EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Ukrajina testovala domácí balistickou raketu: Dolet 300 km a 400kg hlavice rozmetala ruské velitelské stanoviště

 14. 06. 2025      kategorie: Vojenská výzbroj      47 komentářů

Ukrajina oznámila první bojové nasazení nové řízené rakety domácí výroby – výkonné zbraně s doletem až 300 kilometrů, která už v květnu zasáhla ruské velitelské stanoviště. Prezident Ukrajiny Volodymyr Zelenskyj označil akci za mimořádně úspěšnou a nařídil urychlené spuštění sériové výroby. Vedle toho vydal také zvláštní pokyn k zajištění samostatného financování pro celý ukrajinský program balistických raket, což naznačuje ambici vytvořit nezávislou a plně soběstačnou kapacitu strategického odstrašení.

Hrim-2_-_Sapsan_missile_complex,_Kyiv,_2018_25Foto: Ukrajinský taktický raketový systém (Hrim-2 / Sapsan) - nácvik vojenské přehlídky ke Dni nezávislosti v Kyjevě, 2018 | Wikimedia Commons / Public domain

Raketa byla podle dostupných informací testována v květnu přímo v bojových podmínkách. Výsledek zničujícího zásahu ruského velení v hloubi okupovaného území potvrzuje nejen její účinnost, ale i vysokou přesnost navádění. Nejde tedy o žádný prototyp, ale již o funkční zbraň připravenou k širšímu nasazení.

Těžká hlavice, dlouhé ruce

Střela je osazena bojovou hlavicí o hmotnosti 400 kilogramů – výrazně více než srovnatelné americké taktické střely, jejichž nálože se běžně pohybují pod hranicí 100 kg. To z ukrajinské rakety činí nejen vysoce ničivý prostředek, ale také potenciální nástroj k průrazům těžce opevněných nebo důležitých cílů – jako jsou velitelská stanoviště, letiště, sklady nebo mosty.

Vzhledem k výkonu a dostřelu může zbraň pokrývat cíle hluboko v ruském zázemí. Někteří odborníci dokonce naznačují, že maximální dolet další varianty této balistické rakety může dosahovat až 500 kilometrů. To by Ukrajině umožnilo zasahovat klíčovou infrastrukturu nejen na okupovaných územích, ale i na samotném ruském území – a to bez závislosti na zahraničních střelách, jako jsou Storm Shadow, Scalp či ATACMS.

Proměna obranného průmyslu

Nasazení této střely je jen vrcholem širší transformace ukrajinského obranného sektoru. Zatímco dříve se země spoléhala téměř výhradně na import zbraní ze Západu, válka přinutila Kyjev vytvořit vlastní zbrojní kapacity. Vznikají desítky projektů – od improvizovaných úderných dronů po sofistikované dělostřelecké systémy – a stát se snaží vytvořit systémovou podporu pro rychlý vývoj i výrobu.

Zelenskyj proto vedle výzvy k okamžitému navyšování výroby nařídil i samostatné a garantované financování domácího raketového programu. Cílem je vybudovat nezávislou výrobní infrastrukturu schopnou dodávat zbraně i v podmínkách, kdy může být západní pomoc omezená nebo opožděná.

Směr k soběstačnosti

Nasazení nové rakety má pro Ukrajinu i význam symbolický. Ukazuje totiž, že Ukrajina se stává technologicky a průmyslově vyspělejší silou, která dokáže vyvíjet a vyrábět zbraně srovnatelné se západními. Zároveň však neztrácí svou pověstnou schopnost improvizace, inovace a rychlé adaptace – tří klíčových předností, které jí umožnily přežít počáteční šok invaze a postupně se proměnit v protivníka schopného klást odpor i těžce vyzbrojené velmoci.

Zdroj: unian.ua

 Autor: Tomáš Chalupa

Komentáře

Omny

17. 06. 2025, 12:30

mamlas Chalupa, v závěru to podstatné jsi zapomněl napsat - pouze díky mohutné, ale opravdu mohutné pomoci západu se Ukr. dokázala bránit, kdyby se tak nestalo, bylo by dááávno po válce. A tohle je klasická ukázka manipulace s fakty

Marty

17. 06. 2025, 16:00

Omny
kdo tvrdí že Ukrajině nikdo nepomáhá? kdo tvrdí že ta pomoc není užitečná?
se do toho motáš ne?

Pepík Knedlík

17. 06. 2025, 19:24

Marty
Pomoc je velmi užitečná. Stát zalepil 290 miliard ukačkum a okradl český občany.
Zbytečný prodlužování vraždění kolaps v Česku. Samý ukrainsky prase.

Marty

17. 06. 2025, 19:31

Pepík Knedlík
chápu že ten kdo se veřejní hlásí k významným členům NSDAP bude xenofobní prase, ale jaký že vraždění se u nás prodlužuje ty vylízanej psychopatickej zmrde?:upside_down:

Marty

17. 06. 2025, 19:33

jinak mě osobně je spíž na blití z toho že přiživuju ze svejch odvodů líný kretény jako ty

Czertik

18. 06. 2025, 23:25

knedle ss

290 mld kc ? to je absolutni ALMUZNA.
kolik ze ona valka stala do dneska rusko ? napises nam to ? nebo se ani neodvazis tipnout ?

napsat ze to bylo 100 miliard DOLARU je celkem podceneni situace, bylo tom mnohme vic.

takze at se diam jak se divam, z ceske strany extremne dobre vynalozene finance na likvidaci ruskych nacku.

Czertik

16. 06. 2025, 01:37

zajimave video

https://www.youtube.com/watch?v=RmfNUM2CbbM

krasne tam rus priznava, ze bez ciny by rusko bylo uplne v riti.

Czertik

16. 06. 2025, 00:47

iran dostal od izraele hodne na prdel a jeho schopnosti vyroby raket sou hodne poskozene. a njen raket.
staci se podivat na ostatni teroristicke organizace ktere byly prisate k iranskemu ceciku - hamas, hutiove, hizbalah a ostatni.
normalne srili rakety hned po utoku na iran ? proc ted nedelaji nic ? maji bobky nebo nemaji rakety ? ci si je setri protoze vi ze nic noveho jen tak nedostanou ?

Azor

16. 06. 2025, 13:11

Czertik.
"iran dostal od izraele hodne na prdel a jeho schopnosti vyroby raket sou hodne poskozene. a njen raket."

A teď to vyppadá jak????
Kam letí ty Izraelské rakety????

Následující videa zdůrazňují problém, kterému Izrael čelí… nemůže zastavit íránské rakety.

https://www.bitchute.com/embed/iGCEHdg9qzWg/

https://www.bitchute.com/embed/8rdJcGmWpDZd/

Další realitou, které Izrael čelí, je to, že Spojené státy nemají neomezené zásoby protivzdušných raket a dalších zbraní, které by mohly poslat Izraeli. Vezměme si například omezení protiraketových systémů THAAD a SM-3… USA mohou vyrobit pouze 50–75 střel THAAD a 60–84 střel SM-3 ročně!

Následující zpráva od AXIOS naznačuje paniku Izraele:
https://sonar21.com/wp-content/uploads/2025/06/image-15-1024x564.png

"Izrael požádal Trumpovu administrativu v uplynulých 48 hodinách, aby se připojila k válce s Íránem s cílem eliminovat jeho jaderný program, uvádějí dva izraelští představitelé."

Salut.

