EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Protipartyzánská operace Hornung – inspirace filmu „Jdi a dívej se“

 01. 04. 2024      kategorie: Vojenská historie      45 komentářů
Přidat na Seznam.cz

23. března 1943 byl v Němci okupovaném Bělorusku studený den. Již od ledna zde probíhala protipartyzánská operace Hornung, jejímž s cílem bylo vytvořit „mrtvou zónu“, která neměla být schopna podporovat partyzány skrývající se v okolích lesích. Dobytek a úroda byly zabaveny nebo zničeny, vesnice byly vypáleny do základů a obyvatelé oblasti odvlečeni na otrocké práce do Německa nebo zastřeleni. Němci tak reagovali na stále intenzívnější partyzánskou válku, která zuřila za liniemi východní fronty a pouštěla německým oddílům žilou.

The_Bochnia_massacre_German-occupied_Poland_1939Foto: Dobytek a úroda byly zabaveny nebo zničeny, vesnice byly vypáleny do základů a obyvatelé oblasti odvlečeni na otrocké práce do Německa nebo zastřeleni. | Wikimedia Commons / Public domain

V lesích a bažinách sovětského Ruska se skrývaly velké partyzánské síly, které úspěšně podnikaly útoky proti německým komunikačním liniím, zejména železničním a způsobovaly německým velitelům velké starosti. Vykonáním operace Hornung byly pověřen oddíly Schutzmannschaftu, což byly pomocné policejní jednotky složené z kolaborujících obyvatel v Němci okupovaných oblastech východní Evropy, vesměs z Ukrajinců, Rusů a Bělorusů, kterým veleli Němci. Oddíly Schutzmannschaftu během operace spolupracovaly s notoricky známou brigádou Dirlewanger, německou jednotkou složenou z odsouzených zločinců, kteří byli propuštěni, aby sloužili Hitlerovi, přičemž mnozí z nich byli vrazi a násilníci.

Přesně před 81 roky se jedna taková jednotka přiblížila k běloruské vesnici Chatyň. Jednotce velel kapitán Hans Otto Woellke, mistr Německa ve vrhu koulí v letech 1934 až 1938, 1941 a 1942. To nebylo vše, protože na olympiádě v Berlíně v roce 1936 Woellke zvítězil v koulařském finále výkonem 16,20 m, což byl nový olympijský rekord a na mistrovství Evropy v Paříži získal bronzovou medaili. Woellke ztělesňoval árijský typ, který nacisté zbožňovali a byl miláčkem Hitlera, který ho několikrát pozval na oběd do svého sídla. Toto dne byl německý oddíl napaden partyzány, v prudké přestřelce čtyři němečtí vojáci zemřeli a Woellke byl mezi mrtvými. Velitel jednotky Bruno Pavel zuřil, chtěl slavného sportovce pomstít a německá pomsta měla být proto krutá a nelítostná. Na pomoc byli zavoláni řezníci z brigády Dirlewanger a jako oběť pomsty byla zvolena vesnice Chatyň, která ležela 4 kilometry od místa útoku. Německé jednotky vesnici obklíčily a pod velením dezertéra Rudé armády a etnického Ukrajince Hryhorij Vasiura, společnými silami zahájily masakr. Vojáci nejdříve vyhnali obyvatele z jejich domů, aby je všechny zahnali do velké kůlny, kterou pak zakryli slámou a zapálili. Uvězněným lidem se podařilo prolomit přední dveře, ale při pokusu o útěk byli zabiti palbou ze samopalů. Bylo povražděno přibližně 149 lidí, včetně 75 dětí mladších 16 let, přičemž většina z nich uhořela, zbytek lidí vojáci zastřelili nebo se udusili kouřem. Když střelba utichla, byla vesnice vydrancována a vypálena do základů.

V roce 1946 byl německý důstojník, který masakr nařídil, Bruno Pavel, stíhán v procesu v Rize a popraven. Ivan Melničenko, vůdce jednotky Dirlewanger, která masakr spáchala, byl 26. února 1946 smrtelně zastřelen agenty NKVD, když vzdoroval zatčení. V 60. a 70. letech bylo souzeno několik spolupracovníků, kteří se masakru účastnili. Někteří z nich byli popraveni a další dostali doživotí. Velitel jedné z čet 118. praporu Schutzmannschaft, bývalý sovětský nižší poručík Vasyl Meleško, byl sovětským soudem odsouzen k trestu smrti a v roce 1975 popraven. Náčelník štábu 118. praporu Schutzmannschaft, bývalý starší poručík Rudé armády Hryhorij Vasiura, byl souzen v Minsku v roce 1986 a shledán vinným ze všech svých zločinů. Byl odsouzen k smrti verdiktem vojenského tribunálu Běloruského vojenského okruhu a o rok později byl popraven.

