EXCALIBUR
CZUB - 4M
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Generál Eisenhower po prohlídce koncentračního tábora: Nyní víme, proti čemu bojujeme

 15. 03. 2023      kategorie: Vojenská historie      38 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Dwight D. Eisenhower, vrchní velitel spojeneckého expedičního sboru v Evropě a pozdější americký prezident, se při návštěvě nově osvobozeného Ohrdrufu za druhé světové války na vlastní oči přesvědčil o zločinech, které Němci páchali v koncentračních táborech. Pohled to byl tak otřesný, že věděl, že musí nejen přivézt informace domů do Spojených států, ale také zajistit, aby pravda o nacistických zločinech nebyla zapomenuta. Eisenhower prozíravě zajistil, že budoucnost, v níž by bylo možné popírat zločiny holocaustu, nikdy nebude existovat. 

Koncentrační tábor Ohrdruf byl postaven v listopadu 1944 nedaleko německého města Gotha v Durynsku. Byl pobočným táborem 50 km vzdáleného Buchenwaldu a byl zřízen za účelem dodávání nucených pracovních sil na pomoc při dokončování železniční trati k plánovanému komunikačnímu centru v podzemí hradu Mühlberg.

Ohrdruf_EisenhowerFoto: Generál Eisenhower a další vysocí důstojníci americké armády si prohlížejí těla zajatců, kteří byli zabiti při evakuaci Ohrdrufu | Wikimedia Commons / Public domain

Vězni v Ohrdrufu měli postavit železniční trať tak, že nejprve vykopou tunely v nedalekých horách. Místní obyvatelé byli najímáni, aby odpálili nálože, které měly hory rozbít, poté měli vězni vstoupit dovnitř, posbírat kameny a kopat dál. Tunely měly sloužit také jako nouzový úkryt pro Führersonderzug, vůdcův vlak a velitelství, kdyby byla nutná evakuace z Berlína. S nucenými pracemi se pojila mnohá nebezpečí, protože vězni museli pracovat ve špatných podmínkách a nebyly jim dodávány žádné ochranné pomůcky. Mnozí z nich byli navíc podvyživení a slabí, v důsledku čehož při výkonu práce utrpěli vážná zranění nebo zemřeli.

V březnu 1945 čítal Ohrdruf přibližně 11700 vězňů. Byli mezi nimi francouzští, belgičtí, němečtí, polští, maďarští, čeští, ruští, lotyšští, italští, ukrajinští a jugoslávští vězni. Byli zde drženi také homosexuálové a Židé. Tato masivní populace byla nucena se začátkem dubna 1945 přestěhovat, protože do regionu postupovala spojenecká vojska. Německé stráže začaly vězně evakuovat tak, že je nutily k pochodu smrti směrem k Buchenwaldu. Všichni, kteří byli příliš slabí, nemocní nebo neschopní pochodu, byli zabiti.

Ohrdruf byl prvním táborem, který americké jednotky osvobodily. Jako první do něj vstoupily jednotky 602. praporu stíhačů tanků a 4. obrněné a 89. pěší divize. Čekaly je hromady rozkládajících se těl a také poslední přeživší vězni, kteří byli vyhublí a potřebovali okamžitou lékařskou pomoc.

Dne 12. dubna 1945 prošel generál Eisenhower v doprovodu generálů George Pattona a Omara Bradleyho Ohrdrufem zcela nepřipraven na to, co uvidí. Až do této chvíle si Eisenhower podle svých pozdějších slov nebyl vědom plného rozsahu hrůz, které Němci páchali, ani podstaty holocaustu.

Při prohlídce tábora skupina narazila na vypálenou hranici, na níž byly stále ještě ohořelé ostatky vězňů. Dozorci si zjevně pospíšili s pokusy zakrýt své zločiny. Přeživší také předvedli metody mučení, které dozorci používali.
Další prohlídka Ohrdrufu vedla k objevu kůlny, v níž bylo uloženo zhruba 30 vyhublých mrtvol. Těla byla zasypána vápnem, zřejmě ve snaze zakrýt odporný zápach. Pohled a zápach byly tak děsivé, že Patton ani nebyl schopen do místnosti vstoupit.

