z coho si furt tak dosraty? Vsak Ruske vedenie jasne hovori, ze cela specialna operacia ide podla planu a ak maju teda naplanovanu atomovu apokalypsu a ekonomicku destrukciu sveta tak s tym aj tak nic nespravime. Ved oni plany nemenia :)

Martin23

29. 04. 2022, 07:42

A já v tom vidím problém, protože tihle svazáci a totalitní vládní a mediální mašinerie již názorovou různorodost vydupali z drtivé většiny veřejného prostoru v této zemi. Dokonce si ji snaží i kriminalizovat.

Svoboda nemůže být na 90%, 70% nebo 50%. Svoboda buď je nebo není.

A když zde nějaký premiér vytváří právní prostředí, které lidem bere základní lidská a občanská práva aniž by k tomu měl právní důvody, tak je to protizákonné, totalitní.

Tento stát není ve válce, jak nám vláda tvrdí. Na to, aby se mohli takto chovat, musí být země ve válečném stavu. Musí to být právně podloženo a to není.

Jenže oni nás zde klidně uvedou do energetického a potravinového středověku jen na základě ideologie, kterou prosazují.
Klidně si plyn a všechno ostatní z ruska neberte, mně to je šumák. Ale netvrďte, že máte náhradu a že je vše OK.

Žádná náhrada není, nemáte infrastrukturu. O ceně se vůbec bavit nebudu.

Martin23

29. 04. 2022, 07:13

Já se omlouvám slušným diskutérům, ale jedna věc je jistá.
Pamatuji doby, kdy tady byli úplně jiní diskutéři a lidi jako Kadlik tady byli v drtivé menšině.

Pak se tady ale začali množit svazáci, kteří dělali jedinou věc.
Číhali, až se v diskuzi objeví názory, které (nebudu řešit z jakého důvodu a že na to nemají právo) se jim nelíbí a tyto dehonestovat a programově zadupávat.

Dnes už je tady těch svazáků většina.
Lidi, kteří zde normálně diskutovali jsou pryč.
Zůstali ideologičtí pracovníci.
Udělali z toho Seznam.
Z diskuze, které svého času o žádné ideologie nebyla.
Z diskuze, kde se skutečně dalo něco pozitivního najít i na názorech, které se vzájemně lišily.

Martin23

29. 04. 2022, 07:02

Bono
Svazáček jsi proto, že se tady spolu se svými kolegy neustále otíráš řekněme o oponentní názory.
Že zde usilujete o jeden názor, o tu vaši pravdu.

Objeví se názor, se kterým nesouhlasíte a už to začne.

Tady jsem svým prvním příspěvkem ještě reagoval na diskuzi, která se odvíjela u článku níže.
Po tobě jsem nic nechtěl. A první tvoje reakce na mne byla, že jsjem retardovanej.

Tak mne vynech svazáčku z těch svých her a nemáme spolu co řešit.
Ale to samozřejmě neuděláš. To je důvod, proč tady vy svazáci jste.

Bono

29. 04. 2022, 06:14

IQ23
Mě tu říkáš svazáčku, ale jediný máslo neustále za vším hledající ideologii jseš tu ty. Akorát když nemáš jak normálně pokračovat, uskočíš jinam - asi k přijímací otázce k nějaký ideologii.:man_shrugging:Jak souvisí - s tim co jste tu řešili - jakej má Andy názor na něco před 20ti lety? Oháníš se nestraností (což ti fakt nejde :smirk:) a faktama, ale když se ti nelíbí, začneš řešit z jakýho tábora je ten kdo to píše, stejně jak třeba Vv. Kdyby půlka toho co o sobě tvrdíš byla pravda, nechal by sis ty ideologický kádrovací:poop: od cesty a opravdu neutrálně řešil argumantaci místo úskoků na jiný téma, bylo by ti jedno kdo píše. Překvapivě i úplnej pitomec může přijít občas s normálním názorem - sám jseš toho důkazem.
Ještě bys mi mohl vysvětlit, z jakýho svazu že jsem ten svazáček.:thinking:

Ferda
20x se to tu opakovalo, ale evidentně vám tu paměť funguje podle novin. Překrýt dalšíma dvouma článkama a jedeme znovu celou krasojízdu....:man_shrugging:
Vždycky, VŽDYCKY, když dojde 23 argumentace (nebo by měl v rámci svojí proklamovaný názorový neutrality přiznat chybu/pravdu oponenta) k současnýmu dění v diskuzi týkající se současnýho konfliktu na UA, začne vytahovat něco úplně mimo, dožaduje se tu irelevantních názorů (přesto již několikrát zmíněných) a začne si dělat idologickej průzkum. :rolling_eyes: A jde to pořád a pořád a pořád dokola už 2 měsíce. Takže - ikdyby retardovaný - reakce jsou na místě k reagování na chování pomalu hodný retarda. Neni problém že to sem pořád hází, ale z jakýho důvodu.