Celková zkáza a devastace během operace Hornung byla mnohem větší. Nejméně 5 295 běloruských osad bylo Němci zničeno, 12 718 lidí bylo zabito a 110 000 dalších deportováno na otrocké práce do Německa. Masakry během operace Hornung a vypálení vesnice Chatyň inspirovali tvůrce slavného sovětského filmu Jdi a dívej se z roku 1985, který obětem vraždění věnovali.

Zdroj: Historie válek, britannica

Komentáře

Pepík Knedlík

08. 04. 2024, 12:56

Bombe
Cz nabidnul tobě i mě remizu ohledně dohadů o ulicich B a Š Kijeve. Ja remízu prijmam jako dobrý hráč šachu a co mezi nami bylo zapomeneme. Dík Pepík K.

Karel Čížek

04. 04. 2024, 11:06

Pro všechny. Nevím, jestli se povedlo Russákum heknout google maps ,ale opravdu ty ulice existují - je to bývalá Moskevská a Vatutinova ,ale že by vedly k tomu památníku - no nevím , nevím.
https://www.google.com/maps/search/Prospekt+Stepana+Bandery+83V/@50.487963,30.5131784,1504m/data=!3m1!1e3?entry=ttu
https://www.google.com/maps/place/Romana+Shukhevycha+Station/@50.4955058,30.5717542,752m/data=!3m2!1e3!4b1!4m6!3m5!1s0x40d4d1c81d104d5b:0xf312cc9efcb87fda!8m2!3d50.4955024!4d30.5743291!16s%2Fm%2F010f9khl?entry=ttu
https://www.google.com/maps/place/Masakr+v+Bab%C3%ADm+Jaru/@50.4712943,30.446632,752m/data=!3m2!1e3!4b1!4m6!3m5!1s0x40d4cdc9a55dd9ef:0xe5ce49758bf4febf!8m2!3d50.4712909!4d30.4492069!16zL20vMGprOTM?entry=ttu

Bombero

04. 04. 2024, 13:04

KČ- dobrý den. Nikdo tady netvrdil, že ty ulice nikde neexistují.Věřím, že mimo Kyjev se jich najde spousty dalších. Rozporoval jsem, že neexistují v Babim Jaru a vedou k památníku, jak tady tvrdil PK
Bandera je historicky hodně složitá osoba. Něco jako v  našem podání husité a Žižka. Pro zbytek evropy to jsou lupiči a násilníci...

Pepík Knedlík

04. 04. 2024, 13:12

Bombe
Pozor, já ty ulice nasel právě napisem babi jar a jestli tam vedou nebo ne nepodstatny.
Podstatně je, že vrazi jsou miláčkem Ukrajinců

Bombero

04. 04. 2024, 13:49

PK- to jste asi jediný na celém světě. Ulice, jaké svět neviděl...
Včera něco tvrdíte a dnes je to nepodstatný?
Dva z top největších vrahů na světě milují vedle v rusku. Skoro každá vesnice má pomník stalina nebo lenina...

JanJan

04. 04. 2024, 14:09

Pro B
Třída Bandery končí asi 1,5 km severovýchodně před na Babím Jarem a na ní za mostem přes Dněpr navazuje třída Shukhevyče. Na Google maps se to dá v Kyjevě najít. Chápu potřebu patrně většiny Ukrajinců hledat si národní hrdiny při utváření vlastní státnosti v rámci snahy oddělit se zcela od Ruska, ale možná by v historii mohli zalovit jinde, Bandera je ještě kontraverzní, ale Shukhevyč je přímý účastník mnoha masakrů nevinných lidí (a v některých případech i organizátor). Třeba Chorvati se také museli vypořádat s postavami, jako je Ante Pavelič, snad se to Ukrajincům podaří taky. My u nás obdobnou postavu asi nemáme, Gottvald a jeho komunistická suita byli jen poskoci Moskvy a bez ní by si ani neupšoukli a použít Žižku a Husity je dost mimo, ve své době se proti okolí příliš nelišili, v 15. století v Evropě běžný standard.

Pepík Knedlík

04. 04. 2024, 15:12

Bombe
Cekanm na tvoji omluvu. Jenže jsi Čech a Češi se nikdy nikomu neomluvili až na Havla. Ten to udelal z vlastní hlouposti. Ja nikdy nelžu. Tak cekam Bombe na tvoji omluvu. Napiš tohle: "Velice se ti omlouvam Pepiku Knedlíku že jsem tě označil za lháře. Již se to nestane."

