LOADING TOP…

Rusko zahajuje trvalé vypínání mobilního internetu až do konce války. Otázka je na jak dlouho to je

 13. 11. 2025      kategorie: Události      32 komentářů

Válka na Ukrajině, která se táhne již delší dobu, s sebou přináší stále hlubší a bezprecedentní dopady na životy obyčejných Rusů. Nejnovějším a obzvláště znepokojivým krokem je rozhodnutí o trvalém omezení mobilního internetu, které má potenciál zásadně změnit každodenní realitu milionů lidí. Jako první se s touto novou, ponurou érou setkávají obyvatelé Uljhanovska a několika blízkých měst, kde je mobilní připojení nedostupné již déle než týden. A co je nejdůležitější, nejde o běžný, dočasný výpadek. Na rozdíl od dřívějších, často krátkodobých omezení spojených s leteckými poplachy, bylo toto vypnutí zavedeno trvale, jak s vážností informuje místní deník BezFormata.

475097409_122120456096417534_6855796902747023340_nFoto: Operátoři 14. samostatného pluku UAV se připravují k vypuštění ukrajinských dálkových dronů An-196 Liutyi | Militarnyi

Nová hrozba, staré řešení: Rozšíření bezpečnostních zón a ztráta svobody informací

Příčina tohoto drastického opatření leží v rozhodnutí federálních úřadů. Ty se rozhodly rozšířit bezpečnostní zóny kolem strategicky důležitých objektů po celé zemi. Oficiálně je tento krok prezentován jako nezbytná reakce na rostoucí hrozbu ukrajinských kamikadze dronů, které se v poslední době staly častějším cílem útoků na ruském území. Nicméně dopady tohoto rozhodnutí dalece přesahují pouhé zajištění bezpečnosti. Omezení mobilního internetu se vztahují na celé Rusko a co je nejvíce alarmující, regionální úřady nemají absolutně žádnou pravomoc je měnit. Oleg Jagfarov, ministr digitálního rozvoje, bez obalu potvrdil, že doba trvání omezení není stanovena – platit budou "až do konce války". Tato neurčitost vrhá temný stín na budoucnost digitální komunikace v Rusku.

Život v "digitální temnotě": Když se domovy stávají informačními vakuem

Důsledky jsou již nyní citelné a budou se dále prohlubovat. Obytné oblasti, školy, nemocnice, univerzity a kancelářské budovy se ocitly v zónách výpadku signálu. Miliony lidí se tak ze dne na den ocitly v "digitální temnotě". Pro mnoho z nich to znamená ztrátu jediného spolehlivého způsobu přístupu k internetu, který je pro moderního člově nepostradatelný. Komunikace s blízkými, přístup k online službám, zprávy, vzdělání – to vše je náhle buď omezeno, nebo zcela nedostupné. Z důvodu státního tajemství nejsou mapy dotčených oblastí zveřejňovány, což situaci pro obyvatele ještě více ztěžuje. Lidé tak žijí v nejistotě, zda se jejich domov ocitá v zóně blackoutu, nebo zda se tam zítra neocitne. Tato neprůhlednost vyvolává oprávněné obavy a frustraci.

Bílé seznamy a iluze dostupnosti: Kontrolovaný internet jako nová norma

Vláda se snaží alespoň částečně kompenzovat tuto masivní ztrátu zavedením takzvaných "bílých seznamů" webových stránek. Tyto weby by měly zůstat dostupné i v rámci "slepých" zón. Seznam zahrnuje státní portál Gosuslugi, který je klíčový pro přístup k veřejným službám, populární vyhledávač Yandex, sociální síť VKontakte a oblíbené e-shopy jako Ozon a Wildberries. Ačkoliv má tento krok zmírnit bezprostřední dopady a udržet v chodu některé základní služby, je zřejmé, že jde o pokus vytvořit iluzi normálnosti a kontrolovaného přístupu.

Tento "povolený internet" nemůže v žádném případě nahradit plnohodnotný a neomezený přístup k celosvětové síti. Omezuje svobodu informací, znemožňuje přístup k nezávislým zdrojům zpráv a fakticky vytváří intranet, který je pod plnou kontrolou státu. Pro mnoho lidí, zejména mladší generaci, která vyrůstala s internetem jako s nedílnou součástí života, je to obrovská rána.

