EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ruský dron šokoval experty: místo výbušniny nesl kus dřeva. Co se za tím skrývá

 01. 04. 2025      kategorie: Vojenská technika      45 komentářů

Nedávno sestřelený ruský bezpilotní letoun typu Shahed na Ukrajině překvapil nejen vojáky, ale i odborníky. Namísto obvyklé výbušné hlavice nesl v přední části obyčejný dřevěný blok. Tento neobvyklý nález vyvolal řadu otázek ohledně skutečného účelu mise daného stroje.

Snímek obrazovky 2025-03-31 v 20.18.54Foto: ruský bezpilotní letoun typu Shahed nesl místo výbušniny dřevěný blok | Telegram

Nová elektronika, žádná nálož

Podle ukrajinského experta na radiotechniku Serhije Beskrestnova, známého pod přezdívkou Serhiy Flash, byl dron vybaven nově vyvinutou šestnáctiprvkovou anténou. Tato komponenta má pravděpodobně za úkol zvýšit odolnost dronu vůči elektronickému boji – zejména proti rušení a klamání signálu GPS, které ukrajinská armáda úspěšně využívá.

Absence výbušné nálože a její nahrazení lehkým dřevěným blokem podle Beskrestnova snižuje hmotnost dronu a tím prodlužuje jeho dolet. Z toho vyplývá, že hlavním cílem nebyl útok, ale sběr dat o účinnosti nové antény v reálném provozu nad nepřátelským územím.

„S největší pravděpodobností šlo o test odolnosti vůči elektronickému boji, nikoli o klasickou útočnou operaci,“ uvedl Beskrestnov.

Ukrajinská strana již dříve upozorňovala, že Rusko využívá válku jako testovací prostředí pro nové zbraňové systémy. Tento konkrétní případ nasvědčuje tomu, že Shahed drony, běžně používané pro údery na civilní i vojenské cíle, mohou být nasazovány také v experimentálních konfiguracích pro sběr zpravodajských a technických dat.

Signál proměny taktiky

Tento incident může být signálem, že se ruská taktika postupně proměňuje. Místo kvantitativních útoků může Kreml upřednostňovat kvalitativní zhodnocení systémů v ostrém provozu. Takový přístup nejen zvyšuje efektivitu budoucích útoků, ale zároveň komplikuje obranné plánování protivníka.

Zjištění, že se ruské drony nad ukrajinským územím používají i k testování elektronických systémů, poukazuje na vyspělost hybridních metod vedení války. Namísto destrukce může být cílem informace – a právě ty mohou být v moderním konfliktu ještě cennější než výbuchy.

Zdroj: defence-blog.com

 Autor: Michal Fencl

Komentáře

Pacifista

12. 04. 2025, 15:40

Tak jsem pročetl tuhle stoku, a opět sem pevněji přesvědčen, že vy podporovatelé fašistické ukrajiny, jste prostě nemocní. Nevidíte, ani vidět nechcete, to co se skutečně dělo a děje. Nevidíte do očí bijící prvky fašismu na Ukrajině, a ještě vztahujete obvinění z fašismu na Rusko. Dyť to je úplně mimo, naznačujete, jakoby se Putin jednoho dne špatně vyspal, a tak neměl co lepšího na práci, než napadnout Ukrajinu. A prý, že proč se do toho Rusko míchalo? Myslíte si, že jak by jsme tady plošně vybíjeli, šikanovali a mučili slováky, že by to Slovákům nevadilo? Fakt vaše myšlenkové pochody a logika, jestli se to tak dá vůbec nazvat, je MIMO REALITU. Ale TOTÁLNĚ!

Polw

05. 04. 2025, 21:04

Kdyby to nebyla válka, byla by to docela čurina. Posílají jim dřevo, asi nějaký pro UK sabotér.
Tož jim dejme půlku Polska, stejně je milují, náhradou za ty tři zdemolované "pseudo ruské" oblasti.
Teď vážně, tady opravdu neexistuje nějaký konsenzus a příslib míru. Putin se nespokojí s ničím, co by mělo vyvolat pocit, že prohrál.Volodymyr to samé, nedá ani metr. Buď jeden z nich umře, Rus vyhraje, nebo to dopadne úplně na pič*. Pozitivní řešení moc nevidím ani z jedné strany.

JirkaČ

02. 04. 2025, 11:16

Nejhorší bude, až Rusové odpálí gumové drony. Ty co skáčou, skáčou, skáčou,.....

Czertik

01. 04. 2025, 19:00

co drevo dokauje ? jednu ze dvou veci
bud sou tam lidumilove kteri nesouhlasi s valkou a provadeji saboaze, nebo je rusko tak rozkradene a s ohromnym bordelem, ze misto zdroju pro vojaky ma nejaky velitel ci reditel treti dacu ci ctvrty mercedes.

Pepík Knedlík

02. 04. 2025, 14:14

Psal se rok 2014 a tehdy nebyla cenzura a občané věděli co jsou ukáčka zač z tisku. Uplynul nějaký čas a hle ti ukáčka mají větší výhody v CZ než občan.
"Asi osmitisícový průvod připomíná pochod fotbalových fanoušků. Jen místo skandování názvu milovaného týmu se ozývá: "Sláva Ukrajině! Hrdinům sláva!". A protiruské "Moskaly na nože!
Bojujeme proti těm, proti kterým bojovali všichni naši předci. Bojujeme proti těm, proti nimž bojovali naši slavní kozáci. Naši hrdinové z let 1917 a 1945. Věřím v naše vítězství! My porazíme našeho nepřítele a on navždy opustí naši zem!" zvolal velitel Azova Andrij Bileckyj ke svým stoupencům."

Co čeká Ukrajinu pak, to neuvedl.

