LOADING TOP…

Video: Západní transportér proti Ukrajině? M113 se objevil v ruském útoku

 05. 02. 2026      kategorie: Vojenská technika      91 komentářů

Zní to jako paradox války 21. století: obrněnec, který měl pomáhat Ukrajině, se najednou objeví v útoku na ukrajinskou vesnici. Na pokrovské frontě měly ruské síly podle dostupných informací použít ukořistěné transportéry M113 k útočné akci u vesnice Hryšynyne.

imageFoto: M113 v rukou rusů | Telegram

Záběry incidentu zveřejnil Serhii Sternenko – a to, co z nich a z následných zpráv vyplývá, je nepříjemně jednoduché: někdy nerozhodne pancíř, ale počasí, drony a to, kdo komu „uškrtí“ zásobování.

Mlha jako kryt: Jak se jim podařilo projít bez povšimnutí

Podle zpráv pomohla ruským jednotkám hustá mlha, díky které se měly přiblížit prakticky nepozorovaně. K postupu měly použít dva obrněné transportéry (M113) a jedno bojové vozidlo pěchoty.

Klíčový moment: měly překročit linii kontaktu a vjet do Hryšynyně, aniž by byly včas odhaleny. Přesně ten typ situace, kdy se obrana dozví „už jsou uvnitř“ až ve chvíli, kdy je pozdě na pohodlnou reakci.

Odpověď shora: Jeden M113 zůstal na místě

Jenže tahle kapitola neměla dlouhé trvání. Do hry vstoupily drony.

Operátoři dronů z jednotky Panama z 1. samostatné brigády teritoriální obrany (pojmenované po Ivanu Bohunovi) měli zasáhnout útočící techniku:

  • jeden M113 byl zničen
  • druhý M113 se stihl stáhnout
  • zasaženo mělo být i bojové vozidlo pěchoty
  • drony měly celkově eliminovat pět ruských pěšáků

Praktický závěr je až krutě přímočarý: i když se obrněná technika „protlačí“, drony často rozhodují o tom, jestli se ještě dokáže stáhnout.

Pokrovsk: Nejde jen o jednu vesnici, ale o logistiku

Analytici z DeepState popisují, že Pokrovsk je postupně „pohlcován“ a protivník vedle pěchoty aktivně nasazuje:

  • obrněná vozidla
  • prostředky elektronického průzkumu
  • UAV operátory napříč oblastí

Nejdůležitější část ale zní: pomocí dronů měl nepřítel efektivně převzít kontrolu nad logistikou pokrovsko–myrnohradské aglomerace.

Konkrétně se uvádí, že ruští operátoři dronů měli plně obsadit prostor devítipatrové zástavby, odkud dokážou monitorovat a kontrolovat zásobovací trasy až v okruhu cca 10 km. To je v praxi tlak na každý přesun munice, rotaci jednotek i evakuaci raněných.

Hryšynyne: „jsou tam“, ale neudrží to

Nepřátelské síly jsou podle zpráv v Hryšynyně pravidelně pozorovány a snaží se zakopat na okrajích – hlavně v lesních pásech. Zároveň ale nejsou schopné udržet pozice přímo uvnitř vesnice, kde ukrajinští operátoři dronů kladou účinný odpor.

Jinými slovy: průniky a pokusy o zajištění okrajů ano, stabilní držení uvnitř ne.

Myrnohrad: Ještě těžší situace a útoky do týlu

Myrnohrad má být v ještě horší situaci kvůli zesílenému tlaku. Schopnosti ukrajinských dronových pilotů jsou v oblasti omezené i tím, že protivník má podnikat nájezdy do týlu přes Rodynske a útočit na pozice UAV týmů.

Myrnohrad i okolní logistické trasy mají zůstávat pod neustálou palebnou kontrolou. A z toho plyne další tvrdý bod: Rodynske je popisováno jako poslední opěrný bod pro udržení logistické trasy – a protivník na něj proto vyvíjí aktivní tlak, aby jej obsadil. Už zavedená palebná kontrola navíc výrazně omezuje bezpečný pohyb.

Proč se ukořistěné M113 vůbec objevují na bojišti

Po začátku plnohodnotné invaze dostala Ukrajina stovky pásových M113 od více zemí v rámci vojenské pomoci (část byla pořízena i jinými cestami). M113 v různých verzích slouží u různých jednotek a jsou přímo nasazovány v bojích.

Jenže při intenzitě války a masivním nasazení dronů jsou bojová vozidla často zasažena – a ne vždy je možné evakuovat i jen lehce poškozenou techniku. Právě tady vzniká prostor pro to, aby se část techniky dostala do rukou protivníka.

Tenhle incident v kostce ukazuje tři věci:

  1. Mlha a terén umí „vypnout“ včasné varování

  2. Drony umí rychle zlomit i obrněný průnik
  3. O Pokrovsku se rozhoduje hlavně přes logistiku – kdo se může pohybovat, zásobovat a rotovat bez toho, aby byl okamžitě vidět

Zdroj: Defence Express

 Autor: Jonáš Nekolný

Komentáře

Emil Holub

05. 02. 2026, 14:30

Čerte,
"...jinak divil by ses kolik ruskych uspechu bylo mozne jen diky usa..."

Tak to se ti divím, že když vlastně jedině zásluhou USA Rus porazil evro-fašouna, že na tu Ameriku nejseš nasranej a nenadáváš jí, že ti překazila ten krásný sen o vládnutí světu tvými milovanými nacisty!

Mám za to, že to banderovčíci, ani to slavné, nebojácné a všechny přemáhající NATO, ten tvůj sen taky nevyplní a to zvlášť, když ty vaše nejlepší síly se zašívají kdesi za bukem a kromě mletí hubama a posláním peněz, o které stejně jen někoho ojebali, pro to nic moc nedělají...Tak řekni, kolik jsi toho konkrétního udělal, nebo poslal peněz na sionisticko-nacistické internacionální válečné úsilí proti Rusovi, kromě toho spílání a nadáváníi!

To tvoje válčení proti Rusovi mi připomíná jednu básničku, kde se píše:
"...abatyše prdí tiše,
prdí tiše, jako když těsto v díži kyše
a sto prdů do roka
vysvobodí otroka...."

A s takovou ten správný kapitálismus nevybudujeme a tu válku s Rusem nevyhrajeme...

Czertik

05. 02. 2026, 15:15

holoubek

jediny kdo tu obdivuje nacky ses ty , rexik a podobni idioti.

ano, jen diky usa rusko bylo schopne nacky. jen si vzpomen jak tady casto stika o tom, ze amicka pomoc zacaly byt v sssr ve vetsim nozstvi az od 43.....a od jakeho ze roku rusove zahajili protiutoky, misto toho aby se jen branily ?
kdy ze byl stalingrad ? od ktere doby ze to ruske protiutoky nemely jen docasny charakter ?

a to te hone sere co ? ze nato svoje veskere sily ma za bukem a nijak je nenasazuje, cili jeho schopnosti nijak neklesaji, kdezto rus musi uz pozivat kone a osly, protze nic jineho k doprave nema.

a ja ti rad reknu co ja delam...az ty me odpovic proc ty neustale zijes v te shnile eu, misto toho aby ses prestehoval do ruskeho raje.

aport.

Emil Holub

05. 02. 2026, 15:41

Čerte,
něco to prozradím, ale neříkej to těm tvejm přiblblejm kámoŠům, co tý Americe furt lížete tu její podělanou kadidelnici a přetlačujete se kdo víc a hlouběji:

Celou válku a ještě v srpnu 43, po bitvu u Kurska měsíčně dodávala pro německé diese-el. ponorky americká, Rockefellerova Standad Oil 13.000 tun motorové nafty přes terminály neutrálního fašistického Španělska na Kanárských ostrovech, prostřednictvím nákl. ponorek, tzv. "dojných krav" se to palivo převáželo jak pro ponorky, tak pro letectvo, jako palivo do těch dvou-dobých nafťáků 5-válcových desetipísťáků, co měli ve velkých dopravních létadlech. Ono totiž po stažení Hitlerova ocasu z Kavkazu bylo málo nafty z Rumunska a v Herman Goering werke se dal vyrábět z hnědého uhlí jen ten šajze syntetický benál, co pomalu nechtěl ani hořet a bez aditivů zase od Rickefellera (dodávaných až do úplného konce války přes "neutrální prostředníky) by celá slavná Luftwaffe mohla ten benzín používat jen do zapalovačů...
Tož to je asi tak zas ta druhá strana pomoci, co dělali Amíci, aby to Rus vyhrál a skončilo to s tou naftou až už bylo jasný, že Rusa Němec nepoloží a USA musely přiznat barvu....
Nic není tak černo-bílé, jak to vy ubozí pologramotní a od přírody mentálně hedikepovaní nacisti a jejich východoevropští/sloanští mutanti vnímáte...