Ferda

28. 04. 2022, 22:59

Musím se kvůli Tobě opakovat?

ROBO

28. 04. 2022, 21:07

Ferda
Od kdy jsou bohapusté dementní lži , vymysli , fabulace a pokruSSký konspirace alá Martin23 faktické poznámky ????????

Ferda

28. 04. 2022, 19:10

Bono a Butler
Se uklidněte a nereagujte neúměrně retardovaně na Martinovy faktické poznámky.
Na jeho argumenty neumíte odpovědět a nabourává Vám tím Vaše podivně utvrzené stereotypy.
Taky s ním v hodně věcech nesouhlasím, ale tohle snad není osočovací diskuze na Novinkách.

Mark

28. 04. 2022, 17:31

Teroristické jednotky z Ruska to mají a budou mít nadále moc těžké a každá jejích snaha pro úspěšné vedení boje bude zaplacená velkým množstvým jejích krve a techniky. Jak už i zmínil ten vyšinutý zmetek Girkin, jediná možnost jak být úspěšný v boji, je mobilizace v Rusku. Jenomže ji vyhlásit je dost velký problém, ale záminka se vždy může najít, třeba zabitím pár ruských obyvatel v Rusku a pak to hodit na Ukrajince. Ale jak jsem psal minule, mobilizace v Rusku ještě neznamená vyhrát válku. Spousty zkušených bojových jednotek bylo zničeno i s technikou, všeobecné ztráty už jsou dost citelné a navíc nedokáží ani utajit jakýkoli větší pohyb svých jednotek a stávají se cílem ukrajinských přepadů a to hlavně díky satelitním a jiným záběrům. Proto se i snaží svou techniku maskovat do různých vlnitých plechů, nebo palet. Čas je taky dost proti skřetům, stihnout něco do 9.5.? No uvidíme s jakým úspěchem se nakonec budou chlubit při vojenské přehlídce v hlavní městě skřetů. Do bojů teď nastupuje další vlna vycvičených a odhodlaných ukrajinských vojáků a další se cvičí v různých zemích Evropy a USA. Je dost možné,že když dojde k ukončení výcviků dalších dělostřelců, navigátorů atd., v Rusku pořád nedojde k mobilizací a s příchodem dalších ukrajinských vojáků na bojiště spolu s technikou dojde k všeobecné ofenzívě ukrajinských sil. Mám, ale obavu, že v té chvílí, ten skřet skřetů v návalů psychického vyšinutí použije taktickou JZ na zastavení ofenzívy. Doufám, že k tomu nedojde, že dřív toho masového vraha někdo z jeho blízkého okruhu odpráskne.

Martin23

28. 04. 2022, 17:11

Bono
Já po tobě nic nechtěl, ale když máš svazáčku potřebu, tak ti vysvětlím, že Andyho z ničeho neobviňuji. Ale když má problém s ruskými znásilňovači a vrahy, měl by mít problém i s těmi dalšími. Pokud nemá, je to bohapustá záměrná ideologie.

JohnBattler
Mně to moc zábavné nepřijde. Podle mne jenom nechápeš pointu. Nemáš ani nejzákladnější všeobecný přehled.
Přes 500 tisíc dětí zemřelo v Iráku vlivem nedostatečné péče, kdy je do toho stavu dovedly US sankce.
https://www.youtube.com/watch?v=402sSbGNjXs

A myslím jsem vás oba pochopil. Teď se nám hodí ideologicky využít Ukrajinu a tak zakážeme mluvit o svinstvech druhé strany.
Super svazáčci, dělejte si co chcete, ale proč s tím obtěžujete mne? Já s vámi tyhle hry hrát nebudu.

Martin23

28. 04. 2022, 17:00

https://www.youtube.com/watch?v=Nm4JKee4YUI

Kdybych řekl, co si myslím, možná by se měli lidé z STS Chvojkovice Brod nebo Rudá smrt čím bavit. Tak radši nic.

