LOADING TOP…

Zbraň budoucnosti v Belgorodu: Čínský laser má ničit malé drony

 20. 01. 2026      kategorie: Zahraniční armády      45 komentářů

Ruský prokremelský mediální kanál tento týden zveřejnil nové záběry, které mají zachycovat bojové použití laserové zbraně proti ukrajinským dronům v ruské Belgorodské oblasti, tedy v regionu u hranic s Ukrajinou. Pokud je tvrzení pravdivé, jde o další veřejně zdokumentovaný případ, kdy se v ruských rukou objevuje čínský systém založený na směrované energii (directed-energy).

image-3Foto: Čínská laserová zbraň v Belgorodu | Telegram

Video publikované v lednu 2026 ukazuje stacionární laserový komplet, který zaměřuje bezpilotní prostředek ve vzduchu. Následují záběry z bojového stanoviště obsluhy a detail na samotnou věžovou platformu s laserovým emitorem.

Kdo systém obsluhuje: „Kochevnik“ (Nomad)

Médium identifikovalo operátory jako příslušníky tzv. speciálního operačního oddílu „Kochevnik“ (Nomad), který má být nasazen právě v Belgorodské oblasti. Podle ruských tvrzení byl systém použit k „zničení nepřátelského dronu“ během protivzdušného zásahu.

Co je na videu: Silent Hunter / LASS

Vizuální analýza záběrů podle dostupných informací ukazuje, že by mohlo jít o Low-Altitude Laser Defending System (LASS), známý také jako Silent Hunter. Jde o čínsky vyvinutou laserovou platformu protivzdušné obrany, která se už dříve objevila na exportních trzích.

Systém je spojován s vývojem pod Chinese Academy of Engineering Physics a je navržen pro krátký dosah – typicky pro ochranu bodových cílů proti malým vzdušným hrozbám, zejména dronům.

Jak Silent Hunter funguje (podle veřejně dostupných údajů)

Podle zveřejňovaných specifikací má jít o věžový systém vybavený:

  • optickými a elektro-optickými senzory pro vyhledání a zaměření cíle,
  • laserovým emitorem s výkonem přibližně 10 kW,
  • schopností detekovat, sledovat a zasahovat malá vzdušná tělesa směrovaným energetickým paprskem.

Princip zásahu je přímočarý: laser může dron vyřadit poškozením konstrukce, senzorů nebo pohonných částí. Platforma bývá instalována na přívěsu či vozidle a může fungovat jako samostatná bodová obrana.

Na zveřejněném videu je vidět, jak systém sleduje vzdušný objekt, následně spouští delší laserový zásah a poté má být patrná ztráta kontroly nad cílem.

Nejde o první případ v ruských rukou

Podobné systémy typu Silent Hunter už byly v průběhu války v minulosti v ruském prostoru zaznamenány – včetně výskytu u kritické infrastruktury a v blízkosti pozic protivzdušné obrany. Opětovné objevení naznačuje, že Rusko dál spoléhá na zahraniční proti-dronová řešení, zatímco ukrajinské dálkové a jednosměrné útočné drony rozšiřují svůj dosah a frekvenci nasazení.

Kde jinde se Silent Hunter objevil: Čína, Írán, Saúdská Arábie

Systémy Silent Hunter byly dříve pozorovány také ve výzbroji Číny, Íránu a Saúdské Arábie. Typicky jsou využívány k ochraně základen a bodové PVO proti malým bezpilotním hrozbám. Na trhu jsou prezentovány jako nákladově efektivnější alternativa k raketové protivzdušné obraně při boji s drony a potulnou municí (loitering munitions).

Zdroj: defensemagazine.com

 Autor: Šimon Koudelka

Komentáře

Czertik

20. 01. 2026, 15:21

spatna zprava pro ukrajinu, zvlast pokud rusove ho nasadi ve vetsich poctech. nic pak nebude branit rusum aby ho v mobilni verzi pouzili k ochrane postupujicich jednotek..a to by byl konec ukrajinske obrany.
co budou chtit cinani na oplatku je celkem jasne - uz ted davaji jasne najevo ze vladivostok a jeho vzdalenejsi okoli bude cinske.

pokud se zapad nevzpamatuje a nezacne dodavat vice protidronovych systemu na ukrajinu, tak ukrajinu cekaji etezke casy.

