LOADING TOP…

Válka sežrala celou generaci mužů: Rusko má problém, který nejde utajit

 29. 01. 2026      kategorie: Zahraniční armády      90 komentářů

Ještě před pár lety se o demografii v Rusku mluvilo hlavně jako o otázce rodinné politiky, důchodů a zdravotnictví. Teď se ale tón mění. Podle britské vojenské rozvědky (UK Defense Intelligence) Kreml nově rámuje úbytek obyvatelstva jako strategickou výzvu – tedy problém, který se dotýká schopnosti státu fungovat, růst i vést dlouhodobý konflikt.

downloaded_fileFoto: Ruští vojáci bojující na Ukrajině | TASS

A není to jen rétorika. V posledních měsících se objevují signály, že ruské vedení začíná demografii vnímat jako „tvrdý“ faktor moci: kolik bude pracovníků, kolik vojáků, kolik daňových poplatníků – a kolik lidí vůbec zůstane, aby ten systém udrželo.

Putin: „Výsledek“ je strategický cíl

Dne 21. ledna 2026 měl ruský prezident Vladimir Putin na jednání s členy vlády k demografické politice zdůraznit, že dosažení výsledků je klíčový strategický cíl, kterému Rusko čelí. Už to samo o sobě ukazuje posun: demografie se posouvá z „dlouhodobého trendu“ do kategorie „státní priority“.

Navíc to navazuje na Putinovo vyjádření z 8. prosince 2025, kdy otevřeně přiznal, že dosavadní kroky nestačí:
„Opatření, která už byla přijata v demografickém rozvoji, jsou nedostatečná… negativní tendence přetrvávají, porodnost dál klesá.“

Tohle je důležité nejen kvůli obsahu, ale i kvůli tomu, že Kreml podobné věci tradičně komunikuje opatrně. Pokud prezident veřejně říká, že „negativní tendence přetrvávají“, znamená to, že problém je viditelný i v číslech, která nejde snadno „překrýt“ propagandou.

Proč se to zhoršilo: válka, odliv mozků a klesající porodnost

Ruský demografický problém není nový – země dlouhodobě čelí stárnutí populace a poklesu počtu obyvatel. Jenže po roce 2022 se do toho přidaly tři zesilující faktory:

1) Válečné ztráty: lidský kapitál mizí přímo na frontě

Podle uvedených informací dosahují ruské ztráty ve válce proti Ukrajině pravděpodobně přibližně 1 225 000 zabitých a zraněných. I když jde o kombinované číslo (KIA/WIA), dopad je obrovský:

  • ztrácí se produktivní část populace,
  • roste tlak na zdravotní a sociální systém,
  • a klesá „demografická jistota“ rodin, které vnímají budoucnost jako rizikovou.

2) Emigrace: odchod mladých a vzdělaných

Od začátku plnohodnotné invaze v roce 2022 mělo z Ruska odejít přibližně 1,3 milionu lidí – a podle dostupných popisů šlo často o mladší a dobře vzdělané Rusy. To je pro stát dvojitá rána:

  • krátkodobě chybí pracovní síla v moderních oborech,
  • dlouhodobě chybí lidé, kteří by zakládali rodiny a zvyšovali porodnost.

Jinými slovy: nejde jen o „kolik lidí odešlo“, ale kdo odešel.

3) Porodnost dál padá

Putin sám přiznal pokračující pokles porodnosti. A to je z demografického hlediska nejhorší kombinace: když země zároveň ztrácí lidi (válka, emigrace) a zároveň se rodí méně dětí, propad se časem násobí.

Proč je to „strategické“: ekonomika, armáda, stabilita

Demografie není jen tabulka. Je to základní infrastruktura státu.

Klesající a stárnoucí populace znamená:

  • méně pracujících na jednoho důchodce,
  • vyšší náklady na zdravotnictví a sociální systém,
  • slabší domácí spotřebu,
  • a menší schopnost inovovat.

Tohle jsou strukturální problémy – nejdou opravit jedním zákonem ani jedním „balíčkem podpory rodin“.

Pokud ubývá mladých mužů a zároveň roste odpor k válce, každá další mobilizační vlna je dražší: politicky, ekonomicky i společensky. A právě tady se demografie mění v bezpečnostní téma.

Společnost: Tlak na kontrolu a disciplínu

Když stát cítí, že mu „dochází lidské zdroje“, obvykle se snaží:

  • omezit odchod lidí,
  • zvyšovat kontrolu nad informacemi,
  • a snižovat prostor pro nesouhlas.

Kontrola informací jako doprovodný jev: Tlak na WhatsApp

Do stejného obrazu zapadá i zmínka, že od ledna 2025 ruské úřady zesílily tlak na WhatsApp a obecně na zahraniční digitální platformy. Podle uvedeného kontextu jde o součást širší snahy utáhnout státní kontrolu nad informačním prostředím, která výrazně zesílila po zahájení plnohodnotné invaze v roce 2022 – s cílem omezit nesouhlas a kritiku války.

V praxi to dává logiku: když stát čelí kombinaci ztrát na frontě, odlivu mozků a klesající porodnosti, roste citlivost na jakýkoli „únik“ – lidí i informací. A právě digitální platformy jsou pro režim problém, protože umožňují organizaci, sdílení zpráv a rychlé šíření alternativního pohledu.

Může to Kreml rychle zastavit? Spíš ne

Podle UK Defense Intelligence jsou snahy ruského vedení zvýšit porodnost velmi nepravděpodobné, že by v krátkodobém horizontu zastavily pokles populace. A to je realistické: i kdyby se porodnost zvedla hned, „výsledek“ v podobě početnější pracovní síly se projeví až za 15–25 let.

