EXCALIBUR
CZUB
CZUB

BTR-V2: Zcela nový kolový obrněnec z Běloruska

 12. 06. 2021      kategorie: Vojenská technika      1 komentář
Přidat na Seznam.cz

V Bělorusku je plánována výroba nového domácího obrněného transportéru - kolového bojového vozidla pěchoty. Vývoj nového kolového obrněnce si vzali za úkol konstruktéři běloruského závodu na výrobu kolových traktorů z Minsku - OAO Minskij zavod kolesnych tjagačej (Minsk Wheel Tractor Plant OJSC). Nové vozidlo je označováno jako BTR-V2, což bohužel nasvědčuje něco o nevelké invenci Bělorusů a předem stroj možná odsuzuje k zapadnutí mezi řady podobně označených transportérů z „východu“.  

v2Foto: Vizualizace podoby nového vozidla BTR-V2 | Státní vojenský průmyslový výbor Běloruské republiky | CC BY-NC-ND

Běloruské zdroje uvádějí, že podle Státního vojensko-průmyslového výboru Běloruské republiky bude nové obrněné vozidlo poprvé představeno na 10. mezinárodní výstavě zbraní a vojenského vybavení MILEX-2021, konané v Minsku ve dnech 23. až 26. června 2021.

BTR-V2 je kolové bojové vozidlo pěchoty s konfiguraci kol 8x8 a s bojovou hmotností 19900 kg. Jeho osádku tvoří tři osoby – velitel, střelec-operátor a řidič. Vozidlo je schopno přepravovat výsadek osmi vyzbrojených osob.
BTR-V2 má vnitřní uspořádání typické pro většinu dnes vyvíjených vozidel této kategorie. V pravé přední části je umístěn motor s převodovkou a vlevo od něj má své stanoviště řidič. Ten má nad stanovištěm svůj vlastní vstupní příklop s integrovanými periskopickými pozorovacími přístroji. Příklop se otvírá směrem vzad a má tři základní polohy - zavřeno, pootevřeno pro jízdu a otevřeno.

Střední část vozidla obsahuje stanoviště velitele a střelce-operátora. Jejich přesné umístění se liší podle instalované bojové věže. BTR-V2 slibuje buď osádkovou bojovou věž odvozenou od věže bojového vozidla pěchoty BMD-2, nebo zcela novou bezosádkou bojovou věž ADUNOK-BM-30. Bojové věže počítají s lafetací rychlopalného 30mm kanónu 2A42, spřaženého 7,62mm kulometu PKT a odpalovacích zařízení protitankových řízených střel zatím neupřesněného typu. 

Zadní část vozidla obsahuje prostor pro osmičlenný výsadek. Členové výsadku sedí zády ke stěnám vozidla, po čtyřech na každé straně. Výsadek nasedá a sesedá prostřednictvím velké sklopné rampy v zadním čele vozidla, nebo prostřednictvím v rampě integrovaných jednodílných dveří. 
Pancéřování BTR-V2 zajišťuje ochranu proti střelám z ručních pěchotních palných zbraní a proti střepinám granátů. Přesnější údaje zatím chybí.

Vnitřní prostory vozidla jsou vybaveny vytápěním, klimatizací, automatickým protipožárním systémem a systémem ochrany proti ZHN.

O pohon vozidla se stará vícepalivový vznětový řadový šestiválcový motor s kapalinovým chlazením WP13.480A0 o výkonu 343 kW (460 koní), který pracuje ve spojení s hydromechanickou šestistupňovou převodovkou MZKT-55613 vyráběnou běloruskou společností OAO MZKT. Maximální rychlost vozidla na silnici je 110 km/h. Instalované pneumatiky jsou pancéřované a doplněné o systém Run-Flat pro nouzové dojetí rychlostí do 20 km/h.

BTR-V2 je plovoucí. Plave bez speciální přípravy rychlostí až 10 km/h. O pohon ve vodě se starají dvě šroubové jednotky umístěné za posledními koly. Plavbu usnadňuje na přídi vozidla umístěný sklopný vlnolam. Nové běloruské bojové obrněné vozidlo v maximální míře využívá domácích komponentů a zohledňuje nejnovější požadavky ozbrojených sil.

CENOVÉ BOMBY (267)

Komentáře

jeroným

14. 06. 2021

osobně bych boky nedělal rovný, ale do tvaru V. Zvýšila by se tím balistická ochrana bez navýšení váhy. A pokud by se do toho V integrovali nádrže bylo by to ještě lepší.
Nautické vlastnosti by se také zlepšili, hlavně stabilita.

Vím že se to dnes bere jako překonaný, ale střílny pro výsadek by být mohli. Měli by alespon povědomí o okolí.

Přidat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací