EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Rusko získalo švédské vozidlo CV90

 07. 08. 2023      kategorie: Události      45 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Rusko nedávno potvrdilo ukořistění ukrajinského pásového obrněného vozidla CV90 darovaného Švédskem. 4. srpna 2023 bylo ruským ministerstvem obrany zveřejněno video, na němž si ministr obrany Ruské federace Sergej Šojgu prohlíží vozidlo CV9040, které bylo opuštěno ukrajinskými vojáky po útoku granátometem RPG-7.

Během prohlídky generálporučík Andrej Mordvičev upozornil ministra Šojgua na nedostatek náhradních dílů, nářadí a příslušenství v obrněných vozidlech dodávaných západními zeměmi. Tento nedostatek znemožňuje provádění operativních oprav v bojových oblastech.

cv90rus_01Foto: Rusko získalo švédské vozidlo CV90 | Ministerstvo obrany Ruské federace

Není to poprvé, co ruské síly ukořistily evropské bojové vozidlo darované ukrajinským silám. Jen před několika dny Rusové údajně ukořistili tank Leopard 2 A6 darovaný Německem. Ukořistění těchto obrněných vozidel poskytuje ruským jednotkám příležitost studovat moderní technologie evropského obranného průmyslu. Analýzou technologie těchto vojenských vozidel mohou ruské síly získat poznatky, které by mohly následně využít k modernizaci vlastních vojenských vozidel či k nalezení způsobů, jak jim účinně čelit v budoucích bitvách.

Švédsko v lednu 2023 oznámilo, že na Ukrajinu pošle 50 obrněných bojových vozidel CV90. V posledních několika měsících byly na tajných místech v zemi vycvičeny čtyři roty mechanizované pěchoty. Konkrétní model vozidla CV90 zaslaného na Ukrajinu je starší verze CV9040, které je vyzbrojena 40mm automatickým kanonem.

cv90rus_02Foto: 4. srpna 2023 bylo ruským ministerstvem obrany zveřejněno video, na němž si ministr obrany Ruské federace Sergej Šojgu prohlíží vozidlo CV9040, které bylo opuštěno ukrajinskými vojáky po útoku granátometem RPG-7. | Ministerstvo obrany Ruské federace

CV9040 je švédské bojové vozidlo pěchoty vyvinuté v polovině 80. let 20. století společností BAE Systems Hägglunds, dceřinou společností BAE Systems AB. Číslice 40 označuje ráži hlavní zbraně BVP, tedy 40mm automatického kanonu. Vozidlo CV90 je všeobecně vysoce ceněno jako jedno z nejúčinnějších bojových vozidel pěchoty na světě.

Osádku vozidla CV9040 tvoří řidič, velitel a střelec s možností výsadku až sedmi pěšáků. 40mm kanon Bofors je automatický kanon, který lze použít proti pozemním i vzdušným cílům. Vozidlo má také několik sekundárních zbraní, například 7,62mm kulomet, a může být také vybaveno protitankovými řízenými střelami. Pancéřování vozidla je navrženo tak, aby ochránilo osádku proti střelbě z ručních zbraní a střepinám granátů. Celková ochrana vozidla lze dále vylepšit přídavným modulárním pancířem. CV90 má také vynikající pohyblivost a průchodivost terénem díky výkonnému motoru a pokročilému systému odpružení. Vyspělé elektronické systémy, kterými vozidlo disponuje, poskytují osádce dobré situační povědomí na bojišti.

BVP CV90 slouží hned v několika zahraničních armádách, a to v Dánsku, Estonsku, Finsku, Norsku, Švédsku, Švýcarsku a Nizozemsku. Celkem je v provozu téměř 1 300 vozidel CV90. V budoucnu budou uživateli těchto vozidel také Slovensko a Česká republika.

