LOADING TOP…

Logistika, která může „zlomit záda“ celé operaci: Tichý limit operace Epic Fury

 04. 03. 2026      kategorie: Úvaha      43 komentářů

Když se mluví o velkých bojových operacích USA proti Íránu, většina debat se stáčí k munici: kolik střel zbývá, jak rychle se doplňují zásoby, co vydrží průmysl. Jenže vedle „viditelných“ limitů existuje i jeden tišší, o to tvrdší: mobilita. Schopnost dostat síly do prostoru, udržet je tam a každý den znovu roztočit kolotoč misí.

imageFoto: Doplnění paliva za letu (ilustrační foto) | Wikimedia Commons / Public domain

Právě proto se v souvislosti s rozsáhlými operacemi v Íránu, označenými jako Operation Epic Fury, začíná čím dál častěji skloňovat dvojice, která na plakáty moc nechodí: letecké tankování a letecká přeprava (airlift). Bez nich se tempo kampaně láme — ne dramaticky v jeden den, ale neúprosně v čase.

Maj. Claire Randolph z Air Forces Central to v lednu shrnula bez okolků: „Tankery a airlift jsou velká mezera.“ A dodala něco, co v Pentagonu zní skoro jako kacířství: kdyby psala nákupní seznam, prvních sto položek by byly tankery. Ne proto, že by byly „nejvíc cool“, ale protože bez nich se moderní letecká válka zkrátka nedá dlouhodobě udržet.

Proč právě tankery: Když se základny stanou terčem, vzdálenost se změní v nepřítele

Stacie Pettyjohn (Center for a New American Security) upozorňuje, že tankery jsou „nejpravděpodobnější limitující faktor“. Důvod je praktický: pokud Írán pokračuje v útocích drony a raketami na základny v Perském zálivu, americké stíhačky mohou být nuceny létat delší mise z míst jako Jordánsko, Izrael nebo dokonce jižní Evropa.

A delší mise znamenají tři věci:

  • víc paliva na jeden let,
  • víc tankovacích kontaktů,
  • víc tankerů na jednu bojovou „sortie“.

Současně roste tlak i na transportní letectvo: zásobovat rozptýlené lokality municí, náhradními díly a materiálem nepřetržitě, ne jednorázově. Pettyjohn k tomu přidává další vrstvu: když se do rovnice započítá i podpora izraelského letectva, které má relativně malou vlastní flotilu pro tankování, kombinované tempo může být „poslední kapka“, která americkou tankerovou flotilu dorazí.

„Historicky to byl limit.“ A nejspíš je znovu.

Tim Walton (Hudson Institute) připomíná, že kapacita leteckého tankování historicky omezovala tempo operací — a „pravděpodobně je to tak i dnes“. Operation Epic Fury podle něj ukazuje dvě věci najednou:

  1. Tankování ve vzduchu umožňuje rychlé nasazení a velké údery na krátké upozornění.
  2. Dlouhodosahové, vysokokapacitní tankery jsou potřeba i tehdy, když existují přátelská letiště v Evropě a na Blízkém východě.

A pak je tu faktor, který se v debatách často ztrácí: posádky. Walton varuje, že dostupnost tankerových posádek může snížit počet letů, které je možné dlouhodobě generovat.

Podle dřívějšího výzkumu, který zmiňuje:

  • pro „udržované operace“ je k dispozici 119 tankerových posádek,
  • krátkodobě lze v mírovém režimu navýšit na 169,
  • při plné válečné mobilizaci až na 865 posádek (na základě studie z roku 2021, kterou spoluvytvářel).

Podobně u letadel:

  • běžné denní operace počítají zhruba se 119 stroji,
  • krátkodobý „surge“ na 169,
  • ve válce až 368 tankerů.

Walton zároveň uvádí, že podle veřejně dostupných informací USA pro současné operace proti Íránu nasadily přes 100 tankerů (KC-135 a KC-46). To je číslo, které zní impozantně — ale v praxi znamená i vysoké využití, které drtí nejen techniku, ale hlavně lidi.

A tady přichází realita personální struktury: asi 56 % tankerových jednotek patří zálohám a Národní gardě. Jinými slovy: chcete-li držet vysoké tempo déle, musíte sahat po lidech, kteří „vystoupí“ ze civilních zaměstnání.

Přesně to naznačil i Gen. Dan Caine, když řekl, že gardové a záložní mobility síly „vykročily přímo ze svých civilních prací“ k nasazení na ochranu regionu — a označil logistiky a sustainment týmy za „neopěvované hrdiny války“.

Airlift: Rychlost, která živí boj (a proč lodě nestačí)

Tankery prodlužují dolet a čas ve vzduchu. Ale airlift je to, co drží systém při životě: munice, díly, vybavení, personál, urgentní zásilky mezi body.