Marty

20. 01. 2026, 16:15

Czertik
trochu mi drásá nervy že od USA přes Evropu a Izrael po Austrálii je hned celá řada velmi slibných projektů a hotových prototypů ale zatím nijak velký zájem o jejich testování v boji které by umožnilo dokončit vývoj a začít masovější výrobu

Czertik

20. 01. 2026, 17:22

marty

to je proste, jejich nsazeni a vyroba by staly penize a ty evropa a australie na armadu proste nechteji davat.
to co ma dneska evropa objednano je jen to, aby se zarucilo ze v pripade vetiho konfliktu neprijde o veskerou techniku behem par mesicu.
matematika je prosta - pokud chces mit amadu co je schopna dlouhodobe valcit v  konfliktu veti intenzity, musis na ni davat mezi 2 a 3% hdp.
a ne kolem 1% jak bylo pro evropu velmi dlouhou dobu zvykem.

Azor

20. 01. 2026, 17:50

Czertik.
"vyroba by staly penize a ty evropa a australie na armadu proste nechteji davat."

V tomto je vidět, ta vaše naivita!! Nevíte(nebo nechcete vědět - aby se vám nezřítil svět)proč to tak je!!A to je díky systému - KAPITALISMUS - státy na to dávají(OŽEBRAČUJÍ SVÉ OBYVATELSTVO)peníze,ale takový - produkt kapitalismu - Strnad ,se vecpe jako prostředník, těch nákupů.Viz, ty naše Tatry!!!!

Když se nechcete probrat teď(a i s Martym a spol,a nevolit kapitalisty!!!)tak pozdějc,to procitnutí a v konfrontaci s realitou, to bude ještě horší!!!

Salut.

Marty

20. 01. 2026, 18:22

Czertik
tomuhle rozumím, ale demonstrátory pro test v reálném konfliktu často poskytují na své náklady samotní výrobci, konec konců z vytěžených dat mají prospěch primárně oni, následný nákup většího počtu těchto prostředků by se dal financovat uplně stejně jako dosavadní dodávky, finanční výhoda při dlouhodobém a intenzivním využití je neoddiskutovatelná

zdenek54

20. 01. 2026, 21:51

:clap::clap::clap: Moc hezky napsané!:clap::clap:

Czertik

21. 01. 2026, 08:26

rexik

vtipne, kdyz kapitalismus dava 3% hdp na armadu tak to vede k ozebracovani vlastniho obyvatelstva.
kdyz dava rusko nasobne vice hdp na armdu/valku...tak to vede k obohaceni obyvatelstva ?????
vyvsetli tuhle svoji retardaci rexiku.

a co ti vadi na strnadovi ? ze dodava vyrobky za penize ? ze to neni jak v rusku, kdy vezmes penize, ale nic nevyrobis ?

aport.

Czertik

21. 01. 2026, 08:28

marty

a kdy myslis ze se dockas one vetsi vyroby ? za 5 let objednavka a vyroba na dalsich 20 let 100 ks ???
fakta sou prosta, urkajina a evropa jich potrebuje pro efektivni obranu tisice kusu a pokud mozno vcera.
jenze to by stalo penize ktere eu na armadu dat nechce.

Azor

21. 01. 2026, 12:10

Czertik.
"
vtipne, kdyz kapitalismus dava 3% hdp na armadu tak to vede k ozebracovani vlastniho obyvatelstva.
kdyz dava rusko nasobne vice hdp na armdu/valku...tak to vede k obohaceni obyvatelstva ?????
vyvsetli tuhle svoji retardaci rexiku."

Vám něco vysvětlit??? Takový genius nejsem abych takovéhoto "inteligentního"maturanta"přesvědčil.