Bombero

04. 04. 2024, 17:43

LHÁŘ PEPKIN KNEDLIKOV-omluvu za co?Za vaše lži?Řekli vám to špatně-původní citát je, že všechny cesty vedou do říma, ne že všechny cesty vedoucí k památníku jsou pojmenované po banderovi a podobných
ale když to h....o chcete pořád po sobě rozpatlávat...
citace:"....že k pamatniku v Banim Jaru vedou dve ulice pojmenovany po Banderovi Suchevicovi...."
když k něčemu vedou ulice, jak daleko od toho končí?1m, 100m,500m nebo 1km?
ulice bandery je nejblíž od památníku cca 3500m, bral jsem nejbližší bod, protože k němu nevede ale v oblouku se blíží a vzdaluje...

https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=uSjSRx-LILbmyarA&rs=osm&rs=osm&ri=1084701714&ri=40483706&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3BuSi1vx-Kl6fGseoWf2GC2ffi2-fH3f3jf4gf6CfhtfQkfjAf6.07eU2&x=30.4696000&y=50.4835786&z=14

a znám spousta lidí, co by pěšky neušla ani půlku vzdálenosti

ulice Suchevice končí na druhém břehu dněpru a je vzdálená nejblíže cca 9km

https://www.google.com/maps/dir/Masakr+v+Bab%C3%ADm+Jaru,+Pravednykiv+St,+10,+Kyiv,+Ukrajina,+02000/50.4949236,30.5568959/@50.4818352,30.5099046,9195m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x40d4cdc9a55dd9ef:0xe5ce49758bf4febf!2m2!1d30.4492721!2d50.4712836!1m0!3e2?entry=ttu

a ani jedna ulice není v BJ..Takže když víte ,jak je čas drahý a já musel dohledat jaká je skutečná pravda, tak mám u vás těch 50eček které jste vypočítal. Ale protože já sám mám dost, tak je prosím pošlete na dobrou věc, můžete si i vybrat na co. Já už tam přispěl dost..
https://www.zbraneproukrajinu.cz/filtr-campaign/vsechny-kampane

Pepík Knedlík

04. 04. 2024, 18:25

Bombe
Tušíl jsem to. Jsi typicky Čechácek co se neumí omluvit a ještě lže.
Jestli jsi takhle vychovavaný a pokracujes v pokrytecky výchově svych potomku, tak chápu proč jsme tam kde jsme.

Bombero

04. 04. 2024, 18:51

LHÁŘ PK- lžu já,lže google, lže seznam, lže wiki, jen vy jste letadlo...ale russ a jejich podporovatelé si nikdy nedokázali připustit pravdu, vždy jste všechno svalovali na ostatní
Jsem Čech, ale ne slavan jako vy...proto své následníky vedu k pravdě a ne vymyšleným, nepodloženým lžím

Czertik

05. 04. 2024, 10:41

bombero

muzem se dohodnout ze mezi tebou a pepikem je remiza ? on se mylil v tom ze je banderova ulice v babim jaru, ale mel pravdu v tom ze je jich jinde dost.

a promin, ale prironavat banderu k zizkovi je hodne velky argumentacni faul. banderovci provadeli genocidu v dobe, kdy byla z pohledu vetsiny mysleni lidi neprijatelna (jen si najdi jak svet odsuzoval turky za armenskou genocidu v mezivalecnem obdobi). cili na svou dobu byly banderovci kruti, srovnatelni jen s nacisty.

zizka a husite naproti tomu byly na svou dobu mirni v tom, ze svoje obeti nestahovaly z kuze a neprovadeli zbytecne krutosti. smrt co davaly byla celkem rychla - ohnem a zelezem. svoje zajatce nemasakrovaly (byt to bylo kvuli vykupnemu).
a co se evropskeho pohledu, tak v te dobe proti hustum zbrojili odpurci reformaci, staty ktere reformy podporovaly jako treba polsko nebo anglie, husity podporovaly, byt anglie jen slovne.
a dneska na husity jako na lupice a nasilniky maji pohled jen nemci, jinde se na ne divaji s pochopenim.
a jako takovy bonus, co sem se dozvedel vicemene nahodou, je ten ze alespon jeden brit povazuje zizku za jednoho z nejlepsich vojevudcu cele historie. nejen kvuli tomu, ze jako jeden z velmi mala lidi neprohral zadnou bitvu.

