1000 dronů Bayraktar, křižník potopený cigaretou, či zničené ukrajinské letectvo. Rusko se samo ztrácí ve své propagandě

Válka na Ukrajině je první významný konflikt, který můžeme v podstatě sledovat živě ze svého domova. Na sociálních sítích jsou téměř každou minutu nové fotky a videa z ukrajinského bojiště, díky kterým si můžeme udělat jakýsi obrázek o tom, jak konflikt ve skutečnosti vypadá. Můžeme sledovat průběhy jednotlivých bojů, i zničenou techniku a je také celkem vidět, komu se na bojišti daří lépe. To se samozřejmě nehodí státním aparátům, které se snaží realitu „ohnout“ ve svůj prospěch, jako je například Rusko, které se snaží ukrajinské ztráty maximálně nadhodnotit, a to až do takové výše, že je počet zničených kusů několikrát větší, než kolik jich bylo ve skutečnosti vyrobeno. Ruská propaganda si ohledně ukrajinských ztrát opravdu nebere servítky a prohlášení jak ruského ministerstva obrany, různých politiků, ale například i státem vlastněných zpravodajských prostředků jsou tak mnohdy opravdu více než bizarní. Pojďme se tedy podívat na největší „špeky“ ruské válečné propagandy.
Jen málo zemí využilo vojenskou propagandu v takovém rozsahu, jako právě Rusko. Přes všechny své pokusy ovlivňovat veřejné mínění pomocí výmyslů a falešných narativů však Rusko obecně vynakládá překvapivě málo úsilí na vytvoření kvalitních propagandistických tvrzení. Může se jednat například o popření použití kazetové munice v Sýrii, přičemž samotné ruské ministerstvo obrany ještě tentýž den zveřejnilo video z leteckých úderů v Sýrii, kde je použití kazetové munice jasně vidět, nebo o použití záběrů z české videohry ARMA III jako důkazu, že Spojené státy podporují v Sýrii Islámský stát. Nám, jakožto Evropanům se mohou tyto propagandistické přešlapy zdát nanejvýše amatérské a více než bizarní, jejichž vyvrácení není žádnou výzvou. Jejich účelem ovšem primárně není mezinárodní publikum, ale ruská veřejnost, která je schopna uvěřit téměř všemu, pokud tato informace přijde z Kremlu. Většinová veřejnost v Evropě tyto propagandistické výmysly hravě prokoukne, ovšem i u nás, v České republice se najdou jedinci, kteří ruské propagandě bezmezně věří, i když jim tato tvrzení několikrát vyvrátíte.
Foto: Rusové např. údajně zničili více raketometů HIMARS, než kolik jich Ukrajina obdržela. Důkaz však nemají žádný | Wikimedia Commons / Public domain
Zpět ale k Ukrajině. Rusko se snaží propagandu využít na maximum od prvních okamžiků ruské invaze.
Aby ospravedlnilo svou invazi na Ukrajinu v únoru 2022, pokusilo se Rusko vytvořit falešný příběh, že to byla ve skutečnosti Ukrajina, kdo napadl Rusko, přičemž invaze byla jen rychlý a úspěšný protiútok v obraně svého území. Aby Rusko přesvědčilo alespoň své domácí publikum o ukrajinském útoku na území Ruska, předvedlo pravděpodobně to nejamatérštější propagandistické video 21. století. Na videu byli údajně ukrajinští nacisté z praporu Azov, jak útočí a pronikají na ruské území s pomocí obrněného transportéru. Ve skutečnosti to ovšem byli najatí herci z řad separatistů a vyvrácení tohoto mýtu dalo expertům méně než hodinu. Z geolokačních dat totiž bylo poznat, že falešní Ukrajinci překročili hranice do Ruska v území ovládaném proruskými separatisty. Obrněný vůz, kterým údajní Ukrajinci útočili na Rusko, byl navíc ruský transportér BTR-70M, který provozuje pouze Rusko a nikdo jiný na světě. Diváka samozřejmě mohla trknout i amatérsky namalovaná „ukrajinská“ kamufláž, která ovšem neodpovídá kamufláži, kterou na svých vozidlech Ukrajina používá, ale někdo se ji snažil dost amatérsky napodobit. I když se toto video podařilo vyvrátit během několika desítek minut, státem kontrolovaná média toto video omílalo tak dlouho, že obyčejný rus neměl jinou možnost, než mu uvěřit.
Rusko se od té doby pokusilo vytvořit řadu dalších falešných narativů ohledně své války na Ukrajině, často proto, aby zakrylo vojenské porážky během „zvláštní vojenské operace“ na Ukrajině. Ruské selhání při dobytí Kyjeva se například tamní propaganda snažila označit jako „odváděcí operaci“, která měla za cíl pouze vázat zde ukrajinské síly a tím oslabit další fronty, úprk ze severní a severovýchodní Ukrajiny byl zase ruskou propagandou označen jako „projev dobré vůle“. Téměř nulový, pomalý postup na východě Ukrajiny byl ruským státním aparátem označen jako „za záměrně pomalý, aby se předešlo civilním ztrátám“ a trapný úprk Ruska z Hadího ostrova byl také vysvětlen jako „projev dobré vůle“ připravující cestu pro mírová jednání.
Naneštěstí pro Rusko bylo mnoho z jeho falešných narativů brzy překonáno zprávami popisujícími skutečný průběh událostí. Ukázkovým příkladem je to, jak se Kreml pokusil zvládnout potopení křižníku Moskva u ukrajinského pobřeží. Ten den, 13. dubna 2022 Kreml vydal prohlášení, že křižník Moskva nebyl cílem útoku, pouze že na lodi vypukl požár od odhozené cigarety, který se ovšem podařilo zvládnout bez žádných škod. Následující den, 14. dubna, kdy již svět obletěly snímky potápějícího se křižníku Moskva od tureckých záchranářů byl Kreml donucen přiznat, že požár od odhozené cigarety křižník sice poškodil, ale všechny námořníky se podařilo zachránit a křižník je již odvlečen k opravě v Sevastopolu. Nicméně ještě ten den se křižník Moskva potopil, načež Kreml opět, již po třetí změnil svůj narativ s tím, že se křižník Moskva potopil za silné bouře, ve skutečnosti ovšem v ty dny v okolí žádná bouře nebyla. Kremelská propaganda byla v tu dobu v koncích a vymýšlela vše co mohla, jen aby nemusela přiznat, že její vlajkový křižník a chlouba Černomořské flotily byl potopen ve slunný den na klidném moři.
Foto: Podle ruského ministerstva obrany se ruským vojákům podařilo zničit již 1000 dronů Bayraktar TB2. Problém je však v tom, že jich bylo vyrobených zhruba třikrát méně. | Wikimedia Commons / Public domain
Pojďme se ovšem přesunout do obecných rovin ruské propagandy ohledně ukrajinských ztrát. Ukrajinské ztráty jsou pro ruskou propagandu obzvláště cenným nástrojem, zvlášť když se Rusům podaří zničit nějaké vybavení dodané Ukrajině jejími spojenci. Ruská propaganda již první týden invaze na Ukrajinu tvrdila, že bylo Ukrajinské letectvo kompletně zničeno a Ukrajina již nemá žádné vojenské bojové letouny. Navzdory tomuto tvrzení však ukrajinské ztráty podle ruské propagandy dále narůstají a podle posledních zpráv ruského ministerstva obrany měla Ukrajina do 20. března 2023 přijít o celkem 402 letadel, tedy zhruba čtyřikrát více letadel, než kdy Ukrajina kdy měla! Ruské ministerstvo obrany také vypovědělo, že bylo kompletně zničeno 90% všech letišť na Ukrajině, což je samozřejmě také výmysl, drtivá většina ukrajinských letišť je stále v provozu a denně se využívají.