Azor

02. 04. 2025, 15:26

Pepík Knedlík.
"Psal se rok 2014 a tehdy nebyla cenzura a občané věděli co jsou ukáčka zač z tisku."
Toto navozuje dojem,že se to vztahuje na všeny obyvatel na území ukrajiny,což ve skutečnosti není.(mimo vých.území)Toto platí především na politickou garnitůru,podporovaná takovými jako Bileckij.A i jeho podporovatelům ovlivněným propagandou.
Tak jako od r. 33.v Německu.A jak dopadli jako národ,když se přiklonila většina díky rusofobní propagandě v Nmecku za Ády se ví a takhle dopadnou i takový co jsou na ukrajině.
A jak v tom Německu tak i na ukrajině dav neví ,že jsou jen nástrojem záp.elit
Neboť neví nic z KOB -
viz -
"Každý v míře svého chápání
pracuje pro sebe a své zájmy

a v míře svého nepochopení (neznalosti,nevědomosti)
pro toho,kdo zná a chápe víc."

A kdo zná víc? Ten kdo se stále učí.

A vědět tak -
"Znalosti znamenají moc. Berte tuto moc do svých rukou.
Abyste mnohé věci pochopili a pracovali pro své zájmy,
musíte mít nezbytné znalosti.
Je nutné do svých znalostí zahrnout i otázky řízení sociálních systémů.

Tato znalost je pouze v Koncepci sociální bezpečnosti a 
Dostatečně všeobecné teorii řízení. Znalosti o tom,jak jsou řízeny sociální supersystémy.
A tady se bez samostatné práce při studiu jediného zdroje,
který tyto znalosti poskytuje.
neobejdete.
A nastudovat si je musíte samostatně a ty znalosti si osvojovat.
Protože jinak . . . . . . . . Pokud jste si sami znalosti neosvojili,tak
je nemůžete ani využít,protože to nebudou vaše znalosti
a využívat je bude někdo jiný.
A ten kdo je bude využívat,to bude dělat ve svém zájmu."

A toto je pro lidi v kadém státě, aby nebyl člověk jen součástí davu.

"Dav je sešlost lidí,kteří žijí podle tradic a přebírají názor autorit.
A jestliže se to navíc ten dav vůbec nedozvěděl,tak je to prostě ovladatelné stádo.
Historická paměť davu,je plus mínus dva týdny."

A proto taky díky tomu davu jsme v situaci,kdy i tady šlapeme opět na ty a samé hrábě,když jsme v holporu s těmi(lidi takový volí)co nás už vícekrát podrazili(Mnichov 38)

Czertik

02. 04. 2025, 16:18

knedle ss

a jake presne vyhody ma ukacko oproti domacim cechum ? bud konkretni.
a co je spatneho na tom oslavovat boj ukrajiny proti neonacistickemu rusku ?

a zamysli se, ci je to chyba ze bojujeme proti nasim spojencum z 1917 a 1945 ?
nase nebo rusu ?

Pepík Knedlík

02. 04. 2025, 19:30

Chrusčov
A koho myslíš tim nacistický? Podle mě jednoznačně Ukrajina.
Já si o nich nedělám iluze.

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/doneck-pripomina-valecny-stalingrad-svedectvi/r~4b03e01a222c11e4bce90025900fea04/

Přednost ve školkách i skolach mají Ukačka. U lékaře i v léčbě zase ukáčka.
Pokud to nevidíš navštív optika a skoly i skolky.
Ukačka do skoly nechodí, ale jako vymluvu uvádí šikanu :smile: jenže oni jdou ta budocnost ...tbl ať táhne taková budoucnost.

Pepík Knedlík

02. 04. 2025, 19:32

Chrusčov
A to ještě berou prachy za nic.
Po pul roce najednou skoro vsichmi novy BMW a Mercedesy.
Už i Němci je nenávidí. :smile:

Czertik

03. 04. 2025, 16:59

knedle ss

vidis, ja vidim jako nacisticky jednoznacne rusko

ze doneck pripomina stalingrad ? a co jako ?
videl si ukrajinsky mariupol a destiky dalsich mest a stovky vesnic co dobyly rusove ?
ty vypadali a vypadaji jeste hur nez stalingrad.
cili tvoje pointa ?

co se tyka prednosti ukrajincu ve skolkach a skolach ci u lekare sem nikde nezazil, ani nikdo z mych znamych.
mas nejaky dukaz o tom ze se tak deje ? a seriozni noviny prosim, zadne dezo weby.

a pokud do skol nechodi...tak neexistuje duvod proc jim drzet mista ci je uprednotovat. nejak si odporujes.
ze ty chlastas s rexikem ?

Czertik

03. 04. 2025, 17:00

knedle ss

a ty jiste das presvedcivy dukaz ze ty nove meredesy a bmw si koupily za ceske penize. ze jo.
nebo zase blbe kecas a moc chlastas ?

Azor

03. 04. 2025, 21:30

Czertik.
"vidis, ja vidim jako nacisticky jednoznacne rusko"

A to že to vidíte tak vy,tak to znamená co??? Skutečnost???
Ani nevíte podstatu fašismu. A ta je takováto -

"Fašismus,to je jeden z typů kultury společenského

samořízení,

který je možný pouze v

davo-“elitářské“společnosti.Nejedná se o žádnou konkrétní ideologii.

Známe liberální fašismus,komunistický fašismus atd."

"Podstata fašismu

Fašismus se podle KOB/KSB definuje jako ideologie tlupo-elitarismu, která dává právo parazitovat menšině na úkor většiny a ta většina to podporuje.

Fašismus je systém, opírající se o "malé" lidi, kteří jsou přesvědčeni o správnosti davo-elitárního fungování společnosti.