Bombero

06. 04. 2024, 10:30

CZERTIK- už jsem měl tuto diskuzi pro mě za uzavženou, ale ještě Vám odpovím
Nevím, jestli jste četl celý příspěvek, na který jsem reagoval, ale z mého pohledu to není remíza ani náhodou.Něšlo o to, jestli má nějaký bandera někde ulici, nebo další banderovci,nikde jsem netvrdil, že žádná taková ulice v UA není, ale reakce byla na toto-
"Je zajimavy, že k pamatniku v Banim Jaru vedou dve ulice pojmenovany po Banderovi Suchevicovi .... Trochu vysmech všem Židům"
Z mého pohledu jasný faul prorusské propagandy na úkáčka,hlavně když si za prezidenta žida zvolili.Žádná taková ulice k památníku nevede a není ani v BJ.To je jádrem sporu.Tečka. PK jsem i nadhodil, jestli se náhodou nespletl a mohl z toho taktně vycouvat, poslal jsem i odkazy. Místo toho jsem se dozvěděl, že jsem líný, neschopný si tu jeho "pravdu"dohledat a tak jsem lhář. Oblíbená taktika všech lhářů na diskuzích, at si jejich lži ostatní dohledají. Kupodivu jsou to tak z 90% proruští diskutéři.
Žižku jsem určitě nechtěl srovnávat, nebo přirovnávat k banderovi, možná jsem to asi špatně napsal, ale chtěl jsem napsat,že že osoba pro národ hrdinná může být okolním světem vnímána úplně opačně. Obě doby byly velmi složité a myslim že u obou zmíněných se pravda pohybuje někde mezi oběma poly.Jestli víc k jednomu, nebo druhému vnímání je na dlouhou diskuzi. Takže jestli mé srovnání obou tak vyznělo, tak se omlouvám.
Jinak jen kousek mimo k těm památníkům
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-v-rusku-postavili-pamatnik-vagnerovcum-prigozinovi-a-utkinovi-249245
https://www.visegradsky-jezdec.cz/kdo-je-zakladatel-wagner-group/

Czertik

06. 04. 2024, 20:22

bombero

pepik se mylil v tom, ze vede banderova ulice k pamatniku v bj, ale mel pravdu v tom, ze v danem meste se ulice po nem pojmenovana naleza.

ano, pepik skutecne prekrucoval fakta. a jeho chovani nebylo moc slusne.

ze wagnerovci maji svuj pomnik ? pomniky se vzdy staveli (a bouraly) podle politicke situace.

k vagnerovcum - nevidim v cem je problem, spousta statu, nejen rusko vyuziva svych pmc k prosazovani svych zajmu.
americky blackwater je ukazkovym prikladem jeho pouziti k prosazovani americke politiky.

a ano, jeden ze zakladatelu wagnerovcu byl nacek, ale to neznamena ze by wagnerovci byly nackovska organizace.
a pripomenu takovou ironii, a to tu, ze prave milice ktera na kriticke krizovatce zastavila postup rusu na kyjev byla neonacisticka.

JanJan

07. 04. 2024, 13:06

pro B
Nejvzdálenější ze všech památníků v Babim Jaru (zastřeleným dětem) je od Banderovy třídy vzdálen 3500m po cestě (tedy ne vzdušnou čarou). Abych vás uvedl na pravou míru. Smrdí to jako selektivní informace.

Bombero

08. 04. 2024, 13:25

janJan- kdyby jste přečetl celou diskuzi, tak by Vám to nesmrdělo jako selektivní informace, protože tuto vzdálenost uvádím v příspěvku z 4.4. 17.43:sunglasses:

Bombero

08. 04. 2024, 13:46

czertik. V Babim Jaru NENÍ ulice pojmenovaná po banderovi, nebo Suchevicovi.Dodejte mi současnou fotku, nebo mapu a omluvím se. Ale hledal jsem a nenašel
paradox s tím pomníkem je, že je nově postavený člověku, který táhnul na moskvu aby sesadil putina, který ho pak s největší pravděpodobností nechal sestřelit. Inu russký svět...
Jen pro informaci, blackwater dávno neexistuje, dnes je to Constellis
i tam se nechali najít dementi, co měli za vzor nacisty, ale rozhodně jich nebylo tolik jako u wagnerovců

Czertik

08. 04. 2024, 16:22

bombero

ja nemam problem prijmout informaci v tom, ze v bj banderova ulice a ze nejblizsi ulice pojmenova po nem je 3,5km daleko.

ano, putin nejspich nechal "sefkuchare" sestrelit, aby mu pak postavil pomnik. to neni nic nveho, uz stare rceni rika ze nejlepsi hrdina je mrtvy hrdina.

ano, blackwater uz pod svym jmenem nefunguje....a zkus se zamyslet proc. jeho soucasne jmeno je jen dalsi v dlouhe rade. a neprejmenovavaji se proto ze by mely nove majitele ci reditele.

a myslim, ze u blackwater byl problem s nacisticky cleny az na nedulezitem miste, daleko zajimavejsi (i po prejmenovani) sou ruzne skandaly ohledne chovani jeho vojaku, a to jak v boji tak i mimo nej.