Pravděpodobně nejzábavnější ruskou propagandou je tvrzení, že se Rusku podařilo sestřelit rovných 1000 dronů Bayraktar TB2. Problém je v tom, že jich tolik nebylo nikdy ani vyrobených. Turecký výrobce Baykar do dnešních dní dokázal vyprodukovat 450 dronů Bayraktar TB2, přičemž Ukrajina před válkou disponovala zhruba 20 drony Bayraktar TB2. Podle ruského ministerstva obrany se tak ruským silám podařilo již zničit více než 50x více dronů, než měla Ukrajina k dispozici a 2,2x více, než kolik jich bylo skutečně vyrobeno. Je potřeba připomenout, že Ukrajina opravdu ztratila několik dronů Bayraktar TB2, vizuálně máme potvrzeno celkem 19 zničených dronů TB2, nicméně Ukrajina v březnu 2022 převzala dalších 24 dronů TB2 a v minulém roce bylo dodaných dalších 50 kusů. I kdybychom vzali v úvahu, že se Rusům nějakým způsobem podařilo opravdu zničit všech zhruba 95 dronů TB2 (1 dron byl darován Litvou), což víme že se tak nestalo, je číslo 1000 opravdu jen z říše snů.
Ruská propaganda se samozřejmě silně věnuje i raketometům HIMARS, které si získaly po světě velkou popularitu. Byť Ukrajina doposud obdržela pouze 18 raketometů HIMARS (dalších 20 jich má být dodáno), Rusům se podle tamního ministerstva obrany podařilo zničit již 47 těchto raketometů a jeden z nich dokonce ukořistit. Aby poskytlo důkaz o zničení dvou HIMARS, ruské ministerstvo obrany zveřejnilo záběry přesného raketového úderu proti druhému patru třípatrové kancelářské budovy v Charkově, kde byly raketomety údajně schovány, což už je samo o sobě více než bizarní a maximálně úsměvné. Zajímavé je, že Rusko neohlásilo zničení žádného raketometu M270 MLRS a to až do prosince 2022, a to navzdory přítomnosti jedenácti těchto systémů na Ukrajině od poloviny roku 2022. To pravděpodobně souvisí s nedostatkem pozornosti, která byla těmto strojům věnována. Svět tehdy zajímaly především raketomety HIMARS, a tak chtělo Rusko ukázat, že jsou již všechny zničené.
Rusko se obzvláště rádo zaměřuje na zveličování ztrát západních systémů, čímž chce dokázat jakousi nadřazenost ruských zbraní nad jejími západními protějšky. V ruských televizích můžeme vidět neustálé omílání zastaralosti západní techniky, která nemá proti ruským zbraním žádnou šanci, jednou dokonce došlo i na porovnání německého tanku Leopard 2A6, který nemá žádnou šanci zničit ruský tank T-90M Proryv-3, zatímco jej je schopný ruský tank vyřadit bez nejmenších potíží, západem dodané tanky tedy nemají proti těm ruským žádnou šanci. Nicméně toto porovnání je více než zavádějící, Rusko disponuje pouze pár desítkami tanků T-90M Proryv-3 a na ukrajinském válčišti jsou k vidění jen velice vzácně, tanky Leopard 2A6 se tak budou nejčastěji střetávat s ruskými tanky T-72B3, či B3M, nebo zastaralými T-62.
Foto: Podle Rusů by Ukrajinci již neměli mít vůbec žádné tanky. Tvrdí totiž, že jich zničili o 2000 víc, než kolik jich Ukrajinci vůbec měli k dispozici | Wikimedia Commons / Public domain
Díky letům zveličování statusu a schopností ruské armády začal ruský lid očekávat schopnosti, které ovšem ruské ozbrojené síly nemohou splnit. Rusko se snažilo pomocí propagandy učinit z ruské armády strach budícího protivníka, se kterým si není radno zahrávat a tato propagandy mnohdy zapůsobila. Vzpomeňme si například na tanky T-14 Armata, již při odhalení těchto tanků psala západní média o „nejlepším tanku na světě“, či o „tanku, který nahání NATO strach“, ovšem realita se ukázala zcela opačná. Existuje pouze pár před sériových kusů, které jdou určené jen na přehlídky a musí je vždy doprovázet tým mechaniků. Svět také prozřel ze „strach budící“ elity ruských ozbrojených sil, 1. Tankové armády. Ta sloužila za elitu a výstavní skříň ruské armády, dostávala nejnovější vybavení a byla cvičena na boj s elitními jednotkami NATO, vzpomeňme například na elitní 4. Gardovou tankovou divizi „Kantěmirovskou“, kterou ruská propaganda líčila jako „Kladivo na Nato, které když se rozjede, tak se zastaví až v Portugalsku“. Ve skutečnosti se divize zastavila již pár kilometrů za ruskými hranicemi v Charkovské oblasti, kde byla téměř celá zničena. Ona celá elitní 1. Tanková armáda se ukázala spíše jako obr na hliněných nohou. Mezi ruskými vojáky má tato divize nechvalnou pověst jednotky pouze na přehlídky. Nízká vycvičenost a morálka se naplno ukázala během zářijové ukrajinské ofenzívy v Charkovské oblasti, kde se během několika dnům podařilo osvobodit území, které trvalo Rusům dobýt více jak půl roku. Elita ruské armády zde v chaotickém úprku za sebou zanechala plné sklady munice i stovky tanků, děl a jiných bojových vozidel, včetně nového, nepoškozeného nejmodernějšího ruského tanku T-90M Proryv-3, který již zkoumají inženýři ve Spojených státech.
Ruské ministerstvo obrany se tak ocitlo mezi dvěma mlýnskými kameny, na jedné straně mezi ruským národem, který očekává, že se rychle vypořádá se systémy jako HIMARS, a ruskou armádou, která jednoduše postrádá schopnosti uvedené systémy lokalizovat, sledovat a zničit. Aby ruské ministerstvo obrany skrylo vlastní selhání, rozhodlo se ukrajinské ztráty nafouknout do co nejbizarnějších konců, aby uklidnilo ruskou veřejnost a navodilo pocit, že takhle je to správně.
Foto: Ukázkový ruský propagandistický šlendrián jsme mohli pozorovat např. během potopení křižníku Moskva. Nejdříve prý loď zachvátil požár z odhozené cigarety, který se podařilo včas uhasit. Poté vyšla zpráva, že uhašený požár loď poškodil tak, že musela být odtažena a nakonec se křižník údajně potopil během neexistující bouře. | Wikimedia Commons / Public domain
Níže uvádím příklady ruské propagandy ohledně zničených ukrajinských zbraní, závěr si můžete udělat sami:
Raketomety M142 HIMARS – Rusko jich oficiálně zničilo 47 a jeden ukořistilo, nicméně Ukrajina jich obdržela pouze 18. Neexistuje žádný vizuální důkaz, který by podporoval ztrátu jakéhokoli systému HIMARS.