Fašismus je ideologicky všežravý a může být realizován různými způsoby. Je možné ho založit nejen na nějakých politických názorech, ale třeba i na ekologických nebo i na medicínských postulátech.

jako taková spočívá nezávisle na tom,jak ho nazýváme,za jakými idejemi se kryje,

a jakými způsoby realizuje svou moc ve společnosti,tak jeho podstata spočívá v aktivní podpoře davu

„malých lidiček“(na základě jejich vlastního ideového přesvědčení - systému, že ideální je , zneužívání moci) -

(že vláda dělá správná rozhodnutí - cenzůra -umlčování a dehonestace lidí s jiným názorem-Německo r.33. - i teď tady -názor především očkovaných)

systému zneužívání moci “elitářskou“ oligarchií . . . .

(hrstka oligarchů – Ukrajina,Rusko atd.nadnárodní monopoly) – kteří řídí tuto společnost na základě ideového

přesvědčení lidí o tom,že vštěpovaná jim nespravedlivost je ve skutečnosti spravedlnost,což vede k

deformaci jejich světonázoru. Deformuje názory lidí a kultivuje ve společnosti nespravedlnost,aby zabránila

lidem stát se skutečnými lidmi )

systému který prezentuje nespravedlnost jako zdánlivě tu správnou „spravedlnost/pravověrnost“

A na tomto základě deformuje lidem vnímání světa a vší mocí,jež je mu podřízena

(tisk, rozhlas, tel,vzdělání,kultura,kinematografie,eurovize -písně,sport,knihy atd.která těmito prostředky

formuje ve společnosti u lidí ideové přesvědčení o správnosti takového zřízení kdy je nespravedlnost

vnímána jako ta pravá spravedlnost.A lidé jsou potom přesvědčeni(dav),že to tak má být.)

kultivuje ve společnosti nespravedlnost a brání lidem aby se stávali(opravdovými) lidmi.

Pod různými záminkami vší moci,jež je mu podřízena,potlačuje všechny a každého.(zákaz povolání u

KSČ,po r. 89,nebo - po 48.r. -kdo není s námi je proti nám,nebo nepouštění do sdělovacích prostředků, lidi s 

jinými názory,cenzura)

Kdo pochybuje o spravedlnosti samotného systému a jím uplatňované politice,

a potlačuje i všechny,kteří v tomto směru vzbudí jeho podezření.

(viz.zastřelení jednoho z vyjadnávačů Ukrajiny v Minsku Denis Kirejev

A člověk si může povšimnout,fašismus je všežravý, - (Ivan.A.Iljin to postavil na vlastenectví,)jak se dá na medicíně(zneužít),na zdravotnickém základu(jeho zneužití)
budovat fašismus,fašismus v čisté podobě.Jak Italský,Německý národní socialismus,liberální fašismus,komunistický fašismus atd.)"

"
Nacismus

Nacismus je podmnožinou fašismu a jedná se o ideologii nadřazenosti jednoho národa nad druhým, jedné rasy nad druhou. V podstatě jde o choutky zabíjet lidi jiné rasy nebo jiné národnosti.

Problém tkví v tom, že ve společnosti převládají nelidské typy psychiky a ty se vlivem masmediální hypnózy nechají vybudit do hysterických projevů a potom nabití emocemi se chovají jako zvířata. Nejen se snaží chránit si své teritorium, ale i rozšiřovat ho na úkor druhých.

Klasickým příkladem v tomto směru je Německo v letech 1933 až 1945 nebo Ukrajina v letech 2014 až 2022."

Czertik

04. 04. 2025, 15:17

rexik

diky ze si dokazal ze rusko je fasisticko-nacisticke.
o tom ze je fasisticke si dokonale dokazal.

a co ruske rozsirovani na ukor ukrajiny, gruzie a ostatni statu to se nepocita ?
a jake ze to staty ukrajina napadla v 2014-22 ?

Azor

04. 04. 2025, 16:06

Czertik.
"diky ze si dokazal ze rusko je fasisticko-nacisticke.
o tom ze je fasisticke si dokonale dokazal."

To je tak ,když nepochopíte psaný text(není to poprvé).
Chtělo by si to zopakovat nejmíň třikrát.Zda ale to bude platné u vás . . . . . . .

"a co ruske rozsirovani na ukor ukrajiny, gruzie a ostatni statu to se nepocita ?
a jake ze to staty ukrajina napadla v 2014-22 ?"


Jaké rozšiřování???? Na úkor jakých států???? A neblektejte o tom že ty národy Osetínci,Abcházci atd.nemají právo na sebeurčení jako v r. 91 Ukrajina !!!
A je už na nich, s kým chtějí být .

A na tomto je to i vidět.jak plácáte nesmysly.Co je to stát???? Pole? Lesy? Hory? . . . . .. Tomuto co děláte se může směle říct,že trolujete,na víc nemáte .Leda tak ještě tak to opisované TTD zbraní.

Nechápete že jde o lidi???? A ty tam ty lidi žijící na vých Ukrajiny, banderovci vraždili.
Měli podle Platných zákonů v SSSR se mohla ukrajina takto odtrhnout?? Neměli, porušili ústavu SSSR,a měli taky na háku referendum lidí, co bylo(70%) pro zachování SSSR.
A pokud tito lidé to měli na háku(říká se tomu precedens)tak i ti na vých. ukrajiny,atd. měli právo se odtrhnout.

Ostatní jsem vám už psal co měli za povinnost vůči svému lidu.Podle charty OSN.

Salut.

olekoc@seznam.cz

06. 04. 2025, 19:23

Cenzura? A kde? Tady blijete nesmysly, jaké výhody? :thumbsdown:

Pacifista

12. 04. 2025, 15:44

To je potom těžko, když nevidíte prvky cenzury u nás, tak jak můžete rozumět složitějším zákonitostem?