Zdroj: armyrecognition.com

Komentáře

Bombero

08. 08. 2023, 16:02

Nikde jsem nenašel, jak dopadla osádka, jen tady se píše, že vozidlo opustila. V tom případě je to dle mého dost kvalitní stroj, jestliže dokázal ochránit osádku při přímém zásahu RPG7,kdy šla střela do věže těsně vedle kanonu. Díra je vidět v cca 22s videa. Akorát mě pobavilo, jaké mají pěkné laserové ukazovátko:laughing:
https://twitter.com/Archer83Able/status/1687404760347844608

Mark

08. 08. 2023, 16:52

Bombero

Posádka měla vozidlo opustit. Pokud je tomu tak, tak je to jenom dobře a to nejen pro samotné Ukrajince, kdy vyškolená posádka může "přesednout" do jiného CVéčka, ale dobrá zpráva pro naší armádu, potažmo posádky CV90.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1685304986387853313?t=ZvtUa7V7yrIfhUatRcevxQ&s=19

Slavoslav

08. 08. 2023, 13:16

a pozeram, ze je tu aj chcimir Sebesta s jeho az dojimavou starostou o osud Ukrajincov.
Az by som sa chcel opytat ci mu na zivote rusakov vobec nezalezi ked argumentuje len stratami Ukrajiny?

Slavoslav

08. 08. 2023, 13:14

tak ono sa to vo vojnach stava, ze protivnik ukoristi aj nejake vybavenie. Pravdou, ale je, ze rusak si v tomto pripade moze akurat povzdychnut nad niecim co aj tak nedokaze seriovo vyrabat aziadna klucova technologia v tomto pripade do jeho ruk nepadla co sa neda povedat o rusackych zbraniach ktore ukoristili Ukrajinci a medzi ktorymi su najnovsie systemy PVO v domacej specifikacii a systemy REB ako je napriklad Chibiny (ten bol urcite poskodeny, ale vytiahnut sa z neho bude co to dat). T-90M je len ceresnicka na torte, ale to tiez nebude klucova technologia podobne ako CV-90

Vaclav Flek

08. 08. 2023, 00:45

Pokud z teto diskuse zmizi vsechny nadavky, hrube vypady a urazky, bude pripadny pisemny zaznam z debaty vypadat jako listopadovy strom ve srovnani se svou predchozi kosatou korunou...

Neumim si domyslet vsechny dopady toho, ze se ruskych rukou dostalo svedske bojove vozidlo pechoty CV 9040. Nicmene se domnivam, ze vubec nebudou dramaticke. Toto obrnene vozidlo slouzi jiz nekolik desitek let a ruskym zpravodajskym sluzbam jiz musi byt jeho zakladni takticko-technicke parametry zname. Proto nechapu to pozdvizeni na webove diskusi, jakkoliv vidim, ze slouzi zcasti k pouhemu prekrikovani oponentu, bez vecneho prinosu.

Abych ale napsal i neco konkretniho, napada mne jeden historicky priklad : V roce 1942 nasadil wehrmacht v bojich pod Leningradem par desitek tanku Pz VI Tiger. Slo zjevne o testovani v boji, nicmene to bylo ponekud predcasne a Rude armade se podarilo nekolik poskozenych stroju ukoristit, a dokonce i jeden neposkozeny, uvizly v bahne. Tank byl okamzite posuzovan vsemi kompetentnimi sovetskymi misty, a na zaklade jejich hodnoceni se urychlene zpracoval manual o slabych mistech tanku Tiger. Manual dostaly vsechny osadky tanku, o kterych se predpokladalo, ze prijdou s Pz VI Tiger do kontaktu.

Osadkam ale tato znalost v pristim boji prilis nepomohla. Hned v nasledujici bitve u Kurska utrpely sovetske tanky, zejmena T-34, tezke ztraty. Ukazalo se, ze pro Tigery nejsou rovnocennym souperem, coz je dobre videt na leteckych snimcich, porizenych nad bojistem u Prochorovky. Zeshora je stanoviste kazdeho Tigeru dobre poznat, nebot se kolem nej kupi zasazene sovetske tanky.