Kdo navrhoval a stále navrhuje otázku, snížení(smlouvy)zbraní??Kdo s tím nesouhlasí a odstupuje(jako první)od nich??

A k obohacení lidí(ne zbrojního průmyslu!!!)by došlo, pokud by se díky těm smlouvám(a jejich dodržování)ty peníze jdoucí teď do zbrojení dali na věci prospívající celé společnosti!!!

Asi sotva vám toto bude stačit k pochopení,pokud jste se neléčil s tou vaší nemocí"rusophobia paranoia".

Salut.

Czertik

21. 01. 2026, 16:41

rexik

ano, skutecne dej sem link na to kdo navrh snizeni zbrani a kdo ji dodrzoval.
schvalne, zvladnes to ? nebo ukazes ze mas prazdne kulky ?

"y peníze jdoucí teď do zbrojení dali na věci prospívající celé společnosti!!!"

ale stale si nijak nevysvetlil jak utraceni u rusu za zbrani nevede k ozebracovani rusu.
a kam by se dle tebe meli davat enize kdyz ne na armadu ?
nemakcenkum jako ty a pepik ?

aport.

Azor

20. 01. 2026, 17:41

Czertik
"pokud se zapad nevzpamatuje a nezacne dodavat vice protidronovych systemu na ukrajinu, tak ukrajinu cekaji etezke casy."

A kdo by to měl jako být??Ti politici co jste tam zvolil a i vám podobní??Ti mají takou "inteligenci"jako vy,kteří sní o zničení Ruska pomocí užitečných idio.. (rukama jiného),politika VB!!!

A tím západem myslíte tu "vyspělou" zadluženou evropu??Z čeho by to platila a ským by vyráběla,když se lidi hrnou(díky prosazované politice "vyspělého"západu jendo,služeb(právnici,"ekonomové" genrerová studia atd!!!)a tech obory??? To by lidi museli umět počítat !!!

Západní školství naš vzor,co????

"Šéfka think-tanku Chatham House prohlásila, že éra Číny jako technologické velmoci začala!"

Šéfka známého think-tanku světových sionistů Chatham House v posledním vystoupení zhodnotila realitu.
Bronwen Maddox jako ředitelka neziskovky prohlásila, že nastává éra Číny jako technologické velmoci. Už to nejsou USA, už to není Japonsko, nově je to prostě Čína. Ve všech segmentech průmyslu a technologií je dnes právě Čína lídrem světového pokroku. A s tím samozřejmě souvisí i vedoucí úloha ve světové globalizaci.

https://rumble.com/v74kbje-fka-think-tanku-chatham-house-prohlsila-e-ra-ny-jako-technologick-velmoci-z.html

Vy stále sníte ty své sny, o "vyspělé" západní civilizaci,že???

Salut.

Czertik

21. 01. 2026, 08:34

rexik

a cimpak asi oni uzitecni idi... budou nicit ony rusko kdyz nedostanou zbrane ????
vyvsetli tuhle svoji retardaci.

zadluzena evropa ? wow. ses schopen nam sem napsat ktere zeme rostlo zadluzeni nejvic od 2022 ? nebo tady tvoje inteligence konci ?

mas pravdu, rusko nas vzor, tam nemaji zadne pravniky, ekonomy, gnderove studia...a technologicky sou stale v dobach sssr. genitalni. jak ty.

coze ? cina jako technologicky lidr ???? jak je to mozne ? vzdyt ty neustale pises o rusku jako zarnem prikladu v skolstvi apod.
kde udelali soudruzi z ruska chybu ?

aport.

Azor

21. 01. 2026, 12:17

Czertik.
"a cimpak asi oni uzitecni idi... budou nicit ony rusko kdyz nedostanou zbrane ????
vyvsetli tuhle svoji retardaci."

Ti užiteční idio.. by hlavně něměli co dělat ve vládě!!Ale to by neměli volit takový "inteligenti"jako jste vy a vám podobní!!!
A pokud by tam byli vlastenci,tak by nedráždili(i na pokyn Nuland 5 miliard,že??)medvěda a spolupracovali s ním a navíc by neměla být taková korupce,kterou tam zvedl kdo od r. 91??Putin???