Czertik

16. 06. 2025, 19:31

rexik

jak to vypada ted ?

ze nemuze zastavit iranske rakety ? hmm, a kde sou ty rakety od teroristu z hamasu apod o kterych si masturboval ze jich pali desitky ci stovky ?????

izreal ma proste malo munice.
a ac to nedokazes pochopit tak kdyz znicis vyrobni linku, tak vyrobky co z ni vyjeli se magicky nerozpadnou.
izrel jednoduse znicil malo skladu s raketamy, nektere sklady mu unikly.

a neboj, izrael muze bmbrdovat iran jeste celkem douho, co potrebuje je pomct s obranou.

aport a haf.

Omny

17. 06. 2025, 12:14

Izrael, že by potřeboval pomoci s obranou, jak to? Dyt přeci jeho PVO je nejlepší na světě, tolik opěvovaný Iron Dome, vícevrstevná PVO.....né izrael má PVO raket více než dost, na tohle se přeci připravoval a moc dobře věděl, že Irán začne pálit bal. střely .....takže nedělej se sebe většího blbce než jsi a přijmi realitu, že prostě i izraelská PVO je děravá a není to nedostatkem munice mamlasi

Czertik

17. 06. 2025, 20:32

omny

ano, izraelska pvo je nejlepsi na svete, ale to neznamena ze je neproniknutelna.
kolik ze to dronu a raket sestrelil izrael ?
a kolik dronu a raket rusko ? uz chapes a vidis rozdil ?
kolik ze to raket vyslal iran na izrael behem jednoho dne ?
a kolik urkajina poslala ljutnych na rusko ?
stale nechapes ? nebo uz jo ?

a ac to nechapes, tak sestrelovani iranske munice munici pvo spotrebovava.

mas cokoliv cim bys mamlasi podporil ze irael ma hodne munice ?

Czertik

17. 06. 2025, 20:34

omny

a jen takova perlicka, rexik steka ze amici vyrabi velmi malo pouzitelne munice proti iranskym raketam a ty stekas ze ji zas vyrabi az moc.

a to ste oba dva putinovi lizaci zadnice. meli ybyste se dohodnout na stranicke linii a ne kazdy psat naprosto odlisne pripady.

Azor

17. 06. 2025, 21:06

Ommy.
Czertik
" přijmi realitu, že prostě i izraelská PVO je děravá a není to nedostatkem munice mamlasi"

USA tam poslali(nebo´t plánovali s Izraelem ten útok a věděli že Irán odpoví,tak se na to připravili) kolem 20 000 raket protivzdušné obrany a z těchto jsou i ty,které vzali (užitečným idio...)ukrajincům.Plus poskytnutí dalších letadel pro doplňování paliva KS-135, bez kterých by izraelské letectvo do Íránu prostě nedosáhlo, nemluvě o přenosu dat ze satelitního průzkumu.

https://fondsk.ru/news/2025/06/17/mnogolichnaya-rol-ssha-v-irano-izrailskoy-voyne.html

Ale ani THAAD nepomohl.
Izrael si myslel,že budou střílet jen oni(tak jak si to mysleli - naivně - i  lidi,kteří jeli do 1.sv.války a že do švestek bude po válce - to jsou takový jako Czertik,Marty,Slavoslav atd.).

Marty

17. 06. 2025, 21:09

prašivej čokl
já ti nevim, nebyl to Putinek kdo se vychloubal že do 4 dní dobude Ukrajinu? myslim že už se mu ty švestky zkazily...

Czertik

18. 06. 2025, 23:37

rexik

kdyz by bez amickych tankeru izraelci na iran nedosahli...tak zarizeni v iranu a jejich predtvitele likvidoval kdo ?
santa klaus ?

a tech 20k munice pro pvo, ano pomuze to proti dronum, ale proti balistickym strelam jich tam moc nebude.

a rexiku, to ses takovy retard ze si myslis ze si izraelci mysleli ze budou stilet jen oni ?
my vime ze mas pamet kratsi nez 2 dny, ale ostatni lidi si mapatuji nejen utoky ze 7, kdy nelitali jen teroristi, ale i rakety.
a kolik ze to utoku museli izraelci odrazit i pred tim datem sou obecne zname. ale evidentne ne rexikovy, ktery je ma hrozne deravou hlavu.