Budoucnost v nejistotě: Důsledky pro společnost a ekonomiku

Trvalé vypnutí mobilního internetu má dalekosáhlé důsledky nejen pro jednotlivce, ale i pro celou ruskou společnost a ekonomiku. Podniky, které jsou závislé na online komunikaci a službách, budou čelit obrovským výzvám. Malé a střední podniky, e-commerce, doručovací služby, ale i běžná administrativa – vše bude narušeno. Izolace od globálního internetu dále prohloubí technologickou propast mezi Ruskem a zbytkem světa.

Tato nová realita v Rusku je drsnou připomínkou toho, jak hluboce válka zasahuje do každodenního života obyčejných lidí a jaké oběti jsou požadovány ve jménu národní bezpečnosti. Je to krok, který nejen omezuje svobody občanů, ale také mění tvář moderního Ruska. Zda a jak se obyvatelé vypořádají s touto "digitální temnotou" a jaké dlouhodobé důsledky bude mít toto opatření na společnost a ekonomiku, ukáže teprve čas. Jisté je jen jedno: život v Rusku už nebude stejný.

Zdroj: Militarnyi

 Autor: Jonáš Nekolný

Komentáře

Pepík Knedlík

13. 11. 2025, 20:57

No jo a kde jsou ty doláče diktátore Zelenskyj?
Z přibližně 177 miliard dolarů (4,36 bilionu Kč), které dosud Spojené státy schválily jako pomoc Ukrajině, obdržel Kyjev „jen“ zhruba 76 miliard dolarů (1,87 bilionu Kč). V rozhovoru s agenturou AP to alespoň tvrdí ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj s tím, že neví, co se zbytkem přislíbené částky stalo. Jeho slov si rychle povšiml miliardář Elon Musk, který je blízkým spojencem nynějšího amerického prezidenta Donalda Trumpa.
A to se ten komik divil už 3. 2. 2025. 1. Otázka pro ukrofilni sebranku v Unii, je takový kokot nebo takový idiot? 2. Nebo to hraje a doláče pro sebe i oligarchy hrabe. Asi to druhý :rofl: a nastal čas zabít sekala.

Czertik

13. 11. 2025, 18:20

rexik, knedle ss

vysvetle me tehnle paradox - rusku se na fronte dari, ma uzasnou pvo...a presto musi vypinat mobiln i internet, aby zmensil skody na infra v rusku.
a spolu s vypnutim mobilniho netu natupuje cnzura a konrtola netu.

kdezto na ukrajine, kde je derava pvo, vladne diktator se nic z toho nedeje - zadne omezeni internetu. zadna cenzura.
dokzate vyvsetlit tenhle paradox ??

Pepík Knedlík

14. 11. 2025, 08:52

Czertik
Ty máš úžasnou "vlastnost", která ti zajišťuje skvělý život a to je HLOUPOST. Asi by jsi nechtěl žít v ty totalitni oligarchii bez práva a cenzure na UA.
Na výlet na ua asi ok, ale proč asi ty prasata utíkají pryč? Válka? To není pravý důvod.

Marty

14. 11. 2025, 10:12

Pepík Knedlík
no jasně Knedlíčku, když sousedovi křápne dron do auta a střela trefi místní špitál, rozhodně to člověka nemotivuje k tomu aby byť jen uvažoval o přestěhování, ty máš ale fištrona, to ti teda povim, před čímpak asi utíkali ty sttisíce rusáčků když byla vyhlášena první mobilizace? jeli na dovolenou? za nákupy? kdo ví...

Pepík Knedlík

14. 11. 2025, 10:46


Jo ty prasata mají fistrona. Atila bič Boží tenkrát byl oproti nim demokrat. Jestli rusáci utíkali před valkou tak určite za svoje.
Porovnej si čísla a napiš je sem. 1. Kolik zabili spojenci NATO v Afghánistánu civilistů za 20 let okupace.
2. Kolik zabili rusáci civilistů na Ukraině během probíhajíci operace.

Pepík Knedlík

14. 11. 2025, 10:51

Usnadním ti hledání:
Svou daň si válka vybrala i mezi civilisty. Jen od roku 2009 eviduje Asistenční mise OSN v Afghánistánu přes 40 tisíc obětí, agentura AP uvádí dokonce 47 245 mrtvých civilistů. Necelá třetina z tohoto čísla jsou podle OSN děti, dalších 13 procent pak ženy.