Heather Penney (Mitchell Institute) to popisuje jednoduše: lodě sice odvezou objem, ale trvá jim týdny přeplout oceán rychlostí kolem 25 uzlů. Letadlo doručí náklad během dne. A loď navíc potřebuje přístav, vykládku a další dopravu „poslední míle“. To, co je časově kritické a „krmí“ boj v reálném čase, stojí na airliftu, ne na sealiftu.

Walton to rámuje jako dělení rolí:

  • airlift rychle „nastaví bojiště“ a řeší urgentní potřeby,
  • sealift je nutný pro dlouhé, rozsáhlé operace — zejména pro palivo, velké objemy munice, spotřební materiál a další síly.

Staré stroje, tvrdá matematika připravenosti

Další problém je prostý: velká část mobility flotily je stará. V textu zaznívá C-17 Globemaster (desítky let ve službě) i KC-135 Stratotanker (koncepčně z „Eisenhowerovy éry“). A i když některé typy drží slušná čísla, je to „smíšený obraz“:

  • C-17 má uváděnou mission-capable míru kolem 75 % (data za 2024).
  • Tankery se pohybují v pásmu 60–70 %.
  • C-5 Galaxy (největší americký transportní letoun) je pod 50 %.

Lt. Gen. Rebecca Sonkiss k C-5 říká, že je to „kritický nástroj“, ale „nefunguje na úrovni, kterou bychom chtěli“, a že se utratilo hodně peněz, aby se to zlepšilo. Zároveň přiznává realitu: C-5 i C-17 budou muset létat ještě desítky let.

A to je přesně ten typ problému, který se v míru dá maskovat plánováním. Ve vleklé operaci se ale začne projevovat jako tření v převodech: víc poruch, víc údržby, víc potřeby dílů, víc lidí, víc rotací.

Proč se to „nezlomí hned“, ale může to zlomit celou kampaň

Pettyjohn zdůrazňuje důležitý detail: tlak na mobilitu se nemusí projevit okamžitě. První dny a týdny se často jedou na „adrenalin“, přesuny, surge, improvizace. Jenže čím déle a náročněji operace trvá, tím víc se z tankerů a průtoku airliftu stávají tvrdé limity, které začnou diktovat, co je vůbec možné.

K tomu se přidává udržitelnost zbraňových systémů. Po letech kritiky, že se „vykrádají“ účty na údržbu kvůli jiným prioritám, se teď Air Force snaží posílit tok peněz a náhradních dílů. Penney varuje, že dopředu nasazená letadla budou mít prioritu — a platformy mimo bojovou zónu pravděpodobně utrpí pokles připravenosti. Walton očekává, že Epic Fury „prohloubí existující mezery“ v dílech a dál zatlačí na rozpočty připravenosti.

Penney to uzavírá větou, která zní jako pravidlo pro každou dlouhou kampaň: „Musíme přestat brát z jedné části inventáře, abychom udrželi druhou.“

Pointa: Válka je řetěz — a tankery jsou jeden z jeho nejslabších článků

Operation Epic Fury znovu ukazuje, že moderní letecká síla není jen o tom, co umí stíhačka nebo bombardér. Je to ekosystém. A když se ekosystém natáhne přes velké vzdálenosti, pod hrozbou útoků na základny, s vysokým tempem a se spojenci, kteří také potřebují podporu, může se stát, že rozhodující otázka nebude „kolik máme zbraní“, ale:

Kolik paliva dokážeme dostat do vzduchu — a kolik dní to dokážeme dělat bez zlomení lidí a techniky?

Zdroj: Autorský text Šimona Koudelky

 Autor: Šimon Koudelka

Komentáře

Azor

05. 03. 2026, 17:40

Co pak nám to tento pán říká?? Přebral narativ "ruské propagandy"??? Nějak se to rozrůstá - D.Mc Gregor,L.Johnson,S.Ritter atd.A těď i tento!!

Íránská válka se vymkla kontrole – a USA „nemají jasný výsledek!“
USA mají nedostatek munice a nevědí, co s Íránem

