Video: Ruská jednotka na čtyřkolce spustila palbu na FPV dron. Nestačilo to
Nově zveřejněné video zachycuje moment, který se na frontě stal téměř rutinním: pokus o odražení útoku ukrajinského FPV dronu na ruskou jednotku přesouvající se na čtyřkolce.
Foto: Zásah čtyřkolky FPV dronem | Telegram
Na záběrech je vidět skupina ruských vojáků na čtyřkolce ve chvíli, kdy se v jejich blízkosti objeví dron. Reakce je okamžitá — vojáci zahajují palbu z ručních palných zbraní. Jenže právě tady se ukazuje jeden z nejtvrdších paradoxů současného bojiště: i když člověk dron vidí, často už je pozdě. FPV drony jsou rychlé, létají nízko, dokážou prudce měnit směr a přicházejí v okamžiku, kdy je na rozhodnutí jen pár vteřin.
Video následně zachycuje zásah. FPV dron trefí čtyřkolku a krátce poté začíná hořet vybavení naložené na vozidle. Vojáci se snaží požár uhasit — jenže ani to není „pauza“. I během hašení musí hlídat oblohu a okolí, protože hrozba dalšího dronu může přijít okamžitě. Výsledkem je situace, kdy se každý pohyb mění v kompromis: hasit, krýt se, střílet, utíkat, vracet se pro výstroj — a přitom nevědět, jestli další útok nepřijde v další vteřině.
Každodenní realita: Několik vteřin, které rozhodují
Podobné scény dnes nejsou výjimečné „akční“ momenty, ale opakující se vzorec. Válka se v mnoha úsecích fronty smrskla do krátkých, ostrých epizod, které mají společné rysy:
- Přesun je riziko sám o sobě. I krátká jízda po cestě nebo přes otevřený prostor může být okamžitě odhalena a napadena. Proto se často volí rychlá vozidla, malé skupiny a improvizované trasy — jenže právě to znamená méně ochrany.
- Kontakt přichází bez varování. Dřív bylo možné „cítit“, že se něco chystá: hluk motorů, dělostřelecká příprava, pohyb jednotek. Dnes může být prvním signálem až bzučení a stín, který se mihne nízko nad terénem.
- Obrana je často improvizace. Střelba z ručních zbraní může dron odradit nebo zasáhnout, ale účinnost je omezená — cíl je malý, rychlý a v poslední fázi letu se chová nepředvídatelně.
- Následky nejsou jen ztráta techniky. I když zásah neznamená okamžité vyřazení všech, přichází sekundární efekt: oheň, zničené vybavení, rozptýlení skupiny, ztráta tempa a hlavně chaos. A chaos je v takové situaci sám o sobě zbraň.
- Nejhorší je nejistota. Po jednom útoku často nepřichází „konec“, ale čekání na další. Vojáci jsou nuceni dělat obyčejné věci — uhasit požár, odtáhnout vozidlo, posbírat výstroj — pod tlakem, že se kdykoli může zopakovat stejný scénář.
Proč jsou FPV drony tak zásadní
FPV dron v těchto situacích funguje jako extrémně rychlý „mikroúder“: dokáže zasáhnout přesun, logistiku i malé skupiny bez toho, aby bylo potřeba nasadit velké prostředky. V praxi to mění chování na bojišti: méně se stojí, méně se jezdí „na jistotu“, víc se spěchá, víc se improvizuje — a tím roste riziko chyb, které drony trestají okamžitě.
A právě proto působí podobná videa tak silně. Neukazují jen jeden zásah. Ukazují novou normu: válku, kde se i krátký přesun může změnit v boj o přežití během několika vteřin.
Zdroj: Autorský text Šimona Koudelky






Komentáře
Czertik
21. 02. 2026, 20:40rexik
ano, to ze ze nemcum dochazeji zasoby neni vubec nic prekvapiveho, proc by melo ?
to ze bundeswehr byl pred invazi velmi podfinancovan s malymy zasobami se vseobecne vi.
snad te potesi informace ze nemecko ted planuj ze bude mit minimalnw 15x vetsi zasoby raket a vice nez 5x tolik delostreleckych naboju nez mei v dobeinvaze.
nemluve o tom, ze budou udrzovat nasobne vetsi potencial pro jejich vyrobu.
a dle rusu ukrajinci meli ztratit 12 del a minometu a 6700 tanku ?
hhahahahhahaha. zajimave, pocty ukrajinskych tanku se pred valkou odhadovaly na zhruba 3000, vcetne prakticky nepouzitelnych ulozenek.
toz rexiku, kde vzali ukrajinci ty tanky navic ? ja vim...dal ji je zapad....co na tom ze by to znamelo vice tanku nez ma cela evropa dohromady :).
rexiku, to jak si retardovany dokazujes kazdy den.
a ze ukrajinci prsili o 1,5 mil ??? tak to me vyvsetli, proc teda rusove uz davno nejsou v kyjevje ?
proc sou rusove takovi kreteni ? proc si honi pera mist toho aby bpjovaly ?
aport
zdenek54
21. 02. 2026, 22:36:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
:thumbsup: :clap: Zcela bez chyby!!:grinning: A potom, že neumíš poslouchat!:joy:
Czertik
22. 02. 2026, 00:50kreten54
cim vice smajliku tim mensi iq
zdenek54
22. 02. 2026, 05:43:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Omluva: Příliš smajlíku je skutečně ukázka nízkého ( iq). :exclamation:
Ovšem psát v dospělosti v (18? :japanese_ogre:) hrubky a nesrozumitelná slova : malymy, minimalnw, mei, prsili, vyvsetli, kyjevje, bpjovaly. :exclamation: Přátelé ten :japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre: není jen DEBIL, on je úplný IDIOT! :exclamation:
Roman
21. 02. 2026, 17:39ultralář azor
Kromě toho měl nepřítel ztratit i přibližně 6 700 tanků
-----------------------------------------------------
Tento výkon opravdu uznávám pro ruSSkou stranu jako skutečně obdivuhodný . Ukrajinská armáda jejichž počet tanků se od začátku války počítá na vyšší stovky - max 1500 , tak rusové pomalu a jistě atakují hranici 10 000 zničených ukrajinských kusů . Jenom by mě zajímalo jak člověk musí být velký retardovaný idiot aby těmhle ruSSkejm zprávám věřil . Viď azore ?
Co se týče informací ohledně padlých ukrajinských vojáků už nemůže brát vážně nikdo normální . Pokud by to byla pravda , tak by ztráty ruSSkejch útočících okupantů šli do 5-7 milionů
Pepík Knedlík
21. 02. 2026, 18:16Rom
Sice nejsem Azor, ale Joseph a chci reagovat na tvoje stranický výmysly od "rádia Kiev".
Pochopil bych tvoji zášť, kdyby jsi byl z Banderostánu. Jenže ty jsi vypatlanec a k tomu Čech. Neházím všechny Čechy do jednoho pytle pro jejich lenost, závist a genovou kolaboraci, ale ty jsi opravdu ukázkou typickýho Cechacka, který tohle splňuje nav100%.
Roman
21. 02. 2026, 20:43Co je špatnýho na tom že jsem pochválil ruSSkou úžasnou schopnost zničit 6700 UA tanků i když jich Ukrajina vlastnila a vlastní desetkrát méně ? To kez přece výkon ne ?
Takze mi vysvětli co tě takhle rozzuřilo do běla (v tvým případ spíš bo ruda) ??? Hail putler
Pepík Knedlík
21. 02. 2026, 21:27Rom
Genau, Hail AfD.
zdenek54
21. 02. 2026, 22:38Rom je cigán! :clown:
Roman
21. 02. 2026, 16:37Koukám když se daří tak se daří :grin::ok_hand::thumbsup: Zatímco ruSSký fašistický dobytek poslal na porážku za posledního půl roku statisíce kusů ruSSkých prasat , Ukrajina to získala téměř beze ztráty za pár dnů stačilo zaostalejm stepním opicím vypnout starlink koukám a ty primitivní opice se postřílejí sami mezi sebou
Obranné síly Ukrajiny obnovily kontrolu nad více než 300 km² na jihu, - Vološin. V Huljajpole a sousedních oblastech probíhá operace Obranných sil Ukrajiny, během níž ukrajinské jednotky provádějí protiútoky a útočné operace. Zejména byla obnovena kontrola a provedena dekontaminace v řadě sídel na hranici Záporožské a Dněpropetrovské oblasti.
Sláva Ukrajině. :flag_ua::flag_ua::flag_ua:
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2025200960620892298
zdenek54
21. 02. 2026, 22:41Rom
A kdy začnou se setím jařin? Kultivátor jim to už připravil.:sweat_smile: No ono je to jedno, sklízet bude :flag_ru: Ivan!
Azor
21. 02. 2026, 13:03Jak že na tom jsou podporovatelé pučistů a Banderovců"???
Německo už nemá žádné další rakety, které by mohlo dodat Ukrajině, prohlásil ministr obrany
https://tvpworld.com/91651044/johann-wadephul-says-germany-run-out-of-missile-stockpiles-has-shortages
– USA snížily objem pomoci Ukrajině za poslední dva roky více než 40násobně, uvádí se ve zprávě zpravodajské služby Pentagonu.
Připomínáme, že za vlády Trumpa USA dodávají Ukrajině pomoc jen za peníze – převážně za to platí Evropa.