Jenže:
Watsonův Institut Brownovy univerzity ale uvedl, že do dubna 2021 zemřelo v důsledku války přes 71 tisíc afghánských a pákistánských civilistů. Zabito mělo být 51 191 vzbouřenců.

Taky jsi věšel Afghánistansky vlajky na podporu civilistů?
Asi ne ...

Azor

14. 11. 2025, 11:42

Pepík Knedlík.
A to jste ještě nezmínil to "zadržování komunismu"ve stylu - vyhledj a znič - ve Vietnamu,kam vstoupili na lživém základě ohledně "Tonkinský záliv".Tito "hrdinové"byli jako Banderovci!!!Proti civilům,ženám a dětem to "hrdině"bojovali.A pokud se střetli s vietkongem tak pelášili se staženým ocasem mezi nohama a ani jim nepomohlo, že tam vysypali víc bomb, než ve 2.sv. válce!!!.A to a samé v Iráku, viz krvavá madlenka a 500 000 dětí zlikvidováno hladem(prý to stálo zato)a o dalších civilistech ani nemluvě(viz z toho vrtulníků)!!
A ohledně Afganistánu,tak ti "vyspělí demokrati"tam šli proč?? Nechtěli jim vydat(Afgánci) někoho, ktrému soudně nedokázali(USA),že je strůjcem 11.9. 2001.(Bin Ladin) !!
Toto by mohli použít Němci na Poláky,když jim nechtějí vydat "ukrajinského" teroristu.

A ty nemluvňata v Gaze ani nemluvě !!! Ty si za tu svou smrt mohli taky samy,podle těch co  fandí banderovcům.

"Mladé životy zkráceny v nepředstavitelném rozsahu: 18 457 dětí na seznamu padlých války v Gaze

https://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2025/oct/08/young-lives-cut-short-on-an-unimaginable-scale-the-18457-children-on-gazas-list-of-war-dead


A i to že i my(politické vedení) , na tomto zvěrstu, máme podíl!!!

"Genocida v Gaze je kolektivní zločin. Zpráva OSN mapuje spoluvinu třetích států včetně Česka"

https://denikalarm.cz/2025/11/genocida-v-gaze-je-kolektivni-zlocin-zprava-osn-mapuje-spoluvinu-tretich-statu-vcetne-ceska/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1562500&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Azor

14. 11. 2025, 11:57

Marty.
"no jasně Knedlíčku, když sousedovi křápne dron do auta a střela trefi místní špitál, rozhodně to člověka nemotivuje k tomu aby byť jen uvažoval o přestěhování, ty máš ale fištrona"

Takový jako vy a vám podobní,máte selektivní paměť!!! A jaký že k tomu můžete mít důvod?? Nehodí se to co zamlčujete,do krámu!!Narušilo by to vaši mantru o nevyprovokováném vstupu Ruska do boje s banderovci!!
Podle vás a vám podobným, začala historie "ukrajiny" a Ruska až od r. 22,co??
Příčina a následek nic,co???
Koho ozbrojil zločinec Kolomojskij a kam že šla ta jim ,ozbrojená sebranka??Na Donbas vraždit civilisty,kteří neuznali protistátní půč v Kyjevě!!! A tito co ctili ústavu své země,byli vražděni - viz svázaný policejní náčelník v Dombasu podříznutý před svou manželkou.Stejní vrazi jako Mašínové(co nejdřív zavraždili mzdového účetního, aby si pak koupili motorku)co podřízli svázanýho strážníka.Toto dělali jen největší vyvrhelové,svoloč a Banderovci!!!
a kdo takovýmto lidem dával pol.azyl?? Viz Hunka a Kanadský parlament.

A takovým vy fandíte, tak jako Fialovic vláda,že??? !!!


Salut.

dumdum

14. 11. 2025, 13:38

Nic z toho nesahá ani po kotníky kulturní revoluci v Číně, kterou rozpoutali komouši. A takové čistky v SSSR nebo řádění rudých Khmérů v Kambodži stáli také za to. Prostě komouši prokazatelně zavraždili za posledních sto let moderní éry 150 miliónů lidí. Ve jménu Stalina, Mao ce tunga, Kim Ir sena, Pol Pota, Putina... Na tyhle novodobé masové vrahy nikdo nemá.