Priznal to bývalý veliteľ amerických síl v Európe Ben Hodges

https://www.youtube.com/watch?v=85lF9HI5f9I

Tož tak

Czertik

05. 03. 2026, 20:41

rexik

jak se citis ? kdyz se ti pero postvilo poprve po 50 letech,

aport

Pepík Knedlík

05. 03. 2026, 11:23

Valka pokračuje a Írán nestahnul vocas a vrací údery. Ještě před napadení varoval okolní svět, že uzavře Hormuz. Proč tedy taková panika a překvapení?
Izraelský PVO je pod velkým tlakem i tím, že Írán používá rakety Fatah. Ekonomika Izraele bse oklepe v základech.
1. Pozitivní je ničení základen SSA, který poznávají "kouzlo" války.
2. Pozitivní je omezení letecké přepravy a snad to ocení Brusel a von Leyno.
3. Negativní je, dochází rakety PVO v Kataru a Kuvajtu.
4. Pozitivní pro Rusko je cana za barel a zvýšený odbyt.
5. Negativní dopad na ekonomiku SSA přijde záhy.
6. Negativní je naprosto podceneni Íránu a jeho odhodlání, může se zopakovat Afghánsky syndrom.
7. Negativni pro Unii je válka jako celek a zvýší se její úpadek pokud nebude náhrada za LNG QatarEnergy, který nejede a ropu.
Ať žije král :middle_finger:

Marty

05. 03. 2026, 11:36

Pepík Knedlík
můžeš mi vysvětlit rozdíl mezi zásahem základny a jejím zničením? nějak se v tom ztrácím...
jinak ta obraná strategie je vcelku zajímavá, místo aby vše hromadně vrhli třeba na svazy letadlových lodí, momentálně přehltili jejich PVO a způsbili jim vážné škody tak zatím:
ostřelují krom US základen i civilní cíle ve většině státu Arabské ligy, poslali raketu na Turecko (dobře, v těch zemích sou základny, asi se jen neumí trefit) a nyní zasáhli dronem Azerbajdžán?!? ehmmmm oni vyhlásili válku muslimům celého světa? z významných muslimských zemí už jim chybí trefit snad jen Egypt a Pakistán... zvláštní strategie... zejména ten Azerbajdžán mi fakt uniká jaký má význam (pozitivní pro Irán) napadat ale je to jejich věc, až naserou všechny muslimy světa tak pujdou dál kam? pošlou bombu do Moskvy a Pekingu aby proti nim konečně stál opravdu celej svět? nechápu ale kdo ví, asi nějakej vyžší záměr zdá se...

Pepík Knedlík

05. 03. 2026, 11:44

Ma
server Naked Capitalism ti da vice. Nechtěl jsem dělat práci pro debilní soudruhy zde :rofl:

Marty

05. 03. 2026, 11:48

Pepík Knedlík
co to zase hulíš?:face_with_monocle:no zdá se že už si totálně mimo a ani sranda s tebou nebude, no co se dá dělat, jen se oddávej svýmu rauši...

Azor

05. 03. 2026, 12:03

Marty.
"jinak ta obraná strategie je vcelku zajímavá, místo aby vše hromadně vrhli třeba na svazy letadlových lodí, momentálně přehltili jejich PVO a způsbili jim vážné škody tak zatím:"

Takže vy by jste jim poradil to co jste napsal??? Tak to jo!!! To by jste mohl radit NATU jak vyhrát na Okrajině Ruska!! Celá ekonomika(HDP)NATO proti HDP Itálie(Rusko),co pak dělají za chybu že to už ten Rus nevzdal??A ohledně Iránu v tomto pláče a řve na Hesgeta Doník,že mu to nevychází tak jak chtěl!!! Nebo snad ano???
Takže potopit let. loď??? A co by udělal ten co má velké ego???Pokud by mu tam šiblo,co by mohl udělat???Odpálit na Irán střely s at. hlavicemi!!! Kobyla co zdechává dělá co kolem sebe???Vy by jste převálcoval v taktice i Sun Ce-ho,co???
Už jste se v tomto dostal na úroveň dalšího co má v torně maršálskou hůl (jako dvojnásobný dezertér)Czertik.To Slavoslav má aspoň v tmto trochu kritického myšlení!!!

"ostřelují krom US základen i civilní cíle ve většině státu Arabské ligy, poslali raketu na Turecko (dobře, v těch zemích sou základny, asi se jen neumí trefit) a  ehmmmm oni vyhlásili válku muslimům celého světa?

Koukám že máte pamatováka akvarijní rybyčky.Na toto téma jsem už psal.Kdo že střílel v SA na tu rafinerii??Když se od toho (jinak by se k tomu přihlásil)Irán distancoval??Čí to může být práce na ty civilní objekty???
Kdo dělá takovou politiku aby se obyvatelstvo rozuřilo?Viz Irán,Kuba?Venezuela,Kdo že jim v tomto pomáhá??Teď naposled vyzbrojování Kurdů v Iránu!!Zaplačou tito užiteční idio . .jako v Sýrii !!!!
A Azerbajdžán využili při předešlých útocích na Irán Izrael!! Ten Alijev je taky "Inteligent"jde proti Rusku a tady v tom, i proti Iránu!!


Salut.

Marty

05. 03. 2026, 12:11

Azor
tak že místo opětování palby na útočníka je moudřejší poštvat proti sobě další státy jo? seš geniální stratég, smekám, no tak třeba slavně zvítězí tak jako Venezuelský prezident... samotný útok na Irán považuju za hloupost v tomhle rozsahu a načasování za nešťastné, ale co si budem, desetiletí sliboval tamní režim vyhlazení jak Izraeli tak USA, no, holt nějakýmu egomaniakovi došli nervy... ale naprosto ti věřím že z téhle války vyjde Irán vítězně, jak by ne když má na své straně tak spolehlivé spojence jako je ruSSko a Čína které již vyslali svá námořnictva a letectva na obranu jeho svrchovaného území...

Pepík Knedlík

05. 03. 2026, 12:56


Tráva a perník jsou jen pro socky.
Tady souhlasím: samotný útok na Irán považuju za hloupost v tomhle rozsahu ...

Nevrazivost mezi Izraelem a Íránem funguje od 1979 a vzájemný bombardovani i teroristický útoky taky. Tahle válka to těžko vyřeší.
Možná se opráši plány z roku 1991, kdy Spojený státy přemístili z Afghanu mudžáhidy do Jugoslavie k vyptobokovani k občanský válce.
Tentokrát místo nich použije Kurdy a budou provokovat v Íránu.

Marty

05. 03. 2026, 13:09

Pepík Knedlík
nasazení smaotných Kurdů je trochu hra s ohněm, spíš než k plnohodnotné občanské válce, schopné svrhnout režim, povede k národnostním rozbrojům, kde Kudrové tvoří minoritu a tak to nejspíš odnesou, naopak velká část současných odpůrců režimu muže mít tendenci se k němu přiklonit čistě kvuli pocitu ochrany před Kurdy, aby tohle vyzbrojení povstalců mělo význam, chtělo by to krom Kurdů vyzbrojit o něco větší počet Iránských Arabů a mnohonásobně víc Peršanů jako nejpočetnějšího etnika v zemi, zatím má spoust amístních eště chuť svrhnout režim, ale ta s emuže rychle vytratit, buď mají nechat povstání na nich a podporovat je jen ze vzduchu když už nepřišli včas, nebo rozdat zbraně všem významným národnostním skupinám aby se zabránilo vzájemné nevraživosti mezi nimi

Pepík Knedlík

05. 03. 2026, 15:07


Kurdove slouží tomu, kdo jim sype.
A tentokrát to bude Izrael a SSA. Rakety nezmění Systém. Německo za 2. valky utrpělo bombardovanim obrovský škody az pozemní boje ukončily válku. Afghán odolal 20 let.
Donald vysvětlil, proč musel udeřit. „Kdybychom nezasáhli v horizontu dvou týdnů, měli by jadernou zbraň,“ řekl o úderech. „Když mají blázni jaderné zbraně, stávají se špatné věci.“

Pepík Knedlík

05. 03. 2026, 15:09

Opravdu by měl Írán JZ? Spekulace číslo 1.

Azor

05. 03. 2026, 16:35

Marty.
"tak že místo opětování palby na útočníka je moudřejší poštvat proti sobě další státy jo? seš geniální stratég, smekám,"

Jaký státy??O čem to zase píšete??Vy si toho moc nepamatujete,že??Skoro jako ten grafoman Czertik!!Už jsem o tom psal!! Ty státy myslíte jako královskou rodinu??A co ti lidé (zvláště Šíté v těch zemích??Ty jsou nic??Co je v Bahrajnu??Uvidíme jak dlouho ty královské rodiny vydrží ,ten tlak lidu v těch zemích!!USA,jim na to dalo mustr,ne??Jako v Iránu,Venezuele atd!!!A těm lidem pro změnu může dodávat love a nebo nějaké té kvéry, někdo jiný než USA,kteří dávají Kurdům!!!

" samotný útok na Irán považuju za hloupost v tomhle rozsahu a načasování za nešťastné,"

Tak vy nejste proti agresy,že??Akorát v jiný čas co???
Říká vám něco příčina a následek??Sotva, jinak by jste nepsal takové bludy!!!!
Na co reagovali Irán nabo další lidi stejné víry ohledně území které si nárokovalo Izrael??Jak se choval k domorodcům???A jak se i dosud k nim chová??
Možná že i vy jste tu blouznil(ohledně Okrajiny Ruska)že by se někomu nelíbilo(Okrajině)kdyby někdo šel do vaší obdělávané zahrady a chtěl by si jí vzít!!A když by ten co tam byl dřív s tím nesouhlasil,tak by ho ten příchozí zavraždil!!CO dělal v té době (po 2 sv. válce)Ižidi na tom území, co byli domorodci????

Uvidíme jaký máte o tomto gebíry namísto těch vaších blemtů a štěků!!!!