Ze zprávy však vyplývá, že pomoc se snížila už za vlády Bidena.
https://antikor.ua/en/articles/821922-pentagon_otchityvaetsja_o_sokrashchenii_pomoshchi_ukraine_v_40_raz
První zástupce náčelníka Generálního štábu Ozbrojených sil Ruské federace, generálplukovník Sergej Rudskoj.
Rudskoj zároveň uvedl údaje o ztrátách Ozbrojených sil Ukrajiny od začátku speciální operace. Podle jeho tvrzení ztráty ukrajinských vojáků přesáhly 1,5 milionu osob. Jen za rok 2025 měly Ozbrojené síly Ukrajiny přijít o více než 520 tisíc vojáků.
Kromě toho měl nepřítel ztratit více než 12 tisíc děl a minometů, jakož i přibližně 6 700 tanků a obrněných vozidel.
https://voennoedelo.com/en/posts/id13342-rudskoy-ukraine-losses-exceed-1.5-million
Tož tak.
Czertik
21. 02. 2026, 20:39rexik
ano, to ze ze nemcum dochazeji zasoby neni vubec nic prekvapiveho, proc by melo ?
to ze bundeswehr byl pred invazi velmi podfinancovan s malymy zasobami se vseobecne vi.
snad te potesi informace ze nemecko ted planuj ze bude mit minimalnw 15x vetsi zasoby raket a vice nez 5x tolik delostreleckych naboju nez mei v dobeinvaze.
nemluve o tom, ze budou udrzovat nasobne vetsi potencial pro jejich vyrobu.
a dle rusu ukrajinci meli ztratit 12 del a minometu a 6700 tanku ?
hhahahahhahaha. zajimave, pocty ukrajinskych tanku se pred valkou odhadovaly na zhruba 3000, vcetne prakticky nepouzitelnych ulozenek.
toz rexiku, kde vzali ukrajinci ty tanky navic ? ja vim...dal ji je zapad....co na tom ze by to znamelo vice tanku nez ma cela evropa dohromady :).
rexiku, to jak si retardovany dokazujes kazdy den.
a ze ukrajinci prsili o 1,5 mil ??? tak to me vyvsetli, proc teda rusove uz davno nejsou v kyjevje ?
proc sou rusove takovi kreteni ? proc si honi pera mist toho aby bpjovaly ?
aport
Azor
22. 02. 2026, 11:47Czertik.
" a 6700 tanku ?
hhahahahhahaha. zajimave, pocty ukrajinskych tanku se pred valkou odhadovaly na zhruba 3000, vcetne prakticky nepouzitelnych ulozenek.
toz rexiku, kde vzali ukrajinci ty tanky navic ? ja vim...dal ji je zapad....co na tom ze by to znamelo vice tanku nez ma cela evropa dohromady :)."
Za prvé s tímto si zajděte za Rudskojem!!Za druhé - umíte chápat psaný text???
Tak se píše toto -
"jakož i přibližně 6 700 tanků a obrněných vozidel." !!!!!
Salut.
Czertik
22. 02. 2026, 21:36rexik
no to vis, ja sem zvykly ze se tanky a obrnena vozidla udavaji zvlast a ne dohroady.
btw, vis o tom ze rusko uz ztratilo pres 12 000 tanku A pres 25000 obrnenych vozidel...kolik ze to dela celkem ? ebo je to na tebe prilis vysoka matematika ?
ve srovnani s tim sou ukrajinske ztraty smesne male.
aport.
Azor
21. 02. 2026, 11:54Tak jsme se dozvěděli o tom,co dělají drony pučistů a Banderovců,kteří okupují ruskou zem!
A jak že to je na druhé straně konfliktu??
"Ačkoli evropský mainstream už 10 dní vytrvale hlásí, že Ruská armáda je údajně v koncích, protože prý nemá přístup k internetu Starlink, a vlastní nemá, ukrajinští válečníci to vidí opačně, a včera už dokonce začali v panice bít na poplach,
https://www.unian.ua/weapons/viyna-v-ukrajini-rosiya-stvoryuye-sucilnu-merezhu-zv-yazku-v-ukrajinskomu-nebi-13292769.html
protože se na ruských frontových taktických zabijáckých a průzkumných dronech začaly hromadně objevovat nainstalované tzv. mesh-modemy. Princip mesh-modemů umožňuje všem ruským dronům vytvářet nad Ukrajinou obrovskou přenosovou síť,
v níž je defacto každý ruský dron propojen s každým, a všechny zároveň s každým ruským operátorem. Tato síť se nedá zrušit, protože vyřazením jednoho dronu se ostatní jen automaticky přepnou do nové sítě bez něj.