Raketomety M270 MLRS – Rusko jich oficiálně zničilo 7, Ukrajina jich obdržela 15.Neexistuje žádný vizuální důkaz, který by podporoval ztrátu jakéhokoli M270 MLRS.
Houfnice M777 – Rusko jich oficiálně zničilo 153, nicméně Ukrajina jich obdržela pouze 152, potvrzeně a vizuálně jich bylo zničených 34.
Drony Bayraktar TB2 – Rusko jich oficiálně zničilo 1000, nicméně tolik jich nebylo nikdy ani vyrobeno. Ukrajina provozuje zhruba 95 z nich. Potvrzeně a vizuálně jich bylo zničených 17.
Bojová letadla – Rusko jich oficiálně zničilo 402, nicméně Ukrajina disponovala pouze 149 bojovými letouny. Potvrzeně a vizuálně jich bylo zničených 55.
Vrtulníky – Rusko jich oficiálně zničilo 222, nicméně Ukrajina disponovala pouze 198 vrtulníky. Potvrzeně a vizuálně jich bylo zničených 30.
Tanky – Rusko jich oficiálně zničilo 8363, nicméně Ukrajina disponovala pouze zhruba 5600 tanky. Potvrzeně a vizuálně jich bylo zničených 480
Zdroj: Oryx, Ruské ministerstvo obrany
Komentáře
Béďa2
28. 03. 2023, 20:19Tak ruská propaganda je stále primitivní, ale zrovna Bayraktar se jim podařilo eliminovat a dnes se o něm prakticky nemluví, i když ze začátku díky ruské hlouposti jim způsobil velké ztráty.
Standa
27. 03. 2023, 14:21Rusko se samo ztrácí ve své propagandě.
Pamatuji na ten frenetický pokřik v roce 1989, že dneska už se nemusí nikdo bát otevřeně říci svůj názor. Dokonce to bylo zakotveno v Listině základních práv a svobod.
S velkým humbukem se do budovy bývalého Federálního shromáždění nastěhovalo Rádio Svobodná Evropa. Aby bylo jasné, že se nemusí nikoho bát, tak se tam dotlačil poslední invalidní obrněný transportér, co zbyl po "privatizaci" armády. Údajně pro ochranou před jakýmisi imaginárními teroristy, chodily se na to dívat průvody překvapených turistů. Na dohled od Svatého Václava, hlavního patrona země České.
V dnešní době jmají novináři povolené pouze "korigované informace". Svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu (podle Listiny základních práv a svobod) je silně omezeno, "nevhodné" jsou prohléšeny za xenofobii a "šíření dezinformací". Jsou zablokovány stovky zahraničních Webů. Prý se na to připravuje i Úřad (nebo snad již funguje), a je to i soudně trestné.
No ale, alespoň se sami neztrácíme ve své propagandě....
Veritas vincit
27. 03. 2023, 15:45Standa
"Pamatuji na ten frenetický pokřik v roce 1989, že dneska už se nemusí nikdo bát otevřeně říci svůj názor. Dokonce to bylo zakotveno v Listině základních práv a svobod."
*
Píšeš sem stále stejné žvásty bez jediného důkazu.
Lež není jiný názor, ale stále jenom lež.
Lhaní není zakotveno v Listině základních práv a svobod.
Já jsem pochopitelně pro úplnou svobodu slova a lži trestat u soudu.
Lež se u méně inteligentních jedinců (Slovanů) uchytila jako rakovina a netrestat zlo je zločin.:slight_smile:
Veritas vincit
27. 03. 2023, 16:20Standa
"Pamatuji na ten frenetický pokřik v roce 1989, že dneska už se nemusí nikdo bát otevřeně říci svůj názor. Dokonce to bylo zakotveno v Listině základních práv a svobod."
*
O čem tady vlastně píšeš?
Připadají ti podobná tvrzení z článků nepravdivá?
Proč je nevyvrátíš svými doloženými argumenty?
Znáš přece pravdu, nebo snad ne?...
"Tanky – Rusko jich oficiálně zničilo 8363, nicméně Ukrajina disponovala pouze zhruba 5600 tanky. Potvrzeně a vizuálně jich bylo zničených 480"
Standa
27. 03. 2023, 19:36Jan Hus prý napsal: „Hledej pravdu, slyš pravdu, uč se pravdě, miluj pravdu, drž pravdu, braň pravdu až do smrti“.
Soudní rozsudky se označují pojmem „nálezy“. Ale jak nalézt pravdu v zemi, kde je cenzura, novináři mají pouze „korigované informace“, a nemohu
si tu správnou pravdu potvrdit? Potom to svádí k přesvědčení, že pravda může být upravena podle potřeby.
Limonádový Joe: „Říkal jsem, že se vrátím Dougu Badmane, a říkal jsem, že se mnou přijde zákon“.
Doug Badman: „Nebo Kolaloka“.
Limonádový Joe: „Kolaloka to je zákon. Co je dobré pro Kolaloku, je dobré i pro zákon“.
Veritas vincit
27. 03. 2023, 22:20Standa
"Jan Hus prý napsal:..."
*
O čem tady stále blábolíš?
O jaké své či jiné "pravdě" tady vlastně píšeš?
1/ Rusko napadlo Ukrajinu 24.února 2022 s úmyslem dobýt hlavní město a okupovat.
2/ Civilizovaný svět pomáhá Ukrajině, což je v souladu chartou OSN.
3/ Ukrajina stále bojuje o svoji svobodu.
4/ Kdyby se Ukrajina nezřekla v roce 1994 dobrovolně svých jaderných zbraní, tak by primitivní Rusák zůstal v uctivé vzdálenosti.
5/ Rusák nedodržel Budapešťské memorandum (1994) o nedotknutelnosti a zemní celistvosti Ukrajiny
6/ Smrt rusáckým okupantům! :flag_ua::thumbsup:
Standa
28. 03. 2023, 11:05Veritas vincit
1/ Kdyby Rusko mělo v úmyslu dobýt celou Ukrajinu, tak nemělo týden, co dělat. Zatím je to jenom vynucená operace na ochranu ruskojazyčného obyvatelstva. Bojují tam prakticky dobrovolníci.
2/ Mezinárodní právo na základě Charty OSN v rámci válečného konfliktu rozlišuje dva odlišné pojmy. Je to obranná válka a útočná - agresivní válka.
a/ ČR nemá s Ukrajinou žádnou mezinárodní smlouvu o společné obraně.
b/ Ukrajina není členem žádné organizace, s níž má ČR smluvní závazky o společné obraně proti napadení.
c/ ČR není napadena, ani nehrozí, že bude napadena.
d/ Rovněž není napadena, ani nehrozí, že bude napadena země, s níž má ČR mezinárodní smluvní závazky o společné obraně proti napadení.
e/ Česká republika válečný stav nevyhlásila.
f/ ČR neplní rozhodnutí Rady bezpečnosti OSN o ozbrojené akci, ani není zmocněna.