Azor

01. 04. 2025, 11:55

" Shahed drony, běžně používané pro údery na civilní i vojenské cíle,"

Zajímavě psané.Jako první (ve větě)na civilní cíle.
Co je podle autora civilní cíl???
Má snad na mysli ty cíle, co byly např v Moskvě??Nebo v centru Donbasu??

https://rumble.com/v6r8u9a-zloiny-afu-proti-ruskmu-civilnmu-obyvatelstvu-zpadn-kurtoi-nepiznvaj.html

Kdo pak se schovává(ozbrojené složky)v civilních objektech a vedle nich?Kdo pak se schovával za civilisty, kteří byli hnáni před tanky v květnu 45 v Praze??Podobnost čistě náhodná??
Tady je vidět mantra autora(tak jako u hlavního proudu,proto taky je tu možnost zveřejnění - politika tohoto webu)

Kojak

01. 04. 2025, 12:57

Klasika v ČR ... hlavně civilní cíle! Ale po útoku stovek dronů Kyjev hlásí 2-3 mrtvé civilisty. Je to smutné, ale takto fakt nevypadá útok na civilní cíle ... ale co čekat od českých médií? Nic. Jedna velká žumpa. Nemluvím už o faktu, že Gaza a stovky či tisíce zabyitých civilistů zůstávají zcela nepovšimnuty ... taková klasika tu u nás.

Azor

01. 04. 2025, 15:06

Kojak.
"Ale po útoku stovek dronů Kyjev hlásí 2-3 mrtvé civilisty."

Ne jen dronů ale i raket.To není jako akce USA na Rakku nebo Mosul.A nebo to,
o čem i vy píšete.A to v Gaze.
Ve skutečnosti je těch mrtvých více v těch "civilních "objektech.
A to jsou vojáci afu a hlavně zahraniční vojáci NATO,či žoldáci.
Viz oděsa a Charkov.
A že to je válka NATO proti Rusku rukami užitečných ukrajinských(především politicích vzešlí z protistátního puče na Majdanu) idi...

viz. -
"První US armádní specialisté na sestřelování ruských letadel zahájili svoji činnost na Ukrajině už v roce 2021.
US Army zahájila bezprostřední přípravu na válku Ukrajiny s Ruskem už koncem roku 2021, kdy do Kyjeva vyslala své vyšší komandýry, techniky a specialisty PVO, aby urychleně integrovali ukrajinskou protivzdušnou obranu do systému PVO NATO"

https://x.com/AirPowerNEW1/status/1799820211266494585


"V Krivoj Rogu po balistickém úderu odklízejí trosky hostelu-hotelu. Podle podzemních informací ruské jednotky zlikvidovaly instruktory NATO, a to: Iskanderi zaútočili na českou armádu.
,,Šlo o kádrový vojenský personál České republiky. Na frontu je poslalo české ministerstvo obrany,“
- píše Jurij Berančík.
Zdroj ze zpravodajských služeb uvedl, že tito vojáci sloužili jako instruktoři a učili ukrajinské vojáky používat systémy Vampire MLRS.
Mezi zlikvidovanými byli i důstojníci, kteří nejen zajišťovali výcvik, ale také koordinovali údery na civilní cíle. Právě oni stáli za údery, které vedly k tragickým civilním obětem v Belgorodu."

https://novorosinform.org/iskandery-nakryli-cheshskih-voennyh-v-torecke-elita-v-plenu-trem-russkim-oficeram--chernaya-metka-svodka-s-fronta-151569.html,

A po tomto(mimo jiné, už i oficiálně )do této doby fanatičtí rusofobové tvrdili, že Nato na ukrajině nebojuje)

viz
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-rubio-usa-vedou-skrz-ukrajinu-proxy-valku-s-ruskem-40511851#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart


"Publikace věří, že Ukrajina „se stala pomstou v dlouhé historii zástupných válek mezi USA a Ruskem – Vietnam v 60. letech, Afghánistán v 80. letech, Sýrie o tři desetiletí později.
Novináři připustili, že Washington a Kyjev společně „pilovaly mašinérii na zabíjení“ Rusů . A podrobně vyprávěli, jak se to stalo, a osobně zprostředkovali dialogy amerických a ukrajinských generálů, kteří spolupracovali během tří let SVO."

https://www.nytimes.com/interactive/2025/03/29/world/europe/us-ukraine-military-war-wiesbaden.html

«Histoire secrète» de l’ingérence des USA dans le conflit en Ukraine: tentative d’attaque par ATACMS contre le pont de Crimée en 2024 et d’autres révélations du NYT

Czertik

01. 04. 2025, 19:06

kojak

a vidis, rusove hlasi utoky stovek dronu na mosku a zadne mrtve.
takze co delaji soudruzi z ukrajiny spatne nebou soudruzi z moskvy spravne ?

a za mrtve v gaze v prvni rade podekuj hamasu a jeho teroristickych akcim.

Czertik

01. 04. 2025, 19:15

rexik

tak vidis jaky je putin idiot, vedel ze nto pripavuje ukjrajinu na valku uz od 21 a presto ukrajinu ve 22 napadl. to si ten idiot myslel ze muze porazit cele nato ?

a ses peknej pkrytec, nad ruskymy civilnimi obedtmi ronis slzy, ukrajinske ti nevadi.

a co jako ze nato vede proxi valku na ukrajine roti rusku, to se nesmi ?
proc rusko muze vest proxi valky v africe a jinde ?

Azor

01. 04. 2025, 20:00

Czertik.
Tady je na tom vidět,jaký že jste "analytik".

"tak vidis jaky je putin idiot, vedel ze nto pripavuje ukjrajinu na valku uz od 21 a presto ukrajinu ve 22 napadl. to si ten idiot myslel ze muze porazit cele nato ?"

Jaká je skutečnost po r. 22? NATO před rozpadem !!!! Viz politika USA.A bez USA je NATO,co???? A to díky té SVO !!

"a ses peknej pkrytec, nad ruskymy civilnimi obedtmi ronis slzy, ukrajinske ti nevadi."

Nikdy jsem nepsal,že mi smrt, ne jen vojáků ale i civilistú,že mi nevadí.A to v jaké koliv zemi a národa.
A na tomto je důkaz.že jste nic než lhář.Dejte důkaz,že mi to nevadilo!!