Salut.

Czertik

05. 03. 2026, 20:52

rexik

zvladnes nam napsat v cem donikovy jeho plan nevychazi ? nebo nic nevis a mas prazdne kulky ?
a co je pstaneho ze by trump odpalil atomky ? vzdyt putina za vyhrozvani atomek milujes.

pockej, pickej...ty nam tady tvrdis ze amici zautocily na zeme co meli vuci utoku na iran neutralni ci pozitivni postoj ?
co teda muzou amici utoky proti nim ziskat ?
navic ke spouste utokum se iran priznal. nebo to priznani dle tebe je fake ?

aport

Czertik

05. 03. 2026, 20:54

knedle ss

a kdo a kdy tvrdil ze iran mel jz ?
zase chlastas a pletes si vlasnictvi a vyrobu ?

aport

Marty

06. 03. 2026, 05:54

Azor
ty státy sem ti vyjmenoval, že nerozumíš psanému textu není chyba moje, ale tvého tvůrce kráme:kissing_heart:

Czertik

05. 03. 2026, 20:45

knedle ss

a kdy ze se ma rekonomika izraele zhroutit ? ja jen ze je v troxkach uz si strikal naposled pred nekolika mesici pri iransych utocich.

zatim jediny kdo ma z utoku deprese a syndromy sou rusove a iranci.

aaport.

Marty

05. 03. 2026, 06:46

tak nad Iránem se prý už prohánějí i A-10 Warthog, jinak považované za dnes již nepoužitelné stroje, zdá se že v podmínkách vzdušné dominance mají stále co říct, nevím jestli dojde i na jejich slvný kanon, ale každopádně to dokazuje dokonalost ruSSko Čínsko Iránské PVO, ta zjevně odhalí uplně každý letoun a neomylně jej na sebe navede

Radek

05. 03. 2026, 09:58

A-10 chrání lodě před námořními drony a rychlými čluny (možná i Šáhidy, pokud je někdo navede). Nad Írán je asi pustí jen když budou speciálové na zemi potřebovat zachránit zadek.

Roman

04. 03. 2026, 19:42

Predikce Azora z pondělka :

Teherán má na skladě desítky tisíc raket a dronů. Americké protiletadlové střely se během několika dní vyčerpají.
"Taktika Iránu?? Zahlcení izraelské protivzdušné obrany a vyvolání masivní krize s protivzdušnými raketami. To nutně donutí izraelské generály prosit o příměří – i když Írán nepřestane ničit izraelskou infrastrukturu a ekonomiku, což může způsobit rozpad kultu smrti během několika dní.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jako vždy si se projevil jako geniální analizátor a vše jde přesně podle tvých predikcí .
Ale , mohl by si mi prosím vysvětlit jenu věc . Nějak nechápu silně klesající užití raket Iránem , zatímco USA Izrael provádí beztrestně stovky devastujících misí v Iránu a umírá tisíce Iráčanů , tak užití těch desetitsíců Iránských raket dramaticky klesá ?

Den 1: 350.
Den 2: 175.
Den 3: 120.
Den 4: 50.

Je mi jasný že zrovna ty , by si určitě nelhal , tak nám vysvětli kde je chyba .

P.S. Izraelští generálové také neprosí o příměří . Že by je Irán všechny sofistikovaně zlikvidoval ?

Azor

04. 03. 2026, 20:58

Roman.
"Je mi jasný že zrovna ty , by si určitě nelhal , tak nám vysvětli kde je chyba ."

Za prvé pane,toto jsem dal z jistých odkazů(já jsem ty rakety a drony Iránu,nepočítal!!!)To že jich mají dost svědčí i o tom,že jich pár kousku dodali(drony) Rusům!!!

Za druhé,v tomto máte plnou pravdu - tak jako v Jugoslávii,či afganistánu nebo Sýrii!!!

"zatímco USA Izrael provádí beztrestně stovky devastujících misí v Iránu a umírá tisíce Iráčanů "

Ani nevíte ve své bohorovosti co si na sebe dovedete úplést.Asi i vy toto schvalujete jako Havlíček,Fiala. či USA a Izraelofil P.Žáček za  klub ODS -

https://x.com/PavelZacek_69/status/2028884747787612408?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E2028884747787612408%7Ctwgr%5E16ca742af29697aac38198aae279ad349eb266ee%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Faeronet.news%2Ftrump-naridil-novinarum-aby-nenazyvali-konflikt-s-iranem-valkou-ale-mohutnymi-bojovymi-operacemi-mbo-kvuli-riziku-impeachmentu-vrcholem-chucpe-je-ale-vystoupeni-macrona-v-televizi%2F

Nebo ten schzofrenik podpantoflák s monoklem Macron???