Mezitím se problém kumuluje:

  • válka dál spotřebovává lidské zdroje,
  • emigrace se může obnovovat v dalších vlnách,
  • a stárnutí populace běží setrvačností.

Závěr: Rusku se z demografie stává omezení moci

Nejzásadnější na celé věci je, že Kreml demografii přestává prodávat jako „rodinné hodnoty“ a začíná ji říkat nahlas jako strategickou slabinu. V zemi, která staví svou politiku na obrazu síly a odolnosti, je to nepříjemné přiznání: bez lidí není ekonomika, bez lidí není armáda – a bez lidí není ani stabilita režimu.

Zdroj: Defence Express

 Autor: Šimon Koudelka

Komentáře

Pepík Knedlík

30. 01. 2026, 13:07

Věk u prasat z Banderostánu opravdu nerozhoduje.
Prostě škodí, kradou a podvádí za kazdyho počasí l.
Dva ukrajinští penzisté jezdili do Česka pro uprchlické dávky, přitom žili na Ukrajině.
Oni berou Česko jako Provident bez splátek.

Czertik

31. 01. 2026, 10:58

knedle ss

jaka to hruza ze oni ukrajinsti duchodci se chvaji jako ty, hruza, hruza.

aport.

Azor

29. 01. 2026, 18:16

Kam pak se nám jel "rekreovat"nejvyšší velitel??

https://pbs.twimg.com/media/G_wOBwsXcAAf975?format=jpg&name=small

Tož tak.

Marty

29. 01. 2026, 18:47

Azor
projel se na motorce a co má být?

Azor

29. 01. 2026, 19:31

Marty.
"projel se na motorce a co má být?"

Bez helmy??

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/prezident-pavel-jel-na-motorce-bez-helmy-za-prestupek-se-omluvil-3296

Salut.

Marty

29. 01. 2026, 19:45

Azor
no jooo a eště k tomu zrovna dneska:scream:UPALTE HOOOO:rage:

Azor

29. 01. 2026, 17:57

"Rusko má problém, který nejde utajit"


A tito v USA, se s tímto ani netají!!!

Jaký že problém je v USA??

V tomto případě ohledně školství,jaký že "výkvět "vysokoškolských studentů vychází z těch jejich "univerzit"kteří pak jdou pracovat(dělat propagandu na oblbování lidí)a to v takovém smyslu,že
co je moc, toho je příliš.

Viz jak CNN(americká)popisuje události ve Venezuele ohledně toho "konspirátora" Madura!!

Viz -
"Zbývá vidět, jak venezuelský lid zareaguje na otevřenější přítomnost CIA v zemi po Madurově pádu. Maduro po léta vykresloval CIA jako pohodlného strašidla a opakovaně ji – bez důkazů – obviňoval z pokusu o svržení jeho režimu, zatímco se sám držel moci navzdory odporu USA.

CIA nyní pomohla nahradit Madura a je připravena aktivně řídit jednání Trumpovy administrativy s novým venezuelským vedením."

https://edition.cnn.com/2026/01/27/politics/cia-venezuela-foothold

Toto je jedna z nejpozoruhodnějších a nejosvětlujících pasáží v celé žurnalistice.

CNN vykresluje Madura jako paranoidního lháře, protože tvrdí, že CIA se ho snaží svrhnout.

V následující větě však nenápadně poznamenává, že CIA ho ve skutečnosti svrhla.

Úroveň kognitivní disonance a imperiálního mozkového úpadku, kterou musíte mít, abyste něco takového napsali, a pak to nechali přečíst redaktorem a publikovat, je opravdu dechberoucí.

Je to skutečně dechberoucí, ale pouze proto, že taková zvrácená, podlá špína by ani nemohla být publikována, kdyby ji tak ochotně nehltali bezmyšlenkovití čtenáři takových časopisů. Čím více víte, že vám to projde, tím více si troufnete – je to jednoduchá kalkulace odpovědnosti.

Viz podobnost s tady "publikujícími "osobnostmi,jako je JanČejka,Slavoslav,Marty.Czertik, a nakonec ten "nejduchaplnější" pan Roman!!!

Tož tak.

Czertik

30. 01. 2026, 07:54

rexik

problem je v tom ze cia madura nesvrhla, byla to armada usa. a na priprave operace se podilela vic armada nez cia.
cily to tvoje trikani ze ho svrha cia sou praznde vystriky z prazdnych kulek.

zdenek54

30. 01. 2026, 09:20

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Výborně.:thumbsup::thumbsup: cily, trikani, svrha, praznde...........hned zrána a už jako každý den!!

Tak si to po sobě aspoň přečti! Tupe!

Pepík Knedlík

29. 01. 2026, 17:42

No a nejen lid, ale i prachy ta válka sežrala. Fialenkovu partu kočičí pracky a tu čubku Pekary by měli odsoudit za okrádání státu.

Czertik

30. 01. 2026, 08:02

knedle ss

a kdy odsoudi putina a jeho bandu za okradani statu ?

aport.