Azor

05. 02. 2026, 18:19

Emil Holub.

"Tož to je asi tak zas ta druhá strana pomoci, co dělali Amíci, aby to Rus vyhrál a skončilo to s tou naftou až už bylo jasný, že Rusa Němec nepoloží a USA musely přiznat barvu...."

Nejenom(přiznat)USA,ale i takových to rusofobní jedinců,jako jsou Czertik,Slavoslav atd!!

To byla oficiální politiky víceprezidenta Trumana!!!!
Viz.
" v rozhovoru pro NewYork Times 24.6.1941 po napadení Sovětského svazu hitlerovským Německem prohlásil:

"USA by měly v této válce vždy podporovat toho, kdo zrovna prohrává, protože čím
více německé a ruské krve vyteče, tím lépe"

A taky to tak dělali !!! viz tak P.Busch do r. 43 !!

A jaký že to byl "inteligent" ????


(jako Biden!!!!!,Když doporučil aby se Rusko spojilo s Čínou

"V roce 1997 vedl Joseph Biden rozhovor s Borisem Jelcinem, po kterém prohlásil:
“Rusové říkají, že když rozšíříme NATO na východ, zaměří se na spolupráci s Čínou. A já jim řekl: “hodně štěstí, pokud se to nepodaří s Čínou, zkuste Írán”. Ha-ha-ha. (Všichni se smějí.) A oni věděli, a já věděl, všichni věděli, že to není možné a nikdy se to nestane.”
Díky za tip, Joe!

https://vk.com/video-128801596_456272803

https://1url.cz/Oubum )

Když Oppenheimer po použití jaderné bomby při návštěvě u prezidenta USA, Trumana, nabádal k mezinárodní kontrole atomových zbraní a výzkumu v této oblasti.
Oppenheimer Trumanovi argumetoval mimo jiné tím, že Rusové mají také talentované vědce, zároveň disponují zdroji a dříve nebo později bombu vyvinou také.
Na to Truman Oppenheimera poučil:
"Prozradím Vám, kdy Rusové vyvinou jadernou zbraň. Nikdy!! "

https://www.e-republika.ch/article4662-Oppenheimer

Czertik

05. 02. 2026, 19:44

holoubek

vtipne, vadi ti kdyz se lize amikum zadnice, ale kdyz ty hulis rusum pero, tak mas erekci ?

aaaa, wooooooow, 13k tun nafty. uzasne mnozstvi. a rekni mi, jak moc ohromny vliv to melo na valku ?
tipnu si, daleko vetsi nez 1 000 000 tun nafty co dodalo sssr, ze ano ?
a to ignorujem fakt ze to bylo pres spanelsko a ne naprimo jak u stalina.
jen cekam ze das presvedcivy dukaz ze amici vedeli ze se to preproda nemcum a ze to neni pro spanely.

aport.

Czertik

05. 02. 2026, 19:49

rexik

visto ze si kteren, ze ano ? trumanov komentar byl PRED barbarosou, ne po ni ty tupoune.

a kdyz se navic ukazalo ze stalin je stejna kurva jako hitler, tak skutecne rozeber v cem byla ona spatna politika at rus a nemec co nejvic vykrvaci ?
kdyz tak radi slouzili tem dvema velkym kurvam ?

mas pravdu, soveti si udelali voji atomku...s dost velkym zppzdenim oproti amikum a s tim z vic nez 40% technologie co pouzily ukradly od amiku.
rikam technologie, teorie od amiku byla z vice nez 90%.

aport.

Azor

05. 02. 2026, 20:04

Czertik.
"visto ze si kteren, ze ano ? trumanov komentar byl PRED barbarosou, ne po ni ty tupoune."

v rozhovoru pro NewYork Times 24.6.1941 po napadení Sovětského svazu hitlerovským Německem prohlásil:

Je vidět jak rozumíte psanému textu.Kdy začal útok na SSSR??

A to nemluvím o tom,kdy že ten plán Barbarossa byl podepsán!!! Oni neměli tu tajnou službu???

Kdo že z nás dvou je tupoun???
Omluvíte se mi???? Až na svatého Dymdy,co???

Salut.

Emil Holub

05. 02. 2026, 20:09

Čerte,
už zase z tebe promlouvá ten dílem vrozený a dílem indukovaný politický kreténismus, tak typický nejen pro naše ukrajinské nacisty českého původu, kterým není nic svaté a nic, co by nemohli a nechtěli zkurvit, jen aby se zavděčili páníškovi v Londýně nad špinavou Temží, majiteli světového finančního systému...

zdenek54

05. 02. 2026, 21:39

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

:pray::pray::pray::pray::pray::pray: Prosím tě moc zkus se zbavit chyb co tak stále i přes upozornění tvoříš. Děkuji za všechny trpící!

zdenek54

05. 02. 2026, 22:09

:japanese_ogre:Čertik:japanese_ogre: visto kteren voji zppzdenim (iý) :bangbang: Co to takhle zkusit opravit po  AI ?

Czertik

06. 02. 2026, 12:07

rexik

ja vim kdy byla barbarosa a proto takyvim zeto datum co uvadis k tem novinam je falesne.

rexiu, vtipne, ty se ptas jestli meli amici tajnou sluzbu ?? meli.
a co ten tvuj milovany stalin ? mel tajnou sluzbu ? pokud ano, proc byly takovi kreteni ze nic nevedeli ? lestili si porad pera jako ty ? cim vyvsetlis jejich selhani - u stalinovcu, aby bylo jasno.

aport.

Czertik

06. 02. 2026, 12:07

holoubek ss

wow, rika indoktrinovany komunsiticky rusky nacek. wow.

aport.

Azor

05. 02. 2026, 12:21

"M113 se objevil v ruském útoku"

A co že se objevilo za frontou??Např. v baště těch, co skákali za sušenky od Nuland??Na tomto je vidět,že to skákání nezapoměli(aby neumrzli).A to se na tom Majdanu(když tam šli)se chtěli mít lépe.

Mají se??

"Realita je pro 404 ponurá, opravdu ponurá, a bude se ještě zhoršovat.

https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dwtI9ipN1JVcI2qplY6380mYcaZ3G0fAbPahDztM12z-86gvv4pSDCf24lEnSjsB91n0Wn5ZrC8-MxiPvtpuQ

Všude jsou teď řeky tekutých výkalů a jakmile se oteplí, můžeme mluvit o nejvyšší pohotovosti kvůli nebezpečí infekčních nemocí.

https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dx-EJicQMOUeaRsJc5aGzKEAswjjDzTXe8S9Ucy4OuyNVUhRZ6zBCnjoQhMefvn8XYCR_m4qR2qz4SLMv2vvA

To vše, a budu to i nadále zdůrazňovat, je výsledkem kriminální činnosti ze strany Západu a 404 a nyní se z toho stává lekce pro zkorumpované, zdegenerované a neschopné evropské čivavy. Pokud se Evropa někdy rozhodne (a bude schopna, což je velmi pochybné) jen špatně se podívat na Rusko, přijde to opravdu rychle spolu s fyzickým odstraněním evropské vojensko-politické špičky."

Tož tak.