A tuto smrt mají na svědomí lidé,kteří vzešli z protistátního puče na Majdanu.
A na takové platí slova od Ernesta Hemingwaye -

„Věřím, že všichni ti, kteří těží z války a přispívají k jejímu vzniku, by měli být zastřeleni hned první den občany své země.“

A pro takovéto by to bylo spravedlivé.viz Zelenskij který se stal p-rezidentem na základě slibu, že ukončí konflikt na východě ukrajiny.

"a co jako ze nato vede proxi valku na ukrajine roti rusku, to se nesmi ?
proc rusko muze vest proxi valky v africe a jinde ?"

Takže pokud by toto udělalo Rusko,tak by to bylo taky v pořádku??
Kde je tolik mrtvých po politice Ruska??? Už jsem vám psal(na což jste odmítl odpovědět - mimo vašeho blábolu,který jste nedoložil)toto -

"4,5 milionu lidí přišlo o život kvůli válkám zahájeným Spojenými státy od útoků z  11.září 2001, podle zprávy Brownovy univerzity zveřejněné 20.května 2023.


https://www.agoravox.fr/actualites/international/article/bilan-des-guerres-americaines-249127

Takže neštěkejte jen a doložte, kolik jich bylo díky Ruska, od r .2001.

A tu Gruzii(která to začala sama(viz evr. rada)toho 8.8.08.
A proti komu bojovalo Rusko v Sýrii,snad víte.

Salut.

Azor

01. 04. 2025, 20:08

Czertik.
"a vidis, rusove hlasi utoky stovek dronu na mosku a zadne mrtve.
takze co delaji soudruzi z ukrajiny spatne nebou soudruzi z moskvy spravne ?"

A vy neznáte sám odpověď??? Slábnete,pane,slábnete.Učte se !

"a za mrtve v gaze v prvni rade podekuj hamasu a jeho teroristickych akcim."

Díky vaší logiky,tak za ty mrtvé na ukrajině mohli banderovci kteří zaůtočili jako první(majdan)na ty co odmítli puč na vých ukrajiny.
A podle mez.práva -
"Jak je uvedeno v závěrečném dokumentu Světového summitu, schváleném rezolucí Valného shromáždění OSN 60/1 ze dne 24. října 2005, každý stát má povinnost chránit své obyvatelstvo před genocidou, válečnými zločiny, etnickými čistkami a zločiny proti lidskosti. Tato povinnost zahrnuje potřebu předcházet takovým trestným činům, včetně podněcování k nim, přijetím vhodných a nezbytných opatření (bod 138).

Světoví političtí vůdci v dokumentu o výsledcích Světového summitu znovu potvrdili své odhodlání jednat nejen tehdy, když jsou zločiny (genocida, válečné zločiny, etnické čistky a zločiny proti lidskosti) již páchány, ale také tehdy, když jsou bezprostřední, a to s využitím všech přípustných a nezbytných prostředků.

Zpráva Mezinárodní komise pro intervenci a státní suverenitu (ICISS), The Responsibility to Protect (Ottawa, 2001), poznamenává, že vojenská intervence na ochranu osob je oprávněná zastavit nebo zabránit rozsáhlým ztrátám na životech, ať už skutečným nebo vysoce pravděpodobným, genocidním či nikoli, vyplývajícím ze záměrné akce, nečinnosti nebo nečinnosti státu nebo z paralýzy státní moci; nebo rozsáhlé etnické čistky, skutečné nebo vysoce pravděpodobné, prováděné zabíjením osob, násilným vysídlením z jejich obvyklých míst pobytu, teroristickými činy nebo znásilněním.

Norma kolektivní „odpovědnosti za ochranu“ se objevuje v mezinárodním právu („A More Secure World: Our Shared Responsibility“, 2004).
Jinými slovy, nejde o právo (jakéhokoli státu) zasáhnout, ale o „zodpovědnost chránit“, kterou má každý stát, pokud jde o lidi trpící v důsledku katastrof, kterým se lze vyhnout, masových vražd a znásilňování, etnických čistek přes vysídlování a teroru a záměrného vytváření podmínek, ve kterých lidé hladoví a jsou vystaveni nemocem.
Praxe OSN je ve skutečnosti určena zásadou nadřazenosti lidských práv nad suverenitou a územní celistvostí s cílem osvobodit koloniální obyvatelstvo od útlaku a tyranie, totéž platí pro nekoloniální obyvatelstvo, které čelí vládě, která je nezastupuje a která provádí politiku diskriminace a porušování lidských práv. "
A toto se dělo rukami banderovců z Majdanu.

Pepík Knedlík

02. 04. 2025, 10:12

Chrusčov
Kojak má pravdu. Nezastávám se Rusáku a do války, mezi Slovany mi nic neni je to jejich boj a průser Unie. Rusák poměrně respektuje obyvatelstvo a snaží se co nejméně zabijet civilidty. Ta šaškárns v Buči je dilo Ukronacistu. Zapatrej v minulosti, když ukačka pouzivali kazetovou munici v Doněcku proto civilistům.

Czertik

02. 04. 2025, 16:34

rexik

ano, sem lepsi analytik nez ty. ted mastubujes o moznem rozpadu nato...ale zajimave ze si ho nikdy nezminil ve 22 ci 23 ve spojitosti s svo...le ohanise teprve az ted.
co si delal v letech 22, 23 a 24 ty ANALitiku ?

a ze putin nikdy nemluvil o rozpadu nto o cilu svo, zajimave.

zkusme to opace, dej dukazy kde si kdekoliv odsuzoval rusy za mrtve ukrjinske civilisty.

a co jako ze majdanvy puc byl nelegalni ? dej priklad jedineho legalniho puce. to ze neresis priciny puce je priznacne.

pokud se musis ptat ze jestli by to udelalo rusko, tak je to v poradku, tak si nepochopil moji odpoved. takze aby si to pocochopil, napisu ti odpoved jako pro idiota.
proxy valky sou bud v poradsu pro vsechny nebo nikoho. napis me tvoji odpoved - pozici.

a na to sem ti odpovedel - pozuj stejnou metodu s jakou prisly oni autori na 4,5 mil mrtvych od amiku a pak me rekni jake cisla ty vysly.

a ke gruzii - urcite vis proc to zacala, ze jo. co bylo driv ? gruzinka ofenziva nebo kraez jejiho uzemi ?