Jinymi slovy - ani ukoristeni nepratelske techniky nepredstavuje klic k jejimu pochopeni a boji s ni, jak ukazuje pribeh nemeckych Tigeru u Kurska. Myslim, ze se svedskym bojovym vozidlem pechoty CV 9040 pujde o neco podobneho.

Martin23 .

07. 08. 2023, 20:13

Tak to je konec války. Je potřeba okamžitě usednout k jednacímu stolu a dohodnout mír, ergo vzdát se.

Můj svět se bortí. Vše co řekl Standa, Šebesta a jiní byla pravda.Rusko znamená mír.

Šebesta

08. 08. 2023, 09:07

Pro Martin. Ne to je omyl. Je třeba válčit,válčit,válčit a VÁLČIT až do konce až do skonání světa až se všechno totálně rozbije padnou další tisíce Ukrajinců a zbrojařské koncerny si namasti kapsy a EU která to spolu s USA financuje se finančně zrujnuje a místo řešení svých palčivých problémů bude stále dotovat Ukrajinu. Možná to potrvá několik let ale to nevádí ! Proč taky že jo ! Další důležity fakt pár válečných štváčů jako V.V. Zdenek Bombero Martin 23 a další by z tepla domova neměli o čem psát. Proto se musí dále BOJOVAT !

Šebesta

08. 08. 2023, 09:15

Sorry musím se dotyčným fachmanům které jsem zmínil ve svém příspěvku omluvit tak to činím. Oni nejsou váleční štváči oni jsou " odborníky ve válčení na vojenskou techniku a vůbec tak vše o válce " . Jen mi stále vrtá hlavou proč ta jejich grupa nejde pomáhat aspoň radami Zelenskemu ? Už by bylo dávno po válce no ne ?

Roman

08. 08. 2023, 09:34

Ty máš fakt těžce vymetýno . Jako válečnej štváč se opět ukazuješ pouze ty .
Jedinej kdo rozpoutal tuhle nacistickou šílenost a může ji okamžitě ukončit je pouze a jedině ruSSko . Tu ale vy chcimírové nezmiňujete , co ?
Radši lživě obviňuješ pouze NATO , EU a Ukrajinu co se musí bránit .
Tohle tvoje válečný štvaní by mělo bejt trestný , např. jako slovo válka u vás v nacistánu .

Šebesta

08. 08. 2023, 10:00

Řekni mi ty mudrlante z čeho jsem lživě obvinil NATO ? No trestná by měla být i tvoje lež ty mírotvorče. Opakuji z čeho jsem lživě obvinil NATO ? Z toho že nechtěji žádný kompromis mír když je zřejmé že tato válka nemá vojenské řešení ? Udělají nějaký samit a nepozvou tam Rusy. To se dělá z poraženým. Rusko je poraženo ? Válka trvá 18 měsiců a dopláci na to Ukrajhina i celá EU a hlavně my v narazníkovém pásmu. Kdyby byla šance že Ukrajina vyhraje tak jo ale kdy to bude ? Co mysliš ? Jo a poslední věc ty mirotvorče kdyby naše pronatovská vláda udělala výukum mezi lidmi co si myslí o válce zda tam dále posílat zbraně nebo jen humanitární pomoc vsadím boty že by většina lidí byla pouze pro humanitární pomoc.Vláda dělá různých výzkumu plno ale takový ne. Co myslíš proč ? Už se obuď ty DEMOKRATE a mírotvorče.