Azor

05. 02. 2026, 12:47

"Maria Zacharovová komentovala prohlášení velvyslankyně EU na Ukrajině Kateřiny Maternovové, která si stěžovala na nutnost schovávat se v koupelně kvůli raketovým útokům:

„Mnoho let jsme navrhovali Evropské unii, aby se zajímala o to, jak žili lidé v Donbasu, jak žili děti v Doněcku a Luhansku, „hýčkané“ granáty kyjevského režimu. Ale EU nechtěla poslouchat, vysmívala se utrpení lidí, posmívala se jejich mukám a bolesti. Lidé léta žili ve sklepech, vycházeli na ulici pod palbou, aby si obstarali jídlo, a umírali při pokusu dostat se k autu.
Katerina Maternova nedokázala zprostředkovat celý hrůzostrašný život pod bombardováním, mimo jiné kvůli příliš pohodlnému prostředí a příliš zlomyslnému výrazu obličeje.
Kateřina Maternová může poděkovat svým nadřízeným v Bruselu za sponzorování masakru a požádat o prodloužení svého utrpení, přidělením dalších pár stovek miliard maniakům na Bankovní.”

Kdo seje vítr,sklízí . . . . .

Tož tak.

Czertik

05. 02. 2026, 13:12

rexik

aaaa, vytahujeme donbas ?
zvlastni ze pises jen o ukrajinskem bombarodvani rusy (pod hlavickou dlr a llr) ukradeneho uzemi, ale na to ze ve stejne dobe stileli i rusove na ukrajince programove zapominas.
proc ?

aport.

zdenek54

05. 02. 2026, 13:28

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

:flag_ru:RuZZ střílel přes státní hranici? Tak to by ta válka skutečně začala už 2008. :thumbsup:

Azor

05. 02. 2026, 14:05

Czertik.
" ale na to ze ve stejne dobe stileli i rusove na ukrajince programove zapominas."

Pane grafomane,na nic nezapomínám,oproti vám!!!

Začal kdo vraždit a střílet s ozbrojenými fašistickými bojůvky financované Kolomojským,po těch,co neuznali pučisty a Banderovci????

Proč youtube mazal a maže "práci" těchto bojůvek a Banderovců,v Donbasu a okolí???

To jsou přesně ti, jako ti jejich soukmenovci v Rusku,kde zakázali youtube a další soc. sítě i svastiku a i sovětský prapor co vlál jak v Berlíně,tak i na vozidlech začínajících SVO(a ti trockisté z 5 kolony - Grasimov,)jim nutí dávat do rukou ten hadr s trikolorou co je koloniální hadr.A ti a samý, zakrývají symbol porážky fašismu(kam že v červnu 45 házeli ty prapory fašistů????)Mauzoleum!!!

Salut.

Czertik

05. 02. 2026, 15:16

kreten54

ano, skutecne rus strilel pres statni hranici. nemuzu za to ze ses kreten co nic nevi.

aport.

Czertik

05. 02. 2026, 15:20

rexik

co bylo driv ? banderovske bojuvky stilejici lidovce v dlr a llr, nebo nackovske bojuvky stilejici ukrajince na donbase ?

dokazes na to odpovedet ?

co ti vadi na zakazu symbolu zlocineho rezimu ? v tomhle pripade sssr ?
a kdyz se ti nelibili kolonialni prapor dneniho ruska...tak napis putinovi at ho zmeni za jakykoliv jiny.
nebo je putin tak impotentni ze to nedokaze ?

aport.

Emil Holub

05. 02. 2026, 15:53

Čerte,
ty jsi opravdu pako, copak jsou to Rusové, nebo opolčenci, kdo se zdobí tetovanými haknkrajci a Ádovými citáty z Mein Kampfu vyvedených švabachem a mávajíc nacistickými prapory za hajlování a vykřikování nacistických pozdravů, nebo ti tví banderovci-"bytostní evropští demokraté" a bojovníci a evropské hovnoty ukrajinského původu?!

Ty tu meleš takoví kokotiny, jak kdyby ti islámští teroristi při podřezávání sluníčkářských evro-idiotů neřvali "Alláhu Akbár" nýbrž ""pochválern buď Ježíš Kristus!".

Míra tvého pokryteckého schizofrenního šílenství a z něj pramenící prolhanosti je naprosto odzbrojující...Ty jsi, jako kdybys rovnou z prdele plk. Foltýnovi vypadl...

Czertik

05. 02. 2026, 19:55

holoubek ss

ano, sou to rusove co s chlubi hakenkrajcy a tetovanim ss ci jinymy symboly nacku.
copak si nevidel sefa wagnerovcu ?

a ano, videi o shromazdeni (neo)nacku v rusku je na yt vice nez dost.

a kdyz zminujes ony islamske teroristy...schvalne si zjisti kolik ze z nich podporovakly rusove ?
ne nadarmo izrael hoooooodne omezil veskerou spolupraci s rusy po onom znamem utoku ze 7, nejvetsiho v historii izraele.
a jak se pak svet nestacil divit (byt lidi co se zajimaji o izraelt to nebylo nic noveho) kdo vsechno a jak podporoval hamasove teroristy.

aport.

zdenek54

05. 02. 2026, 21:45

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Kretén tak dobře. Ty to musíš vědět nejlíp....byl jsi tam jako návodčí? Na jaké straně? Fašisticko-banderovské :heavy_plus_sign::flag_ua::heavy_plus_sign:,nebo přímo na :flag_ru: území?

zdenek54

05. 02. 2026, 21:47

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:.......:pray::pray::pray: nepiš už nic a nepodporovej ty izraelte!

zdenek54

05. 02. 2026, 22:11

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre: je bohužel velmi chudý duchem, ale má výdrž sekat chyby!:laughing:

Czertik

06. 02. 2026, 12:11

kreten 54

vtipne, ty se me ptas jestli sem byl navodci ze tak vsechno dobre znam.
tak jasete taky zeptam - byl si na one fronte ? kdyz jen ty naprosto presne vis jak to bylo ?
ze jo ? diky ze potvrzujes ze si rusky nacek.
pokud ne ? diky ze potvrzujes ze ses uplny kreten ktery tady plka a plka a hovno o tom vi.

aport.

Kyjev01

07. 02. 2026, 12:00

„Porušení mezinárodního práva Ruskem“
1) Porušení Charty OSN – zákaz použití síly
Článek 2 odst. 4 Charty OSN zakazuje použití síly proti územní celistvosti nebo politické nezávislosti jiného státu. Invaze Ruska na Ukrajinu (2022) je podle většiny států OSN a právních analýz nelegální agresivní válka.
Odkaz:
• Council on Foreign Relations – právní analýza porušení Charty OSN.
2) Nelegální anexe Krymu a okupace území
Anexe Krymu (2014) a pozdější „referenda“ na okupovaných územích porušují princip územní celistvosti států a zákaz získávání území silou.
Odkaz:
• Evropský soud pro lidská práva – případ Ukraine v. Russia (re Crimea).
3) Porušení Budapešťského memoranda (1994)
Rusko se zavázalo respektovat hranice Ukrajiny výměnou za to, že se Ukrajina vzdá jaderných zbraní. Anexe Krymu a agrese proti Ukrajině jsou přímým porušením tohoto závazku.
Odkaz:
• Analýzy porušení Budapešťského memoranda.
4) Porušení mezinárodního humanitárního práva (Ženevské úmluvy)
Mezinárodní instituce dokumentují:
• útoky na civilní cíle, nediskriminační bombardování,
• deportace civilistů včetně dětí, mučení a mimosoudní popravy,
• ničení infrastruktury bez vojenské nutnosti.
Odkaz:
• Rozhodnutí ESLP a zprávy o porušování Ženevských úmluv.
5) Ignorování závazných rozhodnutí Mezinárodního soudního dvora (ICJ)
Ukrajina vede proti Rusku několik řízení. ICJ vydal předběžné opatření, aby Rusko zastavilo vojenské operace — Rusko je ignoruje, což je další porušení mezinárodních závazků.
Odkaz:
• Přehled sporů Ukrajiny proti Rusku u ICJ.
Rusko porušuje:
• Chartu OSN (zákaz použití síly), územní celistvost Ukrajiny (Krym, anexe),
• Budapešťské memorandum, Ženevské úmluvy (útoky na civilisty, deportace, mučení),
• rozhodnutí Mezinárodního soudního dvora.

Marty

05. 02. 2026, 12:51

Azor
a co nám řekneš k článku nebo třeba technice o které je v něm řeč?

zdenek54

05. 02. 2026, 12:56

Marty!