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-iran-izreal-usa-utoky-ctvrty-den-online-40565156#dop_ab_variant=1639801&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest301_local_generated_title_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

A pokud máte vědomí jaká že se ta USA armáda na výši,tak proč neplují ty let. lodě do Hormuzkého zálivu??Čeho se to tak bojí?? Jak že by bylo USA pokud by jich bylo jen 95 milionů a tolik let po sankcemi a proti nim 800 milionová společnost s jejích ekonomikou??? Zkuste nám tu na toto pane Roman, odpovědět!!
A uvidíme co by jste těm USA s 95 miloony obyvatel a pd sankcemi poradil, jak se bránit.

Salut.

Roman

04. 03. 2026, 21:02

Tak děkuji že jste neodpověděl na mou otázku ohledně vyvrácení vašich lží a místo toho sem nakydal další hromadu nacistickejch lží , fabulací sraček a dementních konspirací .

Roman

04. 03. 2026, 21:02

Tak děkuji že jste neodpověděl na mou otázku ohledně vyvrácení vašich lží a místo toho sem nakydal další hromadu nacistickejch lží , fabulací sraček a dementních konspirací .

Roman

04. 03. 2026, 21:12

Ale rozhodně stále trvám na odpovědi , proč stát který vlastní podle vás desetitisíce raket se nechává beztrestně vybombardovávat do pravěku .
A sám vysílá nižší desítky raket ?????¨

To asi i takoý negramotný retard jako vy uzná že to asi nepovede k tomu že to  "nutně donutí izraelské generály prosit o příměří" . Co  ?

Marty

05. 03. 2026, 06:34

Roman
zkoušim to často ale ta věc neni programovaná na přímé odpovědi, ale za to se dá dobře manipulovat, jednou sme ho tady z nudy přesvědčil že Putin je císař z Hvězdných válek, chtěl tady smenou i zaloit náboženství, jhe to dost primitivní nástroj:laughing:

Azor

05. 03. 2026, 11:36

Roman
"toho sem nakydal další hromadu nacistickejch lží , fabulací sraček"

Opět,vůbec nevíte co píšete(z logického pohledu),když jsem vám dal odkazy na prohlášení jistých lidí.A vy na toto napíšete - že to co prohlásilHavlíček ˇ6áček,i podpantoflák s monoklem macron,jsou nacistický lži a sra . . .!!Tudíž tito lidé jsou podle vás nacisti a srá . . !!!

To je tak když si někdo dělá do vlastního hnízda(vaší hlavičky)aniž by si to uvědomoval!!

Ohledně té vaší otázky???? To měla být otázka??Když jste napsal(jak se to dá ověřit??)Jen jednou stranou(USA)???A to (pokud to budeme brát za bernou minci)snižování počtu těch vystřelených zbraní,(Iránem)je přímo úměrné s tím kolik že toho mají ještě na skladě??A u USA a Izraele je to jak s těmi počty vystřelených raket či dronů???Zkusíte nám dodat počty??To aby jsme si mohli udělat objektivní obrázek o situaci o které píšete!!!

Salut.

Azor

05. 03. 2026, 11:42

Marty.
"jednou sme ho tady z nudy přesvědčil že Putin je císař z Hvězdných válek, chtěl tady smenou i zaloit náboženství, jhe to dost primitivní nástroj:laughing:"

V jakém že to světě žijete??Když píšete takové štěky?? Díky takovému vnímání věcí,už se vám splnilo to, v co jste doufal??Okrajina Rusko??? To že je Kapitalismus na dobré cestě??To že USA je dominant i s tím dolarem???Jak na tom v reálu jsou, je vidět jaký že mají dluh a doma svou infrastruktůru, či školství,atd.!!!

Vy jste jako ten, co padá z 20 patra domu a je u 10 a říká,je to zatím dobré,co???

Salut.

Pepík Knedlík

05. 03. 2026, 15:11

Rom
Skvělý jako vždy. Vlastně o ničem :middle_finger:

Czertik

04. 03. 2026, 19:10

text je delany tak aby znel dramaticteji nez je.

ktere letecke zakladny pro epic fury byly vyrazeny a s jejich pouzitim se pocitalo ?
ano, je to airlift co resi urgentni poreby...jenze jake urgentni potreby se ted objevily ?
casto se zapomina ze spolu s letadlovkami (resp jeste o nco drive) vyjel i sealift, ktery vse potrebne vezl a vylozil pred zacatkem operace.

ano, amici si uealali komplikaci tim, ze jejich nove tankery maji mensi kapacitu nez starsi.

nahradni dily apod ? ze je jich malo ? tak na ty si stezuji vsichni co valci, a je jendo jestli je to ukrajina, rusko ci kdokoliv.

nasazovani nardoni gardy u tankeru naopak ukazuje ze system je  u aiku nastaveny spravne - mit tolik posadek aby i v inezivni valce pouzivaly jen aktivni vjaky by znamenalo ze v dobe miru by si jen honili pera a zbytecne zatezovaly rozpocet.

zdenek54

04. 03. 2026, 22:25

:japanese_ogre:Čertík:japanese_ogre:

Prosím tě, nepiš! :sob:

Azor

04. 03. 2026, 13:00

Toto je zajímavý článek ohledně nevyprovokovanému napadeni Iránu, ze strany agresorů, Izraele a USA.Co mají na svědomí už stovky mrtvých v Iránu!!!