Tom666

29. 01. 2026, 16:24

Rusko to elegantně vyřeší importem kamarádů Číňanů, ale nevím jestli to bude z dlouhodobého hlediska ten správný krok :-)
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/638777-cinane-obsadili-rusum-kus-uzemi-situace-je-vazna-priznavaji-experti

Pepík Knedlík

29. 01. 2026, 18:18

No, a co Indové a další nenazranci co je chce Eurohnůj ? :smile:

Emil Holub

29. 01. 2026, 15:09

Tož asi tolik:

Rusko odovzdalo Ukrajine 1000 tiel zahynutých vojakov, Kyjev odovzdal 38 tiel ruských vojakov

:black_small_square:Ide o prvú výmenu v roku 2026 – dnes prebehla podľa vzorca 38 za 1000.
:black_small_square:Posledný odovzdávanie sa uskutočnilo 20. novembra 2025 – vtedy Ukrajina dostala 1000 a vrátila Rusku 30 tiel vojakov, v súlade s istanbulskými dohodami.

Tohle od amerického veterána také stojí za vyposlechnutí:

https://www.youtube.com/watch?v=9VRi6vKCAPI&t=3s

Azor

29. 01. 2026, 16:48

Emil Holub.
"Rusko odovzdalo Ukrajine 1000 tiel zahynutých vojakov, Kyjev odovzdal 38 tiel ruských vojakov"

Něco to napovídá.A to těm,co umí přemýšlet.Jak že se to vyvíjí v té SVO.
Na tomto
Scott Ritter - nenechají jistí lidé suchou niť.A dávají mu různé přívlastky.A hlavně ti, co ve svém životě toho "hodně" dosáhli.
Kdo z takových by se mu mohl přirovnat??Když dokázal si přiznat svoji chybu co dělal jako voják jiným národům.Který se pak nebál - (i když na něj byl - a stále je)vyvíjen veliký nátlak,aby neříkal jisté věci,které zjistil, jakožto zbrojní inspektor OSN. A i to, jak na něho navalili ve stylu MEE TOO, 16.letou kočičku.Nejdou po něm že by lhal!!Ale proto že nelhal!!! Viz Snowden,který řekl jen a jen pravdu (samotný zákon - o mlčenlivosti - byl protiústavní.)- porušování ústavy a zákonů administrativou USA!!!

Stejné je to na Slovensku - Harabín - a to že Rusko není agresor,(vyhrál to),
Bombic - citování Protokoly sionských mudrců. U nás Bednářová a Skála atd.

Marty

29. 01. 2026, 17:00

Azor
že by při tom vámi opjevovaném, leč reálně pomalém postupu, který ovšem nikdo nezpochybňuje, pouze poukazuje na jeho tempo, zustávala valná část ruSSistických těl na území které následně obsazují? a tak i nemalá část těch Ukrajinskýc? opět na ruSSisty obsazeném území? někdy je k tomu A potřeba říct i B, jak sám rád poukazuješ chatbote

Pepík Knedlík

29. 01. 2026, 17:15


A co jinak? Diskuze s UI už ti nevadí? :smile:
A opět skvělá vláda co chce ukončit zabíjejí!
Generátory prodlužují válku. SPD odsoudilo sbírku na generátory pro Ukrajinu a zvažuje právní kroky.
Ještě uklidit ty gumaky tj Řehka, Foltýn a Pávek do NZ skladu a klid.

Emil Holub

29. 01. 2026, 17:25

Márty,
ty dámské přirození, "opjevovaném" takto píší jen pologramoti, jako ty a ten vasrpolák Čertík...
Když už obsah stojí za hovno, tak ať má aspoň ta forma nějakou úroveň a štábní kulturu!

Marty

29. 01. 2026, 18:56

Emil Holub
no výborně, máš konečně taky jednou pravdu, chybu uznávám, gratuluji, jen tak dál, k obshau nic? nad tvé myšlenkové pochody? a co ti Slované od Jordánu, s tměi je to jak teda? o koho se jedná? kde se přesně nalézá? (stačí bližší specifikace oblasti, v klidu) to už vysvětlíš? nebo machruješ jen když si do ruky pučíš slovík a jinak nic?

Marty

29. 01. 2026, 18:58

Pepík Knedlík
jak kdy, občas mě ten robot dovede pobavit, ale jindy se zasekne jak gramec, holt tuhle technologii čeká eště dlouhá evoluce, to je normální, ikdyž tenhle konkrétní model to má dost těžké s jeho dost omezujícím přednastavením

Marty

29. 01. 2026, 18:59

Pepík Knedlík
jak přesně ty generátory prodlužují válku? zjevně mi něco uniká

Emil Holub

29. 01. 2026, 19:48

Márty,
"půjčíš", né "pučíš", vždyť ty hovado ýbermenšácký, ty neumíš ani česky ze základky a chceš poučovat ostatní:

Marty

29. 01. 2026, 20:07

Emil Holub
no díky bohu že ty vždy mluvíš výhradně spisovně co? už s evyžvejkneš ty kokote nebo se budeš furt vytáčet jak impotent před rande? nemáš na to? víš že meleš sračky ale bojíš se to přiznat? myslíš si že nikdo neprokoukne jakej duševní krypl a hlupák k tomu seš? nebo předvedeš něco víc konečně? co? budeš furt plakat že ti někdo předhazuje zbytečný detaily? fňukno? tak jak je to s tebou? budeš si jen hojit komplexy, nebo se dovedeš postavit za svoje vlastní slova? no? docela ti to trvá, furt jen kňouráš něco okolo al ejinak nic, tak kdy to bude ty náš národní hrdino? seš ubohej jako všichni náckové

zdenek54

29. 01. 2026, 20:52

Marty, sakra nic si nepučuj pučí stromy, to měj ...s tměi .....co je to? :thumbsup::thumbsup:

Marty

29. 01. 2026, 21:09

zdenek54
k tématu nic podstatného? ne? škoda

zdenek54

30. 01. 2026, 00:07

Marty

Proč k thématu něco dodávat? RuZZ má zredukovanou omladinu a  mladí Banderovci buď zdrhli a nebo vytvářejí žluté lány s modrou oblohou...... nikoliv však řepky, či slunečnice. Co víc k tomu komentovat.:slight_smile:

Czertik

30. 01. 2026, 08:04

holoubek

a co jako ? od kdy pocet mrtvych odevzdanych tel neco ukazuje ?
kdyz dle tebe je to indikatot jak rusove vyhravaji - jak je mozne ze uz davno nejsou v kyjevje ?
dokazes to vysetlit ebo tvuj retradovany mozek bude neustale vyhazovat error ?

aport.