Ze strany "Civilizovaného světa", včetně ČR to není Obranná válka. NATO ani EU není Rada bezpečnosti OSN.
a/ Česká republika dodává zbraně a finančně podporuje stát, který je ve válečném stavu.
b/ ČR vysílá ozbrojené skupiny, bandy nepravidelných ozbrojených sil nebo žoldnéřů, kteří používají sílu, proti jinému státu.
3/ Před rokem 2014 žily obě země v míru a pokoji, kdo tam vyprovokoval barevné Majdany?
4/ Nestrašte s jadernými zbraněmi, to je dnes pro malé děti a novináře. Jediná země, která bezostyšně používá jaderné zbraně "s ochuzeným uranem" jsou USA. Jak nám předvedly již 6. a 9. srpna 1945, je to bezpečné a naprosto neškodné pro životní prostředí.
5/ Ano, byly jednání v Budapešti a v Minsku. Kdo ale prohlásil, že zádné dohody nebude dodržovat a budoval "překladiště a výcvikové základny" NATO? Rusko to určitě nebylo.
Veritas vincit
30. 03. 2023, 18:03Standa
"2/ Mezinárodní právo na základě Charty OSN v rámci válečného konfliktu rozlišuje dva odlišné pojmy. Je to obranná válka a útočná - agresivní válka."
*
Pomáhat napadené zemi, která se brání agresi je v souladu s chartou OSN.
Nemáme dále o čem diskutovat.
JanČejka
30. 03. 2023, 23:00Ty si vážně tak hloupý a směšný ty naivní důvěrče v ruskou dobrosrdečnost...
1) Vynucená operace na ochranu ruskojazyčného obyvatelsvat, bojují tam prakticky dobrovolníci?
Prosím tě, řekni mi, že si jen troll, že sem chodíš psát hlouposti a bavíš se nad tím jak to tu lidé berou vážně, že vážně nejsi takový hlupák... 300 tisíc mobilizovaných dobrovolníků, viď? Ty asi málo sleduješ twitter a proruské kanály a videa, které ti ,,dobrovolníci" natáčejí, viď? Troubo Stando. Ochrana ruskojazyčného obyvatelstva? Ale prd ty hlupáku hloupý, který slepě věří ruské propagandě... Nikoho tam nešli chránit, ani potírat nějaký nacismus. Šli tam bojovat kvůli geopolitickým cílům, kvůli vlivu. Jednoduše řečeno, protože jim malý bráška chtěl utéct na západ a oni ho nechtějí pustit, nic jiného za tím nehledej, ty naivko. Podívej se prosím na několik dokumentů natočených Solovjovem, když Rusko tak miluješ, ať si trošku v obraze, tam možná zjistíš jak Putin přemýšlí a o co usiluje. Usiluje o bipolaritu, rovnováhu sil ve světě, přidání se Ukrajiny do západní společnosti prakticky považuje za existenční ohrožení Ruska. Rusové nešli chránit ,,utlačované Rusy" šli chránit sami sebe, své zájmy. To co se děje na Ukrajině je mocenský boj.
Další tvoje body jen dokazují čí zájmy tu hájíš ty zoufalý proruský kolaborante, od tebe nelze očekávat špetku objektivity...
Bod 2) Co tím chceš říct, že NATO nemá právo Ukrajině pomáhat? Ve zkratce řečeno, má.
3) Žily v míru a pokoji dokud tam byl proruský prezident a ta země byla loutkou Moskvy a Ukrajinci jejími vazaly. Problém je, že hlavně Ukrajinci na západě ( tedy v zásadě všechno co je za Dněprem) nechtějí mít s Rusy nic společného. Nevím jestli si někdy slyšel jak se mezi sebou baví Rusové a Ukrajinci ( ze západní Ukajiny), ale pokud ano, pochopil bys, že to jsou úplně jiné lidé, kteří si navzájem v podstatě ani nerozumí ( jako Poláci a Češi). Ano, Ukrajinci mezi sebou mají mnoho kolaborantů a mnoho proruských Ukrajinců by bylo ráda ,,osvobozeno" Rusy. Ostatně těch pár tisíc lidí co zůstalo v Bachmutu nechce nic jiného... , zejména na východní Ukrajině žilo v některých oblastech až 40% Ruskojazyčného obyvatelstva ( potomci Rusů, které tam dosadil Stalin po mrtvých ukrajincích při hladomoru ve 30 letech).
4) Nestrašte jadernými zbraněmi? Ty proruský hlupáku a kdo jimi straší? Snad západní společnost? Podívej se kolikrát už např. takový Medvěděv vyhrožoval jadernými zbraněmi, podívej se někdy na Show se Solovjovem, jaké tam vedou debaty, jak hodí atomovku vedle Británie a způsobí tsunami, které jí pohřbí a jiné žvásty. Ty si fakt nevidíš do té nevymáchané huby, viď? Vedou se podle tebe takové debaty na zápdě? Kdo tedy straší s jadernými zbraněmi? Západ, nebo Rusko? Chceš argumentovat událostmi starými 80 let? Kašpare? Laskavě se vzpamatuj a přesuň se do reality je rok 2023 NE 1945 a jaderným holokaustem tu vyhrožují jen dvě země na této planetě, Rusko a Severní Korea. Ty milovníku Rusů.
5) Tohle sis ty ulhaný, proruský do**tku zase pěkně obrátil. Ty dohody byly celkem 2 a první porušovaly konstatně obě strany, už se ani neví, kdo začal první. Druhé dohody ale porušili separatisté a to v postatě hned den po jejich platnosti! Když se s Ukrajinci dohodli na demilitarizovaném pásmu a ještě týž den poslali své tanky k Dabalcevu s výmluvami, že to město do té oblasti nespadá, jak chceš sjednávat dohody se stranou, která je chápe tak jak se jí to zrovna hodí? Jasně, pak se jim na to vykašlali i Ukrajinci, dohody, které jim vnutilo (Německo, Francie a Rusáci) ale stejně, v té oblasti byl potom 4 roky celkem klid, ve válce na východní Ukrajině padlo jen 14 tisíc lidí za 8 let, z čehož bylo 9 tisíc vojáků a 5 tisíc civilistů. A, že žádné dohody nebude dodržovat jeho slovy ,,už žádné další Minské dohody" prohlásil Zelenskyj minulý rok, po invazi Ruska! Tak tu nelži, netahej si neustále nesmysly z prstu. Ta ,,překladiště NATO" se budovala právě proto, že se Ukrajina cítila ohrožená Ruskem a jak vidíš, tak oprávněně. Proč každý obhájce Ruska tak nechutně lže proč je každý obhájce této země tak hloupý a nevzdělaný a snaží se převracet pravdu o které tu velkohubě prohlašuješ, že jí převracejí média? Proč děláš to za co druhé kritizuješ?
pan pravda
26. 03. 2023, 19:41Tak vidím, že ti bijci od klávesnic tady by si měli namočit čepice do betonu a už konečně skoncovat s tím ruským rozpínáním! Vždyť už mají těch základen strašně moc po celým světě, a rozdávají tam prej žvejkačky a říkají oukchej!
Martin23 .
26. 03. 2023, 22:10Alf:
pozor ať Vás nikdo neudá!!! příjdete o práci a Vaše rodina bude vystěhovaná!!! :D
JanČejka
30. 03. 2023, 23:05Neplakej proruský kolaborante si tu s tou tvojí prolhaností a citáty vytrženými z kontextu známý.