Azor

14. 11. 2025, 14:52

dumdum.
"A takové čistky v SSSR"

Ano,dost lidí tam zbytečně zemřelo.Nicméně by měl člověk vědět,kdo toto rozpoutal(příčina a následek.(tak jako ten "rudý teror")ten byl následek čeho??Víte to?? Díky atentátu na Lenina,kde strůjce Trockij(viz kniha Sayer-Khan, Velké spiknutí)využil skoro slepou eserku Kaplanovou,kdo pak připravoval ty otrávené kulky??A tito jeho pohrobci (Chruščov a spol)rozpoutali v 36 ty takzvané"Stalinovi"čistky!!! A Gosudar Stalin, využil této poučky -
"Využití objektivních okolností k subjektivním cílům" - kdo jinému jámu kopá,sám do ní padá!!!
A ty oběti jsou dost přesně zaznamenány.Můžete dát to jejich číslo(podložené)a poté to můžeme porovnat.
Co se týče Číny,tak to nebyla jen činnost Maa(kulturní revoluce)tam se drtivá většina životů končila při občanských válkách,hladomorech a též čiností politiky VB (opiové války)a USA(politika dělových člunů) a Japonska.

"Prostě komouši prokazatelně zavraždili za posledních sto let moderní éry 150 miliónů lidí.
Na tyhle novodobé masové vrahy nikdo nemá."

Pokud by jsme toto měli brát jako bernou minci(vy nějak nadhodnocujete - v černí knize komunizmu píšou o kolem 100 milionů.)tak něco o Vyspělém a demokratickém"západě mající a podporující a vyvážející co??? KAPITALISMUS!!!!!!!
Co toto? Doufám že umíte aspoň sčítat!!

"Za každého amerického prezidenta od začátku minulého století Spojené státy zahájily (nebo vyvolaly) „horké“ války v různých částech světa. Jen v letech 1945 až 2001 Spojené státy zahájily

201 ozbrojených konfliktů z 248, ke kterým došlo ve 153 oblastech světa od konce druhé světové války. A kolik z nich se v tomto století rozhořelo? Obzvláště po zhroucení věží Světového obchodního centra 11. září 2001 z podnětu Washingtonu."


http://english.scio.gov.cn/m/chinavoices/2021-04/09/content_77391490.htm

https://news.rambler.ru/world/46196916-v-kitae-poschitali-kolichestvo-razvyazannyh-ssha-voyn-posle-vtoroy-mirovoy/

"Manlio DINUCCI - Od roku 1945 až do dneška 2018: USA zabily 20 – 30 milionů lidí"

https://www.rodon.cz/clanky/Spolecnost/manlio-dinucci-od-roku-1945-az-do-dneska-usa-zabily-20-30-milionu-lidi-7660




4,5 milionu lidí přišlo o život kvůli válkám zahájeným Spojenými státy od útoků z
11.září 2001, podle zprávy Brownovy univerzity zveřejněné 20.května 2023.

https://www.agoravox.fr/actualites/international/article/bilan-des-guerres-americaines-249127

A díky tomuto KAPITALISMU který podporují a vyváží do celého světa USA,VB atd.
se stalo toto -

Také dnes zemře hladem 15 tisíc dětí

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/take-dnes-zemre-hladem-15-tisic-deti/r~i:article:144060/

https://is.muni.cz/el/1431/podzim2015/Z0047/Hlad_ve_svete_2.pdf

a pojďme počítat!!!! 15 000 dětí denně x 365 dní v roce je??? 5 475 000 x (a to pouze od) od r. 1990,to jest 35 let x 5 475 000 rovná se,kolik???
191 625 000 dětí umřelo hladem !!!!!!!

Stačí?? Zkuste toto vyvrátit !!! A na toto pamatovat, až budete mích chuť psát o zločinech "komunistů".

Salut

Pepík Knedlík

13. 11. 2025, 17:04

Prostě ukáčsky prasata nezklamali. Jednou korupce na vždy korupce. Loď se potápí a krysy utíkají na břeh. Kolik asi tak miliard doláčů zmizelo v pračkách oligarchů? Komika pověsí na výstrahu, ale korupce pojede dál. A prý ten Volodymyr zatočil s korupci :rofl:
Nenažraný prasata na úkor chudáku ...
Jenže ukačka zneužívají celou Unii, která jim platí výlety i operace. Nastal čas je vyhnat zpět do země zadlužené vlastně zaslibene :thumbsup:

Slavoslav

13. 11. 2025, 17:19

Knedlik

Aj by som sa z hrozil, ale po skúsenostiach s tebou si človek nie je istý ci aj stokorunu nepovažuje za milaedovu bankovku. Par núl hore dole, miliarda bilión ci milión. Vsio kedno

dumdum

14. 11. 2025, 13:40

Jsou to drobné proti tomu co se rozkrade v Russku. V totalitní policejní kleptokracii. Putinovo klice patří 90 procent majetku v Rusku.