Emil Holub

30. 01. 2026, 09:44

Čerte,
ty jsi zamrznul kdesi ještě v tom obklíčení u Stalingradu.

Kdysi když chtěl Joe Stalin zakroutit krkem Hitlerovi a jeho 3. říši, musel se trmácet přes celou východní Evropu až do Berlína. Dnes, díky jistému technologickému pokroku, si to trmácení Putin může odpustit a poslat tam namísto tanků a infantírie pár těch svých famózních vzdušných torpéd a ty to potřebné udělají za ně a to do pár minut...
Záleží to jen na jeho libovůli a libovůli jeho vedoucího z kanclu Chabad Lubavič Moskau-Lazara Berela...a tomu je zřejmě zatím líto jak Zelého, tak těch ostatních pejzatejch zmetků okolo něj, což se nedá už říct o ruských vojácích a jejich něšťastných, jako mixomatozní králíky, vybíjených protějšcích z Ozbr. sil okrajiny...

Budiž to poučení i po EUtopyjní válečníky a degeneráty tvého, Čejkova a Mártyho ražení, že i oni můžou být řešeni na dálku, což si dnes někteří z nich, ti chytřejší, už uvědomili a hrůzou nespí, neb ví, že ta západní protiraketová obrana de fakto žádná neexistuje a nebo je to jen veteš, vhodná k pořádání feuerwerků na Silvestra namísto té nespolehlivé čínské zábavní pyrotechniky, co vykoupili imigranti, aby měli při kraválech čím střílet po německé ein, zwei, drei Polizei...

Czertik

31. 01. 2026, 11:03

houloubek ss

a proc je putin takovy retard ze neposle par vzdusnych torped na zapad a valku davno neukonci ?
proc je takovy retard ? nebo je to jen slaboch s prazdnymy koulemi ?
jak to je holoubku ?

a diky z dokazujes ze putinovy na jeho ruskych lidech absolutne nezalezi.

aport.

Emil Holub

31. 01. 2026, 14:23

Čertík,
.."je kretýno, to zná každý bambíno..."Čerte, Puťka je jen počťák, ale ředirel je ten mnou už zmíněný Lazar Berel a bez něj Puťka nejde ani na toaletu...Ty to nejsi sto pochopit, takže retad budeš nejspíš sám a né sám zde mezi těmi některými žvanily...

Ta situace, mezi USA a RU s Chabad Lubavič mi připomnělo jeden vtip:

Hádá se Rusák s Američanem, kdo má víc svobody a demokracie a Amigo říká, že v USA je tolik demokracie a svobody, že on Američan "si klidně přijde před Bílý dům a demonstruje a manifestuje a nadává na presidenta a nic se mu nestane..."
A Rus zas říká, že "u nich v Rusku je tolik svobody, že vleze do mauzolea k Leninovi a klidně se tam vysere a taky se mu nic nestane!"
To Američanovi nedá a řekne: " no, to není možný, uber trochu a já taky trochu uberu! Můžu před Bílým domem demonstrovat a nadávat na presidenta, ale ne na toho našeho..."
A Rus mu odpoví: "no to se dalo čekat, ale já opravdu můžu přijít do toho mauzolea a klidně se tam vysrat, akorát si při tom nesmím sundat kalhoty..."

Tož asi tolik, ty kunďabo, žijící j jakémsi divném světě svých představ...

Czertik

29. 01. 2026, 14:10

kdyz rus prizna problem tak to neznamena ze se lod zacala potapet, ale ze voda uz je nad palubou a orchestru zbyva par poslednich minut hudby.

Czertik

29. 01. 2026, 14:05

rexik

vis proc se ani nedivim, ye obdivujes soucasnou vladu stbaka babise ?
protoze babis a lidi co sou ve vlade vladnou mafianskym zpusobem. zpusbem ktery ty milujes a je ti blizky.

aport.

zdenek54

29. 01. 2026, 20:56

:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:

Taky miluju zpusbob tvého vyjadřování.:sweat_smile::wink:

Pepík Knedlík

29. 01. 2026, 13:09

Samozřejmě mrtvoly jsou k ničemu a mrzaci z části taky na růst populace, ale to je válka. Rusko se svými 140 mega lidi to dává podstatně líp než Ukraina.
Ukáček zahunulo přes 2 mega a mrazáku maji půl mega a to je hlavní problém, který by se měl každý den připomínat chcivalkům. Rusko s počtem přibližně půl mega může zívat nudou.
A další problém je ukrutna migrace ukáček a z původních 42 mega jich zůstalo o 10 mega míň na Ukraině. Větší část zaplemenila Unii a část Rusko.
Sice komik Volodymyr hrdě hlásí do světa, že už je ochotný podepsat dohodu, ale věřte Slovanům.
Mlynem na maso se točí dál a konec ..