Mark

08. 08. 2023, 10:08

Roman

Je to marné, ta osoba se očividně nepoučila z historie, že agresorům se nesmí vyhovět, o to víc, když sám nemá zájem ukončit válku. Mnichovanství už tu nesmí mít prostor. Naposled se "mnichovanství" prosadilo v roce 2014 a jak to nakonec dopadlo... desetitisíci mrtvými v 2022,23. Jakékoli nynější přerušení války, bude stejně znamenalo za pár let další válku a s tím další obětí. Pokud Ukrajina má neustále zájem bojovat za svojí svobodu, tak by se jím mělo pomoct, protože agresor musí pochopit, že na Ukrajině nemá co dělat a že každý den okupace ho bude bolet.

Zdeněk

08. 08. 2023, 10:15

Šebesta, já tě žeru :grin:
na našich kecech ti nezáleží, ale zmiňuješ nás v každé druhé větě, ostatní obviňuješ ze lží, ale sám nejsi schopen pochopit ani význam svých vlastních slov.
Po ostatních chceš přesné predikce, ale sám se pokoušíš jenom o prázdnou dojmologii a pocitový průjem.
Nejsi schopen vlastní úvahy ani analýzy, tím méně názorů. Tvoje klasická věta - to ne já, to říkal někdo jiný - by měla vstoupit do dějin :laughing::joy::rofl:

Vyber si. Jsi hlupák nebo pokrytec :thinking:

Mark

08. 08. 2023, 10:23

Šebesta
"Udělají nějaký samit a nepozvou tam Rusy. To se dělá z poraženým. Rusko je poraženo ? "


Pochopil jste vůbec proč byl svolán ten summit? Že to vlastně ani tak nebylo o okamžitém ukončení války jako spíš získání vlivu třeba o takovou Indií, Čínu...?

Šebesta

08. 08. 2023, 11:25

Děkuji za mínusové body. Je vidět že potrefené husy se ozvaly ! Takže mířím trefně.

Zdeněk

08. 08. 2023, 11:51

Šebesta, počkej si na bodík od Standy, můžete si pak zazpívat On mi dal, já mu dal(a) ... :grin:

Já bych ovšem na tvém místě bych spíš sepisoval ty lži od VV nebo třeba i ode mě, protože já tě z tohoto kouta, kam si se sám zahnal, už nepustím, a věř mi mám fakt dobrýho pamatovaka ...

Bombero

08. 08. 2023, 12:51

šebesta- proč opět lžete, že se takové průzkumy nedělají. To, že si to neumíte dohledat ale není problém vlády, ale váš
A abyste zase neslovíčkařil, ty průzkumy nedělá vláda,ale najaté agentury, jako všude na světě.Tedy. kromě russka, tam výsledky píše polytbyro

zabijak_hracek

08. 08. 2023, 14:41

Ano, po přečtení Vašeho příspěvku s Vámi v jednom bodě souhlasím. Chtělo by to výuku. mezi lidmi.

"...udělala výukum mezi lidmi"...

Mark

08. 08. 2023, 15:32

zabijak_hracek

Sorry, ale mě to prostě nedá...nic ve zlém, myslím to upřímně a navíc jsem vždy pro srandu...ale jak jsi přišel na ten nick "zabijak_hracek":rofl::rofl:, je takový...úderný:wink:.

JanČejka

09. 08. 2023, 18:07

Šebesta

Nemíříte trefně, spíše Vám nedochází, že Vámi navrhované řešení - jednat o míru, je v tuto chvíli nemožné, protože situace na obou stranách je víceméně vyrovnaná.
Proč by spolu měly jednat strany které mají obě jinou představu o ukončení konfliktu? Oba účastníci konfliktu doufají, že prostou výdrží a opotřebovávací válkou porazí tu druhou. Doufají v to jak Rusové, tak Ukrajinci.
Rusové začali tento konflikt jednoznačně jako vyjádření nesouhlasu toho, že by za jejich hranicemi měl být kdysi kus jejich dřívějšího území součástí NATO a EU.
Byl to akt beznaděje, protože diplomatická řešení, tlak ani výhružky nezabíraly, rozhodl se Putin vzít si Ukrajinu silou. Jenže toto řešení se spoléhalo na rychlost a vycházelo ze špatných informací tajných služeb (dokonce i mezi proruskými čecháčky se v případě války mezi UA a Ruskem neustále povídalo, že pokud válka bude, tak většina Ukrajinců zahodí zbraně a uteče, nebo přejdou k Rusku a že Rusové obsadí Kyjev nanejvýš do týdne).

