EXCALIBUR
CZUB - KONFIG
CZUB - ESHOP

Démoni Gettysburgského bojiště: jedno z nejstrašidelnějších míst, kde je opakovaně zaznamenávána paranormální aktivita

 21. 12. 2022      kategorie: Události      15 komentářů
Přidat na Seznam.cz

Během tří krvavých dní v rámci bojů v bitvě u Gettysburgu padlo či bylo zraněno 51 000 mužů. Když bitva konečně utichla, zazněly poslední výstřely a obě obrovské armády se od sebe odtrhly, aby odkulhaly pryč, měli obyvatelé malého pensylvánského města nelehký úkol museli pohřbít tisíce padlých mužů a koní, nemluvě o tom, že velká část města se stala doslova jednou velkou polní nemocnicí, ve které následně zemřely další stovky zraněných vojáků. Není proto divu, že toto bojiště je dodnes považováno za jedno z nejstrašidelnějších míst v Americe, kdy byla na tomto místě opakovaně zaznamenána paranormální aktivita. Jako by zde duchové padlých uvízli a ani po smrti tak nemohli nalézt klid a stále znovu prožívají agónii svých posledních okamžiků.

shutterstock_1817636633Foto: Gettysburgské bojiště je dodnes považováno za jedno z nejstrašidelnějších míst v Americe, kdy byla na tomto místě opakovaně zaznamenána paranormální aktivita. (ilustrační foto) | Shutterstock

V oblasti se např. pravidelně ukazuje duch vojáka signálního sboru zabitého rebely, který neustále napadá návštěvníky Gettysburg College. Je zde vidět také  duch zdravotní sestry z občanské války, jak se prohrabuje zásuvkami a stále hledá materiál na obvazy v dnešním hotelu Best Western, který je postaven na původním místě, kde stála nemocnice. V kuchyni domu, kde zemřela 15letá dívka při hnětení chlebového těsta, je pak dodnes často vidět její podoba, která připravuje těsto jako v okamžik smrti. Tato jediná civilní oběť bitvy byla tehdy zabita zbloudilou střelou. Na místě další polní nemocnice, taverně Dobbinova domu, je stále vidět celá skupina strašidelných sester, jak se zoufalými tvářemi pečují o umírající. V pensylvánské koleji je pak tu a tam slyšet smrtelně raněný 17letý konfederační voják, který volá svou matku a prosí o vodu. V luteránském kostele, ve kterém ležely v průběhu bitvy stovky raněních, je dodnes nad ránem, tedy v době, kdy většina smrtelně raněných mužů umírala, slyšet pláč a kapající voda. Má se jednat o slzy umírajících mužů obou armád. Mnozí z padlých odpočívají v neoznačených hrobech přímo na samotném bojišti, kde prožívají svou nekonečnou agónii smrti a hrůzy boje. V noci lze na místě po západu slunce údajně stále vidět přízračné postavy, jsou slyšet různé hlasy a zvuky války.

Za všechny strašidelné příběhy si připomeňme následující. Generál William Barksdale byl známý ještě předtím, než v červenci 1863 vedl své jednotky do Gettysburgu. Před válkou byl majitel otroků, redaktor novin a bývalý americký kongresman. I když jeho vzhled nebyl příliš vojenský (Barksdale byl silně otylý a navzdory vojenské módě býval vždy hladce oholen), byl to povahou voják do morku kostí a velmi statečný muž. Jeho mississippská brigáda bojovala u Antietamu a Fredericksburgu, kde tvořila zadní voj pro konfederační armády generála Lee. V Gettysburgu plánoval Lee ukončit válku jedním odvážným a rozhodným úderem proti armádě Unie, která měla podle plánu v bitvě vykrvácet, aby Lincoln musel přistoupit na jednání o míru. Jenže místo toho bitva kvůli Leeho chybné strategii uvázla na řadě hrdinských, avšak fatálních útoků ze strany Konfederace, ve kterých nakonec vykrváceli rebelové.

