EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Putin sliboval mír, místo toho zasypal Ukrajinu bombami: 80 útoků během Dne vítězství!

 10. 05. 2025      kategorie: Události      67 komentářů

Moskva slavila, fronta hořela. Ruský prezident Vladimir Putin si 9. května připomínal Den vítězství pompézní přehlídkou v srdci Moskvy, zatímco jeho armáda rozpoutala peklo podél celé ukrajinské frontové linie. Jen během jediného dne zaznamenala ukrajinská armáda přes 80 ruských útoků – a to v době, kdy měl údajně platit „Putinův mír“.

„Od začátku dne jsme evidovali už 80 bojových střetů,“ oznámil ukrajinský generální štáb. „Hraniční oblasti byly zasaženy palbou z území Ruska.“

Snímek obrazovky 2025-05-09 v 21.33.08Foto: Voják bránící se Ruské agresi | Ministerstvo obrany Ukrajiny

Bomby místo příměří

Ruské jednotky útočily prakticky na všech hlavních osách. Oblasti Černihiv a Sumy se staly terčem dělostřelecké palby a letecky naváděných bomb. Mezi zasaženými obcemi byly například Arkhipivka, Mykolajivka, Baranivka či Kucherivka. Ruské stíhačky zasáhly Boyaro-Ležachi a Dorošivku, kde docházelo k přímým útokům na civilní infrastrukturu.

Na charkivské ose se odehrávaly boje v okolí Vovčansku, ale nejtvrdší střety hlásí ukrajinské velení z oblasti Pokrovsku, Novopavlivky a Torského směru, kde Rusko podniklo desítky pokusů o průlom obrany.

Fronta v plamenech – bitvy od Lymanu po Dnipro

Jen na ose Lyman zaznamenala ukrajinská armáda devět samostatných ruských útoků. Intenzivní boje pokračovaly i v okolí obcí Lypove, Hrekivka a Zelená Dolyna. Východ ukrajinského Donbasu nadále zažívá nejkrvavější boje včetně oblastí u měst Časiv Jar, Bilohora a Kurdiumivka.

Na pokrovské ose provedli Rusové nejméně 18 pokusů o útok v oblastech Oleksandropil, Novotorecke a Jeľyzavetivka. Ukrajinská armáda 13 z nich odrazila, zbytek byl v době zprávy stále v běhu.

Ani jih nezůstal ušetřen. Novopavlivka čelila dalším 18 útokům, především u vesnic Bahatyr a Novopil. Na dněperské ose Rusko podniklo čtyři pokusy o průnik, z nichž tři se proměnily v aktivní bojiště.

Slavnostní přehlídka, zatímco civilisté se ukrývali v suterénech

Zatímco Vladimir Putin vzdával hold svým vojákům na Rudém náměstí, jeho letouny současně shazovaly naváděné bomby na civilní oblasti v Sumské oblasti. Jen během jediného dne provedly ruské síly pět leteckých úderů a odpálily devět řízených bomb. Doplnilo je 153 dělostřeleckých úderů.

Navzdory masivnímu tlaku ruských sil ukrajinské jednotky podle večerní zprávy nadále drží své pozice ve všech aktivních sektorech.

Zdroj: defence-blog.com

 Autor: Michal Fencl

Komentáře

Šebesta

11. 05. 2025, 08:28

Nová výzva Putina na jednání s Ukrajinou na čtvrtek 15.5. v Istanbulu zcela mění situaci. Putin chce jednat i bez předběžných podmínek.Tak teď je zase míč pro změnu na ukrajinské straně. Takže uvidíme co bude dál ?

Slavoslav

11. 05. 2025, 09:03

ano stetka, po tom co odmietol 30 dnove primerie, co si iste len nahodou zabudol spomenut

Šebesta

11. 05. 2025, 09:16

Tahni k četru FOTZE Slabomyslný bavím se jen s lidma co mají rozum.

Slavoslav

11. 05. 2025, 09:29

stetka, ja za to nemozem, ze ta putin takto podrazil

Azor

11. 05. 2025, 11:39

Slavoslav.
Tady je vidět,kdo ovládá šachy!!!

Teď (jak píše Šebesta)je " míč" pro změnu na ukrajinské straně.


A jak se teď Zelenskij vypořádá s tím,že si  zakázal s Ruskem jednat?????


A neukázalo se tak tímto (30 dní příměří - aby za tu dobu Ukrajina udělala co????)kdo vlastně řídí(a proti komu)už od začátku války(jak potvrdil i Zelenskij od r. 14)tu "suveréní" ukrajinu??? Bude ukrajině zase někdo radit jako Johnson(viz prohlášení Beneta - předsedy vlády Izraele).

Czertik

11. 05. 2025, 12:06

sebesta

co se zmenilo ze putin chce jedna bez predbeznych podminek ? driv to naprosto odmital.

Czertik

11. 05. 2025, 12:08

rexik

ano, putin je primo 5d sachista, je ochotny k jednani o primeri po tom, kdy ho za jeho odmitnuti kritozovaly uplne vsichni, vcetne trumpa.

takze kdyz ted bude ochoten jednat, ziska prsne co ?

aport a haf.

Slavoslav

11. 05. 2025, 12:38

cokel

myslis toho sachistu ktory povazuje Zelenskeho a sucasnu vladu za nelegitímnu co bol udajne jeden z dovodov preco s nim nemoze jednat a teraz zobre o priame rozhovory v Turecku?

Azor

11. 05. 2025, 13:36

Slavoslav.
"myslis toho sachistu ktory povazuje Zelenskeho a sucasnu vladu za nelegitímnu.

Jak se to říká v šachu???Zelenskij musí teď udělat Zugzwang.
Ale pro Putina se tím nic nemění.
Vám to nejde do hlavy??

Víte co to je vůbec moc??? Poučka z KOB -

"Moc je ve skutečnosti schopnost realizovat v praxi své řízení.
A řízení je proces informační.
A šíření informací je (podstatou) řízení
A zatímco v obyčejné válce vítězí ten, kdo má lepší pušku a lépe jí ovládá,tak v informační válce ve válce dvou koncepcí řízení vítězí ten,kdo má silnější informace a kdo je lépe ovládá.
https://www.youtube.com/watch?v=-kGGrc4y0SU 3.35
Rozumíme-li dobře procesům řízení,tak také na ně správně reagujeme.
Jestliže správně určíme diagnózu systému,tak přistoupíme k jeho správné léčbě.
Porozumíme-li dobře těmto otázkám,tak tomu budou odpovídat i naše kroky
Teoretické základy tady jsou. (Teorie bez praxe jako vůz bez osy, praxe bez teorie jako vůz bez cesty )

Salut.

Azor

11. 05. 2025, 13:51

Czertik.
"takze kdyz ted bude ochoten jednat, ziska prsne co ?"

Zase se opět ptáte??? Není vám stydno???