Pepík Knedlík

14. 11. 2025, 15:03

dumdum
Marně patram kolik miliard doláčů poslaly SSA nebo EU na rozvoj a obranu RF. V podstatě ty rozkradeny peníze ns Ukraině je veřejná záležitost, vlády a občané SSA a EU by měli požadovat navrácení peněz z UA.

Azor

14. 11. 2025, 15:05

dumdum.
"Jsou to drobné proti tomu co se rozkrade v Russku. V totalitní policejní kleptokracii. Putinovo klice patří 90 procent majetku v Rusku."

Zkuste vynechat ty vaše řečičky(nic jiného to není -pokud to není podložené - hlavně od třetích stran(Od Arabů,z Idie či Číny!!)

Takže doložte to vaše tvrzení!!! A uvidíme s čím že příjdete. Leda asi tak s nějakou tou otrávenou slinou a štěkem,co??? A ty oligarchy, nainstalované od Jelcina,si nechte od cesty!!!! A nespojujte je s Putinem!!

Salut.

Azor

14. 11. 2025, 15:08

Pepík Knedlík.

U toho dumduma je to klasický - Whataboutismus !

Je otázka zda ví co to vlastně je.To už Slavoslav je na o dost vyšší úrovni, než on!

Pepík Knedlík

14. 11. 2025, 19:43

Azor
Ano, Slaboslav dokáže překvapit :rofl:

Slavoslav

14. 11. 2025, 20:50

cokel

je ironia ked o whataboutizme hovori cokel ktory da odpoved bez neho len ked sa pomyli a vtedy je este aj za debila

Azor

13. 11. 2025, 14:30

Oni ti(podle jistých lidí)zaostalí mužíci ze zemljanek,dělají i toto -

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-efektivni-lovci-nova-ruska-elitni-jednotka-vyvolava-u-ukrajincu-velke-obavy-291506#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Z diskuze. -

"Pavel Trkal

Sledovat
Před 22 minutami
Zrovna včera jsem četl post od jednoho ukrajinského velitele dronové jednotky. Píše, že když zjistíte, že proti vám stojí Rubikon, jste v ... a víte, že ta bitva je prohraná :slight_smile:

Rubikoňáci mají zdrcující technologickou převahu. Prý používají drony na optice klidně i na nebojové, průzkumné lety, což Ukrajinci nemůžou.
A když najdou prioritní cíl, třeba ukrajinského operátora dronu nebo skrytou anténu nebo repeater, klidně na ten cíl pošlou 5 optických dronů a mají 100% jistotu zničení cíle.
Já, píše ten Ukrajinec, mám ve skladu 5 optický dronů - ale na celý týden. Nemůžu si dovolit nasadit ani 1 každý den."

Tož tak.

Czertik

13. 11. 2025, 18:23

rexik

kdyz ma rusko tak elitni bojovniky, technologickou prevahu, dostatek dronu atd ...tak za jak dlouho muzeme cekat rusa v kyjevu ?
za par mesicu ? za 20 let ?
do konce roku 2é25 by to eli zvladnot ne ? nebo nam tdy kecas o one technologicke a pocetni prevaze u rusaku ?

aporgt.

Pepík Knedlík

13. 11. 2025, 11:15


Problém netu a digitalizace na rozvoj člověka je všeobecně znám, ale ještě větší zlo přináší UI-AI na hloupnuti civilizace např. czertik :smile:
Pri představu: *Až 97 procent posluchačů nedokáže rozlišit mezi hudebními skladbami plně vygenerovanými pomocí umělé inteligence (AI) od hudby vytvořené lidmi. Samotná platforma Deezer denně odhalí přibližně 50.000 nově nahraných skladeb vytvořených výhradně pomocí AI. To představuje 34 procent všech skladeb, které na platformu za den někdo vloží.*
A bude hůř

Slavoslav

13. 11. 2025, 11:45

keby len to, predstav si, ze su tupci co nedokazu rozlisti ani ovela primitivnejsiu rusacku propagandu a potom tu tliachaju o prekroceni Dnepra napriklad

Pepík Knedlík

13. 11. 2025, 12:45

Lhář -klamár
Ano, unáhlil jsem se a přecenil ruský útok. Nu nic i tak se stane.
Umím uznat chybu na rozdíl od mnoha nejen zde :thumbsup:
A konečně realita politiky SSA vs RF: Marco R. sankce proti Rusku už nebudou. EU nemá právo nám určovat co máme a nemáme dělat mimo SSA a hlavně se ohánět národním právo bezpečnosti SSA. To je reakce na tu estonskou :boar: Kallas ...

Pepík Knedlík

13. 11. 2025, 12:56

Tímto pokládám věc ohledně ty řeky za vyřešenou a už mě neotravuj Čuvač klamár :cat2:‍:black_large_square:

Slavoslav

13. 11. 2025, 12:59

Guma a to si predstav, je tu ešte jeden debil, čo verí, že HAARP ma väčšiu spotrebu ako je výkon Temelina. On ten tupé snáď doteraz nepochopil ako fungujú predpony fyzikálnych jednotiek a bolo to obzvlášť zábavné keď sa skúšal opraviť a bol stále za debila nie len pre miestnu krčmu, ale vďaka internetu pre širokú verejnosť

Pepík Knedlík

13. 11. 2025, 13:54

Klamár Čuvač
A to představ, že tu chybu udělal jeden respektovany časopis: Haarp vs JETE.
Taková je realita ty gumo z Vatnikova.
Tvé lži nemá cenu zde psat, protože ty pravdu neznáš.
Lhal jsi na AN a jedeš v tom stále.
Tím končím diskuzi s lhářem - mýtomanem tj s tebou

Slavoslav

13. 11. 2025, 13:58

guma

necudujem sa, ze koncis, lebo vies co bude nasledovat. Link na ten prestizny casopis, lebo tu picovinu si tu siril len ty. Co by zas bolo OK, vsak chybicka sa udeje, tam bolo zabvane, ked si naprik napovede zostal stale to iste tupelo tupe co nechapalo ucivo ZS

Pepík Knedlík

13. 11. 2025, 08:37

Podle mě skvělý nápad. Vypnout internet bych přivítal, samozřejmě připravit na to IZS. :thumbsup:

Marty

13. 11. 2025, 09:24

jednoznačně souhlasím, přestali by se šířit dezolátské řetězové maily a podobné hovadiny:rofl:ale trochu mi uchází kdo by platil ekonomické škody a čím by to omluvil:joy:

Pepík Knedlík

13. 11. 2025, 10:54


Problém netu a digitalizace na rozvoj člověka je všeobecně znám, ale ještě větší zlo přináší UI-AI na hloupnuti civilizace např. czertik :smile:
Pri představu: *Až 97 procent posluchačů nedokáže rozlišit mezi hudebními skladbami plně vygenerovanými pomocí umělé inteligence (AI) od hudby vytvořené lidmi. Samotná platforma Deezer denně odhalí přibližně 50.000 nově nahraných skladeb vytvořených výhradně pomocí AI. To představuje 34 procent všech skladeb, které na platformu za den někdo vloží.*
A bude hůř

Marty

13. 11. 2025, 10:59

Pepík Knedlík
ano to je pravda, ale zároveň je to momentálně nejrozšířenější komunikační prostředek (internet) a jeho vypnutí by mělo obrovský negativní ekonomický dopad, a AI dělá jak dobrou práci tak velikou škodu (například chatboti nastavení na šíření desinformací a manipulaci s veřejností na veřejných internetových diskuzích, jako náš místní "pan" Azor) jde o to jak ten nástroj kdo používá/zneužívá, ostatně tak jako cokoliv jiného, auta ročně zmrzačí a usmrtí obrovské množství lidí, bylo by řešením zakázat jakákoliv motorová vozidla? nemyslim si, ale tak každej se na to mužem dívat jinak že?

Pepík Knedlík

14. 11. 2025, 04:53


Automobil či letadlo vymyslel člověk. Letadlo v hangáru i auto v garáži nikoho neohrozuje. Jen člověk chybuje a stávají se nehody. UI bez zásadní kontroly může být obrovskou chybou.

POPUP