Druhého dne bitvy, ve čtvrtek 2. července 1863, byl Barksdale pověřen dobytím federálních pozic na Seminárním hřebenu. Jeho staří veteráni se zdáli býti toho dne nezastavitelní. Vojáci z Mississippi křižovali otevřenou půdu mezi dělovou palbou a salvou z pušek a z plných plic řvoucí divoký jekot běželi za svým generálem, který cválal před nimi se zdviženým mečem, kloboukem a vlajícími bílými vlasy. Brigáda se tehdy tvrdě střetla s nepřítelem, rozbila celou unijní divizi a poté přešla do protiútoku, během kterého byl Barksdale mnoha střelami smrtelně raněn. Tento útok byl popisován jako jedna z nejúchvatnějších podívaných celé občanské války a jeden plukovník Unie později o této akci řekl: „Byl to ten největší útok, jaký kdy smrtelný člověk provedl.“

Smrtelně zraněný Barksdale tehdy zůstal v bezvědomí ležet na zemi, takže nevnímal, jak kolem něj krouží vojáci dvou armád a snaží se vzájemně vyhladit. Když pak ten samý den boj skončil, našli zraněného generála federální vojáci, kteří ho převezli do Hummelbaugh House jižně od města, kde ho měl na starosti zdravotník 15. massachusettského pluku, Robert Cassidy, který generálovi poskytl první pomoc. Ještě když byl generál při plném vědomí, řekl ošetřujícímu lékaři, ať vyřídí jeho manželce, že byl v boji zabit, avšak jeho muži se rvali jako čerti. Barksdale byl zasažen nejméně třikrát. Jeden z projektilů mu dokonce zlomil šavli v jeho ruce a dělová koule mu ustřelila část nohy. Měl také proraženou plíci, a právě tato rána se jevila Cassidymu jako smrtelná. Cassidy tak podal generálovi proti bolestem morfium, a když Barksdale požádal o vodu, dával mu po lžičkách napít. Více pro něj udělat již nemohl a Barksdale nad ránem zemřel.

Barksdale byl následně pohřben v Gettysburgu, avšak jeho žena Narcisse chtěla mít svého manžela pohřbeného v rodné Mississippi. Proto po válce podnikla dlouhou cestu vlakem do Gettysburgu, aby vyzvedla generálovy ostatky a převezla je do Mississippi. Na cestu sebou vzala i jejich loveckého psa Tulla, který mrtvého generála miloval. Když pak generálovu vdovu a psa vzali na místo Barksdaleova dočasného hrobu, pes si na místě lehl a začal děsivě kňučet a výt. I když bylo Barksdaleovo tělo vykopáno, pes již původní hrob neopustil, ani přes urputnou snahu utrápené vdovy, která nakonec nechala psa v hrobě napospas svému osudu a vydala se s ostatky svého zesnulého manžela na dlouhou cestu vlakem zpět domů do Mississippi.

Pes z prázdného hrobu, kde předtím ležel jeho páníček, odmítal vylézt, a kdykoli se k němu někdo přiblížil, aby se ho pokusil nakrmit nebo mu dát vodu, pes jen kňučel, vyl a stravu i vodu odmítal. O několik dní později byl v prázdném hrobě nalezen mrtvý. Dodnes se pak traduje, že ve tmě, kdy se ostatní neklidné duše mrtvých vojáků procházejí po bývalém bojišti, generálův pes stále vyje za svého padlého pána a volá ho. O pár set metrů dál pak údajně Barksdale stále žádá zdravotníka Roberta Cassidyho o vodu.

Zdroj: historie válek

Komentáře

Vaclav Flek

21. 12. 2022, 20:23

Clanek se mne vubec nelibi, prijde mi malo informativni a take do znacne miry "ducharsky". Je to skoda, rada ctenaru by jiste uvitala podrobnejsi o bitve u Gettysburgu, misto toho zabira verejny prostor zvlastni "informace", ktera vlastne informaci vubec neni.

Priznam se, ze jsem na bojisti u Gettysburgu nebyl, ackoliv jsem v Pensylvanii prozil nekolik dnu, nemel jsem vsak cas mista boju navstivit. Zato jsem za sest let studia v Hradci Kralove velmi podrobne poznal bojiste z valky roku 1866, kdy se u Hradce Kralove odehrala nejvetsi bitva 19. stoleti, vetsi, nez jakakoliv bitva napoleonskych valek, obcanske valky v USA nebo prusko francouzske valky z let 1870-71.

Hradecke bojiste mam velmi podrobne prochozene, a vim zcela urcite, ze navzdory tragicke smrti vice nez 53 000 mladych muzu bezprostredne na bitevnim poli (dalsi stovky, ci spise tisice, umiraly na nasledky svych poraneni, zejmena gangreny a sepse v nasledujicich dnech) zde k zadnym paranormalnim jevum nedochazelo ! Vim to i z diskusi s obyvateli vesnic, rozesetych na tomto rozsahlem bojisti.

Mam proto vzkaz k redakci : Zkuste si lepe vybirat tematiku vasich clanku a prinaset vecne informace z vojensko-historicke oblasti, nikoliv nejakou temnou nesmyslnou "ducharinu".

JanJan

21. 12. 2022, 20:44

Těsně vedle, největší bitva 19. století se samozřejmě udála během napoleonských válek a byla to bitva u Lipska.

Vaclav Flek

23. 12. 2022, 18:43

pro JanJan :

Ono to mozna "tesne vedle" byt nemuselo z nasledujicich duvodu :

1) Casto se uvadi pocet ucastniku bitvy v pripade stretu u Lipska na 430 000, ve stretu u Hradce Kralove pak na 450 000. Vim ovsem, ze existuji i jine cislne udaje podle toho, ktere jednotky se bitvy u Lipska zapocitaly (u Hradce Kralove je to celkem jasne).

2) Dulezitejsi je asi okonost, ze do tridenni bitvy u Lipska se jednotliva uskupeni zapojovala postupne, jednotky vstupovaly na bojiste v ruznou dobu a nektere dokonce bojiste opoustely. V zadnem pripade tak nelze tvrdit, ze bojovalo naraz 430 000 muzu, zatimco v pripade bitvy u Hradce Kralove je tato skutecnost zrejma.

3) Reagujete na neco, co nebylo hlavnim poselstvim meho sdeleni, coz mne vede k obave, ze vam hlavni smysl meho prispevku unikl.

JanJan

23. 12. 2022, 19:24

Žádné možná těsně vedle.

1) U Lipska bylo přes 500000 vojáků. Tak sem dodejte zdroje, jestli to chcete vyvrátit.
2) tohle je hodně hloupý argument, prostě na bojišti bylo přes půl milionu vojáků, u Hradce také nebojovaly všechny jednotky naráz.
3) S vaším závěrem jsem souhlasil, tak proč bych to komentoval, to si myslíte, že vás jako budu obdivně blahořečit?

Takže dohromady, hloupými argumnety se chcete vykroutit z jasné chyby.
A přitom stačilo napsat třeba: jé vidíte, to jsem přehlédl.

Vaclav Flek

23. 12. 2022, 22:54

pro JanJan :

Je to nase prvni vymena nazoru, prekvapuje mne vas utocny (pokud nechci rici agresivni) ton, vetsina diskusi na tomto webu probiha v mnohem pratelstejsim duchu.

Ad 1) V bitve u Lipska nikdy nebojovalo naraz pul milionu vojaku, mimo jine proto, ze jich tam nikdy pul milionu nebylo. Zdroje se mi nechce hledat, v techto diskusich to obvykle nedelam - proste je to moje tvrzeni zalozene na zdrojich, kterym verim.

2) I kdybychom o bodu 1) mohli diskutovat, bod 2) vas usvedcuje z neznalosti jak bitvy u Lipska, tak bitvy u Hradce Kralove. Jenom priklad - pote, co se v klicovych chvilich hradecke bitvy, asi ve tri hodiny odpoledne, na bojisti objevila pruska 2. armada, jiz bojovaly vsechny jednotky rakouske a pruske armady zaklesnute do sebe.

3) Nechci, abyste mne "blahorecil", zjevne jste mne ve svem vyjadreni nepochopil a ted to dodatecne oduvodnujete.

Jinymi slovy,vubec jsem se neprehledl. Pokud se mnou chcete dale diskutovat, usetrete si privlastky jako "hloupe argumenty".

JanJan

24. 12. 2022, 09:11

Opravdu mně to nestojíza to, abych vám vyvracel vaše hloupé pokusy o argumentaci ve věci tak obecně známé, jako je největší bitva 19. století. Pane Fleku, s lidmi, jako jste vy, se profesně setkávám poměrně běžně. Pokud vám to ještě nikdo nenaznačil, z vašeho projevu lze vyčíst, že trpíte narcistickou poruchou osobnosti, dokonce jste ukázkový příklad. Nemá cenu se s vámi přít. pokud vás okolí snáší, musí být trpělivé, jinak doporučuji vyhledat terapeuta. S tím se s vámi loučím a přeji hezké vánoce.

Zdeněk

24. 12. 2022, 11:04

Jo jo, honzovu moudru a Wikipedii se nedá vzdorovat ...

p.s. nicméně, asi jsem hlupák, ale pan Flek přeložil tezi (možná správnou, možná chybnou) a podložil ji argumenty a jediným protiargumentem bylo "U Lipska bylo přes 500000 vojáků" - tedy evidentně svědectví z první ruky, co?

p.p.s.: kterápak tanková bitva byla větší - Kursk 1943 o které se to "říká" nebo Brody-Dubno z roku 1941, kde bylo víc tanků?

JanJan

24. 12. 2022, 13:53

No u vás moudro nehledam soudruhu, jen upozorňuji, že hranici půl milionu jsem použil záměrně, protoze přes tu se nedostaly ani nejvýše uvadene údaje u Hradce, zatimco u Lipska teprve zacinaji ty nejnižší. A nevim, co sem taháte Wikipedii, přestože se tento zdroj silně zlepšil, mam dost možností sehnat zdroje jinde. Dneska si v elektronickych archivech muzete přečíst miliony knih, kdyz umite aspoň anglicky. Ale chápu, že u vás to zpusobuje až milostně nekritický vztah k panu Flekovi a absence vlastniho názoru.

Zdeněk

24. 12. 2022, 14:30

Ano, máte pravdu, obdivuji každého, kdo má hlubší znalosti než já a můžete to být klidně i vy, ovšem to byste musel být nejprve schopen zformovat myšlenku případně vést argumentační dialog, což se evidentně nepodařilo ...


Ostatně, debatu o tom, zda je největší bitva s největší koncentrací vojsk a nejvyšším počtem padlých v průběhu jednoho dne nebo bitva, do jejíhož průběhu se v rozmezí čtyř dnů zapojilo víc vojáků, považuji za čistě akademickou, navíc vzhledem k původní tezi, za zcela vedlejší a věc názoru.

Nicméně je evidentní, že pokud byste byl ve svých argumentech silný, neměl byste zapotřebí používat argumentum ad hominem ...

JanJan

24. 12. 2022, 14:57

Tak to musíte obdivovat opravdu hodně lidí.

Zdeněk

24. 12. 2022, 15:03

Škoda, ale myslím, že šanci jsem vám dal ...

Vaclav Flek

24. 12. 2022, 15:50

pro JanJan :

Po vasi predposledni zprave jsem se rozhodl, ze s vami ukoncim diskusi, nebot jsem vase hloupe a zaroven arogantni utoky neshledaval inspirativnimi. Mezitim prisla vase posledni zprava, a tak jsem rad, ze jsme nakonec nasli alespon v necem uplnou shodu.

Za prani hezkych vanoc dekuji a preji totez.

Vaclav Flek

24. 12. 2022, 15:54

pro Zdeněk :

Zdenku, dekuji za podporu, ale myslim, ze tato diskuse, resp. tento diskutujici, za to ani nestoji. Setrte si sily na dalsi strety s jinymi "fořty" a uzivejte si hezke vanocni svatky.

Zdeněk

24. 12. 2022, 16:00

Pane Fleku, plně souhlasím, trochu jsem doufal, že nového diskutujícího drobným šťouchnutím inspiruji ke skutečné diskusi, ale nyní jsem přesvědčen, že se jedná o starého diskutujícího s novým jménem ...

Každopádně, přeji krásné svátky a hlavně hodně zdraví a sil do nového roku.

Vaclav Flek

26. 12. 2022, 19:31

pro Zdeněk :

Take mam dojem (podle dikce i zpusobu uvazovani), ze se jedna o stareho diskutujiciho s novym jmenem. Jenom nechapu, co podobne lidi nuti skryvat se za stale nova oznaceni ? Asi se za sve nazory stydi.