Veritas vincit
27. 03. 2023, 00:30pan pravda
"Vždyť už mají těch základen strašně moc po celým světě, a rozdávají tam prej žvejkačky a říkají oukchej!"
*
Co kdybys nám pro zajímavost třeba napsal, kde je základna USA proti vůli většiny místních obyvatel?
Pořád lepší OK se žvejkačkou, než smradlavý Rus-Slovan bez inteligence na loupeživém tažení a jeho oblíbené: "Davaj časy"!
pan pravda
27. 03. 2023, 00:54Probuď se, vstávat! Srandisto, takže velká vlastenecká válka proti hitlerovcům byla loupeživé tažení, jsi marod?
Martin23 .
27. 03. 2023, 06:28Alf:
určitě nebyla v pořádku, Stalin měl okamžitě zasednout s Hitlerem k jednacímu stolu a dohodnout mír i za cenu přenechání Moskvy. Mír má vždy přednost před obranou agresorovi. USA a velká část světa vůbec neměla prodlužovat konflikt a neměla do SSSR posílat zbraně a vybavení.
Veritas vincit
27. 03. 2023, 09:15pan pravda
"Probuď se, vstávat! Srandisto, takže velká vlastenecká válka proti hitlerovcům byla loupeživé tažení, jsi marod?"
*
Teď jsi to přesně trefil. :thumbsup:
2. sv. válka rozpoutalo nacistické Německo 1.9.1939 a komunistický Sovětský svaz 17.9.1939 přepadením Polska a byla loupežným tažením Moskvy do Evropy. "Velkou vlasteneckou" si můžeš strčit s Rusákama do análního otvoru, ruský chytrolíne.:slight_smile:
Díky Paktu Molotov-Ribbentrop získal Sovětský svaz napadením Polska, Finska, Litvy, Lotyšska, Estonska, Severní Bukoviny a Besarábie do 21.června 1941 území o větší rozloze než je Francie (604 740 km2)
Na tomto území zotročil zhruba 25 692 000 obyvatel.
http://www.ceskycestovatel.cz/besarabie-1940-1941/
Veritas vincit
27. 03. 2023, 10:18pan pravda
Už jsi někdy viděl mapu Evropy, než sem nalezli slovansko-ruští švábi?
Německo končilo u Ostravy a Polsko na linii Minsk-Žitomir.
Zajímavé je, že v zóně USA se hranice po 2.sv. válce vůbec neměnily. :flag_us::thumbsup:
Tam zůstal svět normální. To jenom slovansko-ruská verbež pod vedením Moskvy, zasvinila východní Evropu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Meziv%C3%A1le%C4%8Dn%C3%A9_obdob%C3%AD
Standa
27. 03. 2023, 12:52Martin23 .
Už jsem četl hodně hloupostí, z dílny našich badatelských Ústavů, ale tohle je překonává.
Zkuste si přečíst něco o pojmu životního prostoru „Lebensraum“, zejména rasově biologická představa o „Lebensraum im Osten”, částečně realizovaná na území Polska a dobytých území Sovětského svazu, podle Generalplan Ost, genocidy obyvatelstva Východní Evropy.
Martin23 .
27. 03. 2023, 19:58Standa:
badatelských ústavů ale no tak, nemějte tak přehnané nároky na naši flassteneckou scénu.
Čili vy souhlasíte že musíme Ukrajinu podporvat všemi dostupnými prostředky? Že nemáme vyjednávat o míru? Jsem rád že jsme se konečně shodli. Vítejte do klubu Zla.
Standa
27. 03. 2023, 20:18Martin23 .
... Stalin měl okamžitě zasednout s Hitlerem k jednacímu stolu a dohodnout mír i za cenu přenechání Moskvy ...
Takže nyní by bylo vhodné zaměnit pouze jména:
... Putin měl okamžitě zasednout se Zelenským k jednacímu stolu a dohodnout mír i za cenu přenechání Moskvy ...
Martin23 .
28. 03. 2023, 01:40Standa:
máte to popletené, nebo jste to tak skutečně myslel? :)
Šebesta
26. 03. 2023, 15:49Ve své propagandě se hlavně ztráci naše propaganda nápadně se podobajicí normalizačním soudruhům před 50.léty. Lipavský min.zahraničí v té době ještě nebyl na světě ale jako by se učil od Bilaků,Huasáků a dalších.
Martin23 .
26. 03. 2023, 18:22Šebesta:
jo jo, dneska to sou úplný 50. léta. Lidé se ztrácejí, veřejné procesy, tresty smrti, zabavení majetku, zákaz studia, zákaz vycestovat
Vy byste potřeboval ty 50. léta skutečně zažít, abyste věděl o čem to tady plácáte.
Šebesta
27. 03. 2023, 07:29Pro Martin 23 . Lhát a fabulovat umíte skvělé a ještě ke všemu neumíte číst. Vraťte se na ZDŠ. Před 50 léty a 50.léta je jaksi rozdíl nebo kromě čtení neumíte ani počítat ? To je pak špatné. !
Veritas vincit
27. 03. 2023, 10:25Šebesta
"...normalizačním soudruhům před 50.léty."
*
Asi bych napsal "před 50 lety".
Tu tečku za 50 a čárku nad "e" máš špatně chytrolíne, tak nevím, proč zrovna ty někoho posíláš na ZŠ.:slight_smile:
Šebesta
27. 03. 2023, 11:37Místo aby jsi přiznal ,že mám pravdu píšeš kraviny. To svědčí o tom co jsi za člověka, bez morálky !!!
Šebesta
27. 03. 2023, 11:38Pro.V.V.
Martin23 .
27. 03. 2023, 22:14Šebesta:
máte tam 50. takže jsem pochopitelně myslel že jste myslel 50. léta ne před 50ti lety (nebo 50 lety).
Uražení Vám jde dobře, umíte se také omlouvat?
Martin23 .
27. 03. 2023, 22:15pro pana Veritas vincit:
děkuji, ale nemyslím si, že se soudruh omluví.
Veritas vincit
27. 03. 2023, 22:25Martin23 .
Soudruh Šebesta žije s bludem, že sežral Šalamounovo ho*no a přitom nevládne ani průměrně česky. Drzé čelo, ale hlava prázdná. Zřejmě to mají dědičně v rodině. :slight_smile:
JanČejka
30. 03. 2023, 23:14V čem máš pravdu? :D Vždyť ty ani nevíš co je pravda a lež, je ti to jedno, ty si pravdu a lež určíš sám dle toho jak se ti daná informace líbí.
JanČejka
30. 03. 2023, 23:13Ztrácejí se hlavní takoví jako jsi ty, kteří nedokáží rozlišit lež od pravdy, neumějí si rozlišovat informace, tak buď udělají to, že prohlásí za lež úplně všechno a píší nesmysly typu ,,média píší na objednávku tomu kdo je platí" , nebo si jednoduše určíš pravdu dle toho co se ti zrovna líbí. Si starý, neumíš jazyky, nemáš vzdělání, navíc si i moc líný na to aby sis něco ověřil, jen si tupě otevřeš internet a čekáš co před tebe hodí Seznam, jak pejsek čekající před prázdnou miskou... Ale copak tento článek se ti nelíbí? Máš to tu hezky všechno oargumentované proruský matláku a pořád je ti to málo? Máš tu černé na bílem absurdnosti, které kolují v ruském mediálním prostoru. Pochopil si, že Rus se od Druhé světové války vůbec nezměnil? Byl tvůj fotr stejně tak prolhaný, jako si ty? Asi ano, protože i Rus byl... Pusť si někdy projev Stalina z listopadu 1941 kdy tvrdí, že Sovětský Svaz přišel zatím ve válce s Německem o 300 tisíc mužů, ale Němci ztratili 10x více... Nepřipomíná ti to stejnou argumentaci, kterou Rusové používají dnes?