JanJan

09. 04. 2024, 06:25

to B.
Dobrá, ještě jednou. Reagoval jsem právě na váš údaj z 4.4. 17.43. A to z důvodu, že informace o 3500m je značně zkreslená, respektive vyjadřuje vzdálenost nejvzdálenějšího z mnoha památníků na nejvzdálenějším okraji oblasti roklí Babího Jaru od třídy Bandery a to ještě ne vzdušnou čarou. Ptám se, proč při argumentaci používat takový údaj, který zkresluje situaci, mně to připadá jako faul a je to zbytečné. Ta vzdálenost by mohla být i poloviční. Jinak to ale nepovažuji za podstatné, protože nepředpokládám, že by tyto třídy byly v Kyjevě pojmenovány po Banderovi a Shukhevychovi v souvislosti s masakrem v Babím Jaru, na kterém se žádný z nich ani organizačně nepodílel, byť to byli silní antisemité.

Karel Čížek

04. 04. 2024, 13:36

Pro všechny. Aha - asi jsem měl být přesnější ,i když po najetí na na daný odkaz jasně vyplívá ,že jde o mapu Kyjeva a že rozhodně nejde o přístupové ulice k danému památníku. Jen dodám ,že to musel řešit Nejvyšší ukrajinský soud a na chvíli to byli opět Moskevská a Vatutinova ,tuším pár měsíců roku 2016 a teď jsou opět pod novým názvem.

Bombero

04. 04. 2024, 10:12

PK- a dovětek na závěr. Je vždy na straně toho, kdo něco tvrdí, aby to doložil. Ne obráceně. To je jen zaklínadlo lhářů.Já s tím nemám problém dát odkaz na to, co někde napíšu a tvrdím. A rtím myslím světově uznávané stráínky, ne prorusskou propagandu
A když nemáte tak rád fašisty a podobnou svoloč, tak tady máte odkaz na putinův vzor, kterému odhaloval pomník
https://www.palba.cz/viewtopic.php?t=9409

Bombero

04. 04. 2024, 09:56

PK- a dovětek na závěr. Je vždy na straně toho, kdo něco tvrdí, aby to doložil. Ne obráceně. To je jen zaklínadlo lhářů.Já s tím nemám problém dát odkaz na to, co někde napíšu a tvrdím. A rtím myslím světově uznávané stráínky, ne prorusskou propagandu
A když nemáte tak rád fašisty a podobnou svoloč, tak tady máte odkaz na putinův vzor, kterému odhaloval pomník
https://www.palba.cz/viewtopic.php?t=9409

Czertik

01. 04. 2024, 21:29

A presto vsehno se tu najdou lidi, a nejen tu, kteri nam budou tvrdit ze nemci se za valky chovali rozumne a to, co se pak delo na uzemi nemecka kdyz tam vstoupily soveti si nemcu vubec, ale vubec nezasouzily.

Pepík Knedlík

02. 04. 2024, 08:55

Cz
Velice se mýlíš. Když sleduji dokumentární filmy z druhy valky na Německý ZDF nebo ARD, tak za vse můžou nacisti a žádní Němci.
Je zajimavy, že k pamatniku v Banim Jaru vedou dve ulice pojmenovany po Banderovi Suchevicovi .... Trochu vysmech všem Židům

Bombero

02. 04. 2024, 15:29

PK- a které ty ulice to jsou? Já jen, že BJ není tak velké a žádnou takovou ulici jsem tam nenašel....
jestli jste to nezaměnil s tímto člověkem
https://cs.wikipedia.org/wiki/Alexej_%C5%A0%C4%8Dusev

Czertik

02. 04. 2024, 15:47

pepik

ano, tak pro nemce je velmi pohodlne rikat za vse muzou nacisti a pritom taktnne zamlcovat ze nacisti sami byly nemci.
nacistou (clenem nsdap) se mohl stat jen nemec ci byvaly rakusak, nikdo jiny.
cili rikat to ne nemci, ale nacisti je nesmysl a da se rict ucelova lez.

a co se tyka bandery, tak to je velmi smutne, ze si ukrajinci nemohi najit lepsiho bojovnika za svobodu ukrajiny, protoze bandera se ve spouste veci nackum podobal. jeho touha zbavit ukrajinu zidu, polaku a ostatnich , aby vytvoril cistokrevnou ukrajinu s cistokrevnymy ukrajinci je dobre znama.