Získá to,proč začla SVO.
Vladimir Putin řekl na začátku speciální vojenské operace (SMO) v únoru 2022:
„Účelem této operace je chránit lidi, kteří již osm let čelí ponižování a genocidě páchané kyjevským režimem,“ řekl podle anglického překladu ruské mise v Ženevě. „Za tímto účelem budeme usilovat o demilitarizaci a denacifikaci Ukrajiny, jakož i o postavení před soud těch, kteří se dopustili četných krvavých zločinů proti civilnímu obyvatelstvu, včetně občanů Ruské federace.“

Viz potvrzení od -
" Za pozornost stojí zejména šokující slova představitelky ministerstva zahraničních věcí Marie Zacharovové.
Ta 18. února se vší vážností prohlásila, že jednání mezi Spojenými státy a Ruskem jsou teprve na začátku. Podle ní jsou všichni představitelé evropských elit,
kteří podporovali nacistický režim na Ukrajině, považováni za prostředníky a přímé
účastníky válečných zločinů spáchaných těmito novodobými nacisty.
Maria Zacharovová dala jasně najevo, že po skončení války budou všichni Evropané,
kteří podporovali ukrajinské nacisty a schvalovali jejich válečné zločiny proti
ruskojazyčnému obyvatelstvu Donbasu a Kurské oblasti, zcela jistě zatčeni a potrestáni.

V této souvislosti mnozí odborníci vyjádřili přesvědčení, že se Rusko jako vítěz současné
války pokusí potrestat všechny evropské sympatizanty nacismu prostřednictvím soudních
procesů, které budou zkoumat případy četných válečných zločinů proti obyvatelům
Donbasu a Kurské oblasti. Navíc jsou experti přesvědčeni, že pokud se obviněným z
jakéhokoli důvodu podaří uniknout zaslouženému trestu a budou se skrývat v některé
části světa, Rusko je určitě najde a všechny fyzicky zlikviduje.
S podobným prohlášením před několika dny vystoupil i bývalý poradce ukrajinského prezidenta Alexej Arestovič.
Konkrétně řekl, že po skončení války, během 10 až 15 let, Rusko fyzicky zlikviduje všechny představitele kyjevského režimu.
Zároveň zdůraznil, že sám Volodymyr Zelenskyj bude zatčen a odsouzen k dlouhému trestu odnětí svobody.
Rusko podle něj zajistí, aby byl Volodymyr Zelenskyj souzen ukrajinským lidem. Tento šašek si svůj trest odpyká v jedné z kyjevských věznic.
Jako příklad uvedl čečenskou válku. Podle něj ruská FSB na 10 až 15 let po vítězství Ruska v této válce zatkla prakticky všechny představitele orgánů povstalecké republiky, včetně velitelů a vysokých důstojníků.
Všichni byli odsouzeni na doživotí. Kromě toho byli nalezeni a fyzicky zlikvidováni ti, kterým se podařilo uniknout spravedlnosti a skrývat se v cizích zemích."

Lavrov prohlásil, že nejprve se musí vyřešit otázka hrozeb pro Rusko na západních hranicích země, a to se prý nedá vyřešit jinak, než ustanovením nových bezpečnostních garancí mezi Ruskem a Západem,"

Salut.

Slavoslav

11. 05. 2025, 14:00

cokel

takze sachista Putin si nasral do huby a ty mu s radosťou davas jazyckovu. Jednat s niekym koho neuznavas ako predstaviteľa druhej strany je celkom zabavne aj na debilov ako su vatnici

Czertik

11. 05. 2025, 14:52

rexik

a putin dle kobu se snazi presne o co ? s jakym cilem ? to uz nam nejsi schopen rict, ze jo.

takze jen tak stekas a kopirujes texty kterym nerozumis.

aport a haf.

Czertik

11. 05. 2025, 15:01

rexik

to ponizovani a genocidu dodnes putin nijak nedozal. nijak.
mel by v prvni rade denacifikovat rusko nez kohokoliv jineho.
a demilitirzice ? ponechme ironii ze ukrajine je ted militarizovanejsi nez byla ve 22.

takze znova, ceho doshane ? cilu z 22 evidentne ne.

a co lidi co podporuji nacisticky rezim v rusku ? ti potrestani nebudou ?
hmm, rusove chteji spolupracovat s mezinarodnim soudem na zlocinech co spachaly ukrjinci ? hmm, a budou stejne spolupracovat i u ruskych zlocinu ? nebo to bude ruska klasika - vsechno co chce rusko se musi plnit, co chcou ostatni nas nezajima.

jak muzou by rusove vitezi kdyz podepisou primeri ? vitez to nedela.
a diky ze konecne priznavas ze rusko bue vrzdit cizi obcany v cizine . diky ze si potvrdil ze ruska kgb zavrazdila skripala a ostatni odpurce putina.

a k cemu bezpecnosti garance s rukem, kdyz je rusko nikdy nedodrzuje ?

apoer a haf.

Šebesta

11. 05. 2025, 15:43

Ty jsi jako na drogách ,když položíš takový dotaz ? Co se změnilo ?

Šebesta

11. 05. 2025, 15:44

czertik

Azor

11. 05. 2025, 17:34

Slavoslav.
Opět vulgarity???? Nic jiného???

"takze sachista Putin si nasral do huby a ty mu s radosťou davas jazyckovu. Jednat s niekym koho neuznavas ako predstaviteľa druhej strany je celkom zabavne aj na debilov ako su vatnici"

To vám opět hlava nebere,co????
A kdo vám nakukal,že to bude se Zelenským????? Co že požeduje USA??? Volby!!!!

Probuďte se z toho vašeho snu. Nic z toho nebude,akorát bolení hlavy,i když . . . . . . . může něco bolet, když tam nic není????

Salut.

Azor

11. 05. 2025, 17:39

Czertik.
"a putin dle kobu se snazi presne o co ? s jakym cilem ? to uz nam nejsi schopen rict, ze jo.

takze jen tak stekas a kopirujes texty kterym nerozumis."

Opět se ptáte???

Ti vysokoškolští profesoři(já se k nim nerovnám)učí ty své žáky z čeho???? To jako samy vymysleli?????? A nebo si to okopírovali či přečetli ve skriptech????

Až se naučíte chápat psaný text, tak můžu dál něco pro vás napsat.Ale takhle je to zbytečné.To by bylo jako o tom házení perel sv.....
Nic ve zlém.

Salut

Azor

11. 05. 2025, 17:48

Czertik.
"to ponizovani a genocidu dodnes putin nijak nedozal. nijak."

On nemá pod sebou lidi co mu dodávají informace??? Tak jak P-rezidentovi USA???
Apropó,kde jste a čím,vy dokázal, to co tvrdíte o Rusku a jejich lidech????

Jaký že máte informárory???? Pepíka Vyskoče????

"a co lidi co podporuji nacisticky rezim v rusku ? ti potrestani nebudou ?"