K technice na zabíjení? Tam umírají lidé :bangbang: !!! na obou stranách !!!:bangbang: a ty rozebíráš techniku?? Jsi naprostý mladý dement! :rage::rage:

Marty

05. 02. 2026, 13:41

zdenek54
tenhle celej web se věnuje vojenství, a toho se týká neoddělitelně i zabíjení lidí, a k tomu slouží i ta technika, pokud si to nepochopil, seš dement ty, je mi líto, ta technika je ústřední téma tohoto článku, ke kterému se ty vyjadřuješ a nejsi schopen se k tomu vyjádřit? ani k tomu zabíjení nejsi schopen se vyjádřit? sešě dost primitivní opička kámo, smajliků si k tomu dávej kolik chceš pokud si potom připadáš dospělejší:kissing_heart:

Azor

05. 02. 2026, 14:07

Marty.
"a co nám řekneš k článku nebo třeba technice o které je v něm řeč?"

Na toto téma, vám už odpověděl E.Holub,proč se opakovat???

Salut.

Czertik

05. 02. 2026, 15:22

rexik

kdyz se k tematu vyjadruje holoubek, tak proc nereknes dalsi svoji kopii ai kretenovi54 aby drzel hubu ?

aport.

zdenek54

05. 02. 2026, 21:50

:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre: nepodléhej deprézi, opakuje mi to 100x a stejně prd platný , jako tobě říkat ....nauč se psát demente!

zdenek54

05. 02. 2026, 22:15

Márti , chlapče byl jsi na vojně? Jesti jo, tak tam tě museli mazáci třískat hlava nehlava u té techniky, neb jsi z ní zblbnul ještě víc.:head_bandage:

Marty

06. 02. 2026, 12:07

Azor
protože vyslechnout si názor vícero stran je součástí relevantní diskuse, nefunkční rachotinko

Marty

06. 02. 2026, 12:09

zdenek54
tímhle vejšplechtem tvé znalosti končí? hustý:rofl:

Emil Holub

05. 02. 2026, 13:04

Pane kolego,
Ten Mindič, co mu tupí čeští náckové posílají peníze na zlatý hajzlmísy, jim teď z teplé židoviny na dálku radí, jak maj kopat na těch promrzlých dvorech latrýny a stavět si kadibudky z dvéří od skříní, aby měli pohodu a intimitu při vyměšování zbytků těch metamfetaminových sušenek od Nulandové a zvlášť to jistě ocení ty ukropí koběty, co šli do majdanu proto, aby mohly žít, jako na Západě/Záchodě a nosit ty vysněné "klužlevye trusiki", neboli krajkové kalhotky...Ukies teď konečně mají co si vysnili a vyskákali na banderaplacech...je zajímavé, že se to samé stalo i snem velké části našinců v čele s uměleckou, lepšolidní, převážně pražskou, parazitickou avantgardou, jak předvedli na tom Staromáku minulou neděli...
Některým na tom Záchodě to už dochází, ale těm našim natvrdlíkům to nedojde, dokud ty latrýny nezačnou stavět taky, ale až jim to nařídí z Brusele nějakou stupidní brožurkou, hozenou do schránky podobné té s názvem 72 Hodin od Dozimetra...

Czertik

05. 02. 2026, 13:10

rexik

a mzes nam rict jak ukrajinska infra co je znicena ruskymy utoky je zpusobenakriminalni cinosti zapadu ?
vysvetli tuhle svoji retardaci.

zdenek54

05. 02. 2026, 13:30

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

To píšeš ty osobně, nebo Al  ?:face_with_hand_over_mouth:

Marty

05. 02. 2026, 13:41

zdenek54
snažíš se něco napodobovat? trapný:rofl:

Azor

05. 02. 2026, 14:20

Czertik.
"a mzes nam rict jak ukrajinska infra co je znicena ruskymy utoky je zpusobenakriminalni cinosti zapadu ?"

Už se zase ptáte?Na co máte tu vaši "maturitu"??? Co to je za člověka,co nahodí nějaké téma,ví o něm kulový . . . jaká uroveň diskuze,s takovým může být???
Může si hlupák uvědomit,že je hlupák?? A vy se budete ptát do bezvědomí,co???

Říká vám něco předseda vlády Izraele Bennett,tak ten popsal jak to západ skoulel (Johnson)s Okrajinou Ruska



Chtěli ty čivavy spolu s USA,rozdrtit Rusko,co??? Povedlo se???

Salut.

Czertik

05. 02. 2026, 15:25

rexik

takze krome strikani prazdnych kulek si nedkazal odpovedet n otazku. klsika.

a ze rusko neni rozdrcene ??? hahahhahahaha.
tak proc rusko nakupuje od ciny uplne vsechno ?
auty zacinaje, pres domaci spozebice , stroji pro zbrojni vyrobu konce.

kde a v cem je tebou nesutale propagovana prumyslova sila ruska ?

rusko je v prdleji a je cinskou kolonii.

aport.

Azor

05. 02. 2026, 12:12

Czertik.
"ano, nemci hodne recyklovali za 2sv...jenze nemci nikdy netvrdily ze sou nejsilnejsim statem sveta a vystaci si uplne ve vsem."

Toto prohlásil kdo,z těch, co uměli přemýšlet v SSSR/Rusku?? Stalin??Putin?? Ve všem??Nemyslím tím trockisty jako byl Chruščov a spol.

Ale zato toto v jisté obměně prohlašovali vedoucí představitelé v Evropě naposledy z Dánska jak že položí Rusko na lopatky neboť má HDP Itálie!!! K tomuto se ti "inteligenti"(a tady jich je taky dost)upínají jako Áda k té vypelichané,12.armádě,Vencka.

Skutečnost???
Po kolenou jdou tyto evropské"vyspělé" čivavy, ke "křížku" - ke Gosudárovi,Putinovi!!!

Meloni,Merz a i ten podpantoflák Macron,jdou pod příkrovem mlhy(nemůžou to řvát na plnou hubu,co by si pomysleli takový lidé jako je( Slavoslav,Marty,Czertík a jim podobní)takovým aby se nezhroutili,tak jim to dávají po kapkách jako tu víc a víc ohřívanou vodu, té žábě!!!
Viz.

"Mezi Ruskem a Francií neexistuje ŽÁDNÁ spolupráce. Francie je existenčním nepřítelem Ruska. Ale to nevadí…

Válka na Ukrajině: diskrétní cesta diplomatického poradce Emmanuela Macrona do Moskvy. Info L’Express. Emmanuel Bonne odcestoval do ruského hlavního města, aby přímo jednal s Kremlem. Mezi Francií a Ruskem pokračuje nenápadná spolupráce.

https://www.lexpress.fr/secret-defense/guerre-en-ukraine-le-voyage-discret-du-conseiller-diplomatique-demmanuel-macron-a-moscou-43I2E2P3MNGCFIGWK5NHCZ3OU4/?cmp_redirect=true

No, Francie se ROZHODLA, tečka – zrádní, slabí, zvrácení takzvaní „vůdci“ na vodítku Rothschildů. Macron tedy chce „připravit dialog“ s Ruskem. Je zřejmé, že oficiální Paříž stále neuznává, v jaké hluboké (zasrané) díře se Francie nachází, zejména ve vztahu k Rusku. Ale to nevadí, tito kreténi byli již dávno dobře popsáni Lvem Tolstým:

Francouz je sebevědomý, protože se považuje za neodolatelně přitažlivého pro muže i ženy, a to jak duševně, tak fyzicky

Stále tak uvažují. Bláznivý národ na konci svých sil. Chtějí tedy „dialog“, aniž by si uvědomovali, že jsou poražení a bezvýznamní. Všichni víte, co poražení dostávají."

Salut.

Marty

05. 02. 2026, 12:52

Azor
refreshni se

Czertik

05. 02. 2026, 13:22

rexik

nechapu ten tvuj vystrik. takze putinstan najednou neni prumyslova velmoc co si vse vyrabi ???
tak proc tady neustale striks o tom jak si rusove vyrabi vsechno sami a prumyslovavyroba v eu upada ???
vyvsetli tuhle svoji retardaci.

a rusko neni na lopatkach ???? tak proc importuje doslova statisice cinanu, severokorejcu
a indu do ruska aby tam pracovaly ?

jaky je dluh ruska dneska a jaky byl pred 5 lety ? dokazes to napsat nebo ukazes ze nic nevis ?

a v cem presne lezly po kolenou evropani smerek k nackvoi putinovi ?
copak vyzebravaly u putina ? doazesto naspat ? nebo ukazes ze mas prazdne kulky ?
ten clanek na ktery si dal odkaz...jen pise ze pariz se snazi ukoncit valku. nic jineho. zadne zebrani i diktatora putina.

i kdyz mas recht, ja zapominam ze ty ses nacisticky rus ktery bere snahu o jednani jako slabost, kdyz rus nevyjadvana ale jen diktuje. cokoliv jineho je projev slabosti.
jenze proc potom neustale prskas kdyz eu odmiitala jednat s putinem ohledne rozsirovani nato ?
vyvsetli tuhle svoji retrdaci.

aport.