Takto mohou ruští operátoři ovládat své drony na takřka libovolnou vzdálenost, a současně drony přenášení do ruských štábů virtuální obraz všeho, co dohromady vidí. Jak vidno, ruský vojenský internet a ruské datové válečné přenosové soustavy, jsou na systému Starlink nezávislé, a pracují."
A navíc(jak že se to říká??Kdo jinému jámu kopá,sám do ní . . . . . .)co pak se událo na ten sprostý útok pučistů a Banderovců na Orbána??
"Eurokrati napříč celým naším kontinentem se celý tento týden společně se Zelenským Slovákům i Maďarům jen zlomyslně vysmívali,
a nadšeně tleskali svým pošetilým chorvatským kolegům za to, že odmítli náhradním způsobem přepravovat ruskou ropu přes své přístavy a ropovody, jak Viktor i Robert u Vladimíra objednali. Leč, kdo se směje naposled, směje se nejlíp.
A Eurokrati včera odpoledne v panickém šoku okamžitě zmlkli. A po rychlé podvečerní poradě poslali do Kyjeva diplomatickou nótu, - - - - -
“že by nebylo od věci, kdyby Kyjev poškozený ropovod Družba okamžitě opravil a uvedl do chodu”.
"Viktor Orbán včera VETEM zablokoval 90 miliard EUR pro Kyjev až do té doby, dokud na Slovensko a do Maďarska nepoteče ruská ropa!!
https://www.kp.ru/online/news/6831132/
Pokud Kyjev do konce března 2026 první část ze slíbených 90 miliard nedostane, nebude mít na důchody, na platy, na energie, ani na válku. Pokud Kyjev kapituluje, a ropovod spustí, Putin na tom jen letos vydělá 4 miliardy EUR."
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/02/20/8022012/
Tož tak.
Roman
21. 02. 2026, 20:46To je škoda . Taková snůška vylhanejch fašistickejch píčovin . A přitom to muselo dát takový práce .
Czertik
21. 02. 2026, 20:46rexik
rusove pouzivaji mesh modemy ???? hmm, a proc je nepouzivaly uz driv ?? nechtela jim je cina prodat ?
proc museli davat penize nenavidene americe za muskuv starlink ?
a jde videt, ze neumis premyslet. orban tim vetem jen dokazuje jak je madarsko slabe a zavisle na rusku.
a ze putinek vdela na spusteni 4mld ? hahahahhahahaha. kolik ze putinek vydelaval na evrope pred invazi ? das nam numero, nebo dokazes ze mas pamet akvarijni rybicky ?
aport
zdenek54
21. 02. 2026, 11:25Pane Šimone Koudelko, bylo by možné také zveřejnit záběry zásahů na banderovsko-fašistické čtyřkolky? To jen pro vyváženost informací, aby zde nebyly jen ty :flag_ru: kýble :poop:. Čtenáři vám děkují!:thumbsup:
Czertik
21. 02. 2026, 20:49kreten54
to jaky si kreten dokazovat nemusis, protoze ukrajinci 4kolky prakticky nepouzivaji.
prece jenom, narozdil od rusi na presuny maji stale pancerovana vozidla ktera jim zaruciji preziti v pripade zasahu.
a rus velmi vyjimecne ma k dospozici tolik dronu, aby poak mohl honit prchajici posadku.
kdezto, kolik z rusu prezije zasah ?
zdenek54
21. 02. 2026, 22:45:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:
Nejlépe hoří M-113 a Tojota!:joy::thumbsup:
Czertik
22. 02. 2026, 00:52kreten54
a kolik ze to bylo znicenych tojot a m113 ? ze by 364x mene nez cisnkych 4kolek v rukach ruskych nacku ?
aport
Kyjev01
21. 02. 2026, 11:00Knedlův ne názor ale russký kýbl sraček
Pepík Knedlík
21. 02. 2026, 11:58Kyj-pyj
Ten ruský kyblík ti naleju na tvoji hlavu plnou sraček.
Máš něco k tématu ohledně východu nebo jsi opět za blbce?
Pepík Knedlík
21. 02. 2026, 10:53Náhody se neději pokud se jedná o cíleny záměr. Podle všech indicií se obětí zrady stal válečný zločinec z Banderostánu vrchní velitel Valerij Zalužnyj.
Rusaci postupuji na Slavjansk a Kramatorsk.
Ukáčsky snahy o prorazeni se zastavily a podle diktátora Volodymyra prý do sestrelovani dronů prakem se zapojilo cca 10 000 Severokorejcu.
Czertik
21. 02. 2026, 20:51knedle ss
na savjansk a kremtorsk rusti naciste uz postupuji pres 4 roky, proc si myslis ze v nejblizich mesicich uspeji a nebudou na ne postupovat dalsich 8 let ?
aport