Eisenhower to popsal v bezprostředně odeslaném dopise: "Do jedné místnosti, kde bylo naskládáno dvacet nebo třicet nahých mužů, zabitých hladem, George Patton ani nechtěl vstoupit. Řekl, že by se mu udělalo špatně, kdyby tak učinil. Tuto návštěvu jsem uskutečnil záměrně, abych byl schopen podat o těchto věcech svědectví z první ruky, kdyby se někdy v budoucnu objevila tendence obviňovat tato tvrzení pouze z propagandy." Eisenhower byl naprosto šokován tím, čeho byl svědkem, a obával se, že může přijít den, kdy budou zvěrstva spáchaná během holocaustu přepsána, zapomenuta nebo popřena. V zájmu zachování pravdy podnikl k odhalení poměrů v Ohrdrufu další kroky.

Pozval americká média a kongresmany, aby tábor navštívili a sami podmínky posoudili. Poté nechal pořídit fotografie, aby zachoval důkazy o stavu, v němž byl tábor objeven. Kromě toho nařídil všem okolním americkým jednotkám, které nebyly zapojeny do boje, aby se na zločiny nepřítele přišly podívat, a zajistil tím kromě jejich motivace pro finální boje také dostatek svědků.

Podle toho, co se později stalo běžnou praxí pro osvobozené koncentrační tábory během druhé světové války, nechal Eisenhower německé civilisty žijící v okolí prohlédnout si Ohrdruf a pohřbít mrtvé. Po objevení a osvobození koncentračního tábora Eisenhower stručně řekl: "Říká se, že americký voják neví, za co bojuje. Nyní alespoň víme, proti čemu bojuje."

Zdroj: warhistoryonline

 Autor: Petr Žák

Komentáře

Vaclav Flek

16. 03. 2023, 00:29

Clanek je napsan v celkem konvencnim duchu, podobnym stylem bylo sepsano jiz vice stati o prvotnim soku spojeneckych vojaku pri osvobozovani nacistickych koncentracnich taboru. Jejich uzas lze jiste pochopit, vsechny to zasahlo podobne jako nejvyssiho velitele na zapadni fronte, Dwighta Eisenhowera. Tyto clanky existuji v ramci zazitych klise, problem nastane ve chvili, kdy se zacneme ptat, zda se podobne zabijeni nedelo i na druhe strane ?

Fotografie mrtvych tel z koncentracniho tabora v Ohrdrufu jsou jiste pusobive, ale stejne pusobive jsou obrazy preplnenych nakladnich aut, pripadne zebrinaku, odvazejicich mrtva tela (z velke casti zen, deti a starcu) z bombardovanych mest v Nemecku, zejmena Hamburku, Berlina a Drazdan. Stejne desive jsou pripominky desetisicu obeti v sezehnutych japonskych mestech, nemluve jiz o Hirosime ci Nagasaki. Bylo by asi zajimave slyset Eisenhoweruv nazor, pokud by se ucastnil exhumace tel polskych dustojniku, zavrazdenych ranou do tyla v Katyni. Zrejme by tu masovou vrazdu, o ktere se casem dozvedel, presel, nebot byl vice politikem, nez vojakem a situace tehdy vyzadovala hodne privrit oci. Jinymi slovy, kdyz dva delaji totez, neni to totez...

Šebesta

16. 03. 2023, 08:35

Flek: Souhlas je to tak. Každý stát ( skupina států ) si ohýbá pravdu jak se mu hodí. Ale nutno dodat že v ohýbání pravdy a falšování ději zašli nejdále všchny komunistické státy od Havany až po KLDR !

Veritas vincit

15. 03. 2023, 20:20

Šebesta
"...Naopak stále denně dokazuji že tu válku chci ukončit čím dříve tím lépe. TY jsi ale tvrdil že zabíjení v Srbsku letadly NATO v roce 1999 je v pořádku že si to Srbové zalouží tedy i ženy a děti. Taková jsou fakta."
"Pro Veritas Vincit jsem zvědav jak to budeš obkecávat."
*
Pravda je taková, že Srbové první vraždili a vyháněli nejen kosovské Albánce, ženy, muže a děti z Kosova, stříleli do neozbrojených kolon prchajících.
S bombardováním Srbska 1999 souhlasím.
Oko za oko zub za zub.
Jo a jestli u toho zemřely nějaké srbské děti, je to vina srbského státu.
To si měli jejich tatínkové a celé Srbsko rozmyslet, než rozpoutali 4 války na území bývalé Jugoslávie.