Na tomto by bylo vidět (,jak ti co třímají ve své torně maršálskou hůl,)své názor,nápady a myšlenky.A ono nic???!!! Žádná rada Izraeli a USA,jak to vést tak aby se vám i jim splnilo to co očekáváte????!!! Přitom to má taky souvislost s TTD např lodí transportních letadel atd!!! na toto tu jsou odborníci !!!
Asi jim zaskočila(a toto nevěděli než se chystali ti agresoři zaútočit???)kost v krku že teď nevydají ze sebe hlásku.Přitom ti co umí přemýšlet, byli jimi vysmívání (když na toto, co píše článek,jimi bylo upozňováno)!!!a i s jejich blekoty o tom, jak že je na tom "nejmocnější" armáda USA a i armáda Izraele.I s tou její kopulí atd!!
Navíc i sekundární dopady, ohledně mez. obchodu co energetických zdrojů

A najednou tu jsou konfrontováni s poučkou z KOB(koncepce obecné bezpečnosti) - "Logika záměru(já bych chtěl)a logika okolností(okolnosti mi to nedeovolují!!!!) "

Tož tak.

Marty

04. 03. 2026, 13:10

chatbot Azor
o jéééé, ty nám začináš pomalu básnit, no to je prdel teda, ty už máš fakt dost, ale díky, pobavil si mě:joy::thumbsup:

Azor

04. 03. 2026, 16:34

Co že pak to ti "demokratčtí"kluci z pentagonu svolávají???

V noci na dnešek (zde v čase 01.50 GMT) svolal Pentagon všechny své “zbrojmistry” a “dodavatele”, a požadoval po nich prudké zvýšení výroby.


"Před 13 hodinami (01:50 GMT)
Američtí představitelé se setkají s předními dodavateli obranných technologií, aby zvýšili produkci zbraní: Zpráva
Tisková agentura Reuters informuje, že Trumpova administrativa plánuje v pátek setkat v Bílém domě s vedoucími pracovníky největších amerických dodavatelů obranných technologií, aby projednali urychlení výroby zbraní, jelikož Pentagon pracuje na doplnění zásob po útocích na Írán.

Agentura citovala pět lidí obeznámených s plánem, kteří uvedli, že na schůzku byly pozvány společnosti včetně Lockheed Martin a Raytheon. Jeden z lidí uvedl, že se očekává, že setkání se zaměří na tlak na výrobce zbraní, aby rychleji jednali a zvýšili produkci.

Agentura Reuters uvedla, že schůzka odráží rostoucí naléhavost Washingtonu doplnit zásoby zbraní vyčerpané útoky na Írán, stejně jako válkami na Ukrajině a v Gaze. V pondělním příspěvku na sociálních sítích však Trump uvedl, že existuje „prakticky neomezená zásoba“ americké munice a že války lze vést „navždy“ a velmi úspěšně pouze s použitím těchto zásob."

https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2026/3/4/iran-live-news-us-embassy-in-dubai-hit-israel-pounds-tehran-beirut

Jaký že to bude mít vliv u pučistů a Banderovců???To by nám tu mohli udělat analýzu "experti" ,co mají ve své torně maršálskou hůl.Nebo že by křičeli, jako ti na národní třídě v r. 89 ,máme hole v ruce???To by asi bylo tak všechno, co by měli!! Protože v jejich hlavě, je . . . . . . .

Tož tak.

skypy

04. 03. 2026, 18:51

AZOR
Kvůli programové nenávisti vůči západu jste schopen spojit s jakýmkoliv masovým vrahem a totalitním státem a je naprosto jedno co je to za zrůdy. Vy jste také jedna znich

zdenek54

04. 03. 2026, 19:04

skypy


Dovolil bych se také připojit k "jedné z nich" těch zrůd. To vše pro vyváženost! Chachachacha:joy:

Czertik

04. 03. 2026, 19:19

rexik

a co je prekvapive na tom, ze spotrebovanou munici je treba nahradit ?
prekvapeni je t mozna jen tak u rusu, prece jenom jejich 3 denni perace se protahla uz na 4 roky.
kde udelli soudruzi ze sssr2 chybu ?