Pepík Knedlík

02. 04. 2024, 20:40

Bombe
Zadej do vyhledávače: Babi Jar Kyjev ulice Bandera a ukážou se obě.
Ten jouda z wiki to opravdu není.

Bombero

02. 04. 2024, 21:36

PK- asi používáte vyhledávače, které se v této zemí nepoužívají
https://www.google.com/maps/search/Babi+Jar+Kyjev+ulice+Bandera/@50.4712943,30.446632,17z/data=!3m1!4b1?entry=ttu
https://www.google.com/search?q=Babi+Jar+Kyjev+ulice+Bandera&sourceid=chrome&ie=UTF-8#ip=1

https://search.seznam.cz/?q=Babi+Jar+ulice+Bandera&oq=Babi+Jar+ulice+Bandera&aq=-1&ms=3397&ks=1&sourceid=top&sId=M2iVjA_-FrN1FWm73emA&sgId=MC4yNTczODkyNzMxOTgwMDMgMTcxMjA4NjI0NS43Mzc%3D

kde nic, tu nic

Pepík Knedlík

03. 04. 2024, 10:11

Bombe
Tady snad to najdeš:
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=757216959736993&set=a.564268189031872&type=3
Říkám si kdy pojmenujou v Česku ulice lice po Emanuelu Moravcovi.

Pepík Knedlík

03. 04. 2024, 12:40

Bombe
Dokonce i na patolizalskym seznamu najdeš:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/magazin-historie-bandera-a-jeho-souputnici-masovi-vrazi-narodni-hrdinove-192965

Bombero

03. 04. 2024, 13:02

PK- aha, takže prorusský lži a kydy vydávaný za pravdu. Co jinýho čekat od rajchla,že?

Bombero

03. 04. 2024, 13:04

PK- a vydávat něčí blog za zprávy seznamu je také lež...prorusská kolaborantská lež:face_vomiting:

Bombero

03. 04. 2024, 13:05

PK- od kdy je fučbuk zdroj seriozních informací? Možná tak pro dezzoláty a chcimíry(rozuměj schvalovače russké okupace)

Czertik

03. 04. 2024, 15:57

pepik

tak ta mapa ukrajiny uz musi byt starsihi data, kdyyz tam ukrajine jeste patri krym :)))))))).

a pro blbe, je to mysleno jako vtip a rusku kradez krymu neschvaluji.

Czertik

03. 04. 2024, 16:09

bombero

tak seznam zprav je celkem solidni a co ti presne vadi na autorovi onoho clanku ?
jake sou v clanku fakticke nepresnosti ?

pokud ti jde o to, ze je to "blog", tak to by si musel smahem odsoudit i spoustu clanku na aktualne, prakticky cely reflex a vsechny ostatni casopisy.

a k one mapce z fejsbuku, tak jde diskutovat jak moc je presna nebo neni.
tak minimalne vsechny ony zminene pomniky banderovi a tomu druhemu skutecnne odpovidaji realite.

Pepík Knedlík

03. 04. 2024, 21:30

Bombe
Neschvaluju žádnou okupaci at se jedná o Grenadu, Afghánistán či Mali.
Tvá neschopnost najít ulice pojmenovany po vrazich jako byl Bandera nebo Suchevic mě zaráží. Že by neschopnost?
Nalepkovat a urazet obcany jen proto, že mají jiny názor nez ty je v pořádku.
A co vlastně chceš chlape? Desitky jaderných slunci na obloze, tlakovou vlnu a radiaci? Neváhejte všichni stateční "válečníci" a rozpoutejte peklo v Evropě a věř, že chcipnes ty i ti co urážíš. Když byla valka ve Vietnamu, tak hippies bojovali proti válce a dokazali svoji aktivitou zmenit generaci.

Pepík Knedlík

03. 04. 2024, 21:53

Cz
Je fakt problém v současný době najít objektivní clanky publikovány pred rokem, pred 5ti ci deseti lety. Postupně mizi z netu a lež se stává pravdou.
Proto když sleduji dokumenty v němčině, tak všechno zlo mají na svědomí nacisti. Pracoval jsem ve Wurzburgu v dome bývalého starosty (z mé profese). Pyšnil se co dokazal jako clen SS a litoval jak Německo ohnulo hřbet pred Amikama. I tak byl po válce starostou mnoho let. Co ovšem bylo pro mě novum, jak mluvil o Karlu IV, kteryho bral za císaře Německa. Měl super knihu o Karlu IV, ale tu nechtěl prodat. Fakt Němci vědí více Karlu IV než si mnoho Čechů mysli.

Pepík Knedlík

03. 04. 2024, 22:09

Bombe
Ještě takový dovětek na závěr. Tady je nějaký problém najít informace, který druhý diskuter napsal. Měl jsem problem se Slavomírem, který chtel odkaz na zbraně, který prevzalo Německo do vyroby se Sovětů během války Já mu ho dal zadarmo. Od teď budu chtít za odkaz moji hodinovou mzdu 50 Euro na účet.
Zpětně vše dohledat je čas. A čas jsou prachy.

Bombero

04. 04. 2024, 09:50

PK- že jste k té okupaci nenapsal aktualn íokupace. gruzii, osetii, krym a další...a grenada je okupovaná?To už tam nejsou angličani?Od kdy proboha!!!
Aha, moje neschopmost najít něco na vyhledávači google, seznam, na google stret...Ono se špatně hledají lži a russký kecy. Chápu, že z vámi dodaný mapy min 10 let starý od prorusský podržtašky rajchla a nějakého soukromého blogu bych se měl posadit na zadek a začít vyzývat jediné správné božstvo putina
Strašně se mi líbí taktika prorusských kolaborantů někam vyzvracet spoustu lží a ostatní at si to dohledají, že to tak je!!!
LEŽ SE ALE DOHLEDAT NEDÁ!!!!!
Dodejte fotku z BJ s označením ulice, kde je jméno někoho, koho zminujete. Jinak jste jen obyčejný lhář, co tu šíří russkou propagandu
A kde koho urážím?Že oněkom napíšu, že je prorusský kolaborant je jen konstatování skutečnosti. Nic víc.
Kde píšu že chci jadernou válku?Co si dovolujete mi podsouvat něco, co jsem nenapsal?jen russká svoloč vyhrožuje atomovkama

Bombero

04. 04. 2024, 10:11

czertík- nevadí mi obsah nějakého blogu, ale blog nikdy není žádný důkaz o něčem, vždy jde jen o osobní vyjádření autora. Neřeším, jestli má autor pravdu, nebo ne.Můžu si z toho vzít ponaučení, ale rozhodně to pro mě není důkaz. Možná tak zdroje, když je autor uvádí. Když někam napíšu blog, že je zěmě placatá a navíc uvnitř ditá bude to pravda?
A to, že tady někdo argumentuje mapou starou nejspíš víc jak 10 let dle toho krymu navíc ze zdroje, který je 100% prorusský je argumentační faul. Prohledal jsem gugl,jeho mapy, seznam, a nikde jsem nenašel důkaz o tom tvrzení, jak se jmenují ulice v BJ.
V onom článku s něčím souhlasím, s něčím ne. Ani na banderunevím, jak se dívat. Byla to velmi složitá doba a tam se mydlilo vše. Russáci, poláci, ukrajinci, další. Nikdo neměl čisté ruce. Páchal zločiny- ano. Byl fašista-ne. Jinak by neskončil v koncentráku a němci mu nezabili přes půlku rodiny. Složitá a těžká doba na pochopení

Pepík Knedlík

04. 04. 2024, 13:09

Bombe
Nebuď flustrovany ze svoji neschopnosti neco najit nebo si priznat realitu.
Ano, Rusko okupuje Ukrajinu. Stejně jsko Turecko okupuje Kypr. Stejně jako USA okupují Grenadu. Když meritko, tak na všechny stejný.
Grenada: Reagan se omlouval Thatcherové za obsazení Grenady
11. 11. 2014 deník.cz
Napsat o nekom, že je prorusky kolaborant chce mít dukazy o jeho aktivitě např špionáž. Že ma jiný nazor než ty nebo já ... To je naprosto v pořádku. Mé děti meli a mají jiny nazor a nerikam jim kolaboranti nebo abych je vydedil případně zavraždil. :smile: Tomu se říká svoboda a važme si ji dokud je.

Bombero

04. 04. 2024, 13:47

PK- vodka už v poledne? USA okupují grenadu?Tak to pardon...
grenada
je osoba spolupracujúca s vojenským nepriateľom, okupačnou mocou, prípadne s politickým nepriateľom proti záujmom vlastnej krajiny/politickej skupiny.

kolaborant- WIKI "je osoba spolupracujúca s vojenským nepriateľom, okupačnou mocou, prípadne s politickým nepriateľom proti záujmom vlastnej krajiny/politickej skupiny."
O ŠPIONÁŽI ANI SLOVO.tAKŽE KDO KOPE ZA RUSSÁKA JE U MĚ KOLABORANT.Stějně tak jiný názor není kolaborace. Ale nepodložená lež jako od vás už ano! howg

Bombero

04. 04. 2024, 13:51

oprava
grenada
https://cs.wikipedia.org/wiki/Grenada

Czertik

04. 04. 2024, 15:41

pepik

tak ano, to ze byvali esesaci ci nackove delali i po valce politickou karieru je vec obecne znama, vzdyt v zapadnim nemecku meli v parlamentu hodne byvalych nacku, kteri z neho zmizeli az tehdy az odesly do duchodu.

a tim kajou 4 mysli tim naseho kaju ? tak o nem maji nemci i hodne zmylene predstavy, jedna nejcastejsi je ta ze ho povazuji za nemce a on se za nemce nikdy nepovazul, to ani lucemburcani dodnes.
navic nemohl byt cisarem nemecka, protoze nemecko tehdy neexistovala. byt ten pridomek nemecka k rimske risi se pridalo casem, kdy nemecke"staty" vystrnadily jinojazycne cleny az tam zustali jen nemci a ceske kralostvi.
vesmes, ten malinky kousek italu nebyl nijak vyznamny.

Czertik

04. 04. 2024, 16:10

bombe

prave proto sem se ptal jake nepresnosti ci lzi napsal onen autor ze si ho smahem zaradil mezi proruske dezolaty.
a pokud chces hrat na notu ze je to"nikdy není žádný důkaz o něčem, vždy jde jen o osobní vyjádření autora" , tak to muzes brat na uplne jakoukoliv dizkuzi a nejen na tu. i na jakoukoliv reportaz o cemkoliv, muzes brat jen jako osobni vyjadreni autora a jeho pohled na onu udalost.

no a k tomu obrazku, ano byl od protuskeho autora, ale to nedela autoaticky onen obrazek lzivym.
jinak, jak tu napsal nekdo jiny vyse - mu se podarilo najit banderovy ulice.

k banderovi - tak z podstaty veci nemohl byt ani fasista ani nacista, to bylo vyhrazeno pro italy a nemce.
mohl byt (a byl) rasista, antisemita a spoustu dalsich veci. a banderu zavrely proto ze hecoval ukrajince i proti nemcum, kdyby to bylo jen proti rusum, tak by z nej udelali nemci hrdinu.
ano byla to slozita doba, ale vybrat si banderu za vzor, bylo skutecne nestatne reseni. vzdyt si najdi kolik zlocinu spachali banderovci i na uzemi csr.
to uz je vhodnejsim bohdan chmelnicky, byt i ten ma kvuli masakrum co povadel hodne masla na hlavne, byt jako omluvu ma to, ze velke masakry vte dobe byly obvykle.
videl si film volyn ?
ukrajinci by se meli za to co za valky delaly stydet stejne jako nemci.

Bombero

04. 04. 2024, 17:20

czertík- ano, diskuze,blogy a podobné jsou jen osobní názory někoho, ne fakta. Z toho důvodu jsem ten článek odmítl jako důkaz, kde navíc o předmětu sporu nebylo vůbec nic. Ale určitě jsem autora nezařadil mezi russké dezoše. na rozdíl od prvního odkazu na stránku rajchla, kde je to na 110%jasný
Nezlobte se ale na mě, ale když sem někdo pošle odkaz na mapu min 10 let starou, která je dávno neplatná(neříkám, že celá), tak to skončíme u toho, že jsme tady měli ulice A. hitlera relativně nedávno...
Jak píšu dole, bandera byl rozporuplná osoba, byl to hlavně nacionalista a v té době se tam děly zvěrstva ze všech stran.Tím ho ani náhodou neobhajuji, jak píšete, byla to složitá doba, já bych napsal velmi složitá. V tu dobu jsme vy válčili s madary a poláky...
Ještě k tomu článku, celkem mi vadilo, jak se autor snažil bagatelizovat úlohu sssr před 41 rokem a hned vzápětí vytáhl atomovky a vietnam. Co na tom, že odhady jsou takové,že použití JZ zachránilo cca 1 milion lživotů a vietnam by nebyl bez komunistické agrese vůči sousednímu státu. za velké podpory sssr. Už to mi vyřadilo blog jako nezaujatý.