Azor

05. 02. 2026, 14:45

Czertik.
"i kdyz mas recht, ja zapominam ze ty ses nacisticky rus ktery bere snahu o jednani jako slabost, kdyz rus nevyjadvana ale jen diktuje. cokoliv jineho je projev slabosti.
jenze proc potom neustale prskas kdyz eu odmiitala jednat s putinem ohledne rozsirovani nato ?"

Už neplatí toto??

" ledy kolem nedotknutelných grálů politiky kolektivního Západu posledních 3 let, která stála na těchto sloupech:

1- s  Ruskem se  za  žádných okolností nejedná

2-Rusko musí být zdecimováno

3- budeme podporovat Ukrajinu tak dlouho , dokud bude třeba

4- kdo jen špatně o míru nebo dokonce promluvil s Putinem nebo Lavrovem a  tak podobně je bezprecedentní zrádce, zloduch, chcimír, Putinův troll a vůbec svině a  patří nejlépe do  kriminálu a  v nejmírnějším režimu do  nějaké internace."

"Ukrajinci musí zemřít, aby se Rusko nepřesunulo k Baltu, řekl šéf evropského velení amerických ozbrojených sil generál Alexus Grynkiewicz během jednání v americkém Senátu.
https://ok.ru/video/9490661247620?fromTime=10

"Ukrajina je připravena na válku s Ruskem, bojovat bude do posledního muže, prohlásil prezident Zelenskyj

https://refresher.cz/97449-Ukrajina-je-pripravena-na-valku-s-Ruskem-bojovat-bude-do-posledniho-muze-prohlasil-prezident-Zelenskyj

Vedení EU a NATO stojí v cestě mírovému řešení , podplukovník amerického letectva ve výslužbě Karen Kwiatkowská, bývalá analytička Pentagonu.

https://sputnikglobe.com/20251219/eu-and-nato-block-ukraine-peace-to-protect-their-fading-relevance---ex-pentagon-analyst---1123332599.html

To co blekotáte máte z tohoto,co??

"Evropská média, zejména britská, jsou široce známá tím, že každý den začíná novou lží a ta stará se bezpečně zapomíná. Klasickým příkladem jsou
citáty z The
Telegraph s rozdílem tří let:

— 2022: „Katastrofická Putinova válka odhalila Rusko jako třetiřadou mocnost.“

— 2025: „Rusko zvítězí na Ukrajině a bude diktovat své podmínky. Jediný hlas, který má význam, je hlas Putina.“

"V roce 2023 byla italská premiérka Meloniová neodolatelná a bojovná. Na setkání s žebravým Zelenským v Římě slíbila, že
„Itálie poskytne Ukrajině plnou podporu k odražení ruské agrese po tak dlouhou dobu, jak bude nutné“. A přísahala na Michelangelovu lebku: „Sázíme na vítězství Ukrajiny!“
Stačily dvě sezóny lití peněz Italů do kyjevské korupční černé díry a včera přišla zpráva, že Itálie náhle „zbrzdila program NATO na nákup amerických zbraní pro Ukrajinu“.

"Stubb na summitu Support Ukraine v Kyjevě prohlásil: „Putinovi nemůžete věřit. S Putinem nemůžete uzavřít dohodu. (…) Věřím, že dnes je den, kdy je třeba uznat, že Putin tuto válku prohrál v tom smyslu, že uvidíme evropskou Ukrajinu. Nakonec uvidíme Ukrajinu v NATO.“

"Česká republika, která ještě nedávno byla připravena předat Ukrajině všechny své zbraně do posledního náboje, najednou zastavila dodávku tanků T-72M4CZ do Kyjeva „kvůli kritickým poruchám v systému řízení palby“.


Co říci na tyto vaše názory??

Toto??

"„Narodil se jako hlupák a velmi úspěšně rozvinul své vrozené schopnosti.“

A opět ,pro vaše připomenutí,odpovídám proto,že vaší"inteligenci"využívám jako užitečného idio.. , k informování lidí,co umí přemýšlet.


Salut.

Azor

05. 02. 2026, 15:00

Czertik.
" snahu o jednani jako slabost, kdyz rus nevyjadvana ale jen diktuje."

Západu a Okrajině Ruska se toto nelíbí???Nedivím se jim.
A vy a i ten západ a i Okrajina Ruska,jste se divili Rusku,když toto(vyjednávání - u západu ohledně rozšiřování NATO a u Okrajiny Rusko od r. 14???)rusko navrhovalo jak západu tak i Okrajině??Jak se k Rusku chovali??Jako k benzínce,co??Už jste zapomněl,co??

"a rusko neni na lopatkach ???? tak proc importuje doslova statisice cinanu, severokorejcu
a indu do ruska aby tam pracovaly ?"

Takže my a celý západ ,jsme na lopatkách,když bereme cizince na práci???

" takze putinstan najednou neni prumyslova velmoc co si vse vyrabi ???"

Toto jsem psal kde??Dodejte důkaz!!! A taky to,která zeme na světě, je ve všem soběstačná!!!!!

Salut.

Czertik

05. 02. 2026, 15:35

rexik

divne, nesutales tu masturbujes o prohlaseni oheldne ruska a jednani z 2022....ale to co rikal putin ve 22 umyslne ignorujes. procpak ?
nerikal putin ve 22 ze s ukrajinou a eu se taky jednat nebude a budou muset prijmout ruske podminky ?
hmmmm. mas jaksi selktivni noticky rexiku.

a odkaz na onen clanek telegrafu kde se pise ze putin na ukrajien uz vyhral by byl ? nebo to sou jen tvoje vhlke sny ?

a ty ceske t72 ? tak ty kupodivu stale jdou dodat na ukrajiu v bojeschopnem stavu. jen jejich presnost nebude na urovni jakou vyzaduje cr.
ale i tak presnosti palby nejspis predci i nejmodernejsi rusky t90m.

aport.

Czertik

05. 02. 2026, 15:46

rexik

copak, copak. uz zacinas chapat ze kdyz jedna strana diktuje je to spatne ???

tak proc nesutale pises o tom jak se pred 22 choval zapad k rusku bylo spatne a neustale strikas radosti nad tim jak se putin chova od 22 ze je to jedine spravne ?
vyvsetli tuhle svoji rerdaci.

jak my ???? ty rexiku ses rus, ne evropan nebo cech.
a neni muj problem ze ty ses tak retardovany ze nedokazes pochopit rozdil mezi umyslym importedm pracovniku co provadi ruskoa jen prijmanim migrantu co se rozhodli jit do eu bez placeneho importu.

aha, kdyz chces dukaz......ok.ok.ok.
napis me sem ted jasne - je rusko prumyslova velmoc ? ano/ne.

chces sobestacny stat ? hmmmm, hmmm, hmmm. co treba usa ?
muzes nam sem dat cisla o tom kolik ze to cnc a jinych stroju amici importuji a kolik si doma vyrobi ?
a pripadne jine vyrobni technologie ???

rexiku, znova opakuji, neples si vyrobky jako treba obleceni se stroji co maji ono obleceni vyrobit.
protoze kdz dojde na lamani chleba...a bude potreba oblec eni, tak amici proste budou sit na strojich made in usa a ono obleceni bude stat 10 dolacu misto 1 made in china.
problem je v tom, ze tvoje milovane rusko bude muset brat obleceni made in china i za 20 dolacu...protoze v rusku si nejsou schopni sami vyrobit vlastni sici stroj.

aport, kretene.

Azor

05. 02. 2026, 18:39

Czertik.
"a odkaz na onen clanek telegrafu kde se pise ze putin na ukrajien uz vyhral by byl ? nebo to sou jen tvoje vhlke sny ?"

https://www.telegraph.co.uk/news/2025/12/02/putin-is-now-in-driving-seat/


Omluvíte se mi???