Czertik

29. 01. 2026, 14:12

knedle ss

vyvsetli tuhle svoji retardaci .- kdyz ukacek umira vi nez rusu, jakto ze rus uz davno neni v kyjevje ?
kde delaji soudruzi ze sssr2 chybu ?

aport.

zdenek54

29. 01. 2026, 21:00

:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:

RuZZ by při cestě do Kijeva musel po těch :flag_ua: banderovsko -fašistických mrtvolách šlapat a  to je dost nehezké!:rage:

Emil Holub

29. 01. 2026, 15:12

Pepku,
kterým Slovanům nemáme věřit, doufám, že v první řadě máš na mysli ty zajordánské...

Pepík Knedlík

29. 01. 2026, 15:21

Emil
Nejvíc těm ukrožidům.

Marty

29. 01. 2026, 15:38

Emil Holub
ty všehoneznalá opelichanino, copak je zajordánský Slovan? jako že nějaké etnikum žijící za řekou Jordán? za Jrodánským královstvím? nebo je to ještě jinak? poděl se znovu o svou bezbřehou moudrost o veliký nácku:hugging:

Marty

29. 01. 2026, 15:40

Pepík Knedlík
tak mluvíš o židech, nebo o slovanech? netahej sme žádný prasojeleny ani jabkohrušky, husokachny a podobný pitomosti, púrostě se rozmysli co chceš říct a pak to sděl jasně, díky

Emil Holub

29. 01. 2026, 15:57

Jo, Márty,
zajordánští Slovani jsou ti, kterým takovým s potěšením lížete řitě a není to nic, co by vás mělo šokovat a co by jste nebyli i přes vaší značnou mentální nedostatečniost, schopni pochopit.
Jak prohlásil velký myslitel, "Il Pensiero grande" sám před časem ještě k tomu "nejmocnější muž planety" Joe Biden: ..."na to, abych byl sionoista a to se vším všudy, nemusím být židem..."...

Marty

29. 01. 2026, 16:03

Emil Holub
no sionistické vyznání a židovská národnost sou skutečně dvě různé věci, gratuluji ale podal si vysvětlení tvého zajímavého termínu, o koho se tedy přesně jedná? a kde žije? má to něco společného s Jordánem, řekou či zemí?

Emil Holub

29. 01. 2026, 16:09

Pane Knedlík,
...ti mladí a bujní šoloušci nemají ty senzory tak jemně nastavený, oni stejně, jako prvoci, reagují a světlo a tmu a to vždy v tom absolutním měřítku...

Marty

29. 01. 2026, 16:26

Emil Holub
jo pán je i biolog, ahá:rofl:u vysvětlíš ten svuj termínus technikus ty nahnědlá hnido?

Emil Holub

29. 01. 2026, 16:30

ano, pane Knedlík,
přesně ty mám na mysli, co nevoholený v propceným triku, s nosem sněhem zavátým, škemrající o prachy, aby jejich pucfleci mohli srát do zlatejch hajzmís a běžní Ukies s předkožkou při tom chcípali v zákopech...

Tak zrovna ten, je takový bych řekl přímo etalon důveryhodnosti a na jeho počest by se tudíž základní měrná jednotka politické i lidské důvěryhodnosti měla nazývat jeden Zelé a značit písmenem "Z", ale s nějakým doplňujícím písmenem, aby si to ti s myslí poněkud pochabou nezaměňovali se symbolem na ruských tancích a neviděli rudě a nereagovali zmatečně...

Pepík Knedlík

29. 01. 2026, 16:31


A co je za směs ten Volodymyr? Prostě zmrd ...

Marty

29. 01. 2026, 16:39

Pepík Knedlík
ptáš se mě na víru, národnost či státní příslušnost zasranej zmrde?:hugging:

Marty

29. 01. 2026, 16:40

Emil Holub
vyžvejkneš se, nebo ti zase došlo že plácáš kokotiny ty parodie na chlapa a tak se opět drsňácky vyhybáš odpovědi?

Emil Holub

29. 01. 2026, 16:48

Pane Knedlíku,
já jakožto politický biolog, jak mě tituluje Márty, bych to šacoval na takovou tu pouliční směsku z místa, kde bylo velmi rušno, vládlo tam značné násilí a pytlík si tam v těch hektických časech vytřepával jeden na druhým, ale s jistotou můžu prohlásit jen to biblické, že "tepvre po ovoci poznéte je ..." a to už za těch třicet let po rozpadu SSSR dostatečně uzrálo...a je tupým EUtopyjcům předkádáno ke konzumaci...

Emil Holub

29. 01. 2026, 16:51

Ale fuj, Márty,
jak se to vyjadřuješ, je vidět, že máš rychlou erekci a ještě rychlejší ejakulaci... měl by sis´na to dávat pozor..., máš celý život před sebou, tak ať si to neposereš, nebo někomu jinýmu...

Marty

29. 01. 2026, 17:03

Emil Holub
ale tak ty bezpáteřní šmudliku, fakt se bojíš odpovědět? vysvětlit co za kokotinu si to plácnul? seš ne jen zmrd, ale eště k tomu posera ubrečenej stejně jako ten tvuj Knedlokámoš? zdá se že máš docela komplexy i v intimnim životě že furt žvatláš takový perly že?

Pepík Knedlík

29. 01. 2026, 17:04


Volodymyr?
To je ten tvůj vzor, prezident na tripu.
Víru nemáš a slušnost taky ne.

Emil Holub

29. 01. 2026, 17:07

Mýrty,
ty blbče, sionismus není "vyznání", sionismus je politický program, přesvědčení a to má k víře a vyzníní moc hodně daleko a židovská národnost neexistuje, o tom už ses´mohl dávno přesvědčit, kdybys četl názory samotnývch židů, jako je třeba Šlomo Sand, jeho knihy vyšly i v češtině...