Všimněte si, že akty nepřátelství vůči Ukrajincům celou dobu prosazovali Rusové.
1) Pletli se do jejich vnitrostátních záležitostí (údajnou ochranou proruských menšin)
2) Pletli se do jejich občanské války, kdy jak technikou, tak zasíláním zbraní, munice i vojáků tuto rebélii živili (asi jako kdyby Francouzi posílali zbraně Kataláncům)
3) Pod zinscenovaným referendem zabrali Krym a přivlastnili si ho.
Ruské referendum funguje tak, že se ptají obyvatel určité oblasti, zda chtějí pod Rusko (hlasování často ani nedává smysl a např. při hlasování o připojení Chersonské oblasti k RF se do urny ANO házely i prázdné, nevyplněné lístky).
Dejme tomu, že na Krymu, kde žilo 1,6 milionů Rusů vůči 600 tisícům Ukrajincům (60% obyvatel byli Rusové) hlasování nebylo zfalšované a dopadlo v ruský prospěch. Jenže i to je nesprávné a nelegální.
Pokud se chce určitá oblast země odpojit a připojit se k jiné, či vyhlásit samostatnost, nerozhodují o tom dle mezinárodního práva obyvatelé v oné oblasti, ale obyvatelé v konkrétní zemi. Jestli by tedy toto referendum mělo mít platnost, muselo by probíhat na celostátní úrovni a rozhodovat o něm měli všichni způsobilí Ukrajinci.
Tedy, zabrání Krymu je nelegální a není to ,,hotová věc" jak prohlásil Zeman.
To jsou akty nepřátelství RF vůči Ukrajině, které mě v tuto chvíli napadají, určitě by se toho dalo najít víc...


Jak může mít po tomhle všem Putin tu drzost stavět se do nějaké obranné pozice s tím, že oni byli k válce na Ukrajině donuceni, když nepřátelství bylo 8 let čistě z jeho strany, a to nejen přiživování vnitřního konfliktu na UA, ale i nelegálním zabráním kusu jejího území? A odůvodňovat to nesmysly o ,,historickém" nároku je směšné, pokud by všichni začali uplatňovat tuto logiku, z Ruska by toho mnoho nezbylo... Kus by si vzali Němci, Turci, Finové, Číňani, Japonci, no zkrátka, v minulosti si toho Rusko utrhlo od ostatních dost.

Váš způsob myšlení vychází z toho, že západ je za současnou situaci z části zodpovědný, protože Rusům nedovolil si prosadit svou, tedy, že jakékoliv směřování UA do EU, či NATO musí zůstat tabu.
Jenže Putin nerozumí tomu jak funguje svobodný svět (ve kterém není jeden člověk 20, nebo 30 let prezidentem, který ovládá celou zemi) a že ve svobodné zemi se lidé mohou sami rozhodnout kam chtějí směřovat. Má tedy jisté obavy z toho, že po přijetí Ukrajiny do NATO a EU bude mít nepřítele doslova před branami.
Putin se bojí amerických raket na Ukrajině na dostřel Moskvy, jenže Američané mnohokrát v historii prokázali, že nemají vůči Rusku útočné, ani expanzivní úmysly. Z čeho má tedy Putin strach? Z toho, že by se nemohl chovat jako zločinec, který přepadává pod falešnými záminkami své sousedy a upevňuje v nich svůj vliv? Potom by měl na jeho místě sedět někdo jiný.