Azor

04. 03. 2026, 21:14

skypy.
"Kvůli programové nenávisti vůči západu jste schopen spojit s jakýmkoliv masovým vrahem a totalitním státem a je naprosto jedno co je to za zrůdy."

Kdo má podle vás právo určovat kdo je masovým vrahem a totalitním státem??

Např ani OSN se nemohla shodnout,co vlastně je terorismus???

Např. O tom kdo je či není agresor,rozhoduje(podle mez.práva)RB OSN.A podle vás byl agresor vedoucí politici na Grenadě???proto je to USA napadlo???Sýrie taky???Vitnam je nějak napadl??

A ohledně toho masového vraha - viz.rozhodnutí "demokratických" P - rezidentů USA.(u těch diktátorů je to normální,ne???)

Napište nám tady kdo že má na svědomí tolika životů jako tito???!!!

"4,5 milionu lidí přišlo o život kvůli válkám zahájeným Spojenými státy od útoků z
11.září 2001, podle zprávy Brownovy univerzity zveřejněné 20.května 2023.

https://www.agoravox.fr/actualites/international/article/bilan-des-guerres-americaines-249127

Manlio DINUCCI - Od roku 1945 až do dneška 2018: USA zabily 20 – 30 milionů lidí

https://www.rodon.cz/clanky/Spolecnost/manlio-dinucci-od-roku-1945-az-do-dneska-usa-zabily-20-30-milionu-lidi-7660


A plus i tyto !!!!!

Sankce USA a EU od roku 1970 zabily 38 milionů lidí

https://www.aljazeera.com/opinions/2025/9/3/us-and-eu-sanctions-have-killed-38-million-people-since-1970

https://original.antiwar.com/ted_snider/2026/02/12/when-did-starvation-become-an-acceptable-tool-of-foreign-policy/


Takže sem s čísly ohledně SSSR/Ruska od r. 45 či jiného státu!!!

A uvidíme tu vaší "sofistikovanou"odpověď!! Pokud ovšem, to z vaší strany,nebude jen plivání jedovaté sliny, tak jako ten váš článek, či odpověď(že pane Marty???).

Salut.

Azor

04. 03. 2026, 21:20

Czertik.
"a co je prekvapive na tom, ze spotrebovanou munici je treba nahradit ?"

Koho že toto může napadnout když už běží boje??? Inteligentního a předvídavého člověka??Jakou že mají spotřebu a jaké kapacity a v jakých počtech a v jakém časovém horizontu tu výrobu zvládnou????Toto nám vy znalče těch TTD zbraní USA a západu napište!!Ať se tu lidi od vás,"maturanta,"poučí!!

A uvidíme, jakou že strategii, měli lepší Rusko či USA,jo???

Salut.

Czertik

05. 03. 2026, 08:38

rexik

aaaa, tak amici nejsou inteligentni a predvidavi ? divne. co reknes na rusy ? vzdyt ti museli a museji brat munici i drony od severokorejcu a iranu. aby meli co pouzivat.
kde udelal soudruh putin chybu ?

aport

Czertik

04. 03. 2026, 19:16

rexik

o jakem nevyprovkovanem napadeni iranu tady strikas ???
iran vyprovokal amiky a izrael. cim ? stci ze to amici rekly. nebo ne ?
ze ne ? divne. u ruskeho napadeni ukrajiny ti vzdy sacilo kdyz rusove rekly ze ukrajina si to zaslouzila.

a kde a v cem amicka kampan selhava, ze vyzadujes komentare od marsalu ?

a ty tvoje sekounadrni dopady....diky ze dokazujes ze putin je retard co necetl kob...jinak by prece vedel ze jakmile napadne ukrjinu tak mu evropa zavrze kohoutky. nebo ne ?

aport

Azor

04. 03. 2026, 21:24

Czertik.
"diky ze dokazujes ze putin je retard co necetl kob...jinak by prece vedel ze jakmile napadne ukrjinu tak mu evropa zavrze kohoutky. nebo ne ?"

Aspoň v něčem máte pravdu(i když si neuvědomujete,co vlastně jste napsal!!!)A ztoho váš bratr v triku,Slavoslav, vás nepochválí,neboť on tvrdí opak!!Že to Rusko zavíralo kohoutky evropě a udělalo tak v ní krizi!!!

Salut.

zdenek54

04. 03. 2026, 22:27

:japanese_ogre: Čertík:japanese_ogre:


Nepiš sem už nic! :pray::pray::pray:

Czertik

05. 03. 2026, 08:37

rexik

mas to pomotane putinek yaviral kohoutkz abz udelal krizi pred valkou a za az valky mu kohoutky zavrela evropa. ty nas retardyrku.

aport