Marty

29. 01. 2026, 17:13

Emil Holub
dobrá, když to říkáš budu se snažit ti věřit, ale stále čekám na vysvětlení jací Slované žijí při řece Jordán, či v Jordánském království, nebo snad jeho okolí, nebo co si nám to chtěl sdělit tím svím výrazem? už sis vzpoměl co to mělo být? nebo stále nic?

Marty

29. 01. 2026, 18:00

Pepík Knedlík
řekl sem někdy že je muj vzor? můžeš to dokázat? nemyslim si, máš důkaz že bere drogy? nemyslim si, že já nemám slušnost? víš, na hrubej pytel, hrubá záplata...

Azor

29. 01. 2026, 19:44

Marty.
"Emil Holub
dobrá, když to říkáš budu se snažit ti věřit,"

Vy si vůbec neuvědomujete,jakou děláte chybu(to je to naše "vynikající školství")kterého jste vy a vám podbní, produktem!!
Nevíte, že člověk co nemá informace ,tomu nezbívá nic jiného než,co??? VĚŘIT !! A víra pane,to je málo!!!
Zkuste si (nejn)takové informace ověřovat!!! To dělá kvaliní analyzátor!!
Chtělo by se to z vaší strany,více učit!!Ale ne z toho hlavního proudu,který asi hltáte!!!

Salut.

Marty

29. 01. 2026, 19:47

Azor
když mě nabádáš abych si informace od Emil Holub raději prověřoval, chceš tím naznačit že není 100% spolehlivím zdrojem?

Azor

29. 01. 2026, 20:43

Marty.
"Azor
když mě nabádáš abych si informace od Emil Holub raději prověřoval, chceš tím naznačit že není 100% spolehlivím zdrojem?"

Mám na mysli jakékoliv informace,které si můžete ověřit! A to i proto, že nikdo není dokonalý

Salut.

zdenek54

29. 01. 2026, 21:04

Márty!!!:exclamation:

Správně! PÚROSŤE si to rozmysli...a sděl to jasně!:sweat_smile::sweat_smile:

zdenek54

29. 01. 2026, 21:08

Pan Emil Holub

Dovolil bych si přispět k tomu návrhu : doplňovat písmenem "Z" s přídavkem pyj. Názorně::middle_finger: "Z-pyj":middle_finger:

Tom666

29. 01. 2026, 16:22

nikdo neví počty mrtvých a zraněných na obou stranách, tím spíše vy. Ale co je jisté a v mnoha konfliktech ověřené, bránicí vojáci schovaní v zákopech, znalí terénu a mající v záloze zázemí mají vždy menší ztráty, než útočníci běžící přes minové pole, viditelní zdaleka, kteří musí za sebou neustále tahat vše, palivo, nemocnice, potraviny ...

Marty

29. 01. 2026, 16:28

Tom666
mam zásadní výtku, s tima nemocnicema to ruSSové zrovna nepřeháněj a když už je někdo ze zdravotníků chce využít na léčbu raněných, stává se že ho velitel nechá polít benzínem a upálit za živa, ale to zase stěžuje dostupnost pohoných hmot

Emil Holub

29. 01. 2026, 16:36

Tome 666,
ano, to je ale jen pouhá teorie, ale až konečná uzávěrka ukáže cenu, kolik za ni jedna a druhá strana plus mínus zaplatila, ale už ta pouhá statistika vzájemných výměn ostatků, která je pořád řádově stejná a potvrzená oběma stranami, mluví za vše...

Czertik

30. 01. 2026, 08:12

holoubek ss

a co presne vymena tel ma dokazovat ? vyjma toho kolik tel nechali ukrajinci na zemi pri ustupu ? a kolik tel rusaku padlo blizko jejich fronty ci ziskaly pri protiutocich ?
skutecne to rozeber.

kdyz ukrajinci dle tebe davaji tak malo tel...jak je mozne ze celkove pocty vojaku v rusku KLESAJI ? jak je to mozne ?
aport.

Emil Holub

30. 01. 2026, 09:51

Čerte,
počty Rusů klesají celkově ze stejného důvodu, jako u EUtopyjců, kteří málo šukají, žerou svinstva v meníčkách od McKáčera, plná Éček a umělin a čumí do telefonů a žíjí jakousi divnou paralelní realitou, říkají tomu metrix.

Emil Holub

30. 01. 2026, 10:04

Čerte,
Tady je krátký přehled z ukrajinských zdrojů:
"Veľmi zlá ukrajinská štatistika o výmene tiel padlých vojakov.
Štvrtok 29.01.2026 sa uskutočnila prvá výmena tiel padlých vojakov v tomto roku. Na Ukrajinu bolo vrátených 1000 tiel a do Ruska 38. V priebehu výmen bolo na Ukrajinu vrátených celkovo 22.365 tiel a do Ruska 3.333.
Pomer pre všetky výmeny je 6,71 ku 1 a od začiatku roka 2025 je to 36,28 ku 1."

A taky jsem se dozvěděl, že už oficiálně padlo 5 ukro-nacistů českého původu a že 6 dalších je už i několik let nezvěstných a jeden úpí v zajetí!

Ti nezvěstní možná dopadli, ještě hůř, než jako ta hromada mrtvých Ukropů, kterou v r. 2015 objevili opolčenci u Debalceva, politých naftou a benzínem a obložených pneumatikami, mezi kterými byli ještě živí, ale těžce ranení Ukies.
Těch pár raněných a přeživších mělo tenkrát kliku, že to Ukopi při svém zmatečném úprku nestačili zapálit...