Czertik

02. 04. 2025, 16:40

rexik

vida, ty neslabnes a presto nedakez napsat odpoved na tak jedoduchou tazku, podivne.

hahahaha a s tou masturbaci ohledne viny majdanovcu kteri zautocili na lidove republiky jdi vis kam, zvlst kdyz tu porad pises o nelegalite kosova.
skutecne rzeber proc kosovo bylo nelegalni, ale vytvoreni lidovych republik bylo legalni. sem zvedav na tvoji odpoved, byt vim ze klasicky na to odmitnes odpovedet.

a ted tady presne popis jak a cim majdanovci porusili onu rozoulci osn z 2005.

Czertik

02. 04. 2025, 16:43

knedle ss

ano, rusove tak respektuji obyvatelstvo ze umyslne nici elektarny, teplarny a jinou infra ktera slouzi civilum.
a dukaz ze za saskarnu v buci muzou ukrajinci a ne rusove ? uz slava zpochybnil ci vyvratil spoustu "dukazu" ze to byly ukrosove.

jasne, kdyz ukrosove pouziaji kazetovou munici je to spatne, kdyz rusove, je to svate. klasika.

Azor

02. 04. 2025, 17:30

Czertik.
"moznem rozpadu nato...ale zajimave ze si ho nikdy nezminil ve 22 ci 23 ve spojitosti s svo...le ohanise teprve az ted.
co si delal v letech 22, 23 a 24 ty ANALitiku ?"

Jste chudý duchem???
Jak víte co jsem si myslel v r. 22 a 23????
Já ani nevěděl že nějaky army web je.

"a ze putin nikdy nemluvil o rozpadu nto o cilu svo, zajimave."

A to značí co?
Tou SVO a politikou USA se NATO neudrží.Vedení mělo vždy už od 2.sv.(Dwight D. Eisenhower)vedení protože ty evropští mopslíci, se nedovedou dohodnout.

"zkusme to opace, dej dukazy kde si kdekoliv odsuzoval rusy za mrtve ukrjinske civilisty."

Na vás te Orwell ale má vliv(válka je mír,černá je bílá a otroctví je svoboda,že??).Převrácené hodnoty,aniž si to uvědomujete.Ty mrtvé banderovce a lidi nahnané banderovským vedením,mají na svědomí ti, co se dostali k moci po puči na Majdanu.Ti dali jako první příkaz jít na opolčence.a ty se bránili.

"a co jako ze majdanvy puc byl nelegalni ? dej priklad jedineho legalniho puce. to ze neresis priciny puce je priznacne."

Jaký puč je legální??

"proxy valky sou bud v poradsu pro vsechny nebo nikoho. napis me tvoji odpoved - pozici."

Takže podle vaší "logiky"ti co se bránili a chtěli se osvobodit z kolonialismu a využili proxy pomoc od SSSR)nebylo v pořádku?????

"a na to sem ti odpovedel - pozuj stejnou metodu s jakou prisly oni autori na 4,5 mil mrtvych od amiku a pak me rekni jake cisla ty vysly."

Na toto jste neodpověděl ani nevyužil metodu, jako oni aby jste potvrdil vaše tvrzení.!!!!
Napište tu metodu s ohledem SSSR/Ruska.
A nevytáčejte se stále!! Máte strach???

"a ke gruzii - urcite vis proc to zacala, ze jo. co bylo driv ? gruzinka ofenziva nebo kraez jejiho uzemi ?"

Kdo komu v tomto ukradl území??? Dolože to!!!

Již v roce 1992 proběhlo celostátní referendum o jejich nezávislosti, a Osetinci většinou 99,6-99,8% hlasů žádali o začlenění do Ruska. To je jenom vysvětlení proč tam byly ruské mírové síly.

"Zpráva expertní komise:
V 22:35 dne 7. srpna, tedy tři hodiny po prohlášení Saakašviliho, zahájila Gruzie útočnou operaci proti Jižní Osetii.
„Bombardování Cchinvali jednotkami gruzínské armády během noci ze 7. na 8. srpna 2008 znamenalo začátek ozbrojeného konfliktu velkých rozměru v Gruzii. Komise pracovala pod vedením renomované švýcarské diplomatky Heidi Tagliaviniové. “
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1382191-valku-s-ruskem-rozpoutala-gruzie-mini-experti-evropske-komise
V tomto jste lhal - a ne jednou,tak jako i teď.

Azor

02. 04. 2025, 17:41

Czertik.
"hahahaha a s tou masturbaci ohledne viny majdanovcu kteri zautocili na lidove republiky jdi vis kam, zvlst kdyz tu porad pises o nelegalite kosova.
skutecne rzeber proc kosovo bylo nelegalni, ale vytvoreni lidovych republik bylo legalni. sem zvedav na tvoji odpoved, byt vim ze klasicky na to odmitnes odpovedet."

Budete se stále ptát kolik je 1+1 ??? Učte se.

Já a bát se takových jako vy???

To vy máte panický strach odpovídat.Už víte proč ty rakety Jupiter mělo Turecko???? Jak je na tom ten "slavný"západ co je podle vás o 20 let před ruskem a na to jaký jsem vám dal odkazy??Atd??

Bylo referendum(nejvišší forma demokracie - vlády lidu) v Kosovu???
A Na Donbase a v Luhansku????

"a ted tady presne popis jak a cim majdanovci porusili onu rozoulci osn z 2005."

To že opět nemáte mentální schopnost porozumět psanému textu(kterou už jsem popsal)tak co já s tím?