Válka ve Slovinsku (1991)
Chorvatská válka za nezávislost (1991–1995)
Válka v Bosně a Hercegovině (1992–1995)
Válka v Kosovu (1997–1999), včetně bombardování Jugoslávie jednotkami NATO

A je klid.
Komouši v Srbsku dostali na budku od NATO a dlouho nebudou zlobit, protože dostali lekci.
Každý komunistický šmejd potřebuje dostat lekci, aby nedělal bordel.
A tak to je i s ruskýma blbečkama a Puntinem.
Všimni si, že v Evropě už 50 let dělá bordel jenom slovanská verberž.

Šebesta

16. 03. 2023, 09:01

Veritas Vincit.Takže dokazuješ že jsi ubohý člověk bez rozhledu s černobilým viděním světa ty chytrá hlavo. Podle Kohlera nemáš nárok na názor. To co mi tu píšeš o jugoslávkých válkách dokazuje že o nich nevíš vůbec nic. Ony války v prvé půlce 90.let jsou výsledekem a důsledekem hluboké a dávné historie sahajicí třeba i do období 2.války kdy Chorvati (Ustašovci) dostali od Německa a Itálie svůj autonomní stát a v jeho rámci pachali ohromná zvěrstva hlavně na Srbech . Krásně to popisuje film Okupace v 26. obrazech. Brutalita Ustašovců vůči Srbům a  dalším národům v Jugošce šokovala i nacisty. Proto jugoslávské války v první půlce 90.let jsou vlastně pokračováním toho co bylo ve 2.světové protože Tito zavedl diktát a tím vše držel pod kontrolou navíc on sám byl Chorvat.Prostě jugoslávské války jsou hodně složité a jednoduše odsuzovat jeden národ třeba Srby může jen ten kdo o tom nic neví. Jako ty.Pokud jde o Kosovské události tak Srbové si pouze chránili své území a dělali pořádek s albánskou menšinou což třeba Turci dělají už desítky let s Kurdy. Proč u Turků nikomu nevadí ? Co myslíš ?

Veritas vincit

16. 03. 2023, 16:26

Šebesta
"...To co mi tu píšeš o jugoslávkých válkách dokazuje že o nich nevíš vůbec nic. Ony války v prvé půlce 90.let jsou výsledekem a důsledekem hluboké a dávné historie sahajicí třeba i do období 2.války kdy Chorvati (Ustašovci) dostali od Německa a Itálie svůj autonomní stát a v jeho rámci pachali ohromná zvěrstva hlavně na Srbech ..."
*
Sám jsi "ohromné zvěrstvo" a bába na to umřela...:laughing:
S tebou je debata jako s Miloušem Jakešem, blahé paměti. IQ houpacího koně a argumentace, jako v mateřské školce. :laughing:
Jasně, Ustašovci z 2. světové války mohou za to, že srbské tanky v roce 1991 vtrhly na chorvatské území... a v Kosovu Srbové stříleli do kolon neozbrojených prchajících etnických Albánců....
Zajímavé je, jak úmyslně zapomínáš na srbské Četniky.
To jenom ukazuje, že jsi "vyvážený" slovanský kydoň.:laughing:

Já to vidím jasně.
Když se nějaký "borec" ze Srbska vydal střílet ženský a děti do Slovinska, Chorvatska, Bosny a Hercegoviny, Kosova, tak proč by nemohl přiletět někdo silnější a přebombardovat jeho srbské parchanty i s manželkou.
A to letectvo NATO útočilo výhradně na vojenské strategické cíle.
Omyl se stane a vymaštění Slované, kteří sami rozpoutali 4 války v tom vidí najednou zločin.:face_vomiting:

Já to vidím jako spravedlivou odplatu za prasečí chování k sousedům a civilistům.
Pověstné oko za oko a zub za zub.

Bombero

15. 03. 2023, 16:05

standa- takže když dle vás wiki a vietnamu lže, tak co odkaz přímo na vietnamské ministerstvo
https://vietnamembassy-pyongyang.org/how-many-vietnamese-died-in-the-vietnam-war/?sznclid=7dd53de1323f477baf91fb0f09e084df
ti také lžou?No, a k nám chodili jen kovaní komunisté z vietnamu,takže super objektivita
uikrajina připomíná jediný scénář-sudety 1938..

Bombero

15. 03. 2023, 16:06

omluva-vyskočilo mi to z vlákna....

Bombero

15. 03. 2023, 11:43

standa- koukám, že komunisti tady už zase mlátí černochy a plevelí diskuze mimo téma. Nějak jste ale zapomněl na ty vesnice, co zmasakroval vietkong. My lai proti tomu byla procházka růžovým sadem a bylo těch obětí cca 10x víc
https://cs.abcdef.wiki/wiki/List_of_massacres_in_Vietnam

Standa

15. 03. 2023, 12:10

Bombero

Můj příspěvek je mimo téma pouze zdánlivě. Je potřeba připomínat i další zvěrstva. V dnešní době je zvykem přepisovat, zapomínat nebo popírat zvěrstva páchaná našimi dnešními nejlepšími "kamarády". Místo toho nastupuje pouze propaganda hodná Josepha Goebbelse:

„Tajemstvím úspěchu je účelná vytrvalost. Musíme národ neustále, a s největším úsilím přesvědčovat o  NAŠÍ pravdě, potom nám snáze uvěří."

Proto jsou novinářům povoleny pouze "korigované informace" a jsou zablokovány, pokud možno, veškeré jiné zdroje. Kdo říká něco jiného, je to xenofobie a šíření dezinformací. Občanům je přisouzena role naivních prosťáčků.

Veritas vincit

15. 03. 2023, 12:23

Standa
"Můj příspěvek je mimo téma pouze zdánlivě. Je potřeba připomínat i další zvěrstva."
*
Své jednostranné příspěvky si strč za klobouk, ruso-Slovane. :slight_smile:
Mrtvý komunista je dobrý komunista.:thumbsup::slight_smile:
Nezapomínej na spojenectví nacistů a komunistů, Hitlera a Stalina, kteří ruku v ruce rozpoutali 2. světovou válku, 1. a 17. září 1939... asi 60 mil. mrtvých.
Také nezapomeň na milióny mrtvých a okradených ve "slavném" koncentračním táboře, "táboře socialismu" (1945-1989)...

Bombero

15. 03. 2023, 13:24

standa- tak znovu- že jste nepřipomněl komunistické zvěrstva, co se tam dělaly v daleko větším měřítku?
A když jsme u té ameriky. Někdy mi je líto, že v historii byli tak blbí . Protože bez jejich pomoci by dnes žádní komunisti a russáci nebyli, protože by pomřeli hlady,nebo je vymlátil hitler
Ale zatím vedete v soutěži o největšího zasírače diskuzí mimo téma. Posíláme písničku a klíčenku...

Veritas vincit

15. 03. 2023, 13:45

Bombero :thumbsup:
"A když jsme u té Ameriky. Někdy mi je líto, že v historii byli tak blbí . Protože bez jejich pomoci by dnes žádní komunisti a russáci nebyli, protože by pomřeli hlady,nebo je vymlátil Hitler."
*
Souhlasím a podepisuji.

Standa

15. 03. 2023, 11:11

... Eisenhower byl naprosto šokován tím, čeho byl svědkem, a obával se, že může přijít den, kdy budou zvěrstva spáchaná během holocaustu přepsána, zapomenuta nebo popřena ...

Co nevidět si můžeme připomenout 55. výročí bestiálního vyvraždění vietnamské vesnice My-Lai.

16. března 1968, příslušníci americké námořní pěchoty vyvraždili podle vietnamských údajů při útoku, který trval tři hodiny, 504 neozbrojených vesničanů, z toho přes 170 dětí. Nejmladší oběti byl jeden rok, nejstarší dvaaosmdesát let. Američtí vojáci také srovnali se zemí na 300 domů a vybili 800 kusů dobytka.
Z Američanů utrpěl zranění jeden voják, který se sám postřelil do nohy.

Velitel krvavé akce, poručík William Calley, kterému bylo v době útoku 24 let, dostal doživotí; po půlroce mu byl trest snížen na 20 let a později na deset.
Po třech dnech skutečného a třech letech domácího vězení ho prezident Richard Nixon omilostnil.

Ale to nebyl jediný masakr, Američané a jejich jihokorejští spojenci srovnali se zemí během války na 4000 vietnamských obcí, ovšem tento je nejznámější.