"coze ? cina jako technologicky lidr ???? jak je to mozne ? vzdyt ty neustale pises o rusku jako zarnem prikladu v skolstvi apod.
kde udelali soudruzi z ruska chybu ?"

Na toto jsem vám už taky odpovídal.Stačí se kouknout do historie mých článků. Na tomto je vidět, ta vaše "inteligence"akvarijní rybyčky!!!

Salut.

Czertik

21. 01. 2026, 16:43

rexik

vidis a kdyby rusove nevolili retardovane a nezvolili putina tak by taky zadna valka nebyla.
cili tvoje pointa o tom nevolit toho kdo se me nelibi ?
zase prazdne kulky ?

a ne, skutecne nikde si nevysetlil jak je mozne ze rusko je zaostale pres dle tebe uzasne skolstvi.

aport.

Slavoslav

20. 01. 2026, 08:46

klasicke testovanie v bojovych podmienkach zaujimaveho systemu, ale nie gamechangera. V podstate to robi to iste co hlavnova vyzbroj s tymi istymi obmedzeniami. Zaujimave by bolo vediet ako dlho musi drzat luc na cieli k jeho zniceniu. Predpokladam, ze to bude podobne ako v tejto vykonovej triede na zapade a teda 3-5 s na ciel ako je dron

zdenek54

20. 01. 2026, 09:23

:thumbsup: Velmi pěkný odborný náhled.:thumbsup:

Czertik

20. 01. 2026, 15:23

slava

jiste ze je to bojove testovani. otazka zni, kdy se cinani rozhodnou ho dodavat ve vetsich poctech.
a cinske vyrobe se nikdo nevyrovna. ani usa. co se tyka poctu.

Marty

20. 01. 2026, 16:14

Czertik
no v momentě kdy bude ruSSko ochotno zaplatit to co bude Čína požadovat + nějaký krátký čas na nějaké vylepšení na základě zkušeností z nasazení těhle kusů

Azor

20. 01. 2026, 18:05

Marty.
"no v momentě kdy bude ruSSko ochotno zaplatit to co bude Čína požadovat"

Tady je vidět jak pozorně sledujete světové události.
Jakou mají USA doktrínu??Kdo je pro ně nevětší konkurent\)nepřítel)???Rusko to není!!!!! Ale?? Jo,jo,Čína!!!
A tak Číně nezbívá,(už to taky i prohlásila

https://nypost.com/2025/07/03/world-news/china-cannot-allow-russia-to-lose-ukraine-war-foreign-minister-tells-eu-report/

Wang Yi odmítl obvinění, že Čína poskytuje materiální podporu ruským akcím, ať už finanční nebo vojenskou.

„Kdybychom opravdu pomáhali, konflikt by už byl dávno u konce,“ citoval ho podle serveru Clash Report zdroj blízký jednáním."

)že si nepřeje aby Rusko na Okrajině Ruska prohrálo!!!!!!)co??než je podporovat,neboť by byli kde??Na řadě po Rusku!!!

A tak si nemůže Čína diktovat za kolik!!!A s tou sibiří,na to můžou zapomenout!!Jak o tom sní Czertik a možní i vy.Mají svých starostí dost a dost!!!

Učte se pane,učte se,pak se nebudet tolik divit!!!

Salut.

Marty

20. 01. 2026, 18:26

Azor
milej zlatej stroječku, motáš zase jabka s hruškama, tak že se laskavě pro jednou vyser na svojí milovanou Ameriku a drž se tématu rozhovoru když se do něj chceš zapojit, Čína má o nemalá území na jihovýchodě ruSSka dlouhodobý zájem, počet Číňanů zde roste, a některá tato území i kdysi Číně patřila, zároveň ruSSko nemá prostředky jak v tom Čínské armádě zabránit pokud ta něco v budoucnu podnikne, jednak je ta ruSSká zaměstnaná z velké části na Ukrajině, pak je i do značné míry vyčerpaná, nemálo závislá na dodávkách právě z Číny a vždy byla početně slabší, což je dáno počtem obyvatel a v poslední době ji ta Čínská již předběhla i po stránce kvalitativní, tka že se ti to nemusí líbit ale zde vše hraje do karet Číně, to neznamená že se tak s jistotou stane, ale dá se to do značné míry předpokládat na základě logiky stejně jako případný výsledek