Czertik

31. 01. 2026, 11:05

houbek ss

to je divne...eutopyjcum vycitas ze ziji v matrixu....ale rusum uz ne ?
vyvsetli tuhle svoji retardaci.

aport.

Czertik

31. 01. 2026, 11:07

holoubek ss

diky ze dokazujes jaky si kreten a ze neumi cist, proto se zeptam znova.
co cisla vymeny mrtvych presne maji dokazat ?
a kdyz se rusum dletedbe tak moc dari ohledne zabijeni ukrajincu, proc uz davno nejsu v kyjevje ?
nebo dokonce berline ?

aport.

Emil Holub

31. 01. 2026, 14:28

Čerte,
ty dobráku, já neumím číst a ty tvé bláboly zvlášť, ale ty neumíš ani psát a tak mi řekni, jak mám číst a chápat to tvé zmatečné skládání písmenek, kterému nerozumíš ani ty sám??!!
Šifrante, piš to česky a nepoužívej tu svojí dementní "Enigmu"!

Šebesta

29. 01. 2026, 11:38

FOTZE . Lžeš a zase vytváříš své hnojové nesmysly. Asi před rokem bylo na novinkách,že němečti demografové předpokladají,že do roku 2050 klesne počet obyvatel Německa z nynějších 83 mil.na 65-70 miliónů. To jsou promile ? Jediné co zde může sehrát roli je příliv migrantů,ovšem ten už je nyní pro Němce velmi, velmi problematický, což dnes uznává i kancleř Merz,který jasně řekl,že Merkelová lhala když řekla to známe wir schaffen das. On řekl ne,my jsem to nezvládli. Jen dodám,že Merz není žádný zastánce AFD ale je stále zatím prounijní . Nejde přitom jen o Německo i další země jsou na tom podobně např.Francie,Švédsko atd.Další tvoje lež je že počet migrantů jsou promile. Podle oficiálních zdrojů EU přišlo do zemí EU za posledních 11 let 8-10 miliónů migrantů a to navíc bereme migraci od roku 2015 ale ona ta migrace tu už byla před rokem 2015 jen nebyla tak masivní. Tedy jinak ona stále pokračuje,byť v menším počtu.

Šebesta

29. 01. 2026, 11:48

Takže počet migrantů do zemí EU od roku 2015 je více než 10 miliónů spíše 11-12. Většina z nich přínosem není spíše velký PROBLÉM. EU ale dělá,že ho nevidí.Klasická pštrosí politika,strkat hlavu do písku.

Slavoslav

29. 01. 2026, 11:51

stetka

plne ta chapem, nepochopil si odpoved a tak svoju tupotu skryvas za agresivnu odpoved. Blabotal si totiz o EU a ja som ti dal udaje za EU.

Ak chces cisla za Nemecko tak prirodzeny pokles nemeckej populacie za minuly rok by bol 3,9 promile. Prislo cca 0,1 percenta migrantov

Šebesta

29. 01. 2026, 12:29

FOTZE .Jasně tvoje lži mne nezajimaji. S rozumným člověkem se da diskutovat ne však s tebou. Jsi FOTZE a vo tom to je.

Slavoslav

29. 01. 2026, 12:50

stetka

chapem, uz vidis za akeho kokota si a tak zahajujes ustup

Azor

29. 01. 2026, 17:06

Slavoslav.
Ak chces cisla za Nemecko tak prirodzeny pokles nemeckej populacie za minuly rok by bol 3,9 promile. Prislo cca 0,1 percenta migrantov"

A bude se to snižovat nebo zvyšovat(ten pokles germánů,ne turků či arabů a jiných!!)???

Kolik že tam je cizinců?? 28 %

https://www.quora.com/The-indigenous-Germans-are-down-to-71-3-of-Germanys-population-because-of-mass-migration-Is-there-any-hope-for-preserving-German-culture

Salut.

Šebesta

29. 01. 2026, 12:46

Ještě k tomu Německu nutno dodat. Němci mají před sebou velmi neblahou budoucnost a možná nejhorší z Evropy tedy horší než Rusko.Čeka je jedna ze dvou dvou variant. Buď se jim podaří radikálně snížit migraci nebo úplně zastavit,což je ale velmi nepravděpodobné. Pak nastane úbytek německého obyvatelstva cizinci asi úbytek mít moc nebudou ti se rodí jako krysy a bude jich spíše přibyvat ale na tak výrazně. Druhá varianta je ještě horší. Migraci se jim nepodaří výrazně omezit a  dojde k tomu,že počet migrantů bude významně narůstat a počet rodilých Němců klesat. Takže za několik let 20 až 30 bude v Německu více lidí cizího půvvodů než Němců a z Německa bude nějaký mišmaš kde němčina bude vytlačovaná nějakou cizí hatmatilkou. Tohle ale Německo čeká i u první varianty jen ten vývoj bude pomalejší. Tento trend je z nezavislých zdrojů. Vedení EU i Německa tuto pravdu zastíra a pochopitelně o tom lže. Kdo by chtěl přiznat takovou hořkou budoucnost ? Tahle budpoucnost ovšem čáká většinu zemí EU.

Czertik

29. 01. 2026, 14:15

sebestik

a jaky ze ruzovy vyvoj ceka rusko ?
jedine kdo tam roste populace sou muslimove a cinane.
na tom rusko skutecne stavet nejde.

aport.