Pepík Knedlík

15. 06. 2025, 15:27

Jo jo, raketa středního doletu ukáčka potřebuji a ještě tu "Špinavou bombu" a jejich idiocie ji použít proti Rusku. O tom sní nejeden generál s Volodymyrem.
Izrael ukázal jak *kruté* je vyvíjet JB a myslím si, podobně to skončí na UA pokud se ukáže jejich snaha v tom pokračovat.

Slavoslav

15. 06. 2025, 15:40

ja ja, to je tak ked sa vyjadrujes k niecomu inemu ako k plochej zemi. toto je raketa kratkeho doletu

Pepík Knedlík

15. 06. 2025, 17:13

Veď preto zminuje snahu o stred:slight_frown:somár

Slavoslav

15. 06. 2025, 17:48

Knedlík

aka snaha? na UA zostala cela vykresova dokumentacia a vyrobne prostriedky na RT 23 ktore boli vyrabane v Dnipre ty tupelo. keby UA mala zaujem o tento prostriedok vyvinie ho bez vacsich problémov

Azor

15. 06. 2025, 19:46

Slavoslav.
"na UA zostala cela vykresova dokumentacia a vyrobne prostriedky na RT 23 ktore boli vyrabane v Dnipre ty tupelo"

Nevyráběli(a měli "dokumentaci")v USA k Saturnu 5 ?????? Našli rádcové,našli????

A teď jsou kde???? Copak zničil Orešnik??

Salut.

Slavoslav

15. 06. 2025, 19:52

ano cokel, dokumentacia k Saturnu 5 stale jestvuje. ze si ju nejaky debil vypytal, pochopitelne k nej nedostal pristup a v jeho genialnej jebnutejnhlavicke z toho odvodil, ze neexistuje je druha vec

Azor

15. 06. 2025, 20:10

Slavoslav.
Pokud je našli(můžete tomu věřit -tak jako že se to letadlo u pentagonu vypařilo)
Tak proč mrhají penězi na jiné skořápky co se hroutí a padají jako hrušky.

Kdyby to bylo tak jednoduché(jak píšete o Ukrajině)tak proč to nejde v USA.A ti nejsou pod tlakem a nebojují na svém území(zatím -viz poslední demonstrace)
Viz.
https://www.youtube.com/watch?v=ovD0aLdRUs0

Salut.

Slavoslav

15. 06. 2025, 20:13

cokel

pre tubsrandu, pozri si snimky co zostalo z rusackych strategickych bombardérov, tiez sa nejak vyparili

na tvoj dezole hoax o saturnoch, prepac, ale vysvetlovat ti 1+1 fakt nemam chut

Czertik

16. 06. 2025, 00:50

rexik

a proc si myslis ze lany k saturnu 5 nejsou ? proc by je tobe meli posilat ? ses snad raketovy inzenyr a mas rakeotvou firmu ?

a proc je nepouzivaji ? teba proto ze sou zastarale ? a modernni raketa vynese stejny naklad levneji ?
holt usa nejsou rusko kde se pouzvaji rakety z dob gagarina protoze rusko nema penize a schopnosti na to vynalezt novou raketu.

Czertik

15. 06. 2025, 19:29

a komu ukrjina vyhrozuje ze je znici atomkama ? zatim to dela jen rusko svetu.

Azor

15. 06. 2025, 19:57

Certik.
"a komu ukrjina vyhrozuje ze je znici atomkama ? zatim to dela jen rusko svetu."