Mark
24. 03. 2023, 17:20Propaganda může vypadat i takto...
https://twitter.com/HolidayVary/status/1629906168796655619?t=W2DkCOjZem5bYyj8eupVdw&s=19
Martin23 .
24. 03. 2023, 19:07Pan Mark:
promiňte mi, ale můžete dokázat že ho skutečně nezničili Rusové? Co když cestovali časem, AHA??!
Vy váleční štváči byste chtěli, aby Sovětský svaz během 2svv nepřijímal žádnou pomoc od USA (pomoc, která nikdy neexistovala, a pokud ano tak činila maximálně 0,01% celkového hospodářství SSSR) a aby co nejrychleji usedl s Hitlerem k jednacímu stolu a dohodli mír!
Jo počkat vlastně ne, to bylo něco jiného, promiňte, už se mi to v tom důchodu plete :D ale já jsem zažil dobu před rokem 89 a dnes je to mohem horší...
Tohle je přesně ten styl ruské propagandy co tu někteří z nás baštíte, schválně kdo se pozná první.
Veritas vincit
24. 03. 2023, 16:46Pokud Rusáci skutečně vytáhli do boje T-54/55, tak je to ta nejlepší "propaganda" všech dob.
Tak jako tak, ruský chudobinec a hlupákov jde vlastním přičiněním do pr*ele mílovými kroky.
Díky Bohu zažívám celý život ty nejskvělejší dějinné události všech dob.
Komouši vlastní "pílí"a "myšlením" vybydleli své rodné země a odebrali se na smetiště dějin a světa v roce 1989. Rusáci právě "makají" na své sebedestrukci ač říkají a píší cokoliv. Na to jsme už z dob socialistického hlupákova zvyklí a otužilí.
Od 24.února 2022 ruský biomateriál bez mozku hnojí ukrajinské polnosti. Třeba na nich vyroste něco užitečného?
Opravdu rád sleduji na youtubu, likvidaci ruské hmoty evropským duchem.
Tzv. "Vítězství ducha nad hmotou."
Sláva Ukrajině, sláva hrdinům a přesnou mušku! :flag_ua::thumbsup:
Bůh žehnej USA :flag_us::thumbsup: a NATO! :thumbsup:
Veritas vincit
24. 03. 2023, 17:13Rusákům musí být vystaveny takové reparace ze kterých už nikdy nevzejde ruské agresivní zlo.
https://www.youtube.com/watch?v=_W1A8VQxtDE
Jen to na ně sypte...
https://www.youtube.com/watch?v=zKHRy8LdusM
Ruský Su-30M (klon Su-27) jde k zemi...
https://www.youtube.com/watch?v=FIDRKRAw65k
Denacifikace okupantů na Donbase ukrajinským dělostřelectvem
https://www.youtube.com/watch?v=hZSncs3eYPE
Okupanti u Bachmutu dostávají lekci...
https://www.youtube.com/watch?v=HJ2LFuc3QoI
Veritas vincit
24. 03. 2023, 17:30https://www.youtube.com/watch?v=TjRJbIAupsg
https://www.youtube.com/watch?v=PdlD7l0CkAA
Okupant jede na dovču.
https://www.youtube.com/watch?v=6vuSqwnfNag
Martin23 .
24. 03. 2023, 20:12pan Veritas vincit:
děkuji za super zprávy, před rokem (před invazí), někteří lidé na interntetu psali že mají Rusové 20 000 tanků, že na nás nejdříve pošlou T-72 a tyhle šroty, že si tim vystřílíme munici a že poté přijedou tisíce T-90 a Armat. No vida, Rusové zvolili reverzní strategii. První přišli o elitní a "nejmodernější" jednotky a teď se vracejí v čase, rabují v muzeích a používají čím dál tím starší techniku.
Jsme zvědav, kdy nasadí Lenina.
Veritas vincit
25. 03. 2023, 15:14Martin23 .
"někteří lidé na interntetu psali že mají Rusové 20 000 tanků, že na nás nejdříve pošlou T-72 a tyhle šroty, že si tim vystřílíme munici a že poté přijedou tisíce T-90 a Armat."
*
To nemohl nikdy napsat soudný člověk.
Kdo malinko sleduje zprávy, tak věděl své už dávno, že například výrobní hala na Armaty, měla stát už v roce 2012. Mezitím stihly Rusáci rozkrást peníze na dvě výrobní haly a nekopli ani do země. Nechce se mi hledat jméno toho ruského blba, který šéfoval celému projektu a skončil nakonec v kriminále.
"No vida, Rusové zvolili reverzní strategii. První přišli o elitní a "nejmodernější" jednotky a teď se vracejí v čase, rabují v muzeích a používají čím dál tím starší techniku. "
*
Kdo se někdy setkal s Rusákem a ruskou "mašinérií" na živo, tak ho jejich "reverzní strategie" nemohla zaskočit. Vůbec se divím, že ve 21. století někdo ještě věří těm ruským žvástům a lžím.
"Měl jsem tu čest" navštívit jako záklaďák asi 3x v letech 1982-83 jejich posádku v Šumperku. Udělali na mne "dojem" na celý život. :thumbsdown::face_vomiting:
Je to chamraď bez inteligence, vlastního názoru, přesvědčená, že všechno zvládnou v tupém houfu jako hromada masa z velké země. (Nas mnógo!)
Hitler musel být opravdu velký idiot, když je neporazil... Nechat rozhodování na generálech, tak by to asi dopadlo jinak.
"Jsme zvědav, kdy nasadí Lenina." :joy::thumbsup:
*
Tupí na to jsou Rusáci dost.
Nějaký rudý prapor s kebulí Lenina nesený praporečníkem do útoku....
Docelá rád bych byl ten odstřelovač, co toho okupanta s praporem skolí.:grin:
Martin23 .
27. 03. 2023, 06:30pan Veritas vincit:
děkuji :) ale vážně jsem to četl na internetu a bylo to bráno jako fakt, tím nechci říct že s tím souhlasím nebo že tomu věřím. Představa zombie Lenina je velmi zábavná :D musím-zničit-kapitalismus
Mark
24. 03. 2023, 16:15Propaganda může vypadat všelijak a je taky důležitou součástí každé války, konfliktu. Může mít podobu i třeba viz videa, pro štangli salámu, skončit na krchově.
https://twitter.com/DefenceU/status/1631331358936117250?t=knvD6HOSPdotHJ1g3wbP_g&s=19
Martin23 .
24. 03. 2023, 15:43NATO v roce 1999 v operaci Operace Spojenecká síla zabránilo genocidě. Rusové už tehdy v OSN ukázali, co si myslí o lidském životě když blokovali co mohli. Lhali tehdy svým lidem a lžou i teď. Ten národ je postaven na lži.
Omny
24. 03. 2023, 14:11a to je autor opravdu takový dement, že si myslí, že co není zdokumentováno, kde není fotka tak to není pravda?
Zkutečnost je taková, že co je zdokumentováno tak to je pouze minimum...a kdyby autor aspon trochu zapojil svůj debilní mozek, tak by mu bylo jasné, že ukroši své ztráty (natož vystavovat fotky) málokdy budou (pouze jenom ty propagandistické, aby to vypadalo jako umírají civilisté). Ono ostatně to by se asi velkému bratrovi moc nelíbilo, kdyby se zveřejnila fotka zničeného HImarsu. A jestliže se všechny Himarsy nacházejí na území kontrolovaném ukroši...
Zykloned
24. 03. 2023, 15:47Z kutečnost je Z kutečně taková, že jste opravdu takový dement, jak se prezentujete. "pouze jenom ty propagandistické, aby to vypadalo jako umírají civilisté" - další bezmozek co schvaluje genocidium. Přál bych si, abys zažil ten tvůj ruZZký vlhký sen na vlastní kůži.
A k tématu. Ono věrohodnost (jako by někdy vůbec nějaká byla, ale dejme tomu) ruZZáckých blábolů dost podkopává, když se chubí zničením techniky ve větších počtech, než kdy Ukrajina měla.
SHawk
24. 03. 2023, 13:55Jo, a ještě jsem narazil při hledání různého například na zdroj, který klade důraz na prokázané ztráty. Což ale neznamená, že by to zase byl zdroj té "jediné a správné pravdy", jak by se mohlo zdát. Takže: "Ukrajinské letectvo ztratilo podle skupiny Oryxspioenkop OSINT od začátku invaze nejméně 61 letadel, včetně 18 stíhaček MiG-29 Fulcrum. Skutečné číslo je pravděpodobně vyšší, protože skupina počítá pouze vizuálně potvrzené ztráty letadel." Takže potvrzené (zdokumentované) ztráty jsou 61 letadel, zatímco třeba tato stránka uvádí v závěrečné sumarizaci jen 55 (a taky tvrdí, že je to zdokumentováno). Nicméně,nizozemskou stránku navštívit není na závadu. Alespoň z hlediska zachování si zdravého rozumu... (https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html)
Zdeněk
25. 03. 2023, 00:19SHawk,
ono je to celkem snadno vysvětlitelné, rozpor v počtech může být dán, např. tím, že mezi napsáním článku a vydáním článku došlo k aktualizaci zdrojových seznamů Oryx, a nebo, a to je podle mě tento případ, existují dvě stránky leteckých ztrát u Oryx: na jedné jsou uvedena pouze bojová letadla a na druhé všechna letadla včetně čtyř dopravních (2x An22 a 2xIl76).
Nehledej ve všem úmyslnou propagandu, občas je vysvětlení velmi jednoduché.
Koukni třeba na tohoto kluka, který se snaží o co nejlepší práci:
https://mobile.twitter.com/Rebel44CZ
SHawk
24. 03. 2023, 12:18Propaganda je svinstvo. Podle definice je propaganda vnímána jako rozšiřování názorů a informací za účelem vyvolání anebo zesílení určitých postojů nebo jednání mas ovládaných skupinou, která dané mase vládne pomocí ideologie. Zjednodušeně jde tedy o jednostranné ovlivňování lidského, a tedy v principu, kritického myšlení, či jeho potlačení. A podle příspěvků, které tady čtu, se propagandě na obou „březích“ velmi daří, nebo jinak, lidé ztratili schopnost samostatného myšlení a z lenosti nebo vlastní jednoduchosti raději přejímají jim podsouvané „pravdy“. A co je horší, právě kvůli absenci zdravého rozumu ty podsouvané pravdy brání… Včera jsem si například přečetl článek jakéhosi aktivisty o tom, jak tajná skupina hrdinných ukrajinských návodčích – značkařů pohybující se po celé Ukrajině označuje laserovými značkovači ruské cíle pro raketomety HIMARS a tak vysoce přispívá k ničení vojska i techniky okupantů. Skrytá identifikace cílů, jejich označování a taktický průzkum jsou ale činnosti, které se vojáci nenaučí za měsíc či dva, ale většinou jde o pracovní náplň celé jejich vojenské kariery včetně mnohaletého studia a zahraničních kurzů (viz například vysoce cenění „návodčí“ AČR). Nedalo mi to a vyhledal jsem si zdroje. A ejhle! Článek vycházel z ruských novin Kommersant, kde byla uveřejněna informace o existenci tajného ukrajinského komanda „značkařů“ operujícího pod hlavičkou ukrajinské tajné služby SBU, jehož personální složení je z více než 70% zahraniční (Britové, Američané a další), a to dle ruských představitelů dokazuje aktivní zapojení západních armád do války proti Rusku. Jenomže ani Rusové na to nepřišli sami, protože se v rámci „kladné“ propagandy přiznali sami Britové, a to v článku londýnských Timesů. Bylo by zkrátka lepší užívat při myšlení zdravý rozum a přemýšlet, než podléhat snahám nemyslet a být potom za …
Zdeněk
24. 03. 2023, 12:45SHawk, neříkám, že to není pravda, nebo alespoň část pravdy, ale zrovna HIMARS používají kombinaci navádění GPS a inerciálního systému tvořeného soustavou laserových gyroskopů, takže určitě potřebují špičkové průzkumníky (což nemusí být výhradně lidé, a už vůbec ne Ukrajinci, ovšem já v tom problém nevidím, vzpomeňme na "dobrovolníky" v mnoha jiných konfliktech ), pro zjištění polohy cíle, ale už ne laserový značkovač jako takový pro navádění rakety.
Standa
24. 03. 2023, 17:31Nejsem rozhodně odborník na špičkové vojenské technologie. Ale přemýšlím, nač by potřebovali skupiny návodčích – značkařů pohybující se po celé Ukrajině, a označovali laserovými značkovači ruské cíle. Stejně tak bláboly o konkurenčních ruských značkařích.
Jeden příklad z civilu.
Vnučka dostala k narozeninám "chytré hodinky". Jsou určené pro sledování sportovní aktivity a mají spoustu funkcí, většinou nesmyslných. Je tam zabudována i GPS. Zkoušeli jsme to na chatě testovat, kličkovali jsme různě po lese. Samozřejmě se data přenáší do "chytrého telefonu". Když jsme to porovnávali v aplikaci v mobilu a tabletu, byl jsem ohromen. Když bude mít na ruce hodinky, nemůže zabloudit ani v jihoamerické džungli. Na mapě jsme mohli vidět téměř každý strom, u kterého jsme zastavili. A to je jakýsi čínský produkt. Vojenské technologie jsou jistě o několik pater výše. V dnešní době je pomocí družic a dronů možné přečíst téměř noviny. Takže naprogramovat nějakou protitankovou raketu s přesností na centimetry nemůže být problém i bez označování.
Většinou jsou tyhle propagační "zaručené" informace výplodem fantazie nějakého novináře, který potřebuje prémie. Samozřejmě to převezmou další "odborníci" a senzace je na světě.