Eisenhower stručně řekl: "Říká se, že americký voják neví, za co bojuje. Nyní alespoň víme, proti čemu bojuje."

My už víme také, za "Americkou vyjímečnost". A pod pláštíkem Nadnárodní Americké Teroristické Organizace, zatahují do vraždění i žoldáky svých štěkajících ratlíků, včetně takzvané "AČR".

Veritas vincit

15. 03. 2023, 12:11

Standa
"Sovětské válečné zločiny"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sov%C4%9Btsk%C3%A9_v%C3%A1le%C4%8Dn%C3%A9_zlo%C4%8Diny

.. a brzy se objeví ty z Ukrajiny.
Smrt okupantům a jejich příznivcům !

Šebesta

15. 03. 2023, 13:40

Stando když jste tak " férový " tak jistě budete stejně jako vojáky USA ve Vietnamu odsuzovat zločiny Vietkongu kteří rovněž terorizovali Jihovietnamce. Vietkong, pokud to náhodou nevíte, severovietnamské komunistické vojsko. Někdo jim říkal partyzáni. No a co třeba Koněv " osvoboditel " Prahy když přepadl Maďarsko a jeho jednotky v 56. vraždiliy i děti a ženy mimo jiné. Vite co mu řekl reformní komunista Chruščov ? Potlačte to tam všemi prostředky. Dobři humanisté ti komunisté,no ne ? Nikdo není bez viny. Amíci i Sověti možná jde o to kdo jich spáchal více ? Komouši určitě více.

Veritas vincit

15. 03. 2023, 13:52

Šebesta
"Nikdo není bez viny. Amíci i Sověti možná jde o to kdo jich spáchal více ? Komouši určitě více."
*
Moji zemi Československo okupoval Sovětský svaz s hlavním městem Moskvou v Ruské sovětské socialistické republice a nikdy USA.
To by sis měl pamatovat do smrti, jako základní motto.

Největší trest na světě si zaslouží všichni komunisti bez vyjímky.
Navíc v Československu jako kolaboranti a zrádci rodné země. Průběžně 2 mil. členů 1945-1989.

Šebesta

15. 03. 2023, 14:29

Vždyť řikám ty máš černobilé vidění světa. To já vím že nás sověti přepadli. Proto je taky nesnáším (komunisty i naše) ale jsem na rozdíl od tebe ferovější. Víš co řekl zpěvák David Kohler ? Kdo se zastáva vraždění děti nemá nárok na názor. S tím v podstatě souhlasím. Možná to řekl jinými slovy ale význam je stejný. Takže TY nemáš nárok na názor podle jeho teorie. Já jsem nikdy pokud jde o ukrajinskou válku netvrdil že souhlasím se zabijením civilistů a děti . Naopak stále denně dokazuji že tu válku chci ukončit čím dříve tím lépe. TY jsi ale tvrdil že zabíjení v Srbsku letadly NATO v roce 1999 je v pořádku že si to Srbové zalouží tedy i ženy a děti. Taková jsou fakta.

Šebesta

15. 03. 2023, 14:29

Pro Veritas Vincit jsem zvědav jak to budeš obkecávat.

Standa

15. 03. 2023, 14:55

Šebesta

Pokud se týká Vietnamu, něco o tom vím od přímých pamětníků a účastníků. V roce 1980 přišli k nám do fabriky první Vitnamci. Byli to všichni vojáci. O válce moc mluvit nechtěli, ale někdy se rozhovořili o genocidě a zvěrstvech amerických okupantů. S těmi německými obludnostmi si americké moc nezadaly. Někdy by i Einsatzgruppen SS („Skupiny nasazení“) mohly bestiální praktiky Američanům závidět. Takové bláboly o terorizování Jihovietnamců Vietcongem, vyčtené z milované Wikipedie, si nechte na přednášky pro děti ve školce.

Vámi připomínaný pokus o puč v Maďarsku v roce 1956. Jistě jste viděl fotografie lidí pověšených na kandelábry a podřezané na ulicích. To ovšem nebyly ženy a děti, ale především komunisté a ti, co se znelíbili zfanataizovanému davu.
Dav se začal násilně ozbrojovat a padli první mrtví. Ze střech do davu stříleli příslušníci policie???