Azor

20. 01. 2026, 19:48

Marty.
"milej zlatej stroječku, motáš zase jabka s hruškama, tak že se laskavě pro jednou vyser na svojí milovanou Ameriku"

Jednak pane USA není moje milovaná!!Podle vás jsem se měl zmínit o kom??O evropských čivavách??

" Čína má o nemalá území na jihovýchodě ruSSka dlouhodobý zájem, počet Číňanů zde roste, a některá tato území i kdysi Číně patřila, zároveň ruSSko nemá prostředky jak v tom Čínské armádě zabránit pokud ta něco v budoucnu podnikne,"

Já jse nerozporoval(viz můj článek)že Čína nemá zájem o severní území!!
Ale jak jsem už psal,bude jí to prd platné!!! Zdroje má kdo??? Je Rusko at. velmoc??Takže co,jako???Pokud Rusko někdo(5.kolona)zevnitř nezradí,tak má Čína po ptákách! A nemusíte tomu věřit,to je ale tak vše, co můžete.

A jen ČAS,je kriterium pravdy!!!!

Salut.

Marty

20. 01. 2026, 20:34

Azor
ani o čivavách ale o Číně a ruSSku, o tom byla totiž řeč, tudíž neodbíhat od tématu...
a Čína snad není velmoc? počtem obyvatel, vojáků i techniky, stejně jako tehcnologickou urovní, výrobními kapacitami i ekonomicky rusáky převyšuje, ti mají navíc významnou část sil vázanou na Ukrajině, tudíž mají omezenější prostředky než Čína a to o dost, obrana dálného východu je navíc komplikovaná už jeho samotnou rozlohou, tudíž, v případě že by se tak Čína rozhodla, nevidím způsob jak by tomu ruSSko mohlo zabránit, jeho spojenci jako Severní Korea a Irán by se drželi v takovém konfliktu spíš stranou, o ruSSko přijít nechtějí ale Čína je pro ně do budoucna významějším partnerem

Azor

20. 01. 2026, 22:34

Marty.
"ekonomicky rusáky převyšuje, ti mají navíc významnou část sil vázanou na Ukrajině,"

Vůbec ale neberete v úvahu co už jsem vám na toto téma napsal.A navíc - už si to vyřešila Čína s Tchaj-wanem?? A šla by proti at. velmoci jako je Rusko??A navíc proč jste zapomněl že S.Korea má s nimi smlouvu.A tak by jim měla jít na pomoc.A už to tak naplnovala v Kursku!!!A ne jak to bylo s tou "demokratickou" evropou, ohledně nás v r. 38!!!

Už víte proč se vám nenaplňuje to, co by jste si přál??Nemáte logické a analytické myšlení!!!

Salut.

Czertik

21. 01. 2026, 08:38

rexik

ty ses pekny retard.

na jedne stran tvrdis ze cina nemuze dovolit aby rusko prohralo...a tim samym dechem pises ze cina rusko vojensky ani finance nepodporuje.

hmmm. a jak kdyz ne penezma a vojensky cina zajisti aby rusko neprohralo ?
vyvsetli tuhle svoji retardci.

rexik, a muzes nam tady rict co by rusko udelalo az cin zabere sibir ? vyjma prskani ?
kdyz rusko neni schopno porazit daleko slabsi a zaostalejsi (ve srovnani s cinou) ukrajinu ?
vysvetli tuhle svoji retardaci.

aport.