Opět jste se neučil,a tudíž jste jen součástí davu.Víte co to je dav,ne???
Ten si pamatuje jen dva týdny dozadu. A lidi co přemýšlí, tak ví co jste zač a ťukají si ohledně vás,na hlavu.
Co toto -

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2014/03/25/in-latest-wiretapping-leak-yulia-tymoshenko-appears-to-say-nuclear-weapons-should-be-used-to-kill-russians/

Viz taky, kdo že to střílel na tom Majdanu,co????

https://edition.cnn.com/2014/03/05/world/europe/ukraine-leaked-audio-recording/

Salut.

Czertik

16. 06. 2025, 00:52

rexik

a jak presne n majdanu vyhrozovaly rusku aomovkami rtumbero ?

a ten rpvni link ? umis anglicky ? kde tam mas ze by ukrajinci meli zautocit jako prvni ????
klasicky vychlastany rusky muzik ses.

Omny

17. 06. 2025, 12:26

mamlasi nemůžeš vyhrožovat něčím co nemáš.....ježiš ty jsi vemeno.

Czertik

17. 06. 2025, 20:35

omny

velmi si me potesil ze si uznal ze rexik je vemeno, kdyz strasi ukrajinskymy atomokami.

Azor

17. 06. 2025, 21:12

Czertik.
"velmi si me potesil ze si uznal ze rexik je vemeno, kdyz strasi ukrajinskymy atomokami."

Jste opět pod vlivem,co???
Kdo vyhrožoval at.zbraněmi na opolčence??? Timoščenková a další retardi na Ukrajině.
Ale to neznamená,že je měli!!!! Oni je nechtěli mít??? Viz Zelenskij.

Salut.

Paiky

18. 06. 2025, 17:06

Oni vždycky vytahujou ten majdan :D :D Já znám taky několik rusofilů a dokonce komunistů a vždycky vytahuj majdan, ostatní je nezajímá. A když se jich zeptáte jestli mají důkaz třeba na ty "zvěrstva" z východu Ukrajiny, co že tam Ukrajinci páchali, tak nějak furt ne a ne. A nebo je to z ruských zdrojů.

Czertik

18. 06. 2025, 23:41

rexik

ano, zelensky chtel mit atomky..po tom co ho napadlo rusko, ne pred tim. to sou veci co rexiku ?

jeste neco potrebuje sobjasnit pri sve idocii ?

aport a haf.

Czertik

15. 06. 2025, 01:29

lidi vrele deoporucuji precist knizku od jaroslava haska velitelem mesta bulugumy. udela to dobry obraz o mentalite bolseviku, kteri dnes sou milovani v putistanu.

Azor

15. 06. 2025, 20:20

Czertik.
" deoporucuji precist knizku od jaroslava haska velitelem mesta bulugumy. udela to dobry obraz o mentalite bolseviku, kteri dnes sou milovani v putistanu."

Tam byli různí ledé(bolševici,menševici,eseři,trockisté Machnovci atd.)Tak neblektejte jen něco.
A když už se tu oháníte Haškem,tak když v.r. 20 přišel do Prahy a někdo se otřel o BOLŠEVIKY ,ne o trockisty atd.Tak mu dal po hubě,(a dal by i vám)kteří tam nikdy nebyli a kecali o "zločinech" BOLŠEVIKŮ.

Stoupnul by jste si před něj v té hospodě a blekotal by jste proti bolševikům,když by jste to co na ně zvracíte,měl jenom z doslechu????
Vy by jste (rudému komisaři 5.armády)mohl dělat akorát pucfleka!!!!

Salut.

Czertik

16. 06. 2025, 00:55

rexik

diky ze dokazujes ze tu knizku vubec neznas. protoze jak krasne pises - prisel s b olseviky do kontaktu - a krasne tam popisuje jejich metody a mysleni.

a prave tam i krasne ukazuje jake zlociny bolsevici pachaly (byt kolikrat nerpimo).

a kdyz popisujes haska...tak bojoval v hospode i s legionari ? nebo pred nimi stahl ocas ?

aport a haf.