Bono

28. 04. 2022, 16:57

Martin23
Ty se snažíš okolí přesvědčit že jsi retardovanej, nebo proč tady zase vytahuješ Irák a svědomí, jako kdyby za Irák mohl Andy???
To ti tu má každej vypisovat pořád dokola totéž, nebo na co všechno se názor vztahuje? Nebo nejseš schopnej poznat rozdíly/podobnosti?
Nebo proč zase jak primitiv vytahuješ na odvrácení pozornosti něco co se neděje teď, ale před 10-20-25ti lety...?? Neudržíš myšlenku? Nebo to 23 za jménem je výsledek IQ:man_shrugging::man_facepalming:

JohnBattler

28. 04. 2022, 16:57

500 tisíc dětí v Iráku jo? To jsi mě zase pobavil šašku.
A vůbec tohle odvádění pozornosti je směšný prostě teď je válka na Ukrajině a co bylo jinde není v dané diskuzi relevantní. Budeš omlouvat vraha, protože někdo jiný spáchal vraždu a nechytli ho?
Prostě Martine23 táhni už do hajzlu o tvoje naprosto stupidní názoru tu nestojím. Nepiše sem. Občas je dobré pochopit, že nejsem někde vítán a jít si diskutovat mezi své. Ale jasně možná si za to placen a nepřestaneš. Potom se nedá nic dělat. Pokud za to placen nejsi tak tě žádám táhni pryč opravdu nekonáš nic dobrého.

Martin23

28. 04. 2022, 16:44

Andy
Já sice hovořil o něčem trochu jiném, ale ve smyslu vašich námitek by mě zajímalo, co vaše svědomí na válku v Iráku?
Stálo těch 500 tisíc iráckých dětí, které zemřely skrze sankce, za to?
Co lidé v Jugoslávii? Co hladomor v Jemenu? Co Libye?

Úplně by stačilo, kdyby naše média záměrně nevyzobávala čistě jen ze západních médií a názorů jen to, co se hodí. Kdo sleduje situaci v Evropě, ten chápe, že ČR, Slovensko a Polsko jsou s Ukrajinou největší fanatici a to nejen směrem k Rusku.

Mimochodem, víte, co řekl Putin generálnímu tajemníkovi OSN António Guterresovi?

petr

28. 04. 2022, 16:20

Army ...tvl. vyjste snad spadly z višně??? Sutuační rozbory stavu na frontě jsou k přečtení každý den..jak od RF tak od UA, tam kde se obě shodují je pravda jinak obě strany lžou jak když Ukrajinská Pravda a Tass tiskne....

Andy

28. 04. 2022, 15:13

martin23
tvuj nazor je mimo v jedne veci. jako se neuznava nazor vraha na vrazdu, tak tezko se bude uznavat nazor nejakych ruskych znasilnovacu. je to jednoduche, objektivne se nejaky zlocin bud stane nebi nestane.pokud je dost svedectvi, tak prijmutim naziru zlocince, ze to neudelal, zadna objektivita nevznikne, spis naopak. a v pripade tohoto ruskeho zlocinu, se prave akorat priznivci ruskych barbaru snazi objektivitu narusit tim, ze do toho vnaseji "pohled druhe strany" a pak se dostaneme k tomu, ze z jednoznacne agrese jr najednou " to neni tak jednoduche". ale je to jednoduche. banda vrahu vlitla do jine zeme a tam vrazdi, to je objektivni realita. at se pakujou do haje a neotravujou. ale ty to moc dobre vis, jen si naskocil na hloupou putinovskou propagandu.

Veritas vincit

28. 04. 2022, 14:36

Martin23
"Ale to je přeci jasné, že místní svazáci budují svůj ideový názor a vnímají svoji pravdu podle toho, co napíšou Novinky, které pracují s informacemi jedné strany - ukrajinské tajné služby.
Takle přesně byly pravdy vytvářeny v totalitních režimech."
*
Škoda, že nemáš pravdu, hrozně rád bych ty roky v totalitě vrátil Rusákům i komoušům i s úroky.
Demokracie je na vás měkká, šmejdi. :smile:
Znáš to video, kde Rusáci obíhají svého zraněného spolubojovníka a nechávají ho svému osudu?
Já jsem si ho z youtube stáhnul a rád si ho pouštím. Plazící se ruskej šmejd. Neskutečný pocit satisfakce. :slight_smile: :thumbsdown:
https://www.youtube.com/watch?v=BnYoo-cwgQQ

zdenac

28. 04. 2022, 14:18

asi bude hodne zajimave kdyz Ukrajinci nechaj rusy postoupit a pritom sami jinde severneji zautoci a vniknou do ruska......

Martin23

28. 04. 2022, 13:52

Ale to je přeci jasné, že místní svazáci budují svůj ideový názor a vnímají svoji pravdu podle toho, co napíšou Novinky, které pracují s informacemi jedné strany - ukrajinské tajné služby.
Takle přesně byly pravdy vytvářeny v totalitních režimech.