Salut.

Azor

02. 04. 2025, 19:50

Czertik.
"a dukaz ze za saskarnu v buci muzou ukrajinci a ne rusove ? uz slava zpochybnil ci vyvratil spoustu "dukazu" ze to byly ukrosove."
Slava???
Ten nic nedokázal.Akorát tak popsal svůj pocit podepřený těmi( bludy), co to udělali.

Pepík Knedlík

03. 04. 2025, 14:16

Chrusčov
Ukáčka proti svym používali kazetovou munici už v roce 2014 na východě ua. Pochopil jsi to?

Czertik

03. 04. 2025, 17:36

rexik

vyborne, tak sem dej odkazy na jine weby kde si ve 22 ci ve 23 psal o rozpadu nato jako cile svo. pokud je nedodak, dokazes tak ze si lhar.

skutecne, rozeber co to znaci. politika usa vuci nato.
v tom tvojem blabolu si nikde nevysvetlil proc putin nikde ve 22, 23 ci 24 nemluvil o rozbiti nato jako cily svo. zkus to znovu.

a co ma chovani banderovcu po majdanu spolecneho s tim, ze si doted odmitl napsat ci nalinkovat to, jak odsuzujes rusy za mrtve ukrajinske civilisty.
ano, orwell me skutecne pomaha v odhalovani manipulatku a nacku jako ses ty.

rexiku, tdy si dokazal jaky ses mesuge. kdyz uznavas ze zadny puc neni legalni, tak proc tu porad masturbujes o nelegalite majdanskeho puce ????
to, ze ignorujes proc onen puc byl je priznacne.

vyborne rexiku, nekam se dostavame. takze ty pises ze nektere proxy valky sou legalni, chapu to sprave ?
vyborne a ted tady PRESNE VYPIS vsechny pravidla a podminky pro ony spravne a spatne proxy valky.
dokud to neudelas, dokazes ze ti nejde o legalitu ci nelegalitu proxy valek, ale jen o masturbaci na podporu tvojeho politickeho videni.
a jako bonus me dodej dukaz ze dnesni boj ukraji neni boj proti ruskemu kolonialismu.

rexdiku, nemuzu za to ze si sklerotik a neumis cist. uz ti pisu snad po 8me, ze to cilo u ruskych obeti sem prisel na zaklade UPLNE STEJNE metody jako autori onoho clanku.
a nekolikrat sem te zadal, at me ty sem das svoje cisla na zaklade stejne metody.

jiste ze to dolozim, bez problemu. jake ze mela gruzia hranicev 1992 a jake ma dneska ? resp, kontrolu uzemi. protoze onu ruskou kradez uzemi gruzie uznal jen malo kdo.
a co ten tvuj clanek dokazuje ? gruzinci v 2008 bombardovali uzemi ktere naprosta vetsina statu osn uznava jako uzemi gruzie. cili tvoje pointa ?
staci to takhle, nebo nam chces dokazat ze si jeste vetsi debil nez uz vime ?

to, jake referendum meli oseticni s jakym vysledkem je nepodstatne. LEGALNE samostatnosti nedosahli.
a nemasturbuj tu s referendy, protoze vzpominas na pobalstke staty, ktere si taky odhlasovali v referendu nezavislost na sssr ?a legalne ji dostaly.
a kterou ty jim dodnes odmitas uznat o oznacujes je za vymiraty ?
to, ze ses pokrytec dlouho vim, ale nebud alespon uplne tak pruhledny.

Czertik

03. 04. 2025, 17:42

rexik

dika za potrvrzeni ze nejen ze neumis spocitat kolik je 1+1, a ze nedokazes vyvsetlit proc kosovo bylo nelegalnia lidove republiky legalni.

a co maji rakety jupiter v turecku spolecneho s kosovem nebo lidovymy republikami ?
demecne, chlast nebo neco horsiho ?

a kdyz se musis ptat na referenda....mam te ucit kolik je 1+1?

ano, skutecne se musim ptam v cem presne majdanovci porusili onu rezoluci z 2005, protoze to co tam bylo napsano, tak nic z toho neporusily.
takze text nechapes ty.

olekoc@seznam.cz

06. 04. 2025, 19:32

Hlavně splácat páté přes deváté, Informace jedna paní povídala. I kdyby byli na ukrajině instruktoři co je na tom špatně? Ukrajina je stále ještě suveréní stát a může si pozvat koho chce. Kadyrovci, Korejci, Kubánci, a černoši z celé Afriky na ruské straně jsou v pořádku?

Pacifista

12. 04. 2025, 15:53

Přesně tak, to jen ti tupí podporovatelé fašismu, nechtějí vidět a stačí jim sdělení v masmédiích, rusko útočilo na školu, na dětské hřiště, na nemocnini.. ooo to kruté Rusko, je navíc tak hloupé, a krvelačné, že jdo nesmyslně po civilistech, ještě po slabých a nemocných. Že se ty špíny fašistické ukrajinské, v těchto cílech jako nemocnice školy sanitky, schovávají.. Že to mají napěchované zbraněmi.. To už nikoho nezajímá, stejně nikdo nepoukazuje na to, s jak chirurgickou přesností se s tím ten Putin piplá, vystřeluje vojáky z jednotlivých oken paneláků, přitom může pustit raketu a zrušit celý ten panelák. By jste se divili, kdyby byl Putin skutečně takový, jakého se ho snažíte vykreslit, ale svatý taky není a rozhodně o něj nestojím, ale jestliže by tu měl vzniknout fašismus jako na Ukrajině, za jakýkoli zásah kohokoli proti fašismu, bych byl neskonale vděčný i za cenu toho, že bych přišel o kvartýr. Bohužel, cena za vaše opakované volby. A vyvolení této aktuální žumpy.