Azor

16. 06. 2025, 18:04

Czertik.
"a prave tam i krasne ukazuje jake zlociny bolsevici pachaly (byt kolikrat nerpimo)"
Už jsem vám psal že ti co byli na straně bolševiků,tak bolševici nebyli.A právě o těch hašek píše.

"a kdyz popisujes haska...tak bojoval v hospode i s legionari ? nebo pred nimi stahl ocas ?"

A kdy se to stalo že by před legionáři stáhl ocas???? Ten se jich nebál.A navíc ještě domonstrativné chodil před nimi a i do jejich hospod.A dělal si z nich srandu.
https://www.bejvavalo.cz/clanek/jaroslav-hasek-co-se-odehralo-po-jeho-prekvapivem-navratu-z-bolsevickeho-ruska/

Viz taky Radko Pytlík - Toulavé House.

Salut.

Czertik

16. 06. 2025, 19:45

rexik

kdyz to nebly bolsevici, proc byly v bolsevicke strane ?

a z te stranky

Šura bděla nad Haškovým chováním jako starostlivá kvočna. „Ty, Jaroščík, mnogo pít.“

A brala mu sklenici s grogem. Hašek se surově rozeřval:

„Dej to sem, nebo ti utrhnu hlavu. Pamatuj si, že na ženské musí být přísnost jako na chudý lid. V republice se musí pít, abychom podporovali domácí průmysl. Tady nejsme v Rusku, kde se za cara vychlastalo tolik alkoholu, že teď za sovětů není tam co pít.“

a at sem cetl jak chtel, nikde sem se  nedocet ze by se hasek porval, jak si tady masturboval, cili rexiku, das dukaz ze se porval, nebo priznas ze si jen tak stekal ?

aport a haf.

Azor

17. 06. 2025, 16:04

Czertik.
"kdyz to nebly bolsevici, proc byly v bolsevicke strane ?"

Vy toto nevíte a opět se tu ptáte jako 5.leté dítě???? Co tam dělal PePa,Kočárník,Zeman,Babiš, Čalfa, atd???

Já mám za vás(opět)ukazovat paměti těch co poznami Haška???

Salut.

Czertik

17. 06. 2025, 20:38

rexik

co tam delali basbis a spol se ptej jich, ne me.

takze o shreneme - nemas absolutne nic na potdporu sveho blabolu ze to nebyly bolsevici.

aport a haf.

Czertik

18. 06. 2025, 23:43

rexik

ano, skutecne me mas ukazovat pameti na haska, kde se pise o om ze se aktivne rval, kdyz si to napsal.

protoze to na co si linkoval jen ukazalo jak se hasek s nimi slovne hadal a delal si z nich legraci, aby se s nimi nakonec spratelil.

aport a haf.

Czertik

14. 06. 2025, 12:55

300km je clekem malo, chtelo by to zvednout aspon na 500 km. ale jo, je to uspech.

Slavoslav

14. 06. 2025, 08:04

dolet 500 km je velmi pravdepodobný, to je totiz limit pre domaceho výrobcu a UA ju od zaciatku vyvijala s tymto umyslom. 300 km limit bol pre vyvoznu verziu co vyvyjali pre Saudov sa mi zda, alebo SAE

Azor

14. 06. 2025, 11:25

Slavoslav.
Dolet nebo dostřel??

Já se v tom moc nevynám,jak vy. Díky za odpověď

Salut.

Slavoslav

14. 06. 2025, 12:10

V pripade rakiet mozes hovorit o ich dolete ak hovoris o systeme tak o jeho dostrele

Czertik

14. 06. 2025, 12:59

tech 500 km bych videl za cenu snizenin hmotnosti hlavice.

Slavoslav

14. 06. 2025, 13:10

je to možné, kedze vonkajšie rozmery by mali zostat zachované. ostatne, pri 500 kg to nie je zasadna chyba, zalazi na CEP. a dalsia vec je druh hlavice. Velmi by sa hodila kazetova municia na plošné ciele