Czertik

21. 01. 2026, 08:43

rexik

zas ty tvoje zdroje. ano, rusko je ma...a ted dokaz ze cina JE NEMA. protze pokud je ma cina...proc masturbujes zdroji ?
a ze rusko je atomova velmcoc ? a co jako ? cina taky.
ale diky ze dokazujes ze kdyby ukrajina mela atomky tak by putin jen stekal a stekal a nikdy by ukrajinu nenapadl.

a ten tvuj milovany cas jako kriterium pravdy ?
hmmm, a kdy dle tebe se potrdi jako pradva to, ze rusko je zastaraly stat s neschopnou armadou ?
kolik casi na to budes potrebovat ?
delsi cas nez velka vlastenecka valka ti evidentne nestaci.
co budes delat az rusko na ukrajine bude valcit nez za celou dobu 2 svetove ?

aport.

Czertik

21. 01. 2026, 08:46

rexik

aha, tak severokorejci kteri sou dlohodobe zavisli na cisnke pomoci by napadli cinu, aby pomohli rusku...ty ses hodne velky retard.

a ze cina nema vyreseny tw ? co jako ? dej dukaz ze tw by cinu apadl, aby ten tvij vystrik mel jakoukoliv relevanci.

a kdyz tady strikas ohledne 38 tak nezapominej ze csr melo smlouvu i s ruskem, nejen zapadem.
retarde.

a diky ze dokazujes ze rusko resi jen atomky a ze ukrajinu s atomkama by nikdy nenapadly.

aport.

Slavoslav

21. 01. 2026, 08:50

Cinania to zadarmo dodavat nebudu a ako vravim toto nie je gamechanger v tejto faze bojov

Marty

21. 01. 2026, 20:24

Slavoslav
skutečný gamechanger se na bojišti objevuje jen zřídka ale vhodný doplněk pro vystužení PVO krátkého dosahu je to pro jakoukoliv armádu

Slavoslav

22. 01. 2026, 08:08

Marty

nateraz to nema zasadnu vyhodu proti modernym hlavnovym systemom, mozno cena vystrelu, ale to by bolo dobre vediet prevadzkove nakaldy a cenu

Czertik

22. 01. 2026, 16:46

slava

i kdyby provozni naklady byly srovnatelne s hlavnemi. prece jenom 100 litru nafty v generatoru ti zabezpeci vice vystrelu nez kolik ma u sebe klasicky hkavnovi pvo.

takze gamechanger by byl, pokud by byl dodan v dostatecnych poctech.

Marty

22. 01. 2026, 17:22

Azor
pro Severní Koreu jsou vztahy s Čínou důležitější a smlouvy dodržuje jen když s ejí to opravdu hodí, navíc máš dojem že Čína nezvládne Tchaj-wan souběžně s ruSSkem? pro Čínu není ruSSko žádný soupeř v žádném relevantním ohledu, je to pro ně velice snadná ale zároveň opravdu tučná kořist, proto to nelze vyloučit, chápeš?

Azor

22. 01. 2026, 20:09

Marty.
"pro Severní Koreu jsou vztahy s Čínou důležitější a smlouvy dodržuje jen když s ejí to opravdu hodí,"

Na jakém podkladě toto tvrdíte??Korea tu smlouvu s Ruskem už jednou naplnila(Kursk).A co pak jim asi dodali z Ruska, co se týká raketového průmyslu???

"pro Čínu není ruSSko žádný soupeř v žádném relevantním ohledu, je to pro ně velice snadná ale zároveň opravdu tučná kořist,"

Pouze jen v jednom máte pravdu - opravdu by to pro ně byla tučná kořist.
Ale jde o co??? O to slůvko ALE !!!! Není dobré porcovat medvěda,který běhá . . . . . . po lese!!!

Salut.

Marty

20. 01. 2026, 15:24

Slavoslav
pořád se divím že západní výrobci nevyužijí tento konflikt k testování stejných technologií, omezení jsou obdobná ale ne stejná při porovnání s hlavňovou zbraní, rozhodně si myslim že kombunace laserových a mikrovlných systémů je velice vhodným doplňkem každé PVO krátkého dosahu, zejména pak u stacionárních cílů či vlastních měst, kde není problém primárně využívat energie ze sítě a mít záložní zdroj jen pro případný výpadek sítě

Czertik

20. 01. 2026, 17:24

marty

problem bude asi v tom, ze evropa moc laserovych zbrani nema, ani ve fazi protoypu, cili neni co testovat.