Nepřipomíná Vám ten scénář něco, třeba Ukrajinu 2014? Je docela legrační, když vzpomínáte "reformní komunisty" a jiné pseudodemokraty.

Šebesta

15. 03. 2023, 15:19

Pro Standa :Vážený soudruhu historie hlavně novodobá je mi dost známa je to můj koníček. O maďarských událostech něco vím. To co píšete je pravda jen poloviční. Takže to příslušníci maďarské Stb začali střílet na demonstranty ze zálohy proto taky začalo věšení komoušů na kandelábry. To za prvé a za druhé Imre Nagy vyhlásil neutralitu Maďarska a žadál Rusy (Chruščova) ať odejdou . Chruščov místo toho poslal do Uher vražedné komando (Koněvovy bandy). Jen skromný dotaz co tam mělu sověti (vojsko) co pohledávat v cizí zemi která chtěla opustit VS ? Vaši logiku znám Amici ve  Vietnamu neměli co dělat ale sovětské jednotky v Uhrách a taky u nás být mohou a vraždit. Táhněte k čertu s vaší komunistickou morálkou. A válku v Koreji začal kdo ? Amici s Jižní Koreou že ?

Zdeněk

15. 03. 2023, 15:29

Standa elektron, v Maďarsku v roce 1956 viseli příslušníci
Államvédelmi Hatóság a jejich informátoři, takže se ze strany davu jednalo spíše o akt mimořádné lidskosti, protože takový odpad lidské společnosti si zaslouží chcípnout několikrát...

Ovšem chápu z tvé strany kolegiální soucítění ...

Standa

15. 03. 2023, 15:42

Šebesta

To je jako kafemlejnek, pořád dokola. Co dělali třeba okupanti Nadnárodní Americké Teroristické organizace v Jugoslávii, Iráku Afghánistánu ...

Včetně českých žoldáků z takzvané "AČR".

To je ta správná morálka?

Standa

15. 03. 2023, 15:44

Zdeněk

Každá země má svoji policii, s příslušnými informačními službami.

Domníváte se, že třeba BIS je také takový odpad lidské společnosti si zaslouží chcípnout několikrát...

Bombero

15. 03. 2023, 16:01

šebesta- málokdy s vámi souhlasím, ale to madarsko souhlas:thumbsup:

Zdeněk

15. 03. 2023, 16:05

Standa elektron, kdy naposledy BIS vymlátila přiznání třeba z nějaké Horákové, Píky nebo z vlastních "soudruhů" Šlinga, Clementise nebo, ale pravda, ten si to zasloužil jako málokdo, Slánského a poslala je - tedy pravda s drobnou pomocí lidového soudu - na šibenici?

Standa, neboj se toho a napiš, jak je tajná služba komunistické diktatury srovnatelná s tajnou službou demokratického státu, která se zodpovídá Vládě ČR a je mimo jiné kontrolována příslušným výborem PS PČR

p.s. Standa, byls alespoň kmenový zaměstnanec nebo jenom placený donašeč?

Standa

15. 03. 2023, 16:46

Zdeněk

S komunistickou policií jsem měl problém pouze jednou, když jsem nezastavil na stopce. Ale bylo to na rovném a přehledném úseku, provoz minimální, takže i příslušník uznal, že to nestojí ani za pokutu.

Jinak s iinformačními policejními složkami jsem neměl za svůj krátký život žádné kontakty. Ale Vy jejich praktiky popisujete se značnou znalostí. Nejste badatelem a "historikem" nějakého ústavu, třeba Paměti národa?

Zdeněk

15. 03. 2023, 16:54

Standa elektron, neboj se toho a popiš, jak to bylo ...

Zero Foxtrot

15. 03. 2023, 21:39

Nahodou valka ve Vietnamu byla uzitecna Staniku. Americti vojensti experti tam treba zjistili ze prumernej komunista vlastne docela hezky hori, hehehe. Staci pridat vhodny katalyzator jako je treba naplam nebo bily fosfor. Pokus byl uspesne proveden na vice nez milionu a sto tisicich dobrovolnicich z rad vietcongu a NVA.

podle stareho hesla: kill commie for mommie.

Standa

15. 03. 2023, 22:29

Zero Foxtrot

Americti vojensti experti zjistili, že vlastne docela hezky hori nejenom prumernej komunista.
Například:

Vietnamské dívce Phan Thị Kim Phúc bylo devět let, když na její vesnici Trảng Bàng v červnu 1972 zaútočily údajně jihovietnamské síly. Napalm jí tehdy způsobil popáleniny třetího stupně na 30 procentech těla.
Bombardování zabilo dva Kim Phúcovy bratrance a dva další vesničany.

Jak už jsem napsal ... Einsatzgruppen SS by mohly bestiální praktiky Američanům závidět.

Vaclav Flek

16. 03. 2023, 00:49

pro Sebesta :

Pane Sebesto, zase jste se netrefil : Myslim, ze vase tvrzeni o tom, ze " Vietkong, pokud to náhodou nevíte, severovietnamské komunistické vojsko", neni spravne.

Viet Cong (VC) bylo oznaceni jihovietnamskych guerillovych skupin, jejichz vyznam byl v nasich tehdejsich komunistickych mediich precenovan, aby se zakrylo, ze hlavni roli v bojovych operacich, vedoucich k padu saigonskeho rezimu hrala severovietnamska armada (NVA). Viet Cong tedy rozhodne nebyl severovietnamskym komunistickym vojskem.

Zero Foxtrot

16. 03. 2023, 02:18

no to sis pekne nabehnul rudej klaune stando, hehehe.
utok ve kterem byla popalena Phan Thị Kim Phúc provedla jihovietnamska armada a ne USA, hehehehe.
jo a mimochodem ta holka zdrhla za zasranyho komunistickyho Vietnamu hend jak to slo. o politicky azyl v Kanade pozadala po svem uteku z letadla do Moskvy pri cerpani paliva v Newfoundlandu. asi uz ji nebavilo delat prolhanejm spinavejm komousum cvicenou opicku
a pripomenem si dalsi dodnes platne heslo z obdobi valky ve Vietnamu:
Better dead than red.

Šebesta

16. 03. 2023, 08:40

Asi máte pravdu ale terorizovali místní obyvatele v tom pravdu mám.

Standa

16. 03. 2023, 09:57

Zero Foxtrot



Je vidět, že lidskost je pro Vás nznámý pojem. Ale to u dnešních puberťáků, odkojených počítačovými hrami a masírováním hlaviček "korigovanými informacemi" našich loajálních médií není nic neobvyklého.
Osud dívenky je mi samozřejmě znám. Ale u amerických hrdinů to tak bývalo. Napřed vyvraždili vesnici, a když náhodou zbylo nějaké dítě, "dojemně" si jej vzali, aby jim pucovalo boty, za nějaké zbytky jídla.

Šebesta

16. 03. 2023, 12:46

Pro Standa.Souhlas. Tak si přiznejme že obě strany dělaly prasárny ale ty komunistické rozhodně jsou větší a  v daleko větším rozsahu.

Standa

16. 03. 2023, 13:04

Šebesta

Už jsem Vás dříve ohodnotil jako nekompromisního obdivovatele a šiřitele "korigovaných informací" produkovaných badatelskými instituty typu Paměť národa, ÚDV, ÚSTR. Nebudu se proto k Vašemu výroku nijak vyjadřovat.

Zero Foxtrot

16. 03. 2023, 21:09

smesnej rudej Stando
do pubertaka uz mam hodne daleko, hehehe. likvidovani komunistickejch dobytku po celym svete me zajima uz dlouho. ve Vietnamu byly aspon slusny vysledky. o milion a sto tisic komouskejch xindlu min. parada.
jinak Phan Thị Kim Phúc utekla dobrovolne hned jak byla prilezitost. a ted spokojene zije v severni americe. nikdo ji k tomu nenutil a pri uteku dost riskovala. nastesti paraty rudejch prasat na tenhle kontinent nedosahnou.

Standa

17. 03. 2023, 08:19

Zero Foxtrot

Podle slovníku a vyjadřovacích schopností na úrovni verbální debility, Vás tipuji na desetiletého spratka z komunity takzvaných "nepřizpůsobivých".

Zřejmě jeden z dalších nicků Veritas vincit. Alespoň vím, na koho v diskusích NEREAGOVAT.

Martin23 .

15. 03. 2023, 16:04

Standa:

A jéje zlo vše zel Standa a spol už zase jedou klasickou komunistickosociopatickou úderku.

Zapomněl jste na Indiány.