Salut.

musketer

05. 02. 2026, 07:37

Za WW II. běžná věc, kdy Němci používali ruské tanky T-34 a naopak Rusové např. OT Hakl. Tak nechápu, čemu se autor článku diví.

Slavoslav

05. 02. 2026, 08:01

na tomto je divne len to, ze armada statu co sa tvari ako supervelmov co sa chvasta zbranami ktorym net analoga nasadzuje ukoristenu techniku ktora mala premieru vo Vietname

Emil Holub

05. 02. 2026, 09:25

Slavoslave,
aby ses´neposral, to, že příležitostně využijí vergl do té doby, než jim ho někdo rozkřápne, nebo, než se podělá, o ničem nesvědčí...Seš´jak malý děcko...

Takzvaně "čerpat z místních zdrojůů, nebo používát prostředky protivníka je stará osvědčená věc a dělají to vždy všechny strany konfliktů a to už odnepaměti, jen za 2.sv. války měli rusdové zakázáno, až na opravdu nouzové situace, kdy nebylo zbytí, používat nalezenou munici, protože tví kámoši, němečtí nacisté zanechávali ve svých stále častějí opouštěných pozicích léčky v podobě zaminovaných dokonce i vlastních mrtvých, náboje do mosina s TNT namísto prachu a jiné různé léčky stejně, jako to dělají i ti tví dnešní spojencvi z řad bandero-nacistických tlup...

Slavoslav

05. 02. 2026, 09:41

Holubok

ono podla komentara to vypada, ze si sa posral akurat ty ked sa ti rozpadaju sny o mocnom rusakovi a pritom vidis ako skapina na oslikovh a starych crepoch kde aj tie musel ukoristit od Ukrajincov, aby aspon nejaky obrnenec mal

zdenek54

05. 02. 2026, 09:59

Slávoslav.

Co dělat? On to ten RuZZ stále vyhrává a vyhraje!!:thumbsup::flag_ru:

Czertik

05. 02. 2026, 10:26

holoubek ss

jenze kdo pouzival koristni techniku za 2sv ? jen staty ktere nemeli dostatek vlasti produkce.
pouzivali amici koristni techniku ? ne. britove ? taky ne.

vsiml sis ze v rusku se objevuje poslednoi dobou cim dl tim vic cinskch nakladaku ? dodavek i osobaku ?
hadej proc.

ruska vyroba cehokoliv proste kolabuje. jedno je jiste, at valka dopadne jakoliv, rusko bude brany jako stat na urovni afriky co se tyka vojenske sily a bude cinskou kolonii.

aport.

somta

05. 02. 2026, 10:36

XD dobrý blábol

somta

05. 02. 2026, 10:37

zdenek54:
dobrý blábol, až se za břicha popadali!

Emil Holub

05. 02. 2026, 10:55

Slaboslave,
už začíníš místy blbnout, jako ten tvůj kolega od šifrantů. Už ti k té tvé předpojatosti začíná tlačit na mozek i ta protiruská žluč, které jsi plný a místy ti úplně zatemňuje mozek...
Kdyby se na ty tvé uko-nacisty neskládal celý ten úchylný Západ, tak už by bylo po problému,. Takhle to holt bude trvat krapet dýl a třeba i tak, že ta kryoléčba od nacismu, co Putin předepsal těm banderovským chujům, bude muset předepsat i takovým, jako jsi ty a tví kámoši z NATO, co mají revanšistické roupy a nemůžou se jich sami od sebe zbavit...Na ten nacistický a fašistický svrab je zima a mráz ta nejlepší medicína...

Slavoslav

05. 02. 2026, 10:58

chill bro

https://bsky.app/profile/saintjavelin.bsky.social/post/3mdkl4qvwm22a

Marty

05. 02. 2026, 12:09

Slavoslav
neoznačovali to předtim za zastaralej, konstrkčně špatnej stroj bez šance na přežití? ironie že pak když ho zrekvírujou, tak se tim ne jen chvástaj, ale eště k tomu jeden části z nich zachrání prdel...

Emil Holub

05. 02. 2026, 12:33

Čerte,
na to šmrdlání, co předváděli Angláni a Amíci kdesi po záp. Evropě, nic extra nepotřebovali jak co do množství, tak kvality a tak tam toho tolik nepostřebovali a taky nespotřebovali, protože tam proti nim Němci neměli ani co pořádně nasadit, protože většinu posílali na východní frontu. Z Rusa měli skopčáci strach a to zcela oprávněně, za to všechno, co tam natropili...
A co se týče těch čínských aut, tak Rus samozřejmě bude ve svých fabrikách raději vyrábět Orešniky a jinou zábavnou pyrotechniku na obveselení NATOvčíků a obyčejný auta si raději doveze od levného Číňana, než by to dělal obráceně...

zdenek54

05. 02. 2026, 12:58

:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:

Chachachachacha!:joy:

zdenek54

05. 02. 2026, 13:04

Marty.

Konstrkčně naprosto!:thumbsup: Sváží v něm mrtvoly :flag_ua: fašisticko:heavy_plus_sign:-banderovských vrahů k předání do Kijeva ----- jak stylové.

Emil Holub

05. 02. 2026, 13:16

Ano,
a proč na všechny ty nacistický vergly si hned Ukies namalovali ty kříže!?
A teď je mi to jasný: jsou to funebrácký vozy, který je dopraví rychle a bezpečně na ty jejich famózní a krásně třepetajícími se fangličkami vyzdobený hřbitovy...kde od rána do večera, za zpěvu té tklivé písně ..."...plyne kača plynééé..." makají bagříky, jak Gejza Lakatoš, když má na krku žalobu za neplacení alimentů...

Czertik

05. 02. 2026, 13:41

holoubek

jenze jaksi zapominas na to, kolik toho amici a britove poslali na vychodni frontu.

schvalne nekdy se mrkni na pocty vyrobenych letedela amiky, brity, nemci a sssr.
a pak se mrkni na i na tanky, nakladsky apod.
a zjistis ze ve spouste ukazetelich (letadla, nakladaky, apod) hodne vedli amici.

proc amici vyrobili vic letedal nez soveti kdyz je dle tebe nepouzovaly ? dokazes vysvetlit tu svoji stupiditu ?

a ze rus se musi soustredit na zbrane na ukor civilniho sektoru a musi importovat cinana ?
divne. kde je potom ta tvoje velka sila ruskeho prumyslu a skolstvi o kterem tu ty a rexik neustale strikate ?

aport.

Marty

05. 02. 2026, 13:42

zdenek54
neodjížděli v tom snad ruSSistické mrtvoli?:upside_down:

Czertik

05. 02. 2026, 13:43

holoubek

a jeste takovy technicky detail - rus vyrabi oresnika jen diky cine. njen prot ze imporuje 70% vesereho raketoveho paliva z ciny, ale protoze 95% vriby oresika, iskanderu apod bezi na strojich made in china.
ano, rusko je tak zaostale ze si zadne stroje nedokaze samo vyrobit.

Slavoslav

05. 02. 2026, 14:18

Marty

carovne bolo najma to propagacne video kde postavili bokom M113 a snad zo vzdialenosti az 200m, BTRA82A co je najnovsie rusacke kolesove BVP nedokazalo M113 ani trafit poriadne a hned druha rana isla ponad

https://www.youtube.com/watch?v=0y91o_fVBdk#:~:text=The%20body%20of%20the%20M113%20armored%20personnel,carrier%20from%20a%20distance%20of%20100%20meters.

Azor

05. 02. 2026, 15:06

Czertik.
"schvalne nekdy se mrkni na pocty vyrobenych letedela amiky, brity, nemci a sssr.
a pak se mrkni na i na tanky, nakladsky apod.
a zjistis ze ve spouste ukazetelich (letadla, nakladaky, apod) hodne vedli amici."

A k čemu jim to bylo??Kde se projevila ta převaha ve výzbroji USA a VB v Itálii??Od r. 43 tam smrděli a běhali za Římskejma prostitutkama!!proč nešli na Prahu??Kdo jim v tom bránil??
A jak to  bylo s Japonskem?? Do kdy chtěli s tou "převahou" váčit??Do r. 47????

Salut.

Czertik

05. 02. 2026, 15:53

rexik

zase projevujes zavist ze amici mohli ve 43 behat za prostitkama v rime, zatimco ivan si jen musel lestit tyc ?
nezavid. nejses nahodou panic ?

a je skutecne vtipne, ze si zminil onu prahu. protoze ivan se rozhodl jit na prahu ....teprve az potom co hrozilo ze do prahy dorazi amici pred rusama, pripadne se praha osvobodi sama.

japonsko ? diky ze si to pripoel. ano, amici byly ochotni a schopni valcit i do 4ý kdyby bylo treba.
a na co by se zmohl ten tvuj slavny rus ? na uplne hovno. i tech malo skoku co ve 45 udelal bylo zcela vyhradne na lodich made in usa.

apot.

zdenek54

05. 02. 2026, 22:19

Márti: mrtvoli ??? Mladej a blbej, že?:clap::clap:

Emil Holub

05. 02. 2026, 09:30

Němci sbírali kdeco a všechno se jim hodilo, neb ztráty materiálu nestačili doplňovat. Každej krám vyzkoušeli a využili, dali mu svůj název a to od pěchotních zbraní až po ty tanky a kanóny...Ano, na tom není nic k podivování se...Dokonce předělávali špaginy na lugry a na MP 40-kové zásobníky atd...

Czertik

05. 02. 2026, 10:31

holoubek

ano, nemci hodne recyklovali za 2sv...jenze nemci nikdy netvrdily ze sou nejsilnejsim statem sveta a vystaci si uplne ve vsem.
a nezapominej na to ze i rusove casto pouzivaly nemecke mp40 a jine zbrane.
jenze narozdil od nemcu rusove nemeli kapacitu (ci schopnosti) aby predelali koristni zbrane na svoji munici, aby si ulehcily logistiku.

aport.

Slavoslav

05. 02. 2026, 10:36

czertik

to zas prrr, rusaci nepozuivali koristne zbrane systemovo a preto ich ani nepotrebovali prerabat. Ak sa nejakemu vojakovi chcelo tahat s MP40 propri Mosinke a zhanal si sam municiu je to uplne ina situacia.

a treba povedat, ze rusaci mali dost pechotnych zbrani v takej miere, ze aj spojenecke dodavky z velkej casti drzali na skladoch a nekomplikovali si logistiku tym, ze by ich museli zasobovat municiou. Preto zo sonych bani pri Bachmute wagnerovci vytiahli aj take klenoty ako fungel nove Thompsony ktore tam boli prakticky od druhej svetovej vojny. Strelivo sa svojho casu vozilo aj k nam, 45ACP prebalovali a komernce sa predavali aj v CR

Emil Holub

05. 02. 2026, 10:59

Čerte,
jsi blbej, nebo pitomej??!!
Už si nepamatuješ, jak ten váš Dolfek vyřvával, že on a Německo jsou prozřetelností předurčení k vládnutí světu a že všichni ostatní, včetně tebe, ty potrhlej vasrpoláku, jsou určeni k likvidaci??!!
Ty seš čím dál blbější, už jako ti Ukies, co jsou biti, jako žito, ale prát se budou dál....
V tom je aspoň záruka, že jich na konci té blamáže aspoň moc nezbyde...

Emil Holub

05. 02. 2026, 12:41

Čerte,
zase kecáš!
MP40 stál za hovno, byl těžkej a dostřelil jen tam, kam Rus dohodil tou polní lopatkou a pokud někdo ten plecháč používal, tak jen průzkumáci pro jeho sklápěcí pažbu, menší rozměry, než PPŠ a možnost trofejní alimentace při akcích i v německém týlu...
"...kapacitu a schopnosti neměli, aby něco po Němcovi předělávali", zato měli schopnosti a kapacitu vypálit Berlín a to je rozhodující, hňupe...

Marty

05. 02. 2026, 12:54

Emil Holub
a taky měli kapacity přístavů na příjem bot od spojenců, automobilů, surovin... moc to zase nepřeháněj, dokud nedostávali pomoc od spojenců, dostávali přes tlamu od Němců, a tvoje hodnocení MP40 je zjevně velice profesionální, nejspíš založené na odborných znalostech tak jako na praktických zkušenostech, smekám

zdenek54

05. 02. 2026, 13:08

Pan Emil Holub.

:thumbsup: Výborně, jen ten Berlín měli dotáhnout do Hamburku! I tak dík.:flag_ru:

Czertik

05. 02. 2026, 13:47

holoubek

a to co vyrvaval dolfik meni nemecke prumyslove schopnosti a moznosti presne jak ?
dej me sem odkaz na dolfikovu rek kde tvrdil ze nemecko je prumyslove nejsilnejsi zemi na svete. aby si podporil ten svuj vystrik.
predurceni vladnot a nevetsi prumyslova vyroba nejsou stejne veci kretene.

aport.

Czertik

05. 02. 2026, 13:58

holoubek

ano, mp40 byl tak mizerny...ze se jeho konstukci inspirovaly jak sojenci tak i rusove.
hlavn v tom jak zjedodusit a zlevnit vyrobu.

a ze rusove meli schopnosti vypalit berlin ? wow.
diky ze dokazezuje ze vyjma niceni rusove nic lepsiho nedokazou.
jinak divil by ses kolik ruskych uspechu bylo mozne jen diky usa. vzdyt 95% veskerych potravin co konzumoval rus na fronte ve 43 a pozdeji pochazelo z usa. spolu s 50% spotrebovaneho plaiva.
nemluve o 100% gumy a jinych vecech.
i to velke ruske letectvo bylo vyrobeno z 84% z amickeho hliniku. jen onen maly zbytek byl rusky hlinik.
a beztak znacna cast ruskeho letectva bylo vyrobena ze dreva...jako prvovalecne stroje. na hlinik proste rusove nemeli schopnosti a kapacity.

aport.

Emil Holub

05. 02. 2026, 14:30

Čerte,
"...jinak divil by ses kolik ruskych uspechu bylo mozne jen diky usa..."

Tak to se ti divím, že když vlastně jedině zásluhou USA Rus porazil evro-fašouna, že na tu Ameriku nejseš nasranej a nenadáváš jí, že ti překazila ten krásný sen o vládnutí světu tvými milovanými nacisty!

Mám za to, že to banderovčíci, ani to slavné, nebojácné a všechny přemáhající NATO, ten tvůj sen taky nevyplní a to zvlášť, když ty vaše nejlepší síly se zašívají kdesi za bukem a kromě mletí hubama a posláním peněz, o které stejně jen někoho ojebali, pro to nic moc nedělají...Tak řekni, kolik jsi toho konkrétního udělal, nebo poslal peněz na sionisticko-nacistické internacionální válečné úsilí proti Rusovi, kromě toho spílání a nadáváníi!

To tvoje válčení proti Rusovi mi připomíná jednu básničku, kde se píše:
"...abatyše prdí tiše,
prdí tiše, jako když těsto v díži kyše
a sto prdů do roka
vysvobodí otroka...."

A s takovou ten správný kapitálismus nevybudujeme a tu válku s Rusem nevyhrajeme...

Emil Holub

05. 02. 2026, 14:43

Márty,
ty volečku, Rus byl v létě 44 už na Visle před Varšavou, když se ti tví fešáci se žvejkačkama u hubě ráčili vylodit v Normandii a to jen ze strachu, aby jim Rus neudělal ze zbytku Evropy další svazovou republiku...a s osvobozením Itálie se trápili až do té doby, dokud Rus nevyšťoural Hitlera a spol z té nory pod říšským kancléřstvím...

Azor

05. 02. 2026, 15:24

Marty.
"to zase nepřeháněj, dokud nedostávali pomoc od spojenců, dostávali přes tlamu"

Neplácejte nesmysly,když už si tu hrajete na znalce.!!! Kdy dostali skopčáci nakládačku u Moskvy??A do té doby dostali co???Napište to!!!
A uvidíme hned "znalce" Lend and Lease.