V současnosti si myslím, že by nebylo možné ani příměří na úrovni Koree a stanovení si nějakých nových, dohodnutých hranic, jako kompromisu pro obě strany. Myslím si, že současná situace ukázala, že ruskému vedení nelze věřit a spoléhat se na nějakou dohodu s ním. Pro Rusko je zkrátka vstup Ukrajiny do NATO, či EU neakceptovatelný a nejede přes to vlak. Putin vstup Ukrajiny do západní společnosti zkrátka vnímá jako hrozbu pro svou zemi.

Ukrajinci se zase za každou cenu do EU a NATO chtějí dostat, jelikož to vidí jako jedinou šanci na obranu před svým agresivním sousedem a na šanci k dlouhodobému míru a teď babo raď...
Nemůžete vyhovět oběma, současná situace ale ukázala, kdo se cítí oprávněně ohrožen svým sousedem.


Závěr
Problém lidí jako jste Vy je, že zkrátka nerozumíte jak funguje válka, nerozumíte jejím procesům, chcete za každou cenu vyjednávat o ukončení konfliktu, jenže to lze jen v případě určitých událostí ke kterým konflikt musí dozrát (které už jsem Vám jednou psal a přišlo mi, že souhlasíte).

- Obě strany se vyčerpají natolik, že konflikt nebude možné rozhodnout (jako v Korejské, či Irácko -Íránské válce), za obě strany pak podmínky míru v zásadě dohodne nějaký prostředník, který stanoví určitou míru kompromisu a formu udržitelného míru. To je dle mého názoru ta horší varianta, protože bude v Evropě neustálé napětí a konflikt bude nedořešený a  jen odložený.
- Jedna strana bude výrazně ve strategických vítězstvích převyšovat tu druhou, pro kterou bude další setrvání v konfliktu neudržitelné a bude muset přijmout nějakou formu smíru a podmínky druhé strany.
Dle mého názoru ta nejlepší varianta vyřešení konfliktu.

- Válka pro danou zemi začne být existenčním ohrožením a bude hrozit státní převrat - zvyšující se míra inflace a životních nákladů, nedostupnost zboží - zvyšující se chudoba, kriminalita a nastávající hladomor = důvod porážky Ruska ve WW1. Horší varianta, protože nikdy nevíte jestli se země ještě více nezradikalizuje.

To jsou dle mého názoru situace ve kterých lze dojít k ukončení konfliktu, lepší pro Vás bude, když se smíříte s tím, že jakékoliv jednání v současnosti nedává smysl.

Urubamba

07. 08. 2023, 19:57

Veritas Veritas....člověče in vino es veritas. Možná odtud vane.
Kdybys beměl tak sebestředné názory a nepachtil tolik po datech, které ve směs stejně nic neznamenají, protože i kdybychom ti napsali jiné informace,než kterým věříš, tak stejně si pojedeš svoje.
Kdybys bebyl taujatec, možná bys byl "zajímavější.

Urubamba

07. 08. 2023, 19:59

píšu po slepu,protože mi stránka neumožňuje vidět můj psaný text,takže sorry za preklepy.

Martin23 .

07. 08. 2023, 20:14

Urubamba:
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/rusko-nato-gorbacov-baker-genscher-nemecko-sovet-bush.A220127_064026_zpr_nato_inc

toto řekl přímo účastník jednání, přesto věříte webům typu "otevřisvoumysl" a jiné...

Zdeněk

07. 08. 2023, 22:04

Urubamba,

data nic neznamenají :scream:? Hmm, děkuji za úvod do doby postfaktické... :thumbsup:

Roman

08. 08. 2023, 09:38

Aha , takže předkládat podložené fakta je sebestřednost? A nic neznamenají ??? Vy rusáci ste už fakt totální dementi .

Šebesta

08. 08. 2023, 10:07

Pro Roman každý kdo má jiný názor než ty je Rusák ? Aha a co jsi ty ? Paraguayec nebo NATOHUJER nebo válečný štváč nebo mírotvorce ?

Šebesta

08. 08. 2023, 10:05

Pro Urumbaba. Pozor on V.V. je velký " fachman " všechno ví všechno zná až na to že je někdy trapný jako sáně v létě. Když ho usvědčíte že lže nebo neumí zareagovat na své hlody začné vytahovat numera a bludy a odkazy a vymýšlet si. Je to opravdu fachman na baterky.

Bombero

08. 08. 2023, 10:23

šebesta- to je for roku, že jste někdy někoho usvědčil ze lži.
A druhý for je ten, že se pak začnou dávat přesné čísla, odkazy ne ně a podobně.
To holt s vaší dojmologií a prorusskou rétorikou nemá vůbec nic společného, pro vás je to úplně jiný vesmír:laughing::grin::joy:

Zdeněk

08. 08. 2023, 10:29

Šebesta,
dej příklad skutečné lži, kterou tady VV šíří nebo šířil. Jeden jediný příklad hausnumer, která se nedají ověřit nebo zkontrolovat z veřejně dostupných zdrojů.
Prázdné kecy a obviňovat by ti šlo, tak se předved s fakty.

Jo a uděláme to jako v Senátu, když se nevyjádřiš, tak souhlasíš, jep :grin:
Jo a pokud zase, jako obvykle, zkusíš přesměrovat diskusi na - já ne, to někdo jiný -, nebo okecavat, tak zase, nevyjádřil ses a souhlasíš.

Šebesta

08. 08. 2023, 10:40

Pro Bombero od vás to sedí o té lži. Když jsem vás na jiné diskusi usvědčil ze lži vůbec na to nereagujete. Je to o pobytu cizích vojsk v Sýrii. Ale tato diskuse není o tomto tématu nebudu se pouštět proto do detailů. V.V. prostě argumenty jež se mu nehodí nebere a podobně Zdenek oni mají svou jedinou pravdu a tečka. Vymalováno ! Hotovo. Berou a uznávají jen to co se jím hodí nebo neznají fakta ale to je jedno.

Zdeněk

08. 08. 2023, 10:42

Šebesta, takže to beru jako souhlas nebo se chceš ještě vyjádřit, stále máš čas.
Každopádně věta "s tebou se nebavím" a její varianty rovna se souhlas, pamatuj...

p.s. já ti dám ty skrčku pokrytecká :laughing::joy::rofl:

Bombero

08. 08. 2023, 12:00

šebesta-ano,usvěčil jste mě ze lži a pak jste se probudil a měl ruku v nočníku-
myslíte to, jak jsem reagoval na lež standy, že usa podporovaly v lybii isil a že naopak proti němu bojovaly?A vy jste se do toho namotal s tím, že určitě nebyly jediné(ano, bylo jich v průběhu let celkem 16) a zcela mimo tuto diskuzi jste tam zatáhl turecko a kurdy..
a s tím mandátem osn se tady už přestante ohánět, kolikrát to vetovali russáci?A opačně, kolikrát ve svých agresích měli mandát osn russáci?
Takže z ničeho jste mě neusvědčil, jedině, že jsem nereagoval na vás, když jste odpovídal cca 6 hodin po mém příspěvku...
základ o lybii si nastudujte zde
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ob%C4%8Dansk%C3%A1_v%C3%A1lka_v_S%C3%BDrii

Bombero

08. 08. 2023, 12:02

šebesta- a už jste mi dohledal, jak to bylo s tím válečným štvaním černochové?

Bombero

08. 08. 2023, 12:06

omluva- píšu lybie a samozřejmě je to syrie. Odkaz je ale OK

Pepik

07. 08. 2023, 14:03

Z obrněného vozidla je dobrý přehled na situaci na bojišti! To je ovšem přednost kterou osádka ocení a kterou potřebuje a to nutně! Proto si vojáci ukrowehrmachtu po zhodnocení situace vzali nohy na ramena a tím si zachránili krky! Kdo uteče vyhraje. Ta pásová opuštěná vozidla i tanky co si odtahovali sedláci na dvorky stejně byla nejspíš ukrajinská, vydávaná ovšem za ruská! Tuhle našli jeden tank u sedláka na dvorku a byl světe div se kompletní bez poškození, měl ho přikrytej plachtou.