Šebesta

29. 01. 2026, 15:31

Czertik. Ty jsi DEBIL na desátou. Jinak to napsat nejde. Já ruskou situaci neznám,ale ty ano jak vidno. Tak konečně řekni kdy Rusko padne a Ukrajinci tu válku vyhrají ty ruskoznalče ? Jinak už jsem ti psal opakovaně. Spíše mne zajímá co se děje v EU jsme jejími členy. Rusko je kapánek od nás a v EU není. Toto pochopí každý jen DEBIL ne. Což jsi ty.

Marty

29. 01. 2026, 16:30

Šebesta
opravdu odborná expertíza, děkujem

Pepík Knedlík

29. 01. 2026, 16:32

Šebesta
Doufám, že ukronacisti taky nebudou v EU a NATO.

Šebesta

29. 01. 2026, 19:16

Marty nemas zac

Šebesta

29. 01. 2026, 10:29

Autor má dozajista pravdu. Rusko se potýká s demografickým vývojem. Jde ovšem o to,že tento problém nemá jen Rusko ale celá Evropa. Tedy země EU i Ukrajina. Takže,v podstatě je Rusko na tom stejně jako zbytek Evropy. Někdo by mohl namítnout,že Evropa si pomáha migraci. Ale tohle by mohl říct jen opravdu IDIOT. Je nošením dříví do lesa,když řeknu,že migrace ta velká trvající v zemích EU již 11 let je pro EU velkým nezdarem po všech stránkách,finančních,soužití s původním obyvatelstvem , terorismem atd.Tedy sesumarizujme to. Ano Rusko má demografický problém,odchod mladých do ciziny to je ale problém i zemí EU zejména těch ve střední Evropě.Ovšem nedávno jsem na novinkách četl překvapující zprávu. Lidé v produktivním věku odchází překvapivě i z Německa a že jde o rodilé Němce nemusím zdůrazňovat. Důvodů je víc.necíti se doma bezpečně,vysoké náklady na bydlení a náročný pracovní systém,který je třeba v zemích jihozápadním směrem méně náročný,méně stresový.Závěr,Evropá vymírá od východu na západ nebo i opačně. Takže pane autore s Ruskem jsme v tomto na jedné lodí ať někdo chce nebo ne

Slavoslav

29. 01. 2026, 11:07

stetka

a len idiot pri tom nespomenie cisla kde populacia v EU plus minus stagnuje a zmeny su v promile. V promile je aj prichod migrantov

kdezto v rusakove su tieto ,cisla omnoho veselsie aj co sa tyka toho kolko rusakov skape naviac proti porodom aj priliv migranotv

zdenek54

29. 01. 2026, 11:21

Slávoslav

Neboj, on to RuZZ dožene a konečně až přidá území co právě osvobozuje, tak ten úbytek lidí bude nahrazen.:bangbang::grinning::flag_ru::flag_ru::exclamation:

JerryMonk

29. 01. 2026, 12:02

Zdenek54

Vzhledem k tomu, že Rus toto území "osvobozuje" od lidí, kteří v něm žijí, tak těžko něco přidá. :) Bez boje se mu podařilo zabrat jen jih Ukrajiny, to ale jeho demografickou situaci nijak neřeší.

Slavoslav

29. 01. 2026, 12:05

Jerry

plus muzsku populaciu L/DNPR uz prakticky zlikvidovali ked ju celu nahnali na Ukrajinske pozicie. Strelkov mal za toto velmi takze srdce na rusacke vedenie

Czertik

29. 01. 2026, 14:18

kreten54

a jakym ze ukradenym uzemim rusko napravi onen ubytek populace ?
snad ne dobytim ukrajiny o ktere tu neustale rexik strika zeza 20 let bude na polovine soiucasne populace.
to by populace a ekonomika ruska byla jeste hur nez ted.
nebo myslis ze rusove maji plan jak nahradit rexikovych 20 milionu chybejicih ukrajincu ?
pochlub se.

aport.

Azor

29. 01. 2026, 17:12

JerryMonk.
"Rus toto území "osvobozuje"

Nezapomněl jsem jak jste se podivoval nad tím,že používám uvozovky.A ejhle? A vy?
Pučisté a Banderovci že mají zájem o rusky mluvící lidi tam žijící???Kdo pak je lifruje (jako v jejich zájmu)dál na západ?? Můžou snad udělat koridor pro civilisty a ty kteří chtějí pod Rusko,tak by tam mohli jít,ne??Co jim v tom (domluvit se s Ruskem - viz předání mrtvých!!!!)brání???

Salut.

Slavoslav

29. 01. 2026, 09:32

inak vovka pokles rusakov ktorych moze niekde poslat skapat desi dlhodobo a jednou z pohnutok obsadit UA boli zrejme aj ludske zdroje na styl tzv smutocnych vojen indianskych kmenov kde nebojovali o uzemie,a le o deti a zeny, aby zachranili vymierajuce kmene. Je ironiou, ze tym vlastne urychlil vymieranie rusakov na nebyvalu uroven vdaka vysokym stratam co utrpeli rusaci a znizovanim zivotnej urovne vdaka ktorej dalej klesa porodnost

Slavoslav

29. 01. 2026, 09:15

v tomto bolo zabavne ako rusakom vystrelila do tvare aj ich operacia ktorou podporovali spochybnovanie vakcin proti covidu kde nakoniec ruska skoncil s minimalnou zockovanostou a nadumrtiami za roky 2020-21 proti predoslemu 5 rocnemu priemeru cca 1,5 mil dobrych rusov a to sa oplati.

no a potom prisiel rok 2022 kde je prirodzeny ubytok rusakov cez pol miliona rocne a som zvedavy na cisla za 2025