Czertik

01. 04. 2025, 19:03

rexik

kdo zacal stilet jako prvni na civily ? jake mesto bylo driv bombardovano ? kyjev nebo moskva ?
tak tu nemasturbuj a nehrej si na svatouska.

Azor

01. 04. 2025, 20:20

Czertik.
"kdo zacal stilet jako prvni na civily ?"

Vy nevíte kdo to začal na té ukrajině????? Banderovci co udělali s pomocí USA(5.miliard dolarů na to dali - Nuland)puč na Majdanu a šli střílet na své občany(vých.ukrajiny - 12 mil.lidí) kteří ten puč nuznali.Kteří měli podle své ústavy právo na jakýkoliv odpor,pokud se porušila demokracie - a tím pučem na Majdanu se to stalo a i hrozící smrtí prezidenta Janukoviče - tak jak je to i u nás.

Podle takových jako jste vy a vám podobní,je válka mír,černá je bílá a otroctví je svoboda,co????
Orwell by z vás měl radost?!

A proč tam vstoupili(Kyjev)jsem odůvodnil v jiném příspěvku.

Vy se stále chytáte nějakého imaginárního stébla. A kdyby to nebylo k pláči(tísíce mrtvých)tak by jste byl jen k smíchu.

Salut.

Czertik

02. 04. 2025, 16:51

rexik

a co jako ze banderovci sli stilet civily na vychode ? to nijak neopravnovalo rusko se do toho michat.
pokud dle tebe ano, tak je ti jasne ze tim boris svuj narativ o tom, jak amici nemeli pravo zasahovat do konfliktu ruzne po svete, ktere tak casto amikum vycitas, ze jo ? at uz v iraku, afganu ci jinde.

a skutecne rozeber jak majdanvci porusili demokracii a janukovic svym chovanim ne.

souhlas, orwell by ze mel radost protoze odhaluji diktatorske praktiky a manipulce lidi jako ty.

Azor

02. 04. 2025, 17:46

Czertik.
"a co jako ze banderovci sli stilet civily na vychode ? to nijak neopravnovalo rusko se do toho michat."

Jakou má povinnost stát vůči svým obyvatelům podle charty OSN,k němuž se ukrajina zavázala???
To už jsem vám napsal.

Kdyby ty vaše příspěvky nebyly k pláči,tak by se asoń tady lidi jim zasmála - jak že jste na tom se sociální inteligencí a mravností.

Czertik

03. 04. 2025, 17:43

rexik

vtipne, tak ukrajina musi dodrzovat povinosti vuci svym obyvateum, ale irak, a ostatni staty uz ne ?
skutecne vyvsetli tehnle svuj dvoji metr.

Azor

03. 04. 2025, 21:18

Czertik.
Když někdo napíše takovouto věc(vy) -

"Czertik.
"a co jako ze banderovci sli stilet civily na vychode ? to nijak neopravnovalo rusko se do toho michat."

Tak podle této logiky(vaší)by někdo mohl prohlásit(napsat)a co jako že Rusko likviduje ukrajince.Mají na to právo.A to právem silnějšího, jako ve vlčí směčce jen alfa samec šuk.... ostatní musí poslouchat a pokud ne,tak . . . . .

Na další vaše výkřiky (v dněšíních vašich komentářech)nereaguji.
Asi něco víte o tomto - pokud s člověk hádá s pitomcem víc jak 10 min.tak po těch 10 min.se už hádají dva pitomci.
Takže zatím . . ..

Salut.

Czertik

04. 04. 2025, 15:24

rexik

vidim ze si jeste hloupejsi nez sem si myslel.

takze abys to pochopil - rozeber tady svoji logiku na zaklade neustale tvrdis ze rusove meli pravo na invazi na ukrajinu ve 22, ale amici nemeli pravo na invai do iraku, afghanu a jinam.

Azor

04. 04. 2025, 16:17

Czertik.
"takze abys to pochopil - rozeber tady svoji logiku na zaklade neustale tvrdis ze rusove meli pravo na invazi na ukrajinu ve 22, ale amici nemeli pravo na invai do iraku, afghanu a jinam."

Už se opět ptáte kolik je 1+1 ???? Už jsem vám to psal.a proto mohu jen konstatovat, že toto je řečeno v tomto "Je zytečné házet perly . . . . . .

Salut.

olekoc@seznam.cz

06. 04. 2025, 19:43

Tyhle báchorky ruské dezinformační scény byly dávno vyvráceny. Ukrajina tak jako každý jiný stát má povinnost udržet integritu země. Případné národnostní třenice se dají řešit jednáním, nakonec Rusko se netají imperiální politikou a zničení Ukrajiny je její cíl. Devět mrtvých dětí ze včerejška mluví za vše, to nebyl vojenský cíl

Pacifista

12. 04. 2025, 15:59

Kdyby jste se nemýlil, tak i tak by to bylo běžné ve vaší sortě.. Že se mýlíte, no bodeď by ne, když přebíráte něčí lživé názory a necháte se krmit masmádii. Ono to dá celkem práci, se v té situaci vyznat, pár měsíců mi to trvalo.. Kolik ste vy strávil, vlastním úsilím a dohledáváním informací z několika zdrojů? Taky jste se ptal Ukrajinců, Rusů, z cílených míst? Taky jste se bavil s Českým vojákem na Ukrajině? Taky jste se pročítal telegramovými kanály jak Ukrajinců, tak Rusů? Nebo jste jen každý den mrkl do novin, opůl osmé na TV, max, něco málo z ČT24 a pak hospoda chlast a generál? Tak jak se vůbec opovažujete k něčemu takovému vyjadřovat. Navíc pud sebezáchovy jde taky zcela mimo vás, mnoho z vás má děti, a přesto touží po poražení ruska. Tzn. jaderný holokaust v překladu. To už vám ale nedochází, že? Nebo jak jsem četl výměšky vašich kolegů, prej to Rusko neudělá... :D oooo jaké to experty ve vašich řadách máme. Sami nevíte co chcete.