Vy neumíte číst????
Viz(pro žáka 5.třídy,myslím vás) - hlavně si zapamatujte(nebo máte na to si to zapamatovat, mozek akvarijní rybky???)ten KONEC jeho prohlášení -

"Vladimir Putin řekl na začátku speciální vojenské operace (SMO) v únoru 2022:
„Účelem této operace je chránit lidi, kteří již osm let čelí ponižování a genocidě páchané kyjevským režimem,“ řekl podle anglického překladu ruské mise v Ženevě. „Za tímto účelem budeme usilovat o demilitarizaci a denacifikaci Ukrajiny, jakož i o postavení před soud těch, kteří se dopustili četných krvavých zločinů proti civilnímu obyvatelstvu, včetně občanů Ruské federace.“

"jak muzou by rusove vitezi kdyz podepisou primeri ? vitez to nedela."

Opět Azahaimer???

Salut.

Slavoslav

11. 05. 2025, 17:50

cokel

sorry chlape, ja za to nemozem, ze si zas za debila. chcel si tu nabrizgat na Zelenskeho a vysvitlo, ze Vovka je debil ktory si nasral do huby. hlavne ze som mesiace od debilov tvojho razenia cital ako nemoze byt ziadne jednanie, lebo Zelensky nema pravomoc ...

Azor

11. 05. 2025, 20:20

Slavoslav.!!!

"od debilov tvojho razenia cital ako nemoze byt ziadne jednanie, lebo Zelensky nema pravomoc ..."

Vy jste si nepřečetl co jsem odpověděl czertikovi???Tam to máte.!!

Ale vy a vám podobní couváte z té vaší mantry!!!!

Proč chce Zelenskij(západ)příměří???
ž neplatí ten dekret Zelenského že si zakazuje s Ruskem mluvit????
To že. -
1- s  Ruskem se  za  žádných okolností nejedná
2-Rusko musí být zdecimováno
3- budeme podporovat Ukrajinu tak dlouho , dokud bude třeba
4- kdo jen špatně o míru nebo dokonce promluvil s Putinem nebo Lavrovem a  tak podobně je bezprecedentní zrádce, zloduch, chcimír, Putinův troll a vůbec svině a  patří nejlépe do  kriminálu a  v nejmírnějším režimu do  nějaké internace."

Vysvětlete tento obrat???? Budou tři opičky???

Salut.

Slavoslav

11. 05. 2025, 20:31

cokel

smolik, to neokecas. Putin zobre o rokovania predstavitela statu ktoreho predtym oznacil za nelegitimneho vodcu ktory nemoze za ten stat uzatvarat dohody. To neokecas

Czertik

11. 05. 2025, 21:48

rexik

ano, vsichni se uci z ucebnic a skript. to nevis ?

ale diky ze si potvrdil, ze pri tvoji znalosti nejsi absolutne schopen rict co udela putin. byl si spatny student.

aport a haf.

Czertik

11. 05. 2025, 21:52

rexik

vtipne, tak putin ma lidi co mu dodavaji infrmace...a zelensky takove lid nema ze jo ?
ty ses fakt genitalni.

pepik vyskoc je putinuv iformator, mas to pomichany.

rexiku at se divam jak divam, putin o vyporadani se s nacismem v rusku nic nerekl.stejne jako o potrestani zlocincu na ukrajincich.

a rexiku, kdy ze to vitez podepsal primeri, muzes me osvezit pamet, ty genitale ?

aport a haf.

Azor

11. 05. 2025, 22:31

Slavoslav.
"smolik, to neokecas. Putin zobre o rokovania predstavitela statu ktoreho predtym oznacil za nelegitimneho vodcu ktory nemoze za ten stat uzatvarat dohody. To neokecas"

Dočkejte času jako husa klasu!!

A co že jste "zapomněl" na tu vaší mantru??Proč navrhuje Zelenskij(západ) příměří??????????

Tří opičky????

Střílíte slepími náboji.

Kroutíte se jako had, ale promyka vás stejně dostane!!!!!


Salut.

Pepík Knedlík

10. 05. 2025, 14:29

Myslím si, že situace v Asii je graduje a je třeba odvratit použití JZ.
Pákistánské ozbrojené síly uvedly, že se proti Indii zaměřily na vojenské objekty poté, co Indie odpálila rakety na tři své letecké základny v děsivé eskalaci mezi oběma jaderně vyzbrojenými sousedy.
Indie dříve v sobotu zaměřila rakety na tři letecké základny v Pákistánu, z nichž většina byla zachycena, uvedli pákistánští vojenští představitelé.
Úder představuje nejnovější eskalaci mezi jaderně vyzbrojenými rivaly, krok vyvolaný masovou střelbou, z níž Indie viní Pákistán.
Donald zásadně vystopil a záda ukončení války hned v jejím zarodku.
Kovové trosky leží na zemi ve Wuyanu v indickém kašmírském okrese Pulwama ve středu 7. května. Pákistánská armáda tvrdí, že sestřelila pět indických stíhaček. (Reuters/Sharafat Ali/TPX Images of the Day)

Pepík Knedlík

10. 05. 2025, 15:10

Indie a Pákistán se dohodly na úplném a okamžitém příměří, oznámil americký prezident Donald Trump na své sociální sítí Truth Social. Dohodnutý klid zbraní krátce poté potvrdilo také pákistánské a následně také indické ministerstvo zahraničí, napsala agentura Reuters. Podle prohlášení ministerstva dohoda počítá se zastavením veškeré palby a začala platit ve 13:30 SELČ.
Hlavně, aby příměří platilo!

Azor

10. 05. 2025, 15:57

Pepík Knedlík.

Co že si říkaj kriminalisté,když se chtějí něco dozvědět(příčinu)????

V čí prospěch !!!! A tuto otázku si dal kdo??? U hlavního proudu to je klasika,ty jsou totižna "vysoké úrovni"žurnalistiky.

Co toto, -
"Pákistánský ministr obrany Chavádža Muhammad Ásif -

V rozhovoru pro Sky News Asif přiznal, že Pákistán již asi tři desetiletí podporuje a financuje teroristické skupiny, což označil za „dělání špinavé práce pro Spojené státy a Západ, včetně Británie“. Uznal, že to byla „chyba“, a uvedl, že Pákistán v důsledku toho velmi utrpěl, zejména tím, že se spojil se Západem během sovětsko-afghánské války a války proti terorismu vedené USA po 11. září 2001. Asif prohlásil, že kdyby se Pákistán k těmto snahám nepřipojil, jeho mezinárodní výsledky by byly „bezchybné“.
Asif zdůraznil tři klíčové body:
Spolupráce se západními mocnostmi:

https://www.thetimes.com/world/asia/article/india-pakistan-social-media-war-kashmir-30mvqzzrs?region=global

Asif prohlásil: „Tuto špinavou práci jsme pro Spojené státy dělali asi tři desetiletí, víte, Západ, včetně Británie.“ Tuto poznámku pronesl v souvislosti s diskusí o historické roli Pákistánu při podpoře iniciativ vedených Západem, které podle něj přispěly k současným problémům s terorismem.
Výcvik mudžáhidů:

https://www.geo.tv/latest/468323-kp-mosque-explosion-khawaja-asif-stresses-need-for-consensus-like-zarb-e-azb

Při úvahách o minulých rozhodnutích Pákistánu Asif připustil, že země během afghánsko-sovětské války cvičila bojovníky mudžáhidů, a prohlásil: „Připravovali jsme je a teď se z nich stali teroristé.“ Zdůraznil, že Pákistán se neměl do těchto aktivit zapojovat na příkaz jiných států.
Kritika vojenských akcí USA:

https://humenglish.com/politics/so-what-if-we-handed-a-terrorist-to-the-us-shrugs-khawaja-asif/

Asif kritizoval Spojené státy za jejich vojenské zásahy a poznamenal, že Pákistán utrpěl kvůli svému spojenectví s USA. Poukázal na to, že USA zanechaly v Afghánistánu špičkové zbraně, které přispěly k nárůstu terorismu v Pákistánu.

Změnila se snad politika USA????

Komu by to mohlo ještě ublížit??? Především Číně která podporuje Pakistán.A kdo že je rival Číny?? Indie!!! Toto je styl,jaký???

Rozděl a panuj.
A kdo toto převzal od římanů ????? Kdo pak vládnul Indií?????

Kdo si vlastně dal otázku,
jak je možné,že národ čítající kolem 40.milionů ovládal Indii a i Čínu(opiové války)Barmu,Thajsko atd.Austrálii,vých Afriku Sev.Ameriku?????

A ti co si jí dají,tak neví!!! Neví nic ořízení států.
A toto se dá dočíst v KOB/KSB(koncepce obecné/sociální bezpečnosti)

Pepík Knedlík

10. 05. 2025, 16:27

Azor
Pákistán byl uz za Sovětský invaze do Afghánistánu klíčový spojenec SSA. Pod CIA se učili Pastunove a další etnika bojovat a ovládat zbraně.
Toto vycviceni mudžáhidi dále pokračovali po ukončení invaze SSSR v teroristickych akci

Czertik

11. 05. 2025, 00:13

rexik

ano, pakistan za afg valky kdy se tam angazoval sssr cvicil mudzahediny, ale vtip je v tom, ze kdyz tam byly amici tak pakistan podporoval bin ladina a ne amiky.

pakistanci spolupracovaly s amiky naoko, aby z nih vytriskaly co jejvic penez a techniky.
to jak pakistanci ochotne prebehlY do tabora ciny ukazuje ze tu podporu amiku vazne nemysleli.

prave ze cina podporuje paistan proto ze oba maji nepritele indii. nikdo pakistan proti indii smerovat nemusel, pakistanci nevacidi indy uz 70 let, resp jeste dele.

a jak mohl 40 mil narod vladnout indii a ostatnim ? jednoduse nebyly blbi jako rusove.

Azor

11. 05. 2025, 11:43

Czertik.
"pakistanci spolupracovaly s amiky naoko, aby z nih vytriskaly co jejvic penez a techniky."

Zajímavá dedukce(viz Turecko).
Apropó, to co dělají USA,je z jakého důvodu?????? Napište něco o šlechetném a nezištném důvodu.
Zkusíte to????

Salut.

Czertik

11. 05. 2025, 12:12

rexik

ano, turecko je dokonaly prikad toho jak to hrat na obe stany pro svuj vlastni prospech.
staci se mrknout na turky, jak ted chteji lez amikum do prdele po tom, co je amici pustily k vode po libankach s putinem a turci prisly na to, ze bez amike technolgie a zbrani se neobejdou.

a ano, skutecne rozeber komu ze to lozi usa do zadku. zvadnes to, nebo ses moc hloupy ?

aport a haf.

Azor

11. 05. 2025, 14:06

Czertik.
"a ano, skutecne rozeber komu ze to lozi usa do zadku. zvadnes to, nebo ses moc hloupy ?"

Opět se ptáte vojína?????

Komu??? Indii!!!!
Jako protiváha Číně a taky pokus rozbít tímto BRICS.

Ale výjde jim to??? Gosudár umí hrát šachy!!!! Kdo pak je usmířil v Kazani???
Kdo pak usmířil už jeden konflikt mezi Pakistánem a Indii??? Všichni se mu smáli,že nedokázal obě delegace dát do jedné místnosti a že musel běhat z místnosti do místnosti. Ale hlavní byl výsledek!!!!!

Spokojen??? Zase vojín učí důstojníka(parketového???)

Salut.

Azor

11. 05. 2025, 14:17

Czertik.
"a jak mohl 40 mil narod vladnout indii a ostatnim ? jednoduse nebyly blbi jako rusove."

Napište tady lidem,v čem(a jaká že to byla politika)byla ta chytrost těch angličanů.

Opět návrat té vaší nemoci "rusophobia paranoia" ????

Indie by mohla vyprávět,co??Kolik že zahynulo lidí(podle Churchila - králici,ne lidi)při těch hladomorech????
Jak vzpomínají Burové na angličany???Jak vzpomínají domorodci v Austrálii,Sev Americe atd???
Kdo pak zachránil ty přivandrovalce(den díkuvzdání)a jak se jim "morální"angličani odměnili??? Chytrostí??? A fašisti židům ,taky chytrostí??A to se říká že židi byli chytří,ne???
A s námi, to fašisti chtěli taky dělat chytře????

Ukažte tu lidem ,teď tu Anglickou "chytrost"

Budou tři opičky????

Salut.

Czertik

11. 05. 2025, 15:05

rexik

a jak presne lezou amici do zadku indii ?

brics ? to myslis ze je pevne spojenectvi se stejnymy cily ? tak proc cina chce podmanit indii, kdyz dle tebe sou kamosi v brics ?

gosudar imperator, na to neapominej.
a kdy mel usmirit pakistan a indii ? ano, hlavni byl vysledek, vsichni meli putina za saska.

aport a haf.

Czertik

11. 05. 2025, 15:14

rexik

to se musis hloupe ptaz, ze nevis ? kdyz 40 mil britu dokaze vladnout lidem kterym 160 mil rusu vladnout nedoaze, tak britove musi mit lepsi politiku a inteligenci. co na tom nechapes ?

hladomory v indii ? byly prirozene nebo umele vyvolane jako na ukrajine stalinem ? to je to oc tu bezi.
jak vzpominaji burove na anglicany ? lepe nez ukrajinci na rusy. jeste neco nevis ?
domorodci v australii na brity ? daleko lepe nez cecenci na rusy. jeste neco ?

ano, rozeber v cem se to lisila britska politiku vuci indianum po dikuvzdani opeoti politie mezi samotnymy indiany.

nemci nebyly britove, mas to pomichane. ni, zidi sou velmi chytri a schopi, podivej se na izrael za nich a za arabacu.

a chces demosntovar ruskou tupost ? byt tu rexiku rdvadis prvotridne.

ano, skutecne ses opicka.

aport a haf.

Azor

11. 05. 2025, 20:51

Czertik.
"to se musis hloupe ptaz, ze nevis ? kdyz 40 mil britu dokaze vladnout lidem kterym 160 mil rusu vladnout nedoaze, tak britove musi mit lepsi politiku a inteligenci. co na tom nechapes ?
Pokud nevíte(a většina lidí co si takovou otázku položí,tak neví proč.A to ani vy)
Pokud vy ai ostatní lidi, neví co je to GP(globální prediktor - predikova - předvídat)tak se to nedozvědí.To jak vzniknul(Egypt - Théby,Memphist - kněží)ti měli čas na přemýšlení o světě(aniž museli dřít na poli jako ostatní co se s bídou sotva uživili a tím pádem něměli čas o takových věcech přemýšlet) a díky tomu měli kněží před nimi informační náskok,který využívali jen ve svůj prospěch.(ale i mezi nimi byli ti co toto nechtěli.Ale byli v menšině)A jako výkonný orgám k tomu měli maňáska faraona a další podržtašky toho Faraona.
A tito se v čase(když to předávali - informace,
viz člen 5.kolony v rusku Gref -
(Řízení pomocí - zatajování informací, většině
lidu,
Herman Gref banka Sberbank
https://odysee.com/@boniecek:c/Pro%C4%8D-elity-utajuj%C3%AD-informace-p%C5%99ed-oby%C4%8Dejn%C3%BDmi-lidmi:d?src=embed&t=44.986499 )
se přesouvali podle situace,z Egypta do Říma,poté Janov a Benátky,a Vatikán,poté do Švýcarsaka a Holandska a poté do Vel.Británie.

A i to že tito měli informace,tak řídili i samotnou VB neboť jejich "elita"byla jejich výkoným orgánem,tak jako poté USA,jako projektově zkonstruovaný stát GP .Bylo vidět v samoté Británii jkoimperii,jak si tam žili(19 století,tico se živili prací.Viz Dickens(Jako dvanáctiletý chlapec pracoval šest měsíců v továrně na leštidla na boty. Deset hodin denně lepil štítky na krabičky s leštidlem.)

Takže to imperium(mimo jiné) řídil GP(viz Londýnská City,není pod jurisdikcí VB)a měl k ruce podržtašky z VB.
Viz. - co je to moc.
To jen ve stručnosti.
Pokud jste něco z toho pochopil.

Poté se můžeme věnovat tím, jak se ty státy pod VB, dali tak snadno ovládat.

Salut.

Czertik

11. 05. 2025, 21:57

rexik

toz ten gp jen predpovida jako sybyla, nebo vladne ?

a vidis jak sou ti rusovi blbi, kdyby si pozvali gp k sobe taky by vladlu setu misto gp. dobre jim tak blbum.

aport a haf.

Czertik

11. 05. 2025, 00:02

pakistanci si vyskakuji, kdyz se ukzalo ze ruska technika stoji za prd a je to hlavni vyzbroj indie.
a pakistanci veri ze cinani jim dodavaji lepsi techniku, coz je nejspis pravda.

tak pakistanci si zkousi neco dobyt.

Czertik

10. 05. 2025, 14:17

pokud tohle ma byt demonstrace sily ruska, tak rusko je dost slabe.
nikde nedoslo k prulomu fronty a rusove meli vesti ztaty nez ukrajinci. jen tak dal a za chvili dojdou rusku i lidi.

Mark

10. 05. 2025, 11:59

"vojenské" přehlídka na různých místech absurdistánu ruska...

Chabarovsk
https://x.com/NAFORaccoon/status/1920777326448533906?t=VpIGGjCYBX-OSdQDZI4IEg&s=19

Jakutsk
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1920905654295806128?t=ygV06PKxs5AV3ZBVSYMAFw&s=19

Norilsk
https://x.com/BeRuzzia/status/1920886736613212261?t=QHiEp4CWWYhwPSdWfhHO2Q&s=19

Moskva
https://x.com/jurgen_nauditt/status/1920813857859043830?t=Ksg_D27JxCbqMLpzE2QMPg&s=19

Něco z historie, kterou ti sviňáci z Ruska rádi slaví
https://x.com/tweet4Anna_NAFO/status/1920615515606704458?t=BBYteRueTvTSlWlPeDTojA&s=19

Už je to tady zas....kult kata.
Ruští okupanti odhalili nový Stalinov pomník v ukrajinském městě Melitopol.
https://x.com/nexta_tv/status/1920870995885195496?t=tYQgbE-PZxeDZNABr5sfxg&s=19

Památníčky dělají i Litevci
https://x.com/DarRamesnis/status/1920889378018066603?t=3Mf78OsK5iWPcOEzTF3NkA&s=19

Estonci se s rusáky ne.erou
https://x.com/victoriaslog/status/1920814873270779990?t=5N9EmUtDOuXpjEpo6VnpfA&s=19

Azor

10. 05. 2025, 12:22

Mark.
Co toto ???? -

"Velvyslanectví USA v Moskvě zveřejnilo tento text:

Osmdesáté výročí Vítězství na evropském bojišti druhé světové války je nejen časem triumfálních oslav, ale také chvílí ticha a pietní vzpomínky. Připomínáme si oběti ruského lidu: obléhání Leningradu – téměř 900 dní vysilujícího hladu a zuřivého odporu. Vzpomínáme na Stalingrad a Sevastopol. Vzpomínáme na babičky, které kopaly zákopy, a na děti, které nosily vodu a zprávy.
Vzpomínáme na přínos amerických, sovětských a dalších spojeneckých sil k dosažení tohoto společného cíle. Na vojáky Rudé armády, kteří bojovali o každý kilometr, o každou vesnici, aby získali zpět svou zemi od okupantů.
Na mladé americké vojáky, kteří v den D vtrhli na pláže Normandie, kteří se probili Ardenami. Historické setkání amerických a sovětských vojsk na Labi. Město po městě, zákop po zákopu, za cenu nesčetných obětí,
Spojenci společně zvrátili průběh války proti nacistické tyranii. V tento den vzdáváme čest těm, jejichž oběti přinesly vítězství. Vítězství bylo společné. Stejně jako vzpomínka na něj."

Že by toto napsal nějaký zakuklený - Krasnov - ????

Slavoslav

10. 05. 2025, 12:30

vidis cokel, keby rusak pristupil na mier s Finskom ktore to navrhko po dosiahnuti povodnej hranice tak ziadna blokada Leningradu nie je. Lenze rusak sralnna svojich civilov a zbytocne predlzoval vojnu aj s USA ktore mu dodavali pomoc

Azor

10. 05. 2025, 13:22

Slavoslav.

"vidis cokel, keby rusak pristupil na mier s Finskom ktore to navrhko po dosiahnuti povodnej hranice tak ziadna blokada Leningradu nie je"

Přirovnání pokulhává.Ale budiž. Nepaktovalo se to Finsko s někým,který nechal zlikvidovat nevíc civilistů za 2. války????

A nebyli snad Finové jak Italové,kam vítr tam plášť????

A k prohlášení ambasády USA,nic???
Nevidí to náhodou jinak, než ti co u vás řvou na náměstích??Taky tito řvouni označí ambasádu USA jako podporovatele a poskoka Ruska a i to, že něco líže Putinovi????

A o tom srovnání, co jsem dodal, s tím od autora, taky nic?????

Salut.

Czertik

10. 05. 2025, 14:27

rexik

velvyslanectvi napsala o cem by vzpominky mely byt, a ne o propagaci ruskeho nacismu ktery dela putin.

Czertik

10. 05. 2025, 14:29

rexik

kdy ty pochopis ze finove se spojili s nemci jenom kvuli tomu jak na ne stalin zautocil a delal natlak ?
ale to je na tvuj vychlastany mozek prilis tezke.
stejne jako pochopit proc finove vstoupili do nato az ve 2024, kdyz to predtim celych 70 let odmitaly.

aport a haf.

Slavoslav

10. 05. 2025, 14:39

cokel

ponukalo finsko v 41 mier rusku a stiahnutie sa na povodne hranice cim by nikdy nedoslo k blokade Petrohradu? ano, alebo nie

Azor

10. 05. 2025, 15:24

Czertik.
"ne o propagaci ruskeho nacismu ktery dela putin."

V čem se lišil projev Putina, od dopisu z ambasády USA????

Salut.

Azor

10. 05. 2025, 15:37

Slavoslav.

"ponukalo finsko v 41 mier rusku a stiahnutie sa na povodne hranice cim by nikdy nedoslo k blokade Petrohradu? ano, alebo nie.

Život není černo - bílý.Ani dějiny nezačínají od r. 41 ohledně Finsko -SSSR vztahy!!
Trvala dále spolupráce Finska s fašisty???

Vy jste taky (a vám podobní) jste zamrzl v r. 68,ohledně rusko- českých vztahů???

Jste taky z těch ,kteří soustavně zdůrazňují r. 68 ale zapomínají na r. 45.??A ne jen na ten.Zapomínají na r. 38.Mnichov a r. 39A na plány vyvraždění národa.!!!A teď před nimi lezou po břiše a jsou rádi že pracují za třetinu mzdy ve Wolkswagenu(Ml.Boleslav)

Salut.

Slavoslav

10. 05. 2025, 16:14

cokel

samozrejme, mozeme sa vratit napriklad fo 39teho ked rusak napadol Finsko pod zjavne falsonou zamienkou, ze mu ide o bezpečnost Petrohradu. mimochodom, v 41om zacal vojnu zas rusak bombardovanim Finska

Azor

10. 05. 2025, 17:51

Slavoslav.
"samozrejme, mozeme sa vratit napriklad fo 39teho ked rusak napadol Finsko pod zjavne falsonou zamienkou, ze mu ide o bezpečnost Petrohradu."

Tam se(39)obviňovali z napadání.
Pokud trochu rozumíte vojenské strategii,tak musíte vědět,že jim o ochranu Leningradu šlo.
Proč nabízeli o dost větší území na výměnu????

Zimní válka začala, protože Finové odmítli pronajmout SSSR kus země na mysu Hanko, aby zde postavili základnu na ochranu ústí Finského zálivu před nepřátelskými flotilami (finské hranice byly tak blízko, že Leningrad mohl být ostřelován polním dělostřelectvem).
Sovětský svaz se zavázal platit štědré nájemné, platit za přesídlení Finů z Karelské šíje a poskytnout Finsku výměnou dvakrát větší území, než jaké mělo připadnout SSSR. Území o rozloze 2 700 km2 u Leningradu bylo navrženo k výměně za 5 500 km2 v Karélii.
V roce 1970 anglický historik B. Liddle Hart o požadavcích SSSR z roku 1939 na Finsko napsal:
„Objektivní studie těchto požadavků ukazuje, že byly vypracovány na racionálním základě s cílem zajistit větší bezpečnost ruského území, aniž by způsobily nějaké vážné poškození bezpečnosti Finska...“
A dokonce i po těžce vydobyté porážce finských jednotek v březnu 1940 byly „výjimečně umírněné požadavky sovětských států“.
Z dějin -
V rámci Ruské říše přidělena provincie Vyborg. A zde můžete čerpat přímé analogie s Krymem, a zde je důvod.
Faktem je, že Vyborg a okolní země neměly s Finskem nic společného.
Byly to majetky Pána Velikého Novgorodu, obývané ortodoxními Kareliany - nepřátelskými lidmi Finů, a rusové se od r. 1293 do r. 1710 o to území pralo ve válkách se Švédy,kdy to připadlo Ruské říši.A to území které Rusko žádalo na svou obranu bylo hospodářsky vyspělé a to díky Rusku do r. 1917.A Rusko jim za to nabídlo dvojnásobné větší území.Ale to nebylo tak rozvinuté. - Finsko nemělo garantované hranice a Rusko jednalo podle mezinárodního práva.

A jak se Finsko stalo samostatným??Za Cara????
A kdo využil slabosti Ruska v r. 17?????Nedopadli by jako teď Katalánci??? Jak se chovalo Rusko k finskému lidu??? ,kde mělo nejširší autonomií – vlastní bankou a měnou, armádou a rozkvětem literatury. Kdy díky Rusům byla pozvednuta kultura Finů,rozvoji Finského jazyka a utvořila se Finská inteligence ,!!!!A jak Švédsko???? Za koho se rozvíjela Finská kultůra??Pod švédy????

Jak jim bylo pod vlivem(a kam to dotáhli)nacistů a jak pod vlivem SSSR??

A tak opět Finsko má nakročeno si tu anabázi zopakovat,když jsou pod NATem který je nepřítel Ruska.

Salut.

Slavoslav

10. 05. 2025, 18:07

cokel

keby im islo o ochranu Petrohradu prijmu v 41om mier na starej hranici a Petrohrad nikdy nie je obkľúčený, takze falosna zamienka. a ze rusak nechal skapinat v obklucenom Petrohrade svojich civilov dobrovolne nie je nic čudné

Azor

10. 05. 2025, 19:29

Slavoslav.
"keby im islo o ochranu Petrohradu prijmu v 41om mier na starej hranici a Petrohrad nikdy nie je obkľúčený, takze falosna zamienka."

Vy se jen opakujete!! Na to co jsem napsal jste nic nerozebíral ta k jako já.

Apropó.Bavíme se o zimní a 2 válce??? Tak o jakém Petrohradu píšete???

Co že nepíšete o nakládačce fašístu v operaci Uran o Volgogradu???

A na tom že se fašisti dokázali dostat až ke Stalingradu,má taky zásluhu 5 kolona(Trockisté)i s tím co měl "zásluhu" na tom že pak byl přejmenován!!!!

Jak že se jmenoval???Toho i vy obdivujete???

Proč vadil tomu vlastizrádcovi název města Hrdina??? Symbol zlomení páteře wehrmachtu""" Nelíbil se nedobitému Vlasovci.!!!Nelíbilo se mu, že SSSR je u Stalingradu zlomil!!!!
Co že napsal tento člověk??

„Svět neřídí slova a zákony ale znaky symboly“
Konfucius

Jasný to zločinec a vlastizrádce.!!

A teď je to a samé ohledně toho,že 5.vlastizrádná kolona(pod vedením Nabiullinové,Gerasimova,Medvěděva,Čubajse,Grefa,Kostina ,Rešetnikova atd.)
Zakrývají symbol - mauzoleum - s nápisem Lenin,kde byla přehlídka 7.11.41. kde se ukázalo že se SSSR nepoloží a na něm Stalin.
I to že na dlažbu před mausoleum v červnu 45.se váleli(jako poslední vadráci)prapory a korouhve nacistických bestií.

Jejich práce je i to, že je nešen na 9. května - SYMBOL - porážky nacistů,kteří byli poraženi pod rudým praporem se srpem a kladivem, nešen jako druhý!!!
A jako první, koloniální prapor (od r.91 - kdy se stalo Rusko západní kolonií) - trikolóra,která byla podpořena pučem(i střílení do parlamentu)!!
Namísto toho,aby jako první byl nesen rudý prapor se srpem a kladivem.

Salut.

Slavoslav

10. 05. 2025, 19:52

cokel

to neokecas, rusak napadol Finsko pod falosnou zamienkou a ked mu Fini dali moznost z toho vycuvat radsej nechal skapinat svojich civilov

Azor

10. 05. 2025, 21:24

Slavoslav.

"Už podruhé tu píšete o falešné zámince.Co to bylo za záminku?? A podložte ji fakty!

Zkusíte to???

Salut

Czertik

11. 05. 2025, 00:26

rexik

putinuv projev se lisil v tom, ze putin vyjadril touhu aby se obnovilo sssr a jeho nadvlada nad vychodni evropou.


rexiku, skutecne vyvsetli proc by inove meli prestat spolupracovat s nemeckem, kdyz stalinovca hrozba stale trvala ?
je priznacne ze se se nikdy nepodivas kdy a proc zacaly finove s nemci spolupracovat.

neboj na 45 nezapominame, na to jak stalin se sral do vnitrnich veci csr, aby to zavrsil viteznym unorem.
sssr mohl pred mnichovem i behem neho jedonzacne rict, ze vyhlasi nemecku valku pokud napadnou csr, ale neudelali to, proc ?
porad tu brecis kolik ze to odvedl sssr pri porazce fasistu, a jak fasistum pomahala cela evropa, ale uz ti nikdy nedojde ze ve 38 sssr mel nejlepsi moznost fasisty zastavit, bez podpory evropy.

jenze nemci se poucilyx, dnesni nemci nesni o ctvrte risi, ale dnesni putin a rusove stale sni sssr2.

Czertik

11. 05. 2025, 00:37

rexik

jasne a ted rozeber proc se sssr vubec o leningrad bal ???? vzdyt samotne mesto melo vic populace nez CELE FINSKO.

ta tvoje vynmena uzemi ? ano bylo vesti, ale pro fisnko bezcene s tim ze by prisly o cene uzemi.
uzemi co chteli rusove bylo rozvinute, s cestamy, osidlenimi apod. to co nabidly byla pustina bez cehokoliv co by usnadnilo zivot.

a je vtipne ze rusove se obavaly ostrelovani lenigradu..kdyz jen samotne jednotky v leningradu meli vic del nez cele fisnko. ironie co ? to finvove meli duvod se bat ruskeho ostrelovani.

rusku prepadenim finska rozhode podle mezinarodiho prava nejednalo.

kdyby se fnove meli pod ruskem tak bajecne, proc by chteli samosttnost ?
ale to je pekna ironie, lenin byl ochotny finy nechat jit, aby nemusel bojovat o snahu ho udrzet v rusku.
no a stalin chtel fnsko zpet, idealne cele.

rexiku, skutecne tady pises ze putin planuje napadnout finsko ?
tak proc tu pak rves ze rusko neni hrozbou pro evropu a nato ?

aport a haf.

Slavoslav

11. 05. 2025, 06:01

cokel

ty sam si tu pisal, ze chceli od Finov uzemie, aby chranili Petrohrad pred utokom, kedze ho Fini mohli ostrelovat z povodnej hranice delostrelectvom. Ked vsak Fini v 41om ponukli mier a teda bolo jasne, ze o ziadne ostrelovanie Petrohradu nemaju zaujem ukazali, ze udajna hrozba z ich strany kvoli ktorej ich rusak napadol bol bullshit

naviac rusak nie len ukazal, ze to je bullshit, ale mier aj odmietol, zapricinil tym obklucenie Petrohradu a nechal zbytocne skapinat svojich civilov. Ja viem, ze si jebnuty cokel a nechapes co pises, ale to nie je moj problem

Azor

11. 05. 2025, 12:13

Czertik.
"jasne a ted rozeber proc se sssr vubec o leningrad bal ???? vzdyt samotne mesto melo vic populace nez CELE FINSKO."

A vy to nevíte??? Vy takový vojenský stratég???
Už jsem vám psal,učte se a učte se.

Čeho se bálo USA 200 000 mil a Kuby s  8.milionů lidí???

Snad stačí si něco přečíst od tohoto - že by propagoval ruskou propagandu???
- anglický historik B. Liddle Hart o požadavcích SSSR z roku 1939 na Finsko napsal:„Objektivní studie těchto požadavků ukazuje, že byly vypracovány na racionálním základě s cílem zajistit větší bezpečnost ruského území, aniž by způsobily nějaké vážné poškození bezpečnosti Finska...“
A dokonce i po těžce vydobyté porážce finských jednotek v březnu 1940 byly „výjimečně umírněné požadavky sovětských států“.

Vy neumíte číst?? Vám se to musí(díky vaší mentální "schopnost"?)neustále opakovat???

"uzemi co chteli rusove bylo rozvinute, s cestamy, osidlenimi apod. to co nabidly byla pustina bez cehokoliv co by usnadnilo zivot."

Opět neumíte číst??? Proč bylo více rozvinuté????Díky čí politice???

"rusku prepadenim finska rozhode podle mezinarodiho prava nejednalo."

Kdo jim garantoval hranice??? Samy sobě??To je jako kdo že garantuje nějakému státu být neutrální.To podle vás stačí jeho vyhlášení???

"kdyby se fnove meli pod ruskem tak bajecne, proc by chteli samosttnost ?"

Proč si ho nevzali od Švédů??? Jak se jim dařilo po Švédy jste nějak přešel,co?? Nehodí se to do vaší mantry?????

"ale to je pekna ironie, lenin byl ochotny finy nechat jit, aby nemusel bojovat o snahu ho udrzet v rusku.
no a stalin chtel fnsko zpet, idealne cele."

Ironie?? Leninovi nezbylo nic jiného("právo na sebeurčení" byl výmysl VB, aby rozložil státy s více národy ve stylu - rozděl a panuj - viz ČSR)
viz tak Brest-Litevský mír.A i když si sami finové určili hranici,tak nebyl čas (Rusko mělo samo se sebou problémy)řešit tu hranici.
A poku by Finsko nebylo nepřátelsky nakoloněno rusku díky jak podporou VB(velkého rusofoba) a i Francie a poté Německem,tak se nic neděje.
Je příčina a následek,který tak rád zapomínáte.

Už jsem to psal.
A tak opět Finsko má nakročeno si tu anabázi zopakovat,když jsou pod NATem který je nepřítel Ruska
Kam Finsko směřuje po NATEM????Bere Rusko jako nepřítele??? Takový mopslík co se schovává ze NATO?? Kdo uzavřel hranice??Co je to za politiku???
Může si zkusit tam k nim naverbovat nějakou základnu NATO.
Měli by pamatovat na Kubu,zda si mohla dělat co chtěla.
Nemuže si budovat svou bezpečnost ,(tak jak ukrajina)na úkor bezpečnosti jiných(Ruska)

Salut.

Azor

11. 05. 2025, 12:21

Slavoslav.
" Ked vsak Fini v 41om ponukli mier"

O jakém míru to píšete??? Oni byli ve válce s SSSR v r. 41????

Co je toto???? Moskevská mírová smlouva byla podepsaná Finskem a Sovětským svazem 12. března 1940. Tím byla ukončena 104 dní trvající zimní válka.!!!!!


A na tomto pozadí,toto(ty štěky) o vás něco vypovídá.

"Ja viem, ze si jebnuty cokel a nechapes co pises, ale to nie je moj problem"

Salut.

Slavoslav

11. 05. 2025, 12:29

cokel, ty si tak jebnuty, ze netusis co sa stalo v 41om? vies, ked rusaka podrazil jeho spojenec Hitler a rusak bombardovanim Finska zacal dalsi vojnu aj s Finskom

Czertik

11. 05. 2025, 15:34

rexik

abo, ja sem velky strateg, jenze ty budes navzdy jen zavodci a hlupak.

200 mil amku se balo 8 mil kuby diky ruskym atomkam ktere tam mely byt.
kolik ze to atomek meli finove v 39 ?

jenze rexiku, kdyz citujes liddela harta, proc citujes jen to co napsal o bezpecnsoti finska ? a ne o efektu na jeho ekonomiku jakou by to melo ?
skutecne nemusis dokazovat jaky ses hlupak ktery nedokaze prijit na to, ze lidi mohli harta znat i pred tim nez rexik zacal citvat jen presne vybrane pasaze.

vyborne, ted jen dokaz se ze se ta oblast finska rozvijela diky rusku, ne rusum nazdory.
jaka byla presna ona ruska politika ? jake meli finove ulevy apod ? dokazes to napsat, nebo zase jen opakovat propagandu ?
a jakou ze to sssr nabizelo rozvoj pri rozvoji pustiny jakou anbizelo ? ze zadnou ? vidis onen problem, nebo ses slepy jak ty 3 opick ?

rexiku, diky ze si dokazal ze si presne ten typ souseda ktereho vsichni nesnasi. lezes na cizi pozemek a krades tam jabka apod, sve s oduvodnenim ze ploty nic neznamenaji. a ze mas na jabka pravo, vzdyt nejsou v obchode.

takze ano, rusko porusovalo mezinarodni pravo ohledne finska a jeho hranic.
skutecne si vygugli kdo vsechno UZNAVAL fisnke hranice. nebo to nedokazes a ses tak blbej ?

prave, ze si me ted nahral, skutecne rozeber proc finove nechteli nezavslost pod svedy a proc ho chteliy az pod rusy.
cili ano, pod svedy se jim darilo epe nez pod rusy. dej dukaz o opaku.

coze ????? t ted upiras pravo na sebeurceni finum a pritom jinde nesutale masturbujes o pravu na sebeurceni u lidovych republik ???
vyvsetli tenhle svuj paradox a retardaci.

ano, finsko bylo nepratelsky nakloneno vuci rusku kvuli ruske politice a nicemu jinemu. a proto hledali pomoc u vb nemecka a ostatnich.
skutecne rexiku zapominas na pricnu a nasledek.
priciny byla ruska agrese vuci finsku a ne opacne jak tady lzes.

a to bych chtel videt jak si rusko troufne na finsko ktere je v nato. to by se putin zastavil az ve vladivostoku jak by ho nakopaly.

vtipne, pises ze finsko nemuze delat svoji bezpecnost na ukor ruska, ale to ze rusko dela svoji bezpecnost na ukror ukrajini, gruzie a ostatnich statu je ti jedno nebo to primo podporujes.
skutecny pokrytec.

aport a haf.

Azor

11. 05. 2025, 21:18

Slavoslav.
"ze netusis co sa stalo v 41om?"

Prosím o zdroj a konkrétní den v r. 41.-(bombardování Helsink)

"V červnu 1941, po zahájení německé invaze do Sovětského svazu, zahájily finské obranné síly svoji ofenzívu. Finsko se připojilo k německému válečnému úsilí v tzv. pokračovací válce a znovu obsadilo území ztracená v zimní válce. Finské síly se nezastavily na starých hranicích, ale obsadily východní (sovětskou) Karélii s touhou ji nakonec anektovat. Tímto opatřením se Finsko připojilo jako spojenec Německa v jeho útočné válce proti Sovětskému svazu v rozporu s mezinárodním právem
https://brill.com/view/journals/byio/17/1/article-p77_6.xml

Helsinky byly během pokračovací války bombardovány 39krát. 245 lidí bylo zabito a 646 zraněno, většinou při třech velkých náletech v roce 1944.

Nájezdy Bomby Mrtvý Zraněný
Zimní válka 8  asi 350 97 (1) 260
1941 9  asi 80  33 (2 ) 210

(1) 91 úmrtí dne 30. listopadu 1939

(2) - 22 úmrtí dne 9. července 1941 (válka začala kdy???) 22.6.41.


Kdy že byly bombardovány Helsinky poprvé v r. 41?????

Salut.

Czertik

10. 05. 2025, 14:25

ten litevsky pamatnik kdy putin vypada jako penis je uzasny.

a ano, musime se jen smat nad temi prehlidkami v rusku....jedou tam jen buginky made in china, protze nic lepsiho nemaji, pripadne marsiruji pres kaluze, jejich velikost je typy ruska.

Azor

10. 05. 2025, 11:53

Pro autora.
Toto má být objektivní zpravodajství ohledně situace bojů???
Tento okopírovaný článek??? Když už brouzdáte po netu,tak co takhle se kouknout jak to vidí druhá strana??

Toto okopírování by vám tento web sotva nechal otisknout.

A uvidí se, zda i toto nebude webem smáznuto

https://fondsk.ru/news/2025/05/10/specialnaya-voennaya-operaciya-vs-rf-i-sobytiya-na-ukraine-10-maya-den.html

Czertik

10. 05. 2025, 14:30

rexik

ironicke, stezujes si autor kopiruje a pritom 80% veskerych tojich textu je jen kopirka.

aport a haf.

Azor

10. 05. 2025, 15:27

Czertik.
To že nemáte mentální schopnosti s pochopením textu,není na místě se s tím ještě chlubit.

Šlo o objektivitu!!!!

Salut.

Czertik

11. 05. 2025, 12:14

rexik

vyborne, ted dokaz ze ta tvoje kopirka je objekjtvini a autorova ne.

aport a haf.