Podle Kodexu novináře, mají média podávat pouze ověřené informace, uvádět věrohodný zdroj, a pokud se náhodou zveřejněná informace ukáže nepravdivá nebo nepřesná, má být stejným způsobem okamžitě dementována. Viděl nebo slyšel jste někdo v našich nestranných a objektivních médiích někdy omluvu?
Teď ruská propaganda není aktuální, ale propaganda ukrajinská plodí také pozoruhodné výtvory.
Zdeněk
25. 03. 2023, 00:22Standa, o historií víš velmi málo, spíš nic, ovšem co se týká techniky (pro tebe, takové ty kouzelné krabičky), tak to se pouze dobrovolně zesměšňuješ. Pro tvé vlastní dobro, jdi si zasadit ředkvičky nebo zalít třešně, ať jsi užitečný předtím než pohnojíš túje ...
Martin23 .
25. 03. 2023, 01:00Standa:
pletete se, mluvil jsem o roce 1999 a o tom, že NATO zabránilo krveprolití, které si Rusko v Evropě tak moc přálo.
Standa
25. 03. 2023, 10:06Možná máte pravdu. Úroven zdejší diskuze je na obvyklé úrovni fotbalových fanoušků v hospodě po prohraném zápase.
Martin23 .
28. 03. 2023, 12:09Standa:
díky za podporu, ale vím že mám pravdu.
Roman
24. 03. 2023, 10:27UA píše jak ruSSové utíkají ??? Jo a kde ???
Máš sice nick " pravda " , ale seš obyčejná prolhaná ruSSká onuce .
Pouze vy ruSSáci lžete že ste UA armádu zničili aspoň třikrát . Takovýho lháře jako Konasenkova Ukrajinci opravdu nemají .
Mark
24. 03. 2023, 10:14Rusko je země plná zločinců a teroristů a podle toho by se s ní mělo jednat. Stačí si jenom poslechnout tyto sviňárny, které vypustil z h.by tento další gangster, poskok velkého bosse a teroristy Putina. Kdyby začala sbírka na stavbu neprodyšné mohutné zdi s ostnatými dráty a el. ohradníky, aby se izolovala tato říše zla od normálního civilizovaného světa, tak bych hned bez váhání poslal nemalou částku peněz a o volných dnech šel i jako dobrovolník na stavbu Zdi Mírů a Svobody. Prasata.
:flag_ua: přejí přesnou mušku v bojí s teroristy:thumbsup:
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1631686564953616388?t=2cuC10_1uCoCXBQjCw941A&s=19
Omny
24. 03. 2023, 14:12fašoune, tebe pustili z polepšovny?
Veritas vincit
24. 03. 2023, 19:05Omny
"fašoune, tebe pustili z polepšovny?"
*
A odkud pustili tebe chytrolíne?
Proč si někdy nepřečteš alespoň definici fašismu, než tady začneš blábolit nesmysly?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fa%C5%A1ismus
pan pravda
24. 03. 2023, 08:44S tou propagandou je to všude stejný! Ukrajinci tvrdí jak rusové utíkají a co jich statečně eliminovali, Rusko tvrdí jedno a to samý bez rozdílu! Tak sakra kdo to tam vlastně bojuje?
Marty
24. 03. 2023, 10:01pan pravda
banda vystrašených prasat utočících jen aby nedostali kulku do zad proti bránícím se Ukrajincům? :-)
Zdeněk
24. 03. 2023, 10:23Milé děti, právo být za blba je nejposvátnější ze všech práv nejen člověka, ale i mimozemšťana, co žere kočky. Chraňte ho za každou cenu ...
Marty
24. 03. 2023, 10:55Zdeněk
ano, i obyvatelé Melmeku mají právo na sebeurčení :-D
Martin23 .
24. 03. 2023, 11:30Alf:
vy nevíte kdo tam bojuje? :D
Marty
24. 03. 2023, 12:02Martin23 .
konečně alespoň řekl pravdu, že neví vubec nic :-D
Martin23 .
24. 03. 2023, 17:51Pan Marty:
souhlasím s Vámi, ale... :D na to se prostě nedá reagovat jinak než výsměchem :)))
2svv také začali Čechoslováci, protože odevzdali území nepříteli :D:D:D
Standa
24. 03. 2023, 21:04Martin23 .
No přece Mezinárodní legie územní obrany Ukrajiny (ukrajinsky Інтернаціональний легіон територіальної оборони України), běžně nazývaná Ukrajinská cizinecká legie. Je to banda zahraničních hochštaplerů, takzvaných "dobrovolníků". Není jasné, na základě jaké legislativy tam vraždí . Také náš bývalý prezident pan Zeman vyslal české žoldáky do země ve válečném stavu. Jak je to dnes nevím, ale lepší určitě to nebude.
Martin23 .
25. 03. 2023, 01:00Standa:
ne, NATO v roce 1999 intervenovalo a zabránilo genocidě nebohého obyvatelstva.
Standa
25. 03. 2023, 10:15Martin23 .
Bohužel, diskuzní příspěvky na tomto webu jsou řazeny podle záhadného algoritmu, kdy není jasno, kdo komu odpovídá. Příspěvek někdy skočí pod nick úplně někoho jiného, nebo na začátek článku. Po odeslání jej není možno nijak upravit.
pan pravda
26. 03. 2023, 19:37To chce milý chlapče občas číst i jinou než tu vládní propagandu! To se jim to hoduje když jim všude půjčujou!
Standa
26. 03. 2023, 20:29pan pravda
No jo, ale nakoukl jsem do slovníku pojmů, a ... Půjčka je závazkem, který vzniká mezi věřitelem a dlužníkem na základě uzavření smlouvy o půjčce. Půjčka je oboustranně výhodná, ...
Vy znáte nějakou současnou vládu, která by třeba formou Veřejného obecného referenda požádala o souhlas daňové poplatníky, které svými "výhodnými půjčkami" naprosto ožebračí? Nebo co si příslušní politici představují pod pojmem oboustranně výhodná? Ale je možné, že ti, kteří si svoje miliardové majetečky vydělali "poctivou prací", to hradí ze svého. Vidíme to na příkladu ukrajinských "oligarchů", kteří si spokojeně u plného korýtka chrochtají v Izraeli a jiných daňových rájích.
JanČejka
30. 03. 2023, 23:23To chce, potom mi ale vysvětli, když to děláš, jak můžeš být tak blb*j... Přeci už jen různé kanály na twitteru, youtubeři, kteří ty události analyzují ( klidně i z Česka) ti řeknou svůj názor na tu situaci, to samé co děljí oni můžeš dělat i ty, můžeš sledovat frontovou mapu, která se denně aktualizuje, můžeš sledovat fotky, videa z fronty apod. a pokud těch lidí a těchto událostí sleduješ dostatek a sleduješ čistě nestranné jedince (žádné nacionalisty), kteří čerpají ze všech možných mezinárodncíh zdrojů ( včetně těch ruských) musíš být v obraze a otázky, které tu pokládáš bys vůbec nepokládal. Jenže ty neděláš nic z toho, si jen zmatený truhlík, který neví čemu má věřit, tak si informace jednoduše rozliší podle toho jak se mu líbí, nebo nelíbí na pravdu a lež, takhle lidi jako si ty fungují.