Pepik

07. 08. 2023, 14:09

Pochopitelně mu ho ukradli, zelenáčovi se moc hodí, voni mu ty ruský nezbedové pořád něco poškozujou nebo seberou když mu armáda od toho uteče a jde dělat něco užitečnýho!

Mark

07. 08. 2023, 16:39

Pepik

Zas to tady zkoušíte? Kolikrát ještě? Až to znovu tady vyzkoušíte s tím T-80, tak prosím o nějaký Váš odkaz o tom co tvrdíte, jinak nálepka Pepek Vám může zůstat a to určitě nechcete.

https://konkret24.tvn24.pl/swiat/wojna-w-ukrainie-ukrainiec-ukryl-na-podworku-na-pamiatke-rosyjski-czolg-t-80-prokuratura-dowod-rzeczowy-st7274028

Zdeněk

07. 08. 2023, 13:37

Dovolím si jenom upozornit, že Ukrajina obdržela původně švédská vozidla, takže se rozhodně nejedná o nejnovější variantu.
A dále se domnívám, že autor propojil dvě samostatné události dohromady, ruSSko ukořistilo AMX-10RC a výsadkáři se vyfotili nedaleko od opuštěné 2A6, nikoliv, že ji ukořistili, věřte, že toho by byl plný internet.

Pepik

07. 08. 2023, 14:13

No jasněěěě, věřte-nevěřte. Ukrajinské zbraně postupují vítězně vpřed?

Zdeněk

07. 08. 2023, 14:19

Pepek, ty jsi živoucí důkaz pravdivosti přísloví "blbce se neptej, rád poví sám ... " :thumbsup:

Zero Foxtrot

07. 08. 2023, 14:21

hele papane, stejne je desna sranda jak vysoko litaj veze rusackejch tanku po zasahu panzerfaustem 3, co? takova levna strela a spolehlive vyroby 3 ubreceny rusacky vdovy, heheheh. jeste dostavaj ajko odskodny rucniky a zmrzly ryby? hehehe.

Bombero

07. 08. 2023, 14:56

zero- ty nejsou ubrečený, mají radost z nových ručníků nebo pytle cibule

Mark

07. 08. 2023, 16:33

Zdeněk

Taky mi není nic známo o tým, že by byla 2A6 ukořistěná. Určitě muselo jít o záměnu s AMX-10. Jinak je jasné, že někdy k ukořistění Leo ať A4, nebo A6 dojde, protože při takové intenzitě bojů jaké se vedou na Ukrajině to ani nejde.

Zdeněk

07. 08. 2023, 16:56

Marku, v podstatě plně souhlasím, i když ono vyprostit CV90, který má hluboko pod 40t a Leopard 2, který má nějakých plus mínus 60t, je dost podstatný rozdíl.

Mark

07. 08. 2023, 18:11

Zdeněk

Máš pravdu. Rusové něco takového jako Bergepanzer 3 nemají. Jaksi jsem si neuvědomil váhu Lea. Přesto možné to je, ale nesměl by být zapadnutý třeba v bahně, pojízdný a taky mít klid (drony, dělostřelectvo...) k odjezdu do zazemí. Myslím si ale, že Ukrajinci kdyby k takové situací došlo, tak by ho sami poškodili tak, aby to nebylo realizovatelné.

Zdeněk

07. 08. 2023, 18:35

Marku, vhledem k tomu, jakým způsobem se fronta pohybuje, je taková situace dost nepravděpodobná, ale jak se říká nikdy neříkej nikdy...