Czertik

20. 01. 2026, 17:31

marty

a nejhorsi na tom je to, ze evropa neni ochotna - nebo schopna? - dodat vyznamejsi pocty existujici pvo na ukrajinu.

Marty

20. 01. 2026, 18:50

Czertik
tak nemá jich zase tolik a neni rozumné se zbavit těch potřebných, ale tempo výroby i vývoje se naštěstí začiná zvyšovat, lze jen doufat že není příliš pozdě

zdenek54

20. 01. 2026, 21:55

Tupoune, divíš se proč ještě lépa rychleji zabíjet lidi. Až ti to spálí dětičky tak zkrotneš .:rage::rage:

Marty

20. 01. 2026, 23:14

zdenek54
vyhrožuješ mi smrtí dětí hrdino?:nerd:a na tojak všechny poučuješ s tím jak mají psát, zkus mi svojí první větu přeložit do češtiny ano? pokud naznačuješ že energetické zbraně jsou primárně proti živím cílům, tak jen ukazuješ že víš uplný prd a eště seš línej si něco zjistit, cožmě u osla tvého formátu vůbec nepřekvapuje:kissing_heart:

zdenek54

21. 01. 2026, 06:56

Ale synku, kámen i ten lejzr je také zbraň a dokáže zabíjet i ty piloty ,stejně jako dětičky a nejen tvoje. Nepoučuji, ale snad jsi chodil do školy a učitli tě psát velká písmena a vůbec češtinu. Línej jsem velmi a skutečně nevím vše. Rozhodně v tvém upřímném rozhořčení spatřuji jen letmou výchovu slušnosti od rodičů. "Cožmě" taktéž nepřekvapuje.:clap::clap::clap:

Czertik

21. 01. 2026, 08:48

kreten54

vtipne, chces spalovat deticky lidem co zalezi na obrane ukrajiny, ale proc nechces spalovat deticky rusum ?

aport.

Slavoslav

21. 01. 2026, 08:55

Marty

Ukrajina uz laser proti dronom v testovacej faze nasadila. V tejto faze vyvoja su to vsak prilis objemne a na logistiku narocne zbrane s kratkym dosahom radovo do 5 km ktore pretazia uz dva simultane letiace drony kedze na znicenie jedneho potrebuje pomerne dlhy cas

Marty

21. 01. 2026, 20:27

zdenek54
ty raději nepoučuj, sám si moc příspěvků nekontroluješ a pokud si honíš ego jen na tom, je to dost trapný, dron nemá pilota na palubě, tak tu moc neplácej nesmysly a raději si něco zjisti, nebo se ptej, když víš houby, fakt to nebolí a co se tvého kázání mravů týče, to opravdu nemá smysl komentovat když sám nemáš morálky ani co by se za nehet vešlo

Marty

21. 01. 2026, 20:30

Slavoslav
dnes již ne všechny systémy zvládnou tak málo a bez testu v reálu se těžko získávají relevantní data, laboratorní podmínky jsou vždy jen orientační, 5 km je srovnatelný dosah s ručně odpalovanými střelami a přesahuje dosah kulometů, ani většina kanonových systémů nenabízí víc, tudíž jako bodová ochrana okolo objektů to muže být vhodné, málo kdy na jednu elektrárnu letí 200 dronů, část mine, část zlikvidují předchozí vrstvy PVO

Slavoslav

22. 01. 2026, 08:11

Marty

samozrejme, preto sa to testuje. Ale je dovod preco sa masovo nevyrabaju a nenasadzuju nateraz

Marty

22. 01. 2026, 17:24

Slavoslav
ano, ale právě o širším testování mluvím, těch výrobců je i v Evropě mnoho, ve světě opravdu hodně, zároveň i porovnání mezi jendotlivími koncepcemi by bylo užitečné jak pro všechny vývojové tými tak i pro armády