Je již zbytečné oponovat, že objektivní názor vznikne pouze tak, že se pracuje s informacemi od všech aktérů a tyto informace je nutné ještě dále prověřovat tím, že je srovnávám z různých zdrojů.

Žurnalistika = katastrofa, schopnost lidi kriticky myslet = katastrofa na druhou.

Tvaroh

28. 04. 2022, 13:50

Vv
Abych se stal komoušem jako jsi byl ty jsem neměl věk.
Karma funguje. Němeclo, Rakousko a Itálie si zřizují bankovní účty v Rusku, aby platily za plyn. Kdy tohle pochopí Fiala? jsme 100% závislý na ruským plynu. Jiná alternativa není :-) Babiš byl pitomec, ale Fiala ho snadno překonává. Kde je ta stará dobrá ODS s Klausem?

Veritas vincit

28. 04. 2022, 12:28

Tvaroh
"NOVINKY.CZ povinná četba všech komoušů. Misto rudyho práva tyhle kecy na novinkách hltaji komousi jako psi žrádlo z mísy. "
*
No já nevím Tvarohu.
Myslíš, že tví soukmenovci komouši teď drží na Novinkách s Banderovcema ??
Já myslel, že jste věrni stále Moskvě.
To je nějaká tvoje žhavá novinka z ÚV KSČM ?
Už vám to odkýval i Filip „Falmer“? :slight_smile:

Marty

28. 04. 2022, 11:46

Tvaroh
ten server provozujou komunisti? :-o páni, a seznam.cz taky?
a který servery sou kapitalistický? :-)

Veritas vincit

28. 04. 2022, 11:00

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/sokovala-me-bezcitnost-ruskych-vojaku-k-jejich-vlastni-muzum-rika-ukrajinsky-zpravodajec-40395213

Marty

28. 04. 2022, 09:57

Veritas vincit
tak na tomhle rozhodně něco bude :-D

Veritas vincit

28. 04. 2022, 09:55

Marty
Je to jenom primitivní zdivočelý Rusák, kterého za masakr klepli soukmenovci přes prsty. Případ pro ústavní léčbu. Myslím si, že kdyby zůstal ve funkci, tak se bude chovat úplně stejně jako ostatní ruští bezmozci a potáhne bezhlavě z houfem za "konečným vítězstvím".
Kdyby to byl chytrý Rus, tak bude dělat business, vydělávat peníze a pomáhat své zemi se vzděláním a na cestě ze středověku. Bez ohledu na to ve které oblasti žije a bydlí. :slight_smile:

Marty

28. 04. 2022, 09:16

Veritas vincit
o jeho "morálních kvalitách" nepochybuju, ale je to pořád jeden z mála russáků, kterej se netluče do prsou jak snadný bude zvítězit, mylsim že tim svoje bejvalí kolegy značně převyšuje :D

Veritas vincit

28. 04. 2022, 09:11

Igor Girkin - Zapšklý, ukřivděný, zhrzený ruský skřet odstrčený od koryta.:smile:
Zřejmě i 298 násobný vrah. Za sestřelení MH17 by měl stanout před soudem.
Bezporuchový chod nejen americkým zbraním a přesnou mušku Ukrajinci. :flag_ua::thumbsup:

Marty

28. 04. 2022, 08:46

Tomáš
nevím na kolik sou evropští politici nezkušení, někteří z nich snad jsou výrazně mladší oproti Bidenovi či Putinovi, ale nemyslím si že by většina z nich byla prvním rokem na scéně, a zaroveň bych nezapomínal ani na to že lidský, vojenský a především ekonomický potenciál EU přesahuje ne jen x násobně ten Ruský ale dokonce i Americký, indispozicí bude spíš jistá, historicky daná, roztříštěnost, ale myslim že postupně, někdo horlivěji, jiný váhavěji, se názorově evropští politici shodují v obecném postupu v dané situaci

Tomáš

28. 04. 2022, 08:30

Vypadá to na verohodnou, výpověď, je cítit hořkost z toho co se děje v této části Evropy. To co se stalo z Ukrajinou a dal pokračuje je děsivou realitou. Bez mírových rozhovorů není cesty z této nebezpečné vojenské operace. Takové výstrahy o použití bleskových odpovedi byly vyrceny a ekonomické sankce probíhají dal oboustrane.Evropští politici, kteří vedou EU jsou nezkušeni a prezidenti Biden a Putin si s nimi pohrávají jako kočka s mysi. Je to bída v přímém přenosu a bude obtížný mírový směr nápravy z obou stran. Každá liška chválí svůj ohon.

Marty

28. 04. 2022, 08:09

velice zajímaví a střízliví pohled, pro Ukrajinskou stranu je asi dobře, že takový realista byl tenkrát odvolán