Jak by to pane "analytiku"vpadalo,pokud by těch víc jak 3.miliony vojáku wehrmachtu,(co šli na SSSR???)začali bojovat ve Francii proti spojencům??? Pomohli by jim dodávky z SSSR????
viz .Kdo že kňučel(Churchill, dopis Stalinovi)jako malý kluk se slzami v očích,aby jim pomohl ohledně Arden??A to nebyl velký mráz!!Akorát trochu mlhy!!! Co dělali ti, kteří chtěli táhnout s tím zblblíkem Pattonem(co mlátil zraněné vojáky - na víc neměl viz Bradley!!)na Prahu???

Salut.

Azor

05. 02. 2026, 15:31

Czertik
"kolik ruskych uspechu bylo mozne jen diky usa. vzdyt 95% veskerych potravin co konzumoval rus na fronte ve 43 a pozdeji pochazelo z usa. spolu s 50% spotrebovaneho plaiva.
nemluve o 100% gumy a jinych vecech.
i to velke ruske letectvo bylo vyrobeno z 84% z amickeho hliniku. jen onen maly zbytek byl rusky hlinik."

Á,pan Grafoman, opět perlí.

Odkud brali suroviny USA na tu gumu??A i další věci co dováželi??A hlavně za kolik!!Kradli jako ti kolonizátoři!!! Teď když se trošičku musí opřít o sebe,tak jak že to s nimi vypadá?,Jak mají dluh?? Co že říkal feldkurát katz?, To se nám to debužíruje,když nám pujčují !!!!

Může si hlupák uvědomit,že je hlupák???

Salut.

Azor

05. 02. 2026, 15:36

Emil Holub
"Mám za to, že to banderovčíci, ani to slavné, nebojácné a všechny přemáhající NATO, ten tvůj sen taky nevyplní a to zvlášť, když ty vaše nejlepší síly se zašívají kdesi za bukem a kromě mletí hubama a posláním peněz, o které stejně jen někoho ojebali,"

Renáta Kellnerová posílá Ukrajině 170 milionů korun.

https://archiv.hn.cz/c1-67841280-renata-kellnerova-posila-ukrajine-170-milionu-korun-o-zamereni-pomoci-se-radila-s-prezidentem-petrem-pavlem#utm_content=freshnews&utm_term=kellnerov%C3%A1%20dala%20ukrajin%C4%9B%20100%20milion%C5%AF&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

A kde že na to mohla vzít??

https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-mobil-999-kc-misto-699-kc-o2-zrusilo-slevy-a-zdrazilo-mobilni-tarify-40560820?utm_medium=sum&utm_source=search.seznam.cz&utm_term=02+zdra%C5%BEuje

Czertik

05. 02. 2026, 15:58

holoubek

ano, rus stal ve 44 n visle prd varsavou...a byl na tom tak "uzasne" ze byl absolutne neschopny jakoliv varsave pomoc kdyz povstala.
protoze jeho bojeschopnost byla uplne na nule. tak "silny" onen rusky medved v lete 44 byl.

a ze se amici trplili v italii ? hmm. a jak ze to bylo s rusama v pobalti a prusku ? tam meli pravdu "uzasne" uspechy.

Czertik

05. 02. 2026, 16:07

rexik

ano, nakladacka u moskvy...a co rexiku, dokzases nam sem napsat jedinou to DALSI uspesnou nakladacku co rusove dokazaly bez ll ?
ja jen ze az do 43 rusove uzemi jen ztraceli, protiutoky prinsesly jen docasne osvobozeni uzemi.
kdeze to byla fronta ve 41 ? jak daleko byla od stalingradu ? to nejak moc nevypov ida o tom ze by rusove ve 41 byly nejaci supermani.

a k tem 3 mil skopacu ve rancii kdyby nesli na sssr. ano, amici by to meli hodne tezsi, hlavne diky dodavkam surovin (a mozna i zbrani) co by sssr dodaval nemecku.
s tom se shodneme.
aby to bylo jasne. ano dodavky ze sssr by onem 3 mil skopcaku ve francii skutecne velmi pomohly.
sssr by nikdy nepomohl spojencum v boji proti nackum.sam od sebe.

a to churchilovo knuceni ohledne arden ? hhhmmm. jakze dloho trvalo ono kuneecni ?

a ted si vezmi jakze dlouho to knucel stalin ohledne druhe fronty ? celou dobu od barbarosy.
takze proc zapominas na to ze stalin knuce, kolikrat ? 273x ? dele.

a ted si predstav jak by stalinovi prskla zilka kdyby se patton dostal do prahy pred nim. kdy by rahu osvobdili amici a ne cesi s vlasovci a malou ruskou pomoci.

Czertik

05. 02. 2026, 16:12

rexik

vidim ze ses uplny retard a nikdy si neslysel o umele gume. hadej kdo ji objevil a kde staly zavody n ni.
a chapu tvuj vystik ohledne gumy (hehe, vsimni so narazky) tak ze by si byl radeji kdyby amici onu gumu rusu nikdy nedodavaly ?
schvalne co myslis ze by ti na to odpovedel tehdejsi rus.
a ano, skutecn nam sem napis covsechno to ti zli amici museli za valky dovazet.
schvalne, ses toho schopen ?

a ze amici maji dluh ? a rusove ho snad nemaji ?
schvalne jaky byl amicky a rusky dluh pred 5 lety a jaky dnes.
zvladnes nam sem dat cisla ? spolu s tom o kolik % vzrostl ?
nebo to je na tvoje schopnosti prilis slozite ?

aport

Emil Holub

05. 02. 2026, 18:47

Čerte,
ty ignorante, Rus měl hned dva důvody na tu Varšavu i s jejím tím celým povstáním hodit bobek:

1). Povstání organizovala polská prozápadní Armija krajowa, která byla řízená z Londýna a byla orientovaná nepřátelsky proti SSSR a Rus byl zrovna po velké a náročné operaci Bagration, potřeboval doplnit ztráty a přeorganizovat týlové zabezpečení, protože po značném pokročení směrem na západ se mu protáhly zásobovací trasy a nechtěl riskovat komplikace, které by mohly nastat a které by mohly přinést zbytečné ztráty kvůli nevděčným Polákům...

2).Když Rus poslal delegaci zpravodajských důstojníků přes Vislu k jednání s polskými povstalci o načasování toho povstání, tak ti se s velením SA odmítli bavit a nechali je zastřelit...

Výsledkem toho bylo řešní, že když je to v režii a pod taktovkou Londýna, ať se tedy Londým převezme za tu blamáž plnou zodpovědnost a postará se o materiální a kádrovou pomoc povstalcům sám...

Váte, co je vás nacistů největší problém? Že jste notoričtí ignoranti a nepoučitelní pitomci, neberete v úvahu fakta a jste ve své zvrácené víře fanatičtí, což je kombinace, která vás vždycky dřív, nebo později dovede do záhuby....
A to je dobře patrné dnes i na té okrajině a budete to nakonec zase tak, že v tom zůstanete sami, než se nakonec k vaší záhubě přikloní nějen vaši nynější pejzatí mecenáši a objednavatelé zločinů, ale i vyčůraní přicmrndávači, jako jsou Poláci a ostatní kundolízci USA z Aliance ochotných...

Czertik

05. 02. 2026, 20:08

holoubek ss

1. a co jako ze ze byly po bagrationu ???? kdyz byly slabi, tak proc si predtim psal ze to ze staly pred varsavou ve 44 byla nejaka velka vyhra ?

a ze ak nemela rusy rada ? ty se jim divis ? po tom co si rozdeli polsko s hitlerem ?
a povradily jim desitk tisic lidi v katyni ?


2. vskutku ? tak proc pred tim nez povstani zacalo rusove z tlampacu otevrene pres reku vyzivaly polaky k povstani ?
dokazes tohle vyvsetlit ?

3. a dokazes vyvsetlit proc soveti odmitly pustit polaky co slouzily v rude armde aby sly na pomoc varsave ?
zadni rusove by neumiraly, cily tvuj vystrik v bodu 1 neplati.

a ty ses tak uzasny a poucitelny....ze nam dodnes si nedokazal vyvsetlit jak a v cem se rusove maji epe nez evropane.
a hlavne proc nesutale bydlis v hruzne eu misto uzasneho ruske o kterem tu neustale masturbujes. vyvsetli to.

aport.

zdenek54

05. 02. 2026, 22:28

:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre: Měkké i vypadá takto(i) a stejně tvrdé y (y). Používají se dle pravopisu......debile!:poop: